eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
52 دنبال‌کننده
2هزار عکس
547 ویدیو
30 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
✓ یکی از انگیزه‌های بدعت و افترا رسیدن به دنیاست ✓ از بدترین درآمدها دین فروشی است ✓ بدترین عذاب‌ها متوجه کسانی است که به تفکر و اعتقاد مردم خیانت می‌کنند ✓ هر انحرافی که در طول تاریخ در اثر بدعتی به وجود آید گناهش به گردن بدعت گذار است ✓ از جمله انحرافات عقیدتی یهود این بود که می‌گفتند اگر بر فرض ما گناهکار باشیم کیفر ما از دیگران کمتر است و چند روزی بیشتر عذاب نخواهیم شد زیرا ما از دیگران برتریم خداوند در این آیه بر این طرز تفکر خط بطلان می‌کشد 🍀 پیام آیه: ✓ امتیاز طلبی از جمله خصوصیات یهود است ✓ افکار و گفتارهای ناروا را بی‌ پاسخ نگذارید ✓ همه در برابر قانون یکسان هستند ✓ خداوند وعده‌ای برای نجات قوم خاصی نداده است 🍀 آیه ۸۱: ✓ کیفر و پاداش بر اساس آرزو نیست بلکه بر اساس عمل است ✓ آن دسته از گناهان کیفر دارند که آگاهانه مرتکب شده باشند، نه بر اساس جهل و یا جبر ✓ هر گناهی آثار و عوارضی دارد که آن عوارض می‌تواند انسان را در خود غرق کند ✓ انسان فطرتاً پاک است 🍀 آیه ۸۲: ✓ ایمان از عمل جدا نیست ✓ ملاک بهشت ایمان و عمل است نه خیال و آرزو 🍀 آیه ۸۳: احسان(مالی و روحی) جامع‌ترین و وسیع‌ترین واژه در باب نیکی به والدین ✓ اصول همه ادیان یکی است ✓ توحید سرلوحه مکتب انبیاست ✓ احسان به والدین باید شخصاً صورت گیرد ✓ گرایش به یکی از آنها (پدر و مادر) ممنوع است ✓ ابتدا خویشان نیازمند سپس دیگران ✓ احسان باید همراه با ادب و بدون منت باشد ✓ برخورد خوب و گفتار نیکو نه تنها با مسلمانان بلکه با همه مردم لازم است ✓ ادای حقوق دارای مراتب و مراحلی است: ۱-حق خداوند ۲-حق والدین ۳- خویشاونان ۴-یتیمان و ۵- مساکین
16.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍀 کلام 🌑 نگرانی از جامعه •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi
📜 کلام مولا علی در 🍀 شناخت : خدا حضرت محمد را زمانی فرستاد که مردم در اصول دین اختلاف داشته و امورشان پراکنده بود 🌾 ایمان بدون یاور مانده و مردم یار شیطان بوده وشیطان را آشکارا می‌پرستیدند 🌾 دانشمندان لب فروبسته و جاهلان گرامی بودند •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi
ورود دوستان عزیز را به فال نیک گرفته وبا یک صلوات بر محمد و آل محمد به استقبال شان می رویم
Dua-Ahd-Farahmand.mp3
زمان: حجم: 9.72M
🍀 هر روز و هر دم با می بندم 📖 ثواب عهد را تقدیم به علیه سلام و امواتمان می کنیم 🤲 🤲 •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 @MowoodMahdi
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 🍀 🤲 🤲 📖هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 @MowoodMahdi
013.mp3
زمان: حجم: 1.24M
📻 صفحه ۱۳ قرآن 💡 🎙 با صدای •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi
📜 تفسیر آیات۸۴تا۸۸سوره بقره: 🍀 حقّ حیاط براى هر انسان است و قتل نفس از گناهان كبيره مى باشد. تمام گناهان مقتول به گردن قاتل مى افتد، اگر اهل آسمان ها و زمين در قتل يك نفر شريك شوند همه به دوزخ مى افتند. روش طاغوت ها آن است كه براى محكم كردن پايگاه خود، قلعه ها و كاخها بنا مى كنند و مردم را آواره كرده و مورد آزار قرار می دهند. در حالى كه حتّى بستانكار حقّ ندارد، بدهكار را مجبور به فروش خانه خود نمايد. و اگر شخصى در مسجد براى خود جاى بگيرد، كسى حقّ ندارد در آنجا نماز بخواند. و هر كس زودتر از ديگرى مكانى را براى كار يا عبادت يا كشاورزى انتخاب نمود، در اولويّت قرار مى گيرد و احدى حقّ مزاحمت ندارد. هركس به كار شخصى يا قومى مربوط به زمان هاى گذشته يا آينده راضى باشد، شريك در آن قلمداد مى شود. - امنيّت جان و وطن، سفارش همه مكاتب الهى است. - علاقه به وطن، يك حقّ فطرى و طبيعى است و سلب اين حقّ، ظلم آشكار است. - جامعه به منزله ى پيكرى واحد است كه افراد آن، اعضاى اين پيكرند.سعدى مى گويد: بنى آدم اعضاى يكديگرند، كه در آفرينش زيك گوهرند
خداوند در اين آيه، بنى اسرائيل را سرزنش مى كند كه عليرغم پيمانی كه داشتيد، همديگر را كشتيد و يكديگر را از سرزمين هايتان بيرون كرديد. شما موظّف بوديد يك جامعه ى متّحد براساس روابط صحيح خانوادگى و رسيدگى به محرومان تشكيل دهيد، ولى به جاى آن در گناه و تجاوز به حقوق ديگران، يكديگر را يارى و حمايت نموديد و در جامعه، هرج و مرج و تفرقه و خونريزى را رواج داديد. با حمايت شما، حاكمان ظالم جرأت قتل و تبعيد پيدا كردند و عجيب اينكه شما به حكم تورات، اگر در اين درگيرى ها اسيرى داشته باشيد با پرداخت فديه آزادش مى نماييد، در حالى كه حكم تورات را در تحريم قتل و تبعيد، گوش نمى دهيد. حاضريد همديگر را بدست خود بكشيد، ولى حاضر نيستيد اسير يكديگر باشيد! اگر اسارت توهين است، كشتن از آن بدتر است، و اگر آزاد كردن اسيران، فرمان تورات است، نهى از قتل و تبعيد هم فرمان خداوند است! آرى، شما تسليم فرمان خداوند نيستيد، بلكه آيات الهى را هر جا مطابق ميل و سليقه ى خودتان باشد مى پذيريد وهر كجا نباشد، زير بار نمى رويد. اين آيه نسبت به خطر التقاط، هشدار مى دهد كه چگونه افرادى بخشى از دين را مى پذيرند و قسمت ديگر آنرا رها مى كنند. مسلمانانى كه به احكام فردى عمل مى كنند، ولى نسبت به مسائل اجتماعى بى تفاوتند،( نماز خواندن را می‌پذیرند اما مشروب خوردن را نه) اى بسا كسانى كه شرايط و احكام نماز و روزه را مراعات مى كنند، ولى در شرايط و وظايف حاكم و حكومت، متعهّد نيستند.
ديگركشى، خودكشى است - يارى رسانى وهمكارى در گناه وتجاوز، ممنوع است. - علامت ايمان، عمل است و اگر كسى به دستورات دين عمل نكند، گويا ايمان ندارد.قرآن، به جاى انتقاد از اينكه چرا بعضى دستورات را عمل مى كنيد و بعضى را رها مى كنيد، فرموده است: چرا به بعضى ايمان مى آوريد و به بعضى كفر مى ورزيد. - نشانه ى ايمان واقعى، عمل به دستوراتى است كه برخلاف سليقه هاى شخصى انسان باشد وگرنه انجام دستوراتِ مطابق ميل انسان، نشانى از ميزان ايمان واقعى ندارد(در كشتن يكديگر به تورات كارى نداريد، ولى در آزاد سازى اسيران اهل ايمان مى شويد!) - كفر به بعضى از آيات، در واقع كفر به تمام احكام است. و به همين جهت جزاى كسانى كه به قسمتى از آيات عمل نكنند، خوارى دنيا و عذاب قيامت خواهد بود. در احاديث آمده است: اگر كسى ستمگر را در ظلم و ستم راهنمايى و كمك كند،و حتّى آماده كردن دوات و قلم براى ستمگر، جايز نيست. امام كاظم عليه السلام خطاب به يكى از مسلمانان بزرگوار فرمود: كرايه دادن شتر به دستگاه هارون الرشيد هر چند براى سفر حج باشد، جايز نيست.
اين آيه ريشه ى پيمان شكنى ها، قتلِ نفس ها و عمل نكردن به برخى آيات را چنين بيان مى كند: آنها دنبال زندگى دنيوى هستند وتنها به قوانينى كه منافعشان را تأمين كند، پاى بند هستند وبه هر قانونى كه ضررى به منافع دنيوى آنان بزند بى اعتنايند. پس عذاب الهى براى اين رفاه طلبان دنياپرست، تخفيف ندارد و بر خلاف خيال و گمانشان كه ادّعا مى كنند؛ يا اصلاً عذاب نخواهند شد و يا چند روزى بيشتر مجازات نمى بينند، آنان نيز مثل همه ى مجرمان، در برابر اعمال خود مسئولند. - انسان، آزاد است و حقّ انتخاب دارد. تمام آياتى كه مى فرمايد: انسان دنيا را خريد و آخرت را فروخت، دليل اين هستند كه انسان مجبور نيست، بلكه اختيار دارد و خود با فكر و مقايسه، مى سنجد و انتخاب مى كند. - همه در برابر قانون الهى يكسان هستند.اينكه بنى اسرائيل خود را نژادِ برتر، فرزند ومحبوب خدا مى دانند، گمان و وهمى بيش نيست. قهر الهى براى هيچ انسان و نژادى كه در مسير لجاجت و كفر است، استثنا برنمى دارد. - دنياطلبى، يكى از انگيزه هاى قتل مى باشد. اين آيه از استمرار لطف خداوند براى هدايت مردم سخن مى گويد. كه پس از موسى عليه السلام پيامبرانى چون داوود، سليمان، يوشع، زكريّا و يحيى عليهم السلام آمدند و بعد از آن بزرگواران، خداوند حضرت عيسى عليه السلام را با دلايل روشن فرستاد كه از سوى روح القدس تأييد مى شد، ولى بنى اسرائيل راه استكبار و گردنكشى را پيش گرفتند و بجاى پذيرشِ هدايت الهى، به تكذيب و قتل انبيا دست زدند. نقل تاريخ انبيا، يك نوع تسلّى براى پيامبر اسلام ومؤمنان است كه تحمّل رنجها براى آنان آسان شود روح القدس همان جبرئيل است.
- سنّت خداوند، تداوم وجود رهبر آسمانى در ميان مردم است. «قفّينا» - تعليم و تربيت، تعطيل بردار نيست. «قفّينا» فرستادن پيامبران يكى پس از ديگرى، نشانه ى جريان هدايت در طول تاريخ است. - فرشتگان، به اولياى خدا يارى مى رسانند. - انبيا بايد به سراغ مردم بروند. - هدايت، با هوى وهوس سازگار نيست. - كسى كه تسليم حقّ نباشد، مستكبر است. - هوى پرستى، انسان را تا پيامبركشى پيش مى برد. - انبيا براى تحقّق اهداف خويش، تا پاى جان مقاومت مى كردند مقدّمات بدبختى، بدست خود انسان است. اگر گروهى مورد لعنت وقهر الهى قرار مى گيرند، به خاطر كفر ولجاجت خودشان است.