eitaa logo
محمدصادق
154 دنبال‌کننده
646 عکس
118 ویدیو
22 فایل
کانالی برای انتشار نوشته های آقای محمدصادق حیدری و البته، گاهی مطالب مناسبتی نویسندگان دیگر ارتباط با ادمین: @mbalochi ادرس کانال ما در سروش sapp.ir/msnote ادرس کانال در ایتا Eitaa.com/msnote ادرس کانال در بله https://ble.im/msnote
مشاهده در ایتا
دانلود
انجام عبادات نیابتی 🦋 هر ختم قرآن کامل 👈 ۴۰۰هزار تومان 🦋 ۱۵ مرتبه سوره یس👈 ۱۰۰ هزار تومان 🦋 ۵۰۰۰ صلوات محمدی👈 ۸۰ هزار تومان 🦋زیارت عاشورا روزانه👈 هر ماه ۲۰۰ هزار تومان 🦋سوره واقعه روزانه 👈 هر ماه ۲۰۰ هزار تومان 🦋نماز و روزه استیجاری👈 بصورت توافقی برای سفارش به آی دی زیر پیام بدین👇 @mbalochi
7.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴معرفی اجمالی محتوای منبر با عنوان: «منزلت در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟» (قسمت دوم) ☑️ در الگوی سوم ، هویت زن نه (همانند تمدن غربی) به «مرد واره شدن» تبدیل می‌شود و نه (همانند زن در فرهنگ سنی و شرقی) منحصر به وظایف درون خانه؛ بلکه بر اساس فطرت اصلی خود (عطوفت و محبت) سرپرستی هدایت عواطف جامعه و خانواده را بعهده می‌گیرد. ☑️نباید عاطفه و محبت زن فقط شکل فردی داشته باشد بلکه باید ظهور و بروز اجتماعی عفیفانه نیز داشته باشد یعنی باید هویت اجتماعی دینی زنان بر محور «سرپرستی و ولایت بر عواطف جامعه» شکل بگیرد؛ هم هماهنگی عواطف درون جامعه زنان و هم تاثیرگذاری بر عواطف کل جامعه. خداوند متعال در قرآن کریم نیز به این سطح از ولایت زنان تصریح دارد: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ» (توبه/71) ❇️ در این صورت است که هم زنانگی زن به رسمیت شناخته می‌شود و هم تاثیرگذاری زن بر هدایت جامعه... 🖊: سروش splus.ir/msnote ایتا Eitaa.com/msnote بله https://ble.im/msnote تلگرام https://t.me/msnote ای گپ. https://igap.net/msnote
هدایت شده از محمدصادق
•••─━━⊱✦▪️﷽▪️✦⊰━━─••• مردی که به قول زیارت جامعه کبیره، «التامّین فی محبه الله» و «المخلصین فی توحید الله» است و تمام وجودش را توحید و حبّ خدا پر کرده، عشق را طور دیگری معنا می‌کند. طور دیگر؟! همان طوری که به پیامبر گفت وقتی فردای ازدواج از علی پرسیده بود: «همسرت را چگونه یافتی؟» و علی در پاسخ، چه موحّدانه محبوبه‌اش را معرفی کرد: «بهترین یار بر طاعت خدا». البته که عظمت این پاسخ را کسی جز نبی‌اکرم درک نمی‌کرد؛ پیامبری که می‌گفت: «قرّه عینی فی الصلاه» و بعد به فاطمه‌اش هم می‌گفت: «یا قرّه عینی» و انگار به همان اندازه‌ای که ارتباط با خدا نورچشمش بود، زندگی با فاطمه و ارتباط با جمال الهی و دیدن زیبایی خدا از آینه‌ی فاطمه، چشمش را روشن می‌کرد. خلاصه من حدس می‌زنم که محمّد و علی خیلی خوب می‌دانستند وابستگی خداپرستیِ‌شان به فاطمه تا به کجاها اوج گرفته. مثلا تا جایی که فاطمه هر روز با نمازش برای علی می‌درخشید و خانه‌ی امیرالمومنین را پر از خداپرستی به رنگ فاطمه می‌کرد: «تزهر لامیرالمومنین فی النهار ثلاث مرات بالنور» و مردم مدینه که با این رنگ‌ها جور نبودند، با تعجب نزد پیامبر می‌رفتند و از رنگ‌ها و نورها سوال می‌کردند و پیامبر هم خانه علی و محراب فاطمه را به آنها نشان می‌داد. شاید به خاطر همین بود که پیامبر سه روز مانده به شهادتش، علی را به کناری کشید و گفت: «تو را به دو گُلم یعنی حسن و حسین سفارش می‌کنم [چون به جز آنها کس دیگری برایت نخواهد ماند] پس به زودی، دو رکن‌ وجودت از هم پاشیده خواهد شد.» و بعد تسکینش داد که: «خدا جایگزین من برای توست.» خیلی زود، اولین رکن علی رفت و علی، بی‌پیامبر شد. کمی بعد هم رکن دوم شکسته شد، و علی بی‌فاطمه. همه وجود علی را تکه‌تکه و پاره‌پاره کردند و حالا کسی نمانده بود جز خود خدا که باید جای خالی فاطمه را برای علی پُر می‌کرد. اصلا روایت شیخ صدوق که «علی، در یک شبانه‌روز هزار رکعت نماز می‌خواند» باید همین‌جا معنا شود آن هم در کنار روایت شیخ کلینی: «هر گاه چیزی علی را به سختی و نگرانی می‌انداخت، به نماز پناه می‌برد.» انگار هر یک شبانه‌روز زندگی با فاطمه‌ای که «بهترین یار بر طاعت خدا» بود، به اندازه هزار رکعت نماز، علی را به خدا بیشتر نزدیک می‌کرد و حالا که همه وجودش را متلاشی کرده بودند و فاطمه را، رکن توحیدش را، تکیه‌گاه عبودیتش را از او جدا کرده بودند و به سخت‌ترین سختی افتاده بود، باید پناه می‌برد به هزااااار رکعت نماز در یک روز.... اصلا می‌شود عقلانیت عاجز بشر را توجیه کرد تا از این به بعد اگر خواست «فاطمه» را تعریف کند، این طور دست و پا بزند: «جای خالی‌ش، روزانه هزار رکعت نمازِ مردی را می‌طلبید که یک ضربت شمشیرش، از عبادت جن و انس برتر بود.» ••─━⊱✦▪️✦⊰━─•• 🖊: سلام الله علیها سروش splus.ir/msnote ایتا Eitaa.com/msnote بله https://ble.im/msnote تلگرام https://t.me/msnote
9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴معرفی اجمالی محتوای منبر فاطمیه با عنوان: «منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟» (قسمت سوم) ☑️ محوری‌ترین بُعد شخصیت زن «عاطفه» است، که با ترکیب با «اقتدار» به عنوان محوری‌ترین بُعد شخصیت مرد، می‌تواند یک ترکیب متعادل در خانواده و در جامعه ایجاد کند. اساسا اقتدار بدون عاطفه منجر به «ظلم» می‌گردد و عاطفه بدون اقتدار باعث «ضعف» می‌شود. ☑️ بر این اساس به نظر می‌رسد وصف «سیدة نساء العالمین» به معنای «سرپرست و سرور تاریخی عواطف زنان» است. از جمله مصادیق سرپرستی عواطف جامعه توسط سلام‌الله علیها را می‌توان در حوادث بعد از خطبه ایشان برای زنان مدینه (که برای عیادت، خدمت ایشان آمده بودند) ملاحظه کرد... 🖊: سروش splus.ir/msnote ایتا Eitaa.com/msnote بله https://ble.im/msnote تلگرام https://t.me/msnote ای گپ. https://igap.net/msnote
🏴منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟ 📣 شبکه «مبلغان و عملیات‌های تبلیغی» سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری علمی «حسینیه اندیشه» کتاب «قدرت پنهان» را جهت محتوای پیشنهادی برای سخنرانی ۱۴۴۴ تدوین و منتشر نمود. سلام الله علیها سروش splus.ir/msnote ایتا Eitaa.com/msnote بله https://ble.im/msnote تلگرام https://t.me/msnote ای گپ. https://igap.net/msnote
1_2343063209.pdf
3.61M
📂فایل PDF کتاب «قدرت پنهان» ❇️ سرفصل‌های اصلی: ☑️ مجلس اول از «سیده نساء العالمین» تا «رهبری جامعه زنان» (نگاهی نو به سیره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در رهبری جامعه زنان) ☑️ مجلس دوم رهبری جامعه زنان؛ از «مدیریت عواطف اجتماعی» در اسلام تا «مردوارگی زن» در غرب (بررسی انتقادی هویت اجتماعی زن غربی) ☑️ مجلس سوم از «پرده‌نشینی» تا «مدیریت عواطف اجتماعی» (بررسی انتقادی رویکرد سنتی به نقش زن در جامعه) ☑️ مجلس چهارم انقلاب اسلامی و رستاخیز «مدیریت عواطف اجتماعی» (بازخوانی نقش انقلاب اسلامی در احیاء هویت اجتماعی زن مسلمان) ☑️ مجلس پنجم مدیریت عواطف اجتماعی؛ از «مصداق‌یابی» تا «نهادسازی» (راهکارهای تحقق و توسعه «مدیریت عواطف اجتماعی») ـ سروش splus.ir/msnote ایتا Eitaa.com/msnote بله https://ble.im/msnote تلگرام https://t.me/msnote ای گپ. https://igap.net/msnote
8.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
(منزلت زن در نظام اسلامی؛ عفت و عطوفت انفعالی یا عفت و عطوفت انقلابی؟) 🏴معرفی اجمالی محتوای منبر با عنوان: «قدرت پنهان» (قسمت چهارم) ☑️ «رهبری عواطف اجتماعی» به صورت فطری و ذاتی به کسی داده نمی‌شود؛ بلکه اکتسابی است و همیشه در جوامع این منصب صاحبانی دارد. سلام‌الله ‌علیها با حادثه‌سازی‌ها و عرف‌شکنی‌ها توانست منصب رهبری عواطف جامعه را در راستای پشتیبانی از نهضت نبوی بدست آورد. ☑️ امروزه نیز اگر زنان مؤمنه و انقلابی، منصب «سرپرستی اجتماعی عواطف الهی» را بعهده نگیرند، قطعا عواطفِ مادی بر جامعه و خانواده مؤمنین غلبه خواهد کرد... 📘جهت دریافت فایل کتاب (محتوای تبلیغی ایام فاطمیه) به یکی از آدرس های زیر مراجعه نمایید سروش splus.ir/msnote ایتا Eitaa.com/msnote بله https://ble.im/msnote تلگرام https://t.me/msnote ای گپ. https://igap.net/msnote
آدرس: مشهد، بلوار شهید مدرس، مدرس ۴، حسینیه هنر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا