هدایت شده از دارالقرآن شهید"حاج قاسم سلیمانی
💠 #انس_با_قرآن_کریم
📆 روزی یک صفحه
📜 #صفحه2⃣7⃣
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
اَللّهُــــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــــکَ الفَـــــرَج
╭┅─────────┅╮
🌺 @dquran_sh_soleimani
╰┅─────────┅╯
14-javadi-h.zeynab(www.rasekhoon.net)2.mp3
553.9K
فضائل حضرت زینب کبری سلام الله علیها
🎙 #آیت_الله_جوادی_آملی
داستان عفت و حجاب زینب کبری #حجاب
🌺 @mediamenbar
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
اَللّهُــــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــــکَ الفَـــــرَج
╭┅─────────┅╮
🌺 @mtsadoghi2
╰┅─────────┅╯
980609-Panahian-VaghtyAdamHaKhodRaPenhanMikonaad-01-32k.mp3
13.24M
🔖منبر #کامل
#استاد_پناهیان
🔉 #وقتی_آدم_ها خود را پنهان میکنند(۱)
📅 جلسه اول | ۹۸/۰۶/۰۹
فاطمیه بزرگ تهران
🌺 @mediamenbar
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
اَللّهُــــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــــکَ الفَـــــرَج
╭┅─────────┅╮
🌺 @mtsadoghi2
╰┅─────────┅╯
43.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ثبتنام_حوزه
💠صحبتهای نخبگان دانشجویی که وارد حوزه شدند💠
رتبه ۱۸ دانشگاه چرا به حوزه آمد؟😧
حوزه برم یا دانشگاه؟🤔
#حوزه
#دانشگاه
#نخبه
#نخبگان
❗مطالب کانال بالینک ارسال شود❗
https://eitaa.com/amirbayanyazd
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
اَللّهُــــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــــکَ الفَـــــرَج
╭┅─────────┅╮
🌺 @mtsadoghi2
╰┅─────────┅╯
هدایت شده از حوزه علميه شهيد صدوقي واحد2
🔔 تمدید ثبتنام پذیرش حوزههای علمیه تا ۵ تیرماه
◻️ثبتنام پذیرش از داوطلبان برادر جهت ورود به حوزه های علمیه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تا ۵ تیرماه تمدید شد.
◻️علاقهمندان به ورود به حوزه های علمیه جهت ثبت نام و تشکیل پرونده الکترونیکی و اطلاعات بیشتر در سایت سنجش و پذیرش حوزههای علمیه باید به آدرس paziresh.ismc.ir مراجعه کنند و برای دریافت دفترچه ثبتنام اقدام نمایند.
🎫 کارت ورود به جلسه آزمون در سامانه پذیرش از روزهای۱۷الی ۱۹ تیرماه ۱۳۹۹در دسترس خواهد بود.
⏱ آزمون ورودی حوزه های علمیه در روز جمعه ۲۰ تیرماه ۱۳۹۹ساعت ۹صبح برگزار می شود.
جزئیات بیشتر: https://b2n.ir/682156🌐
💥کانال رسمی مرکزمدیریت حوزههای علمیه👇 https://eitaa.com/joinchat/329121809C959557bf6a
═✧❁﷽❁✧═
#گپ_و_گفت_اتوبوسی
شماره 4️⃣
✍️ اتوبوس خیلی گرم بود. بحث سه نفری ما خیلی داغ شده بود. دوست دانشجوی ما آیه 6 مائده و 11انفال را ذکر کرد که هدف از آنها ایجاد طهارت در انسان است... .
و اینک ادامه ماجرا:
🔷 سید مهدی: بله کلام شما صحیح است. خداوند در این دو آیه، هدف از تیمم را کسب طهارت برای همه انسانها دانسته؛ ولی آیهتطهیر با این دو آیه چند فرق مهم دارد:
1️⃣ آیهتطهیر با «انّما» طهارت را در افراد خاصی قرار داده است که با «اهلالبیت» معلوم شده است.
2️⃣ طهارت مطلق و همه جانبه و در تمام سطوح است چون گفته: «یطهرکم تطهیرا»
3️⃣ آیه تطهیر هر نوع پلیدی و رجس مثل شک، حسادت، گناه، شرک و ... را از افراد خاص دور کرده است.
♦️ مولوی خالد: بله صحیح است. این دو آیه فضیلت خاصی نیست در حالی که همه علمای اهلسنت قائل هستند آیهتطهیر، فضیلت خاص و بزرگی برای اهلبیت محسوب می شود.
🔸 دانشجو: چرا خدا فقط افراد خاصی را شامل این آیه کرده؟
🔷 سید مهدی: سوال سختی هست واقعا!
♦️ مولوی خالد: الله متعال اراده کرده! ما فقط باید تابع اراده الهی باشیم! سیدنا عمر (رض) از تعمق و تفکر زیاد در آیات قرآن نهی کرده.
http://up44.ir/swzhe9a2
🔸 دانشجو: آیا حق تدبر و فهم آیات را نداریم؟ خداوند در قرآن گفته: در آیات تدبر و تعمق کنید! (سوره ص،آیه 29) این همه خداوند انسان را دعوت به تعقل و تفکر عمیق(تفقه) کرده!
♦️ مولوی خالد: اگر ما تعمق در آیات کنیم، باعث می شود قرآن را تفسیر به رای کنیم! دروغ به خداوند ببندیم!
🔸 دانشجو: من نمی توانم این توجیه را قبول کنم! اتفاقا برعکس این هست! اگه تدبر و تفکر نکنیم مثل خوارج قرآن را می فهمیم!
🔷 سید مهدی: ببخشید! من یک سوال از شما دارم! آیا شما تفسیر و تبیین رسول خدا (ص) را قبول دارید؟
♦️ دانشجو و مولوی خالد: بله قبول داریم!
🔷 سید مهدی: آیا خود قرآن به تنهایی باعث هدایت است؟ آیا همین قرآن نوشتهشده در مصحفِشریف، می تواند عدالت را بر قرار کند؟ انحرافات را از بین ببرد؟
♦️ مولوی خالد: بله می تواند! قرآن نور است. هدایتگر است. شفاء برای درد هاست.
🔷 سید مهدی: ما هم قبول داریم قرآن نور و شفا و هدایتگر هست. ولی چرا با وجود قرآن، در جامعه اسلامی، این همه اختلاف، کجی، گمراهی، کشتار و ... است؟ داعشیها نیز قرآن می خوانند و سر کودک 6 ماهه را از تن جدا می کنند!
♦️ مولوی خالد: مشکل از قرآن نیست. مشکل از مجریقرآن هست. مشکل در فهم و تفسیر قرآن است. مشکل در پیروی از هوای نفس هست.
🔸 دانشجو: جالب شد! یعنی عقل ما حکم می کند که در کنار قرآن باید یک حاکم عادل باشد که کاملا قرآن را درست متوجه شود و در اجرای آن تابع هوای نفس و شیطان نباشد! در این صورت جامعه اسلامی مسیر درست را انتخاب می کند!
♦️ مولوی خالد: بله. رسول الله(ص) در لحظه وفات قلم و کاغذ خواست تا چیزی بنویسد که «لاَ تَضِلُّوا بَعْدَهُ أَبَدًا» هيچگاه بعد از وفاتش گمراه نشویم! حضرت عبدالله بن عباس (رض) به شدت گریه می کرد که چرا این وصیت نوشته نشد!
http://up44.ir/m32mwcvf
◀️ ادامه دارد... .
⚠️ اسناد مورد بحث لینکگذاری شده است.
🆔@Emamat110u
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
اَللّهُــــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــــکَ الفَـــــرَج
╭┅─────────┅╮
🌺 @mtsadoghi2
╰┅─────────┅╯
هدایت شده از دارالقرآن شهید"حاج قاسم سلیمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #تلاوت زیبا و دلنشین
💠 قاری #نوجوان:#ادریس_هاشمی
🇦🇫 اهل افغانستان
🌸🌸🌸🌸🌸
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
╭┅─────────┅╮
🌺 @dquran_sh_soleimani
╰┅─────────┅╯
🌙در محضر نورانی حضرت امیر
المؤمنین صلوات الله و سلامه علیه🔻
🔰قال علیه السلام:👇
💥اِتَّقُوا مَعَاصِيَ اللّهِ فِي الْخَلَوَاتِ،
فَإِنَّ الشَّاهِدَ هُوَ الْحَاكِمُ.
🔰امام علیه السلام فرمود : 👇
از عصيان خداوند در خلوتگاهها
بپرهيزيد، چراكه شاهد، همان حاكم و
دادرس است.
🌹نهج البلاغه حکمت324🌹
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
اَللّهُــــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــــکَ الفَـــــرَج
╭┅─────────┅╮
💠 @mtsadoghi2
╰┅─────────┅╯👇
💥شرح و تفسير از معاصى پنهانى
بپرهيزيد👇
💠امام علیه السلام در اين گفتار حكيمانه به نكته اى اشاره مى كند كه بسيارى عملاً از آن غافلند يا خود را به تغافل مى زنند.
⭕️مى فرمايد: «از عصيان خداوند در خلوتگاه ها بپرهيزيد، چراكه شاهد، همان حاكم و دادرس است»؛ (اِتَّقُوا مَعَاصِيَ اللّهِ فِي الْخَلَوَاتِ، فَإِنَّ الشَّاهِدَ هُوَ الْحَاكِمُ).
بسيارى از مردم به خصوص آنهايى كه به پاكى و تقوا مشهورند يا موقعيت اجتماعى خاصى دارند از انجام معاصى آشكار پرهيز مى كنند؛ ولى در خلوتگاه از آن ابا ندارند.
امام علیه السلام به اينگونه افراد هشدار مى دهد كه از عصيان خدا در خلوتگاه نيز به شدت بپرهيزيد، زيرا در آنجا نيز خدا شاهد و ناظر آنهاست؛ همان خدايى كه افزون بر شاهد و ناظر بودن، حاكم و قاضى نسبت به اعمال آنها نيز هست.
در محاكم معمولى، شاهد و حاكم و مجرى حكم، سه فرد متفاوتند؛ ممكن است حاكم در شهادت شهود ترديد كند يا به دليل شك در وثاقت آنها، يا احتمال اشتباه درباره آنها به سبب قرائنى كه موجب شك و ترديد مى شود، شهادتشان را نپذيرد؛ ولى آنجا كه شاهد و حاكم يكى است اينگونه احتمالات راه ندارد.
قرآن مجيد نيز در آيات فراوانى روى اين مسئله تأكيد كرده است.
در يك جا درباره كسانى كه شبانه جلسات خصوصى تشكيل مى دانند و بر ضد پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله توطئه مى كردند مى فرمايد: «(وَهُوَ مَعَهُمْ إِذْ يُبَيِّتُونَ مَا لاَ يَرْضَى مِنَ الْقَوْلِ)؛ و هنگامى كه در مجالس شبانه، سخنانى كه خدا راضى نبود مى گفتند، خدا با آنها بود».
نيز در جاى ديگر مى فرمايد: «(مَا يَكُونُ مِنْ نَّجْوَى ثَلاَثَةٍ إِلاَّ هُوَ رَابِعُهُمْ وَلاَ خَمْسَةٍ إِلاَّ هُوَ سَادِسُهُمْ وَلاَ أَدْنَى مِنْ ذَلِکَ وَلاَ أَكْثَرَ إِلاَّ هُوَ مَعَهُمْ أَيْنَ مَا كَانُوا ثُمَّ يُنَبِّئُهُمْ بِمَا عَمِلُوا يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّ اللهَ بِكُلِّ شَىْءٍ عَلِيمٌ)؛ هيچگاه سه نفر با هم نجوا نمى كنند مگر اينكه خدا چهارمين آنهاست، و هيچگاه پنج نفر با هم نجوا نمى كنند مگر اينكه خدا ششمين آنهاست، و نه تعدادى كمتر و نه بيشتر از آن مگر اينكه او همراه آنهاست هرجا كه باشند، سپس روز قيامت آنها را از اعمالشان آگاه مى سازد، چراكه خدا به هرچيزى داناست!».
در جاى ديگر در عبارتى كوتاه و پرمعنا مى فرمايد: «(وَهُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنْتُمْ)؛ او با شماست هرجا كه باشيد».
لقمان حكيم نيز به فرزندش هشدار مى دهد و مىگويد: «(يَا بُنَىَّ إِنَّهَا إِنْ تَکُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ فَتَكُنْ فِى صَخْرَةٍ أَوْ فِى السَّماوَاتِ أَوْ فِى الاَْرْضِ يَأْتِ بِهَا اللهُ إِنَّ اللهَ لَطِيفٌ خَبِيرٌ)؛ پسرم! اگر به اندازه سنگينى دانه خردلى (كار نيك يا بد) باشد، و در دلِ سنگى يا در (گوشه اى از) آسمانها و زمين قرار گيرد، خدا آن را (در قيامت براى حساب) مىآورد؛ خداوند دقيق و آگاه است!».
اين تعليم قرآنى و الهى چنان مسلمانان را تربيت مى كند كه خلوت و جلوتى براى خود قائل نباشند و همه جا را يكسان بدانند و به اين ترتيب از معاصى پنهانى كه گاه بسيار خطرناكتر از معاصى آشكار است، بپرهيزند.
✅اين بحث را با حديثى از امام صادق علیه السلام از كتاب شريف كافى پايان مى دهيم. 🔻
آن حضرت به يكى از يارانش فرمود: «خَفِ اللَّهَ كَأَنَّکَ تَرَاهُ وَإِنْ كُنْتَ لا تَرَاهُ فَإِنَّهُ يَرَاکَ فَإِنْ كُنْتَ تَرَى أَنَّهُ لا يَرَاکَ فَقَدْ كَفَرْتَ وَإِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّهُ يَرَاکَ ثُمَّ بَرَزْتَ لَهُ بِالْمَعْصِيَةِ فَقَدْ جَعَلْتَهُ مِنْ أَهْوَنِ النَّاظِرِينَ عَلَيْکَ؛ از خدا بترس آنگونه كه گويى او را مى بينى (كه شاهد و ناظر اعمال توست) و اگر تو او را نمى بينى او تو را مى بيند.
اگر فكر كنى او تو را نمى بيند كافر شده اى (زيرا علم خدا را محدود شمرده اى) واگر مى دانى تو را مى بيند؛ ولى باز در مقام معصيت او برمى آيى، او را از كمترين بينندگان نسبت به خود قرار داده اى».
زيرا از يك نگاه كننده عادى شرم دارى اما از خدا شرم نمى كنى كه در خلوت گناه مى كنى.
🔹پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی