eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
58 دنبال‌کننده
1هزار عکس
267 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
🍀سفارشاتی جهت آماده سازی برای حضرت صاحب الزمان عجل الله فرجه 1⃣ همیشه خود را در محضر ببینید، گناه نکنید حتی در خلوت ترین جاها حضرت شما را می بینند! 2⃣ عملتان را درست کنید؛ نحوه لباس پوشیدن، نحوه صحبت کردن، نحوه برخورد با دیگران، حتی فکرتان را تنظیم کنید! 3⃣ بر درِ دروازه فکرتان بنشینید. هر فکری را راه ندهید. اگر یک فکر گناه و خطا به ذهن شما بیاید چون حضرت احاطه دارند، مثل این است که در حضور امام زمان همان گناه را انجام داده ای. 4⃣ ادب ظاهری در گفتار و رفتار را بسیار تمرین کنید. در بین مردم یک الگوی حسنه باشید هم از نظر صفات و هم از نظر برخورد! 5⃣ اینها را در خود ایجاد کنید حتی بنویسید به دیوار اتاق بزنید هر صبح مرور کنید و هر شب قبل از خواب ببینید چقدر به آنها عمل کرده اید... تا ان شاء الله هر زمان که ظهور شد، بگویید آقاجان من همه چیزم را آماده کرده ام. 🖋حاج آقا زعفری زاده ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡  🆔  @MowoodMahdi 🕋 ♡  ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡ 🆔 @MowoodMahdi 🕋 ♡ ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
505_54940956643892.mp3
20.03M
💠 مراسم قرائت دعای 🎤 حجت الاسلام سید حسین 🗓 پنج شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۳ ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡ 🆔 @MowoodMahdi 🕋 ♡ ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه .m4a
325.1K
از همین دو تا بترس : ۱. خواهشِ نفس ۲. آرزوهایِ دراز ⌛️ ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡ 🆔 @MowoodMahdi 🕋 ♡ ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
Page213.mp3
1.8M
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۳۵ یونس 🍂🍂🍂🍂🌾🌾🍂🍂🍂🍂 پیروی از چه کسی شایسته است ✍آيه ى قبل به مبدأ، معاد و خلقت هستى اشاره داشت و اين آيه به ، و امر بشر اشاره مى كند. هدايت دو نوع است: يكى نشان دادن راه، ديگرى رساندن به مقصد و مقصود. نوع اوّل، كار انبياست، «جعلناهم ائمةً يهدون بأمرنا» [255] امّا هدايت به معناى دوّم، خاصّ خداوند است. «انّك لاتهدى من اَحبَبتَ ولكن اللَّه يهدى» [256] «يهدى الى الحقّ» و«يهدى للحقّ»، هر دو به يك معناست. [257] طبق روايات متواتر از شيعه و اهل سنّت، پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله فرمودند: «الحقّ مع علىٍّ و علىٌّ مع الحقّ»، همواره با عليه السلام است و على عليه السلام با حقّ است. [258] 255) انبياء، 73. 256) قصص، 56. 257) تفسير الميزان. 258) احقاق الحق، ج 5، ص 28 و 635. 🌾 - هدايت صحيح، به علم گسترده و مصون از خطا، قدرت، محبّت و هدف نيازمند است. لذا جز خداوند و كسانى كه او به عنوان راهنما تعيين كرده، ديگران نمى توانند هادى باشند. بت ها و طاغوت ها چگونه مى توانند هادى باشند؟ [259] «قل اللّه يهدى للحقّ» 🌾 - كسى شايسته ى پيروى است كه به حقّ راهنمايى مى كند. «احقّ ان يتّبع »🌾 - اصل نبوّت، امامت و اطاعت از رهبرىِ معصوم، يك اصل عقلى است. «فما لكم كيف تحكمون» 🌾 259) ذات نايافته از هستى بخش كى تواند كه شود هستى بخش ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡ 🆔 @MowoodMahdi 🕋 ♡ ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
۳۸ یونس 🍂🍂🍂🍂🌾🌾🍂🍂🍂🍂 ✍قرآن چندين بار بر بودن كلام الهى و عجز جنّ و انس از آوردن مثل آن و به آوردن نظير قرآن، يا حتّى آيه اى همانند آن، ومبارزه طلبيده است، از جمله در آيه 13 سوره ى هود. از طرفى با اينكه در طول قرنها، ميليون ها مخالف براى تضعيف قرآن وشكست اسلام، فعاليّت هاى بسيارى داشته و دارند، ليكن اين نداى مبارزه خواهانه ى قرآن، تاكنون بى پاسخ مانده و تا قيامت بى جواب خواهد ماند. امتيازاتِ قرآن چون سخن از تحدّى قرآن است، به گوشه اى از امتيازات اين معجزه ى جاودان الهى اشاره مى شود: - گنجاندن معارفى بلند در كلماتى كوتاه: مثلاً در مورد زن و مرد تعبير مى كند، «هنّ لباس لكم و انتم لباسٌ لهنّ» [260] زنان لباس شما و شما لباس آنها هستيد. براى بيان سستى قدرت هاى غير الهى، آنها را به خانه ى عنكبوت تشبيه مى كند. [261] و يا اينكه از آفريدن يك پشه آنان را ناتوان مى داند. «لن يخلقوا ذباباً» [262] - شيرينى كلام و نفوذ: هزار بار هم خوانده شود كهنه نمى شود، بلكه هر بار نكته اى به دست مى آيد. - آهنگ و موسيقى كلام: طنين و آهنگ كلمات آن، مخصوص است و اگر آيه اى از قرآن در ميان سخنان هر عرب زبان، يا در ميانِ روايات باشد، مشخّص است. - جامعيّت قرآن: از برهان تا مثل، از دنيا تا آخرت و نيز مسائل خانوادگى، حقوقى، سياسى، نظامى، اخلاقى، تاريخى و ... را دربردارد. - واقعگرايى: محتواى آن مبتنى بر حدس و گمان نيست. حتى داستان هايش مستند و واقعى است. - همه گير و جهانى: مردم در هر سطح و هر كجا باشند، از آن بهره مى برند و قرآن به صورت كتاب تخصّصى نيست. - ابدى: هر چه از عمر بشر و علوم مى گذرد، اسرار بيشترى از قرآن كشف مى شود. - رشد فزاينده: با داشتن بيشترين دشمن و ضربات فراوان، بيشترين رشد را در طول عمر خود داشته است. - معجزه اى در دست: اين معجزه در دست همه است و از نوع سخن و كلمه است كه در اختيار همه است. - هم معجزه و هم كتاب دستور و قانون است. - از فردى درس نخوانده و در منطقه اى محروم از سواد است. - چيزى به آن افزوده يا از آن كاسته نشده است و مصون از تحريف است. 260) بقره، 187. 261) عنكبوت، 41. 262) حج، 73. 🌾 - قرآن براى اثبات اعجاز خود، ساده ترين راه را مطرح مى كند كه دعوت از مردم براى آوردن سوره اى مثل آن است. «فأتوا بسورة مثله» 🌾 - نه تنها كلّ قرآن، بلكه حتّى يك سوره از آن هم معجزه است. «بسورةٍ» 🌾 - قرآن براى مبارزه طلبى، تخفيف هم داده و به آوردنِ يك سوره مثل قرآن هم قانع است. «بسورةٍ» 🌾 - مبارزه طلبى قرآن، مخصوص زمان و مكان معيّنى نيست، تا قيامت، تا پايان عمر بشر و در همه جاى زمين، اين درخواست مطرح است. «و ادعوا من استطعتم من دون اللّه» 🌾 - مبارزه طلبى قرآن، مخصوص عوام نيست، بلكه همه ى حقوقدانان، اديبان و نوابغ و... را به مبارزه مى طلبد. «و ادعوا من استطعتم من دون اللّه» ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡ 🆔 @MowoodMahdi 🕋 ♡ ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
۳۹ یونس 🍂🍂🍂🍂🌾🌾🍂🍂🍂🍂 و نادانی عاملی مهمی در ستیز با حق ✍امام صادق عليه السلام فرمودند: از دو آيه ى قرآن دو درس بزرگ مى آموزيم: الف: تا علم نداريم، حرفى نزنيم. «الم يؤخذ عليهم ميثاق الكتاب ان لا يقولوا على اللَّه الاّ الحقّ» [263] ب: تا علم نداريم، حرفى را ردّ نكنيم. «بل كذبّوا بما لم يحيطوا بعلمه» همين آيه. [264] عبدالعظيم حسنى از امام جوادعليه السلام نقل مى كند كه حضرت على عليه السلام فرمود: چهار نكته گفتم كه خداوند آيات آن را نازل كرده است: - «المرء مخبوء تحت لسانه» شخصيّت انسان در زير زبانش پنهان است، آيه نازل شد: «ولتعرفنّهم فى لحن القول» [265] يعنى در گفتگو آنان را مى شناسى. - گفتم: «مَن جهل شيئاً عاداه» هركس چيزى را نداند، دشمنى با آن مى كند، آيه نازل شد: «بل كذّبوا بما لم يحيطوا» - گفتم: «قيمة كلّ امرء ما يحسنه» ارزش هر كس به لياقت و عملكرد اوست، آيه نازل شد: «انّ اللّه اصطفاه عليكم و زاده بسطة فى العلم و الجسم» [266] يعنى خداوند طالوت را به خاطر توانايى هايش برگزيد. - «القتل يقلّ القتل» كشتن ستمگر، جلو زياد شدن قتل را مى گيرد، آيه نازل شد: «و لكم فى القصاص حياة» [267] 263) اعراف، 169. 264) تفسير مجمع البيان. 265) محمّد، 30. 266) بقره، 247. 267) بقره 179 ؛ كافى، ج 1، ص 166. 🌾 - مخالفان، بدون احاطه ى علمى به قرآن، آن را ردّ كرده اند. «كذّبوا بما لم يحيطوا» 🌾 - به خاطر ندانستن، چيزى را ردّ نكنيم. «كذّبوا بما لم يحيطوا» ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡ 🆔 @MowoodMahdi 🕋 ♡ ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
34.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پنج دسته از مردم که با خدا و پیغمبر در جنگند: 1. ۲. ۳. ۴. ۵. 🎙 آیت الله (ره) •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
🔴 امیرالمؤمنین علی ولی الله فرمودند: در دوستي با دوست مدارا كن، شايد روزي دشمن تو گردد، و در دشمني با دشمن نيز مدارا كن، شايد روزي دوست تو گردد. 📚 نهج البلاغه حكمت ٢٦٨ •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
‼️ حکم شک در به جا آوردن رکوع ‌ 🔷 اگر قبل از خم شدن برای سجده، شک کند رکوع را انجام داده یا نه، باید رکوع را به جا آورد. ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋 ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
پرسش: 👈 چرا بعضی مواقع در ذهن و فکر با خداوند درگیر می‌شویم و با خداوند جنگ و دعوا می‌نماییم‌؟ آیا خداوند به ما بدی می‌کند، یا ما چون پشت پرده حوادث بد را نمی‌دانیم از روی جهل به خداوند سوء ظن پیدا می‌کنیم و بد بین می‌شویم؟! پاسخ : ✍️ حتی حیوانات نیز فقط با دشمن و خطر می‌جنگند! در میان انسان‌ها نیز هر جنگی، نشان از دشمنی شدید دارد. حال آیا اگر کسی با خداوند متعال دشمنی نداشته باشد، با او درگیر می‌شود و می‌جنگد؟! 📌 درگیری، برای غلبه صورت می‌پذیرد و جنگ با دشمن، برای نابودی یا به تسلیم درآوردن اوست؛ آیا کسی می‌خواهد بر او غلبه یابد و یا می‌تواند خداوند سبحان را نابود، یا تسلیم نماید؟! ✔️ هر کسی که اندک شناختی نسبت به خداوند سبحان داشته باشد، می‌داند که او نه تنها به بندگانش بدی نمی‌کند، بلکه نسبت به آنها ارحم الرّاحمین، غفار، عفو، ستار، لطیف، رئوف (مهربان)، قریب (نزدیک) و مجیب (اجابت کننده) می‌باشد و جز با دشمنش، با کسی دشمنی ندارد. 👿 ابلیس لعین و سایر شیاطین جنّ و انس، گام به گام به انحراف می‌کشانند و گام آخر این است القاء می‌کنند: «انکار خدا نشانۀ حماقت است، پس انکار نکن! بلکه وجودش و ربوبیّتش را تصدیق کن، اما به جنگ او برو»! ... ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋 ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
Page214.mp3
1.79M
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۴۵ یونس 🔴🔴🔴🔴🔮🔮🔴🔴🔴🔴 ✍عظمت روز قيامت چنان است كه زندگانى پيش از آن بسيار كوتاه جلوه مى كند. اين حقيقت در آيات ديگر هم مطرح شده است، از جمله: «لم يلبثوا الاّ عشيّةً او ضُحاها» [270] گويا در دنيا يا برزخ شبى بيشتر نبودند. «و تظّنون ان لبثتم الاّ قليلاً» [271] گمان مى كنيد جز مدّت كمى قبل از قيامت نبوده ايد. «ان لبثتم الاّ عشراً» [272] فكر مى كنيد جز ده روزى ساكن نبوده ايد. «لبثنا يوماً او بعض يومٍ» [273] فكر مى كنيد روز يا پاره اى از روز در دنيا يا برزخ بوده ايد. «ما لبثوا غيرساعةً» [274] فكر مى كنيد يك ساعتى بيشتر نبوده ايد. كوتاهى عمر دنيا، يا به جهت زودگذرى آن است، يا به خاطر بهره نگرفتن از زمان و فرصت، يا در مقايسه با عمرآخرت و يا بدان جهت كه انسان ها در برزخ گويا در خوابند و پس از بيدارى احساس مى كنند كه زمان اندك بوده است. به هر حال هم متاع دنيا نسبت به آخرت قليل است و هم زمانش، چنانكه گويا ساعتى بيش نبوده است. 270) نازعات، 46. 271) اسراء، 52. 272) طه، 103. 273) مؤمنون، 112. 274) روم، 54. 🔮 - زندگى دنيا، نسبت به روز رستاخيز بسيار اندك است. «ساعةً من النهار» 🔮 - زيانكاران واقعى آنانند كه با تكذيب قيامت، از بهره هاى ابدى آخرت محرومند و تنها به لذّات دنيوى قانعند. در حالى كه مؤمنان، هم در دنيا از نعمت هاى الهى كاميابند، هم در آخرت نصيب دارند. «قد خسر الّذين كذّبوا» ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡ 🆔 @MowoodMahdi 🕋 ♡ ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
۴۶ یونس 🔴🔴🔴🔴🔮🔮🔴🔴🔴🔴 نجات مومنان و عذاب کافران پس از فرستادن پیامبر صلی الله ✍كيفر برخى از كافران، در جنگ هاى بدر، حُنين، احزاب وفتح مكّه بود، وپس از رحلت پيامبر صلى الله عليه وآله نيز دست خداوند براى كيفر باز است. تأخير عذاب مشركان، دو مسئله را در پى داشت؛ يكى نگرانى پيامبر وديگرى بهانه گيرى مشركان كه مى گفتند: عذاب موعود كجاست؟ (كه در دو آيه ى بعد خواهيم خواند) اين آيه حكمت تأخير عذاب را براى دلدارى پيامبر ومردم بيان مى كند كه بازگشت همه به سوى ماست و ما بركارهاى آنان گواهيم و مشركان به بهانه گيرى خود دلخوش نباشند. حضرت على عليه السلام فرمودند: «اتّقوا معاصى اللّه فى الخلوات فانّ الشاهد هو الحاكم» از نافرمانى خداوند در پنهانى و خلوت نيز پرهيز كنيد، زيرا شاهد، خود حاكم است. [275] 275) بحار، ج 73، ص 364. 🔮 - خداوند به حساب كافران مى رسد و كيفرشان مى دهد، چه اين زمان و چه زمان ديگر. پس مسلمانان از تأخير قضاى الهى نبايد گرفتار يأس و نگرانى شوند. «وامّا نرينّك...او نتوفينّك فالينا مرجعهم» 🔮 👌 بازگشت همه به سوى خداست و هيچ كس را توان فرار از دادگاه عدل الهى نيست. «الينا مرجعهم» ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡ 🆔 @MowoodMahdi 🕋 ♡ ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
۴۷ و ۴۸ یونس 🔴🔴🔴🔴🔮🔮🔴🔴🔴🔴 ✍كفّار بارها از روى استهزا، از انبيا مى پرسيدند كه اگر راست مى گوييد، زمان چه وقت است؟! اين سؤالِ تحقيرآميز، نوعى تقويت دل براى افرادى بود كه تحت تأثير آنها قرار مى گرفتند، ولى مگر لازمه ى تحقّق امرى، دانستن زمان آن است؟! سؤال: اگر هر قومى رسولى دارند، پس چرا رسالت قطع شده است؟ پاسخ: مراد از رسول، شخص پيامبر نيست، بلكه پيام و رسالت اوست، چه مستقيم و چه با واسطه. والاّ مى بايست در هر منطقه اى پيامبرى باشد! حضور انبيا در ميان مردم و قضاوت عادلانه، هم مربوط به دنياست و هم ممكن است مربوط به آخرت باشد كه در آيه 69 سوره زمر نيز مطرح است. امام باقرعليه السلام فرمود: پيامبران الهى، «يقضون بالقسط» به و حكم مى كنند. [276] 276) تفسير صافى. 🔮 - از سنّت هاى الهى آن است كه هيچ امّتى بدون پيامبر نباشد. «لكل امّةٍ رسول» 🔮 - تاريخ دين، همراه با تاريخ انسانيّت است. [277] «لكل امّةٍ رسول» 🔮 - در قيامت، هر گروهى با پيامبر خودشان حاضر مى شوند، سپس ميان آنان به عدالت داورى مى شود. [278] «جاء رسولهم قضى...» ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡ 🆔 @MowoodMahdi 🕋 ♡ ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
1_14214154979.mp3
18.66M
🟣خانواده موفق 💠قسمت چهل و هفت ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡ 🆔 @MowoodMahdi 🕋 ♡ ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛