🌿 سلسله نشستهای #تجربیات پژوهشی استادان و صاحبنظران
🌿 حجتالاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی #دیاری بیدگلی (استادتمام گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه قم)
🌿یکشنبه ۱۴۰۳/۳/۲۰، ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲
🌿 لینک:
https://vroom.ut.ac.ir/farabi1
🌿 برگزارکننده: معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
#آموزش
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
تحلیل محتوای کیفی.pdf
628.7K
🌿 روش #تحلیل_محتوای_کیفی چیست؟
🌿 در این مقاله دکتر محمدتقی #ایمان، استاد سرشناس حوزه روش تحقیق، به تشریح این روش میپردازد
#آموزش
#اختصاصی
#روش_تحقیق_کیفی
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 یازدهمین جشنواره بانو امین
🌿 ویژه طلاب، اساتید و کارمندان جامعه الزهرا(س)
🌿 ارسال آثار:
/http://forms.jz.ac.ir/f_43
🌿 مهلت ارسال:1403/04/31
🌿 توضیحات تکمیلی در پوستر و سایت
www.pjh.jz.ac.ir
@jz2602
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
پوستر | پویش مردمی چله خدمت
🔸 شما ادامه دهنده این پویش باشید.
🔹 تصاویر و ویدئوی مشارکت خود در پویش #چله_خدمت را به آیدی @khedmat_adminn ارسال نمایید.
🔹همچنین با ارسال عدد ۸ به شماره ۱۰۰۰۲۳۳۹ میتوانید به پویش چله خدمت بپیوندید.
🆔 @khedmat_info
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 سلسله نشستهای #تجربیات پژوهشی استادان و صاحبنظران
🌿 حجتالاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی #دیاری بیدگلی (استادتمام گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه قم)
🌿یکشنبه ۱۴۰۳/۳/۲۰، ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲
🌿 لینک:
https://vroom.ut.ac.ir/farabi1
🌿 برگزارکننده: معاونت پژوهشی دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
#آموزش
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 روش #گرنددتئوری (نظریه دادهبنیاد) چیست؟
🌿 این روش پژوهش زمانی به کار میرود که برای توضیح تئوریک یک رویداد، نظریهای وجود ندارد یا نظریات موجود، جوابگو نیستند
🌿این روش بر اساس رهیافت نظاممند استراوس و کوربین، سه مرحله اصلی دارد:
☘️کدگذاری #باز:
تمام دادهها بر اساس تحلیل محتوای کیفی، کدگذاری میشوند و در نهایت به چند مقوله کلان میرسیم
☘️کدگذاری #محوری:
یکی از مقولهها که حالت مرکزی داشته باشد؛ یعنی سایر مقولهها را بتوان به آن ربط داد، به عنوان مقوله محوری انتخاب میشود
سپس سایر مقولههای کلان باقیمانده، ذیل ۵ بعد تنظیم میشوند:
▫️شرایط علی (علتهای موثر بر مقوله محوری)
▫️راهبردها (نتایج برآمده از مقوله محوری)
▫️پیامدها (نتایج حاصل از راهبردها)
▫️شرایط مداخلهگر (شرایط زمینهای عمومی موثر بر راهبردها)
▫️زمینهها (شرایط زمینهای اختصاصی موثر بر راهبردها)
☘️کدگذاری #گزینشی (انتخابی):
در این مرحله پژوهشگر میتواند نوعی خط داستان بنویسد که مقولات را به هم مرتبط سازد
◽️منبع: کرسول، پویش کیفی
#روش_تحقیق_کیفی
#پیشرفته
#اختصاصی
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
خاتمه خط مشی-داده بنیاد-دانایی فرد.pdf
515K
🌿 نمونه عملی برای یادگیری روش گرنددتئوری
🌿 مقاله «فهم خاتمه خطمشی عمومی در ایران، پژوهشی بر مبنای نظریهپردازی دادهبنیاد» (دکتر داناییفرد و همکاران)
#روش_تحقیق_کیفی
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 نمونه کدگذاری در گرنددتئوری
🌿منبع: مقاله الگوی گرندد تئوری در مقاله فهم خاتمه خط مشی عمومی در ایران، پژوهشی بر مبنای نظریهپردازی دادهبنیاد
#روش_تحقیق_کیفی
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃 |@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
.
🌿 چگونگی نگارش پیشینه تحقیق
🌿 یکی از الگوهای نگارش پیشینه تحقیق این است که ابتدا پیشینههای #داخلی و سپس خارجی و در هر یک بر اساس #جدید به قدیم نوشته میشود
🌿 شکل فوق نمونهای از این نوع نگارش پیشینه است
#آموزش
#اختصاصی
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃 |@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 مقایسه پنج روش تحقیق کیفی
▫️منبع: پویش کیفی، کرسول، ص ۱۰۵
#آموزش
#پیشرفته
#اختصاصی_رویش
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃 |@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
رویش - راهنمای نگارش پایان نامه.pdf
2.04M
🌿 فایل راهنمای نگارش پایاننامه
🌿 تدوین: وزارت علوم
🌿 در این فایل ویژگیهای ظاهری پایاننامه بیان شده است
منبع:
https://rah.irandoc.ac.ir/
#اختصاصی_رویش
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃 |@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir
🌿 #فراخوان_پژوهشگر در پژوهشگاه مطالعات اسلامی (ویژه طلاب خواهر)
▫️پژوهشکده علوم و معارف اسلامی
▫️پژوهشکده فقه و مبانی حقوق
▫️پژوهشکده فلسفه و کلام
🌿 زمان ثبت نام: ۳۱ تیر ۱۴۰۳
🌿 لینک ثبت نام
http://forms.jz.ac.ir/f_295/
🌿 اطلاعات بیشتر: پوستر و سایت
https://jz.ac.ir/post/14409
@enoensani
🌱 مدرسه مجازی رویش پژوهش؛ مرجع پژوهش
🍃 |@mroyesh_ir
🌐 www.mroyesh.ir