eitaa logo
🌺مادرسرای تابان🌺
518 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
37 فایل
تابان ( تربیت اسلامی، بازی ،آزادی ،نشاط ) ارتباط با ادمین 😊 @taban244 https://www.instagram.com/mtabanh
مشاهده در ایتا
دانلود
علیرضا پناهیان14000214-20-hale-khoob-Low.mp3
زمان: حجم: 6.63M
🔉 (۲۰) 📅 جلسه بیستم| ‌۱۴۰۰/۰۲/۱۴ استاد پناهیان 🌴🌴 ✅ تابان (تربیت اسلامی، بازی، آزادی، نشاط) 🔵https://instagram.com/mtabanh ⚪️http://eitaa.com/mtabanh 🔴https://t.me/mtabanh
بازی با سایه🌓🌓 ✅آن روزها که برق💡 زیاد میرفت، ما با چراغهای گردسوز یا فانوس و یا زنبوری، فضای خانه را روشن میکردیم. 🌝 🔹این زمان هم فرصتی برای بازی بود. دستمان✋ را میان دیوار و این وسایل گرفته، با سایۀ دستانمان، شکلهایی روی دیوار درست میکردیم. 🔸گاهی دو سه نفری به کمک هم می آمدیم و شکلهای متنوّع و بزرگتری را درست میکردیم. 💢 امروز هم میتوان این بازی را در شب، انجام داد. اگر چه امروز برق مثل گذشته، ناز ندارد و معمولاً پای ثابت خانه هاست، امّا میتوان گاهی لامپها💡 را خاموش کرد و با روشن کردن یک شمع🕯، فرصت این بازی مفرّح 😃را برای کودک، فراهم کرد. 🔰این بازی، آموزش بخشی از قوانین نور ✨است. 🔻بزرگ و کوچک شدن سایه با دور و نزدیک شدن دستها✋ به نور، روی هم قرار گرفتن سایه ها و محو شدن سایۀ کوچکتر در دل سایۀ بزرگتر، از زمرۀ این قوانین است. ✔️فهم خسوف🌜 و کسوف🌞 برای کسی که این بازی را انجام داده، خیلی ساده است. 📚 بازی ، بازوی تربیت صفحه ۶۳ @abbasivaladi ✅ تابان (تربیت اسلامی، بازی، آزادی، نشاط) 🔵https://instagram.com/mtabanh ⚪️http://eitaa.com/mtabanh 🔴https://t.me/mtabanh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍄☘🍄☘🍄 🍄☘🍄 موش ✅ تابان (تربیت اسلامی، بازی، آزادی، نشاط) 🔵https://instagram.com/mtabanh ⚪️http://eitaa.com/mtabanh 🔴https://t.me/mtabanh
5.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یه آموزش زیبا و جذاب که میدونم عاشقش میشین😍😍😍 ‌ ┏━━🍃🍂━━┓ @khalaghan ✅ تابان (تربیت اسلامی، بازی، آزادی، نشاط) 🔵https://instagram.com/mtabanh ⚪️http://eitaa.com/mtabanh 🔴https://t.me/mtabanh
✅ آثار محبت ⛔️یک شبهۀ اساسی🔻🔻🔻 ⁉️به نظر می‌رسد تغییراتی که از نظر اخلاقی یا اعتقادی در فرزندان ما ایجاد می‌شود، اگر ریشه در محبّت ما به آنها داشته باشد، چندان پایدار نخواهد بود؛🤔 زیرا آنها بدون دلیل و برهان و تنها به جهت تعلّق عاطفی که به ما دارند، راه ما را انتخاب می‌کنند. به همین دلیل هم اگر در فضایی قرار بگیرند که شبهاتی در بارۀ دینشان مطرح شود، به راحتی عقاید و اخلاقشان رنگ میبازد. اگر هم پایدار باشد، ارزش چندانی ندارد؛ زیرا با تفکّر و تأمّل و اعتقاد درونی به دست نیامده است.❗️ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ❇️ پاسخ به این شبهه🔻🔻🔻 1⃣ محبّت، یک نیاز است. ⚠️پاسخگویی به این نیاز، یک وظیفه و سیر شدن از محبّت هم یک حق برای فرزندان ماست. پس تردیدی در این نیست که بدون در نظر گرفتن نتیجه‌ای که محبّت در تربیت دارد، باید به این نیاز، پاسخ گفت.♥️ 2⃣ بسیاری از این آثار، نتیجۀ طبیعی محبّت است؛ یعنی این طور نیست که ما محبّت کنیم و علاوه بر آن، انتخاب کنیم که کدام یک از این نتایج برای فرزندمان به وجود بیاید. 3⃣ میان آثاری که محبّت در اخلاق و عقاید فرزندان ما تولید می‌کند، با آموزش منطقی و عقلانی آموزه‌های دینی، هیچ منافاتی نیست. 🌹بسیاری از افراد، ابتدا تحت تأثیر رفتار مهربانانۀ پیامبر عزیز ما و امامان مهربانمان علیهم‌السلام مسلمان می‌شدند و پس از آن، آرام آرام، معارف دین را به صورت منطقی فرا می‌گرفتند. ✴️ اگر محبّت‌ورزی برای والدین، یک وظیفه است، آموزش معارف دینی هم یک وظیفۀ اساسی است. 🍃امیر نیکانِ عالم، علی علیه‌السلام فرموده‌اند: ✨حقّ فرزند بر پدر، آن است که نام نیکو بر او بگذارد و او را نیکو تربیت کند و به او قرآن بیاموزد.✨ 💝 پدر و مادری که این وظیفه را انجام می‌دهند، به پاداش‌های بزرگی می‌رسند. 🍃پیامبر مهربانی، محمّد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم فرمود: ✨هر کس به فرزندش قرآن بیاموزد، روز قیامت، پدر و مادرِ آن فرزند را فرا می‌خوانند و دو جامه بر آن دو می‌پوشانند که از نور آن، چهره‌های بهشتیان روشن می‌شود.✨ ❌کسانی هم که از این وظیفه، شانه خالی می‌کنند، به شدّت مورد مذمّت قرار گرفته‌اند. 🍃روزی پیامبر عزیزمان به برخی از کودکان چشم دوخت و فرمود: ✨«وای بر فرزندان آخر الزمان به سبب پدرانشان!». کسی از ایشان پرسید: پدران مشرکشان فرمود: «نه. به سبب پدران مؤمنشان که چیزی از واجبات دینی را به فرزندانشان نمی‌آموزند و وقتی که فرزندان به سراغ آموختن دین می‌روند، آنها را منع می‌کنند و به بهرۀ اندکی از دنیا که از فرزندانشان به آنان می‌رسد، رضایت می‌دهند. من از آنان بیزارم و آنان نیز از من جدایند».✨ 4⃣ در مسیر یادگیری آموزه‌های دینی، هر اندازه فرزندان ما آرامش داشته باشند، کار ما راحت‌تر و آموزش معارف دینی، اثربخش‌تر خواهد بود. 🌈یکی از اصلی‌ترین پایه‌های آرامش فرزندان، رابطۀ عاطفی والدین با آنهاست. 📚من دیگرما، کتاب دوم، صفحه ۶۴ @abbasivaladi ✅ تابان (تربیت اسلامی، بازی، آزادی، نشاط) 🔵https://instagram.com/mtabanh ⚪️http://eitaa.com/mtabanh 🔴https://t.me/mtabanh
772K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎈 یه آزمایش علمی خیلی جالب. تو یک ظرف نمک و فلفل می‌ریزیم و بادکنک رو به یک پتوی پشمی یا موهامون می‌مالیم. بادکنک که حاوی الکتریسته منفی می‌شه، ذرات فلفل رو که سبک‌تر از نمک هستن و حاوی یون مثبتن جذب و‌ از جا بلند می‌کنه! خیلی تجربه جالبیه! برای بچه‌های ۵ سال به بالا مناسبه❤ ✅ تابان (تربیت اسلامی، بازی، آزادی، نشاط) 🔵https://instagram.com/mtabanh ⚪️http://eitaa.com/mtabanh 🔴https://t.me/mtabanh
علیرضا پناهیان14000216-21-hale-khoob-Low.mp3
زمان: حجم: 8.42M
🔉 (۲۱) 📅 جلسه بیست و یکم| ‌۱۴۰۰/۰۲/۱۶ استاد پناهیان 🌴🌴 ✅ تابان (تربیت اسلامی، بازی، آزادی، نشاط) 🔵https://instagram.com/mtabanh ⚪️http://eitaa.com/mtabanh 🔴https://t.me/mtabanh
7.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیشاپیش عید غدیر مبارک ارسالی از مخاطب عزیزمون عاقبت بخیر انشالله🌺🌺
علیرضا پناهیان14000217-22-hale-khoob-Low.mp3
زمان: حجم: 7.57M
🔉 (۲۲) 📅 جلسه بیست و دوم| ‌۱۴۰۰/۰۲/۱۷ استاد پناهیان 🌴🌴 ✅ تابان (تربیت اسلامی، بازی، آزادی، نشاط) 🔵https://instagram.com/mtabanh ⚪️http://eitaa.com/mtabanh 🔴https://t.me/mtabanh
‍ ❓چرا محبت نمی‌کنیم؟ 2⃣ تفسیر نادرست از محبّت افراطی 🔰برخی معتقدند ابراز محبّت‌‏های عادی که در بیشتر خانواده‌‏ها وجود دارد، برای پاسخ‏گویی به نیاز محبّتی فرزندان، کافی است. ⚠️این دسته از والدین می‏‌گویند: اگر محبّتمان را به فرزندان بیشتر کنیم، لوس می‏‌شوند و از آن طرف بام می‌‏افتند. ⚠️برخی از این والدین، روایتی را هم شاهدِ درستی کارشان می‌‏آورند که امام علم و دانش، باقر علیه‌السلام فرموده است: ✨بدترین پدران، کسى است که [در نیکى از حدّ اعتدال خارج شود و] به زیاده‏‌روى بگراید و بدترین فرزندان، فرزندى است که در اثر کوتاهى، به عاقّ والدین، دچار شود.✨ 🔷در پاسخ به این دسته، باید گفت: 🔹اوّلاً در بسیاری از نوشتارها، «بِرّ» به محبّت، معنا شده است. ما از دلیل این افراد برای این ترجمه، اطّلاعی نداریم؛ امّا «بِرّ» به معنای وسعت در نیکی است، نه محبّت. 🔹ثانیاً اگر هم «بِرّ» را به معنای محبّت بگیریم، مگر می‌‏شود از این روایت، برداشت کرد کارهایی که در خود معارف تربیتی دین، محبّت معرّفی شده، افراط در محبّت است؟ ما در بحث شیوه‌‏های ابراز محبّت، راه‏کارهایی را برای ابراز محبّت خواهیم گفت و همان‏ را ملاک و معیار محبّت کردن و حدّ اعتدال آن می‏‌دانیم. 🔹ثالثاً در معارف دینی، شدّت دادن به محبّت، امری پسندیده معرّفی شده است. امام خوبی‌‏ها صادق آل محمّد علیه‌السلام فرمود: ✨خداوند به بنده‌‏ای که به فرزندش محبّت شدید دارد، رحم می‏‌کند.✨ ⬆️با توجّه به این روایت، باید گفت: زیاده‏‌روی در محبّت، چیزی غیر از شدّت دادن به محبّت است. 🔹رابعاً نهی از زیاده‌‏روی در محبّت، می‏‌تواند اشاره به برخی از کارها باشد که نه تنها واقعیت آن محبّت نیست؛ بلکه جفا در حقّ فرزند است.👇 📛مثلاً به اسم محبّت، استقلال را از بچّه‌‏ها بگیریم، به گونه‌‏ای که در انجام دادن کارهای خود به قدری وابسته به والدین باشند که از عهدۀ کارهای خودشان بر نیایند 📛یا به بهانۀ محبّت، اجازۀ هر کاری را به آنها بدهیم؛ حتّی کارهایی که برایشان خطرناک است، چه خطر جسمی و چه خطر روحی. 📛گاهی فرزند، کار اشتباهی انجام می‏‌دهد که به برخورد تند ما نیاز دارد؛ امّا محبّت، اجازۀ این تندی را به ما نمی‏‌دهد. این دل‏سوزی، خود نوعی افراط در محبّت، محسوب می‌‏شود. 📛گاهی هم مادر باید کار زشت فرزند را به پدر اطّلاع دهد تا او از اقتدار خویش برای باز داشتن فرزند از آن کار، استفاده کند؛ امّا محبّت، به او اجازۀ چنین کاری را نمی‌‏دهد و فرزند هم در آن کار زشت، پیشروی می‏‌کند. این هم افراط در محبّت است. ‼️در یک جمله باید گفت که منع از افراط در محبّت، به معنای کم‏‌گذاشتن در اموری که خود دین، آن را مصداق محبّت معرّفی و به آن توصیه کرده، نیست. 📚من دیگرما، کتاب دوم، صفحه ۷۰ @abbasivaladi ✅ تابان (تربیت اسلامی، بازی، آزادی، نشاط) 🔵https://instagram.com/mtabanh ⚪️http://eitaa.com/mtabanh 🔴https://t.me/mtabanh
غلطه، آی غلطه!❌ ❌ برخی از کارهای روزمرّه را در مقابل کودک👦👧، انجام دهید و از او بخواهید که در بارۀ آنها قضاوت کند که آیا کار شما درست✅ است یا نه؟ اگر کار شما اشتباه❌ بود، از کودک بخواهید که درست آن را انجام دهد. 💢چند مثال، برای این بازی: 1⃣ لیوان آب🥛 را به صورت برعکس، زیرِ شیر آب 🚰بگیرید. 2⃣ مسواکتان را به جای دندان، روی صورتتان بکشید. 3⃣ مداد✏️ را بر عکس گرفته، روی دفتر 📒بنویسید. 4⃣ دستتان را مشت کرده👊، تلاش کنید قاشق 🥄را بردارید. در میان کارهایی که اشتباه❌ و درست بودن ✅آن کاملاً مشخّص است، کارهایی را قرار دهید که درست و اشتباهِ آنها چندان معلوم نیست. 🔸مثلاً مسواک را روی دندان‌ها گذاشته و فقط به صورت افقی و آن هم خیلی زود، مسواک بزنید.😬 🔺مثال‏ هایی که زدیم برای کارهای درست و اشتباهی بود که بُعد اخلاقی نداشت. 🔅شما این بازی را برای کارهای اخلاقی و تربیتی هم می‏توانید انجام دهید. مثال‏ زیر برای این دسته از کارهاست: 🔸مثلاً به او بگویید: بچّه‏ ای یک لیوان🥛 را شکسته؛ امّا مادرش نمی‏داند. وقتی که مادرش از او می‏پرسد آیا تو لیوان را شکسته ‏ای؟ می‏گوید نه. 😕 وقتی فرزندتان گفت این کار اشتباه بوده و باید راستش را بگوید، شما کار مادر را به صورت اشتباه به نمایش در بیاورید؛ مثلاً بگویید: «کودک، راستش را گفته و مادر بر سر او داد می‏کشد». 😩 وقتی کودک، کار درست را گفت، شما همان کار درست را بازی کنید.😊 🔅کودک در این بازی، کارهای درست را به گونه‏ ای یاد می‏گیرد که برای همیشه در ذهنش باقی می‏ ماند. 📚 بازی ، بازوی تربیت صفحات ۵۳_ ۵۲ @abbasivaladi ✅ تابان (تربیت اسلامی، بازی، آزادی، نشاط) 🔵https://instagram.com/mtabanh ⚪️http://eitaa.com/mtabanh 🔴https://t.me/mtabanh