eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
57 دنبال‌کننده
1هزار عکس
271 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
مائده ۱۰۴ 🐏🐑🐏🐏🐂🐄🐏🐏🐏🐏 ✍«جَوارح»، جمع «جارحة»، از ريشه ى «جَرْح»، به دو معناى كسب و زخم بكار مى رود. به حيوان صيّاد، جارحه گويند، چون را زخمى مى كند، يا آنكه براى صاحبش، شكارى كسب مى كند. به اعضاى بدن هم كه وسيله ى كسب و تلاش است، جوارح گفته مى شود. با عنايت به كلمه ى «مُكلّبين» از ريشه ى «كلب»، به معناى سگ، تنها صيد سگ هاى آموزش ديده حلال است، نه صيد حيوانات شكارى ديگر آن هم شكارى كه سگ، در پى آن گسيل شده و آن را نگهداشته است، نه آنكه براى خودش شكار كرده باشد كه خوردن آن حرام است. ⁉️ آنچه را نمى دانيم، بايد از انبيا و وارثانشان بپرسيم. ❓ سؤال، يك ارزش ونشانه ى احساس مسئوليّت است. «يسئلونك» ❓ سؤال، زمينه ى نزول تدريجى آيات قرآن است. «يسئلونك 🐄 اسلام، به مسأله ى تغذيه اهميّت داده است. «يسئلونك ماذا اُحلّ لهم» 🐖 هر غذايى كه حرام شده، به خاطر پليدى آشكار يا نهان آن است. «اُحلّ لكم الطيّبات» 🐝 اصل و قانون كلى آن است كه همه ى چيزهاى پاك و دلپسند، حلال باشد. «اُحلّ لكم الطيّبات» 🐄 چون اسلام دينى فطرى است، آنچه را كه دل بپسندد و فسادى نداشته باشد حلال مى كند. «اُحلّ لكم الطيّبات» (ميان تشريع وتكوين هماهنگى است.) 🐬 آموزش، منحصر به انسان نيست، حيوانات هم قابل تعليم و تسخيرند. «تعلّمونهنّ»🐎 🦮 دانش، حتّى به سگ ارزش مى دهد و كارآيى آن را بيشتر مى كند. «تعلّمونهنّ» سگ با اندكى آموزش، يك عمر شكار خود را به معلّمش هديه مى كند. «أمسكن عليكم» ولى بعضى انسان ها كه همه چيز را از خدا فرا گرفته اند، «علّمكم اللّه» براى خدا چه مى كنند؟ 🐕 هنگام فرستادن سگ شكارى، نام خدا برده شود. «واذكروا اسم اللّه عليه» 🦌 در ميان حيوانات وحشى، بعضى حلال گوشت هستند. (شكار، نشانه وحشى بودن حيوان است) «فكلوا ممّا امسكن عليكم» ⚖ توجّه به معاد وحسابرسى سريع الهى، يكى از انگيزه هاى تقواست. «اتّقوا اللّه انّ اللّه سريع الحساب»
مائده ۵ 🐏🐏🐏🐏🐂🐄🐏🐏🐏🐏 ✍اين آيه مى فرمايد: طعام اهل كتاب براى مسلمين است، ولى با توجّه به اينكه در آيات قبل براى استفاده از گوشت، بردن نام خدا شرط حلال بودن ذكر شده است مى فهميم كه مراد از حلال بودن طعام يهود ونصارى براى مسلمين، طعام هاى غير گوشتى است. در روايات اهل بيت عليهم السلام هم منظور از طعام را گندم، جو وحبوبات دانسته اند. برخى لغت شناسان مانند ابن أثير و خليل نيز گفته اند: در فرهنگ حجاز، به هم طعام گفته مى شود. چون اين آيه، راه را براى رفت و آمد و غذا خوردن و با اقلّيت هاى دينى باز كرده و ممكن است مسلمانان براى رسيدن به دختران يهودى و مسيحى هر روز رفت و آمدشان را بيشتر، و كم كم تحت تأثير تفكّر و آداب آنان قرار بگيرند و از راه اسلام جدا شوند، آخر آيه هشدار مى دهد كه هر كس ايمان خود را ناديده بگيرد عمل او تباه است. «و من يكفر بالايمان فقد حبط عمله» در مسأله ى غذا، آيه به طرفين مسلمان و اهل كتاب، اجازه مى دهد كه از طعام يكديگر استفاده كنند، «اُحلّ لكم... حلّ لهم» ولى در ازدواج، تنها اجازه ى زن گرفتن از اهل كتاب را مى دهد و اجازه ى زن دادن را نمى دهد، «المحصنات من الّذين اوتوا الكتاب» (چون معمولاً زنان، به خاطر عواطفشان، تحت تأثير مردان قرار مى گيرند، لذا اگر زنان اهل كتاب به اسلام بگروند، است، امّا زن مسلمان اگر به آنان گرايش يابد، است. از اين رو زن دادن به اهل كتاب، جايز نيست.) «مُحصِن» و«مُحصَنة»، به معناى عفيف بودن، آزادبودن، همسر داشتن ومسلمان بودن است. در اينجا مراد از «محصنات» زنان عفيف است وگرنه ازدواج با زن شوهردار قطعاً حرام است. مراد از جواز ازدواج با اهل كتاب در اين آيه، است، به دليل روايات متعدّد و به خاطر كلمه ى «اُجورهنّ» كه بيشتر در مورد مهريه ى ازدواج موقّت به كار مى رود. كسى كه به حقّانيّت چيزى اقرار كند ولى به آن عمل نكند، عملش تباه است. عليه السلام ذيل آيه «و مَن يكفر بالايمان فقد حبط عمله» فرمودند: «تَرك العمل الّذى اقرّ به» در روايت ديگرى امام صادق عليه السلام فرمودند: كمترين چيزى كه شخص به خاطر آن از ايمان خارج مى شود آن است كه نظرى را بر خلاف حقّ بيابد و بر همان نظر بنابگذارد و از آن دفاع كند، آنگاه حضرت اين آيه را تلاوت كردند: «و مَن يكفر بالايمان فقد حبط عمله»
⏰ در بيان احكام و قوانين، از عنصر زمان نبايد غافل بود. «اليوم» 🤍پاكدامنى زن، در هر مذهبى كه باشد، يك ارزش است. «والمحصنات من المؤمنات و المحصنات من الّذين اُوتوا الكتاب» 🪞 پاكدامنى، هم براى مردان وهم براى زنان، شرط است. «المحصنات، محصِنين» 🪞 در انتخاب همسر به اصل ايمان وپاكدامنى توجّه شود. «والمحصنات من المؤمنات» 🎁 اغفال و كلاهبردارى، حتّى نسبت به غير مسلمان ممنوع است. «آتيتموهنّ اُجورهنّ» (رعايت حقّ اقتصادى زن گرچه مسلمان نباشد واجب است) 🔮 زن، حقّ مالكيّت دارد، چه مسلمان و چه غير مسلمان. «اُجورهنّ» 💰 مهريه را بايد به خود زن داد. «آتيتموهنّ اجورهنّ» ونفرمود: «آتيتم اجورهنّ» 👫 ابتدا راه حلال را نشان دهيد سپس راه انحرافى را ببنديد. «و المحصنات من المؤمنات... محصنين غير مسافحين» 🙈 برقرارى روابط نامشروع و پنهانى، حتّى با غيرمسلمان ممنوع است. «و لامتّخذى أخدان» 👰 خوردن طعام اهل كتاب وگرفتن همسر پاكدامن از آنان حلال است. جمله «احلّ لكم... والمحصنات من الذين اوتوا الكتاب من قبلكم» 🤝 اختلاط با و زندگى در ميان آنان و سفر به كشورشان، يكى از لغزشگاه هاست. از اين رو، در اين آيه، پس از جواز ارتباط، هشدار مى دهد كه مواظب باشيد روابط اقتصادى و خانوادگى، اعتقاد شما را عوض نكند و به خاطر رسيدن به همسر، ايمانتان را از دست ندهيد. «و من يكفر بالايمان»
سلام دوستان آیه ۳ سوره مائده یکی از مهمترین ایه های ای سوره است این ایه از دو بخش تشکیل شده، بخش اول گوشت های حرام، و بخش دوم به ایه اکمال معروف است که در روز عید غدیر نازل شده وبه جانشینی علی علیه السلام دلالت دارد کسانی که دنبال ایه قرآن برای حقانیت حضرت علی و شیعه هستند به این ایه استناد می کنند
🏴 حکم ریا کردن در عزاداری 🔷 س ۸۶۳۷: برخی اعتقاد دارند در عزاداری اهل بیت (علیهم السلام) ریا کردن اشکال ندارد، آیا این حرف شرعاً صحیح است؟ ✅ ج: آشکار و علنی بودن عزاداری اهل بیت علیهم السلام مطلوب است، اما ترتب ثواب منوط به اخلاص در عمل و ترک ریا است. 🆔 @resale_ahkam
🎖 انتصاب علی علیه السلام به امامت اتمام نعمت است🎗 •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
🐖 هر غذايى كه حرام شده، به خاطر پليدى آشكار يا نهان آن است. «اُحلّ لكم الطيّبات» •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
در انتخاب همسر به اصل ايمان وپاكدامنى توجّه شود. «والمحصنات من المؤمنات» •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
📌شماره شبهه: ۵۶۴۵ 🔘 متن شبهه : محمد جواد ظریف پدربزرگش بهایی وپدرش ساواکی بوده وهیچگاه امام‌خمینی رو قبل وبعد از انقلاب قبول نداشت.. ظریف (ابوموسی اشعری)مهره امریکایی ها وظیفه اش چیه!!! وحشتناک اما واقعی از عمق یک فاجعه ملی ظریف و مسئله نفوذ جناب آقای ظریف ! آیا پدر بزرگ شما ، میرزا علینقی کاشانی ، از ارادتمندان عباس افندی یا همان عبدالبهاء ـ از سرکردگان فرقه ضاله بهائیت ـ نبود ؟! آقای ظریف ! آیا پدر جنابعالی ، محمد علی کازرونی ، از طرفداران محمد رضای پهلوی و از ارادتمندان به خاندان سلطنتی نبود ؟! آیا برخی از دوستان صمیمی پدر شما ، مرتبط با ساواک نبودند ؟! ( متن شبهه خلاصه شده) 👤 استادیار دانشگاه تهران و نماینده مجلس دکتر کامران غضنفری 🔆 پاسخ شبهه: 1⃣ یک ادعای غلط در این متن مربوط به پدربزرگ دکتر ظریف می‌باشد. پدربزرگ دکتر ظریف، از تجار سرشناس تهران و بسیار مومن بوده و با آیت‌الله بروجردی ارتباط داشته است. 🌐https://mehrnews.com/xrt6h 2⃣ پدر آقای ظریف هم مرحوم عباسعلی ظریف، تاجری مومن و نیکوکار بوده و به هیچ وجه نسبت ساواکی بودن درباره ایشان صحیح نیست. 🌐https://fararu.com/fa/news/464398/%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88-%D8%A7%D9%81%D8%B4%D8%A7%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A7%D9%86%D8%B4 3⃣ واقعا از یک نماینده مجلس بعید است که چنین دروغ‌هایی را مطرح کند. و همچنین از کانالهایی هم که بدون تحقیق مطلبی را منتشر می کنند. 4⃣ امام حسین (ع) می‌فرماید : «اِن لم یکن لکم دین و کنتم لا تخافون المعادَ کونوا احراراً فی دنیا کم» اگر دین ندارید و از معاد نمی‌ترسید، پس در دنیایتان آزاده باشید» (بحارالانوار، ج 45، ص 49) شایسته است ما که خود را پیرو سیدالشهدا ( ع ) می‌دانیم اگر با کسی مخالف هستیم حداقل در برخورد با او انصاف داشته باشیم. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. 🏴 قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇 https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لیلا کیه ؟ لیلا تویی قربونت شم 💗 •┈••••☆🦋☆••••┈• 🏷 کانال 👇 ★••• @MowoodMahdi •••★
•┈••••☆🦋☆••••┈• 🏷 کانال 👇 ★••• @MowoodMahdi •••★
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀   🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
108.mp3
1.3M
🎧  صوت 🍀 🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
هدایت شده از محمود کاویانی زاده
۶ مائده 🌾🌾🌾🌾🌱🌱🌾🌾🌾🌾 اى كسانى كه ايمان آورده ايد! هرگاه به برخاستيد، پس صورت و دستهايتان تا آرنج را بشوييد و قسمتى از سر و پاهايتان را تا برآمدگى روى پا كنيد. و اگر جُنُب بوديد، خود را پاك كنيد (و غسل نماييد)، و اگر بيمار يا در سفر بوديد، يا يكى از شما از محلّ گودى (محل قضاى حاجت) آمده يا با زنان تماس گرفتيد (و آميزش جنسى كرديد) و آبى (براى غسل يا وضو) نيافتيد، با خاك پاك كنيد، پس (قسمتى از) صورت و دستانتان را از آن خاك (كه بر دستانتان مانده) مسح كنيد، خداوند نمى خواهد كه شما را در تنگى قرار دهد، بلكه مى خواهد شما را پاك كند و نعمتش را بر شما كامل سازد، شايد شما شكرگزار باشيد. - نظافت و ، لازمه ى ايمان است. «يا ايّها الّذين آمنوا... فاغسلوا... فاطّهروا» - طهارت، شرط نماز است. «فاغسلوا» - همچنان كه تماس با قرآن مخصوص پاكان است، هم نياز به طهارت دارد.«فاغسلوا» - آلودگى جسم، مانع قرب به خداست. «اذا قمتم الى الصلوة فاغسلوا» 🌱 شرايط و مقدّمات نماز، تخفيف بردار هست، ولى تعطيل بردار نيست. 🌺 براى پيدا كردن آبِ وضو و غسل بايد تلاش كرد، اگر پيدا نشد آنگاه نوبت به تيمّم مى رسد. 🍁 با آب يا خاك آلوده، نمى توان با خداى پاك، ارتباط برقرار كرد. 🌸 هم خوردنى ها بايد طيّب باشد، كه در دو آيه قبل به آن اشاره شد، هم تيمّم بايد به خاك طيّب باشد 🌹 در دين، حرج و دشوارى نيست. ✅ هدف از وضو و غسل و تيمم، طهارت معنوى و آمادگى براى ارتباط با خدا ست •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
هدایت شده از محمود کاویانی زاده
۷ مائده 🌾🌾🌾🌾🌱🌱🌾🌾🌾🌾 ✍گرچه موضوع ياد نعمت و رعايت ميثاقِ مطرح در آيه، يك هشدار كلّى و عمومى است، ولى ممكن است به دلايلى مسأله ى رهبرى جامعه اسلامى و اطاعت از او مراد باشد. آن دلايل عبارتند از: - رهبرى الهى، عهد وميثاق خدايى است. داستان و درخواست براى نسل خويش و پاسخ خدا كه ظالمان به عهد من (امامت) نمى رسند، گواه بر اين مطلب است. «لاينال عهدى الظالمين» (34) - پس از تعيين به امامت در غدير خم، آيه سوّم همين سوره نازل شد كه امروز نعمتم را بر شما تمام كردم. - مردم در با على عليه السلام بيعت كردند و سمعاً و طاعةً گفتند. اين آيه بار ديگر مردم را به وفادارى و پايدارى نسبت به رهبرى فرا مى خواند. پيمان بر شنيدن و اطاعت كردن، «سمعنا و أطعنا» شامل همه پيمان هايى مى شود كه انسان ها بطور طبيعى و فطرى به صورت قولى، يا عملى با انبيا داشته اند، مثل بيعت ها و شهادت هاى آنان به توحيد و نبوّت. 🌴 تأكيد اين آيه بر مفاهيمى چون نعمت، ميثاق، اطاعت، علم به ذات الصّدور، آن هم پس از آيه غدير خم، مى تواند اشاره به فراموشى محتواى آيه سوّم و تخلّف از خط غدير باشد. (چنانكه امام باقرعليه السلام فرمود. (35) ) «واذكروا نعمةاللَّه...» 🌳 ياد نعمت هاى الهى لازم است. «واذكروا نعمة اللَّه» 🪴 ياد و يادآورى نعمت ها، ميثاق ها، گفته ها و علم وآگاهى خدا، عامل و زمينه ى تقواست. «واذكروا نعمة اللَّه...» 🤝 به فكر پيمان شكنى نباشيم كه خدا آگاه است. «اتّقوااللّه انّ اللّه عليم بذات الصّدور» •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
هدایت شده از محمود کاویانی زاده
۸ مائده 🌾🌾🌾🌾🌱🌱🌾🌾🌾🌾 ✍مشابه اين آيه با اندكى تفاوت، در آيه 135 سوره ى نساء آمده است، «قوّامين بالقسط شهداء للّه ولو على أنفسكم أو الوالدين والاقربين» قيام به كنيد و گواهان براى خدا باشيد. هر چند به زيان خود يا والدين و بستگان شما باشد. تفاوت ميان اين دو آيه آن است كه اين آيه سفارش مى كند: كينه ها و دشمنى ها شما را منحرف نكند، ولى آيه سوره نساء مى فرمايد: علاقه ها و وابستگى ها شما را از مرز عدالت خارج نكند. آرى، عوامل انحراف از عدالت يا بغض و كينه است، يا حبّ و دوستى كه هر آيه به يكى از آنها اشاره دارد. از آنجا كه ناديده گرفتن كينه هاى درونى درباره مردم دشوار است، لذا در اين آيه چند فرمان و چند تشويق به كار رفته است. ⚖ ، تنها در سايه ايمان به خدا و استقرار مى يابد. ⚖ عدالت، تنها يك ارزش اخلاقى نيست. فرمان حتمى الهى است. 💎 اگر انگيزه ى انسان كينه هاى او شد، اخلاصى در كار نيست، ولى اگر قيام براى خدا باشد، كينه ها در اجراى عدالت بى اثر مى شود. ⚖ عدالت مستمر به صورت ملكه و عادت، ارزش است، نه عدالت لحظه اى 🤝 مؤمنان، هم رابطه با خدا دارند.و هم در رابطه با مردم گواهى به عدل مى دهند 🍁 اگر باور كنيم كه خدا عملكرد ما را مى داند، به رفتار خواهيم كرد. 🌾 انسان هاى كينه توز و عقده اى نمى توانند عادل باشند 🌸 احساسات بايد تحت الشعاع عدالت باشد. ✅ كينه جويى، از عوامل انحراف از عدالت است 🌹 در سياستگذارى ها و روابط داخلى و خارجى حتّى نسبت به دشمنان هم عادل باشيم. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
هدایت شده از محمود کاویانی زاده
۹ و ۱۰ مائده 🌾🌾🌾🌾🌱🌱🌾🌾🌾🌾 ✍در قرآن چند نوع أجر به كار رفته است: «اجر عظيم»، «اجر كبير» (36) ، «اجر كريم» (37) ، «اجر غير ممنون» (38) . بنابراين پاداش هاى الهى داراى درجاتى است. وعده هاى خداوند، «وعد اللّه...» تخلّف ناپذير است: «انّ اللّه لايخلف الميعاد» (39) «جحيم» به معناى شدّت برافروختگى آتش است. در داستان ابراهيم عليه السلام آمده كه او را در جحيم (آتش شعله ور) افكندند. «اصحاب الجحيم» يعنى آنان كه پيوسته در دوزخند. 🍁 ايمان از عمل جدا نيست. «آمنوا وعملوا الصالحات» ✅ ايمان و عمل شايسته، هم جبران كننده ى گذشته است «لهم مغفرة» و هم تأمين كننده آينده. «أجر عظيم» 🍀 توجّه به عاقبت كارها، در تصميم هاى انسان نقش مهمى دارد. «أجر عظيم... اصحاب الجحيم» 🌺 مغفرت، مقدّمه ى دريافت پاداش است. «لهم مغفرة واجر» 🔥 كيفر كافران و تكذيب كنندگان، دوزخ ابدى است. «والّذين كفروا... اصحاب الجحيم» 👏 تشويق، انگيزه ى عمل است. «لهم مغفرة واجر عظيم» همان گونه كه تهديد، از روشهاى تربيتى قرآن است. «اصحاب الجحيم» •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
هدایت شده از محمود کاویانی زاده
📛كينه ها و دشمنى ها شما را منحرف نكند ❤️علاقه ها و وابستگى ها شما را از مرز عدالت خارج نكند •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
هدایت شده از محمود کاویانی زاده
🍀 انسان هاى عادل و منصف، به تقوا نزديكترند. «اعدلوا هو اقرب للتّقوى» •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
هدایت شده از محمود کاویانی زاده
💠استفاده از ابزار موسیقی در مجالس اهل‌بیت (علیهم‌السلام) 🔹حضرت‌آیت‌الله مکارم شیرازی به استفتائی پیرامون «استفاده از ابزار موسیقی در مجالس اهل‌بیت علیهم‌السلام» پاسخ گفتند. ❓️آیا استفاده از ابزار و آلات موسیقی در مجالس اهل‌بیت علیهم‌السلام جایز است؟ ✅️ موسیقی در مسجد و حسینیه به‌طورکلی جایز نیست و در غیر آن استفاده از طبل و سنج درصورتی‌که آهنگ مناسب مجالس لهو و فساد نزنند و به‌گونه‌ای نباشد که باعث ایذاء دیگران گردد جایز است ولی استفاده از سایر آلات موسیقی ازجمله دف جایز نیست.