🔴 در جواب دوستانی که میپرسن:
«چطوری مجری بشم؟» 🎙️
باید عرض کنم که:
نمیدونم! 😄👉
✅ من فقط میتونم کمکتون کنم مهارتها و توانمندیهایی رو که یک مجری بهش احتیاج داره، بهدست بیارید و تجربههای خودم رو، بهعنوان کسی که این مسیر رو رفته، بهتون منتقل کنم.
هر کسی هم که بهتون قولِ قطعی داد و گفت:
«بیا این دوره رو شرکت کن» یا
«این قرص رو بخور، بعدش مجریِ ماهعسل میشی»،
بدونید داره دروغ میگه 😅
--------------------------
❌ مسیرِ مجریشدن یه مسیرِ خطی و از پیش تعریفشده نیست؛
نه اینجا، نه هیچجای دیگه از دنیا 🌍
تنها کاری که از دستِ شما که به مجریگری علاقهمندید برمیاد، اینه که تا حد امکان روی خودتون و تقویتِ مهارتهاتون وقت بذارید،
و تا میتونید چاله بکنید و بذر بکارید 🌾
هیچکس نمیدونه کی بارون میباره ☔
اما وقتی که بارید، اون کسی که دونههای بیشتری کاشته،
بیشتر از بقیه محصول برداشت میکنه 🍃
--------------------------
⏰ وقت بذار و یاد بگیر.
از هیچ تریبونی برای تمرینِ اجرا، ساده نگذر 🎤
دیر یا زود راهت رو پیدا میکنی، فقط باید صبر داشته باشی.
عین یه کشاورز! 🌻
#فن_بیان
🔺 @MrMC_ir | MrMC.ir
بفرست برای اونی که دوست داره مجری بشه!
چرا فن بیانم ضعیفه؟ 🗣️
ممکنه خیلی وقتها با دیدن آدمهایی که به راحتیِ آب خوردن با بقیه ارتباط میگیرن و اونقدر خوشصحبتن که سهسوته گلِ مجلس میشن، یه نگاهی به خودت انداخته باشی و پرسیده باشی:
«پس چرا من اینجوری نیستم؟ 🤔»
حتی ممکنه بعدش هزار تا دلیل منطقی و غیرمنطقی ردیف کرده باشی که:
خب، اگر منم فلانجور بودم، اینجوری میشدم...
و شاید اصلاً بگی: اینا توی «ذات»شونه.
و به همین سادگی، با چند تا دلیلتراشی، پرونده رو برای خودت ببندی و با بیان ضعیف و مشکلاتی که در برقراری ارتباط داری کنار بیای 😔
👇👇👇
اما دوستِ من،
توی این دنیا فقط مرگه که راهحل نداره! 💪
بقیهی مشکلات قابلحل هستن، فقط باید راهش رو پیدا کنی.
همین!
من میلیونها بار، هر جایی که تونستم، گفتم و باز هم میگم:
🎯 فن بیان، یک مهارته؛ نه یک ویژگی ذاتی مثل رنگِ چشم.
بنابراین، قابلِ یادگیریه. فقط باید نکاتِ تئوریش رو از جای خوب و مطمئن یاد بگیری،
بعدش اونقدر تمرین و تکرار کنی تا این نکات به «ملکهی ذهنت» تبدیل بشن 👑
👇👇👇
حتی اون کسی که فکر میکنی ذاتاً خونگرم و خوشصحبته، از بچگی با قرار گرفتن در محیط، اونقدر این نکات و ریزهکاریها رو تکرار کرده تا جزوِ رفتار و حتی شخصیتش شده.
من نمیگم مسیرِ تو هم سادهست، فقط میخوام بگم حتی وقتی بهنظر میرسه چیزی توی خونِ یه نفره، اگه خوب نگاه کنی، رد پای کلّی تمرین و حضوری طولانی در محیطی که این ویژگیها رو تقویت کرده، پیدا میکنی 🔍
👇👇👇
چرا تو نتونی این محیط رو برای خودت بسازی؟
چرا نتونی این نکاتی که مربیهای مهارتهای ارتباطی با حوصله توی کتابها، ویسها و ویدیوهای آموزشیشون میگن رو یاد بگیری و تمرین کنی؟ 📚🎧📹
فن بیانت ضعیفه چون «هنوز» فرصتِ یادگیریش رو نداشتی؛
چون محیطی نبوده که اینو یادت بده؛
چون هنوز دغدغهی اصلیت نیست و بهعنوان یه «هدف» بهش نگاه نکردی. 🎯
👇👇👇
هنوز از سالِ جدید خیلی نگذشته 🌸
اولِ سررسیدت بنویس:
«امسال میخوام روی فن بیانم کار کنم.» ✍️
چند تا قدم کوچیک هم براش تعیین کن، مثلاً:
- امسال سه تا دوره یا کارگاه شرکت میکنم 🎓
- پنج تا کتاب دربارهی فن بیان میخونم و تمریناش رو انجام میدم 📘
- هر روز یه ویدیو از خودم میگیرم و بیانم رو تحلیل میکنم 🎥🪞
👇👇👇
5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
6.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#مثبت_مدرسه | تیزر قسمت سوم برنامه تلویزیونی مثبت مدرسه
🔹قسمت سوم فصل سوم برنامه تلویزیونی مثبت مدرسه رو روز شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۵، ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه اصفهان تماشا کنید.
👨🏫 در این قسمت، پای صحبت یک معلم فداکار نشستیم و با مدیر منابع انسانی آموزش و پرورش استان در مورد جذب، استخدام و ارتقای رتبه معلمان گفتگو کردیم.
@MrMC_ir | MrMC.ir
📸 #لحظه_نگار | در حاشیهٔ اجرای برنامه در موکب اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در میدان شهدا
@MrMC_ir | MrMC.ir
طبیعت و چرخ روزگار، مثل همیشه، بدون اینکه توجهی به اونچه داره بین ما آدمها اتفاق میافته داشته باشه، کار خودش رو میکنه و از وظیفهش غافل نمیشه.🌱🌸
چشممون رو جلا بدیم به دیدن این نوبرونههای بهاری که امسال هم خوشقول بودن و سر موقع رسیدن 🍓😉
دوست خوب من!
از طبیعت درس بگیر و نذار چک کردن بیرویهٔ اخبار، نگرانی زیاده از حد برای آینده و چیزهایی که در کنترل تو نیستن، باعث شن از وظایف و تعهداتت غافل بشی.
@MrMC_ir | MrMC.ir