eitaa logo
معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع قرآن و حدیث
1.1هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
2.5هزار ویدیو
706 فایل
اخبار مرتبط با مجتمع عالی قران و حدیث، در این کانال در ج می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از قرآن و حدیث المصطفی
⏳ راهنمای زمانی مراحل مختلف بیست و ششمین بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی 📌 سال 1399 🆔 @Quran_MIU
معاونت فرهنگی تربیتی مجتمع قرآن و حدیث
⏳ راهنمای زمانی مراحل مختلف بیست و ششمین #جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی 📌 سال 1399 🆔 @Q
قابل توجه عزیزان، امروز 10 آبان، آخرین فرصت برای شرکت در برخی از رشته هاست. لطفا به دقت به جدول بالا توجه فرمایید.
🌹10 آبان 🔸شهادت آيةالله قاضى طباطبايى (1358 ش) ━━━💠🍃🌸🍃💠━━━ 💐 ارسال مطلب با لینک کانال💐 🌹 eitaa.com/tabyinir 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرعه کشی بین اسامی محمد / محمود / احمد / رسول / مصطفی در بین فرزندان همه طلاب المصطفی از همه مراکز و مدارس
هدایت شده از  سید رضی مرتضوی
Untitled 1_360p_1.mp3
2.98M
🔰آیین روایت خوانی👆🏻 🔸دوره دوم : کتاب کافی/ باب تقیه ♦️بمناسبت هفته وحدت 🔸قسمت دوم 🔹 تقیه موجب دوبرابر شدن ثواب 🔹 تقیه نه قسمت از ده قسمت دین 🔹 جریان تقیه در همه چیز ▪️سید رضی زکی زاده مرتضوی ✅شنیدن روایات اهلبیت، قلب انسان را جلا می بخشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گروه تربیت فرهنگی اجتماعی المصطفی برگزار می نماید سومین وبینار بصیرت افزایی با موضوع: گرامیداشت یوم الله 13 آبان دستاوردهای انقلاب اسلامی از تقریب مذاهب و بحث وحدت دبیرعلمی: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا ایمانی مقدم (زید عزه) معاون ارتباطات و بین الملل دانشگاه ادیان استاد حوزه و دانشگاه _ مشاورعالی مجمع جهانی اهلبیت زمان : دوشنبه 12/8/1399ساعت 10 صبح به وقت ایران آدرس وبینار: http://miuvc.ir/cev4 شرکت در این وبینار برای همکاران المصطفی، به عنوان دانش افزایی محاسبه می گردد. •┈┈••✾••┈┈• ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ کانال رسمی گروه تربیت فرهنگی اجتماعی معاونت فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی @chelcherag98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 سنت نبوی 🔸 پیامبر در تلقّی قرآن چگونه بود؟ این مطلب را مرحوم شیخ طوسی[1] و مرحوم امین الاسلام طبرسی[2] نقل كردند، البته بسیاری از بزرگان دیگر (رضوان الله علیهم) هم نقل كردند. وجود مبارك رسول گرامی به ابن مسعود فرمود برای من قرآن بخوان! این گوش دادن برای آن است كه خود گوش لذت ببرد؟ اینكه گفتند اگر شما قرآن می ‌خوانید از روی قرآن بخوانید، ولو كه حافظ قرآنید ولی از خود قرآن بخوانید، برای اینكه چشم هم عبادت كند. اگر كسی یك سوره ای را از حفظ بخواند یا همان شخص سوره را از خود قرآن بخواند، ثواب دومی بیشتر است؛ برای اینكه این چشم او هم عبادت كرده، زبان او هم عبادت كرده، گوش او هم عبادت كرده است؛ ولی آن اولی فقط زبان و گوش او عبادت كرده است. ▫️ حضرت به ابن مسعود فرمود قرآن بخوان تا من بشنوم، ابن مسعود شروع كرد سوره مباركه «نساء» را خواندن تا رسید به این آیه ﴿فَكَیفَ إِذا جِئْنا مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ بِشَهیدٍ وَ جِئْنا بِكَ عَلی هؤُلاءِ شَهیدًا﴾[3] كه دید اشك چشمان پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) را فرا گرفته است. خب به این آیه كه رسید دید وجود مبارك آن حضرت دارد گریه می ‌كند و اشك چشمانش را فرا گرفته، برای اینكه سخن از است، سخن از است و سخن از است. او با اینكه بود اشك ریخت، ما كه مشهود علیه هستیم! 🔸 استنان به سنت او [باید داشته باشیم]، انسان وقتی بداند كه «عَلی‏ رُؤُوسِ‏ الأَشْهادِ» دارد محاكمه می ‌شود، همین مناجات شعبانیه جریان شهود «عَلی‏ رُؤُوسِ‏ الأَشْهادِ» را یادآوری می‌ كند، می‌ گوید خدایا تو در دنیا كه آبروی ما را حفظ كردی، از این به بعد هم نسبت به ما احسان بكن كه آبروی ما را در قیامت نبری «الهِی قَدْ احْسَنْتَ الَی إِذْ لَمْ تُظْهِرْها لأَحَدٍ مِنْ عِبادِكَ الصَّالِحِینَ » آن‌گاه آن روز هم «فَلا تَفْضَحْنِی یوْمَ الْقِیامَةِ عَلی‏ رُؤُوسِ‏ الأَشْهادِ»[4] ما را رسوا نكن! خب او كه شاهد است ﴿فَكَیفَ إِذا جِئْنا مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ بِشَهیدٍ وَ جِئْنا بِكَ عَلى هؤُلاءِ شَهیدًا﴾ او با این كه شاهد است مضطرب است و می ‌نالد، ما كه مشهود علیه ‌ایم چه كار باید بكنیم؟! استنان به سنت آن حضرت همین است كه انسان گذشته از اینكه در خدمت قرآن است، اگر این احساس را به او دست داد كه این تفسیر و این قرآن غیر از فقه است، غیر از اصول است، غیر از فلسفه و كلام است، این معلوم می ‌شود كه طنابی را گرفته كه احساس می ‌كنی یك طرفش به دست خداست. ما یك وقت دست به طنابی می‌ زنیم و درك نمی ‌كنیم كه آیا طرف دیگر در دست كسی هست یا نیست؛ اما یك وقت می ‌فهمیم نه خیلی محكم است، معلوم می ‌شود كسی گرفته است، ما این‌ چنین باید قرآن را بخوانیم! آن‌گاه اگر حرف زدیم، حرف ما هم در جامعه اثر دارد. [1]. التبیان فی تفسیر القرآن، ج‏3، ص201 و 202. [2]. مجمع البیان فی تفسیر القرآن، ج3، ص77. [3]. سوره نساء، آیه41. [4]. الإقبال بالأعمال الحسنة(ط - الحدیثة)، ج3، ص297. 📚 سخنرانی در جمع حافظان قرآن تاریخ: 1388/05/21 🆔 @a_javadiamoli_doross