eitaa logo
صعود (کانال اطلاع رسانی حجت‌الاسلام دکتر سید محمود نبویان )
4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
14 فایل
﷽ کانال رسمی حجت‌السلام والمسلمین دکتر سید محمود نبویان نماینده مردم محترم تهران در مجلس شورای اسلامی 🇮🇷 نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی 🔰 کانال‌های رسمی پیام‌رسان ایتا eitaa.com/nabavian پیام‌رسان ویراستی https://virasty.com/nabavian_mahmud
مشاهده در ایتا
دانلود
بایدن به عنوان تضمین برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در ایران مورد قبول و قابل تکیه قرار گرفته است. (بند۴-۵ تصمیم کمیسیون‌مشترک) (۳)- آمریکا تعهد و تضمین نداده است که تحریم‌های رفع‌شده را دوباره وضع نکند، بلکه آمریکا در این توافق مجاز است ملت ایران را تحریم مجدد کند و صرفا به‌شرط پایبندی کامل ایران به برجام، به سرمایه‌گذاران، ۳۶۵روز فرصت داده است که از ایران خارج شوند. (بند۷-۵ تصمیم کمیسیون مشترک) (۴)- قبل از این‌که آمریکا تحریم نفتی و بانکی را رفع کند، ایران موظف است وظایف زیر در حوزه هسته‌ای خودش را انجام دهد: ۱- غنی‌سازی ۲۰ و ۶۰ درصد متوقف کند، ۲- انباشت اورانیوم بالای ۵درصد را متوقف کند، ۳- ایران می‌تواند ۵/۲ کیلو مواد غنی‌شده تا ۲۰درصد را نگه دارد و بقیه را باید به زیر ۵درصد رقیق‌سازی کند، ۴- ساخت و نصب سانترفیوژهای اضافه بر سانترفیوژهای موجود را متوقف کند، ۵- تولید و تحقیق‌وتوسعه در مورد اورانیوم فلزی را متوقف کند، ۶- با آژانس در مورد اطلاعات لازم و پایه برای از سرگیری نظارت و راستی‌آزمایی برجام، همکاری کند، ۷- در اجرای  بند «ز» بند ۲۰ این ضمیمه نسبت به ذخایر اورانیوم و سوخت‌ها، اقدامات ضروری را تسهیل کند، (بند «ز» بند ۲۰ این ضمیمه: سطح غنی‌سازی باید ۶۷/۳ باشد، ۸- ذخایر اورانیوم – تا ۵درصد – خود را به ۳۰۰ کیلو برساند و بقیه را در ازای دریافت اورانیوم طبیعی تحویل دهد، ۹- از صفحات سوخت راکتور تهران و ضایعات، اورانیوم با غنای پایین بدست نیاورد. (بند۶پیوست بازاجرا) (۵)- فروش نفت و میعانات ایران تا حدود ۴۵روز –در سقف ۵۰ملیون بشکه- آزاد بوده و لکن مشروط به صادرات به کشورهایی است که از جانب ایران و نیز آ‌مریکا تعیین شده باشد، یعنی اگر آمریکا بگوید به کشور چین نباید نفت فروخته شود، ایران پذیرفته است که نظر آمریکا را تامین کند. (بند ۹ پیوست بازاجرا) (۶)- راستی‌آزمایی رفع تحریم‌های آمریکا، به عهده خود آمریکا است و ایران دخالتی در آن ندارد. (بند۱۸ و ۲۵پیوست بازاجرا) (۷)- راستی‌آزمایی اقدامات اتحادیه‌اروپا و سه‌کشور اروپایی نیز به عهده خود آنها است و ایران دخالتی در این مورد ندارد. (بند۱۹پیوست بازاجرا) (۸)- اما راستی آزمایی فعالیت‌های ایران در زمینه هسته‌ای به عهده ایران نیست بلکه آژانس باید فعالیت ایران را به‌طور کامل راستی‌آزمایی کند. (بند۲۰ پیوست بازاجرا) درنتیجه، راستی‌آزمایی اقدامات آمریکا و اروپا در رفع تحریم‌ها به عهده خود آمریکا و اروپا است، اما راستی‌آزمایی فعالیت‌های ایران به عهده خودش نیست و آژانس باید آن را انجام دهد. (۹)- بدون دخالت ایران، آمریکا به‌طور خودکار به برجام بر می‌گردد. (بند۲۸پیوست بازاجرا) با ورود آمریکا به برجام، احتمال إعمال مکانیسم ماشه به‌صورت جدی وجود دارد. (۱۰)- هیچ تعهد عملی نسبت به مشکل تبدیل ارز حاصل از فروش نفت ایران به ارزهای مورد نظر ملت ایران داده نشده است، از این‌رو، مشکل اساسی کانورژن به حال خود باقی است و ملت ایران به‌راحتی قادر به دسترسی به منابع ارزی خود در خارج از کشور نخواهد بود. () (۱۱)- انتقال پول‌های مسدودشده ایران در خارج از کشور مشروط به تامین نظر آمریکا شده است.( ) نتیجه دقت در موارد اجمالی بالا روشن می‌سازد که خطوط قرمز ترسیم‌شده از سوی‌ رهبر معظم انقلاب و نیز قانون اقدام راهبردی مجلس در مورد رفع تحریم‌های برجامی تامین نشده است. همه این اقدامات تاسف‌بار ناشی از آن است که مسئولین اصلی مشغول در مذاکرات فعلی وین-یعنی مسئولین کمیته‌های هسته‌ای، تحریم، تصمیم‌ کمیسیون مشترک و ضمیمه بازاجرا- عینا همان مسئولین اصلی تیم مذاکراتی آقای ظریف هستند. به‌طوری که کمیته هسته‌ای به آقای بقایی و کمیته تحریم به آقای سادات‌میدانی و دو کمیته تصمیم کمیسیون مشترک و نیز ضمیمه بازاجرا به آقای صابری انصاری سپرده شده است. لازم است به رئیس‌جمهور محترم-جناب حجه‌الاسلام دکتر رئیسی- که بحمدالله به صورت جدی در صدد رعایت خطوط قرمز نظام در مذاکرات است، یاد‌آوری شود که برای دست‌یابی به یک توافقی که با رعایت خطوط قرمز نظام بتواند منافع ملت ایران را تامین کند، مستلزم آن است که تغییر فوری در تیم مذاکرات داده شود و از افراد انقلابی و متدین و متعهد به منافع ملت و خطوط قرمز نظام استفاده شود.  
دستور العمل تیم مذاکره کننده حرکت بر مبنای خطوط قرمز نظام 🔹سخنگوی محترم دولت امروز گفت "تحریم در حین مذاکرات، بیانگر و نشان دهنده جدی نبودن طرف غربی در پیشبرد مذاکرات است". ♦️این ارزیابی، ارزیابی دقیق و درستی است و منطبق بر واقعیات، نشان می دهد که نباید به برخی زبان بازی های طرف غربی اعتماد کرد. طرف غربی و غربگرایان همواره ادعا می کنند که مذاکره جای تعامل و تنازل است و "کوتاه بیایید تا توافق شکل بگیرد"! 🔹اما آنچه در عمل از طرف غربی و آمریکایی دیده می شود، اصرار بر حفظ ساختار تحریم ها و ندادن تضمین معتبر برای تکرار بدعهدی در برجام است. ♦️اعمال مکرر تحریم های جدید، اصرار بر عدم لغو موثر تحریم ها و ندادن تضمین معتبر، و حتی راه ندادن یک خواننده به آمریکا صرفا به خاطر این که مثلا سربازی اش را سی سال قبل در سپاه گذرانده، همگی گواه این مدعاست که آمریکا بنای کاهش تنش را ندارد و صرفا در صدد دسترسی به مکانیسم ماشه در برجام و تحمیل محدودیت های هسته ای به ایران است. 🔹در چنین شرایطی که سوء نیت آمریکا کاملا برای دولت محترم مُحرز است، چرا برخی حامیان -بر خلاف اغلب حامیان دولت- در توجیه "تنازل" از خطوط قرمز اعلامی رهبر معظم انقلاب، قلم می زنند و سخن می گویند؟! ♦️جدا کردن غیر واقعی "اصول و سیاست نظام" از "دستور العمل مذاکرات" و تلقی این که خطوط قرمز برای چانه زنی است و نه ایستادن بر مبنای آن، تحلیل نادرستی است که می تواند ایران را -در اثر رویکرد غلط دولت گذشته و چینش و اجرای خسارتبار برجام- از حداقل حقوق خود محروم کند و کلاهبرداری پسا برجامی آمریکا را احیا نماید. 🔹ما در مذاکرات، بر سود سود طرفین در یک توافق "بُرد- بُرد" (پایاپا و متوازن) حرف نمی زنیم که بتوانیم درباره کم و زیاد شدن این سود چانه زنی و تنازل کنیم یا تخفیف بدهیم؛ بلکه بر سر حقوقی می جنگیم که کف آن هم در برجام تضمین نشده است. ♦️ضمنا دوست و دشمن اذعان دارند چیدمان برجام به نحوی بوده که با وجود انجام همه تعهدات توسط ایران در طول سال های 94 تا اواخر سال 98، آمریکا و غرب توانسته اند زیر تعهدات حداقلی خود زده و دبّه کنند. 🔹بنا بر این واقعیت ها، معنا ندارد که ما سقف مطالبه خود را همان "کف بی تضمین حقوق خود در برجام" بدانیم و بازگشت به قالب کلاهبردارانه را بپذیریم. این در حالی است که آمریکا اراده واقعی ندارد، که اگر داشت، دولت بایدن می توانست راسا خروج آمریکا از توافق را جبران، و تحریم ها را به همان شکل محدود قبل، تعلیق کند. ♦️اجمالا این که به اعتبار یقین به اثبات "سوء نیت طرف غربی"، مسئولیت سیاسیون و رسانه های خودی، مطالبه "عدم تنازل از خطوط قرمز صریح و اعلامی رهبر انقلاب" است؛ و نه توجیه تراشی درباره تنازل از این اصول و القای این که دستور العمل ابلاغی تیم مذاکره کننده، غیر از خطوط قرمز است. @IMANI_mohammad
✍️ سید محمود نبویان : متاسفانه قاتلان و اشرار حادثه آفریدند و در صحن رضوی یک انسان مظلوم را به شهادت رساندند. لازم است رئیس جمهور محترم به وزیر کشور دستور رسیدگی سریع داده و قوه قضائیه نیز هرچه زودتر با قاتل و همکارانش برخورد عبرت آموز داشته باشد تا شاهد ترویج خشونت نباشیم. به خانواده و دوستان این شهید تسلیت عرض میکنم . خوش به حال این بزرگوار که با زبان روزه و در حالی که میهمان علی بن موسی الرضا علیه السلام بودند و در خانه آن حضرت به شهادت رسیده اند.
✍️ حجت‌الاسلام سید محمود نبویان : این هفته به مدت ۴ روز به اتفاق دوستان دیگر از کمیسیون اصل نود مجلس، جهت بررسی میدانی مساله قاچاق سوخت در استان سیستان و بلوچستان مستقر بوده ایم. مردم این استان پهناور بسیار خونگرم و محترم بوده اما متاسفانه از امکانات لازم برخوردار نبوده اند. در بررسی اولیه در بازدید میدانی مرز خشکی و آبی این استان روشن شد که حدود ۱۰ ملیون لیتر گازوئیل به کشورهای همسایه به ویژه پاکستان قاچاق می شود. در حالی که قیمت هر لیتر گازوئیل در کشور ۳۰۰تومان است، به مبلغ ۱۵هزار تومان در مرز پاکستان به فروش می رسد. یعنی روزانه حدود ۱۵۰ملیاردتومان به جیب عده خاص و مافیای سوخت میرود. علاوه بر این مواجه با قاچاق آرد و ماکارونی و روغن در حد بسیار وسیع بوده ایم. هر کیسه آرد به قیمت حدود ۴۰هزارتومان خریداری و به مبلغ ۷۰۰هزار تومان در مرز پاکستان به فروش می رسد. این امر در برخی استانهای مرزی دیگر نیز مشاهده میشود. به راستی این پولهای هنگفت صدها ملیاردتومانی در هرروز به جیب چه کسانی میرود. چرا همه مردم نجیب سیستان و بلوچستان و استانهای دیگر نباید از آن استفاده کنند. به نظر شماچگونه میتوان مانع این قاچاق در مرزهای کشور شد؟ مادامی که قیمت آرد در کشور حدود یک بیستم قیمت آرد در کشورهای همسایه باشد آیا مافیای قاچاق از آن صرفنظر خواهد کرد؟ قاچاق وقتی قطع خواهد شد که برای مافیای قاچاق صرفه اقتصادی نداشته باشد. لذا دولت باید از پرداخت یارانه به عده ای خاص و مافیای اقتصادی به تدریج دست بردارد و با واقعی سازی قیمتها به همه مردم یارانه پرداخت کند. البته روشن است مافیای اقتصادی هیچگاه از این سود کلان دست بر نمیدارد و در فضای مجازی و حقیقی به بهانه های گوناگون با آن مخالفت میکند. روشن است این زالو صفتان به فکر خودشان هستند نه اینکه دغدغه مردم را داشته باشند.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گزارش این کمیسیون درباره نحوه اجرای قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» را قرائت کرد. به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه 25 خرداد) قوه مقننه گزارش این کمیسیون درباره نحوه اجرای قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» را قرائت کرد که به شرح زیر است: هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی سلام علیکم با احترام، در اجرای قانون نحوه گزارش کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مصوب  3/  9/ 1366 مجلس شورای اسلامی و ماده 101 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به پیوست گزارش تهیه‌شده دربارة «نحوه اجرای قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» که در جلسه مورخ  16/  6/ 1400 کمیسیون به تصویب رسیده است برای قرائت در اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، تقدیم می‌شود. به : نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از: کمیسیون اصل نودم (90) قانون اساسی موضوع: گزارش نحوه اجرای قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» سلام علیکم مستحضرید، قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» در تاریخ 12/9/1399 به تصویب مجلس‌ شورای ‌اسلامی و سپس تأیید شورای ‌محترم نگهبان رسیده است. این قانون در پنج ‌ماده، به صورت صریح و خاص، وظایف مشخصی را برای سازمان انرژی‌ اتمی ‌ایران تعیین و آن سازمان را موظف به اجرای مفاد آنها نموده است. بررسی‌های کارشناسی مختلف و نیز جلسات متعدد با ریاست محترم سازمان ‌انرژی‌ اتمی و معاونان ایشان در کمیسیون اصل نود و نیز ارسال نامه حاوی سوالات مختلف از ریاست وقت سازمان‌ انرژی‌ اتمی ایران به شماره نامه 7914/1173001/90م مورخ 6/4/1400 و پاسخ‌های سازمان به این سوالات به شماره نامه 478/30/م مورخ 16/4/1400، استنکاف معاون‌ رئیس‌ جمهور و رئیس وقت ‌سازمان ‌انرژی ‌اتمی در امتناع یا ممانعت از اجرای این قانون در تاریخ‌های مقرر، برای کمیسیون اصل ‌نود مجلس ‌شورای ‌اسلامی به ‌قرار زیر محرز شده است: (1)- مطابق ماده یک قانون، سازمان‌ انرژی ‌اتمی موظف بوده است بلافاصله پس از تصویب این قانون، از یک‌سو، اقدام به تولید اورانیوم با غنای بیست‌درصد کند، و از سوی ‌دیگر، بدون هیچ تأخیری، اقدام به تولید اورانیوم با غنای بالاتر از بیست درصد مورد نیاز کشور –مانند 60درصد برای مصارف پزشکی- نماید،اما: اولاً- علی‌رغم این‌که این قانون در تاریخ 12/9/1399 تصویب و در مورخ 5/10/1399 لازم‌الاجرا شده است، به تصریح سازمان ‌انرژی ‌اتمی ایران در نامه مورخ  6/  4/ 1400 حاوی پاسخ به نامه کمیسیون اصل نود مجلس‌ شورای ‌اسلامی: «این سازمان بلافاصله مقدمات و تمهیدات فنی لازم برای عملیات "تولید و ذخیره‌سازی اورانیوم با غنای 20٪" را آغاز نمود و عملا در تاریخ 14/10/99 تولید محصول آغاز گردید». و با قطع‌ نظر از بند 18 گزارش آژانس ‌بین ‌المللی ‌انرژی ‌اتمی مورخ 23 فوریه 2021 (5/12/1399) که زمان شروع غنی‌سازی 20٪ در ایران را 15/10/1399 می‌داند: «از 4 ژانویه 2021 (15/10/99) ایران همچنین شروع به غنی‌سازی UF6 تا 20درصد اورانیوم 235 کرده است.» در صورتی که مبدأ تاریخ اجرای قانون را زمان لازم‌الاجراشدن قانون بدانیم، بر اساس تاریخ اعلام‌شده از سوی سازمان ‌انرژی ‌اتمی، این سازمان 9 روز تأخیر در اجرای ماده اول قانون دارد. ثانیاً- ریاست محترم وقت سازمان‌ انرژی ‌اتمی‌ ایران در جلسه حضوری مورخ 11/5/1400 در کمیسیون در مقام پاسخ به تخلف مذکور، مدعی شده است که مطابق قانون مجلس، سازمان موظف بوده است که در طول یک ‌سال، 120 کیلوگرم بیست‌ درصد را تولید و ذخیره کند، در حالی ‌که قبل از موعد تعیین‌شده، ما توانستیم مقدار مذکور را تولید و ذخیره کنیم، لذا باید مورد تشویق قرار بگیریم نه توبیخ. این جواب در پاسخ‌های مذکور سازمان به نامه کمیسیون اصل‌ نود نیز ذکر شده است: ضمن قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران عزیز صنعت هسته‌ای، تخلف سازمان ‌انرژی ‌اتمی ‌ایران در اجرای ماده یک قانون مجلس، نسبت به تأخیر 9 روزه از زمان مورد درخواست قانون نسبت به شروع تولید 20% بوده است نه دست‌یابی به مقدار تعیین شده –یعنی 120کیلوگرم- که زودتر از یک‌ سال به آن دست‌ یافته‌اند. ثالثاً- مطابق ماده یک‌ قانون، سازمان موظف بوده است که نیاز کشور به اورانیوم غنی‌شده بالاتر از بیست‌ درصد جهت مصارف صلح‌آمیز –مانند نیازهای پزشکی- را به ‌طور کامل تامین و بدون تأخیر نسبت به آن اقدام کند. بر این ‌اساس، سازمان موظف بوده است که غنی‌سازی بالاتر از 20درصد –از جمله 60 درصد یا مقادیر دیگر- را بدون تأخیر پس از لازم‌الاجراشدن قانون در 5/10/ 1399 آغاز کند. این وظیفه نیز در موعد قانونی تعیین‌شده صورت نپذیرفته است برای ‌نمون
ه، پس از انفجار دوم سایت غنی‌سازی نطنز، تولید اورانیوم با غنای 60 درصد که کاربرد وسیع صلح‌آمیز پزشکی دارد، در روز 26/1/1400 آغاز و در بامداد جمعه 27/1/1400 اولین محصول آن دریافت شده است. اظهارات ریاست محترم وقت سازمان انرژی اتمی در این مورد که در خبرگزاری‌ها منتشر شده است، چنین است: «در 26/1/1400 دستور راه‌اندازی 60 درصد را دادیم و 40 دقیقه بامداد امروز-27/1/1400- محصول 60 درصد گرفتیم.» آژانس نیز در 29/1/1400 تولید اورانیوم با غنای 60درصد از سوی ایران را تایید کرده است. چنانچه ملاحظه می‌شود، این وظیفه نیز با تخلف و تأخیر 111 روزه انجام شده است. رابعاً- جالب آن است که در متن پاسخ مذکور که سازمان ‌انرژی ‌اتمی ‌ایران برای کمیسیون فرستاده است، تاریخ تولید اورانیوم با غنای 60درصد، 28/10/1399 اعلام شده است: «از تاریخ 28/10/99 تولید اورانیوم با غنای 60درصد آغاز و تاکنون مقدار 9 کیلوگرم ذخیره‌سازی شده که در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز انجام این فعالیت مورد اشاره قرار گرفته است.» ذکر تاریخ 28/10/1399 برای آغاز تولید اورانیوم با غنای 60درصد، کاملاً خلاف واقع بوده و وقتی در کمیسیون اصل نود، از آقای رئیس سازمان نسبت به این تاریخ نادرست، سوال شد، ایشان نیز با کمال تعجب از معاونان حاضر خود در کمیسیون پرسیدند که این تاریخ چرا در پاسخ سازمان ذکر شده است؟ مطابق تبصره ماده واحده «قانون اجازه مکاتبه و تحقیق مستقیم به کمیسیون اصل 90 با دستگاه‌های دولتی مصوب 1/11/1359» مسئولین موظفند که پاسخ کافی و مستند به کمیسیون ارائه کنند. از این‌رو، ارائه پاسخ‌های غیرمستند و خلاف واقع، تخلف دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. (2)- مطابق ماده دوم، سازمان انرژی ‌اتمی ‌ایران، مکلف بوده است بلافاصله پس از تصویب این قانون، ظرفیت غنی‌سازی و تولید اورانیوم غنی‌سازی‌ شده با سطح غنای متناسب هر یک از مصارف صلح‌آمیز کشور را به میزان ماهانه حداقل پانصد کیلوگرم افزایش دهد و نسبت به نگهداری و انباشت مواد غنی‌شده در کشور اقدام کند. بر این‌ اساس، با عنایت به اینکه مصارف صلح‌آمیز کشور در زمینه‌های گوناگون پزشکی، صنعتی، تولید سوخت برای تولید برق و ... گسترده می‌باشد، ایران نیازمند به تولید اورانیوم با غنای حدود 5 درصد، 20 درصد و 60درصد برای مصارف صلح‌آمیز خود است. مطابق ماده دوم، آماده‌سازی و ایجاد ظرفیت برای تولید اورانیوم با سطوح غنای مختلف متناسب با مصارف صلح‌آمیز کشور، می‌بایست بلافاصله پس از لازم‌الاجراشدن قانون یعنی از تاریخ 5/10/ 1399 آغاز می‌شد. به اعتراف صریح سازمان انرژی‌اتمی ایران در پاسخ به سوال دوم کمیسیون اصل نود: «اجرای عملیات "افزایش ظرفیت غنی‌سازی" پس از بررسی‌های همه‌جانبه فنی و تعیین نیازها و ضرورت‌ها، و بر اساس پاسخ بالا در تاریخ 28/10/99 آغاز گردیده و...» آماده‌سازی و ایجاد ظرفیت در تاریخ 28/10/99 آغاز شده است و بدیهی است که سازمان ‌انرژی ‌اتمی در اجرای ماده دوم قانون نیز با تأخیر 23 روزه مواجه بوده است. (3)- مطابق ماده سوم، سازمان ‌انرژی ‌اتمی موظف بوده است ظرف سه‌ماه بعد از تصویب این قانون، اولاً: عملیات نصب، تزریق گاز، غنی‌سازی و ذخیره‌سازی مواد با غنای مورد نیاز کشور-مانند 20 و 60 درصد- را با حداقل هزار دستگاه IR2m آغاز کند، ثانیاً: عملیات نصب، تزریق گاز، غنی‌سازی و ذخیره‌سازی مواد با غنای مورد نیاز کشور - مانند 20 و 60 درصد - را با حداقل 164 دستگاه IR6 آغاز کند، ثالثاً: مطابق تبصره ماده سوم، سازمان موظف بوده است جهت تعیین مکان، نصب و استقرار ماشین‌های مذکور، استانداردهای پدافند غیرعامل را اخذ و اجرا کند. لیکن: اولاً- مطابق ماده سوم، ظرف 3 ماه پس از تصویب قانون – یعنی در تاریخ 12/12/1399- می‌بایست هزار دستگاه ماشین IR2m نصب می‌شد و با تزریق گاز به آن‌ها به غنی‌سازی می‌پرداختند. اما این ماده از قانون اجرا نشده است، به ‌طوری ‌که مطابق بند 21 گزارش آژانس ‌بین‌المللی ‌انرژی ‌اتمی مورخ 23 فوریه 2021 (5/12/1399)، ایران تا 21 فوریه 2021 (3/12/99) صرفاً به دو آبشار 174تایی، یعنی به 348 سانترفیوژ IR2m گاز تزریق کرده است. در گزارش آژانس آمده است: «تا 21 فوریه 2021 (3 اسفند 99) ایران 5060 سانترفیوژ IR-1 در قالب 30 آبشار نصب‌شده، 348 سانترفیوژ IR-2m در قالب دو آبشار نصب‌شده برای غنی‌سازی UF6 در نطنز استفاده می‌کند.» ثانیاً- مطابق تبصره ماده سوم، سازمان موظف بوده است جهت تعیین مکان، نصب و استقرار ماشین‌های مذکور، استانداردهای پدافند غیرعامل را اخذ و اجرا کند، سازمان پدافند غیرعامل نیز طی نامه‌ مورخ 15/10/1399 به شماره 107/241/4/3234 به معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس وقت سازمان انرژی اتمی، استانداردهای سازمان پدافند غیرعامل موضوع تبصره ماده 3 قانون اقدام راهبردی را اعلام داشته است. اما سازمان انرژی اتمی از اجرای آنها سر باز زده
و لذا از انجام ماده 3 قانون نیز استنکاف شده است. موارد عدم انجام استانداردهای مورد نظر سازمان پدافند غیرعامل در نامه شماره 159/224/4/3234 مورخ 18/5/1400 سازمان پدافند غیرعامل به کمیسیون اصل نود مجلس شورای ‌اسلامی اعلام و تأکید شده است که در برخی از موارد، سازمان انرژی ‌اتمی بدیهی‌ترین اصول اولیه امنیت و پدافند غیرعامل را رعایت نکرده است. (4)- مطابق ماده چهارم قانون اقدام راهبردی، سازمان ‌انرژی ‌اتمی موظف بوده است ظرف مدت 5 ماه بعد از تصویب قانون، بهره‌برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان را آغاز کند. با عنایت به اینکه، قانون اقدام راهبردی در تاریخ 12/9/1399 مصوب شده است، کارخانه تولید اورانیوم فلزی می‌بایست در تاریخ 12/2/1400 راه‌اندازی و به بهره‌برداری می‌رسید.  اما سازمان انرژی ‌اتمی از انجام وظیفه مندرج در این ماده در موعد قانونی آن نیز استنکاف کرده است، کما این‌که در بند12 جمع‌بندی گزارش سازمان پدافند غیرعامل به کمیسیون اصل نود مجلس ‌شورای ‌اسلامی به شماره نامه 159/224/4/3234 مورخ 18/5/1400 که حاوی نامه ستاد کل نیروهای مسلح به رئیس ‌جمهور سابق به شماره 145/319/4/3234 مورخ 16/4/1400با موضوع: «گزارش نظارت بر اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» است، تصریح شده است: «12- با توجه به آمادگی کامل مجتمع هسته‌ای اصفهان نسبت به تولید اورانیوم فلزی و همچنین پایان ‌یافتن مهلت مقرر قانون راهبردی مجلس ‌شورای ‌اسلامی، تاکنون این مرکز به بهره‌برداری نرسیده است.» (5)- مطابق ماده پنجم، سازمان ‌انرژی ‌اتمی موظف بوده است که همزمان با عملیات بهینه‌سازی و راه‌اندازی عامل واکنش (رآکتور) 40 مگاواتی آب‌ سنگین خنداب اراک (یعنی همان رآکتوری که بر اساس توافق برجام، کالندریای آن بتُن‌ریزی شده و غیرقابل استفاده گردیده است)[7]، نسبت به طراحی یک عامل واکنش (رآکتور) آب ‌سنگین 40 مگاواتی جدید با هدف تولید همسان‌های پایدار (رادیوایزوتوپ) بیمارستانی با جدول زمان‌بندی اقدام کند و جدول زمان‌بندی این موضوع را ظرف مدت یک ‌ماه پس از تصویب این قانون (یعنی در تاریخ 12/10/1399) به اطلاع مجلس شورای ‌اسلامی برساند. لکن متأسفانه موارد فوق انجام نشده و از انجام وظایف مندرج در این ماده نیز استنکاف به عمل آمده است. به اطلاع ملت شریف ایران و نمایندگان مجلس‌ شورای ‌اسلامی می‌رساند، با توجه به تصریح ماده 8 قانون مبنی بر اینکه «مسئول اجرای صحیح و کامل این قانون، رئیس‌ جمهور، مقامات، مدیران مربوط و دستگاه‌های اجرایی ذیربط می‌باشند»، استنکاف رئیس‌ سابق سازمان انرژی ‌اتمی و همچنین رئیس‌ جمهور سابق از انجام وظایف مصرح در قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» برای کمیسیون اصل نود محرز گردیده است و موضوع برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال می‌شود. ضمناً حکم مستنکف از اجرای این قانون نیز در ماده نُهم آن تعیین شده است: «ماده 9- مستنکفین از اجرای این قانون به تناسب امتناع یا ممانعت از اجرا به مجازات تعزیری درجه دو تا پنج قانون مجازات اسلامی مصوب  1/  2/ 1392 محکوم می‌شوند.»
هدایت شده از اخبار فوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ "این چادری که رو سر خواهرامونه... 🎧 کربلایی حسین طاهری ◀️ ✅به اخبار فوری بپیوندید https://eitaa.com/joinchat/2671247548Cab4e3ce
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔 بسیار دردناک 💔 حالا همش بگید با پوشیدن یا نپوشیدن روسری اتفاقی نمیفته ببینید چجوری فاجعه رخ میده کشور آدربایجان ۸۵ درصد شیعه ، چه برسر و مسجد وغیره آمده است .❌ حتما ببینید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍استفاده از سلاح های ممنوعه علیه نیروهای حافظ امنیت توسط اغتشاشگران! @secret_file 🔹اتفاق عجیبی در صحنه اغتشاشات در یکی از شهرهای کشور افتاده است؛ در یکی از تجمعات، آشوبگران از فسفر سفید علیه نیروی انتظامی استفاده کرده اند. فسفر سفید از جمله سلاح های ممنوعه در دنیاست که در بیست سال گذشته فقط صهیونیست‌ها از آن علیه فلسطین و لبنان استفاده کرده اند. یک تکه آن اگر روی جمجمه بیفتد تا مغز استخوان را می سوزاند و می تواند باعث مرگ قرباني بشود. 🔸اغتشاشگران مظلوم(!) از این سلاح علیه نیروی انتظامی حافظ امنیت استفاده کرده‌اند. در هرجای دیگر دنیا اگر چنین اتفاقی افتاده بود پلیس با شلیک مستقیم پاسخ می داد اما اینجا در ایران پلیس مظلومانه صبر کرد تا متهم به خشونت نشود.. 🔻این کلاه اگر نبود قربانی به قربانگاه می‌رفت!!! این سطح از توحش در کشور کم‌سابقه است. این امکانات تهاجمی را چه کسی و در چه زمانی قبل از آغاز اغتشاشات آماده کرده است!؟ 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
هدایت شده از اخبار تهران20:20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️🎥 حاج قاسم: این نظام قطعه ای از بهشت است، باید رو پلک چشممون حفظش کنیم‌. باید جان بدیم براش.. 🎴 اخبار 👇 http://eitaa.com/joinchat/2853175299Cb2c5125cdc
جرم این کودک چیست؟ درست است، چادری بودن مادرش یک جرم در نظر اراذل و اوباش اجاره ای است. قصاص تنها راه برخورد با چنین افراد جنایتکار و حامیان آنها در هر صنف و لباسی است ✍ سید محمود نبویان
شهادت امام حسن عسگری علیه السلام بر شیعیان جهان تسلیت باد .
✍ سید محمود نبویان. برخورد بسیار زشت عده قلیلی در دانشگاه شریف چهره واقعی تربیت یافتگان اینستاگرام و تفکر غربی البته بخش بی بندوبار آن را نشان داده است. این عده بجای ارائه عقلانیت در حل مشکلات مردم صرفا فحاشی و ادبیات چاله میدانی را ارائه داده اند. ادبیاتی که کاملا با ادبیات ایرانی و اسلامی بیگانه است.
✍️ سید محمود نبویان: ضمن احترام به جناب آقای علی دایی، شما ادعایی نسبت به فوت یک دختر دانش آموز اهل اردبیل مطرح کردید لطفا مدارک و اسناد ادعایتان را برای مردم و ما ارائه دهید. منتظر دیدن اسناد و مدارک ادعایی شما هستیم. @nabavian
✍️سید محمود نبویان: دیروز فرزندان دیگری از این وطن عزیز شهید مهدی لطفی (تهران) و شهید سروان عباسی (سیستان و بلوچستان ) به دست جلادان و آشوبگران با شعار زن،زندگی،آزادی به شهادت رسیدند، اما این جنایات و وحشی گری ها تا چه زمانی قرار است ادامه یابد ؟! تنها راه مبارزه با آن قصاص قاتلین در ملآ عام است . ولکم فی القصاص حیاة یا اولی الألباب @nabavian
✍️ سید محمود نبویان: ضمن احترام مجدد به آقای علی دایی ، برای بار دوم عرض می‌کنم اسناد کشته شدن دختر دانش آموز اردبیلی توسط نیروهای انتظامی را به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بدهید و من به عنوان عضو قول می‌دهم که حتما آن را پیگیری خواهم کرد . منتظر می مانیم @nabavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نتیجه گیری‌ غلط برخی حوزویان به دلیل قرار گرفتن در میان بلندگو‌های دشمن 🔹حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران، در حاشیه اجتماع بزرگ علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم، دلیل نتیجه گیری‌های غلط برخی از حوزویان را قرار گرفتن در میان بلندگو‌های دشمن برشمرد.
✍️ سید محمود نبویان: در این روزها: ۱. شاهد آخرین دست و پا زدن دشمنان ملت بزرگ ایران هستیم، ۲. هر روز که از آشوبها میگذرد منطق فحاشی، بی حرمتی، دروغگویی، آشوب، آتش زدن، اکثریت نمایی، قتل و فحشا و بی بندوباری دشمنان علیه منطق عقلانیت و ادب و احترام به انسان و صداقت و رعایت حقوق بشر و دینداری این ملت آشکارتر میشود، ۳. در اغتشاشات اخیر کینه های دشمنان اصلی این ملت یعنی آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای غربی و عربی ناشی از شکستهای ۴۰ساله علیه ملت بزرگ ایران علیرغم تحمیل کودتاها، تحریک گروه هایی مانند کومله و دموکرات، تحمیل جنگ ۸ساله با پشتیبانی کامل از صدام، فتنه های گسترده سالهای ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸، تحمیل بی سابقه ترین تحریمهای گسترده علیه ملت ایران، شکست ها در سوریه، عراق، لبنان، یمن و ... تمام کینه های خود را آشکار ساخته اند، ۴. دشمنان ملت ایران جنگ جهانی رسانه ای علیه این ملت قهرمان به راه انداخته اند تا بتوانند کینه های ناشی از شکستهای پی در پی خود را تسکین بخشند، ۵. مانند روز روشن است که این بار نیز بر آمار شکستهای دشمن افزوده خواهد شد و هیچ _و هیچ_ دشمنی نمیتواند ملت بزرگ ایران را شکست دهد زیرا این ملت، ملت امام حسین علیه السلام است، ملت قرآن و اسلام است و خداوند وعده داده است که این ملت را پیروز کند، چنانکه فرموده است: یا ایهالذین آمنوا ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم (محمد/۷) و ثمره یاری خداوند را در آیه دیگر این امر میداند که هیچ کشوری نمیتواند این ملت را شکست دهد: ان ینصرکم الله فلاغالب لکم ( آل عمران/۱۶۰) @nabavian ایتا @nabavian_mahmud توییتر https://twitter.com/nabavian_mahmud?s=09
نبویان: 🔹در یکی از شهرها، فردی یک میلیارد تومان پول همراه خود داشت، به افراد می‌داد و می‌گفت شعار بنویسند و علیه نظام شعار دهند جزئیات در👇👇 https://www.entekhab.ir/002w8o 🆔 @Entekhab_ir