7.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #مثبت_مدرسه | آغاز پخش فصل سوم برنامه تلویزیونی مثبت مدرسه
🔹همزمان با فرارسیدن هفته معلم، فصل سوم برنامه تلویزیونی مثبت مدرسه از شبکه اصفهان پخش خواهد شد.
⏰ قسمت اول فصل سوم روز شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۵ از ساعت ۱۶:۳۰ روی آنتن شبکه اصفهان خواهد رفت.
🍃تهیهکننده: زهرا اصطهباناتی
🍂کارگردان: ملودی مهرداد
🍃مجری: مسعود پایمرد
✨ @MrMC_ir | MrMC.ir
چرا توی عکسها خوب نمیافتم؟
وقتی میدانیم قرار است از ما عکس بگیرند و باید ژست خاصی بگیریم، ممکن است بدنمان خشک شود و صورتمان بیحال و خسته به نظر بیاد و کار، خوب از آب درنیاید.
📌 در دنیای امروز که اغلب، عکسها به جای ما حرف میزنند و برداشت اولیه را در ارتباط با دیگران شکل میدهند، افرادی که عکسهای خوبی ندارند، ضرر میکنند.
فرض کنید قرار است برای اجرای صحنهای کسی را انتخاب کنید، موردی را برای آشنایی ازدواج بررسی کنید، کارمندی استخدام کنید و... .
🚨 اگر آن فرد عکس خوبی از خودش نشان ندهد، ممکن است در همان مرحله اول (علیرغم شایستگی و حتی اینکه ممکن است از عکسش بهتر باشد) رد شود.
▪️ پس:
خواهران و برادران عزیز!
عکس مهم است.
(یک از دو)
👇👇👇
چطور در عکسها خوب بیفتم؟
اولاً باید بدانید که این قضیه شانسی نیست و مهارتی است؛ یعنی با یادگیری تکنیکها و تمرین کردنشان میشود پیشرفت کرد.
چکار کنیم؟
۱. با آینه دوست شو 🪞✨
جلوی آینه بایست و با صورت و بدنت آشنا شو. ژستهای مختلف بگیر و خودت را از زاویههای مختلف را تماشا کن. ببین از کدام زاویه و با چه حالتی زیباتر به نظر میرسی.
برای این کار، حداقل یک ماه زمان بگذار تا بتوان در شرایط روحی و جسمی مختلف، ساعتهای مختلف شبانه روز، خودت را ببینی و بشناسی.
۲. زوایای طلایی را پیدا کن 💛🌟
رو به آینه بایست و کمی بدنت را بچرخان. معمولاً یک زاویه کمی متفاوت از روبرو اندام را بهتر نشان میدهد. سعی کن شانههایت را عقب بدهی، صاف بایستی/بشینی تا فرم بهتری ایجاد شود.
۳. تمرین با موبایل 📸🤳
از خودت با موبایل عکس بگیر. اینجا یک سهپایه میتواند خیلی کمک کند، اما اگر نداری از خلاقیتت برای جایگزینی آن کمک بگیر. سعی کن در حالتهای مختلف مثل راه رفتن، قهوه خوردن، کتاب خواندن و صحبت کردن از خودت عکس بگیری. این کار کمک میکند بدون فشار، بدنت را در حالتهای متنوع ببینی و بشناسی.
۴. حرکت کن 🤸♀️🍃
حتی اگر یک جا ایستادهای، سعی کن حس حرکت را منتقل کنی. این پا آن پا کردن یا کمی خم کردن زانو میتواند عکس را طبیعیتر نشان دهد.
۵. ارتباط چشمی 👀🔍
ارتباط چشمی کلید خوب از آب درآمدن عکس است. اگر به دوربین نگاه میکنی و لبخند داری، باید سعی کنی چشمانت هم بخندند. به خاطرات خوب فکر کن و سعی کن لبخندت طبیعی باشد و در صورتت پخش شود.
🔺 برای یادگیری بیشتر میتوانید کلیدواژههای «آموزش ژست در عکاسی»، «چگونه در عکسها خوب بیفتیم»، «بهترین زوایای بدن برای عکاسی»، «چطور در عکس لبخند بزنیم» را در گوگل جستجو کنید.
🌸 یادت نرود این فرایند برای نتیجهدادن به زمان نیاز دارد و هرچه بیشتر تمرین کنی، اعتماد به نفس بالاتری پیدا میکنی که در عکسهایت هم خودش را نشان میدهد.
به امید دیدن عکس های زیبایت،
من 🌱💚
🌼 @MrMC_ir | MrMC.ir
(دو از دو)
4.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#مثبت_مدرسه | تیزر قسمت دوم برنامه تلویزیونی مثبت مدرسه
🔹امروز بیننده قسمت دوم فصل سوم برنامه مثبت مدرسه از شبکه اصفهان باشید.
🍃مجری: مسعود پایمرد
🍂 میهمان زنگ افق: علیرضا عابدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان
🍃میهمان زنگ دل: نسرین باقری، معلم فداکار اصفهانی
📆 روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۵
⏰ ساعت ۱۶:۳۰
@MrMC_ir | MrMC.ir
🔴 در جواب دوستانی که میپرسن:
«چطوری مجری بشم؟» 🎙️
باید عرض کنم که:
نمیدونم! 😄👉
✅ من فقط میتونم کمکتون کنم مهارتها و توانمندیهایی رو که یک مجری بهش احتیاج داره، بهدست بیارید و تجربههای خودم رو، بهعنوان کسی که این مسیر رو رفته، بهتون منتقل کنم.
هر کسی هم که بهتون قولِ قطعی داد و گفت:
«بیا این دوره رو شرکت کن» یا
«این قرص رو بخور، بعدش مجریِ ماهعسل میشی»،
بدونید داره دروغ میگه 😅
--------------------------
❌ مسیرِ مجریشدن یه مسیرِ خطی و از پیش تعریفشده نیست؛
نه اینجا، نه هیچجای دیگه از دنیا 🌍
تنها کاری که از دستِ شما که به مجریگری علاقهمندید برمیاد، اینه که تا حد امکان روی خودتون و تقویتِ مهارتهاتون وقت بذارید،
و تا میتونید چاله بکنید و بذر بکارید 🌾
هیچکس نمیدونه کی بارون میباره ☔
اما وقتی که بارید، اون کسی که دونههای بیشتری کاشته،
بیشتر از بقیه محصول برداشت میکنه 🍃
--------------------------
⏰ وقت بذار و یاد بگیر.
از هیچ تریبونی برای تمرینِ اجرا، ساده نگذر 🎤
دیر یا زود راهت رو پیدا میکنی، فقط باید صبر داشته باشی.
عین یه کشاورز! 🌻
#فن_بیان
🔺 @MrMC_ir | MrMC.ir
بفرست برای اونی که دوست داره مجری بشه!
چرا فن بیانم ضعیفه؟ 🗣️
ممکنه خیلی وقتها با دیدن آدمهایی که به راحتیِ آب خوردن با بقیه ارتباط میگیرن و اونقدر خوشصحبتن که سهسوته گلِ مجلس میشن، یه نگاهی به خودت انداخته باشی و پرسیده باشی:
«پس چرا من اینجوری نیستم؟ 🤔»
حتی ممکنه بعدش هزار تا دلیل منطقی و غیرمنطقی ردیف کرده باشی که:
خب، اگر منم فلانجور بودم، اینجوری میشدم...
و شاید اصلاً بگی: اینا توی «ذات»شونه.
و به همین سادگی، با چند تا دلیلتراشی، پرونده رو برای خودت ببندی و با بیان ضعیف و مشکلاتی که در برقراری ارتباط داری کنار بیای 😔
👇👇👇
اما دوستِ من،
توی این دنیا فقط مرگه که راهحل نداره! 💪
بقیهی مشکلات قابلحل هستن، فقط باید راهش رو پیدا کنی.
همین!
من میلیونها بار، هر جایی که تونستم، گفتم و باز هم میگم:
🎯 فن بیان، یک مهارته؛ نه یک ویژگی ذاتی مثل رنگِ چشم.
بنابراین، قابلِ یادگیریه. فقط باید نکاتِ تئوریش رو از جای خوب و مطمئن یاد بگیری،
بعدش اونقدر تمرین و تکرار کنی تا این نکات به «ملکهی ذهنت» تبدیل بشن 👑
👇👇👇
حتی اون کسی که فکر میکنی ذاتاً خونگرم و خوشصحبته، از بچگی با قرار گرفتن در محیط، اونقدر این نکات و ریزهکاریها رو تکرار کرده تا جزوِ رفتار و حتی شخصیتش شده.
من نمیگم مسیرِ تو هم سادهست، فقط میخوام بگم حتی وقتی بهنظر میرسه چیزی توی خونِ یه نفره، اگه خوب نگاه کنی، رد پای کلّی تمرین و حضوری طولانی در محیطی که این ویژگیها رو تقویت کرده، پیدا میکنی 🔍
👇👇👇
چرا تو نتونی این محیط رو برای خودت بسازی؟
چرا نتونی این نکاتی که مربیهای مهارتهای ارتباطی با حوصله توی کتابها، ویسها و ویدیوهای آموزشیشون میگن رو یاد بگیری و تمرین کنی؟ 📚🎧📹
فن بیانت ضعیفه چون «هنوز» فرصتِ یادگیریش رو نداشتی؛
چون محیطی نبوده که اینو یادت بده؛
چون هنوز دغدغهی اصلیت نیست و بهعنوان یه «هدف» بهش نگاه نکردی. 🎯
👇👇👇
هنوز از سالِ جدید خیلی نگذشته 🌸
اولِ سررسیدت بنویس:
«امسال میخوام روی فن بیانم کار کنم.» ✍️
چند تا قدم کوچیک هم براش تعیین کن، مثلاً:
- امسال سه تا دوره یا کارگاه شرکت میکنم 🎓
- پنج تا کتاب دربارهی فن بیان میخونم و تمریناش رو انجام میدم 📘
- هر روز یه ویدیو از خودم میگیرم و بیانم رو تحلیل میکنم 🎥🪞
👇👇👇
5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا