🏴سخنرانی استاد امینی نژاد از شب ششم تا دهم محرم امسال در مسجد دانشگاه امیرکبیر با عنوان :
تربیت ذیل ولایت اهل بیت علیهم السلام
📸 #گزارش_تصویری مراسم دهه اول محرم ۱۴۴۶
👤 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی #امینی_نژاد
🕌 مسجد دانشگاه امیرکبیر
#محرم_۱۴۴۶
#استاد_امینی_نژاد
#تربیت
🆔 @heiataut
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
14030421_01.mp3
23M
🔉 #گزارش_صوتی مراسم دهه اول محرم، جلسه اول
🏴 شب ششم
👤 حجت الاسلام و المسلمین #امینی_نژاد
📌 تربیت ذیل ولایت اهل بیت علیهم السلام
🕌 مسجد دانشگاه امیرکبیر
#محرم_۱۴۴۶
#استاد_امینی_نژاد
#تربیت
🆔 @heiataut
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
14030422_01.mp3
16.71M
🔉 #گزارش_صوتی مراسم دهه اول محرم، جلسه دوم
🏴 شب هفتم
👤 حجت الاسلام و المسلمین #امینی_نژاد
📌 تربیت ذیل ولایت اهل بیت علیهم السلام
🕌 مسجد دانشگاه امیرکبیر
#محرم_۱۴۴۶
#استاد_امینی_نژاد
#تربیت
🆔 @heiataut
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
14030423_01.mp3
43.65M
🔉 #گزارش_صوتی مراسم دهه اول محرم، جلسه سوم
🏴 شب هشتم
👤 حجت الاسلام و المسلمین #امینی_نژاد
📌 تربیت ذیل ولایت اهل بیت علیهم السلام
🕌 مسجد دانشگاه امیرکبیر
#محرم_۱۴۴۶
#استاد_امینی_نژاد
#تربیت
🆔 @heiataut
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
📣📣تمدید شد.
🔰 مــســابـــقـــهٔ عــــلــمــــی حــکــــمـــت مـــتعالیه.
▫️بامحوریت کتاب «بدایة الحکمة».
💯 شرکت برای طلاب و دانشجویان علاقهمند -اعم از خواهران و برادران- آزاد است.
⏳ مهلت ثبتنام: تا ۵ مرداد ماه ۱۴۰۳.
📆 زمـــان برگزاری: ۶ مهرماه ۱۴۰۳.
📜 دفترچهٔ راهنمــای آزمــون
👈 لینک ثبتنام
🏷 کانال مسابقات حکمت اسلامی
📲 ارتباط با ما:
🆔 @mosabeghat403
🆔 @safeerimam
💢 مؤسسهٔ آموزشی پژوهشی نفحات.
https://eitaa.com/nafahat_eri
14030424_01.mp3
47.4M
🔉 #گزارش_صوتی مراسم دهه اول محرم، جلسه چهارم
🏴 شب نهم
👤 حجت الاسلام و المسلمین #امینی_نژاد
📌 تربیت ذیل ولایت اهل بیت علیهم السلام
🕌 مسجد دانشگاه امیرکبیر
#محرم_۱۴۴۶
#استاد_امینی_نژاد
#تربیت
🆔 @heiataut
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
30.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏷 خاطره آیت الله سبحانی دام ظله از آشنایی شهید مطهری ره با علامه طباطبایی ره در سال ١٣٣٠ شمسی
🔹ورود علامه در اواخر سال ١٣٢۴ یا اوایل ١٣٢۵ شمسی از تبریز به قم
🔹ناشناخته بودن علامه در سالیان ابتدایی ورود
🔹تدریس منظومه توسط علامه در سال ١٣٢٨ در مدرسه حجتیه و حضور آیت الله سبحانی در آن درس
🔹سوال شهید مطهری از علامه در مورد براهین ریاضی و هندسی در بحث ابطال تسلسل و اشکال موجود در آنها
🔹پاسخ علامه: طرح برهان وجود رابط برای نفی تسلسل
#علامه_طباطبایی
#شهید_مطهری
#نکته_فلسفی
💢 مؤسسهٔ آموزشی پژوهشی نفحات.
https://eitaa.com/nafahat_eri
هدایت شده از مثل خمینی (ره)
سفر را آغاز کن
#پوستر
📝ثبت نام دومین اردوی معرفتی_تشکیلاتی «مثل خمینی»
⏰زمان برگزاری اردو: ۱۲ تا ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
⏳مهلت ثبتنام: تا ۵ مرداد
🧔ویژه طلاب برادر
📌 ثبتنام از طریق سایت مثل خمینی:
🌐https://l.khanetolab.ir
📌ارتباط با ادمین ثبتنام
🆔 @mesle_khomeini
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🪴 "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني" 🪴
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
14030425_01.mp3
43.18M
🔉 #گزارش_صوتی مراسم دهه اول محرم، جلسه پنجم(جلسه پایانی)
🏴 شب دهم
👤 حجت الاسلام و المسلمین #امینی_نژاد
📌 تربیت ذیل ولایت اهل بیت علیهم السلام
🕌 مسجد دانشگاه امیرکبیر
#محرم_۱۴۴۶
#استاد_امینی_نژاد
#تربیت
🆔 @heiataut
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بازنشر
🔰 به مناسبت برگزاری مــســابـــقـــهٔ عــــلــمــــی حــکــــمـــت مـــتعالیه
🎞 نماهنگ | اختتامیه المپیاد علوم عقلی
📺 ببینید: گزارشی از اختتامیه المپیاد علوم عقلی که صبح روز پنجشنبه ۲۵ آبانماه ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات امام خمینی ره مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات برگزار شد.
#نماهنگ
#المپیاد_علوم_عقلی
💢 مؤسسه آموزشی و پژوهشی نفحات
@Nafahat_eri
📖 به زودی: همگام با اربعین تا ظهور
▫️کتاب همگام با اربعین تا ظهور اثر حضرت آیتالله یزدانپناه و با تدوین و نگارش حجتالاسلام مهدی صداقت به زودی چاپ خواهد شد.
▫️چاپ اول این اثر با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و در ۱۲۰ صفحه عرضه میشود. این کتاب به همت موسسه آموزشی پژوهشی نفحات آماده سازی شده و توسط انتشارات آلاحمد منتشر خواهد شد.
اخبار بعدی پیرامون انتشار کتاب متعاقبا اعلام میشود.
#به_زودی
#اربعین
#استاد_یزدان_پناه
📃 انتشارات آل احمد
@al_ahmad
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
📣 آغاز پذیرش دوره های مجازی
مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
🔰 تحت نظارت آیتالله استاد سیدیدالله یزدانپناه و اشراف استاد علی امینینژاد
🔅مزایا:
🔸بهرمندی از اساتید برجسته فلسفهوعرفان
🔹پایشمستمرومنظمپیشرفتعلمی
🔸اعطای گواهینامه معتبر توسط موسسه نفحات و دانشگاه تهران
📚۱. دورههــایعـــمـــومـــی:
🔸دوره مــنــطـقوفـلسفـهاســلامی
🔹دوره علمالنفسوحکمتعملی
🔸دوره مقامات عارفان
🔹دوره عرفان اسلامـی
🔸دوره مــعـارف الـهـی۱
📚۲. دورههاینیمهتخصصیوتخصصی:
🔹دوره بدایةالحکمه
🔸دوره نهایةالحکمه
🔹دوره تکمیلی نهایه
📔لینکدفترچهراهنما:
📌https://B2n.ir/Coursemanual
🔗لـــیـــنـــکثـــبـــتنــــام:
📌 https://lms.nafahat-eri.ir
📲پــاســـخبــهسـوالات:
🆔@Amuzeshe_Nafahat_admin
📅مـــهـــلـــتثـــبـــتنـام: ۱۲ مرداد۱۴۰۳
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
📌https://eitaa.com/nafahat_eri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#زندگیتوبافلسفهمتحولکن
#موشنگرافیک
💡کـدام دورههـا بـرای مـن مـنــاسـبتـر اسـت؟
🔅ساختار دورههای آموزشی موسسه نفحات
📔لینکدفترچهراهنما:
📌https://B2n.ir/Coursemanual
🔗لـــیـــنـــکثـــبـــتنــــام:
📌 https://lms.nafahat-eri.ir
📲پــاســـخبــهسـوالات:
🆔@Amuzeshe_Nafahat_admin
📅مـــهـــلـــتثـــبـــتنـام: تا ۱٨ مرداد ۱۴۰۳ تمدید شد.
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
📌https://eitaa.com/nafahat_eri
01 تاریخ منطق در اسلام.mp3
25.45M
🔰 تاریخ منطق در اسلام
حضرت استاد سیدیدالله یزدانپناه در دومین مدرسه تابستانه طلاب در حرم مطهر رضوی که توسط مدرسه علمیه دارالعلم مشهد برگزار شد پیرامون تاریخ منطق در اسلام نکاتی را ارائه کردند.
اهم مباحث مطرح شده در جلسه اول مدرسه منطق و روششناسی:
🔸جایگاه سوفسطائیان در جهتدهی منطقی جامعه
🔸دیدگاههای سقراط و افلاطون و ریشههای شکلگیری منطق
🔸حکمت در منظر افلاطون و تفاوت میان قیاس و برهان در منظر ارسطو
🔸موضع ارسطو در منطق و نبوغ ذهنی وی در تنظیم و تبویب مباحث آن
🔸تلاشهای ارسطو در ساختار و مسائل منطق و امتداد آن در مباحث عملی
🔸اشارهای به ارزش بحثهای حکمت عملی در نظر فلاسفۀ یونان
🔸تلاش شارحان و شاگردان ارسطو در تنظیم ابواب منطق
🔸انتقال منطق از یونان باستان به شامات اسلامی
#تاریخ_منطق
#استاد_یزدانپناه
#مشهد
#جلسه_اول
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
02 تاریخ منطق در اسلام.mp3
26.56M
🔰 تاریخ منطق در اسلام
حضرت استاد سیدیدالله یزدانپناه در دومین مدرسه تابستانه طلاب در حرم مطهر رضوی که توسط مدرسه علمیه دارالعلم مشهد برگزار شد پیرامون تاریخ منطق در اسلام نکاتی را ارائه کردند.
اهم مباحث مطرح شده در جلسه دوم مدرسه منطق و روششناسی:
🔹دورۀ نخست | دوران ترجمه و آشنائی با منطق
اشاره به فعالیت مترجمینی مانند اسحاق بن حنین، أبوبشر متّی بن یونس، یحیی بن عدیّ، یعقوب بن اسحاق کندی.
🔹دوره دوم | دوران تثبیت و تحکیم منطق به نحو اجتهادی
اشاره به زحمات فارابی در نظم بخشیدن به ترجمههای آثار ارسطو و شرح و توضیح دیدگاههای فلاسفۀ یونان
🔹دوره سوم | دوران پیشرفت، بسط و تنظیم دانش منطق
اشاره به جایگاه فوق العادۀ ابن سینا در منطق و تلاشهای دیگر مناطقه مانند خونجی، خواجه طوسی، غزالی و... تا قرن هشتم
🔹دورۀ چهارم | دوران تنظیم و رکود منطق
اشاره به مناطقۀ قرن نهم تا ملاصدرا و کتبی که در این دوران توسّط مدقّقینی مانند میرسیدشریف به کتابت درآمده است.
🔹دورۀ پنجم | دوران تحقیقات و تدقیقات ویژه
اشاره به فعالیتهای منطقی ملاصدرا و تأثیرات وی در پیشبرد مباحث منطقی و استمرار آن توسّط دیگر معتقدان به وی
🔹دورۀ ششم | دوران مقارنه با منطق ریاضی
اشاره به خلأهای منطق مانند بحث نقد مجموعهها و مبحث جزء و کل و لزوم پرداختن به مباحث منطق ریاضی
#تاریخ_منطق
#استاد_یزدانپناه
#مشهد
#جلسه_دوم
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
01 روششناسی اجتهاد آموزههای معرفتی از متون دینی.mp3
20.51M
🔰 روششناسی اجتهاد آموزههای معرفتی از متون دینی
حضرت استاد سیدیدالله یزدانپناه در دومین مدرسه تابستانه طلاب در حرم مطهر رضوی که توسط مدرسه علمیه دارالعلم مشهد برگزار شد پیرامون روششناسی اجتهاد آموزههای معرفتی از متون دینی نکاتی را مطرح کردند.
اهم مباحث مطرح شده در جلسه اول مدرسه علوم عقلی:
🔹واقع نمایی متون معارفی:
محتوای این متون، نوعی هستی شناسی دینی است. خاصیت هستی شناسی دینی، قدسی بودن آن است.
🔹ظهورگیری در حیطه ادراک واقع و معارف ناظر به آن
معمولا ظهورگیری از راه بنا عقلا برای ابراز ما فی الضمیر تصحیح می شود.
🔹شیوه ظهورگیری از متون معارفی:
مباحث معارفی برخلاف مباحث فقهی، دستوری نیستند بلکه عمدتا ناظر به توصیف امور ماورائی هستند.
🔹گاهی ظهورگیری از متن دینی ناظر به انضباط در آیه است. به طور مثال: در آیه و لله المشرق و المغرب فاینما تولوا فثم وجه الله. فاء در آیه ظهور در تفریع دارد. این تفریع باید معنا شود.
🔹یکی دیگر از موارد ظهورگیری، لوازم بیّن یک واقعه توصیف شده در متن دینی هستند.
#روششناسی_اجتهاد
#متون_دینی
#استاد_یزدانپناه
#مشهد
#جلسه_اول
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
02 روششناسی اجتهاد آموزههای معرفتی از متون دینی.mp3
21.62M
🔰 روششناسی اجتهاد آموزههای معرفتی از متون دینی
حضرت استاد سیدیدالله یزدانپناه در دومین مدرسه تابستانه طلاب در حرم مطهر رضوی که توسط مدرسه علمیه دارالعلم مشهد برگزار شد پیرامون روششناسی اجتهاد آموزههای معرفتی از متون دینی نکاتی را مطرح کردند.
اهم مباحث مطرح شده در جلسه دوم مدرسه علوم عقلی:
نقش عقل بر اساس رویکرد میانه:
🔸عقل بر جدلی و برهانی تقسیم میشود.
عقل جدلی یا مشهوری، عقلی است که مطلب را برای خود یا مخاطب سامان می دهد و باعث اقناع وی میشود. چنین عقلی لزوما به دنبال کشف واقع نیست بلکه هدف نهایی آن، اقناع است.
عقل برهانی، ناظر به واقع و کشف حقیقت است.
🔸محتوای متون دینی، واقع قدسی است. از این روی، در فهم این متون نیز باید از عقل برهانی بهره برد. مداقه در این متون نیز مداقه برای کشف واقع است، آنگونه که هست، نه اقناع.
🔸عقل برهانی در فهم متون دینی سه کارکرد دارد:
🔸عقل فاهم
برای فهم یک متن باید بستر آن را شناخت. بستر متون دینی، هستی شناسانه است. این بستر همسوی با بستر فلسفه و کلام باشد.
کار دیگر عقل فاهم، جمع سالم بین روایات است.
🔸عقل پایهای:
عقل پایه ای، عقلی فطری و مدرک اولیات، فطریات و لوازم بیّن آنهاست. چنین عقلی، پایه فهم است. در فهم متون دینی نیز این عقل، پایه است.
🔸عقل نظام یاب:
هستی شناسی قدسی، نظام مند است و این نظام مندی در متون دینی هم منعکس شده است. کشف و پیوند میان گزاره های پراکنده دینی، وظیفه عقل نظام یاب است.
#روششناسی_اجتهاد
#متون_دینی
#استاد_یزدانپناه
#مشهد
#جلسه_دوم
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri