جهان پهلوان #حاج_قاسم سلیمانی
🌸﷽🌸
مدرسه اش که تمام شد تصمیم گرفت، برود کرمان شغلی پیدا کند، تا کمک خرج پدرش بشود.
شنیده بود پدرش به بانک مقروض است، در افکار کودکانه اش گمان کرده بود، شاید دولت بخاطر نپرداختن وام، پدرش را زندانی کند! بقچه ای و پتویی برداشت و به رابر رفت و از آنجا رفت به کرمان.
در رستوران یک هتل کاری پیدا کرد. اگرچه قدش به لبه دیگ بزرگ آشپزخانه هم نمی رسید.
در شهر رفته رفته خودش را پیدا کرد. مورد اعتماد صاحب کارش و مسوول رستوران هتل کسری شد، با مجالس مذهبی و سیاسی ارتباط برقرار کرد.
باشگاه رفت. در زورخانه ها ورزش کرد، توی گود #زورخانه، چرخ زدنش معروف بود. هم باشگاهیها میگفتند، مثل پنکه میچرخد. ورزیده شد. در باشگاه وزیری #کاراته یاد گرفت و در باشگاه رفاه کارگران #بدنسازی کار کرد، قد کشید و جوان شد.
#کارآفرینی_کودکان_نوجونان
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#فقه_المکاسب
#مدرک_گرایی_آفتِ_رشد
#تجارت_عمومی
#کودک_کاری
💫 طب اسلامی ،طب برتر🇵🇸
┅═┄⊰༻↭༺⊱┄═┅
@tebeaemeh
👌امنیت نعمت الهی برای رسیدن به پیشرفت اسلامی
#کرمان_تسلیت
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#تنظیم_روابط_انسانی
#دانش_خطاناپذیر_انبیا
میزان العلم
https://eitaa.com/myzan124
👌راه رشد انسان حضور او در میان سختی هاست
وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ (بقره آیه 155)
وقطعاً شما را با چيزى از ترس، گرسنگى، زيان مالى وجانى وكمبود محصولات، آزمايش مىكنيم وصابران (در اين حوادث وبلاها را) بشارت بده.
میزان العلم
https://eitaa.com/myzan124
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
هم اکنون
آغاز سخنرانی حجةالاسلام پناهیان در افتتاحیه اولین اجلاسیه تبیین راه حلهای تمدنی کشور در قم
#جامعیت_اسلام
📌محتوای این اجلاسیه در مقایسه با ایدههای معیوب سند توسعه پایدار۲۰۳۰ ارایه میگردد.
#اولویتهای_تمدنی
@olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ به فضل الهی: اولین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی کشور روز یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ در شهر مقدس قم برگزار می گردد. محتوای این اجلاسیه در مقایسه با ایده های معیوب سند توسعه پایدار 2030 ارایه می گردد.
❓عناوین اجلاسیه اول:
۱- آموزش مشاغل برتر (حجتالاسلام محمد اسماعیل زاده)
۲- تحول در کتب درسی مدارس آینده (حجت الاسلام رضا اسدنژاد)
۳- پیشگیری و درمان بیماری های کلیوی (ابراهیم ابن علیان)
۴- پیشگیری و درمان دیابت (حسن قربانپور)
۵- پیشگیری و درمان فشار خون (جواد حکیمی فرد)
۶- موانع کاشت درخت مثمر (محمد جواد مسعودی نیا)
۷- نقد روایت مشهور از تخت جمشید (حجتالاسلام علی عزیزی)
۸- راه حل تسریع در ساخت خانه های حیاط دار (حجت الاسلام سید مصطفی رضوی)
۹- مصالح ساختمانی جدید
۱۰- ارتباط پول طلا و کاهش تورم (مهندس محمد غلامی)
۱۱- ارتباط بازارهای رایگان و کاهش تورم (حجتالاسلام قاسم یزدانی)
۱۲- زیرساخت های مورد نیاز برای محله محوری (مصطفی بازوند)
❓محتوای ارایه شده در این اجلاسیه از حیث شرایط اجرایی، توسط هیئت عالی نقد و بررسی با مدیریت برادر جهادی حاج عظیم ابراهیم پور نقد و بررسی می شود.
#اجلاسیه_مشترک
#نظریات_تمدن_ساز
#جامعیت_اسلام
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
⚡️هم اکنون
🔸حجتالاسلام پناهیان:
🔻برخی دنبال نفی #فقه_نظام هستند.
🔹برای اداره جامعه احکام ویژه لازم است.
🔸شهید صدر در این زمینه میفرمایند:
«دین تنها ساختاری است که جامعه میتواند در درون آن راهحلی برای مشکل اجتماع بیابد و هیچ نظام اجتماعی از پس معضل تضاد بین انگیزههای شخصی و منافع اجتماعی برنمیآید، مگر اینکه ساختار آن نظام یک ساختار دینی باشد»
یکشنبه۲۴ دی ۱۴۰۲_اجلاسیه تبیین راهحلهای تمدنی کشور در قم
@olgou_mashhad
هدایت شده از اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی
⚡️گزارش اول از ارایه های اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی (گزارش صوتی ارایه ها):
❓صوت سخنرانی ها و ارائه های اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی در قم (یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲) را در ادامه مطالعه بفرمایید. ارایه های نمایندگان جریانهای تمدنی در این اجلاسیه، توسط هیئت عالی نقد و بررسی، بررسی گردید:
۱- سخنرانی خیر مقدم و افتتاحیه: حجتالاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی (معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی):
https://eitaa.com/Tamadon_Islam/21
۲- سخنرانی افتتاحیه: حجتالاسلام والمسلمین علی رضا پناهیان :
https://eitaa.com/Tamadon_Islam/5
۳- ارایه اول: ارایه دکتر مصطفی بازوند (فرمانده سپاه بابلسر) درباره زیرساختهای مورد نیاز برای محله محوری + نظر هیئت عالی نقد و بررسی:
https://eitaa.com/Tamadon_Islam/6
۴- ارایه دوم: ارایه حجتالاسلام رضا اسد نژاد (مدیر نهضت تربیتی سیدالشهداء) درباره کتب درسی مدارس آینده + نظر هیئت عالی نقد و بررسی:
https://eitaa.com/Tamadon_Islam/8
۵- ارایه سوم: ارایه حجتالاسلام علیمحمدی (نماینده مکتب اسلامی) درباره مشاغل برتر + نظر هیئت عالی نقد و بررسی:
https://eitaa.com/Tamadon_Islam/10
۶- ارایه چهارم: ارایه استاد محمد جواد مسعودی نیا (دبیر ستاد راهبری محیط زیست حوزه علمیه) درباره موانع کشت درختان مثمر+ نظر هیئت عالی نقد و بررسی:
https://eitaa.com/Tamadon_Islam/11
۷- ارایه پنجم: ارایه مهندس محمد غلامی (مدیر انجمن پول طلا) درباره ارتباط کاهش تورم و پول طلا + نظر هیئت عالی نقد و بررسی:
https://eitaa.com/Tamadon_Islam/13
۸- ارایه ششم: ارایه حجتالاسلام والمسلمین رضوی (دبیر ستاد راهبری معماری حوزه علمیه) درباره چگونگی تسریع در ساخت خانههای حیاط دار + نظر هیئت عالی نقد و بررسی:
https://eitaa.com/Tamadon_Islam/14
۹- ارایه هفتم: ارایه استاد ابراهیم ابن علیان (پژوهشگر طب اسلامی) درباره درمان و پیشگیری از بیماری های کلیوی + نظر هیئت عالی نقد و بررسی:
https://eitaa.com/Tamadon_Islam/15
۱۰- ارایه هشتم: ارایه استاد حسن قربانپور ( پژوهشگر طب اسلامی) درباره پیشگیری و درمان بیماری دیابت :
https://eitaa.com/Tamadon_Islam/16
۱۱- ارایه نهم: ارایه استاد جواد حکیمی (پژوهشگر طب اسلامی) درباره پیشگیری و درمان فشار خون :
https://eitaa.com/Tamadon_Islam/17
۱۲- ارایه دهم: ارایه حجتالاسلام قاسم یزدانی (پژوهشگر الگوی پیشرفت اسلامی) درباره ارتباط الگوی ساخت بازار و کاهش تورم + نظر هیئت عالی نقد و بررسی:
https://eitaa.com/Tamadon_Islam/19
#جامعیت_اسلام
#فقه_نظام
#اجلاسیه_مشترک
https://eitaa.com/Tamadon_Islam
👌ضرورت تغییر نظام آموزش و پرورش
🔷یکی از اشکالات نظام آموزش و پرورش فعلی این است به فرزندان ما درس زندگی نمی آموزد.
❌بخش عمده ای از تقصیر بالا رفتن سن ازدواج و همچنین آمار 30 درصدی طلاق در کشور، به عهده آموزش و پرورشی است که 12000 تا 16000 ساعت از وقت فرزندان مسلمان را در اختیار دارد اما از مهمترین مباحث دینی (تشکیل و حفظ خانواده) تقریبا خالی است.
چطور میشود که مردی نمیتواند با یک معدن عاطفه(زن) زندگی کند و هویت او را به چالش میکشد؟ متقابلا چرا بعضی از خانمها
نمیتوانن در مسائل خانوادگی آنچنان که باید، همسرداری کنند و ثمرهی آن فروپاشی نهاد خانواده
شده است؟
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#فقه_العلم
میزان العلم
https://eitaa.com/myzan124
👌مرجعیت باید دینی باشد و دین جامعیت دارد.
🔷جوانان امروز دیگر به مسائل بصورت جزئی و جدا از هم نگاه نمیکنند. آنچه موجب عدم اقبال مردم نسبت به مرجعیت دینی و کارشناسان دین شده این است که میبینند بعد از سالها هنوز انقلاب دینی نتوانسته مسائل اساسی جامعه مثل تورم و اشتغال و وابستگی به خارج در زمینه های مهم غذایی و دارویی و غیره را حل کند.
♦️وقتی جوان میبیند که در زمینه های اجتماعی مراجع دینی راهکاری ندارند در مسائل فردی هم تقلید کردن را نمیپذیرد. زیرا تعبد در مسائل فردی دینی، زمانی ایجاد میشود که کارشناسان دین بتوانند مسائل اجتماعی را با دین حل و فصل کنند.
#اُوتِيتُ_جَوامعَ_الكَلِم
#فقه_نظام
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#تنظیم_روابط_انسانی
#دانش_خطاناپذیر_انبیا
#ازدواج_به_هنگام
#تجارت_عمومی
میزان العلم
https://eitaa.com/myzan124
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموختن فرهنگِ اقتصادیِ صحیح و ویژگیهای #شغل و قواعد حاکم بر آن، یک نیاز #همگانی است و باید از دوران #کودکی مسائل کسب و شغل مورد بحث قرار گیرد
آموزش وپرورش فعلی به هیچ یک از این مسائل حیاتیِ اقتصادجامعه #نمیپردازد
این خود دلیلی بر #ناکارآمدی نظام آموزش وپرورش فعلی و ضرورت #تغییر آن است
#فقه_المکاسب
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#مدرسه_قتلگاه_اقتصاد
میزان العلم
https://eitaa.com/myzan124
👌ضرورت تغییر نظام آموزشی فعلی
🔷در دوران صفویه در شهر اصفهان در بازار معروف منتهی به میدان امام خمینی ره در هر صد متر، یا یک مدرسه علمیه یا یک مسجد یا یک امامزاده هست.
🤔سوال: چرا طراحان این بازار، بین حجره های بازاریها، این مراکز آموزشی و تعلیمی را تعبیه کرده اند؟
📗 جواب: برای اینکه علِم مردم در مورد شغلشان ارتقا
پیدا کند، چه اینکه در قدیم اهالی بازار صبح زود سر درسِ مکاسب حاضر میشدند
و در آنجا علما قواعد مربوط به شغل را تدریس میکردند و بعد از آن کسبه کرکره حجره را بالا میدادند و به کسب میپرداختند. الآن این پاساژها و این مگامالها کجا آموزش شغل میبینند؟
قواعد کسب را کجا یاد میگیرند؟
#فقه_المکاسب
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#مدرسه_قتلگاه_اقتصاد
میزان العلم
https://eitaa.com/myzan124
✅ طبابت امام جواد علیه السلام
ابن شهرآشوب و برخی دیگر از بزرگان آورده اند:
در زمان حکومت مامون عبّاسی، حضرت جوادالا ئمّه علیه السلام طبیبی را به منزل خویش دعوت کرد تا وی را فصد نماید.
همین که طبیب نزد امام محمّد جواد علیه السلام حضور یافت، حضرت به او فرمود: فصد مرا روی رگ زاهر انجام بده.
طبیب اظهار داشت: ای سرورم من! تاکنون اسم چنین رگی را نشنیده ام و آن را نمی شناسم.
در این لحظه، حضرت آستین دست خود را بالا زد و یکی از رگ های دست خود را به طبیب نشان داد؛ و سپس فرمود: این رگ زاهر است، آن را با تیغ بزن.
موقعی که طبیب رگ را با تیغ بُرید، مقدار زیادی آب زرد رنگ از آن خارج شد و درون طشتی - که زیر دست حضرت نهاده شده بود - ریخت و طشت پر شد.
آن گاه حضرت به یکی از غلامان دستور داد تا روی رگ را ببندند و طشت را تخلیه کنند.
پس از آن که طشت را خالی کردند و آوردند، حضرت فرمود: روی رگ را باز کنید.
وقتی روی آن را باز کردند، مقداری دیگر مثل همان آب های زردرنگ خارج شد؛ بعد امام جواد علیه السلام به طبیب فرمود: اکنون روی آن را پانسمان کن.
و چون کار طبیب پایان یافت، دستور داد تا مقدار صد دینار به طبیب داده شود.
طبیب مقدار صد دینار را گرفت و سپس نزد پزشکی معروف به نام بختیشوع رفت و جریان را به طور مشروح برای او تعریف کرد.
بختیشوع با شنیدن این نوع فصد، بسیار در تعجّب قرار گرفت و گفت: به خداوند سوگند، چنین موضوع و حالتی را تا به حال از کسی نشنیده و نیز در کتابی نخوانده ام.
بعد از آن، هر دو نزد اُسقف اعظم رفتند و چون جریان را بازگو کردند، اُسقف گفت: گمان می کنم که آن شخص یا پیغمبر است و یا آن که از ذرّیه پیامبران خواهد بود.
بحارالانوار، ج 50، ص 57
میزان العلم
https://eitaa.com/myzan124
🔶قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلّم: أنا میزانُ الْعلمِ وعلیٌّ کفّتاهُ
📗پیامبر خدا فرمودند: من ترازوى علم هستم و علی علیه السلام دو کفّه آن است.
در این کانال برداشتهای کاربردی و زمینه ساز تمدن پیشرفته اسلامی از ثقلین (کتاب الله و احادیث رسول الله و عترت طاهرین) با شما بزرگواران به اشتراک گذاشته خواهد شد.
ارتباط با ادمین @myzan_124
میزان العلم
https://eitaa.com/myzan124
May 11
20240124_212015-AudioConverter.mp3
25.69M
👌شب ولادت باب علم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
✅لزوم پیروی بی چون و چرا از هر دستوری که از امیرالمؤمنین علیه السلام صادر میشود
❌اشتباه بزرگ در سندهای ازدواج
♦️دعای کدام مرد مستجاب نیست؟
😞چرا از ساخت بیمارستان خوشحال میشیم؟
🔶چهار دستور امیر المومنین برای پیشگیری از بیماری
میزان العلم
https://eitaa.com/myzan124
✅ سرکه را وارد زندگیها کنید و با بیماریهای مختلف بویژه بیماری های قلبی خداحافظی کنید✋
🔶در روایات خواص فراوانی برای سرکه بیان شده از جمله:
1- از بین برنده انگل
انه لیقتل دواب البطن کرمهای شکم را می کشد.
2- تنظیم کننده مزاج و زنده کننده قلب
نِعْمَ الْإِدَامُ الْخَلُّ یَكْسِرُ الْمِرَّةَ وَ یُحْیِی الْقَلْبَ
سرکه چه خوب خورشی است (خورش یعنی چیزی که با نان میخورند) سودا و صفرا را میشکند و قلب را زنده می کند.
3- محکم کننده لثه ها
الخل یشد اللثه سرکه لثه را محکم میکند.
4- پیشگیری از زنا
الِاصْطِبَاغُ بِالْخَلِّ یَذْهَبُ بِشَهْوَةِ الزِّنَا.
نان را داخل سرکه زدن و خوردن، شهوت زِنا را از بین میبرد.
5- محکم کننده عقل
عن أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: إِنَّا لَنَبْدَأُ عِنْدَنَا بِالْخَلِّ كَمَا تَبْدَءُونَ بِالْمِلْحِ عِنْدَكُمْ وَ إِنَّ الْخَلَّ لَیَشُدُّ الْعَقْلَ
امام صادق فرمود: همانگونه که شما غذا را با نمک شروع میکنید ما با سرکه شروع میکنیم و قطعا سرکه عقل را محکم میکند.
6- به تنهایی غذای کاملی است
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی اللّٰه علیه و آله: نِعْمَ الْإِدَامُ الْخَلُّ لَا یُقْفِرُ بَیْتٌ فِیهِ خَلٌ
رسول خدا فرمود: سرکه چه خوب خورشی است، خانه ای که در آن سرکه باشد بدون غذا و خورش نمیماند.
7- تقویت حافظه و جلوگیری از کوچک شدن مغز
أَنَّ رَجُلًا كَانَ عِنْدَ أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام بِخُرَاسَانَ فَقُدِّمَتْ إِلَیْهِ مَائِدَةٌ عَلَیْهَا خَلٌّ وَ مِلْحٌ فَافْتَتَحَ بِالْخَلِّ فَقَالَ الرَّجُلُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنَّكُمْ أَمَرْتُمُونَا أَنْ نَفْتَتِحَ بِالْمِلْحِ فَقَالَ هَذَا مِثْلُ هَذَا یَعْنِی الْخَلَّ وَ إِنَّ الْخَلَّ یَشُدُّ الذِّهْنَ وَ یَزِیدُ فِی الْعَقْلِ
در خراسان مردی خدمت امام رضا علیه السلام آمده بود که سفره ای را آوردن که در آن سرکه نمک بود. امام رضا علیه السلام با سرکه شروع به خوردن کرد. آن مرد گفت: فدایت شوم! شما به ما امر کردید که با نمک غذا را شروع کنید. فرمود: سرکه هم مثل نمک هست و سرکه حافظا را محکم و قوی میکند و عقل را زیاد میکند(جلوگیری از کوچک شدن مغز).
8- سبب دعای برکت از سوی ملائکه
عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الْأَوَّلِ علیه السلام قَالَ: مَلَكٌ یُنَادِی فِی السَّمَاءِ اللَّهُمَّ بَارِكْ فِی الْخَلَّالِینَ وَ الْمُتَخَلِّلِینَ وَ الْخَلُّ بِمَنْزِلَةِ الرَّجُلِ الصَّالِحِ یَدْعُو لِأَهْلِ الْبَیْتِ بِالْبَرَكَةِ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ وَ مَا الْخَلَّالُونَ وَ الْمُتَخَلِّلُونَ قَالَ الَّذِینَ فِی بُیُوتِهِمُ الْخَلُّ وَ الَّذِینَ یَتَخَلَّلُونَ فَإِنَّ الْخِلَالَ نَزَلَ بِهِ جَبْرَئِیلُ مَعَ الْیَمِینِ وَ الشَّهَادَةِ مِنَ السَّمَاءِ
امام کاظم علیه السلام فرمود: فرشته ای در آسمان پیوسته صدا میزند: خدایا بر خلالین و متخللین برکت نازل کن. و سرکه بمنزله ی شخص صالحی است که برای اهل خانه دعا به برکت میکند. گفتم: فدایت شوم! منظور از خلالون و متخللون چیست؟
فرمود: کسانی که در خانه خود سرکه دارند و کسانی که دندان هایشان را خلال میکنند.
8- سبب استغفار فرشتگان
قَالَ النَّبِیُّ صلی اللّٰه علیه و آله: مَنْ أَكَلَ الْخَلَّ قَامَ عَلَی رَأْسِهِ مَلَكٌ یَسْتَغْفِرُ لَهُ حَتَّی یَفْرُغَ
پیامبر فرمود: کسی که سرکه میخورَد بالا سر او فرشته ای برایش استغفار میکند تا زمانی که خوردنش تمام شود.
میزان العلم
https://eitaa.com/myzan124
👌مشاغل برتر راه نجات اقتصاد
✅ رهبر حکیم انقلاب درباره شعار سال اینطور فرمودند:
📌 ما شعار سال را «مهار تورّم و رشد تولید» قرار دادیم.
🔸 مهار تورّم متوقّف است به افزایش تولید و افزایش تولید، دست مردم است؛ اگر چنانچه مردم اقدام کنند، همّت کنند، این کار عملی است و ممکن است انجام بگیرد.
۱۴۰۲/۰۱/۰۱
👌دقت کنید! فرمودند: "افزایش تولید دست مردم است".
✋عزیزان و دغدغه مندان عرصه اقتصاد! بیایید با بازگشت به مشاغل برتر روایی، خودِ ما مردم به دنبال افزایش تولید باشیم....
☘حال چگونه با این زندگی های شهری به مشاغل برتر بپردازیم؟
در آینده خواهیم گفت...
میزان العلم
https://eitaa.com/myzan124
👌ضرورت تغییر نظام آموزش و پرورش فعلی
🔷چه کسی میتواند در نظام اسلامی مسئول باشد؟ کلید را دست چه کسی بدهیم؟ چه کسی را رئیس خودمان بکنیم؟ دربارهی این موضوع باید بحث شود. لذا بحث از امامت (به معنای عام) باید در مدرسه موضوع تدریس قرار گیرد. امام یعنی کسی که جلو قرار میگیرد، امام (به معنای عام) یعنی پیشرو و رهبر.
♦️در حدیث هست "روز قیامت کسانی که یک نفر را به عنوان امام(مسئول و پیشوا و سرپرست) انتخاب کرده اند - یعنی دنبالش حرکت کرده اند - امام را لعن میکنند و امام آنها را لعن میکند."
🔶 آن مسئول کسی را که او را به عنوان مسئول انتخاب کرده لعن میکند و میگوید تو چرا از من حمایت کردی، اگر از من حمایت نمیکرد من آن اختلاس را انجام نمیدادم. روز قیامت روز عجیبی است. انتخاب کننده هم او را لعن میکند و طرفین یکدیگر را لعن میکنند.
👌اما این یک استثنا دارد و آن هم کسی است که امامان معصوم را به عنوان امام انتخاب کرده است یعنی قواعد بحث شده توسط امامان معصوم را به عنوان قواعد زندگی انتخاب کرده باشد ، اینها دیگر در کارشان لعن طرفینی وجود ندارد.
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#فقه_الامام
میزان العلم
https://eitaa.com/myzan124
👌ضرورت تغییر نظام آموزش و پرورش فعلی
❌آمار وحشتناک #طلاق در کشور و فروپاشی حدود 40 درصد از خانواده ها نشانگر این است که پسران و دختران ما در مدارس #آموزش های مرتبط با #خانواده و #همسر_داری و #تربیت_فرزند را نمیبینند.
♦️واقعا چرا آموزش و پرورش فعلی در طول 12 هزار ساعتی که وقت دانش آموز را میگیرد نباید چنین آموزشهایی را به او یاد بدهد
#ضرورت_تغییر_نظام_آموزش_و_پرورش
#مدرسه_قتلگاه_خانواده
#خانواده_محوری
میزان العلم
https://eitaa.com/myzan124
هدایت شده از مدرسه در خانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برده پروری نه انسان پروری
🌹آیت الله حائری شیرازی (ره) :
«کلاس های شما آزاد نیست، حضور و غیاب دارد، امتحان دارد، شما برده پرور هستید نه انسان پرور. آن علامه های قبل را نمی توانید با این سیستم مدیریتی و تربیتی که دارید اعلام می کنید [تربیت کنید]. در مدرسه حقانی که چهارسال بودم، یکبار حضور و غیاب نکردم و نه یکبار امتحان گرفتم. شاگردان من برای علاقه شان میآمدند! اساس این است.
📝به کانال "مدرسه در خانه" بپیوندید 👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2598699257C09ea6a86c8
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
❓پاسخ نماینده انتخابی شما نسبت به ۱۲ مسئله تمدنی چیست؟
👌در حال حاضر نگاههای متفاوتی در پیدا کردن ریشه مشکلات کشور وجود دارد، در حالی که معتقدیم #ریشه_اصلی_مشکلات_کشور در اجرای مفاهیم سند ضاله توسعه پایدار ۲۰۳۰ نهفته است.
🔹براساس بررسی میدانی، نمایندگان مجلس بیشتر با مفاهیم مطرح در اسناد بینالمللی و اخیراً با مفاهیم مطرح در #سند_۲۰۳۰ آشنا هستند!
🔶به همین خاطر به همهی نامزدهای انتخاباتی پیشنهاد میکنیم برای حل ریشهای مشکلات به مفاهیم مطرح شده در بسته #اولویتهای_تمدنی ۱۲ گانه رجوع نمایند.
🔹این بسته فقهی، #تفصیلیترین_نقشه_راه برای حل مشکلات کشور در شرایط فعلی محسوب میشود.
✅مطالعه و بررسی این بسته حدود ۶ ماه زمان نیاز داشته که با توجه به فرصت محدود تا #انتخابات سرفصلهای آن را تقدیم شما خواهیم کرد.
📚اولویت اول در حوزه محرومیتزدایی
🔆پیشنهاد ویژه:
آزادسازی زمین به نفع مردم و اعطای ۱۰۰۰ متر زمین رایگان به هر خانواده ایرانی
📚اولویت دوم در حوزه مدیریتشهری
🔆پیشنهاد ویژه:
تغییر الگوی مدیریت شهری به محلهمحوری
📚اولویت سوم در حوزه سلامت
🔆پیشنهاد ویژه:
اولویت قرار دادن پیشگیری از بیماری بجای تمرکز بر درمان و تولید دارو
📚اولویت چهارم در حوزه آموزشوپرورش
🔆پیشنهاد ویژه:
تغییر محتوای کتب درسی مدارس براساس طبقهبندی جدید از علم
📚اولویت پنجم در حوزه ساختمان
🔆پیشنهاد ویژه:
جلوگیری از مرتفعسازی و تسهیل ساخت خانههای بزرگ ویلایی و دار واسعه
📚اولویت ششم در حوزه مواجهه با اسنادبینالمللی
🔆پیشنهاد ویژه:
عدم پذیرش مباحثی مانند تغییرات اقلیمی، کمبود آب، گرمایش زمین و...
📚اولویت هفتم در حوزه روابط بینالملل
🔆پیشنهاد ویژه:
پیوند عمیق با مناطق سیزدهگانه ظهور
📚اولویت هشتم در حوزه برنامهوبودجه
🔆پیشنهاد ویژه:
توزیع بودجه به محوریت خانوادهها
📚اولویت نهم در حوزه کسبوکار
🔆پیشنهاد ویژه:
عمومیسازی تجارت و تغییر پول اعتباری به پولطلا
📚اولویت دهم در حوزه میراثفرهنگی
🔆پیشنهاد ویژه:
اهتمام به روایت میراثفرهنگی بر مبنای عبرت بجای پذیرش روایتهای یونسکو
📚اولویت یازدهم در حوزه قانونگذاری
🔆پیشنهاد ویژه:
تأکید بر قوانین اصلی بجای تصویب قوانین جدید
📚اولویت دوازدهم در حوزه امنیت
🔆پیشنهاد ویژه:
مردمیسازی امنیت با اهتمام ویژه نسبت به طرحهای محلهمحوری و تقویت خودکنترلی
📌بدون شک با داشتن مجلس و نمایندگانی آگاه نسبت به نقشه راه الگوی پیشرفت اسلامی، رسیدن به آرمان پربهجت تمدن اسلامی سرعت بیشتری گرفته و کشور را از چالش ناکارآمدی نظام بیرون خواهد آورد.
#انتخابات_و_الگوی_پیشرفت_اسلامی
#آسيب_شناسی_انتخابات
https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
❓برنامهی عملی بعثت پیامبر چیست؟
هُوَ الَّذی بَعَثَ فِی الاُمِّیّینَ رَسولاً مِنهُم یَتلوا عَلَیهِم آیاتِهِ وَ یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَ الحِکمَة.
اوّلین کار، باز کردنِ درِ ارتباط با غیب و با الوهیّت است.(یَتلوا عَلَیهِم آیاتِه)
🔹بعد که بشر از این چهاردیواریِ محدود و تنگِ مادّه خارج شد، «یُزَکّیهِم» است؛ یعنی نوبت #تزکیه است.
👌مسئله هم صرفاً مسئلهی #تزکیهی_اخلاقی فرد نیست.
بلکه به معنای زدودن زشتیها و بدیها و زدودن باطل از باطن انسان، از اخلاق درونی ما، از جامعه، از عقیده، از عمل، از رفتار، از #سبک_زندگی است.
این معنای تزکیه است.
🔶یعنی یک #حرکت_فراگیر برای اصلاح امور فرد و جامعه در همهی ابعاد که شامل سیاست میشود، شامل روابط اقتصادی میشود، شامل روابط اجتماعی میشود، ناظر به بیعدالتیهای در جامعه میشود، ناظر به بیعدالتیهای در سطح جهان میشود، در سطح دولتها میشود، در سطح آحاد مردم میشود، #فاصلههای_طبقاتی را نفی میکند؛ تزکیه شامل همهی اینها است.
📌بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
#فقه_التزکیه
#نظامسازی_فقهی
https://eitaa.com/olgou_mashhad