eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
56 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
296 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یکی از ویژگی‌های فرد متّقی این است که رفتار او به جهت رعایت حدود الهی قابل پیش بینی است. لذا همه می‌دانستند که سیاست "امام المتّقین" سیاست تقوا ، رعایت حدود الهی و جوانمردی است. حتی دشمنان او در صفّین می‌دانستند که اگر آب را به روی حضرت ببندند، زمانی که ایشان صاحب شریعه شود، چنین رفتار ناجوانمردانه‌ای با آنان نخواهد کرد.(وقعة صفين، ص ١٦٣) مثل چنین روزهایی پس از شهادت رسول خاتم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، امیر مؤمنان علیه‌السلام کسی نبود که وقتی بدن مطهّر ایشان روی زمین است به کار دیگری مشغول شود . لذا دیگرانی که در پی غصب خلافت بودند، خوب می‌دانستند که آن وقت بهترین فرصت برای کودتا است، فلذا حرمت رسول خدا صلّی الله‌علیه‌وآله‌وسلّم را هتک و بدن مطهّر او را رها کرده و به مسابقه برای غصب خلافت پرداختند. این نکته‌ایست که مرحوم شیخ محمّد حسن مظفّر ( ۱۳۷۵ هـ.ق) بدان چنین پرداخته است: ...چگونه مبادرت آنها به سمت سقیفه ادای وظیفه شرعی تلقّی می‌شود!؟ در حالی که تجهیز پیامبر و رعایت حرمت او مهمترین واجب است و به تأخیر انداختن دفن ایشان در آن مدّت بالاترین توهین به او و به اسلام است و مقدّم داشتن امور مربوط به تدفین ایشان ضرری به امامت نمی‌زند خصوصا که اهل سنّت به صحابه حسن ظنّ دارند و آن‌ها را جملگی عادل و دارای صلابت و ایستادگی در امور دینی می‌پندارند ! پس هیچ شکّی نیست که آنها تنها برای منافسه و مسابقه در دنیا تدفین پیامبر را به تأخیر انداختند نه برای مبادرت به امر واجب بیعتِ {با امام مسلمین !} . همچنین این مبادرت و فوریت برای این بود که از فرصت مشغولیت امیر المؤمنین علیه السلام به امور تجهیز پیامبر نهایت استفاده را بکنند چون خوب می‌دانستند علی علیه‌السلام بدن پیامبر را بدون دفن رها نمی‌کند و مزاحمتی برای آنان {در این مدّت} ایجاد نمی‌کند ! " وكيف يمكن أن تكون مبادرتهم إلى السقيفة أداء للوظيفة الشرعية؟! والحال أنّ تجهيز النبيّ صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم ومراعاة حرمته أهمّ الواجبات ، وتأخير دفنه تلك المدّة أكبر الوهن به وبالإسلام! ولا يضرّ تقديم تجهيزه بأمر الإمامة ، ولا سيّما بناء على حسن ظنّ القوم بالصحابة وحكمهم بعدالتهم أجمع ، وصلابتهم في الدين كما تسمع! فلا ريب أنّهم لم يؤخّروا دفن النبيّ صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم مبادرة لواجب البيعة ، وإنّما أخّروه منافسة في الدنيا، وانتهازا لفرصة مشغولية أمير المؤمنين عليه‌السلام بالنبيّ صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم وعلمهم بأنّه لا يترك النبيّ صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم بلا دفن ويأتي لمزاحمتهم! " 📖 دلائل الصدق، ۴/۲۵۸ @kashani1395
هدایت شده از ضدّ شبهه
🔴 برای آنها که میگویند حلول ماه ربیع را تبریک نگویید نمونه پیام تبریک مقام معظم رهبری برای حلول ماه ربیع الاول منبع : https://khl.ink/f/3422 🔸 @ZSHOBHE ➡️ Zil.ink/zshobhe
پرسش: نوشتار و صوت (6:51 دقیقه) 👈 آیا حدیث «الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ سَيِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّة» به لحاظ سندی معتبر است؟ این دو بزرگوار که در جوانی به شهادت نرسیده‌اند، بلکه در 48 سالگی و 58 سالگی به شهادت رسیده‌اند؟! پاسخ (نشانی پیوند): ✍️ در حدیث نفرموده که آن دو امام جوان بودند، بلکه فرموده: «بزرگ جوانان اهل بهشت می‌باشند» ✔️ پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، در چندین بیان متعدد، به این معنا تصریح نموده‌اند. ✔️ این بیان، نه تنها در منابع معتبر شیعی تواتر دارد، بلکه شاید بتوان اذعان نمود که تواتر آن در منابع اهل سنّت، به مراتب بیشتر است! مانند: ... ✔️ برخی از سنّی‌ها، برای این که چیزی در برابر این توصیف از امام حسن مجتبی و امام حسین علیهما السلام داشته باشند، حدیثی بدین مضمون جعل کردند: «ابو بَكر وَ عُمر سَیّدا کُهولِ الجَنّة - ابوبکر و عمر، سیّد پیران بهشت هستند!» - غافل از آن که بهشت اصلاً پیر ندارد که کسی سیّد پیران آن باشد! ✔️ بنابراین، «سیّد جوانان بهشت»، یعنی: بزرگ و آقای تمامی اهل بهشت که همگی جوان می‌باشند؛ اما ... . بیشتر را اینجا بخوانید یا بشنوید: 👇 https://www.x-shobhe.com/quran/13436.html @X_shobhe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
1_3798623479.mp3
944.8K
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۴۳ و ۱۴۴ انعام 🦚🦚🦚🦌🦌🦌🐑🐑🐑 بستن مشرکان به خدا ✍كلمه ى «زوج» هم به مجموع نر و ماده گفته مى شود و هم به هر يك از نر و ماده به تنهايى. در اين آيه به هر كدام به تنهايى گفته شده و مراد از هشت جفت، هشت عدد است، چهار نر و چهار ماده كه چهار تا در آيه 143 و چهار تا در آيه 144 بيان شده است. در آيه 45 سوره ى نجم نيز كلمه ى «زوج» در يك فرد بكار رفته است، نه در دو تا. «خلق الزّوجين الذّكر والانثى» در آيه 6 سوره ى زمر، خلقت هشت نر و ماده ى حيوانات در كنار خلقت انسان بيان شده است. «خلقكم من نَفسٍ واحدة، ثُمّ جعل منها زوجها وانزل لكم من الانعام ثَمانيَة اَزواج» احتمال دارد كه ترتيب نام بردن از حيوانات چهارگانه، اشاره به برترى آنها در مصرف باشد. (گوسفند، بز، شتر و گاو) در بعضى روايات، «ثمانية ازواج» به 16 فرد تفسير شده كه اين چهار حيوان هر كدام دو نوع يكى نر يكى ماده و هر كدام اهلى و وحشى دارد. عليه السلام فرمود: گاوميش از نوع گاو وحشى است. - براى خرافه زدايى از دين، بايد عقائد حقّ را بسيار باز و روشن مطرح كرد. «ثمانية ازواج...» - حلال بودن نيازى به دليل ندارد زيرا اصل در خوردنى ها حِلّيّت است بلكه حرام بودن دليل لازم دارد. «قل الذكرين حرّم ام الاُنثيين... نبئونى بعلم» - افترا، انسان را از هدايت پذيرى خارج مى كند. «لايهدى» - باورها و عقائد يا بايد بر اساس علم و عقل باشد كه در آيه قبل خوانديم، «نبّئونى بعلم» و يا بر اساس شرع. «ام كنتم شهداء اذ وصّاكم اللَّه»
۱۴۵ انعام 🦚🦚🦚🦌🦌🦌🐏🐏🐏 و احکام زبح چهارپایان برخی از گوشتها و غذاهای حرام ✍«ميتة»، تنها حيوانى نيست كه خود به خود مرده باشد، بلكه اگر طبق دستور اسلام، ذبح نشود در حكم و است. حرمت مردار و خون، چهار مرتبه در قرآن مطرح شده است، دوبار در سوره هاى مكّى (496) و دوبار در سوره هاى مدنى (497). «اُهِلّ» از «اِهلال» به معناى بلند كردن صدا هنگام ديدن هلال اوّل ماه است. سپس به هر صداى بلندى گفته شده است. مشركان در هنگام ذبح حيوانات، با صداى بلند نام بت ها را مى بردند، از اين رو «اُهِلَّ» گفته شده است. جمله «لا أجد... الاّ أن يكون ميتة» در برابر هاى جاهلانه مشركان است وگرنه گوشت بعضى پرندگان و درّندگان ديگر نيز حرام است كه در اين آيه نيامده است و به اصطلاح اين حصر، حصر اضافى است نه حقيقى. از نظر اسلام به كسى مى گويند كه خود را از راه ستمگرى وگردن كشى وگناه مضطر نكرده باشد، «غير باغٍ» وتنها به مقدار رفع اضطرار، مجاز است نه بيشتر. «و لاعاد» - تنها محرّمات ابلاغ شده در آيات و روايات تكليف آور است، پس اگر با جستجو و تتبّع، دليلى بر حرمت چيزى نيافتيم، براى ما حلال است - وقتى در مسأله ى خوردن و نخوردن شخص پيامبر هم بايد از «وحى» دستور بگيرد، ديگران چگونه از پيش خود چيزى را حرام مى كنند؟ «فى ما اوحى الىّ» - دليل تحريم گوشت خوك، آلودگى و پليدى آن است. «فانّه رِجس» - احكام تغذيه، براى مرد و زن يكسان است. «طاعم يطعمه» در مقابل آن عقيده خرافى در آيه 139 كه براى مردان گوشت همه ى حيوانات را حلال و براى زنان برخى موارد را حرام مى دانستند. «خالصة لذكورنا ومحرّم على أزواجنا» - در قانون، بايد اهمّ و مهمّ رعايت شود. حفظ جان، مهم تر از حرام بودن مصرف مردار است. «فمَن اضطرّ» - در اسلام بن بست نيست، وقتى اضطرار پيش آيد مصرف حرام ها مجاز مى شود. «فمَن اضطرّ» - سوء استفاده از قانون در موارد استثنا، ممنوع است و بايد به همان مقدار اضطرار، بسنده شود. «غير باغ ولا عاد» - باقيمانده در گوشت پس از ذبح شرعى نيست. خون ريخته شده حرام است. «دماً مسفوحاً» - در جايى كه اضطرار به طور قهرى پيش آيد، مى توان از استفاده كرد، ولى اگر با دست خودمان كارى كرديم كه مضطر شديم استفاده مجاز نمى شود. «اُضطر»
📖 صحیفه سجادیه علیه السلام - 46 👈 فرازهایی از دعای بیست و چهارم - هرگز پدر و مادرت را فراموش مکن! دعای خیر برای آنان، موجب آمرزش و رحمت خودت می‌شود. امام سجاد علیه السلام: 🤲 خدایا! بر محمّد و آلش و بر نسل او درود فرست و پدر و مادرم را به برترین چیزی که پدران و مادران بندگان مؤمنت را به آن اختصاص دادی، اختصاص ده؛ ای ارحم الرّاحمین. ✍️ خداوند سبحان در چند آیه، پس از امر به توحید، به احسان نسبت به پدر و مادر سفارش نموده و تذکر داده است؛ چرا که اولین واسطۀ وجود یافتن و به دنیا آمدن، پدر و مادر می‌باشند و هر فیض دیگری نیز به واسطۀ آنان می‌رسد... . ✔️ دعای بیست و چهارم در صحیفۀ سجادیه علیه السلام، در حق پدر و مادر است و هر کسی می‌خواهد قدر و حق آنان را بشناسد و تکلیف خود در برابر آنان را بداند، باید حتماً این دعا را از اول تا آخر بخواند... . بیشتر را اینجا بخوانید: 👇 https://www.x-shobhe.com/father/13435.html @X_shobhe
🔆 استعمار مغزی این گونه است... ✍ می‌گویند: ⁉️ بچه‌های غزه به ما چه...؟ ⁉️ بچه‌های یمن به ما چه...؟ 👈 اما اگر حادثه‌ای در اروپا رخ دهد و چند نفر زخمی شوند، همین‌ها عزادار می‌شوند. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 🏴 @GhararGahShayeat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا