eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
58 دنبال‌کننده
1هزار عکس
267 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
۸۸ یونس 🍀🍂🍂🍀🍂🍂🍀🍂🍂🍀🍂 موسی و اجابت ان ✍قطع شيرهاى نفت، بستن راههاى تجارتى ونظامى و آتش زدن انبار مهمات دشمن، از مصاديقِ «ربّنا اطمس على اموالهم» مى باشد. 🍂 👌 كلمه ى «ربّنا» در دعا نقش مهمى دارد. «ربّنا» 🍀 - مال ودارايى، نشانه ى محبوبيّت نزد خدا نيست. «آتيت فرعون وملئه زينة...» 🍂 - جلوه هاى مادّى مستكبرين، تنها در چند روزه ى دنياست. «فى الحياة الدنيا» 🍀 - سرمايه ومال نزد افراد ناصالح، سبب انحراف واغفال، وفقر نيز زمينه ى كفر مى شود. «اموالاً... ليضلّوا عن سبيلك» 🍂 - در دعاها، دعاى سياسى و نفرين بر دشمنان را فراموش نكنيم. «ربّنا اطمس على اموالهم واشدد...» 🍀 - آنجا كه استدلال و معجزه كارساز نباشد، نوبت نفرين است. «ربّنا اطمس...» ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡  🆔  @MowoodMahdi 🕋 ♡  ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
♨️ لااقل نرنجانیم! 🔸️همين اندازه عرض کنم که بعضی کارها مثل تيرى است که به قلب مقدس حضرت حجت می زنند! اگر بدانيم که بعضى از کارهاى ما تيراندازى به هست حاضريم اين کار را انجام بدهيم؟ حاضريم قلب مبارک او را مجروح کنيم؟ توجه نداريم که بعضى از کارها دل آقا را مى‏سوزاند. اعمال ما باید به گونه‏اى باشد که اگر دل او را شاد نمى‏کند، لااقل او را نرجاند. اگر مرحمى بر زخمش نمى‏گذاريم، دل او را مجروح نسازيم. ۱۳۸۳/۰۷/۱۰ ✍آیت الله مصباح یزدی رحمه‌الله ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡  🆔  @MowoodMahdi 🕋 ♡  ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
‼️ کسب درآمد از خدمات کاشتِ ناخن 🔷 سؤال ۸۷۳۲: آیا کسب درآمد از خدمات کاشتِ ناخن ، جایز است؟ ✅ ج: اگر ناخن مصنوعی ، قابل برداشتن باشد، کاشتن آن و دریافت دستمزد به خودی خود اشکال ندارد؛ اما اگر برداشتن آن ممکن نباشد یا مشقت غیر قابل تحمل داشته باشد، کاشتن ناخن (بدون ضرورت غیر قابل اجتناب) و دریافت دستمزد، جایز نیست ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡  🆔  @MowoodMahdi 🕋 ♡  ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زندگی کنیم 🌙 از امشب خانه ما حرم شماست 🏴السلام علیک یا فاطمة الزهراء... 📖 ذاریات آیه ۲۲ 🎙 ‌┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡  🆔  @MowoodMahdi 🕋 ♡  ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
Page219.mp3
1.57M
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۹۰ یونس 🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃 بی فایده بودن ✍مراد از «بَحر»، در اين آيه، همان رودخانه ى درياگونه نيل است. عبور از آن، به فرمان الهى بود كه به موسى عليه السلام فرمان داد عصايش را به رود نيل بزند، آب شكافته و كف دريا خشك شد و موسى و همراهانش از آن عبور كردند. توبه كردن و ايمان آوردن هنگام مرگ، بى اثر است. چنانكه مى فرمايد: توبه ى خلافكارانى كه در آستانه ى مرگ توبه و اظهار پشيمانى مى كنند، پذيرفته نيست. 347) نساء، 18. 🍃 - در مبارزه با طاغوت ها، به خدا توكل كنيم كه ما را تنها نمى گذارد. «جاوزنا...» 🕊 - فرعون كه مى خواست موسى را براندازد، [348] خودش نابود شد. «ادركه الغرق» چراغى را كه ايزد برفروزد هرآنكس پف كند ريشش بسوزد 🍃 - ايمان آوردن در لحظه ى نزول عذاب الهى، اثرى ندارد. 🕊 - مستكبرانى چون فرعون، لحظه ى مرگ، مؤمن و مسلمان مى شوند، ولى ديگر چه سود!«آمنت» 🍃 - ضربه ها و حوادث تلخ، پرده هاى غفلت را كنار مى زند. «آمنت» 🕊 - قدرت هاى غيرالهى، تار عنكبوتى بيش نيستند و روزى تسليم مى شوند. «قال... انا من المسلمين ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡  🆔  @MowoodMahdi 🕋 ♡  ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
۹۱ و ۹۲ یونس 🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃 بیرون افتادن بدن بی جان ✍امام رضاعليه السلام فرمود: سر تا پاى فرعون غرق در زره وسلاح بود وطبق قاعده مى بايست پس از غرق شدن به قعر دريا برود، ولى امواج، آن بدن سنگين را به ساحل بلندى افكند. كه اين خود يك بود. 🍃 👌 توبه در لحظه ى مرگ، سودى ندارد، تا فرصت هست توبه كنيم. «الآن» 🕊 - قرآن از آينده و غيب خبر مى دهد. (هنوز هم پس از دهها قرن، بدن موميايى شده ى فرعون را در موزه ى قاهره تماشا مى كنند) «ننجّيك ببدنك» 🍃 - از مرگ و محو طاغوت ها بايد درسِ عبرت گرفت. «آيةً» 🕊 - بيشتر مردم ازتاريخ وحوادث، عبرت نمى گيرند. «كثيراً من الناس... غافلون» ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡  🆔  @MowoodMahdi 🕋 ♡  ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
۹۳ یونس 🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃 ✍كلمه ى «صِدق» در فرهنگ قرآن، گاه در پى كلماتى مى آيد و مفهومِ شايسته، خوب و مناسب را مى رساند، مانند: «قَدَم صِدق» [349] ، «مُدخل صِدق»، «مُخرج صِدق» [350] ، «لِسان صِدق» [351] ، «وَعد الصدق» [352] ، «مَقعد صدق» [353] و «مُبَوّء صِدق». يعنى صدق و مطابق با واقع بودن، براى همه چيز ارزش است. در اينجا هم گويا مطلوب بودن محلّ زيست بنى اسرائيل از نظر آب و هوا و نعمت ها، يعنى شام و فلسطين منظور است. مكان صدق يعنى آنچه واقعاً جايگاهِ درست است، آنگونه كه بايد باشد. مسكن بنى اسرائيل هم داراى تمام شرايط زندگى بود و هم بسيار حاصلخيز كه جمله ى «رزقناهم من الطيبات» بيانگر آن است. 🕊 👌 برخوردارى از مسكن مناسب، يكى از نعمت هاى الهى و مورد پسند اديان الهى است. «مبوّء صدق» 🍃 - در نهضت هاى انبيا، علاوه بر معنويّت، ابعاد مادّى زندگى مردم نيز مورد توجّه است. «بوّأنا، رزقنا» 🕊 👌 تفرقه، همه ى نعمت هاى الهى را خنثى مى كند. «بوّأنا، رزقنا، اختلفوا» 🍃 - ريشه ى اختلاف ها، هميشه مسائل مادّى و رفاهى نيست، گاهى هم هوس ها است. «بوّأنا، رزقنا، اختلفوا» 🕊 - علم به تنهايى نجات بخش نيست. «اختلفوا، جائهم العلم» ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡  🆔  @MowoodMahdi 🕋 ♡  ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
۹۴ یونس 🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃🕊🍃 آیا پیامبر داشت؟! ✍در روايتى از امام هادى عليه السلام مى خوانيم: افراد جاهل مى پرسيدند: چرا به جاى پيامبر، فرشته اى بر ما نازل نمى شود؟ خداوند با نزول اين آيه و اينكه همه ى انبيا داراى زندگى مردمى بوده اند، پاسخشان داد. [354] سؤال: با آنكه كتب آسمانى گذشته شده است، چرا علماى اهل كتاب، در اين آيه مرجع و داور قرار داده شده اند؟ پاسخ: زيرا با آنكه بخشهايى از كتب آسمانى گذشته تحريف شده، امّا ميان دانشمندان اهل كتاب، اشخاص و حرف هاى قابل استنادى يافت مى شود. [355] پرسش و پاسخ قرآنى سؤال: چگونه قرآن مى فرمايد: «ان كنت فى شكٍّ» اى پيامبر! اگر در حقّانيّت قرآن دارى، از اهل كتاب سؤال كن. با آنكه پيامبرصلى الله عليه وآله هرگز در شك نبوده است؟ و عقل نمى پذيرد كه پيامبرى، در وحى شك كند؟ پاسخ: - در آيه ى 104 اين سوره از قول پيامبر خطاب به مردم آمده است: اگر در دين من شكّ داريد. «ان كنتم فى شكٍّ من دينى»، پس خود آن حضرت شكّ نداشت، وگرنه تحدّى نمى كرد. همچنين قرآن مى فرمايد: «آمن الرسول بما انزل اليه» [357] پيامبر به آنچه به او وحى مى شد ايمان داشت. - گاهى خطاب قرآن به پيامبر است، ولى مخاطبِ مورد نظر ديگرانند. مثل اين آيه: «امّا يبلغنّ عندك الكبر احدهما اوكلاهما...» [358] اگر پدر و مادرت در نزد تو به سنّ پيرى رسيدند. در حالى كه پدر حضرت رسول قبل از تولّدش و مادر او در سنّ كودكى آن حضرت از دنيا رفتند و در هنگام نزول اين آيه، پيامبر پدر و مادرى نداشت تا پير باشند. آيه از بابِ «به در بگو تا ديوار بشنود» است، كه در زبان عربى مى گويند: «ايّاك اعنى و اسمعى يا جاره». در مسائل تربيتى هم گاهى خطاب به بزرگان و شخصيّت ها مى كنند، تا ديگران حساب كار خودشان را بكنند. - گاهى آيه اى خطاب به پيامبر است، ولى مسلمانان مورد خطاب اند چنانكه جمله ى بعدى آن نيز جمع است. مانند: «يا ايها النبى، اذا طلقتم...» [359] و نيامده «طلّقت». به علاوه مى دانيم كه پيامبر هرگز زنى را طلاق نداده است. - اگر بنا باشد با اين آيه، وحى زير سؤال و شك برود، بايد در حقّانيّت همين آيه هم كه مى گويد: «اگر شك دارى»، شك كرد!! - براى اهل كتاب، شك و سؤالى مطرح بود و از پرسيدن خجالت مى كشيدند، خداوند با اين بيان راه سؤال را به رويشان گشوده است. - ممكن است از باب مماشات و همراهى با طرف در بحث باشد، مثل حضرت ابراهيم كه به ستاره پرستان گفت: «هذا ربى» [360] اين (ستاره) خداى من است. - رسول اكرم صلى الله عليه وآله چون اين آيه را شنيد، فرمود: من شكّ ندارم. امام صادق عليه السلام نيز فرموده است: واللَّه پيامبر شك نداشت. [361] 🕊 - از بين بردن شكّ در عقايد، ضرورى است. «ان كنت فى شكّ» 🍃 - هنگام شك بايد به عالمان رجوع كرد. «فسئل الّذين يقرؤن الكتاب» (پس سخن عالم حجّت است) 🕊 - كتاب هاى آسمانى مؤيّد يكديگرند. «يقرؤن الكتاب» 🍃 - بعضى اهل كتاب، حقّ را مى گويند. «فسئل الّذين يقرؤن الكتاب» 🕊 - رهبر بايد قاطع باشد وهيچ ترديدى به خود راه ندهد. «فلاتكوننّ من الممترين» ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡  🆔  @MowoodMahdi 🕋 ♡  ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
سلام آقا جانم تو را قسم به صبوری قلب منتظرانت‌ عزیز فاطمه، برگرد سوی کنعانت ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡ 🆔 @MowoodMahdi 🕋 ♡ ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شعور اجتماعی رو به فرزندتون یاد بدید 🎙 ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡  🆔  @MowoodMahdi 🕋 ♡  ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
‼️ سهل انگاری در ادای قضای روزه 🔷 س ۸۷۳۱: کسانی که در ماه رمضان برای انجام وظیفه دینی در مسافرت هستند و به همین دلیل نمی‌توانند روزه بگیرند، اگر در حال حاضر بعد از چند سال تأخیر، بخواهند روزه بگیرند، آیا پرداخت کفّاره بر آنها واجب است؟ ✅ ج: اگر قضای روزه ماه رمضان را به علت استمرار عذری که مانع روزه گرفتن است، تا ماه رمضان سال آینده به تأخیر انداخته باشند، قضای روزه‌هایی که از آنان فوت شده کافی است، و واجب نیست برای هر روزی یک مدّ طعام فدیه بدهند، هرچند احتیاط در جمع بین قضا و فدیه است. ولی اگر تأخیر در قضای روزه به خاطر سهل انگاری و بدون عذر باشد، جمع بین قضا و فدیه بر آنها واجب است. ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡  🆔  @MowoodMahdi 🕋 ♡  ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
Page220.mp3
1.62M
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۹۸ یونس ⌛️⏳⌛️⏳0⃣0⃣⌛️⏳⌛️⏳ ✍با اينكه در اين سوره، تاريخ حضرت نوح و موسى به تفصيل بيان شده، امّا داستان ى قوم يونس در نصف آيه و با اشاره آمده است، ولى نام اين سوره را سوره يونس نهاده اند، شايد به خاطر حسّاسيّت و اهميّت كار قوم يونس باشد كه در آخرين لحظه ها توبه كردند و خداوند توبه ى آنان را پذيرفت. امام صادق عليه السلام فرمود: حضرت يونس عليه السلام ۳٠ سالگى تا ۶۳ سالگى تبليغ كرد، تنها دو نفر به او ايمان آوردند. حضرت، مردم را نفرين كرد و از ميان آنان رفت. يكى از آن دو مؤمن كه حكيمى دانا بود، با ديدن نفرين پيامبر و رفتنش از آن منطقه، بر بلندى رفت و با فرياد به مردم هشدار داد. مردمِ متأثّر شده و با راهنمايى او از شهر بيرون رفتند و ميان خود و فرزندانشان فاصله انداختند و به درگاه خدا ناله و توبه كردند تا بخشوده شدند. يونس عليه السلام چون برگشت، ديد كه آن قوم هلاك نشده اند، سبب را پرسيد، ماجرا را برايش شرح دادند. [366] 366) تفاسير مجمع البيان و صافى. ⏳ - انسان مى تواند حتى در لب پرتگاه، خود را حفظ كند. «الاّ قوم يونس» ⏳ - سرنوشت مردم به دست خودشان است. «آمنوا كشفنا» ⏳ - رمز خوشبختى انسان ها در دنيا نيز ايمان است. «آمنوا ... متعنا» ⏳ - دعا و نيايش، هم بلا را رفع مى كند، هم كاميابى مى آورد. (با توجّه به شأن نزول) «كشفنا، متّعنا» ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡  🆔  @MowoodMahdi 🕋 ♡  ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
۹۹ یونس ⌛️⏳⌛️⏳0⃣0⃣⌛️⏳⌛️⏳ ؛ موهبتی از خدا و وانتخابی از انسان ✍خداوند، هم قدرت دارد، هم حكمت و از قدرتش آنجا و آن گونه استفاده مى كند كه خلاف حكمت نباشد و چون حكمتش اقتضا دارد كه مردم آزاد باشند، هرگز با قدرت قهرى خود آنان را به ايمان اجبارى وادار نمى كند. امّا مشركان مى گفتند: «لو شاء اللّه ما اشركنا» [367] اگر خدا مى خواست ما مشرك نبوديم، پس شرك ما خواست خدا بوده است و ما بالاجبار مشرك شده ايم! اين آيه مى تواند پاسخى به سخن آنان باشد كه اگر اراده خدا بر اجبار كردن است، چرا اجبار به انحراف و شرك كند و لااقل اجبار به هدايت و ايمان نكند 367) انعام، 148. ⏳ - ايمان بر مبناى انتخاب است، نه اجبار وتحميل. «أفانت تكره» ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡  🆔  @MowoodMahdi 🕋 ♡  ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛