eitaa logo
مهـــــدی موعـــــود
58 دنبال‌کننده
1هزار عکس
267 ویدیو
27 فایل
🤲 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🤲 🔶 برنامــــــــه این کانال: 🔸هر روز یک صفحه قــــــــرآن 🔸فـــــــرازی از نهــج البلاغــــــــــه 🔸و سخـــــنرانی های مذهــبی 📲 آی دی ارتباط 👇 🆔 @mahmoudkavianyzadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ پیام آیه ۹۶: 🌹 عمر طولانى مهم نيست، قرب به خداوند و بركت عمر ونجات از آتش، ارزش دارد. 🌹 يهود، حريص ترين و دنياگراترين مردم دنيا هستند. 🌹 يهوديان مى خواهند زنده بمانند گرچه به هر نحو زندگى پست باشد. 🌹 دروغگو، كم حافظه است. يهوديان از يك سو بهشت را مخصوص خود مى دانند واز سوى ديگر مى خواهند هميشه در دنيا زنده بمانند. 🌹 دعايى از رسول اكرم صلى الله عليه وآله نقل شده است كه فرمودند: اگر زندگى براى من نيكوست، مرا زنده نگهدار و اگر مرگ بهتر است، بميران. امام سجاد عليه السلام نيز در دعاى مكارم الاخلاق از خداوند چنين مسئلت مى كند: » خداوندا اگر عمر من وسيله خدمت در راه اطاعت تو باشد، عمر مرا طولانى كن، ولى اگر عمر من چراگاه شيطان خواهد بود، آن را قطع نما. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi
🍀 آیه ۹۷: در شأن نزول آيه آمده است: وقتى پيامبر اسلام به مدينه آمدند، روزى ابن صوريا )يكى از علماى يهود) با جمعى از يهوديان فدك، نزد پيامبر آمده و سؤالاتى كردند. حضرت همه ى سؤالات آنها را جواب داده وهر نشانه اى كه خواستند بيان كردند. آخرين سؤالشان اين بود كه نام فرشته وحى تو چيست؟ حضرت فرمودند: جبرئيل. آنها گفتند: اگر ميكائيل بود ما به تو ايمان مى آورديم، چون جبرئيل، دستورات مشكلى مثل جهاد مى آورد، ولى دستورات ميكائيل ساده و راحت است! پیام آیه: 🌹 دامنه ى خيال پردازى و لجاجت انسان تا آنجا گسترده مى شود كه به جهان فرشتگان نيز سرايت مى كند. 🌹 حمايت ودفاع از پاكانى كه مورد تهمت قرار گيرند، لازم است. خداوند ضمن محكوم كردن تصورات بنى اسرائيل، از جبرئيل تجليل كرده كه بدون اذن ما كارى نمى كند ودر رسالت خود، امين ورابط بين ما وپيامبر است. 🌹 جبرئيل كتابى آورد كه تورات شما را تصديق مى كند، پس چرا با او دشمن هستيد؟! 🌹 انسان لجوج، حتّى فرشتگان را متهم مى كند. فرشتگانى كه خداوند آنها را معصوم مى داند و درباره آنان مى فرمايد: آنها هرگز فرمان خداوند را نافرمانى نمى كنند. آنان دليل دشمنى با جبرئيل را آوردن دستورات سنگين و دليل دوستى ميكائيل را آوردن دستورات سبك مى دانند. درست مانند كودك بازيگوشى كه معلّم رياضى را بد و معلّم ورزش را خوب مى پندارد با آنكه هر دو در جهت تعليم و تربيت فعاليّت مى كنند. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi
✅ پیام آیه ۹۸: 🌹 ايمان، نسبت به همه ى مقدّسات لازم است. 🌹 دشمنى با انبيا واوليا، كفر ودشمنى با خداوند است. 🌹 همه فرشتگان، در يك مرتبه و سطح نيستند. 🍀 نکته آیه ۹۹: انسان با پيروى از هوسها و ارتكاب گناه، از مدار حقّ خارج شده و به سوى كفر تمايل پيدا مى كند. قرآن مى فرمايد: سرانجام كسانى كه مرتكب گناه مى شوند - اگر توبه و جبران نكنند - تكذيب و كفر است. ابن صوريا كه داستانش در دو آيه قبل آمد، بعد از آنكه پيامبر سؤالات او را پاسخ داد، بهانه اى نداشت جز اينكه بگويد: چون جبرئيل بر تو وحى مى آورد نه ميكائيل، ما به تو ايمان نمى آوريم. ولى از آنجا كه جوابش با آيه قبل داده شد، براى اغفال عوام يهود گفت: او دليل روشنى به ما ارائه نكرد. آيه نازل شد كه مبادا بهانه جويى علمايى همچون ابن صوريا تو را ناراحت كند، مردم بدانند كه بنى اسرائيل بهانه مى گيرند وگرنه ما آيات ودلايل روشن ومحكمى فرستاده ايم تا كسى در نبوّت تو ترديدى نداشته باشد وبا اين دلايل، تنها كسانى كفر مى ورزند كه فاسق باشند و به خاطر هوسها وگناهان زياد، از مدار حقّ بيرون رفته باشند. ✅ پیام آیه: 🌹 در برابر تضعيف ناحقّ، بايد تقويت بجا صورت بگيرد. چون علماى يهود، پيامبر اسلام را به ناحقّ تضعيف كرده و گفتند دليل روشنى ندارد، خداوند آن حضرت را تقويت فرمود. 🌹 فسق و گناه زمينه ى كفر است. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi
🍀 آیه ۱۰۰ و ۱۰۱ علماى يهود، پيش از بعثت پيامبر، مردم را به ظهور و دعوت آن حضرت بشارت مى دادند ونشانه ها ومشخّصات او را بازگو مى كردند. با نشانه هايى كه در نزد دانشمندان يهود بود، آنان محمّد صلى الله عليه وآله را همچون فرزندان خويش مى شناختند، ولى بعد از بعثت آن حضرت، در صدد انكار و كتمان آن نشانه ها برآمدند. ✅پیام آیه: 🌹 در برخورد با مخالفان، بايد انصاف مراعات شود. در آيه پيشين فرمود: اكثر آنان ايمان نمى آورند. 🌹 علمى كه بدان عمل نشود همانند جهل است. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi
چگونه شیعه شدیم-۳-۱.mp3
27.15M
سلام: برای پاسخ دادن سؤالات مهدوی نیاز است تاریخ اسلام را بشناسیم،بدانیم که چگونه شیعه شدیم برای این شناخت حجت السلام حامد کاشانی مجموع سخنرانی در این باره در ۳فصل دارند اما این مجموعه نیاز به تدوین داشت بنا بر وظیفه این کار انجام شد دوستانی که تمایل به پیگیری این بحث هستند به کانال زیر مراجعه کنند تا روزانه از این سخنرانی استفاده کنند •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 «صدای دلربا» 👤 استاد و مرحوم 🤲 دعای امام زمان در شب ظهور.. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi
Dua-Al-Ahd.mp3
8.25M
🍀 هر روز و هر دم با می بندم 📖 ثواب عهد را تقدیم به علیه سلام و امواتمان می کنیم 🤲 🤲 •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 @MowoodMahdi
📖 ثواب را تقدیم به مهدی موعود علیه سلام و امواتمان می کنیم 💫 🍀 🤲 🤲 📖هرروز •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 @MowoodMahdi
016.mp3
1M
📻 صفحه ۱۶ قرآن 💡 🎙 با صدای •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi
📜 تفسیر، نکته، پیام های آیات ۱۰۲ تا ۱۰۵ بقره 🍀 آیه ۱۰۲: آنچه از روايات استفاده مى شود آن است كه حضرت سليمان عليه السلام براى جلوگيرى از انحراف يا سوء استفاده، دستور داد اوراق ساحران را جمع آورى و نگهدارى كنند. ولى بعد از وفات او گروهى به آن نوشته ها دست يافته و مشغول تعليم و اشاعه سحر در ميان مردم شدند. آنان حتّى معجزات حضرت سليمان را سحر معرّفى كرده و پيامبرى او را منكر شدند. و برخى از بنى اسرائيل نيز به جاى پيروى از تورات به سراغ سحر و جادو رفتند. اين كار چنان شهرت و گسترش يافت كه يهود زمان پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله نيز سليمان را ساحرى زبردست مى دانستند و او را به عنوان پيامبر نمى شناختند! اين آيه، گناه و انحراف رها كردن تورات و پيروى از شياطين سحرآموز را بيان مى كند كه يهود به جاى تورات از آنچه شياطين در زمان سليمان بر مردم مى خواندند، پيروى مى كردند. آنان براى توجيه كار خويش، نسبت سحر به سليمان نيز مى دادند، در حالى كه سليمان مرد خدا بود و كارش معجزه، و شياطين در جهت مخالف او و كارشان سحر بود. علاوه بر آنچه گذشت، يهود از منبع ديگرى نيز به سحر دست يافتند. بدين طريق كه خداوند دو فرشته را به نام «هاروت» و «ماروت» به صورت انسان در شهر «بابل» در ميان مردم قرار داد كه روش ابطال و خنثى سازى سحر و جادو را به آنان بياموزند. امّا براى اينكار لازم بود ابتدا آنان را با سحر آشنا سازند. چون انسان تا فرمول تركيبى چيزى را نداند، نمى تواند آنرا خنثى نمايد. لذا فرشته ها، ابتدا طريق سحر و سپس طريقه ابطال آن را مى آموختند و قبل از آموزش با شاگردان خود شرط مى كردند كه از آن سوء استفاده نكنند ومى گفتند: اين كار مايه ى فتنه و آزمايش است، مبادا در مسير مبارزه و خنثى سازى، خودتان گرفتار شويد. امّا يهود از آن آموزش سوء استفاده نموده و از آن براى مقاصد ناشايست بهره بردند و حتّى براى جدايى ميان مرد و همسرش بكار گرفتند. قرآن در اينجا نكته اى را يادآور مى شود كه جاى دقت و تأمل است. مى فرمايد: ساحر با داشتن علمِ سحر، از دايره ى قدرت الهى خارج نيست و بدون اراده ى خدا قادر به انجام كارى نيست و به كسى نمى تواند ضررى برساند، ولى از آنجايى كه خداوند براى هر چيز اثرى قرار داده است، سحر و جادو نيز مى تواند اثرات سويى داشته باشد كه از آن جمله تأثير آن بر روابط زناشويى و خانوادگى است. سحر: به فن ظريف و دقيقى گفته مى شود كه امور را از مسير عادّى خود منحرف مى سازد. و گاهى سحر به معنى خدعه، و باطل را در شكل و قالب حقّ آوردن، آمده است. بابل: نام منطقه اى حدود نجف و كربلاى فعلى بوده است. ✅ پیام آیه: ☆ در حكومت حقّ وزمامدارى حاكم الهى نيز همه ى مردم اصلاح نمى شوند، گروهى كجروى مى كنند. ☆ شياطين، در حكومت سليمان نيز بيكار نمى نشينند و پى درپى القاى سوء مى كنند. ☆ حكومت، با نبوّت منافات ندارد. برخى انبيا حكومت داشته اند. ☆ ساحران براى مقدّس جلوه دادن و توجيه كار خود، سليمان را نيز ساحر معرّفى مى كردند. ☆ خداوند، از مقام انبيا در برابر تهمت ديگران دفاع مى كند. ☆ تعليم وتعلّم واِعمال سحر، در رديف كفر است. ☆ براى مقابله با علوم مضرّ وعقايد انحرافى، آگاهى صالحان از آنها لازم است. ☆ در مقام تعليم، معلّم بايد نسبت به كاربردهاى منفى علوم هشدار دهد. ☆ انسان در بين دو آموزش قرار داد: هم وساوس شيطانى و هم الهامات الهى. ☆ فرشتگان نيز مى توانند معلّم انسان ها شوند. ☆ گاهى علم ودانش، وسيله آزمايش است. ☆ تفرقه انداختن ميان زن و شوهر، كارى شياطينى ودر حدّ كفر است. ☆ دانش وآموزش هميشه مفيد نيست، گاهى مضرّ و زيان آور نيز مى باشد. ☆ سحر وجادو واقعيّت دارد ودر زندگى انسان مؤثّر است. ☆ ساحر دست به كارهايى مى زند، ولى تمام تأثير و تأثرات زير نظر خداست. مى توان از طريق پناه بردن به خداوند و استعاذه و توكّل و دعا و صدقه از توطئه ها نجات يافت. ☆ ساحران شايد به پول و شهرتى برسند، ولى در قيامت بهره اى ندارند. ☆ كسى كه به سراغ تفرقه اندازى و سحر مى رود، انسانيّت خود را از دست مى دهد.در روايات نيز وارد شده كه ساحر، كافر ومجازاتش قتل است. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi
🍀 آیه ۱۰۳: «تقوى» تنها به معناى پرهيز از بدى ها نيست، بلكه به معناى مراقبت درباره ى خوبى ها نيز هست. مثلاً در جمله ى «اتّقواالنار» به معنى حفاظت و خودنگهدارى از آتش، و در جمله ى «اتّقواللّه» به معنى مراقبت درباره ى اوامر و نواهى الهى است. چنانكه در آيه «اتّقوا اللَّه و... الارحام» يعنى نسبت به فاميل و خويشان تحفّظ داشته باش. امام صادق عليه السلام در جواب سؤال از تقوى فرمودند: تقوى همچون مراقبت هنگام عبور از منطقه تيغ زار و پرخار و خاشاك است. ✅ پیام آیه ☆ ايمان به تنهايى كافى نيست، تقوى و مراقبت لازم است. ☆ پاداش هاى الهى، محدوديّت ندارد. ☆ پاداش هاى الهى، قطعى است. ☆ پاداش هاى الهى، از هر چيز بهتر است.
🍀 آیه ۱۰۴: برخى از مسلمانان براى اينكه سخنان پيامبر را خوب درك كنند، درخواست مى كردند كه آن حضرت با تأنّى و رعايت حال آنان سخن بگويد. اين تقاضا را با كلمه «راعنا» مى گفتند. يعنى مراعاتمان كن. ولى چون اين تعبير در عرف يهود، نوعى دشنام تلقى مى شد،این آيه نازل شد كه بجاى «راعنا» بگوييد: «انظرنا» تا دشمن سوء استفاده نكند. اين اوّلين آيه از آغاز قرآن است كه با خطاب: «يا ايّها الّذين آمنوا» شروع مى شود. و از اين به بعد بيش از هشتاد مورد وجود دارد كه با همين خطاب آمده است. راعنا« از ماده ى «رعى» به معنى مهلت دادن است. ولى يهود كلمه ى »راعنا« را از ماده ى «الرعونة» كه به معنى كودنى و حماقت است، مى گرفتند. ✅ پیام آیه: ☆ ممكن است افرادى با حسن نيّت سخن بگويند، ولى بايد بازتاب آنرا نيز در نظر داشته باشند. ☆ دشمن، تمام حركات وحتّى كلمات ما را زير نظر دارد واز هر فرصتى كه بتواند مى خواهد بهره برده وضربه بزند. ☆ بايد در سخن گفتن با بزرگان ومعلّم، ادب در گفتار رعايت شود. ☆ اگر ديگران را سفارش به مراعات ادب مى كنيم، بايد ابتدا خودمان در سخن با مردم، رعايت ادب را بكنيم. ☆ اگر از چيزى نهى مى شود، بايد جايگزين مناسب آن معرّفى شود.
🍀 آیه ۱۰۵: اين آيه، پرده از كينه توزى و عداوت مشركان و كفّار از يهود و نصارى، نسبت به مؤمنان برمى دارد. آنان حاضر نيستند، ببينند كه مسلمانان صاحب پيامبرى بزرگ و كتابى آسمانى هستند و مى خواهند نداى توحيد را به تمام جهان رسانده و با تمام تبعيضات نژادى و اقليمى و با تمام خرافاتِ مشركان و تحريفاتِ اهل كتاب مبارزه كنند و مانع عوام فريبى بزرگان آنان شوند. خداوند در اين آيه مى فرمايد: لطف و رحمت خداوند طبق اراده ى او به هر كسى كه بخواهد اختصاص مى يابد و كارى به ميل اين و آن ندارد كه آنها دوست داشته باشند يا نه! ✅ پیام آیه: ☆ اراده ى قلبى و روحيّه باطنى دشمن را بشناسيد و هرگز به آنان تمايل پيدا نكنيد. ☆ خيررسانى، از شئون ربوبيّت است. ☆ توكّل به خدا كنيد و از كينه و حسادت دشمن نهراسيد. ☆ حسادت حسود، هيچ اثرى در اراده ى لطف خداوند ندارد. ☆ فضل و رحمت و هدايت خداوند، شامل همه ى اقوام و ملل مى شود و اختصاصى به بنى اسرائيل وگروه خاصّى ندارد. ☆ آنان هرگز دوست ندارند به مسلمانان كمترين خيرى برسد.
چگونه شیعه شدیم (۴-۱) .mp3
29.83M
سلام: برای پاسخ دادن سؤالات مهدوی نیاز است تاریخ اسلام را بشناسیم،بدانیم که چگونه شیعه شدیم برای این شناخت حجت السلام حامد کاشانی مجموع سخنرانی در این باره در ۳فصل دارند اما این مجموعه نیاز به تدوین داشت بنا بر وظیفه این کار انجام شد دوستانی که تمایل به پیگیری این بحث هستند به کانال زیر مراجعه کنند تا روزانه از این سخنرانی استفاده کنند •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi
هدایت شده از  مصاف کرمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حواست باشه دچار غرور و خودپسندی نشی! 🔸️چه بسا که شیطان انسان را سال‌هایی طولانی دعوت به اعمال صالحه کند، به امید آنکه او را مبتلا به عجب و خودپسندی کند و او را ساقط نماید... 👤 🆔️ @masaf_kerman
هدایت شده از محمود کاویانی زاده
‼️ تصرف در مشاعات آپارتمانی 🔷 س ۸۵۷۳: در قوانین آپارتمان نشینی و تصرف در مشاعات، قانون در برخی از موارد، هرگونه تصرفی را منوط به رای اکثریت نموده است؛ ولو اقلیت ناراضی باشند. با توجه به قانون نامبرده، در جایی که تصرف در مشاعات موجب رفع خسارت شود مثلا ایزوگام پشت بام خراب شده و برخی به خصوص طبقات پایین حاضر به تعمیر نیستند، آیا رضایت آنها شرط است؟ آیا مبلغ خسارت را هم می شود از اقلیت ناراضی به نسبت دریافت کرد؟ همچنین در جایی که تصرف موجب خسارت نیست؛ ولی ارزش کالای مشاع را بالا می برد مثل نمای ساختمان و گذاشتن راه پله و آسانسور و اکثریت راضی به آن هستند، آیا مخالفت اقلیت تاثیر دارد؟ آیا می شود مبلغ هزینه را به نسبت از اقلیت گرفت؟ ✅ ج: اگر قانونی در این زمینه بوده یا شرطی وجود داشته باشد که این تصرفات مطابق آن مجاز باشد، عدم رضایت دیگران تأثیری ندارد و این تصرفات جایز است؛ در غیر این صورت رضایت همه مالکان شرط است. 🆔 @resale_ahkam •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi
Dua-Al-Ahd.mp3
8.25M
🍀 هر روز و هر دم با می بندم 📖 ثواب عهد را تقدیم به علیه سلام و امواتمان می کنیم 🤲 🤲 •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال 👇 🆔 @MowoodMahdi
017.mp3
1.1M
📻 صفحه ۱۷ قرآن 💡 🎙 با صدای •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••••┈• 🏷 کانال مهدی موعود👇 🆔 @MowoodMahdi
📜 تفسیر آیات ۱۰۶ تا ۱۱۲: 🍀 آیه ۱۰۶: كلمه «ننسها» از مصدر «انساء» به معناى تأخير انداختن يا حذف كردن است. بدين معنا كه نزول آيه به تأخير افتد و پس از مدّتى نازل شود. اين آيه در مقام پاسخ به تبليغات سوء يهود است. آنان سؤال مى كردند چرا در اسلام برخى قوانين تغيير پيدا مى كند؟ چرا قبله از بيت المقدّس به كعبه تغيير يافت؟ اگر اوّلى درست بود پس دستور دوّم چيست؟ و اگر دستور دوّم درست است پس اعمال قبلى شما باطل است. قرآن به اين ايرادها پاسخ مى گويد: ما هيچ حكمى را نسخ نمى كنيم يا آنرا به تأخير نمى اندازيم مگر بهتر از آن يا همانندش را جانشين آن مى سازيم. آنان از اهداف و آثار تربيتى، اجتماعى و سياسى احكام غافل هستند. خداوند در زمان ها و شرايط مختلف و متفاوت، برنامه هاى تكاملى بشر را تغيير مى دهد. يكى از مصاديق آيه، استمرار امامت در جامعه و جانشينى هر امام به جاى امام قبلى است، چنانكه در حديثى ذيل اين آيه مى خوانيم: هر امامى از دنيا مى رود، امام ديگر جانشين او مى شود ✅ پیام آیه: - انسان همراه با نيازهاى فطرى و ثابت خويش، گاهى در شرايط خاصّ اجتماعى، اقتصادى، سياسى و نظامى نيز قرار مى گيرد. در اين موارد در كنار قوانين و مقررات واحكام ثابت، بايد دستورالعمل هاى متغير داشته باشد كه از طريق نسخ يا فرمان پيامبر وجانشينان او به مردم ابلاغ شود. - تغيير احكام، دليل بر شكست طرح قبلى نيست، بلكه نشانه ى توجّه به مسائل جديد وتغييرى حكيمانه است. همانند تغيير كتاب ومعلّم. - در ظاهر دستورها متغير وانبيا متعدّدند، ولى لطف خدا همواره يكسان است. - جعل احكام و همچنين تغيير و تأخير آنها، بدست خداست. - همواره بايد بهتر جايگزين شود، نه پست تر. - اسلام هرگز بن بست ندارد. بعضى از قوانين، قابل تغيير است. - تغيير قانون، علاوه بر زمينه هاى گوناگون وپيدا شدن مصالح جديد، نياز به قدرت دارد.