eitaa logo
اندیشکده مستعدان
1.8هزار دنبال‌کننده
988 عکس
176 ویدیو
58 فایل
📝 بررسی مسائل روز جامعه از منظر دینی با رویکرد حل مسأله در کارگروه های: فقه اقتصاد/فقه پزشکی/فقه اطلاعات/فقه تربیت/فقه تقنین/فقه رسانه/و.... 🔻اندیشکده مستعدان اجتهاد تحت اشراف استاد میرهاشم حسینی 📮ارتباط با ادمین👇 @tme313
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌 زیارت امام رضا علیه السلام 🌙دوستان را کجا کنی محروم، تو که بر دیگران نظر داری ... عَليّ بن مُوسَى الرِّضَا وَهُوَ عَليّ بن مُوسَى بن جَعْفَر بن مُحَمَّد بن عَليّ بن الْحُسَيْن بن عَليّ بن أبي طَالب أَبُو الْحسن من سَادَات أهل الْبَيْت و عقلائهم وَ جلة الهاشميين و نبلائهم يجب أَن يعْتَبر حَدِيثه إِذا روى عَنهُ غير أَوْلَاده وشيعته وأبى الصَّلْت خَاصَّة فَإِن الْأَخْبَار الَّتِي رويت عَنهُ وَتبين بَوَاطِيلُ إِنَّمَا الذَّنب فِيهَا لأبى الصَّلْت ولأولاده وشيعته لِأَنَّهُ فِي نَفسه كَانَ أجل من أَن يكذب وَمَات عَليّ بن مُوسَى الرِّضَا بطوس من شربة سقَاهُ إِيَّاهَا الْمَأْمُون فَمَاتَ من سَاعَته وَذَلِكَ فِي يَوْم السبت آخر يَوْم سنة ثَلَاث وَمِائَتَيْنِ وقبره بسنا باذ خَارج النوقان مَشْهُور يزار بِجنب قبر الرشيد قد زرته مرَارًا كَثِيرَة وَمَا حلت بِي شدَّة فِي وَقت مقَامي بطوس فزرت قبر عَليّ بن مُوسَى الرِّضَا صلوَات الله على جده وَعَلِيهِ ودعوت الله إِزَالَتهَا عَنى إِلَّا أستجيب لي وزالت عَنى تِلْكَ الشدَّة وَهَذَا شَيْء جربته مرَارًا فَوَجَدته كَذَلِك أماتنا الله على محبَّة المصطفي وَأهل بَيته صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الله عَلَيْهِ وَعَلَيْهِم أَجْمَعِينَ ⬅️ علی بن موسی الرضا و او‌ علی بن موسی بن جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی طالب، ابوالحسن است. او از بزرگان اهل بیت و عقلای آنها و از بزرگواران و نجبای هاشمیان است و لازم است احادیثش معتبر شمرده شود جز آن چه از اولادش و شیعیانش، خصوصا اباصلت نقل شده است!!! پس همانا اخباری که از او نقل می شود و بطلانش روشن است، گناهش برای اباصلت و اولاد و شیعیانش است [پناه بر خدا از این اکاذیب] زیرا او اجل از دروغ گویی بود.... زمانی که من در طوس بودم، هروقت برای من مشکلی پیش می‌آمد به زیارت علی بن موسی الرضا درود خدا بر جدش و خودش می‌رفتم و متوسل می‌شدم و از خدا حل مشکل را میخواستم و مشکلم برطرف می‌شد. این مطلب را بارها تجربه کردم و نتیجه گرفتم. خداوند ما را با محبت محمد مصطفی و اهل بیت طاهرینش بمیراند. [که البته به تصریح خودش اهل بیت را نشناخته است] 📚منبع: (الثقات، ابن حبان، ج8،‌ص 457) 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان 🆔https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
20160914150505-9791-97.pdf
حجم: 306.8K
🔰چگونگی و چرایی رویکردهای ناهمگون ابن حبان بستی به امام رضا(علیه السلام) 🖋نویسندگان: علیرضا حیدری نسب، مهدی بیات مختاری 📝چکیده: ارزیابی های ناهمگونی در باره «ابن حبان بُستی»، حدیث پژوه نامبردار قرن چهارم وجود دارد. وی در نگاشته های خویش در ارتباط با عترت(ع) ، نسبت به دیگران از مکتب خلافت، اخبار بیشتری آورده و از این رهگذر در برخی منابع، شیعه خوانده شده است. در عین حال در جرح و تعدیل عترت(ع) دچار تناقض گشته و اعتبار روایات برخی امامان(ع) را دستخوش تردید قرار داده است؛ وی گاهی امام رضا(ع) را ستوده و از تجربه موفق خود در زیارت قبرش(ع) گفته و گاه، گرفتار خطا، پندار و راویِ اخباری شگفت شمرده است. او همچنین برخی روایات و راویان امام رضا(ع) خاصه «اباصلت» را، تضعیف کرده است. پژوهش حاضر که تلفیقی از روش توصیفی و تحلیلی و جامعه آماری آن، منابع رجالی - حدیثی فریقین است، در ارزیابی رفتار ناهمسان وی دست کم چهار عامل: تعصبات شدید مذهبی، عدم توازن شخصیت، غرور علمی و اشتغالات گوناگون را دخیل می داند. ارزیابی پژوهانه و منصفانه، حاوی این امرند که امام رضا(ع)، در بلندای وثاقت بوده، روایاتشان(ع) استوار و راویان آن حضرت(ع) در عِداد راویان موثق به شمار می آیند. 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان 🆔https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
🔰جایی ننوشته است گنهکار نیاید 🔸طأطأ كل شريف لشرفكم، و بخع كل متكبر لطاعتكم، و خضع كل جبار لفضلكم و ذل كل شيء لكم وسمعت أبا بكر محمد بن المؤمل بن الحسن بن عيسى يقول خرجنا مع إمام أهل الحديث أبي بكر بن خزيمة وعديله أبي علي الثقفي مع جماعة من مشائخنا وهم إذ ذاك متوافرون إلى زيارة قبر علي بن موسى الرضي بطوس قال فرأيت من تعظيمه يعني بن خزيمة لتلك البقعة وتواضعه لها وتضرعه عندها ما تحيرنا ⬅️محمد بن مؤمل شاگرد ابن خُزیمه، (استاد بخاری و مسلم و متوفی ۳۱۱)، می‌گوید: به همراه امام اهل حدیث ابن خزیمه و ابوعلی و جمعی از اساتیدمان خارج شدیم، همه‌ آن‌ها به زیارت قبر علی بن موسی الرضا در طوس رفتند، از تعظیم و تواضع ابن خزیمه و تضرع او نزد آن قبر چیزهایی دیدیم که در شگفت ماندیم. 📚منبع: (تهذيب التهذيب، العسقلاني، ابن حجر، ج 7، ص 388) 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان 🆔https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎙 حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای حفظه الله: 📌 همه باید وصیت‌نامه امام را مطالعه کنند. وصیت‌نامه امام، میثاق همیشگی امام با امّت است. همه باید این کلمات را درست بفهمیم و بر آن تدبّر کنیم، تا راه امام را اشتباه نکنیم. (۱۳۷۷/۳/۱۴). 🔰برشی از وصیت نامه امام خمینی رحمه الله وصیت اینجانب به حوزه های مقدسۀ علمیه آن است که کراراً عرض‏‎ ‎‏نموده ام که در این زمان که مخالفین اسلام و جمهوری اسلامی کمر به براندازی‏‎ ‎‏اسلام بسته اند و از هر راه ممکن برای این مقصد شیطانی کوشش می نمایند، و‏‎ ‎‏یکی از راههای با اهمیت برای مقصد شوم آنان و خطرناک برای اسلام و‏‎ ‎‏حوزه های اسلامی نفوذ دادن افراد منحرف و تبهکار در حوزه های علمیه است،‏‎ ‎‏که خطر بزرگ کوتاه مدت آن بدنام نمودن حوزه ها با اعمال ناشایسته و اخلاق و‏‎ ‎‏روش انحرافی است و خطر بسیار عظیم آن در درازمدت به مقامات بالا رسیدن‏ ‏یک یا چند نفر شیاد که با آگاهی بر علوم اسلامی و جا زدن خود را در بین‏‎ ‎‏توده ها و قشرهای مردم پاکدل و علاقه مند نمودن آنان را به خویش و ضربۀ‏‎ ‎‏مهلک زدن به حوزه های اسلامی و اسلام عزیز و کشور در موقع مناسب‏‎ ‎‏می باشد. ... و از همه لازمتر حوزه های علمیه است که تنظیم و تصفیۀ‏‎ ‎‏آن با مدرسین محترم و افاضل سابقه دار است با تأیید مراجع وقت. و شاید تز‏‎ ‎‏«نظم در بی نظمی» است از القائات شوم همین نقشه ریزان و توطئه گران باشد.‏ ‏‏ در هر صورت وصیت اینجانب آن است که در همۀ اعصار خصوصاً در عصر‏‎ ‎‏حاضر که نقشه ها و توطئه ها سرعت و قوّت گرفته است، قیام برای نظام دادن به‏‎ ‎‏حوزه ها لازم و ضروری است؛ که علما و مدرسین و افاضل عظیم الشأن صرف‏‎ ‎‏وقت نموده و با برنامۀ دقیق صحیح حوزه ها را و خصوصاً حوزۀ علمیۀ قم و سایر‏‎ ‎‏حوزه های بزرگ و با اهمیت را در این مقطع از زمان از آسیب حفظ نمایند. ‏ ‏‏ 💢و لازم است علما و مدرسین محترم نگذارند در درسهایی که مربوط به‏‎ ‎‏فقاهت است و حوزه های فقهی و اصولی از طریقۀ مشایخ معظم که تنها راه برای‏‎ ‎‏حفظ فقه اسلامی است منحرف شوند، و کوشش نمایند که هر روز بر دقتها و‏‎ ‎‏بحث و نظرها و ابتکار و تحقیقها افزوده شود؛ و فقه سنتی که ارث سلف صالح‏‎ ‎‏است و انحراف از آن سست شدن ارکان تحقیق و تدقیق است، محفوظ بماند و‏ ‏تحقیقات بر تحقیقات اضافه گردد. و البته در رشته های دیگر علوم به مناسبت‏‎ ‎‏احتیاجات کشور و اسلام برنامه هایی تهیه خواهد شد و رجالی در آن رشته‏‎ ‎‏تربیت باید شود. و از بالاترین و والاترین حوزه هایی که لازم است به طور‏‎ ‎‏همگانی مورد تعلیم و تعلم قرار گیرد، علوم معنوی اسلامی ‏‏[‏‏است‏‏]‏‏،‏‎ ‎‏از قبیل علم‏‎ ‎‏اخلاق و تهذیب نفس و سیر و سلوک الی اللّه ـ رزقنا اللّه و ایاکم ـ که جهاد اکبر‏‎ ‎‏می باشد.‏ 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان 🆔https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
🔰 اندیشکده مستعدان برگزار می‌کند سلسله نشست‌های تبیینی ⬅️نشست هشتم 🟢 با موضوع: « بررسی اعتراضات اخیر دانشجویان دانشگاه‌های اروپا و آمریکا در حمایت از مردم غزه» 🟢 و ارائه از حجت الاسلام سالار محمدبرواری از فنلاند ⏪ زمان: شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ ⏪ مکان: سالن جلسات ساختمان بیت الزهراء 📱پخش زنده از تلویزیون اینترنتی حوزه: http://livehowzeh.ir/tv2 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان 🆔https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
📝 سالار محمدبرواری کیست؟ 🇫🇮 وی در فنلاند متولد شده و تا ۱۱ سالگی در آن کشور زندگی کرده است. 🇬🇧پس از آن به انگلیس رفته و تا ۱۸ سالگی تحصیلات را در کشور انگلیس ادامه داده و در رشته ریاضی-فیزیک تا پیش‌دانشگاهی با موفقیت ادامه تحصیل می‌دهد. 🇮🇷از ۱۹ سالگی به ایران آمده و در شهر قم و دانشگاه المصطفی به تحصیل می‌پردازد. سپس در موسسات تخصصی قم به تحصیل ادامه داده و همزمان به تحصیلات دانشگاهی در رشته فلسفه در دانشگاه تهران می پردازد و هم اینک در شرف ورود به رشته فلسفه دین در مقطع دکتری در دانشگاه فنلاند می‌باشد. ایشان در کنار تحصیل، به در کشورهای اروپایی نیز مشغول می‌باشد. 💠روز شنبه ۱۹ خرداد ساعت ۱۸ در اندیشکده مستعدان در خدمت ایشان هستیم با موضوع «بررسی اعتراضات اخیر دانشجویان دانشگاه‌های اروپا و آمریکا در حمایت از مردم غزه» 📱پخش زنده از تلویزیون اینترنتی حوزه: http://livehowzeh.ir/tv2 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان 🆔https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
🎙 حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای حفظه الله: 📌 همه باید وصیت‌نامه امام را مطالعه کنند. وصیت‌نامه امام، میثاق همیشگی امام با امّت است. همه باید این کلمات را درست بفهمیم و بر آن تدبّر کنیم، تا راه امام را اشتباه نکنیم. (۱۳۷۷/۳/۱۴). 🔰برشی از وصیت نامه امام خمینی رحمه الله و وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات، چه انتخاب‏‎ ‎‏رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان‏‎ ‎‏برای تعیین شورای رهبری یا رهبر، در صحنه باشند و اشخاصی که انتخاب‏‎ ‎‏می کنند روی ضوابطی باشد که اعتبار می شود مثلاً در انتخاب خبرگان برای‏‎ ‎‏تعیین شورای رهبری یا رهبر، توجه کنند که اگر مسامحه نمایند و خبرگان را‏‎ ‎‏روی موازین شرعیه و قانون انتخاب نکنند، چه بسا که خساراتی به اسلام و کشور‏‎ ‎‏وارد شود که جبران پذیر نباشد. و در این صورت همه در پیشگاه خداوند متعال‏ ‏‎‏مسئول می باشند.‏ ‏‏ از این قرار، عدم دخالت ملت از مراجع و علمای بزرگ تا طبقۀ بازاری و‏‎ ‎‏کشاورز و کارگر و کارمند، همه و همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام می باشند؛‏‎ ‎‏چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آتیه؛ و چه بسا که در بعض مقاطع، ◀️ عدم‏‎ ‎‏حضور و مسامحه، گناهی باشد که در رأس گناهان کبیره است. پس علاج واقعه‏‎ ‎‏را قبل از وقوع باید کرد، و الاّ کار از دست همه خارج خواهد شد. و این حقیقتی‏‎ ‎‏است که بعد از مشروطه لمس نموده اید و نموده ایم. چه هیچ علاجی بالاتر و‏‎ ‎‏والاتر از آن نیست که ملت در سرتاسر کشور در کارهایی که محول به اوست‏‎ ‎‏برطبق ضوابط اسلامی و قانون اساسی انجام دهد؛ و در تعیین رئیس جمهور و‏‎ ‎‏وکلای مجلس با طبقۀ تحصیلکردۀ متعهد و روشنفکر با اطلاع از مجاری امور و‏‎ ‎‏غیروابسته به کشورهای قدرتمند استثمارگر و اشتهار به تقوا و تعهد به اسلام و‏‎ ‎‏جمهوری اسلامی مشورت کرده، و با علما و روحانیون با تقوا و متعهد به‏‎ ‎‏جمهوری اسلامی نیز مشورت نموده؛ و توجه داشته باشند 💢رئیس جمهور و‏‎ ‎‏وکلای مجلس از طبقه ای باشند؛ که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و‏‎ ‎‏محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه داران و‏‎ ‎‏زمینخواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات که تلخی محرومیت و‏‎ ‎‏رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی توانند بفهمند.‏ ‏‏ و باید بدانیم که اگر رئیس جمهور و نمایندگان مجلس، شایسته و متعهد به‏‎ ‎‏اسلام و دلسوز برای کشور و ملت باشند، بسیاری از مشکلات پیش نمی آید؛ و‏‎ ‎‏مشکلاتی اگر باشد رفع می شود. 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان 🆔https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
4.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙رهبر معظم انقلاب حفظه الله در پانزده خرداد، سخنرانى امام در قم و در روز عاشورا، آن‌چنان ولوله‌اى ایجاد کرد که یک شورش عظیم مردمى، بدون هیچ گونه رهبرى مشخصى در تهران، فردا و پس‌فرداى آن روز به راه افتاد. اسنادى هم چاپ شده که نشان‌دهنده مذاکرات هیات دولت براى مقابله با این حادثه در همان روزهاست. شما ببینید، آن سخنرانى و آن حضور مردم، چه زلزله‌اى به وجود آورده بود. حرکت امام، با قویترین شکلى که ممکن بود انجام گیرد، انجام گرفت و مردم را به حرکت درآورد. بعد هم سربازان رژیم به خیابانها آمدند و مردم را به گلوله بستند. چند هزار نفر - که البته آمار دقیقش را هرگز ما نتوانستیم بفهمیم - در این ماجرا کشته شدند و خونها ریخته شد. ۷۷/۲/۲۲ 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان 🆔https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️با کتاب شش میلیون نفر در آفریقا شدند و این به برکت تدبیر بود. 🎞️ دکتر نویسنده کتاب توضیح می دهد ... 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان 🆔https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
🔰سرمایه سوزی و تخریب، ظلم به نظام اسلامی 📝به قلم حجت الاسلام و المسلمین استاد احمد فربهی 🔹مقام معظم رهبری روز چهاردهم خردادماه (1403) از رفتاری غیرمنصفانه درباره‌ی شهید بزرگوار رئیسی عزیز سخن گفتند، ایشان فرمودند؛ «بعد از شهادت رئیس‌جمهور همه از خدمات و تلاش‌های او حرف زدند و من دلم برای رئیسی سوخت، این‌ها در زمان حیات او یک کلمه حاضر نبودند این حرف‌ها را بگویند!.» ⬅️به‌نظر می‌رسد خطاب ایشان بیشتر به جریان‌های همسو با رسانه‌های دشمن است؛ اما نکته‌ی مهمی که باید به آن‌ توجه نمود این است که متأسفانه این بی‌انصافی در کشور ما تبدیل به یک رویه شده و بسیاری از فعالان و گروه‌های سیاسی، در نقدهایشان از همین منطق پیروی می‌کنند. این رفتار ناپسند غیر از این‌‌که غیراخلاقی است به پنداره اجتماعی نسبت به کارآمدی نظام اسلامی و کارگزاران آن می‌زند؛ زیرا به‌طور طبیعی هر یک از مسؤولان نظام، منتقدانی دارند و اگر بنا باشد هر کدام از منتقدان، فضای کشور را پر از قضاوت‌های منفی کنند برآیند آن ناکارآمدی همه مسؤولان خواهد شد. 🔹رهبری درباره‌ی مسؤولان نظام چنین فرمودند: «همه‌ی مدیران جمهوری اسلامی، از اوّل جمهوری اسلامی تا امروز، خدمات مهمّی انجام دادند. خب ما دیدیم، بودیم؛ نزدیک بودیم، دیدیم خدماتی انجام دادند؛ البتّه صدماتی هم بعضاً زدند؛ خدمات هم بوده، صدمات هم بوده. خدمات دولتی‌ها و قضائی‌ها و مجلسی‌ها را در طول این زمان هرچه بوده، باید انسان سپاسگزاری کند، شکرگزاری کند؛ غالب هم خدمتگزاران هستند. صدمات را هم بایستی انتقاد کرد، نقد کرد؛ منتها نقد منصفانه و نقد مسئولانه»(6/10/96)، ⬅️ «سرمایه‌سوزی» بلیه‌ای است که دامن بسیاری از افراد و گروه‌های سیاسی را گرفته‌. نکته‌ای که سوگوارانه باید به آن توجه نمود این است که در کشور ما «تخریب» و «اتهام‌زنی» یکی از آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین رفتار است، به‌طوری که در بسیاری از موارد هیچ هزینه‌ای برای تهمت‌زننده ندارد؛ از این‌رو با احساس امنیتی تام، این ظلم بزرگ و بی‌انصافی را انجام می‌دهند. این رفتار ناپسند که برای عاملان آن کم‌هزینه و برای نظام اسلامی پرهزینه است، تقسیمِ‌کار نامیمونی را بین گروه‌های سیاسی و اجتماعی رقم زده و خروجی این تقسیم‌کارِ نامبارک، آلوده‌شدن همه مسؤولان نظام و شکل‌گیری پندارة ناکار‌آمدی نظام، در ذهنیت توده مردم می‌شود و این خیانتی بزرگ در حق حاکمیت دینی و کارگزاران آن است. ما از رسانه‌های دشمن و سربازان رسانه‌ای آن‌ها و نیز افرادی که دامن همت به کمر بسته‌اند تا مردم را ناامید کنند انتظاری نداریم؛ 🔸اما از افراد متدین و انقلابی انتظار می‌رود اجازه ندهند این رویه ناپسند در بین آنان دیده شود. 🔸هم‌چنین مسؤولان قضائی با وضع قوانینی بازدارنده مجرمان را از تضییع سرمایه‌های نظام باز دارند و نیز 🔸 نهادهای فرهنگی زشتی این رفتار را به باور جامعه برسانند تا هم فشار هنجاری، فعالان سیاسی‌اجتماعی را مجبور به ترک این رفتار کند و هم زشتی این عمل، عاملان را نزد مردم، زشت‌چهره کند. 🔸نکته آخر این‌که این رویة ناپسند، تنها در جامعه‌ای شکل می‌گیرد که مردم آن به راحتی تهمت‌ها را باور می‌کنند، و حال آن‌که نباید این‌گونه باشند، 🔹رهبری در سخن دیگری فرمودند: «قرآن کریم میفرماید: لَوْ لا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بِأَنْفُسِهِمْ خَيْراً؛ وقتی میشنوید یکی را متهم میکنند، چرا به همدیگر حسن ظن ندارید؟!؛ (نور،12) تکلیف دستگاه اجرائی و قضائی به جای خود محفوظ است...اما مجازات مجرم که از طرق قانونی جرم او ثابت شده است، غیر از این است که به گمان، به خیال، به تهمت، یکی را متهم کنیم، بدنام کنیم، توی جامعه دهن به دهن بگردانیم. اینکه نمیشود. این فضا، فضای درستی نیست»(29/6/88) 💢کوتاه سخن این‌که در نقد منصفانه، غیر از این‌که نباید اتهام‌پراکنی کرد، نباید فقط بر نقاط منفی پای‌فشرد، این کار آسیب‌‌های جبران‌ناپذیری به اقتدار ملی می‌زند از این‌رو در کنار برخورد قضائی با مجرمان، نهادهای فرهنگی باید فرهنگ‌سازی کنند تا مردم اتهام به مؤمنان را «افک مبین» بدانند. 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان 🆔https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید