eitaa logo
موسسه و مرکز تخصصی تفسیر تمهید
446 دنبال‌کننده
485 عکس
121 ویدیو
251 فایل
موسسه و مرکز تخصصی تمهید مؤسسه تخصصی در زمینه تفسیر تنزیلی ایتا: @mtamhid ادمین: @mtamhid1 تلفن موسسه: 02532920244 ایمیل: @yahoo.com" rel="nofollow" target="_blank">hamgambavahy@yahoo.com سایت موسسه: tamhid.net
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از (حریم عفاف) سیر فرهنگ سازی پاکدامنی در قرآن
جلسه پانزدهم.mp3
11.14M
📙برگزاری پانزدهمین جلسه از کارگاه مجازی مهندسی فرهنگی پاکدامنی در قرآن کریم ✅با حضور استاد صافی از اساتید موسسه تمهید قم . ⏰ مدت زمان فایل:30:56 ⏹ 🔶 موضوع: خلاصه ای از گام دوم سیرآیات فرهنگسازی پاکدامنی در قرآن به همراه تحلیل فرایندی و کشف نکات روشی از ترتیب بیان روشهای استفاده شده از آیات مرحله دوم 🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹 🔰با ما همراه باشید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1743650864Ce6d50007d8
المدرسة، جلسه 15.mp3
11.17M
«المدرسة القرآنیة» جلسه پانزدهم به مناسبت ماه مبارک رمضان، مباحث مهم کتاب «المدرسة القرآنیة» از علامه شهید سیدمحمدباقر صدر (ره) به‌صورت درس‌گفتار در طول این ماه توسط حجت‌الاسلام دکتر محمدی‌فرد به فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی تقدیم می‌شود. کتاب «المدرسة القرآنیة»، اثر علامه شهید سیدمحمدباقر صدر (ره) است، که با عنوان «پژوهش‌های قرآنی» نیز به چاپ رسیده است. این کتاب، به‌رغم حجم مختصرش، از هنگامی که به چاپ رسید، ایده «نظریه پردازی قرآنی» را وارد ادبیات علوم قرآنی کرد و توسط اندیشمندان جهان اسلام، مورد استقبال قرار گرفت. توجه به این کتاب، از کلیدهای ورود به تولید «علوم انسانی دینی» است و شیفتگان قرآن و مباحث علم دینی، قطعا بی نیاز از آن نیستند. https://eitaa.com/allamehsadr
تفسیر سوره دخان استاد بهجت پور به صورت زنده هم اکنون http://live.whc.ir/
44.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷تفسیر سوره دخان 🌸استاد عبدالکریم بهجت پور 🌺جلسه یازدهم https://eitaa.com/mtamhid
سوره دخان استاد بهجت پور جلسه 11.mp3
8.27M
🌷صوت تفسیر سوره دخان 🌸استاد عبدالکریم بهجت پور 🌺جلسه یازدهم https://eitaa.com/mtamhid
هدایت شده از آینده روشن؛ تفسیر سوره قصص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📒 ششمین جلسه بیان تفسیر سوره مبارکه قصص با حضور استاد خانلو از اساتید موسسه تمهید قم ⏰ ۷دقیقه 🔷 بیان تفصیلی بخش دوم سوره (آیه هفتم) 🌺 با ما همراه باشید https://eitaa.com/joinchat/1450573873C10080e6de5
درباره استاد بهجت پور 👇👇 حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پورمتولد 1344 در دزفول، در سال 1360 وارد حوزه علمیه شد. اساتید دوره سطح ایشان آیات معزز وجدانی، محامی، قاضی دزفولی، پایانی و اعتمادی؛ اساتید دوره خارج: آیات معزز شبیری زنجانی، هاشمی شاهرودی، وحید خراسانی، بهجت، فاضل لنکرانی، مکارم شیرازی، و از همه مهم‎تر مرحوم آیت‎الله معرفت. ایشان فارالتحصیل سطح 4 حوزه در رشته تفسیر و علوم قرآن است که از رساله علمی خود در سال 1380 دفاع کرد. ایشان یکی از برجسته‎ترین شاگردان مرحوم آیت الله معرفت، عضو هیات علمی (دانشیار) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و صاحب نظریه و سبک تفسیر تنزیلی (به ترتیب نزول) می‎باشد. از مهم‎ترین آثار ایشان می‎توان به تفسیر تنزیلی مبانی، اصول، قواعد و فوائد، تفسیر همگام با وحی (ج 1 تا 6)، درآمدی بر اصول تحول فرهنگی با الهام از نزول تدریجی قرآن، سیر فرهنگ‎سازی پوشش اسلامی با رویکرد تفسیر تنزیلی، شناخت‎نامه تنزیلی سوره های قرآن کریم نام برد. سه اثر وزین دیگر از ایشان که با سبک تفسیر تنزیلی در دست انتشار است، عبارتند از: روش فرهنگ‎سازی پاکدامنی در جامعه، اهداف قرآن در قرآن، قواعد تفسیر موضوعی تنزیلی. ایشان هم اکنون مدیر حوزه علمیه خواهران کشور و عضو شورای عالی آموزش و پرورش می‎باشند. ایشان سوابقی همچون مدیریت مدارس حوزه علمیه قم، معاونت فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، قائم مقام نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد، معاونت آموزش حوزه علمیه قم، و ریاست پژوهشکده دانش نامه نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی را در کارنامه خود دارد. مقالات چندی در زمینه تحول اجتماعی و مدیریت فرهنگی و مباحث تفسیر و علوم قرآنی توسط ایشان نگارش شده و پایان‎نامه‎هایی نیز با راهنمایی و مشاورت ایشان در حوزه و دانشگاه به ثمر نشسته است که علاقه‎مندان به سایت‎های مربوطه مراجعه نمایند. عناوین مقالات چاپ شده تاکنون: چرا نام اهل بیت در قرآن نیامده است؟ فرهنگ قرآن انسانی یا عربستانی بازشناسی امدادهای غیبی در ایجاد زمینه های ظهور مهدی سیری در زندگی علمی آیت الله معرفت بررسی آرای ذهبی درباره تاویل بررسی دیدگاه شیعه در مورد سنت صحابه خویش را تاویل کن «نقد نقد آیت الله معرفت» نقش اهل بیت و صحابه در تفسیر نقش ترتیب نزول در تفسیر تربیتی قرآن رویکردی نو در تفسیر بر اساس ترتیب نزول روش طرح توحید در قرآن (خداشناسی یا خدا پرستی) اعجاز تشریعی قرآن سلامت خردمندانه؛ مفهوم سلامت بر اساس متون اسلامی در پرستاری تبیین ضرورت استفاده از مفاهیم اسلامی در نظریه پردازی پرستاری بررسی تحلیل علامه طباطبایی ره از بازخواست هاورن ع توسط موسی ع عدم اطاعت سنت، موجب کفر است. روش کشف الگوی اسلامی مهندسی فرهنگی سبک زندگی فاطمی رسالت قرآن؛ پیشینه، فواید توسعه‎پذیری ظرفیت فقهی قرآن بررسی سیر تنزیلی آیات تحدی ارزیابی دیدگاه صاحب نظران در تبیین اهداف قرآن روش طرح مفهوم ربوبیت در قرآن (نمونه موردی پنج سوره ابتدایی نزول) بررسی تطبیقی دیدگاه ایت الله معرفت و علامه طباطبایی در منبعیت گفتار صحابه و تابعان در تفسیر تحلیلی بر سیر نزولی آیات الاحکام کفتگو: تفسیر تنزیلی و کارکردهای آن در حل مسائل نگرشی کاربردی به رفتارشناسی ملکه سبا در تعامل با مردم در تفسیر آیات 23 و 24 سوره نمل نقش تفسیر تنزیلی در پیشرفت ترسیم صورت بندی تطورات گفتمانی گفت وگوهای قرآنی پیشرفت جامعه اسلامی در قرآن، عرصه‎ها و راه‎کارها تبیین روشمند و علمی بودن «بی تاثیری اختلاف قرائات بر تحریف قرآن» از دیدگاه استاد معرفت بازشناسی ساختار مباحث توحید در کلام امامیه
هدایت شده از آینده روشن؛ تفسیر سوره قصص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📒 هفتمین جلسه بیان تفسیر سوره مبارکه قصص با حضور استاد خانلو از اساتید موسسه تمهید قم ⏰ ۹دقیقه 🔷 بیان تفصیلی بخش دوم ( آیه هشتم و نهم ) 🌺 با ما همراه باشید https://eitaa.com/joinchat/1450573873C10080e6de5
🔸شهیدسیدمحمدباقر صدر: قرآن مانند دیگر کتاب‌ها نیست که برای آموزش و پژوهش علمی تألیف شده باشد. این کتاب، فرایند دگرگون‌سازی کامل و همه‌جانبه عقلی، روحی و ارادی انسان و فرایند پایه‌گذاری امت و پی‌ریزی تمدن است. ممکن نیست که این مهم به یک‌باره انجام ‌شود، بلکه ماهیت چنین کاری، نیازمند فعالیتی تدریجی است؛ از‌این‌رو باید قرآن کریم به‌تدریج نازل می‌شد تا کار سازندگی را استحکام بخشد و پایه‌های آن را یک‌به‌یک بنا کند و رسوب‌های جاهلیت را با حکمت و پایداری ریشه‌کن سازد. به‌دلیل همین بردباری و حکمت در فرایند دگرگون‌سازی و سازندگی، اسلام در حلّ مشکلات فردی و اجتماعی و درمان ریشه‌ای نابسامانی‌ها راه تدریج را در پیش گرفته و در برابر برخی از آنها در چندین مرحله مقاومت کرده تا بتواند آن را ریشه‌کن کند. داستان تحریم شراب‌خواری و اعلان تدریجی آن نمونه‌ای از این امر است. اگر قرآن به یک‌باره همه احکام و تعالیم جدیدش را نازل می‌کرد، مردم از آن می‌گریختند و این کتاب نمی‌توانست انقلاب عظیمی را که در تاریخ برپا کرد به ثمر رساند. (موسوعه شهیدصدر، ج‏19، ص: 225) ✅https://eitaa.com/allamehsadr
المدرسة، جلسه 16.mp3
11.13M
«المدرسة القرآنیة» جلسه شانزدهم به مناسبت ماه مبارک رمضان، مباحث مهم کتاب «المدرسة القرآنیة» از علامه شهید سیدمحمدباقر صدر (ره) به‌صورت درس‌گفتار در طول این ماه توسط حجت‌الاسلام دکتر محمدی‌فرد به فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی تقدیم می‌شود. کتاب «المدرسة القرآنیة»، اثر علامه شهید سیدمحمدباقر صدر (ره) است، که با عنوان «پژوهش‌های قرآنی» نیز به چاپ رسیده است. این کتاب، به‌رغم حجم مختصرش، از هنگامی که به چاپ رسید، ایده «نظریه پردازی قرآنی» را وارد ادبیات علوم قرآنی کرد و توسط اندیشمندان جهان اسلام، مورد استقبال قرار گرفت. توجه به این کتاب، از کلیدهای ورود به تولید «علوم انسانی دینی» است و شیفتگان قرآن و مباحث علم دینی، قطعا بی نیاز از آن نیستند. https://eitaa.com/allamehsadr
المدرسة، جلسه 17.mp3
5.01M
«المدرسة القرآنیة» جلسه هفدهم به مناسبت ماه مبارک رمضان، مباحث مهم کتاب «المدرسة القرآنیة» از علامه شهید سیدمحمدباقر صدر (ره) به‌صورت درس‌گفتار در طول این ماه توسط حجت‌الاسلام دکتر محمدی‌فرد به فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی تقدیم می‌شود. کتاب «المدرسة القرآنیة»، اثر علامه شهید سیدمحمدباقر صدر (ره) است، که با عنوان «پژوهش‌های قرآنی» نیز به چاپ رسیده است. این کتاب، به‌رغم حجم مختصرش، از هنگامی که به چاپ رسید، ایده «نظریه پردازی قرآنی» را وارد ادبیات علوم قرآنی کرد و توسط اندیشمندان جهان اسلام، مورد استقبال قرار گرفت. توجه به این کتاب، از کلیدهای ورود به تولید «علوم انسانی دینی» است و شیفتگان قرآن و مباحث علم دینی، قطعا بی نیاز از آن نیستند. https://eitaa.com/allamehsadr
12 سوره دخان استاد بهجت پور جلسه 12.mp3
8.36M
🌷صوت تفسیر سوره دخان 🌸استاد عبدالکریم بهجت پور 🌺جلسه دوازدهم https://eitaa.com/mtamhid
47.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷تفسیر سوره دخان 🌸استاد عبدالکریم بهجت پور 🌺جلسه دوازدهم https://eitaa.com/mtamhid
بر مردترین مرد جهان تیغ زدند
بشنو ای گوش دلها بی صدا// نغمه ی فزت و رب الکعبه را
دعای روز نوزدهم ماه مبارک
13 سوره دخان استاد بهجت پور جلسه 13.mp3
9.45M
🌷صوت تفسیر سوره دخان 🌸استاد عبدالکریم بهجت پور 🌺جلسه سیزدهم https://eitaa.com/mtamhid
51.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷تفسیر سوره دخان 🌸استاد عبدالکریم بهجت پور 🌺جلسه سیزدهم https://eitaa.com/mtamhid
14 سوره دخان استاد بهجت پور جلسه 14.mp3
9.27M
🌷صوت تفسیر سوره دخان 🌸استاد عبدالکریم بهجت پور 🌺جلسه چهاردهم https://eitaa.com/mtamhid
50.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷تفسیر سوره دخان 🌸استاد عبدالکریم بهجت پور 🌺جلسه چهاردهم https://eitaa.com/mtamhid
فضیلت سوره کوثر در ویراست جدید جلد اول تفسیر همگام با وحی 👇👇👇 در فضیلت سوره کوثر از ائمه اطهار روایاتی نقل شده است؛ از جمله از ابوبصیر به نقل از امام صادق  روایت شده که: «مَن قَرَأَ إِنَّا أَعطَينَاكَ الكَوثَر فِي فَرَائِضِهِ وَ نَوَافِلِهِ سَقَاهُ اللهُ يَومَ القِيَامَةِ مِنَ الكَوثَرِ وَ كَانَ مُحَدِّثَةً عِندَ مُحَمَّدٍ ؛ کسی که سوره‎ی کوثر را در نمازهای واجب و مستحبش بخواند، خدا وی را از کوثر می‎نوشاند و هم سخن با پیامبر اکرم  می‎شود.» این روایت به اثر تربیتی تلاوت سوره توجه داده است. نماز میثاق نامه بندگی است و کسی که در نمازش این سوره را بخواند، بنده‎ای است که خود را ملتزم به رعایت میثاق‎های خدا با خود می‎داند. از جمله میثاق‎ها، میثاق سپاس‎گزاری است. تلاوت سوره، انسان را به سمت دیدن دست خدا در نعمت‎های دریافتی به خود سوق می‎دهد. شکر موجب فزونی نعمت‎ها بر وی خواهد شد که باطنش آشامیدن از کوثر در رستاخیز است. از جهت آن‎که این سوره خطاب به رسول اکرم است، خواننده این سوره پس از پیدا کردن روحیه سپاس‎گزاری نعمت‎ها، هم‎افق با آن حضرت شده، از این رو در رستاخیز هم‎سخن با وی خواهد شد.
نامه استاد قرائتی و در ادامه تفصیل وظایف ما در برابر قرآن.pdf
4.86M
نامه استاد قرائتی به حضرت آقا و تفصیل وظایف ما در برابر قرآن// لطفا در پخش آن کوتاهی نکنید.