eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
57 دنبال‌کننده
1هزار عکس
271 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟣خانما حتما ببینید...😅 ✅رازهای تکنیک تسخیر همسر در 90 ثانیه👌😊 🔶کانال رسمی دکتر سعید عزیزی👇 ‌
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀  ☘  🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
Page246.mp3
1.34M
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 🎧  🍀  🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۸۷ یوسف 🌾🌾🌾🌾🌾🌹🌹🌾🌾🌾🌾🌾 یعقوب از کجا می‌دانست یوسف زنده است؟ تنها کافران از رحمت خدا مایوس می‌شوند ✍«تحسّس» جستجوى چيزى از راه حس است. «تجسّس» به جستجو كردن در مورد بدى ها و «تحسس» به جستجو كردن در مورد خوبى ها گفته مى شود. به تعبير راغب، «رَوْح» و «روح» به معناى جان است، ولى «رَوح» درموارد فَرَج و رحمت به كار مى رود، گويا با گشايش گره و مشكل، جان تازه اى در انسان دميده مى شود. در تفسير تبيان آمده است: روح از ريح است، همان گونه كه انسان با وزش باد احساس راحتى مى كند با رحمت الهى نيز انسان شادمان مى گردد. براساس روايات، يأس از رحمت خدا، از گناهان كبيره است.(130)130) من لايحضره الفقيه، باب معرفة الكبائر. 🌾 - پدر نبايد با فرزندانش قطع رابطه ى دائمى كند. «فتولّى عنهم... يابنى 🌹 - رسيدن به لطف الهى، با تنبلى سازگار نيست. «اذهبوا، ولا تايْئسوا» 🌾 - اولياى خدا، هم خود مأيوس نمى شوند هم ديگران را از يأس باز مى دارند - يأس، نشانه ى كفر است. ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡  🆔  @MowoodMahdi 🕋 ♡  ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
۹۲ یوسف 🌾🌾🌾🌾🌾🌹🌹🌾🌾🌾🌾🌾 بخشش هنگام قدرت اخلاق پیامبران ✍«تثريب» به معناى توبيخ، گناه شمردن و ملامت زياد است. روز فتح مكّه مشركان به كعبه پناهنده شده بودند، عمر گفت: ما امروز انتقام خواهيم گرفت. پيامبرصلى الله عليه وآله فرمود: امروز روز مرحمت است و از مشركان پرسيد: گمان شما امروز نسبت به من چيست؟ گفتند: خير است، تو برادر كريم ما هستى. پيامبرصلى الله عليه وآله فرمود: امروز كلام من همان كلام يوسف است؛ «لا تثريب عليكم اليوم» عمر گفت: من از حرف خودم شرمنده ام.(133) على عليه السلام مى فرمايند: «اذا قدرتَ على عدوّك فاجعل العفو عنه شكراً للقدرة عليه» هرگاه بر دشمن خود پيروز شدى شكر آنرا، عفو دشمن قرار بده.(134) در حديث مى خوانيم: دل جوان رقيق تر است. سپس اين آيه را تلاوت فرمودند: يوسف چون نسبت به پدر و برادران جوان تر بود، فورى برادران را بخشيد.(135) ----- 133) تفسير قرطبى. 134) نهج البلاغه، حكمت 11. 135) بحار، ج 12، ص 280. 🌹 - سعه صدر، ابزار و وسيله ى رياست است. «لا تثريب عليكم اليوم» 🌾 - عفو در اوج عزّت و قدرت، سيره اولياى خداست. «لاتثريب عليكم اليوم» 🌹 - آنجا كه بنده مى بخشد از خداوند كه ارحم الراحمين است چه انتظارى جز عفو داريم. «يغفر اللَّه لكم 🌾 - توصيف خداوند به مغفرت و رحمت، (مانند «ارحم الرّاحمين») از آداب دعا و استغفار است. ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡  🆔  @MowoodMahdi 🕋 ♡  ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
۹۳ یوسف 🌾🌾🌾🌾🌾🌹🌹🌾🌾🌾🌾🌾 آنچه خدا خواست همان می‌شود ✍در داستان حضرت يوسف، پيراهن او در چند جا مطرح شده است؛ الف: «و جاؤا على قميصه بدم كذب» برادران، پيراهن يوسف را با خون دروغين آغشته كرده و نزد پدر بردند كه گرگ يوسف را خورد. ب: «قدّ قميصه من دبر» پيراهن از پشت پاره وسبب كشف جرم و مجرم شد. ج: «اذهبوا بقميصى» پيراهن موجب شفاى يعقوب نابينا مى شود. اگر پيراهنى كه جوار يوسف است نابينا را بينا مى كند، پس در تبرك به مرقد و صحن و سرا و درب و ديوار و پارچه و هر چيز ديگرى كه در جوار اولياى خدا باشد، اميد شفا هست. تا اينجا مرحله شناسايى يوسف، عذرخواهى از او وعفو وگذشت يوسف و طلب عفو الهى، طى شده است، ولى هنوز نابينايى پدر كه از آثار جرم برادران است، وجود دارد. در اين آيه راه حل اين مشكل ارائه مى شود. ضمناً در روايت آمده است كه يوسف گفت: كسى پيراهن مرا براى پدر ببرد كه پيراهن خونى مرا پيش او برده بود تا همانگونه كه پدر را دل آزرده كرده با اين پيراهن دلشاد سازد. در روايات آمده است: يوسف برادران خود را هر روز و شب سر سفره خود مى نشاند و آنها احساس شرمندگى مى كردند، به يوسف پيغام دادند كه سفره ما جدا باشد، چون چهره تو ما را شرمنده مى كند!. يوسف پاسخ داد: امّا من افتخار مى كنم كه در كنار شما باشم و با شما غذا بخورم. روزگارى مردم كه مرا مى ديدند، مى گفتند: «سبحان من بلّغ عبداً بيع بعشرين درهماً ما بلغ» منزّه است خدايى كه برده ى بيست درهمى را به عزّت رساند. امّا امروز وجود شما براى من عزّت است. حالا مردم مى دانند كه من برده و بى اصل و نسب نبوده ام. من برادرانى مثل شما و پدرى همانند يعقوب داشته ام، ولى غريب افتاده بودم.(136) (اللَّه اكبر از اين فتوّت و جوانمردى) نقل شده است مرحوم آيت اللَّه العظمى حاج شيخ عبدالكريم حائرى يزدى كه براى معالجه از اراك به سمت تهران حركت كرده بود، شبى را در قم ماندند. مردم از ايشان تقاضا كردند كه حوزه علميه خود را از اراك به قم منتقل كند، چون قم حرم اهل بيت عليهم السلام و مدفن حضرت معصومه عليها السلام است. ايشان استخاره كردند و اين آيه آمد: «و اتونى باهلكم اجمعين»136) تفسير كبير، به نقل از تفسيرنمونه. 🌹 - تنها ديدن اشياى مقدّس براى تبرّك كافى نيست، بايد آن را لمس كرد. «القوه على وجه ابى»* 🌾 - حزن و شادى در نور چشم اثر دارد. «و ابيضّت عيناه من الحزن ... يأت بصيراً» شايد به همين دليل فرزند خوب را «قرةالعين» ناميده اند. (البتّه اگر نخواهيم از بُعد معجزه بررسى كنيم.) 🌹 - رسيدگى به بستگان با حفظ حقوق ساير مردم، لازم است. «اتونى باهلكم» 🌾 - تغيير مسكن و هجرت، آثار زيادى دارد از جمله: خاطرات غم انگيز را دگرگون مى كند. «و اتونى باهلكم اجمعين» 🌹 - افراد خانواده و بستگان نزديك در صورت امكان نزديك هم و در كنار هم زندگى كنند. «و اتونى باهلكم اجمعين»* 🌾 - با خويشان هر چند خطاكار باشند نبايد قطع رابطه كرد. «و اتونى باهلكم اجمعين»* ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡  🆔  @MowoodMahdi 🕋 ♡  ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
‼️شکهایی که اعتبار ندارد: شکهایی که نباید به آنها اعتنا کرد ۱. شک بعدازمحل، مثل این که بعد از داخل شدن در رکوع، شک در حمد و سوره کند. ۲. شک بعد از سلام. ۳. شک بعد از گذشتن وقت نماز. ۴. شک کثیر الشک یعنی کسی که زیاد شک می‌کند. ۵. شک امام و مأموم. ۶. شک در نمازهای مستحبی. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
965_58146162610868.mp3
3.17M
☑️ علت مشکلات امّت، غربال شدن مومنین از دیگران و پاک شدن وجود مؤمنین است. 🎙 آیت الله حائری شیرازی (ره) 🔸 طهارت مال و خوراک، لازمه رسیدن به محضر امام زمان (عج) است. 🔸 گرفتاری های این روزهای امت برای این است که وجود مؤمنین امت به تدریج از ناخالصی ها پاک شود و خوب و بد امت از هم جدا شوند‌. اهل دنیا بروند یک طرف و اهل آخرت بروند یک طرف. 🔸 پس از غربال شدن مؤمنین از بقیه امت و تصفیه شدن ناخالصی‌های وجود مومنین، مؤمنین آمادگی رسیدن خدمت امام زمان (عج) را پیدا خواهند کرد. 🏷 ┏⊰✾🌹✾⊱━━━─—————━━┓ ♡  🆔  @MowoodMahdi 🕋 ♡  ┗━━─—————━━━⊰✾🌹✾⊱┛
•┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
968_58075099382525.mp3
38.11M
🎙 📋 بزرگترین تبلیغ سلبی در عظیم ترین بلا؛ جلسه دوم 🔸 در این جلسه مباحث زیر مطرح شده است: ▫️ تحقق توحید با ولایت است ▫️ نقطه ی اوج بندگی ▫️ تبلیغ سلبی در احادیث ما ▫️ سیّد حِمیَری از جمل می گوید ▫️ سلبی بودنِ فضیلتِ ماجرای مواخات ▫️ رجز امیرالمؤمنین صلوات الله علیه در خندق، برای مسلمین ▫️ امام هادی علیه السلام و ماجرای مواخات ▫️ صفی الدّین حلّی و ماجرای مواخات ▫️ امام صادق علیه السلام از مواخات می فرمایند ▫️ شیخ حسین نجف رحمة الله علیه و ماجرای مواخات ▫️ امام سجاد علیه السلام از مواخات می فرمایند ▫️ روضه و توسّل تلگرام | ایتا | بله | روبیکا | آپارات | سایت | اینستاگرامِ سایت •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
🛎قابل توجه خیرین عزیز🛎 یه بنده خدا ساعت ۱ بهم زنگ زد که یه کار اورژانسی برام پیش اومده فردا صبح باید بره عمل، البته اینا قبلا وقت دکتر گرفته بودن که دیروز رفتن دکتر. دکتر هم گفته فردا باید عمل بشه ولی ۶ تومن کم دارن. دوستان یک که می تونن کمک کنن به شماره زیر هر چه سریعتر واریز کنن سلام دوستان وخیرین بزرگوار شماره کارت واریزی صندوق کپی کنید👇👇👇👇👇👇👇👇 6037701019433488 بانک کشاورزی به نام آقای هادی لطف الهی
دوستان سلام به نیت حضرت ام البنین که امروز روز شهادتش هست یه یا ابوالفضل بگیم و مشکل این بنده خدا رو حل کنیم اجرتون با ابوالفضل عباس علیه السلام
🤲 كمك به خلق خدا، كمك به خداست. «أقرضتم اللّه» به جاى «اقرضتم النّاس» •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔🕋 @MowoodMahdi 🕋
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀  ☘  🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۹۷ و ۹۸ یوسف حقیقتی از متن قرآن چرا یعقوب علیه السلام برای فرزندانش را به تاخیر انداخت ✍فرزندان يعقوب موحّد بودند وبه مقام والاى پدرشان آگاه بودند؛ «يا ابانا استغفر لنا» آنچه در آيات قبل به عنوان «ضلال» به پدر نسبت داده اند، مراد گمراهى در عقيده نيست، بلكه گمراهى در تشخيص و علاقمندى او به يوسف بود. براى ظالم سه روز است: روز قدرت، روز مهلت و روز ندامت. براى مظلوم نيز سه روز است: روز حسرت كه مورد ظلم قرار گرفته، روز حيرت كه در فكر چاره انديشى است و روز نصرت در اين دنيا يا جهان آخرت. كسانى كه در اثر اشتباه به پدر گفتند: «انّ ابانا لفى ضلال مبين» بعد از توجّه به اشتباه مى گويند: «انّا كنّا خاطئين» در تفسير مجمع البيان و اطيب البيان آمده است كه حضرت يعقوب در انتظار شب جمعه يا سحر بود تا براى فرزندانش دعا كند. - ظلم، مايه ى ذلّت است. روزى كه برادران، يوسف را به چاه انداختند، روز خنده آنان و ذلّت يوسف بود و امروز به عكس شد. - براى آمرزش گناهان، توسّل به اولياى خداوند جايز است. «يا ابانا استغفر لنا» - دعاى پدر تأثير ويژه اى دارد. «يا ابانا استغفر لنا»* - براى توبه هيچگاه دير نيست. «استغفر لنا»* - اعتراف به گناه و خطا زمينه آمرزش است. «انّا كنّا خاطئين»* - براى دعا، ساعات خاصّى اولويّت دارد. «قال سوف استغفر لكم» - دعاى پدر در حقّ فرزندان، اثر خاصّى دارد. «سوف استغفر لكم» - پدر نبايد كينه توز باشد ولغزش فرزندان را در دل نگهدارد. «استغفر لكم» - به هنگام اقرار خلافكار، او را ملامت نكنيد. هنگامى كه گفتند: «انّا كنّا خاطئين» ما خطاكار بوديم. پدر گفت: «سوف استغفر لكم» - گناهكار را به مغفرت الهى اميدوار كنيم. «قال سوف استغفر لكم ربّى»* - در استجابت دعا و توسّل به اولياى الهى صبور باشيم. «سوف استغفر لكم»* - حضرت يعقوب از حقّ خويش گذشت و براى حقّ الهى وعده دعا به فرزندان داد. «استغفر لكم ربّى»* - لطف خداوند، شامل بزرگ ترين گناه و گناهكاران نيز مى شود. «هو الغفور الرّحيم» با اينكه دو نفر از پيامبران الهى مورد آزار و اذيّت چندين ساله قرار گرفته اند، باز اميد بخشايش از او مى رود. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱٠٠ یوسف خانواده یوسف به خاطر او کردند و نه به او یوسف ✍«عرش» به تختى مى گويند كه سلطان روى آن مى نشيند. «خَروّا» به زمين افتادن، «بَدْو» به باديه و صحرا و «نزغ» به ورود در كارى به قصد فساد معنا شده است. «لطيف» از اسم هاى خداوند است، يعنى قدرت او در لابلاى كارهاى پيچيده نيز نفوذ مى كند. و تناسب آن با اين آيه در اين است كه در زندگى يوسف گره هاى كورى بود كه فقط قدرت خداوند در آنها نفوذ كرده و آنها را باز نمود. يوسف مثل كعبه شد و پدر و مادر وبرادران رو به او، به عنوان كرامت او، براى خدا سجده كردند. «خرّوا له سجداً» و اگر اين سجده براى غير خدا و شرك بود، يعقوب و يوسف كه دو پيامبر خدايند شاهد چنين منكرى نمى شدند. شايد هم اين سجده، نشانه ى تواضع بوده، نه پرستش كه در اين صورت سجده بر يوسف بوده و اشكالى نداشته است.- در هر مقامى هستيد والدين خود را بر خود برتر بدانيد. «رفع ابويه» آنكه رنج بيشتر داشته بايد عزيزتر باشد. - انبيا هم بر تخت حكومت نشسته اند. «على العرش» - احترام به حاكمان برحقّ وتواضع در برابر آنان لازم است. «خرّوا له سجداً» - سجده ى پدر و برادران بر يوسف، خواب او را تعبير كرد. «رأيتهم لى ساجدين - خرّوا له سجّداً» - خداوند حكيم است. گاهى اجابت دعايى يا تعبير خوابى را بعد از ساليان طولانى واقع مى گرداند. «هذا تأويل رؤياى من قبل» - به واقعيّت رساندن طرحها، كار خداوند است. «قد جعلها ربّى حقّاً» آرى يوسف از پايدارى و صبر خود سخنى نمى گويد و همه را كار خدا مى داند. - خواب اولياى خدا، حقّ است. «جعلها ربّى حقّاً» - در برخورد با واسطه ها و ابزار و وسايل، هميشه خدا را اصل و ناظر بدانيم. با آنكه در زندگى يوسف اسباب و عللى دست به هم دادند كه او به اين مقام رسيد، ولى باز مى فرمايد: «قد احسن بى» - در هنگام برخورد با يكديگر، از تلخى هاى گذشته چيزى نگوييد. «احسن بى اذ اخرجنى من السجن» اولين سخن يوسف با پدر شكر خدا بود، نه نقل تلخى ها. - با فتوت باشيم و دل مهمان را نيازاريم. (در آيه شريفه، يوسف عليه السلام بيرون آمدن از زندان را مطرح مى كند، امّا از بيرون آمدن از چاه سخن نمى گويد مبادا كه برادران شرمنده شوند.) «اذ اخرجنى من السجن» - جوانمرد و با فتوت باشيم نه اهل عقده و انتقام. يوسف مى گويد: «نزغ الشيطان» شيطان وسوسه كرد وگرنه برادرانم بد نيستند. - اولياى الهى، ورود به زندان و خروج از زندان را در مدار توحيد و ربوبيّت مى دانند. «ربّ السّجن احب» آيات قبل و «احسن بى ربّى اذ اخرجنى من السجن» - پايان سختى ها، گشايش است. «اخرجنى من السّجن» - باديه نشينى، ضرورت است نه ارزش. «قد احسن بى ربّى اذ... جاء بكم من البدو» - زندگى والدين در كنار فرزند، يك لطف الهى است. «احسن بى ربّى... جاء بكم» - در زمان حضرت يوسف، مصر داراى تمدّن شهرنشينى؛ ولى كنعان سرزمينى عشايرى بوده است. «جاء بكم من البدو»* - براى پيشرفت و زندگى بهتر، بايد سفر كرد. «جاء بكم من البدو»* - مخلَص همه چيز را از خدا مى بيند و از حوادث گله نمى كند. (در اين آيه كلمات «جعلها ربّى، احسن بى، اخرجنى و جاء بكم»، سخن از الطاف الهى است)* - برادران و اعضاى يك خانواده، بايد بدانند شيطان به دنبال اختلاف ميان آنهاست. «من بعد أن نزغ الشيطان بينى و بين اخوتى» - خود را برتر ندانيد. «بينى وبين اخوتى» يوسف نگفت شيطان آنان را فريب داد، مى گويد شيطان بين من و آنهارا... يعنى خود را نيز در يك سمت قرار مى دهد. - همان گونه كه حضرت يعقوب در كودكى و اوّل داستان به يوسف گفت: «اِنّ الشيطان للانسان عدو مبين» يوسف نيز در پايان مى گويد: «مِن بعد ان نَزغ الشَّيطان بَينى و بين اخوَتى».* - كارهاى خداوند، همراه با رفق، مدارا و لطف است. «انّ ربّى لطيف» - همه حوادث تلخ وشيرين براساس علم وحكمت الهى صورت مى گيرد. «العليم الحكيم» - بعد از بخشيدن، كسى را شرمنده نكنيد. چون يوسف برادران را بخشيده بود، در نقل ماجرا نام چاه را نبرد تا شرمنده نشوند. - حضرت يعقوب در آغاز داستان به يوسف گفت: «انّ ربّك عليم حكيم» (آيه 6) و در پايان نيز يوسف عليه السلام گفت: «انه هو العليم الحكيم» كه قابل توجّه است.* •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
سلام دوستان متاسفانه ضعف اینترنت صفحه صوتی و سخنرانی جلسه سوم دانلود نمی‌شه در اولین فرصت به دستتان خواهد رسید
Page248.mp3
1.44M
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 🎧  🍀  🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 📄  🍀  ☘  🤲 📃هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۰۶ یوسف در اطاعت ✍امام رضاعليه السلام فرمودند: شرك در اين آيه به معناى كفر و بت پرستى نيست، بلكه مراد توجّه به غير خداوند است.(156) از امام صادق عليه السلام نيز نقل شده است كه فرمودند: شرك در انسان، از حركت مورچه سياه در شب تاريك بر سنگ سياه، مخفى تر است.(157) امام باقرعليه السلام نيز فرمودند: مردم در عبادت موحد هستند، ولى در اطاعت از غير خدا گرفتار شرك مى شوند.(158) ودر روايات ديگرى مى خوانيم كه مراد از شرك در اين آيه، شرك نعمت است. مثل اينكه انسان بگويد فلانى كار مرا سرو سامان داد، اگر فلانى نبود نابود شده بودم و امثال آن.(159) ----- 156) تفسير نمونه. 157) سفينةالبحار، ج 1، ص 697. 158) كافى،ج 2،ص 292. 159) تفسير نمونه. - ايمان، مراتبى دارد و ايمان خالص كه هيچ گونه شركى در آن نباشد كم است. «و ما يؤمن... الا و هم مشركون» نشانه هاى مؤمن مخلص . در انفاق: «لانريد منكم جزاء و لاشكوراً»(160) از كسى توقع پاداش و تشكر ندارد. . در عبادت: «و لا يشرك بعبادة ربّه احداً»(161) جز خداوند كسى را بندگى نمى كند. . در تبليغ: «إن اجرى الاّ على اللَّه»(162) به غير خداوند از كسى پاداش نمى خواهد. . در ازدواج: «ان يكونوا فقراء يغنهم اللَّه من فضله»(163) از فقر نمى هراسد و با توكل به وعده خدا ازدواج مى كند. . در برخورد با مردم: «قل اللَّه ثم ذرهم»(164) جز رضاى او همه چيز را كنار مى گذارد. . در جنگ وبرخورد با دشمن: «و لايخشون احداً الا اللَّه»(165) از كسى به جز خداوند نمى هراسد. . در مهرورزى و محبّت: «والّذين آمنوا اشدّ حبّاً للَّه»(166) هيچ كس را به اندازه خداوند دوست نمى دارد. . در تجارت وكسب وكار: «رجال لاتلهيهم تجارة و لابيع عن ذكراللَّه»(167) از ياد خداوند غافل نمى شود. نشانه هاى مؤمن مشرك . عزّت را از ديگران آرزو مى كند: «أيبتغون عندهم العزّة»(168) . در عمل: «خلطوا عملاً صالحاً وآخر سيّئاً»(169) كار شايسته را با ناشايست مى آميزد. . در برخورد باديگران: «كلّ حزب بما لديهم فرحون»(170) دچار تعصّبات حزبى و گروهى مى شود. . در عبادت: «الّذين هم عن صلاتهم ساهون . الّذين هم يرائون»(171) بى توجّهى و رياكارى مى كند. . در جنگ و نبرد: «يخشون النّاس كخشية اللَّه»(172) از مردم مى ترسد. . در تجارت وامور دنيوى: «اَلْهاكم التَّكاثُر»(173) افزون طلبى، او را سرگرم مى كند. . در انتخاب دين و دنيا: «و اذا رأوا تجارة او لهواً انفضّوا اليها و تركوك قائماً»(174) دنيا را مى گيرند و پيامبر را تنها مى گذارند. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
۱۰۸ یوسف دعوت کنندگان به قله‌های بلند توحید ✍دعوت كننده به توحيد با توده مردم فرق دارد، همان گونه كه در دو آيه قبل گفتيم توده ى مردم غالباً ايمانشان آلوده به شرك است؛ «و ما يؤمن اكثرهم باللَّه الاّ و هم مشركون» امّا مبلغ آسمانى بايد بتواند بگويد: «و ما انا من المشركين» - راه انبيا، روشن و در معرض شناخت وديد همگان است. «هذه سبيلى» - پيمايندگان راه حقّ بايد مواضع خود را با صراحت و بدون ترس بيان و اعلام كنند. «هذه سبيلى»* - دعوت رهبر بايد به سوى خدا باشد، نه به سوى خود. «ادعوا الى اللَّه» - رهبر بايد بصيرت كامل داشته باشد. «على بصيرة» - مردم را چشم بسته و بدون آگاهى نبايد به انجام كارى ترغيب كرد. «على بصيرة»* - پيروان پيامبر بايد هر كدام مبلغى باشند كه با بصيرت و آگاهى مردم را به سوى خدا دعوت كنند. «ادعوا الى اللَّه... اَنَا و من اتّبعنى» - محور تبليغ، تنزيه خداوند از هرگونه شرك وشريك است. «سبحان اللَّه» - مبلّغان دينى بايد افرادى خالص ومخلص باشند. «ما أنا من المشركين» - توحيد ونفى شرك، اساس دين اسلام مى باشد. «ادعوا الى اللَّه، ما أنا من المشركين» •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
مردم ایران باستان به احترام «اهورامزدا» و «مهر» دور هم جمع می‌شدند و به خوردن، نوشیدن و شادمانی می‌پرداختند. سفره‌ای به نام «میَزد» (به‌معنای میزبانی) در این شب پهن می‌کردند که در آن میوه‌های فصل و خشکبار و آجیل وجود داشت که در اصطلاح زرتشتیان، «لُرک» (Lork) گفته می‌شود. وسایل نیایش نظیر بخوردان، آتشدان، عطردان و... نیز در این سفره قرار می‌گرفت. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋
یلدا یعنی یادمان باشد که زندگی آن قدر کوتاه است که یک دقیقه بیشتر با هم بودن را باید جشن گرفت. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 🕋 @MowoodMahdi 🕋