eitaa logo
همسران موفق🙂😊
435 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
474 ویدیو
25 فایل
آنچه باید درمورد زندگی بدانیم😇 #ویژه_آقایان لطفا حق الناس رورعایت کنید لطفا خانمی وارد کانال همسران موفق نشه چون به نفعشه خانمها کانال جداگونه دارن
مشاهده در ایتا
دانلود
قانون ۵ به ۵ : اگر فکر می‌کنید موضوعی در ۵ سال آینده برایتان اهمیت نخواهد داشت؛ پس هم اکنون بیشتر از ۵ دقیقه برایش وقت صرف نکنید!
علت پرخاشگری افراد چیست؟ افرادی که با سردی طرد می شوند احتمالاً خیلی تند با دیگران رفتار می کنند. این تحقیق جدید به تشریح ارتباط میان طرد شدگی اجتماعی و رفتار پرخاشگرانه کمک می¬کند. بر اساس یک مطالعه¬ی جدید، افرادی که احساس می¬کنند از نظر اجتماعی طرد شده¬اند، به احتمال بیشتری اعمال دیگران را به عنوان اعمالی خصمانه درنظرمی گیرند و احتمال بیشتری دارد که با افرادی که هرگز حتی با آنها مواجه نشده¬اند به شیوه¬ای آسیب زا بر خورد کنند. یافته¬ها¬ی حاضر ممکن است به توضیح این مطلب کمک کنند که چرا طردشدگی اجتماعی غالباً با پرخاشگری هایی مرتبط است که گاهی اوقات به نحو شگفت¬انگیزی پدید می¬آیند، همانطور که مثلا ًدر مورد تیراندازی¬های مدارس چنین بوده است. براساس گفتۀ دکتر سی. ناتان دوال از دانشگاه کنتاکی- مؤلف اصلی این پژوهش، مطالعات موردی گذشته نشان می دهند اکثریت دانش¬آموزانی که در مدرسه تیراندازی کرده¬اند، تجاربی مربوط به طردشدگی¬های مستمر از جانب گروه همسالان داشتند. اگرچه چنین نیست که هرکس احساس طردشدگی بکند ،لزوماً پرخاشگرانه رفتار می¬کند، در عین حال ما متوجه شدیم که این گونه افراد معمولا به شیوه¬های دیگری پرخاشگری خود را برون¬ریزی می¬کنند. ما قصد داشتیم به توضیح این مطلب کمک کنیم که از لحاظ روانشناختی چرا این امر اتفا¬ق می¬افتد. درشمارۀ ژانویۀ مجلۀ «شخصیت و روانشناسی اجتماعی» که توسط روانشناسان آمریکا چاپ می¬شود، گزارش کامل این پژوهش منتشر شده است. دوال چهارآزمایش جداگانه با 190 شرکت کننده ازدانشجویان دانشکده انجام داد. دریک آزمایش 30 شرکت کننده به یک آزمون شخصیت پاسخ دادند و درمورد نتایج آزمون به آنها بازخورد دروغینی داده شد. به یک سوم از شرکت کننده¬ها- گروه طردشده- گفته شد که شخصیت آنها دلالت بر این امر دارد که به احتمال زیاد بعدها در زندگی، سرانجام آنها به تنهایی کشیده خواهد شد. به بقیۀ شرکت کنند گان- گروه گواه- یا گفته شد که آنها روابطی بسیار زیاد، پایدار و پرمعنا خواهند داشت، یا هیچگونه بازخوردی به آنها داده نشد. سپس به همۀ شرکت کنندگان دستور داده شد تا گزارشی را بخوانند که ظاهراً توسط شرکت کنندۀ دیگری نوشته شده بود که آنها نمی¬شناختند. این گزارش در مورد واقعه¬ای بود که رفتارهای نویسندۀ آن می توانست یا به عنوان رفتار جرأت¬مندانه یا رفتار خصمانه برداشت شود و شرکت¬کنندگان نظرات خود را در مورد رفتارهای نویسنده ذکر می¬کردند. همچنین به آنها گفته شد که نویسندۀ آن گزارش ممکن است به عنوان دستیار دریک پژوهش کار کند و از آنها سؤال شدکه آیا فکر می کنند- براساس آنچه خوانده بودند- این فرد داوطلب خوبی برای این وظیفه خواهد بود یا خیر. شرکت¬کنندگانی که به آنها گفته شده بود زندگی تنهایی را درآینده خواهند داشت، اعمال نویسنده را به طورمعنی داری خصمانه تر برداشت کردند و ارزیابی بسیار منفی¬تری نسبت به گروه گواه داشتند. پژوهشگران همچنین اشاره می¬کنند که بنظر نمی رسید خلق و خوی شرکت کنندگان در گروه¬های مختلف متفاوت بوده است. چرا که وجود چنین تفاوتی می توانست پژوهشگران را به این نتیجه¬گیری رهنمون سازد که پاسخهای هیجانی شرکت¬کنندگان به نتایج آزمونهای شخصیتی¬شان، نقشی در چگونگی عملکرد آنها در آزمایشات نداشته است. درآزمایش دیگر، 32 دانشجو تحت همان ارزشیابی شخصیتی ساختگی قرارگرفتند و همان گزارش مربوط به آزمایش قبلی را ارزیابی کردند. مجدداً به برخی گفته شد که زندگی تنهایی را خواهند داشت، در حالیکه بقیۀ افراد به گروه گواه اختصاص داده شدند. این بار به شرکت کنندگان قبولانده شد که با فرد دیگری در آزمایشگاه- که نمی¬توانستند او را ببینند و هرگز اورا ملاقات نکرده بودند- یک بازی کامپیوتری مربوط به زمان واکنش انجام می-دهند. درطول بازی، فرد بازندۀ هرمسابقه مجبور می شد از طریق هدفون به صدای یک سوت ممتد گوش کند. شرکت کنندگان میتوانستند سطح شدت و مدت صدا را تنظیم کنند. کسانی که به آنها گفته شده بود زندگی تنهایی را خواهند داشت، نسبت به گروه گواه، سطح بالاتری از صدای دردناک را ایجاد می¬کردند. دوال اظهار کرد: «در جریان همۀ آزمایشات، شرکت کنندگانی که نوعی طرد اجتماعی را تجربه کردند، به شیوه های مشابهی عمل کردند. این امر بیانگر این مطلب است که افراد مذکور احساس میکنند توسط دیگران مورد بی وفایی قرار گرفته اند. لذا آنها نیز در مقابل، اعمالی را که از هر نظرخنثی هستند، به شکل اعمالی خصمانه می بینند و به صورتی منفی در مقابل دیگران رفتار می کنند. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عاشق اگر می‌شوید، عاشق رفتار آدم‌ها نشوید. آدم ها گاهی حالشان خوب است، گاهی بد. رفتارشان متأثر از حالشان است. عاشق افکارشان شوید. افکار حتی در بدترین حال آدم‌ها هم، تغییر نمی کند...
سوال:🤔🤔 من خیلی زود عصبانی می شوم و داد و فریاد می کنم و با بچه ها و شوهرم بد رفتاری بعدش ،پشیمون میشم و عذاب وجدان میگیرم. هردفعه هم میگم دیگه مراقبم عصبی نشم اما فایده نداره. خیلی اذیت میشم و گریه ام میگیره و سردرد میگیرم. تو رو به خدا راهی بگین من انقدر زود عصبانی نشم ؟می ترسم زندگیم خراب شه. جواب :✍️ 1.از غذاهای گرم و خشک پرهیز کنید. 2.بادرنجبویه و گل بنفشه دم کنید ، روزی 3 استکان میل شود. 3. شب ها را زود بخوابید. 4. بعد از ناهار و با شکم پر به هیچ وجه نخوابید. 5. روزانه یک لیوان شیر با یک قاشق عسل میل کنید. 6_در مورد اخلاق کتاب اخلاق در خانه را مطالعه فرمایید .
✅ظرف آبی که روی اجاق می جوشد اگر جابجا کنی از جوش می افتد و آرام آرام سرد می شود ✅وقتی خودت هم جوش آوردی جابجا شو !وهر کجا هستی آنجا نمان!
️✅ نگهبان دلت باش ابوتراب را گفتند: چه کردی « علی » شدی؟ ✅حضرت فرمودند: نگهبان دلم بودم.
✅وقتی همسرتون با شما قهر می کنه و می گه می رم، یعنی: دستاش رو محکم بگیر و بلند بهش بگو: بمون، من دوست دارم...! ⛔️نه اینکه شونه هاتو بالا بندازی و بگی:هر جور راحتی...
✅ زن در خانه مایه آرامش است مایه‌ی آرامش مرد و فرزندان. 👈 اگر خود زن برخوردار از آرامش روانی و روحی نباشد، نمی‌تواند این آرامش را به خانواده بدهد.
☘️پنج تغییر در بلوغ 💧نخست :آن که ، حیات عاطفی ( انفعالی ) توسعه می یابد. شدت آن به سرعت و میزان تغییرات بدنی و روانی بستگی دارد که در این زمان واقع می گردد. زیرا این تغییرات ، معمولاً در اوایل نوجوانی سریع تر اتفاق می افتد. توسعه ی حیات عاطفی معمولاً در آغاز نوجوانی بیشتر از انتهای نوجوانی مطرح می شود 💧دوم : این که ، سرعت تغییراتی که با رشد جنسی همراه است، نوجوانان را از خودشان و از استعدادها و علائقشان نامطمئن می سازد. آنها به شدت احساس بی ثباتی می کنند، احساسی که اغلب با تدابیر مبهمی که آنها از سوی معلمان و والدین دریافت می کنند، تشدید می شود. 💧سوم : تغییراتی است که در بدن ، علائق و نقش هایی که در گروههای اجتماعی از آنان انتظار می رود ایفا نمایند، به وجود می آید و مسائل جدیدی را می آفریند. برای نوجوانان کم سن وسال ، این تغییرات بسیار زیاد است و کمتر از آنچه که قبلاً تصور می کردند قابل حل به نظر می رسد. قبل از این که آنها مسائلشان را حل کرده و به رضایت برسند ، با خودشان و مسائلشان درگیر خواهند بود. 💧چهارم : همچنان که الگوهای علائق و رفتار تغییر می یابد، ارزش ها نیز متغیر خواهند بود . آنچه که در زمان کودکی برایشان مهم بود، اکنون که در آستانه ی بزرگسالی قرار دارند ، کمتر اهمیت پیدا می کند؛ به عنوان مثال ، برای بیشتر نوجوانان ، مسئله ی دوستانی که از همسالان هم تیپ و جذاب باشند ، مهمتر از تعداد زیادی دوست است که سنخیت روحی با او نداشته باشند. آنها اکنون به مسئله کیفیت ، بیشتر از کمیت، اهمیت می دهند. 💧پنجم : این که ، بیشتر نوجوانان در مورد تغییرات ، حالتی متغیـّر دارند. زمانی درخواست و تقاضای استقلال دارند، ولی اغلب از مسئولیت هایی که همراه با استقلال و ارزیابی آنهاست ، هراس دارند.
پدر عزیز 👈نگرانِ ارتباطاتِ خارج ازمنزل دخترتونید؟ پس؛ در عینِ صلابت، ازمحبت، لبریزش کنید: تا به دنبال محبت و قدرت مرد دیگری، در بیرون نگرده❗️
☘️تفاوت خصایص دو جنس زن و مرد☘️ ✴️مرد می خواهد تنها باشد و مشکلش را خودش حل کند. زن همدرد می خواهد و نمی خواهد تنها باشد. ✴️مرد می خواهد از نظر همسرش قهرمان باشد. زن می خواهد شوهرش بداند که به او تکیه کرده است. ✴️مرد از وقت گذراندن بیش از حد همسرش با فرزندان حسودی می کند. زن از وقت گذرانی همسرش با بچه ها لذت میبرد. ✴️مرد گمان می کند اگر یک بار گفت "دوستت دارم" این برای همیشه در خاطر زن میماند. زن نیاز دارد که "دوستت دارم" به هر دلیلی تکرار شود. ✴️مرد نیاز به دادن عشق دارد. زن نیاز به دریافت کردن عشق دارد. ✴️مرد عاشق دیدن خوشحالی زن است. زن با دیدن خوشحالی زیاد مرد به تفّکر فرو میرود. ✴️مرد دوست دارد تشویق بشود و زن دوست دارد حمایت بشود. ناراحتی مرد به زن احساس دوست نداشته شدن میدهد. ✴️مرد در سکوت فکر می کند و فقط جملات ضروری را بیان می کند. زن با صدای بلند تمامی افکارش را بیان می کند.