18.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍با سلام و احترام!
@msanei_ir
ادیان شرق که شامل آیین های هندو، جینه، سیک و بودا می باشد دارای جاذبه های خاص خودش است که متخصصان ادیان را جهت بررسی های همه جانبه به خود مشغول کرده است در این میان هندوئیسم ریشه آیین های موجود است که خود دارای انشعابات گوناگونی است . در این کلیپ و کلیپ های سریالی آینده به گونه ای خاص از یک گروه هندوئی به نام آگوری پرداخته خواهد شد که نظام طبقاتی آیین هندو را به چالش کشیده است.
💠 قیمت اول مستند جذاب #Believer (معتقد) در باره هندوئیسم
💠تناسخ، کارما و... به چه معناست؟ آگوری ها چه کسانی هستند؟
💠 چالش نظام طبقاتی در آیین هندو توسط آگوری ها!
🆔 https://eitaa.com/msanei_ir
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
15.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ با سلام و احترام!
💠 New Muslims I The Feed
@msanei_ir
💠 دین #اسلام در میان بومیهای #استرالیا طرفداران زیادی پیداکرده و هرساله به میزان پیروان این دین الهی افزوده میشود.
💠 تازهمسلمانان استرالیایی زندگی، تجربه و دوران متنوع و گوناگونی را گذراندهاند و نحوه آشنایی آنها با اسلام در برخی موارد شگفتآور است. علاوه بر زندگی شخصی، در زندگی آنها هم تغییرات گستردهای ایجاد میشود که در نحوه تعامل آنها با دیگر مردمان تأثیر میگذارد.
💠 این ویدئو گوشههایی از این تجربهی بدیع را برای شما به نمایش میگذارد.
🆔 https://eitaa.com/msanei_ir
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
🔹 با سلام و احترام!
#برخوردرهبراناسلامباپیروانادیان
یادداشت (۱): «آزادی فکر»
✍مرتضی صانعی
💠 در جهان امروز که آوازه «آزادی فکر و اندیشه ی نظام سکولاری»، گوش فلک را کر کرده و از این طریق توانسته بشریت را به اسارت خود در آورد؛ این دین است که رهایی بخش انسان است.
💠 چرا که ادیان الهی بویژه اسلام سال ها پیش از ظهور اندیشه سکولاری، به دور از شعار و جوزدگی در میان پیروان ادیان بویژه مشرکان به آزادی فکر و اندیشه پرداخته و جایگاه انسان را اشرف مخلوقات معرفی کرده است.
💠 باری! شاید اولین برخوردی که اسلام در مواجهه با پیروان سایر ادیان در خصوص آزادی فکر داشته است همانا آیه شریفه «لا اکراه فی الدین» باشد.
💠 قرائن تاریخی نیز گواه این نکته است که هیچ گاه پیامبر اسلام (ص) مشرکان و اهل کتاب را بر پذیرش اسلام مجبور نکرده است. در منابع اسلامی ملاحظه می شود که پیامبر اسلام (ص) پس از تشکیل حکومت در خصوص مواجهه مسلمانان با کفار دستوراتی داده است که به دو مورد آن اشاره می شود.
۱. یک مورد از فرامین پیامبر اسلام فرمان ایشان به اسقفان نجران است که اشاره کرده است: «هیچ اسقفی از مقام خود و هیچ راهبی از شأن خود و هیچ کاهنی بر کنار نخواهد شد». (طبقات الکبری ج ۱ ص ۲۶۶).
۲. همچنین در یک فرمان دیگر پیامبر اسلام (ص) خطاب به عمرو بن حزم که به یمن فرستاده شده بود، تاکید می کند: «هر یهودی و یا نصرانی که مسلمان شود و اسلام خود را ابراز کند از جمله مسلمانان است. هر آنچه مسلمانان دارند شامل وی نیز می شود و در سود و زیان آنها شریک است و هر که در یهودیت و مسیحیت خود باقی بماند هر گز مجبور به ترک دین خودش نمی شود». (ساختار اجتماعی و سیاسی نخستین حکومت اسلامی، ص ۲۶۹).
💠 این منطق همانا احترام گذاشتن به انسان و آزادی اوست که همواره مورد اهتمام معصومان دین علیهم السلام بوده و همین روش هم باعث شد که عده زیادی از اهل کتاب و مشرکان به اسلام بپیوندند.
🆔 https://eitaa.com/msanei_ir
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
16_0014.docx
14.32M
🔹مقاله پژوهشی: تاملی بر رویکرد تبشیر کاتولیکی بر جوامع اسلامی
@msanei_ir
⭕️نویسنده: مرتضی صانعی
🆔 https://eitaa.com/msanei_ir
⚡️سفر قریبالوقوع شیخ الازهر به نجف و دیدارش با آیتالله سیستانی
@msanei_ir
🔹دکتر احمد الطیب شیخ الازهر در ماه جولای (تیرماه) به نجف سفر و با حضرت آیتالله العظمی سیستانی دیدار و گفتوگو خواهد کرد.
🔸خالد قندیل عضو مجلس سنای مصر امروز چهارشنبه با بیان این موضوع گفت که احمد الطیب در سفرش به عراق با آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان در نجف نیز دیدار خواهد کرد.
🔹قندیل در نشست خود در مجمع بحر العلوم گفت: شیخ الازهر طبق تاریخ مقرر به دیدار آیتالله سیستانی خواهد رفت. وی افزود: این سفر به دلیل اهمیت بالای حوزه نجف و الازهر در مسایل دینی و اجتماعی و اعتدال در جهان اسلام است.
🔸پیشتر هم منابع آگاه از سفر احمد الطیب به عراق برای دیدار با مرجع عالیقدر شیعیان عراق خبر داده بودند و تأکید کردند که این سفر در جولای آینده صورت خواهد گرفت.
🌐 منبع: ایرنا
🆔 https://eitaa.com/msanei_ir
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
🌷«به مناسبت سفر قریب الوقوع شیخ الازهر به عراق و دیدار با آیت الله سیستانی»🌷
✍مرتضی صانعی
💠 روابط علمی - مذهبی میان حوزه نجف اشرف با دانشگاه الازهر مصر یک رابطه دیرینه محسوب می شود، که همواره در جهت ایجاد وحدت اسلامی موثر بوده است.
💠 وحدتی که با حرکت مدبرانه و هوشمندانه مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله بروجردی ره شکل گرفت و تا امروز برکات فراوانی را برای جهان اسلام به همراه داشته است.
💠 پس از رابطه تاریخی آیت الله بروجردی با شیخ شلتوت مفتی الازهر و تاثیرات این رابطه بر جامعه شیعه و اهل سنت؛ هم تشیع جایگاه واقعی خود را میان مسلمانان پیدا کرد و هم اهل سنت توانست از عقبه فکری تشیع به بهترین شکل ممکن بهره برداری کند.
💠 بعلاوه ظهور انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی ره و توجه امامین آن به وحدت اسلامی بر گسترش روابط میان شیعه و اهل سنت افزود؛ تا آنجا که اگر جریان های تند و رادیکال در هر دو مذهب وجود نداشتند امروز شاهد یک همگرایی مناسبتری میان شیعه و اهل سنت بودیم.
💠 باری! اکنون سفر شیخ الازهر به عراق و دیدار وی با آیت الله سیستانی در امتداد حرکت وحدت آفرین اسلاف خودشان می تواند تأثیر قابل توجهی در روند شکل گیری جریان اعتدال گرای مذهبی بوجود آورد. بویژه بعد از حوادثی که در چند سال اخیر توسط جریان سلفی داعش بر جهان اسلام تحمیل و کشور عراق دستخوش مشکلات فراوان شد.
💠 https://eitaa.com/msanei_ir
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
✍ با سلام و احترام!
⭕️ به مناسبت بحث حجاب و موضع گیری های اشخاص حقیقی و حقوقی پیرامون کم حجاب ها و بی حجاب ها توجه دوستان را به روایتی از امام صادق علیه السلام جلب می کنم.
💠 زمانی که امام صادق(ع) در حیره بود، مرا با جمعی از دوستانش، در پی کاری فرستاد. ما پی آن کار رفتیم و دیروقت باز گشتیم. فرش و بستر من، در سَردابی بود که آن جا اُتراق کرده بودیم. من خسته و کوفته آمدم و خودم را انداختم. در همین حال، دیدم که امام صادق(ع) آمد و فرمود: «ما پیش تو آمدیم».
من راست نشستم و ایشان بالای بستر من نشست و از کاری که مرا در پی آن فرستاده بود، پرسید. من هم گزارش دادم و ایشان خدا را سپاس گفت.
سپس سخن از گروهی به میان آمد و من گفتم: قربانت گردم! ما از آنان بیزاری می جوییم؛ چون به چیزهایی که ما معتقدیم، اعتقاد ندارند.
امام صادق(ع) فرمود: «آنها ما را دوست دارند؛ ولی چون عقیده شما را ندارند، از ایشان بیزاری می جویید؟».
گفتم: آری.
فرمود: «ما هم چیزهایی داریم که شما ندارید. پس سزاوار است که از شما بیزاری بجوییم؟!».
گفتم: نه، قربانت گردم!
فرمود: «و خدا هم چیزهایی دارد که ما نداریم. پس به نظر تو، خداوند، ما را دور انداخته است؟!».
گفتم: نه، به خدا. فدایت شوم! چه کنیم؟
فرمود: «آنها را خودی بدانید و از ایشان بیزاری نجویید. برخی از مسلمانان، تنها یک بهره [از ایمان] دارند، برخی دو بهره، برخی سه بهره، برخی چهار بهره، برخی پنج بهره، برخی شش بهره، و برخی هفت بهره. بنا بر این، نباید کسی را که یک بهره دارد، به آنچه در خور دارنده دو بهره است، وا داشت، یا کسی را که دو بهره دارد، به آنچه در خورِ دارنده سه بهره است، وا داشت، یا کسی را که سه بهره دارد، به آنچه در خورِ دارنده چهار بهره است، واداشت، یا کسی را که چهار بهره دارد، به آنچه در خورِ دارنده پنج بهره است، وا داشت، یا کسی را که پنج بهره دارد، به آنچه در خورِ دارنده شش بهره است، وا داشت، یا کسی را که شش بهره دارد، به آنچه در خورِ دارنده هفت بهره است، وا داشت.
🌹«کافی، ج۲، ص43»🌹
الکافی عن یعقوب بن الضحّاک عن رجل من أصحابنا سرّاج ـ وکانَ خادِما لِلإِمامِ الصّادِقِ(ع)، قالَ ـ: بَعَثَنی أبو عَبدِ اللّهِ(ع) فی حاجَةٍ وهُوَ بِالحیرَةِ أنَا وجَماعَةً مِن مَوالیهِ. قالَ: فَانطَلَقنا فیها، ثُمَّ رَجَعنا مُغتَمّینَ، قالَ: وکانَ فِراشی فِی الحائِرِ الَّذی کنّا فیهِ نُزولاً، فَجِئتُ وأنَا بِحالٍ فَرَمَیتُ بِنَفسی.
فَبَینا أنَا کذلِک إذا أنَا بِأَبی عَبدِ اللّهِ(ع) قَد أقبَلَ. قالَ: فَقالَ: قَد أتَیناک ـ أو قالَ: جِئناک ـ فَاستَوَیتُ جالِسا، وجَلَسَ عَلی صَدرِ فِراشی، فَسَأَلَنی عَمّا بَعَثَنی لَهُ فَأَخبَرتُهُ، فَحَمِدَ اللّهَ. ثُمَّ جَری ذِکرُ قَومٍ، فَقُلتُ: جُعِلتُ فِداک إنّا نَبرَأُ مِنهُم، إنَّهُم لا یقولونَ ما نَقولُ!
قالَ: فَقالَ: یتَوَلَّونا ولا یقولونَ ما تَقولونَ تَبرَؤونَ مِنهُم؟! قالَ: قُلتُ: نَعَم، قالَ: فَهُوَ ذا عِندَنا ما لَیسَ عِندَکم، فَینبَغی لَنا أن نَبرَأَ مِنکم؟ قالَ: قُلتُ: لا، جُعِلتُ فِداک، قالَ: وهُوَ ذا عِندَ اللّهِ ما لَیسَ عِندَنا أفَتَراهُ اطَّرَحَنا؟ قالَ: قُلتُ: لا وَاللّهِ جُعِلتُ فِداک، ما نَفعَلُ؟
قالَ: فَتَوَلَّوهُم ولا تَبرَؤوا مِنهُم، إنَّ مِنَ المُسلِمینَ مَن لَهُ سَهمٌ، ومِنهُم مَن لَهُ سَهمانِ، ومِنهُم مَن لَهُ ثَلاثَةُ أسهُمٍ، ومِنهُم مَن لَهُ أربَعَةُ أسهُمٍ، ومِنهُم مَن لَهُ خَمسَةُ أسهُمٍ، ومِنهُم مَن لَهُ سِتَّةُ أسهُمٍ، ومِنهُم مَن لَهُ سَبعَةُ أسهُمٍ، فَلَیسَ ینبَغی أن یحمَلَ صاحِبُ السَّهمِ عَلی ما عَلَیهِ صاحِبُ السَّهمَینِ، ولا صاحِبُ السَّهمَینِ عَلی ما عَلَیهِ صاحِبُ الثَّلاثَةِ، ولا صاحِبُ الثَّلاثَةِ عَلی ما عَلَیهِ صاحِبُ الأَربَعَةِ، ولا صاحِبُ الأَربَعَةِ عَلی ما عَلَیهِ صاحِبُ الخَمسَةِ، ولا صاحِبُ الخَمسَةِ عَلی ما عَلَیهِ صاحِبُ السِّتَّةِ، ولا صاحِبُ السِّتَّةِ عَلی ما عَلَیهِ صاحِبُ السَّبعَةِ.
🆔 https://eitaa.com/msanei_ir
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ با سلام و تحیات!
وفات حضرت عبدالعظیم حسنی و شهادت حضرت حمزه عموی پیامبر اکرم صلوات الله علیهم را خدمت همه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تسلیت عرض می کنم.
🆔 https://eitaa.com/msanei_ir
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
✍ به مناسب سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی حدیث عرضه دین را تقدیم همراهان گرامی می کنم.
💠 حضرت عبد العظيم عليه السلام : بر مولاى خود على بن محمّد (امام هادى عليه السلام) وارد شدم . چون نظر ايشان بر من افتاد ، فرمود : «خوش آمدى ، اى ابوالقاسم! به راستى ، تو از دوستان حقيقى ما هستى» .
گفتم: اى پسر پيامبر ! ميل دارم دينم را بر شما عرضه بدارم ، كه اگر مورد پسند بود، بر آن ثابت باشم تا به لقاى خداوندعزّ وجلّ برسم .
امام عليه السلام فرمود : «عقائد خود را اظهار نما» .
گفتم : من معتقدم كه خداى متعال، يكى است و مانند او چيزى نيست ، و از دو حدّ ابطال و تشبيه، بيرون است . خداوند، جسم و صورت و عَرَض و جوهر نيست ؛ بلكه اوست كه اجسام را جسميّت داده و صورتها را صورت بخشيده و اعراض و جواهر را آفريده است . او پروردگار همه چيز و مالك و آفريننده پديدههاست، و [عقيده دارم كه] محمّد صلى اللَّه عليه و آله بنده و فرستاده او ، خاتم پيغمبران است و پس از وى تا روز قيامت، پيامبرى نخواهد بود . شريعت وى، آخرينِ شرايع بوده و پس از او تا روز قيامت ، دينى نخواهد آمد . عقيده من در باره امامت، اين است كه امام پس از پيامبر صلى اللَّه عليه و آله امير مؤمنان على بن ابى طالب عليه السلام است و پس از او حسن و پس از وى حسين و سپس على بن الحسين و سپس محمّد بن على و سپس جعفر بن محمّد و سپس موسى بن جعفر و سپس على بن موسى و سپس محمّد بن على عليهم السلام و پس از اينها، امامِ مفترض الطاعه، شما هستيد .
در اين هنگام، امام هادى عليه السلام فرمود : «و پس از من، فرزندم حسن، امام است؛ ليكن مردم در باره امامِ پس از او، چه خواهند كرد ؟».
گفتم: اى مولاى من ! مگر جريان زندگى امامِ پس از او، از چه قرار است ؟
فرمود : «شخص امامِ بعد از فرزندم حسن، ديده نمىشود و بردن اسمش بر زبانها ممنوع است تا آن گاه كه [از پس پرده غيبت] بيرون بيايد و زمين را از عدل و داد پر نمايد ، همان طور كه از ظلم و ستم پر شده است» .
گفتم: [به اين امام غايب هم] اقرار دارم و نيز مىگويم : دوست آنان، دوست خدا و دشمن آنان، دشمن خداست ، طاعت آنان، طاعت خدا و نافرمانى از آنان، نافرمانى از خداست . من عقيده دارم كه معراج، پرسش در قبر، بهشت، دوزخ ، صراط و ميزان حقند ، و روز قيامت خواهد آمد و در وجود آن شكّى نيست و خداوند، همه مردگان را زنده خواهد كرد . نيز عقيده دارم كه واجبات، پس از اعتقاد به ولايت (امامت)، عبارت اند از : نماز ، زكات ، روزه ، حج ، جهاد ، امر به معروف و نهى از منكر .
در اين هنگام، امام هادى عليه السلام فرمود : «اى ابوالقاسم ! به خدا سوگند، اين [عقايد]، دين خداست كه آن را براى بندگانش برگزيده است. پس بر آن، ثابت باش . خداوند، تو را بر طريق ثابت در زندگى دنيا و آخرت پايدار بدارد!» .
🌷«الأمالى ، صدوق : ص ۴۱۹ ح ۵۵۷ ، بحار الأنوار : ج ۳ ص ۲۶۸ ح ۳»🌷
⭕️ حدّثنا علىّ بن أحمد بن موسى الدقاق و علىّ بن عبد اللَّه الورّاق جميعاً ، قالا : حدّثنا محمّد بن هارون الصوفى ، قال: حدّثنا أبو تراب عبيد اللَّه بن موسى الرويانى ، عن عبد العظيم بن عبد اللَّه الحسنىّ ، قال :
دَخَلتُ عَلى سَيِّدى عَلِيِّ بنِ مُحَمَّدِ بنِ عَلِيِّ بنِ موسَى بنِ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّدِ بنِ عَلِيِّ بنِ الحُسَينِ بنِ عَلِيِّ بنِ أبى طالِبٍ عليهم السلام ، فَلَمّا بَصُرَ بى قالَ لي:
مَرحَباً بِكَ يا أبَا القاسِمِ! أنتَ وَلِيُّنا حَقّاً . قالَ: فَقُلتُ لَهُ: يَابنَ رَسولِ اللَّهِ ! إنّى اُريدُ أن أعرِضَ عَلَيكَ دينى ، فَإِن كانَ مَرضِيّاً ثَبَتُّ عَلَيهِ حَتّى ألقى اللَّهَ عزّ وجلّ . فَقالَ : هاتِ يا أبَا القاسِمِ !فَقُلتُ : إنّى أقولُ:
إنَّ اللَّهَ تَعالى واحِدٌ لَيسَ كَمِثلِهِ شَىءٌ ، خارِجٌ مِنَ الحَدَّينِ : حَدِّ الإبطالِ و حَدِّ التَّشبيهِ ، و أنَّهُ لَيسَ بِجِسمٍ و لا صورَةٍ، و لا عَرَضٍ و لا جَوهَرٍ ، بَل هُوَ مُجَسِّمُ الأَجسامِ ، و مُصَوِّرُ الصُّوَرِ ، و خالِقُ الأَعراضِ وَ الجَواهِرِ ، و رَبُّ كُلِّ شَىءٍ ومالِكُهُ و خالِقُهُ ، و جاعِلُهُ و مُحدِثُهُ ، و أنَّ مُحَمَّداً عَبدُهُ و رَسولُهُ، خاتَمُ النَّبِيّينَ ، فَلا نَبِىَّ بَعدَهُ إلى يَومِ القِيامَةِ ، و أنَّ شَريعَتَهُ خاتِمَةُ الشَّرائِعِ ، فَلا شَريعَةَ بَعدَها إلى يَومِ القِيامَةِ ، و أقولُ: إنَّ الإِمامَ وَ الخَليفَةَ و وَلِىَّ الأَمرِ بَعدَهُ أميرُ المُؤمِنينَ عَلِىُّ بنُ أبى طالِبٍ عليه السلام ، ثُمَّ الحَسَنُ ، ثُمَّ الحُسَينُ ، ثُمَّ عَلِىُّ بنُ الحُسَينِ ، ثُمَّ مُحَمَّدُ بنُ عَلِىٍّ ، ثُمَّ جَعفَرُ بنُ مُحَمَّدٍ ، ثُمَّ موسى بنُ جَعفَرٍ ، ثُمَّ عَلِىُّ بنُ موسى ، ثُمَّ مُحَمَّدُ بنُ عَلِىٍّ عليهم السلام ، ثُمَّ أنتَ يا مَولاىَ .
فَقالَ عَلِىٌّ عليه السلام : ومِن بَعدِىَ الحَسَنُ ابنى ، فَكَيفَ لِلنّاسِ بِالخَلَفِ مِن بَعدِهِ ؟ قالَ : فَقُلتُ : و كَيفَ ذاكَ يا مَولاىَ ؟ قالَ : لِأَنَّهُ لا يُرى شَخصُهُ ، و لا يَحِلُّ ذِكرُهُ بِاسمِهِ حَتّى يَخرُجَ، فَيملأَ الأَرضَ قِسطاً و عَدلًا كَما مُلِئَت ظُلماً و جَوراً . قالَ : فَقُلتُ : أقرَرتُ . و أقولُ: إنَّ وَلِيَّهُم وَلِىُّ اللَّهِ ، و عَدُوَّهُم عَدُوُّ اللَّهِ ، و طاعَتَهُم طاعَةُ اللَّهِ ، و مَعصِيَتَهُم مَعصِيَةُ اللَّهِ . و أقولُ: إنَّ المِعراجَ حَقٌّ ، وَ المَسأَلَةَ فِى القَبرِ حَقٌّ ، و إنَّ الجَنَّةَ حَقٌّ ، وَ النّارَ حَقٌّ ، وَ الصِّراطَ حَقٌّ ، وَ الميزانَ حَقٌّ ، و إنَّ السّاعَةَ آتِيَةٌ لا رَيبَ فيها ، و إنَّ اللَّهَ يَبعَثُ مَن فِى القُبورِ . و أقولُ: إنَّ الفَرائِضَ الواجِبَةَ بَعدَ الوَلايَةِ: الصَّلاةُ ، وَ الزَّكاةُ ، وَ الصَّومُ ، وَ الحَجُّ ، وَ الجِهادُ ، وَ الأَمرُ بِالمَعروفِ وَ النَّهىُ عَنِ المُنكَرِ . فَقالَ عَلِىُّ بنُ مُحَمَّدٍ عليه السلام : يا أبَا القاسِمِ ! هذا وَ اللَّهِ دينُ اللَّهِ الَّذى ارتَضاهُ لِعِبادِهِ ، فَاثبُت عَلَيهِ ، ثَبَّتَكَ اللَّهُ بِالقَولِ الثّابِتِ فِى الحَياةِ الدُّنيا و فِى الآخِرَةِ.
🆔 https://eitaa.com/msanei_ir
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
💢استقبال از گردشگران همجنس گرا در عربستان
✍ با سلام و احترام!
@msanei_ir
💠 اصلاحات مربوط به دهه اخیر در #عربستان که توسط محمد بن سلمان در حال شکل گیری است به نظر می رسد چالش جدیدی است که جامعه سنتی و مذهبی عربستان را به خود مشغول کرده است. خبر ورود قانونی گردشگران همجنس باز به این کشور نیز در نوع خود موضوع دیگری است که باید دید چه اتفاقی را در آینده عربستان رقم خواهد زد. چالش اساسی آن است که بر اساس این اصلاحات چگونه عربستان می تواند مرجعیت دینی خود را با محوریت حرمین شریفین (مکه مکرمه و مدینه منوره) در جهان اسلام حفظ کند؟!
💠 وب سایت رسمی #سازمان گردشگری عربستان سعودی (visit soudia) در جدیدترین خبر خود اعلام کرد که این کشور از ورود گردشگران LGBT به این کشور استقبال خواهد کرد و از این پس توریسم هایی با چنین گرایشی بدون هیچ ممنوعیتی می توانند وارد سرزمین وحی شوند!
🆔 https://eitaa.com/msanei_ir
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆