eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
56 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
296 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3780225673.mp3
956.2K
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۳۸ انعام 🧿🧿🧿🐈‍⬛️🔮🔮🐈‍⬛️🧿🧿🧿 برخی از عقاید بت‌پرستان ✍«حِجْر» به معناى منع است و «تحجير» يعنى منطقه اى را سنگ چين كردن و مانع شدن از ورود ديگران براى تصاحب آن. «حِجر اسماعيل» نيز جايى است كه با ديوار سنگى جدا شده است. عقل را هم «حِجر» گويند، چون انسان را از زشتى ها باز مى دارد. «هل فى ذلك قسم لِذى حِجر» (487) در دو آيه ى قبل، عقائد خرافى مشركان درباره ى سهم خدا و بت ها از كشاورزى و چهارپايان مطرح بود. در اين آيه چگونگى مصرف سهم بت ها بيان شده كه احدى حقّ استفاده ندارد، مگر خادمين بت ها و بتكده ها. با توجّه به اين آيه، مشركان چهار انحراف داشتند: 1- ممنوع شمردن بعضى از چهارپايان. 2- ممنوع شمردن بعضى از محصولات كشاورزى. 3- ممنوع كردن سوارى برخى از چهارپايان. 4- نبردن نام خدا به هنگام ذبح حيوانات. ، هدف آفرينش چهار پايان را سوار شدن بر آنها و مصرف از گوشت آنها مى داند: تحريم بهره بردارى از چهارپايان را، از بدعت هاى جاهلى مى شمرد كه در آيه 103 سوره ى مائده نيز بيان شده است. اسلام، آيين جامعى است كه حتّى انحراف در بهره گيرى از حيوانات را هم تحمّل نمى كند. وقتى قرآن، از بى مصرف ماندن حيوان وتحريم سوارشدن بر آن نكوهش مى كند، به طريق اولى از بى مصرف ماندن انسان ها، منابع، سرمايه ها واستعدادها بيشتر نكوهش مى كند. - مبارزه با خرافات، يكى از وظايف اصلى پيامبران است. «افتراء عليه سيجزيهم
۱۴۱ انعام 🧿🧿🧿🐈‍⬛️🔮🔮🐈‍⬛️🧿🧿🧿 فراموش نشدن حق فقرا هنگام چیدن محصول ✍«جَنّات»، باغ هاى پر درخت و زمين هاى پوشيده از زراعت است. «معروش»، درختى است كه نياز به داربست دارد. «اُكُل» به معناى مأكول و خوراكى است. در آيه 99 همين سوره خوانديم: «اُنظروا الى ثمره اذا أثمر» هنگامى كه درخت بار آورد، با دقّت به آن نگاه كنيد. در اين آيه مى خوانيم كه «كلوا من ثمره اذا اثمر»، هنگامى كه بار داد، بخوريد. نتيجه اينكه: خوردن بايد با تأمّل و دقّت باشد، نه غافلانه. عليه السلام پس از تلاوت اين آيه فرمود: شخصى زراعتى داشت كه تمام محصولاتش را صدقه مى داد و خود و عيالش بى چيز مى ماندند. خداوند اين عمل را اسراف خواند. (490) اين آيه، درس را همراه با اجازه مصرف خواركى ها و رسيدگى به طبقات محروم و انفاق به آنان و اعتدال داشتن و زياده روى نكردن در مصرف و انفاق را بيان مى كند. «انشأ، كلوا، آتو، لا تسرفوا» چنانكه در جاى ديگر نيز مى خوانيم: «و الّذين اذا انفقوا لم يسرفوا و لم يقتروا و كان بين ذلك قواماً» (491) عليه السلام ذيل اين آيه فرمودند: حتّى اگر مسلمان يافت نشد، حقِ ّ برداشت را به مشرك فقير بپردازيد (492) در روايتى ديگر فرمود: اين حقِ ّ برداشت، غير از زكات است. (493) امام صادق عليه السلام فرمود: ميوه را در شب برداشت نكنيد و شبانه درو نكنيد تا فقيران نيز بتوانند حاضر شوند و چيزى بگيرند. (494) در سوره «ن والقلم» نيز مى خوانيم كه خداوند باغ كسانى را كه تصميم گرفتند شبانه و به دور از چشم فقرا ميوه ها را بچينند و به آنها ندهند، سوزاند - تنوّع ميوه ها و محصولات كشاورزى، آن هم از يك آب وخاك، نشانه قدرت الهى است. «انشأ... مختلفاً اُكله» - در انفاق نيز ميانه رو باشيم. «و آتوا حقّه يوم حصاده و لاتسرفوا» - شرط مصرف، پرداخت حقّ محرومان است. «كلوا... آتوا حقّه» - هنگام برداشت محصول، به ياد محرومان باشيم. «يوم حصاده» - هنگام رسيدن وبرداشت محصول، آمادگى انسان براى انفاق بيشتر است، پس فرصت را از دست ندهيم. «آتوا حقّه يوم حصاده» - ميوه ى نارس نخوريد وميوه را تازه مصرف كنيد. «كلوا من ثمره اذا اثمر» - اسراف كار، مبغوض خداوند است. «انّه لايحبّ المسرفين»
پرسش: 👈 بسیاری از تاریخ دانان و مستشرقین بر این باورند که سیاست کوروش که هر دینی را در هر جا که فتح میکرد مقدس می‌شمرد، یک سیاست موفق بوده است؛ پس چرا امروزه اجرا نمی‌شود؟! پاسخ (نشانی پیوند): ✍️ اگر کوروش هر دین، اعتقاد، گرایش و اندیشه‌ای را مقدس و محترم می‌شمرد، پس چرا حمله می‌کرد تا سرزمین‌ها را فتح کند؟! ✔️ بی‌تردید کوروش یکی از پادشاهان اولیه و موفق در ایران آن روز بوده است، اما باید توجه نمود که بیشتر تعاریف از کوروش، توسط یهود جعل شده است و هیچ سند تاریخی ندارند و سبب اصلی آن است که اولاً کوروش را یهودی می‌دانند و ثانیاً این دسته از تعریف‌ها و تمجیدهای ساختگی راجع به کوروش را علیه اسلام و مسلمین و به نفع سیاست‌های صهیونیسم بین الملل، یهود و نظامات سلطه جعل کرده‌اند! ✔️ شعار مقدس شمردن تمامی ادیان و احترام به تمامی عقاید، دروغ بسیاری بزرگی است که کفار و مشرکان، برای فریب مؤمنان به ادیان الهی و مقدس و محترم جلوه دادن خود ساخته‌اند! با این شعار القا می‌کنند که شما نه تنها نباید در مقابل ظلم و تجاوز ما ایستادگی کنید و ما را دشمن بشمارید، بلکه باید عقاید ما را نیز مقدس و محترم بدارید! ✔️ چطور ممکن است که در یک جامعه، هم ارزش‌های اخلاقی و هم ضد ارزش‌ها را مقدس و محترم شمرد؟! مگر می‌شود هم عفت عمومی را محترم شمرد و هم رویکرد به فساد، فحشا و همجنس‌بازی را مقدس و محترم شمرد؟! ... بیشتر را اینجا بخوانید: 👇 https://www.x-shobhe.com/history/13432.html @X_shobhe
1013_50626636509164.mp3
30.46M
💞 🔰مدرس: دکتر سعید عزیزی 🔮موضوع: رابطه خوب با همسر و تفاوت جنسیتی ✅کانال رسمی دکتر سعید عزیزی👇 ╔═🍃🌺🍃══════╗ 🆔 @drsaeedazizi ╚══════🍃🌺🍃═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یکی از ویژگی‌های فرد متّقی این است که رفتار او به جهت رعایت حدود الهی قابل پیش بینی است. لذا همه می‌دانستند که سیاست "امام المتّقین" سیاست تقوا ، رعایت حدود الهی و جوانمردی است. حتی دشمنان او در صفّین می‌دانستند که اگر آب را به روی حضرت ببندند، زمانی که ایشان صاحب شریعه شود، چنین رفتار ناجوانمردانه‌ای با آنان نخواهد کرد.(وقعة صفين، ص ١٦٣) مثل چنین روزهایی پس از شهادت رسول خاتم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، امیر مؤمنان علیه‌السلام کسی نبود که وقتی بدن مطهّر ایشان روی زمین است به کار دیگری مشغول شود . لذا دیگرانی که در پی غصب خلافت بودند، خوب می‌دانستند که آن وقت بهترین فرصت برای کودتا است، فلذا حرمت رسول خدا صلّی الله‌علیه‌وآله‌وسلّم را هتک و بدن مطهّر او را رها کرده و به مسابقه برای غصب خلافت پرداختند. این نکته‌ایست که مرحوم شیخ محمّد حسن مظفّر ( ۱۳۷۵ هـ.ق) بدان چنین پرداخته است: ...چگونه مبادرت آنها به سمت سقیفه ادای وظیفه شرعی تلقّی می‌شود!؟ در حالی که تجهیز پیامبر و رعایت حرمت او مهمترین واجب است و به تأخیر انداختن دفن ایشان در آن مدّت بالاترین توهین به او و به اسلام است و مقدّم داشتن امور مربوط به تدفین ایشان ضرری به امامت نمی‌زند خصوصا که اهل سنّت به صحابه حسن ظنّ دارند و آن‌ها را جملگی عادل و دارای صلابت و ایستادگی در امور دینی می‌پندارند ! پس هیچ شکّی نیست که آنها تنها برای منافسه و مسابقه در دنیا تدفین پیامبر را به تأخیر انداختند نه برای مبادرت به امر واجب بیعتِ {با امام مسلمین !} . همچنین این مبادرت و فوریت برای این بود که از فرصت مشغولیت امیر المؤمنین علیه السلام به امور تجهیز پیامبر نهایت استفاده را بکنند چون خوب می‌دانستند علی علیه‌السلام بدن پیامبر را بدون دفن رها نمی‌کند و مزاحمتی برای آنان {در این مدّت} ایجاد نمی‌کند ! " وكيف يمكن أن تكون مبادرتهم إلى السقيفة أداء للوظيفة الشرعية؟! والحال أنّ تجهيز النبيّ صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم ومراعاة حرمته أهمّ الواجبات ، وتأخير دفنه تلك المدّة أكبر الوهن به وبالإسلام! ولا يضرّ تقديم تجهيزه بأمر الإمامة ، ولا سيّما بناء على حسن ظنّ القوم بالصحابة وحكمهم بعدالتهم أجمع ، وصلابتهم في الدين كما تسمع! فلا ريب أنّهم لم يؤخّروا دفن النبيّ صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم مبادرة لواجب البيعة ، وإنّما أخّروه منافسة في الدنيا، وانتهازا لفرصة مشغولية أمير المؤمنين عليه‌السلام بالنبيّ صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم وعلمهم بأنّه لا يترك النبيّ صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم بلا دفن ويأتي لمزاحمتهم! " 📖 دلائل الصدق، ۴/۲۵۸ @kashani1395
هدایت شده از ضدّ شبهه
🔴 برای آنها که میگویند حلول ماه ربیع را تبریک نگویید نمونه پیام تبریک مقام معظم رهبری برای حلول ماه ربیع الاول منبع : https://khl.ink/f/3422 🔸 @ZSHOBHE ➡️ Zil.ink/zshobhe
پرسش: نوشتار و صوت (6:51 دقیقه) 👈 آیا حدیث «الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ سَيِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّة» به لحاظ سندی معتبر است؟ این دو بزرگوار که در جوانی به شهادت نرسیده‌اند، بلکه در 48 سالگی و 58 سالگی به شهادت رسیده‌اند؟! پاسخ (نشانی پیوند): ✍️ در حدیث نفرموده که آن دو امام جوان بودند، بلکه فرموده: «بزرگ جوانان اهل بهشت می‌باشند» ✔️ پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، در چندین بیان متعدد، به این معنا تصریح نموده‌اند. ✔️ این بیان، نه تنها در منابع معتبر شیعی تواتر دارد، بلکه شاید بتوان اذعان نمود که تواتر آن در منابع اهل سنّت، به مراتب بیشتر است! مانند: ... ✔️ برخی از سنّی‌ها، برای این که چیزی در برابر این توصیف از امام حسن مجتبی و امام حسین علیهما السلام داشته باشند، حدیثی بدین مضمون جعل کردند: «ابو بَكر وَ عُمر سَیّدا کُهولِ الجَنّة - ابوبکر و عمر، سیّد پیران بهشت هستند!» - غافل از آن که بهشت اصلاً پیر ندارد که کسی سیّد پیران آن باشد! ✔️ بنابراین، «سیّد جوانان بهشت»، یعنی: بزرگ و آقای تمامی اهل بهشت که همگی جوان می‌باشند؛ اما ... . بیشتر را اینجا بخوانید یا بشنوید: 👇 https://www.x-shobhe.com/quran/13436.html @X_shobhe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋