اللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ؛ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ؛ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ؛ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَة سوره المبارکهِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ🌹
شب جمعه است و شب رحمت و مغفرت بی کران الهی و شب زیارتی حضرت سید الشهداء علیه السلام؛
امام راحل (ره) شهدای والامقام بویژه شهید حاج قاسم سلیمانی، اموات؛ پدران و مادران، اساتید، حق داران و ... همه درگذشتگان را یاد کنیم.
ارواح همه این عزیزان؛ علی الخصوص:
✅دو شهید گمنام(خوشنام) مجتمع🌹🌹
✅شهید مدافع حرم، محمدحسین مومنی🌹
✅ شهید منا، غلام محمد فخرالدین🌹
✅شهید مدافع وطن، علم الدین ولیش اف🌹
✅مرحوم آقای رضا جعفری؛
✅مرحوم آقای مظفر علی طوری؛
✅مرحوم آقای طاهر علی قاسم؛
✅مرحوم آقای سید انتخاب حیدر نقوی
✅مرحوم آقای اعجاز حیدر
✅مرحوم آقای نیاز علی مخلصی
✅مرحوم آقای حافظ محمد عرفان
✅مرحوم آقای سید ثنا عباس
✅مرحوم آقای گلفام حسین
✅مرحوم آقاي احمدعلي محسني
✅مرحوم آقای یوسف علی
✅مرحوم آقای سید رضا موسوی
✅و مرحوم آقای اسدالله ابراهیمی
را میهمان کنیم🌺🌺🌺
با ذکر فاتحه ای همراه با صلوات بر محمد و آل محمد.
8.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نسخه عربی بحرینی
سلام فرمانده
هدایت شده از خبرگزاری فارس
8.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 استقبال مردم هند از امیرعبداللهیان
🔹وزیر خارجه کشورمان با استقبال بینظیر مردم حیدرآباد هند برای حضور در مراسم نماز جمعه این شهر روبرو شد.
@Farsna
آیتالله #خوشوقت (ره):
کسی که اخلاق خوش در خانه دارد مانند کسی است که روزها را روزه دارد و شبها را عبادت کند. در یک کلام زبان باعث سوراخ کردن کیسهی اعمال است، هر چه اعضا زحمت میکشند و جمع میشوند یک حرکت زبان کیسه را سوراخ میکند! اگر از زن و فرزند غضبناک شدید باید از مهلکه خارج شوید وگرنه قطعاً زمین خواهید خورد. شرط دیدن امام زمان تقواست و بس؛ مقداری هم زبان را قرص داشتن است و باید ثابت کنی اختیار زبانت را داری.
📚 نشریه صالحین، شماره چهارم، ص 24
#ترک_محرمات
┈┈••✾•🌷🍃🌸🍃🌷•✾••┈┈
هدایت شده از QHAUارتباطات مجتمع قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
{جهاد تبیین یعنی همین.. تا میتونید نشر بدید تا همگان بفهمند که این گرگهای درنده چه خوابهایی برامون دیدند و خیلی از ماها در خوابی شیرین به سر میبریم.....}⭕ *سکانسی از فیلم سینمایی W 2008 به کارگردانی الیور استون*... ببینید تا براتون جا بیفته چرا تمام غرب مقابل جبهه مقاومت و بالاخص ایران قد علم کرده و یه لحظه راحتمون نمیذاره... تسلط بر ایران یعنی تسلط بر جهان... ایران با هیچ کشوری در جهان قابل قیاس نیست🇮🇷🇮🇷.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 نظر مراجع تقلید درباره شهادت به ولایت در اذان و اقامه چیست؟
🔸 شهادت به ولایت و امامت حضرت امیرالمؤمنین علیبنابیطالب (علیهالسلام) در اذان و اقامه نماز، در زبان فقهای گرانقدر به شهادت ثالثه مشهور است و پس از اقرار به یگانگی خداوند متعال و رسالت نبی مکرم اسلام با عبارات مختلفی همچون «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی الله»، «أشهَدُ أَنّ عَلیاً اَمیرالمؤمنین حقاً» و «أشهَدُ أَنّ عَلیاً حُجَّةُ الله» صورت میگیرد.
🔸 جدای از اینکه پیشینه اقرار به شهادت ثالثه در اذان و اقامه نماز خود موضوعی تاریخی بوده که در برخی از کتب تاریخی منعکس شده است، نزد فقهای عظام بحثی فقهی به شمار میآمده، از این رو احکام آن در کتب فقهی این بزرگان آمده است. بزرگان تشیع براین باورند که شهادت ثالثه در اصلِ تشریع اذان نبوده است، اما به لحاظ حکم فقهی آن اختلاف نظر وجود دارد.
🔸 برخی گفتنِ آن را جایز ندانستهاند، همانند شیخ صدوق و شیخ طوسی در برخی از کتب خود؛ برخی گفتن آن را بدون قصد جزئیت جایز میدانند، همانند بسیاری از فقهای معاصر؛ در برخی از موارد نیز امری مطلوب خواندهاند و گفتن آن را به قصد استحباب مطلق جایز میدانند، بلکه آن را در مواردی و با وجود شرایطی از آن جهت که از شعائر ایمان و نماد تشیع است، واجب میدانند. تعدادی نیز مدعی آن هستند که شهادت ثالثه از اجزاء مستحب اذان و اقامه است، همانند مرحوم مجلسی در کتاب بحار الانوار.
🔻 نظر مراجع تقلید معاصر:
▫️- حضرت امام خمینی (ره): «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزء اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از «اَشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّٰهِ» به قصد قربت گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله خامنهای: گفتن «اَشْهَدُ اَنَّ عَلِیّاً وَلیُّ اللهِ» به عنوان شعار تشیّع خوب و مهم است ولی جزء اذان و اقامه نیست و باید به قصد قربت مطلقه گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله سیستانی: «أَشْهَدُ أنَّ عَلِیاً وَلى الله» جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «أَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ الله» به قصد قربت گفته شود.
▫️- حضرت آیتالله مکارم شیرازی: «اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِىُّ اللّٰهِ» (یعنى گواهى مىدهم که على ولىّ خدا بر همهی خلق است) جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّٰهِ» به قصد تبرّک گفته شود، لکن به صورتى که معلوم شود جزء آن نیست.
▫️- حضرت آیتالله شبیری زنجانی: سزاوار است پس از «أشهد أنّ محمداً رسول الله» به قصد تبرّک و تیمّن، شهادت به ولایت و امامت بلافصل حضرت امیرالمؤمنین و سایر معصومین (علیهم السلام) به نحوى که جزو اذان و اقامه محسوب نگردد، ذکر شود. و بىتردید اگر در شرایطى ترک این شهادت موجب تضعیف ولایت و تشیع گردد، ذکر آن لازم است.
▫️- حضرت آیتالله وحید خراسانی: «اشهد انّ علیا ولیّ اللّه» جزء اذان و اقامه نیست، ولى چون ولایت آن حضرت مکمّل دین است، شهادت به آن در هر حال و از جمله بعد از «اشهد انّ محمّدا رسول اللّه» از أفضل قربات است.
▫️- حضرت آیتالله سبحانی: «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزو اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّهِ ، به قصد قربت مطلقه و زینت اذان و اقامه گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله خوئی: «اَشْهَدُ انَّ عَلِیاً وَلِی اللّٰهِ» جزء اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از "أشهد أن محمداً رسول الله" به قصد قربت گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله بهجت: بعید نیست مستحب بودن اقرار به ولایت امیر المؤمنین على بن ابى طالب - علیه السّلام - در اذان، در صورتى که به نیت مطلوب بودن گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله فاضل لنکرانی: جزو اذان و اقامه نیست ولى خوب است بعد از اشْهَدُ انَّ مُحَمَّداً رسُولُ اللّٰهِ به قصد قربت گفته شود.
▫️- مرحوم حضرت آیتالله میرزا جواد تبریزی: شهادت بر ولایت على علیه السلام و اولاد طاهرینش جزء اذان و اقامه نیست، لکن شعار شیعه شده است، در اذانى که در مجامع عمومى گفته مىشود نباید شهادت بر ولایت ترک شود، اما در حال فرادى و مثل آن، ترک کردن مانعى ندارد، و الله العالم.
▫️ - مرحوم حضرت آیتالله صافی گلپایگانی: «أَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِى الله» جزو اذان و اقامه نیست، ولى خوب است بعد از «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسوُلُ الله»، به قصد قربت گفته شود.
💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
💠 ظهور نور
🔹 شما عالمان دین و همه ما مسئولانی كه داعیه انتظار آن حضرت را داریم اولین وظیفه ما این است كه #نور_بشویم نه فقط عالم عادل! این عالم شدن و عادل شدن طلیعه راه انتظار است؛ این عمل کردن به آیه سوره مباركه «حدید» است كه ﴿لِیقُومَ النّاسُ بِالْقِسْطِ﴾، این از سایر مردم هم بر می آید! عالم شدن و عادل شدن، طلیعه انتظار است، نورانی شدن وظیفه علماست، اینكه در طلیعه سوره مباركه «ابراهیم» آمده است آن #وظیفه_ماست فرمود: ﴿الر كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَیكَ﴾ كه چه؟ ﴿لِیقُومَ النّاسُ بِالْقِسْطِ﴾؟ یا اینکه مردم را مجتهد و عالم و حكیم بكنی؟ نه، بلکه ﴿لِتُخْرِجَ النّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ﴾.
🔹 كسی كه خوابش معلوم نیست بیداریاش معلوم نیست غذا خوردنش معلوم نیست، این اصلاً نور نیست! فرمود شما نور باش، مردم همین كه شما را دیدند هدایت می شوند؛ لازم نیست حرف بزنی: «کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ».
فرمود: ﴿وَ جَعَلْنَا لَهُ نُورَاً یمْشی بِهِ فِی النّاسِ﴾؛ آن وقت این سرمایه گران و گوهر نهادینه شده را انسان رایگان بفروشد؟! یا با القاب بفروشد یا با بازیگری بفروشد؟! فرمود مردم باید نورانی بشوند و در زمان #ظهور آن حضرت، مردم نورانی اند؛ ﴿لِتُخْرِجَ النّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلی النُّورِ﴾. مردم اگر نورانی شدند با هر فرعونی هم می جنگند.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 دیدار جمعی از علما و اندیشوران كشورهای اسلامی با حضرت استاد ـ موضوع مهدویت
تاریخ: 1382
🆔 @a_javadiamoli_esra