✍امام خمینی (ره)میفرماید:
در جوانى که قدرت بیشتر دارى به مجاهدت برخیز، و از غیر دوست- جلّ وعلا- بگریز، و پیوند خود را هر چه بیشتر- اگر پیوندى دارى- محکمتر کن؛ و اگر خداى نخواسته ندارى، تحصیل کن و در تقویتش همّت گمار، که هیچ موجودى جز او- جلّ و علا- سزاوار پیوند نیست.
و پیوند با اولیاى او اگر براى پیوند به او نباشد، حیله شیطانى است که از هر طریق سدّ راه حق کند.
هیچ گاه به خود و عمل خود به چشم رضا منگر که اولیاى خُلّص چنین بودند و خود را لاشىء مى دیدند؛ و گاهى حسنات خود را از سیّئات می شمردند.
پسرم! هر چه مقام معرفت بالا رود، احساس ناچیزى غیر او- جلّ و علا- بیشتر شود.
📚صحیفه نور، ج 20،ص155
🏵مداحی وسینه زنی حاج میثم مطیعی
🏵
ای امام شهیدان خمینی
ای علمدار راه حسینی
◻️ #حجاب_همعصری
🔸 ما نسبت به امام، مبتلا به «حجاب همعصری» هستیم.
💎 جمله معروف از شهید مدرس نقل است که گفتند سیاست ما عین دیانت ماست؛ اما نکته قابل توجه این است که شهید مدرس قدرتی در دست نداشت. تفاوت اینجاست که امام در نقطه قدرت گفت سیاست ما عین دیانت ماست و همینجوری هم بود و تراز دیگری را مطرح کرد.
⁉️ کدام سیاستمدار حاضر است با مردم خودش اینطور باشد که بگوید اگر من راه حق را تشخیص بدهم و برای من مسجل شود که راه حق کدام است، اگر همه مخالفت کنید من برابر شما می ایستیم، و در عین حال مردم همچنان او را بپرستند و آن تشییع تاریخی را رقم بزنند.
⚖ یکی از پیام هایی که امام هم داده و به صورت تئوریک در حال فراموشی است بحث کاخ نشینی و کوخنشینی است. این ادبیات، زاییده حضرت امام است و ممکن است هرکس دیگری هم از آن وام بگیرد. اینکه عده ای محروم داشته باشیم و عده ای هم باشند که تا انتها در حال خوردن و بلعیدن جامعه هستند. امام میگویند من یک موی سر شما کوخ نشینان را به تمام وجود کاخ نشینان نمی دهم. این جمله ادامه ای دارد که در آن تقریبا امام عذرخواهی می کند و به کوخ نشینان می گوید البته خیلی مناسب نیست من شما دو گروه را با هم مقایسه کنم! بحث عدالت و عدالت اجتماعی و اینکه طبقه مرفه و ثروتمند باید فکری به حال محرومین کنند یکی از ادبیات و خواسته های امام است.
#حجت_الاسلام_قاسمیان
12.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میثم مطیعی
ای امام شهیدان خمینی
امام خمینی (ره) و متحجرین مقدس نما.pdf
1.93M
امام خمینی ره و متحجرین مقدس نما
💠 گزیده بیانات امام خامنه ای حفظه الله در سالروز ارتحال حضرت امام خمینیره ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
🔰 امروز میخواهم درباره تحوّلخواهی و تحوّلانگیزی امام بزرگوار صحبت کنم
🔺️ امام بزرگوار، سالها پس از فقدان ظاهری، در بین ما زنده است و باید زنده بماند و ما از حضور او و معنویّت او و فکر او و انگشت اشارهی او بهرهمند بشویم و استفاده کنیم.
🔹️ امروز بنده میخواهم دربارهی یک خصوصیّت مهمّی از خصوصیّات امام بزرگوار بحث کنم.
البتّه ایشان یک انسان ذوابعاد و دارای خصوصیّات برجستهی متعدّدی بودند.
این خصوصیّتی که امروز بحث میکنیم، جزو مهمترین و برجستهترین خصوصیّات امام بزرگوار است و آن عبارت است از روحیهی تحوّلخواهی و تحوّلانگیزی امام بزرگوار.
امام، روحاً، هم یک انسان تحوّلخواه بود، هم تحوّلآفرین بود.
در مورد ایجاد تحوّل، نقش او صرفاً نقش یک معلّم و استاد و مدرّس نبود؛ نقش یک فرمانده داخل در عملیّات و نقش یک رهبر به معنای واقعی بود.
🔰 روحیه تحولخواهی از دیرزمان در امام بزرگوار وجود داشت
🔺️امام خمینی بزرگترین تحوّلات را در زمان خودشان در حوزههای متعدّدی و در عرصههای متنوّع زیادی ایجاد کردند.
🔹️ اولاً روحیهی تحوّلخواهی از دیرزمان در این بزرگوار وجود داشته است، ایشان یک انسان تحوّلخواه بودند.
نشانهی آن عبارت است از همان یادداشتی و نوشتهای که ایشان تقریباً در دوران جوانی، در دههی سی از عمرشان، در دفتر مرحوم وزیریِ یزدی نوشتند که عین آن نوشته و دستخط را مرحوم وزیری به من نشان دادند، من دیدم بعد هم چاپ شده در اختیار خیلیها قرار گرفته.
در آن نوشته، ایشان با آیهی شریفهی «قل انّما اعظکم بواحدة ان تقوموا للّه مثنی و فردی» دعوت میکنند عموم را به قیام للّه.
یک چنین روحیهای در ایشان وجود داشت.
🔺️ مِیدانی وارد مسئلهی تحوّل شدند، نه فقط گفتاری و دستوری؛ از تحوّلآفرینیِ روحی در یک مجموعهای از طلّاب جوان در قم، تا تحوّلآفرینیِ وسیع در عموم ملّت ایران.
🔰 به طوفان درآوردن اقیانوس ملت ایران کار هر کسی نبود؛ امام این کار را انجام داد
🔺️ مخاطب امام خمینی در تحوّلآفرینی عبارت بود از ملّت ایران.
قبل از شروع نهضت امام، مبارزاتی وجود داشت؛ دهها سال بود گروههای مختلف [مبارزه میکردند]، منتها حوزهی کار آنها محدود میشد به یک تعدادی، مثلاً فرض کنید 100 یا 150 نفر دانشجو. بحث امام بحث یک گروه محدود یا یک جمع محدود یا یک حرفهی معیّن نبود، بحث ملّت ایران بود.
بحث ملّت مثل یک اقیانوس است.
به طوفان درآوردن یک اقیانوس کار هر کسی نیست؛ چرا، یک استخر را میشود موّاج کرد، امّا موّاج کردنِ یک اقیانوس کار عظیمی است.
ملّت یک اقیانوس است و امام این کار را انجام داد.
🔰 امام، احساس حقارت ملت را به احساس عزت تبدیل کرد
🔺️تحوّل دیگری که امام ایجاد کرد، تحوّل در نگاه مردم به خودشان و به جامعهشان بود.
ملّت ایران نسبت به خود یک نگاه حقارتپندارانه داشت؛ یعنی اینکه این ملّت بتواند بر ارادهی قدرتها و ابرقدرتها فائق بیاید، مطلقاً به ذهن احدی خطور نمیکرد؛ نه فقط ارادهی قدرتهای جهانی، حتّی ارادهی قدرتهای داخلی، ارادهی فلان مسئولِ یک ادارهی امنیّتی یا انتظامی.
مردم احساس حقارت میکردند، احساس توانایی نمیکردند؛ امام این را تبدیل کرد به احساس عزّت، احساس اعتماد به نفْس.
🔰 امام باعث شد نگاه مردم به دین به کلی متحول شود
🔺️ یک تحوّل دیگری که امام به وجود آورد، تحوّل در نگاه به دین بود.
مردم دین را فقط وسیلهای برای مسائل شخصی، مسائل عبادی یا حدّاکثر احوال شخصی میدانستند؛ فقط همین مسئله یا نماز و روزه و وظایف مالی و ازدواج و طلاق؛ در همین حدود؛ وظیفهی دین و مسئولیّت دین و رسالت دین را محدود به این چیزها میدانستند.
امام برای دین رسالتِ نظامسازی و تمدّنسازی و جامعهسازی و انسانسازی و مانند اینها را تعریف کرد، نگاه مردم به دین بکلّی متحوّل شد.
🔰 امروز ملت ایران به دنبال تشکیل تمدّن نوین اسلامی هستند
🔺️ یک تحوّلِ دیگر تحوّل در نگاه به آینده بود.
در آن دورانی که نهضت شروع شد و امام وارد میدان شدند، با همهی شعارهایی که بعضی از احزاب و گروهها و گروهکها و مانند اینها میدادند که خیلی هم محدود و کوچک بودند، در نگاه مردم آیندهای دیده نمیشد؛ یعنی مردم یک افق آیندهای در مقابل چشم نداشتند.
این تبدیل شد به ایجاد تمدّن نوین اسلامی؛ یعنی شما امروز به ملّت ایران که نگاه کنید، این دست مبارک امام است که این حالت را به وجود آورده است؛ مردم دنبال این هستند که تمدّن نوین اسلامی را تشکیل بدهند و به وجود بیاورند، اتّحاد عظیم اسلامی را به وجود بیاورند، امّت اسلامی را تشکیل بدهند.
💠 ادامه بیانات امام خامنه ای حفظه الله در سالروز ارتحال حضرت امام خمینی ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
🔰 روایت رهبر انقلاب از جوانگرایی امام در اداره کشور
🔺️ یک حوزهی دیگر از تحوّلی که ایشان به وجود آوردند، تحوّل در نگاه به نسل جوان بود.
ایشان به فکر و عمل جوانان اعتماد کردند؛ این به معنای واقعی کلمه یک تحوّل بود.
یعنی مثلاً فرض کنید سپاه پاسداران که تشکیل شد، ایشان جوانهای بیستوچندساله و سی ساله را در رأس سپاه پاسداران پذیرفتند؛ در بحثهای قضائی و جاهای دیگر، ایشان اعتماد عجیبی میکردند به جوانهایی که مورد قبولشان بودند آن جوانها.
ایشان اعتماد میکردند به فکر جوان و به عمل جوان، البتّه در عین اینکه ظرفیّتهای غیر جوان را نفی نمیکردند.
حالا ما امروز بحث جوانگرایی را مطرح میکنیم، بعضیها تصوّر میکنند که جوانگرایی یعنی پیران را انسان بکلّی از حوزه خارج کند؛ نه، نظر امام مطلقاً این نبود.
ایشان به جوانها اعتماد میکردند به عنوان یک ذخیره برای نظام، به عنوان ثروت برای نظام، به نیروهای غیر جوان هم به همان اندازه اعتماد میکردند.
🔰 امام به معنای واقعی کلمه ابرقدرتها را تحقیر کرد
🔺️ تحوّل مهمّ دیگری که امام به وجود آورد ــ که شاید از بعضی از این تحوّلات مهمتر بود ــ عبارت است از تحوّل در نگاه به قدرتهای جهانی و ابرقدرتها.
هیچ وقت تصوّر نمیشد که بشود روی ارادهی آمریکا و روی حرف آمریکا حرفی زد، بر خلاف ارادهی آمریکا بشود حرکتی انجام داد.
امام کاری کرد که خود رؤسای جمهور آمریکا گفتند این ما را تحقیر کرد.
واقعاً هم همین بود.
امام و کارگزاران امام و جوانهایی که با اشارهی دست امام حرکت میکردند، اینها به معنای واقعی کلمه تحقیر کردند ابرقدرتها را.
امام نشان داد که ابرقدرتها ضربهپذیرند، شکستپذیرند، که آینده هم این را نشان داد؛ دیدید سرنوشت شوروی سابق را که آن جور شد، این هم آمریکای امروز است که این قضایای آمریکا را ملاحظه میکنید.
امام این را از آن روز در دل مردم قرار داد که بدانند اینها شکستپذیر و ضربهپذیرند.
همهی این تحوّلات را امام بزرگوار به وجود آورد، که به معنای واقعی کلمه «امامِ تحوّل» بود.
🔰 حوادث امروز آمریکا واقعیتی است که پنهان میشد/ کاری که با این سیاه پوست انجام شد، کاری بود که آمریکا با تمام دنیا انجام میدهد/ این طبیعت حکومت آمریکاست
🔺️ آنچه امروز در شهرهای آمریکا مشاهده میشود بُروز یک واقعیّاتی است که همیشه پنهان نگه داشته میشد؛ اینها چیز جدیدی نیست؛ بُروز واقعیّتها است که آن لجنِ تهِ حوض میآید بالا و خودش را نشان میدهد.
اینکه یک پلیسی با خونسردیِ تمام زانویش را بگذارد روی گردن یک سیاهپوستی و همین طور نگه دارد و فشار دهد تا او جان بدهد، او التماس کند، استغاثه کند، این هم خونسرد بنشیند روی او و فشار بدهد، چند پلیسِ دیگر هم بِایستند و تماشا کنند و هیچ اقدامی نکنند، این چیزی نیست که جدیداً به وجود آمده باشد؛ طبیعت آمریکا این است.
این کاری است که آمریکایی ها با تمام دنیا میکردند؛ با افغانستان و عراق و سوریه همین کار را کردند، قبلها با ویتنام و با خیلی از کشورهای دیگر هم همین کارها را کردند.
این اخلاق آمریکا است؛ این طبیعت حکومت آمریکا است؛ امروز این جوری خودش را نشان میدهد.
اینکه حالا مردم شعار میدهند بگذارید ما نَفَس بکشیم یا نمیتوانیم نَفَس بکشیم ــ که امروز شعار مردم آمریکا شده در ایالتها و تظاهراتهای وسیع شهرهای مختلف ــ این در واقع حرف دل همهی ملّتهایی است که آمریکا در آنجا ظالمانه اقدام کرده است.
🔰 به توفیق الهی آمریکاییها با رفتار خودشان رسوا شدهاند
🔺️ آمریکاییها به توفیق الهی با رفتارهای خودشان رسوا شدهاند.
آن مدیریّتشان در قضیّهی کرونا بود که آنها را رسوا کرده، الان هم ادامه دارد آن رسوایی.
با اینکه دیرتر از خیلی از کشورها اینها ابتلا پیدا کردند و میتوانستند از تجربههای دیگران استفاده کنند، ضعف مدیریّت در آن کشور موجب شده که امروز تلفاتشان چندین برابر کشورهای دیگر است، به خاطر همین خصوصیّات فسادی که در دستگاه حاکمهی آمریکا وجود دارد.
🔹️ مردم را میکُشند و با جنایت واضح و آشکار خودشان را نشان میدهند و عذرخواهی هم نمیکنند، در عین حال زبانشان هم دراز است و میگویند «حقوق بشر»! آن مرد سیاهی که آنجا کشته شد ظاهراً بشر نبود و حقوقی نداشت.
🔺️ به نظر من ــ قبلاً هم یک وقتی گفتم، الان هم میگویم ــ ملّت آمریکا احساس خجلت و سرافکندگی میکند از حکومتهای خودش و از این حکومتی که الان در آمریکا هست.
واقعاً جا دارد که ملّت آمریکا احساس سرافکندگی کند.
آن کسانی هم که شغلشان حمایت از آمریکا و دفاع از آمریکا و بزک کردن آمریکا بود، چه ایرانیهایی که داخل کشورمان هستند یا بعضی ایرانیهایی که خارج از کشور هستند، آنها هم به نظر من دیگر سرشان را نمیتوانند بلند کنند با این وضعی که الان پیش آمده است.
نزدیک دو میلیون مبتلا به #کرونا 😳
بیش از صدهزار جان باخته کرونا 😔
چهل میلیون بیکار شده از کار به طور دائم یا موقت 😕
خفه شدن یک سیاهپوست با زانوی پلیس به مدت هفت دقیقه 😠
اعتراضات سراسری در آمریکا و آشوب و درگیری با پلیس 😐
دستور ترامپ برای شلیک به معترضان ☹
آزادی پلیس قاتل با وثیقه 🤔
آتش زدن پرچم آمریکا به دست مردم آمریکا 🙂
بازداشت خبرنگار توسط پلیس هنگام پخش زنده برنامه 🧐
شلیک گلوله فلفل به یک خبرنگار توسط پلیس 😒
و ...
اینجا آمریکاست. آمریکای وحشی، آمریکای بدون روتوش ⛔
میگم مردم #امریکا دمشون گرم از راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن ما هم جمعیتشون بیشتره توو خیابونا 😂😜
انّا لله و انّا الیه راجعون
برخی از معلمان ما هستند که برای ما نقشی بیش از یک استاد و آموزگار را ایفا میکنند و به همین دلیل است که تا مدت ها بعد از پایان دوره آموزش با آن ها ارتباط داریم. غم فوت معلم های این چنینی بسیار دشوار است و تحمل آن جز با خواندن و نوشتن مرثیه ها در این غم میسر نیست.
خبر ناگهانی از دست دادن معلم جهادگر و دلسوز استاد حسن تِرَن به حدی سنگین و جان گداز است که به سختی در باورمان جای میگیرد. اما صد افسوس که چاره ای جز تسلیم به خواسته چرخ گردون نیست.
در این غم عظیم ما را چه چاره ای است جز دعا به درگاه خداوند متعال؟
از خدای بزرگ برای روح بزرگ استاد عزیزمان علو درجات و برای بازماندگان ایشان صبر و شیکبایی مسئلت میکنیم.
💐 شما هم زحمت بکشید ۱حمد و ۳ قل هو الله هدیه بفرمایید
﷽
نجاست قند!
❌شبهه ۴۰۰
" قسمتی از خاطرات کلنل اف استیون کول از اولین فرمانده نظامی بریتانیا در ایران:
آنها (ایرانیها) خیلی ساده لوح و زود باورند. مهربانند و سخت کوش. هر حاکمی که بخواهد به آنها مستبدانه حکم فرماید راحت میتواند آنها را با بازی با باورهایشان فریب دهد و بر آنها حاکم شود ولی اگر حاکمی بخواهد برایشان دل بسوزاند و حق را بر مردم دهد او را سرنگون میکنند. مردمانی اند مستحق ظلم.
یادم نمی رود وقتی چای را از هند به مزارع طبرستان بردیم و کشت کردیم و با شکر مخلوط کردیم و به خوردشان دادیم وقتی سود سرشاری بدست آوردیم روحانی بزرگشان حاج ملا محمد کرمانی نزد من امد و گفت اگر میخواهی به تجارت شکر و چایت در ایران ادامه دهی باید چهار یک سودت را به من بدهی. من اورا ضعیف پنداشتم و به او خندیدم و از عمارت بیرون انداختم. بعد از چند ماه گزارش آمد که دیگر در ایران مردم چای نمینوشند. باورم نمیشد. چطور ممکن بود. اکثر مردم به چای معتاد بودند.
بعد از پاره ای تحقیقات فهمیدیم میرزای کرمانی چای و شکر را نجس و نوشیدنش را حرام اعلام کرده و مردم هم چشم و گوش بسته فقط مطیع.
کلی به این ملت نفهم خندیدم.
او (میرزای کرمانی) را به عمارت فرا خواندیم.
به او گفتم حیف که چای را حرام کردی اگر راه برگشتی بود و میشد هنوز سودی از چای بدست اوریم چهار یک تو را پرداخت میکردیم.
میرزا خندید و گفت تو عهدنامه را بنویس حرام و حلالش با من.
او این فتوا را داد که اگر شکر (حبه قند) را به چای برسانند و بعد در دهان بگذارند نجاستش بر کنار میرود وچای و شکر از حالت حرام خارج میشود.
اینگونه باز حرامی به حلال تبدیل شد و ما و میرزا به سودمان رسیدیم و مردم به رضایت خدایشان.
یادم هست وقتی همین میرزای کرمانی شیاد مرد، باز همان مردم عکس او را در ماه میدیدند.
نمیدانم چگونه خلقتی هستند قوم پارس.
هر کس که به آنها خوش خدمتی کنند را دزد میخوانند و هر کس انها را بفریبد را در ماه و خورشید می بینندش.
شاید اعراب برای تضعیف ایران آنها را مسلمان کردند.
یادم نمیرود مردم شکر (حبه قند) را بین انگشتان میگرفتند و بزور آن را به چای ته استکان میرساندند تا پاک شود بعد بخورند و من فقط به انها میخندیدم و ته بسته های شکرم مینوشتم "شکر پاک میرزایی"
نمیدانم این ملاها و میرزاها در آینده چه بر سر این ملت زود باور بیاورند.
کاش رستگار شوند."
✅پاسخ:
🔹داستان مذکور خیالی است و در هیچ منبع معتبری یافت نشد و جستجوی فارسی و انگلیسی "کلنل اف استیون کول" هم نتیجه خاصی در بر نداشت!
🔹 با جستجوهای انجام گرفته ، در آن دوره مرجع تقلید بزرگی به نام "ملا محمد کرمانی" یافت نشد! تنها شخصیت مطرح تاریخی که عبارت "میرزای کرمانی" ما را به آن می رساند ، میرزا رضای کرمانی قاتل ناصرالدین شاه است که نه روحانی بوده و نه فتوا می داده است !
🔹 اولین بار در سال ۱۲۶۱ ، حاج محمد اصفهانی کشت چای در ایران را آغاز نمود که به عللی رونق و توسعه نیافت و در سال ۱۲۷۹ ، با تلاش محمد میرزای چایکار ملقب به کاشف السلطنه کشت چای در لاهیجان و کلارآباد آغاز گردید که ارتباطی با انگلیس نداشته است !
🔹 اما در مورد فتوای نجاست چای و شکر باید گفت این قضیه به جملهی «خود گویی و خود خندی ...» شباهت تامی دارد چرا که چنین قضیه ای هرگز وجود نداشته است.
بله میرزای شیرازی، قند و کالاهای روسی را در مقطعی خاص و جهت پیشگیری از سلطه اقتصادی اجانب تحریم (و نه نجس) اعلام کرد (مانند قضیه تحریم تنباکو) که ارتباطی با داستان ادعا شده ندارد. شاید دشمنانی که با اینگونه فتاوا را مخالف منافع خود میبینند، با تحریف و تمسخر آن، از اسلام و علمای اسلام انتقام می گیرند.