استاد عزیزی سبک زندگی ۱.mp3
47.96M
🎤 سخنرانی خاص از #استاد_عزیزی
👌 سبک صحیح زندگی
هدایت شده از مهـــــدی موعـــــود
Dua-Al-Ahd.mp3
8.25M
🍀 هر روز و هر دم با #امام_زمان_عهد می بندم
📖 ثواب #تلاوت_دعای عهد را تقدیم به #مهدی_موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم
🤲 #التماس_دعا
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 @MowoodMahdi
📖 ثواب #تلاوت_قرآن را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫
🍀 #نذر_تلاوت_قرآن
🤲 #التماس_دعا
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 📖هرروز #تلاوت_یک_صفحه_قرآن
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 @MowoodMahdi
597_40552563509902.mp3
1.03M
📻 #تلاوت_صوتی صفحه ۲۱ قرآن
💡 #نذر_تلاوت
🎙 با صدای #استاد_پرهیزگار
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال مهدی موعود👇
🆔 @MowoodMahdi
📜 تفسیر آیات ۱۳۵ تا ۱۴۱ بقره:
🍀: آیه ۱۳۵:
كلمه «يهود» از «هود» به معناى بازگشت به خدا، گرفته شده است.
در آيه 113 خوانديم كه يهوديان، نصارى را قبول نداشتند و نصارى نيز يهوديان را پوچ مى دانستند وهر يك خيال مى كرد كه تنها خودش بر هدايت مى باشد. در حالى كه هر دو گروه دچار شكّ گرديده و از راه مستقيم منحرف شده اند و راه حقّ راه ابراهيم عليه السلام است كه هرگز دچار شكّ نگرديد.
✅ پیام آیه:
- انحصار طلبى بى جا، ممنوع است. يهود و نصارى بدون داشتن دليل، هركدام هدايت را تنها در آئين خود مى دانند.
- نام وعنوان مهم نيست، ايمان وعمل اهميّت دارد.
- به تبليغات سوء ديگران پاسخ دهيد.
- ابراهيم عليه السلام هيچگاه از مشركان نبوده است، در حالى كه يهود و نصارى گرفتار شرك شده اند.
🍀 آیه ۱۳۶:
اين آيه به مسلمانان دستور مى دهد كه به مخالفان خود بگويند: ما به خدا و همه پيامبران بر حقّ وآنچه از جانب خدا نازل شده است ايمان داريم وخود محورى ها و يا تعصّبات نژادى، باعث نمى شود كه ما برخى از آنها را بپذيريم و بعضى ديگر را نفى كنيم. ما به همه انبياى الهى، چه آنهايى كه قبل از ابراهيم عليه السلام آمده اند، همانند آدم، شيث، نوح، هود، صالح و چه آنهايى كه بعد از ابراهيم بودند همانند سليمان، يحيى و زكريا، ايمان داريم و هر پيامبرى كه دليل روشن و معجزه داشته باشد به حكم عقل او را مى پذيريم.
«اسباط» جمع «سبط» به معناى نواده است و مراد از آن دوازده تيره و قبيله بنى اسرائيل مى باشد كه از دوازده فرزند يعقوب به وجود آمده ودر ميان آنان پيامبرانى وجود داشته است.
بنابراين اگر در برابر دعوت شما كه مى گويد راه نجات را در مسيحى يا يهودى بودن مى دانيد، مى ايستيم به دليل وجود انحراف و خرافاتى است كه در دين خدا ايجاد كرده ايد وگرنه ما تورات و انجيل واقعى را كه در آنها بشارت ظهور و بعثت پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله آمده است قبول داريم.
✅ پیام آیه:
- ايمان به همه ى انبيا وكتاب هاى آسمانى لازم است.
كفر به بعضى از انبيا، كفر به همه ى آنهاست. مسلمان واقعى كسى است كه به تمام انبياى الهى، ايمان داشته باشد.
- ما به آنچه بر موسى و عيسى عليهما السلام نازل شده ايمان داريم، نه آنچه امروز به نام تورات وانجيل وجود دارد.
- تسليم عملى، در كنار ايمان قلبى لازم است.
🍀 آیه ۱۳۷:
اگر اهل كتاب، يهود و نصارى، به جاى سرسختى و خودمحورى وتكيه بر مسائل نژادى و قبيله اى، همانند شما مسلمانان به تمام انبيا و كتب آسمانى ايمان بياورند و تعصّبات نابجا را كنار بگذارند، حتماً هدايت مى يابند، ولى اگر همچون گذشته، تنها خود را بر حقّ بدانند و ديگران را منحرف بشمارند، آنان در ستيز باحقّ و جدايى از حقّ خواهند بود. البتّه شما مسلمانان به راه خود دلگرم باشيد و از تحقيرها و توطئه هاى آنان نترسيد. چون خداوند شر آنان را از شما دفع وشما را در برابر آنان حمايت وكفايت مى كند، زيرا كه او شنواى داناست.
✅ پیام آیه:
- مسلمانان، الگوى هدايت يافتگان واقعى هستند، زيرا
به تمام انبيا وكتاب هاى آسمانى، ايمان واعتقاد دارند.
- خداوند، حمايت وكفايت خود را از مسلمانان اعلام نموده است.
- ايمان نياوردن يهود ونصارى از روى عناد، لجاجت و ستيزه جويى است، نه منطق و استدلال.
🍀 آیه ۱۳۸:
انسان در زندگى خويش بايد رنگى را بپذيرد، امّا در ميان همه رنگ ها، رنگ خدايى بهتر است. ناگفته پيداست كه تا رنگ نژاد وقبيله وهوسها را كنار نگذاريم، رنگ وحدت و برادرى و تسليم امر خدا بودن را نخواهيم گرفت. همه ى رنگ ها به مرور زمان كم رنگ وبى رنگ مى شود. امّا رنگ خدايى هميشگى و پايدار است. و چه رنگى بهتر از رنگ خدا كه او را عبادت و بندگى مى كنيم. بگذريم كه يهود، كودكان خود را با آبى مخصوص شستشو داده و بدينوسيله به او رنگ مذهبى مى دهند.
همه ى رنگ ها پاك مى شوند، قبيله، نژاد و نسب، دير يا زود از بين مى روند، ولى آنچه ابدى و باقى است همان رنگ و صبغه ى الهى يعنى اخلاص وايمان است.
راه خدا يكى است. اگر رنگ خدايى نباشد، رنگ هاى ديگر، انسان را گيج و متحيّر مى كند. وهمرنگ شدن با جماعتى كه اكثر آنها دچار انحرافند خود مايه رسوايى وخوارى در قیامت است.
✅ پیام آیه:
- ايمان به خدا، پيامبران، كتاب هاى آسمانى و تسليم خدا بودن، صبغه و رنگ خدايى است.
- برترين و زيباترين رنگ ها، صبغه و رنگ الهى است.
- بايد تنها بنده خدا بود، نه بنده ى ديگران.
🍀 آیه ۱۳۹:
اين آيه، هشدار به اهل كتاب است كه از ادّعاهاى بى دليل دست بردارند. آنها مى گفتند: ما به خدا نزديكتر و يا فرزندان او و يا محبوبان او هستيم. بنى اسرائيل گمان مى كردند كه بايد همه ى انبيا از نژاد آنان باشند و بخاطر قديمى بودن دين آنان و كتاب تورات، خودشان را برتر مى دانستند و لطف الهى را فقط مخصوص خودشان دانسته و با اين گمان با مسلمانان محاجّه و گفتگو مى كردند.
✅ پیام آیه:
- صاحب اختيار همه ى انسان ها، خداست. او به همه لطف دارد ومى تواند هر كس را از هر نژادى كه باشد، مورد عنايت خاصّ خود قرار دهد.
- سعادت هر كس در گرو اعمال اوست. ادّعا وشعار كارساز نيست.
- ملاك قرب به خداوند، عبادت خالصانه ومنزّه دانستن او از شريك است.
🍀 آیه ۱۴۰ و ۱۴۱ :
اين آيه، خطابى ديگر به اهل كتاب است، كه شما آن قدر به يهودى يا نصرانى بودن خود مباهات مى كنيد كه حتّى حاضريد بزرگترين افتراها را به بهترين اولياى خدا نسبت دهيد؟! آيا مى گوييد: ابراهيم و اسماعيل و اسحاق و يعقوب و پيامبران ديگر از نسل يعقوب «اسباط»، با آنكه قبل از نزول تورات و انجيل بوده اند، يهودى و نصرانى هستند؟ آيا اين ستمگرى نيست كه واقعيّتى را كه بدان واقفيد بپوشانيد و اين حقيقت روشن تاريخى را بر عامّه مردم كتمان كنيد و چنين وانمود كنيد كه همه پيامبران، تابع يهوديّت يا نصرانيّت بوده اند؟ ولى بدانيد كه خداوند از آنچه شما انجام مى دهيد غافل نيست.
✅ پیام آیه:
- گاهى تعصّب به جايى مى رسد كه شخص حاضر مى شود واقعيّت هاى روشن تاريخى را تحريف و يا انكار كند.
- بزرگترين ظلم ها، ظلم فرهنگى و كتمانِ حقايق است.
- علم خداوند به كتمان وظلم ها، بايد براى ما هشدار باشد.
✅ پیام آیه ۱۴۱:
- در كسب خوشبختى، تكيه به گذشتگان و تاريخ پدران، چاره ساز نيست.
گيرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر، تو را چه حاصل
- هر امّتى، تنها مسئول عمل خويش است.
هدایت شده از مهـــــدی موعـــــود
Dua-Al-Ahd.mp3
8.25M
🍀 هر روز و هر دم با #امام_زمان_عهد می بندم
📖 ثواب #تلاوت_دعای عهد را تقدیم به #مهدی_موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم
🤲 #التماس_دعا
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 @MowoodMahdi
📖 ثواب #تلاوت_قرآن را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫
🍀 #نذر_تلاوت_قرآن
🤲 #التماس_دعا
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 📖هرروز #تلاوت_یک_صفحه_قرآن
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 @MowoodMahdi
022.mp3
1.36M
📻 #تلاوت_صوتی صفحه ۲۲ قرآن
💡 #نذر_تلاوت
🎙 با صدای #استاد_پرهیزگار
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال مهدی موعود👇
🆔 @MowoodMahdi
📜 تفسیر آیه ۱۴۲ تا ۱۴۵ از سوره بقره:
🍀 آیه ۱۴۲:
چون مشركان مكّه، كعبه را به بتخانه تبديل كرده بودند، پيامبر اكرم و مسلمانان، سيزده سالى را كه بعد از بعثت در مكّه بودند، به سوى كعبه نماز نمى خواندند، تا مبادا گمان شود كه آنان به بت ها احترام مى گزارند. امّا بعد از هجرت به مدينه، چند ماهى نگذشته بود كه يهوديان زبان به اعتراض گشوده و مسلمانان را تحقير كردند و گفتند: شما رو به قبله ما بيت المقدّس نماز مى خوانيد، بنابراين پيرو و دنباله رو ما هستيد و از خود استقلال نداريد. پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله از اين اهانت ناراحت شد و هنگام دعا به آسمان نگاه مى كرد، گويا منتظر نزول وحى بود تا آنكه دستور تغيير قبله صادر شد. پيامبر دو ركعت نماز ظهر را به سوى بيت المقدّس خوانده بود كه جبرئيل مأمور شد، بازوى پيامبر را گرفته و روى او را به سوى كعبه بگرداند. در نتيجه پيامبر صلى الله عليه وآله يك نماز را به دو قبله خواند و اكنون نيز در مدينه نام آن محلّ به مسجدِ قبلتَين معروف است.
بعد از اين ماجرا، يهود ناراحت شده و طبق عادت خود شروع به خرده گيرى كردند. آنها كه تا ديروز مى گفتند: مسلمانان استقلال ندارند و پيرو ما هستند، اكنون مى پرسيدند، چرا اينها از قبله ى پيامبران پيشين اعراض كرده اند؟ پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله مأمور شد در جواب آنها پاسخ دهد: مشرق و مغرب از آنِ خداست و خداوند مكان خاصّى ندارد.
آرى، تغيير قبله، نشانه ى حكمت الهى است نه ضعف و جهل او. همچنان كه در نظام تكوين، تغيير فصول سال، نشانه ى تدبير است، نه ضعف يا پشيمانى.
خداوند در همه جا حضور دارد و شرق و غرب عالم از آن اوست. پس جهت گيرى بدن به سوى كعبه، رمز جهت گيرى دل به سوى خداست. چه بسا افرادى به سوى كعبه نماز بگزارند، ولى قبله آنان چيز ديگرى باشد.
✅ پیام آیه:
- افرادى كه هر روز دنبال بهانه اى هستند تا از پذيرش حقّ طفره روند، سفيه هستند.
- كسى كه دست خدا را در وضع يا تغيير احكام بسته بداند، سفيه و سبك مغز است. اعتراض به خداى حكيم ودانا، نشانه ى سفاهت است.
- مسلمانان بايد توطئه ها وشايعات وسؤالات بهانه جويانه ى دشمن را پيش بينى كرده وبا پاسخ به آنها، از نفوذ وگسترش آن پيشگيرى نمايند.
- اصل سؤال كردن مورد انتقاد نيست، روحيّه سؤال كننده مورد انتقاد است كه از روى اعتراض و اشكال تراشى مى پرسد.
- قداست و كرامت مكان ها و زمان ها، وابسته به عنايت پروردگار است، نه چيز ديگر.
- تغيير قبله، يكى از نشانه هاى پيامبر اسلام در كتب آسمانى بود، لذا براى بعضى وسيله ى هدايت شد.
★ به كسى كه آخرت خويش را فداى دنيا كند مجنون،
★ به پيروان رهبر فاسد فقير
★ آن كس كه دين خود را از دست بدهد، غارت زده می گویند.
🍀 آیه ۱۴۳:
مسيحيان در موقع عبادت، رو به محلّ تولّد حضرت عيسى در بيت المقدّس مى ايستادند كه نسبت به محلّ سكونت آنان، در مشرق قرار داشت، و يهوديان رو به بيت المقدّس عبادت مى كردند كه نسبت به محلّ سكونتشان، در طرف مغرب قرار مى گرفت، ولى كعبه نسبت به آن دو در وسط قرار مى گيرد و قرآن با اشاره به اين موضوع، مى فرمايد: همانگونه كه ما كعبه را در وسط قرار داديم، شما مسلمانان را نيز امّت ميانه قرار داديم.
در تفسير «امّت وسط» برخى گفته اند: مراد امّتى است كه نه اهل افراط باشد نه تفريط، نه طرفدار جبر نه تفويض، نه معتقد به اصالت فرد، نه اصالت جامعه.
ولى با چند مقدّمه، روشن مى شود كه مراد آيه از امّت وسط، افراد خاصّى هستند. آن مقدّمات عبارتند از:
- قرآن، امّت وسط را شاهد بر اعمال معرفى كرده است، پس بايد در قيامت بر اعمال مردم گواهى دهد.
- گواه شدن، علم و آگاهى وعدالت مى خواهد.
- همه ى افراد امّت، آگاهى و عدالت ندارند.
به همين دليل در روايات مى خوانيم كه مراد از امّت وسط، امامان معصوم هستند كه اوّلاً به همه كارها علم دارند. كه مراد از مؤمنانى كه اعمال مردم را مى بينند و به آن علم پيدا مى كنند، مطابق روايات امامان معصوم هستند. و ثانياً عدالت دارند. چنانكه خداوند در آيه ى «انّما يُريد اللّه ليذهب عنكم الرِّجس اهل البيت و يُطهّركم تطهيراً» [437]عصمت و عدالت آنان را تضمين نموده است.
امام صادق عليه السلام مى فرمايد: مگر مى شود امّتى كه بعضى افرادش لايق گواهى دادن براى چند عدد خرما در دادگاه هاى دنيا نيستند، لياقت گواهى دادن بر همه ى مردم در قيامت را دارا باشند؟ به هر حال مقام گواه بودن در محضر خداوند، آن هم نسبت به همه ى كارهاى مردم، تنها مخصوص بعضى از افراد امّت است كه به فرموده روايات، امامان معصوم مى باشند
در اين آيه به جاى كلمه نماز، واژه ايمان بكار رفته است كه نشان دهنده ى اهميّت و مقام نماز و برابرى آن با تمام ايمان مى باشد.
✅ پیام آیه:
- اولياى خدا، بر اعمال ما نظارت دارند.
آرى، بعضى انسان ها داراى چنان ظرفيّتى هستند كه مى توانند ناظر تمام اعمال و آگاه به انگيزه هاى انسان ها در طول تاريخ باشند.
- در قيامت، سلسله مراتب است. تشكيلات و سازماندهى محكمه ى قيامت بگونه اى است كه ابتدا ائمّه بر كار مردم گواهى مى دهند، سپس پيامبر برامامان گواه است.
- آزمايش، يك سنّت قطعى الهى است و خداوند گاهى با تغيير فرمان، مردم را امتحان مى كند.
- پيروى از دستورات دين، مايه رشد و كمال و نافرمانى از آن، نوعى حركت ارتجاعى است.
- جز فرمان خداوند، به چيز ديگرى از قبيل، جهت، رنگ، زمان، مكان و شيوه ى خاصّى خود را عادت ندهيم، تا هرگاه فرمانى بر خلاف انتظار يا عادت و سليقه ى ما صادر شد، بدنبال فرار يا توصيه نباشيم.
- مقام تسليم بر افراد عادّى سنگين است، تنها كسانى به اين مقام دست مى يابند كه هدايت خاصّ الهى شامل آنان شود.
- قوانين و مقررات، شامل زمان هاى قبل نمى شود. اگر امروز فرمان تغيير قبله صادر شد، نمازهاى قبلى صحيح است و از امروز بايد به سوى ديگر نماز خواند.
- تمام تغييرات و تحوّلات تكوينى و تشريعى، ناشى از رحمت و رأفت خداوندى است.
🍀 آیه ۱۴۴:
اين آيه حاكى از آن است كه پيامبر صلى الله عليه وآله منتظر و مشتاق نزول وحى در جهت تغيير قبله بود واين تغيير قبله از بيت المقدّس به كعبه، وعده ى خداوند به پيامبرش بوده است، ولى آن حضرت در موقع دعا، بى آنكه چيزى بگويد، به سوى آسمان نگاه مى كرد تا اينكه آيه نازل شد و دستور داد كه رسول اكرم صلى الله عليه وآله و همه ى مسلمانان در موقع عبادت، روبه سوى مسجدالحرام وكعبه نمايند. اهل كتاب و يهود با آنكه حقّانيّت اين تغيير را مى دانستند وقبلاً در كتاب هايشان خوانده بودند كه پيامبر اسلام به سوى دو قبله نماز مى گزارد، امّا اين حقيقت را كتمان نموده و يا با القاى شبهات و سؤالات، نقش تخريبى ايفا مى كردند و خداوند آنان را تهديد مى نمايد.
رضايت رسول اكرم صلى الله عليه وآله از قبله بودن كعبه، دلائلى داشت از جمله:
الف: كعبه، قبله ى ابراهيم عليه السلام بود.
ب: از زخم زبان، تحقير و استهزاى يهود آسوده مى شد.
ج: استقلال مسلمانان به اثبات مى رسيد.
د: به اوّلين پايگاه توحيد يعنى كعبه، توجّه مى شد.
چون مسئله ى تغيير قبله يك حادثه ى مهمّى بود
✅ پیام آیه:
- آسمان، سرچشمه ى نزول وحى ونظرگاه انبياست.
- خداوند به خواسته انسان ها آگاه است.
- تشريع و تغيير احكام، از طرف خداوند است و پيامبر از پيش خود، دستورى صادر نمى كند.
- ادب پيامبر در نزد خداوند به قدرى است كه تقاضاى تغيير قبله را به زبان نمى آورد، بلكه تنها با نگاه، انتظارش را مطرح مى نمايد.
- خداوند رضايت رسولش را مى خواهد و رضاى خداوند در رضاى رسول اوست.
- قرآن، دانشمندانى كه حقيقت را مى دانند، ولى باز هم طفره مى روند، تهديد و نكوهش مى كند
- نبايد دستورات دين را به مردم سخت گرفت.
🍀 آیه ۱۴۵:
اين آيه، از عناد و لجاجت اهل كتاب پرده برداشته و سوگند ياد مى كند كه هرچه هم آيه و دليل براى آنان بيايد، آنها از اسلام و قبله ى آن پيروى نخواهند كرد. چون حقيقت را فهميده اند، ولى آگاهانه از پذيرش آن سر باز مى زنند.
تهديد و هشدارهاى قرآن نسبت به پيامبر، به منظور جلوگيرى از بروز و رشد غلّوگرايى و نسبت نارواى خدايى به اولياست. آنگونه كه در اديان ديگر، مردم به غلّو، عيسى عليه السلام را فرزند خدا و فرشتگان را دختران خدا مى دانستند
✅ پیام آیه:
- لجاجت و تعصّب، مانع تفكّر، استدلال و حقّ بينى است. آنان نه تنها نسبت به اسلام تعصّب مى ورزند، در ميان خودشان نيز عناد و لجاجت دارند.
- در برابر هياهو و غوغاى مخالفان نبايد تسليم شد و براى مأيوس كردن دشمنان، قاطعيّت لازم است.
- يهود ونصارى هر يك داراى قبله ى ويژه اى بودند.
- انحراف دانشمندان، بسيار خطرناك است.
- علم، به تنهايى براى هدايت يافتن كافى نيست، روحيّه ى حقّ پذيرى لازم است. يهود صاحب كتاب بودند، ولى با وجود تعصّب نابجا، اين علم چاره ساز نشد.
- پيامبر، حقّ تغيير قانون الهى را بر اساس تمايلات مردم ندارد.
- آئين اسلام از سرچشمه ى علم واقعى است.
- قوانينى شايسته پذيرش و پيروى هستند كه از هواهاى نفسانى پيراسته و بر پايه ى علم بنا شده باشند
- قانون، براى همه يكسان است. اگر بر فرض پيامبر نيز تابع هوا و هوس شود، گرفتار كيفر خواهد شد.
- با وجود قانون الهى، پيروى از خواسته هاى مردم ظلم است.
📜 کلام #مولا_علی
🌹#نهج_البلاغه ویژگیهای امام علی
✅ من برای واداشتن شما به راههای حق که در میان جادههای گمراه کننده بود به پا خاستم در حالی که سرگردان بودید و راهنمایی نداشتید تشنه کام هرچه زمین را میکندید قطره آبی نمییافتید.
📜 کلام #مولا_علی
🌹#نهج_البلاغه ویژگیهای امام علی
✅ امروز زبان بسته را به سخن میآورم.
دور باد رأی کسی که با من مخالفت کند! از روزی که حق به من نشان داده شد هرگز در آن شک نکردم
🕋 فلسفه تغيير قبله:
در مورد فلسفه تغيير قبله، تحليل هاى متعدّدى صورت گرفته است؛ برخى گفته اند انتخاب اوّليّه بيت المقدّس به عنوان قبله، به منظور جلب افكار يهود و همراهى آنان بوده است و آنگاه كه مسلمانان خود قدرت و توانايى پيدا كردند، ديگر به اين كار نياز نبود. برخى نيز گفته اند: علاقه به مكّه و وطن موجب شد كه قبله تغيير يابد. ليكن اين تحليل ها موهوم و خلاف واقع هستند.
آنچه قرآن در اين باره تصريح و تأكيد دارد اين است كه تغيير قبله، آزمايش الهى بود تا پيروان واقعى پيامبر شناخته شوند. زيرا آنها كه ايمان خالص ندارند، به محض تغيير يك فرمان، شروع به چون و چرا مى نمايند كه چرا اينگونه شد؟ اعمال ما طبق فرمان سابق چه مى شود؟ اگر فرمان قبلى درست بود، پس فرمان جديد چيست؟ اگر دستور جديد درست است، پس فرمان قبلى چه بوده است؟ خداوند نيز به كسانى كه در برابر فرامين او تسليم هستند، بشارت مى دهد كه اعمال گذشته ى شما ضايع نمى شود، زيرا مطابق دستور بوده است
هدایت شده از مهـــــدی موعـــــود
Dua-Al-Ahd.mp3
8.25M
🍀 هر روز و هر دم با #امام_زمان_عهد می بندم
📖 ثواب #تلاوت_دعای عهد را تقدیم به #مهدی_موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم
🤲 #التماس_دعا
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 @MowoodMahdi
📖 ثواب #تلاوت_قرآن را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫
🍀 #نذر_تلاوت_قرآن
🤲 #التماس_دعا
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 📖هرروز #تلاوت_یک_صفحه_قرآن
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال #مهدی_موعود👇
🆔 @MowoodMahdi
AUD-20220817-WA0151.mp3
327K
📻 #تلاوت_صوتی صفحه ۲۳ قرآن
💡 #نذر_تلاوت
🎙 با صدای #استاد_پرهیزگار
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈•
🏷 کانال مهدی موعود👇
🆔 @MowoodMahdi