31.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸قصه گویی(کار با قیچ)
✅اهداف: برانگیختن خلاقیت،پرورش ذوق هنری و زیباشناسی ،افزایش قدرت بیان، تقویت حافظه دیداری و شنیداری و افزایش دایره لغاتکودکان
✅روش تدریس: قصه گویی
✅تدریس کلاس درس
✅وسایل کمک آموزشی: دست سازه شخصیت قصه،جعبه ی کاغذ رنگی ها و کاردستی و قبچی
#مدارس_راهیان_کوثر_آذربایجان_غربی
#ساحت_علمی_فرهنگی_زیباسازی_تعلیم_تربیت_فناورانه
#مدرسه-پسرانه-معراج-چالدران
#نام_آموزگار_طاهره_اسمعیل نژاد
#پایه_پیش_دبستانی
🌸آموزش اولیه کاردستی، کار با قیچی
✅اهداف:برانگیختن خلاقیت،،پرورش ذوق هنری و زیباشناسی،تقویت عضلات دست،دقت و تمرکز، پرورش حافظه دیداری و افزایش دایره لغاتکودکان
✅روش تدریس کودک محور
✅تدریس کلاس درس
✅وسایل کمک آموزشی: کاغذ رنگیقبچی،چسب و کاغذA4
#مدارس_راهیان_کوثر_آذربایجان_غربی
#ساحت_علمی_فرهنگی_زیباسازی-تعلیم-تربیت
#مدرسه-پسرانه-معراج-چالدران
#نام_آموزگار_طاهره_اسمعیل نژاد
#پایه_پیش_دبستانی
🌸آموزش رنگ اصلی(قرمز)
✅اهداف:برانگیختن خلاقیت،آگاهی شناخت و تمییز رنگها،پرورش ذوق هنری و زیباشناسی
افزایش قدرت بیان و افزایش دایره لغاتکودکان
✅روش تدریس مشاهده و کودک محور
✅تدریس کلاس درس
✅وسایل کمک آموزشی: کارت های آموزشی درست شده، رنگانگشتی، مداد، مداد رنگی قرمزو دفتر نقاشی
#مدارس_راهیان_کوثر_آذربایجان_غربی
#ساحت_علمی_فرهنگی_زیباسازی_تعلیم_تربیت_فناورانه
#مدرسه-پسرانه-معراج-چالدران
#نام_آموزگار_طاهره_اسمعیل نژاد
#پایه_پیش_دبستانی
🌸آموزش رنگ اصلی(زرد)
✅اهداف:برانگیختن خلاقیت،آگاهی شناخت و تمییز رنگها،پرورش ذوق هنری و زیباشناسی
افزایش قدرت بیان و افزایش دایره لغاتکودکان
✅روش تدریس مشاهده و کودک محور
✅تدریس کلاس درس
✅وسایل کمک آموزشی: کارت های آموزشی درست شده، رنگانگشتی، مداد، مداد رنگی زرد و دفتر نقاشی
#مدارس_راهیان_کوثر_آذربایجان_غربی
#ساحت_علمی_فرهنگی_زیباسازی_تعلیم_تربیت_فناورانه
#مدرسه-پسرانه-معراج-چالدران
#نام_آموزگار_طاهره_اسمعیل نژاد
#پایه_پیش_دبستانی
🌸آموزش آشنایی با علامت استاندارد
✅اهداف: آشنایی کودکان با علامت استاندارد،آشنایی کودکان به استفاده از محصولاتی که نشان استاندارد دارند،آشنایی کودکان با کیفیت محصولات،تقویت حافظه دیداری و شنیداری، دقت و تمرکز،،تقویت مهارت دست ورزی و افزایش دایره لغات کودکان
✅روش تدریس مشاهده، پرسش و پاسخ و کودک محور
✅تدریس کلاس درس
✅وسایل کمک آموزشی..آوردن نشان استاندارد، وسایل و خوراکی های نوآموزان، کاربرگ آموزشی،کاغذ رنگی،قیچی، چسب و مداد رنگی
#مدارس_راهیان_کوثر_آذربایجان_غربی
#ساحت_علمی_فرهنگی_زیباسازی_تعلیم_تربیت_فناورانه
#مدرسه_پسرانه-معراج-چالدران
#نام_آموزگار_طاهره_اسمعیل نژاد
#پایه_پیش_دبستانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸آموزش انواع خطوط (خمیده،راست و شکسته )
✅اهداف: آشنایی با خط،آشنایی با نامخط ها،
آشنایی با انواع خطوط، توانایی تشخیص خط ها از هم،تقویت حافظه دیداری و شنیداری، دقت و تمرکز،تقویت هوش و خلاقیت،تقویت مهارت دست ورزی و افزایش دایره لغات کودکان
✅روش تدریس مشاهده، پرسش و پاسخ و کودک محور
✅تدریس کلاس درس
✅وسایل کمک آموزشی...دست سازه خط ها،چوب خشک،خط کش ،کاموا و ماژیک
#مدارس_راهیان_کوثر_آذربایجان_غربی
#ساحت_علمی_فرهنگی_زیباسازی_تعلیم_تربیت_فناورانه
#مدرسه_پسرانه-معراج-چالدران
#نام_آموزگار_طاهره_اسمعیل نژاد
#پایه_پیش_دبستانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اوریگامی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افزایش سرعت عمل و تمرین دست ورزی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اوریگامی تبر
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بادکنک و فوم لوله ای*
در این بازی بچه ها با یک فوم لوله ای به بادکنک ضربه میزنن و به هم پاس میدن و مراقب هستن بادکنک زمین نیفته.
📌اگر فوم لوله ای ندارید می تونید روزنامه رو به صورت فشرده لوله کنید و استفاده
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خط، نقطه و تاس*
شما برای انجام این بازی به کاغذ و قلم و تاس نیاز دارید. صفحه کاغذ رو با نقطه های منظم پر کنید حالا هر بازیکن تاس رو پرتاب می کنه و به تعداد عدد تاس بین نقطه ها خط میکشه و سعی میکنه مربع یک در یک بسازه. هر کس آخرین ضلع مربع رو کشید اول اسمش رو داخل اون مربع مینویسه و در نهایت تعداد مربع هایی که ساخته امتیاز او در بازی خواهد بود.
#پنج_سال_به_بالا
#بازی_رقابتی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمرین محاسبات ریاضی*
این وسیله ی کمک آموزشی ساده رو با مقوا و سیخ چوبی بسازید و با استفاده از اون جمع و تفریق و ضرب و تقسیم رو با بچه ها تمرین کنید.
#شش_سال_به_بالا
#بازی_ریاضی
#جمع_تفریق
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پازل کاغذی *
قسمت های مختلف بدن مثل سر، پیراهن، مو، چشم، گوش، بینی و... رو در شکل های مختلف بکشید رنگ آمیزی و دور بری کنید و همراه بچه ها این پازل انسان رو به شکل های مختلف کامل کنید و درباره اش با هم گفتگو کنید.
📌می تونید قطعات نقاشی شده رو روی مقوای ضخیم بچسبونید تا ماندگاری بیشتری داشته باشه.
#یک_سال_به_بالا
#پازل
#جورچین *
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرواز پروانه*
روی مقوای کاردستی یک پروانه بکشید رنگ آمیزی و دور بری کنید. اون رو روی یک گیره ی لباس بچسبونید یک مقوای باریک برش بزنید از زیر گیره رد کنید و زیر بال های پروانه بچسبونید. حالا با باز و بسته کردن گیره پروانه شروع به بال زدن میکنه.
#پنج_سال_به_بالا
#کاردستی
#تو_هم_بساز
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی #هنر #آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توپ ها رو به گل ها برسون*
با یک جعبه مقوایی و چند تا توپ می تونید این بازی رو برای بچه ها بسازید، کف جعبه حفره هایی ایجاد کنید و به هر حفره یک رنگ اختصاص بدید بچه ها باید با تکون دادن جعبه توپ های رنگی رو به حفره های همرنگشون برسونن
#سه_سال_به_بالا
#رنگ_ها
#توپ
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توپ ها رو بچسبون*
با کاغذ رنگی یکسری دایره برش بزنید و روی لباس بچه ها بچسبونید. روی هر دایره یک چسب دو طرفه یا نوار چسب تا شده بچسبونید. بچه ها باید سعی کنن توپ های رنگی رو به لباس همدیکه بچسبونن هر کس موفق بشه توپ های بیشتری به لباس دوستش بچسبونه برنده اس.
#سه_سال_به_بالا
#بازی_حرکتی
#بازی_رقابتی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
قدردانی در روش تدریس:
هرگاه که شما از کاری که دانش آموزان انجام داده اند، چه کار کوچکی باشد چه بزرگ ، قدر دانی می کنید، عزت نفس آن ها افزایش می یابد و احساس ارزشمندی و اهمیت بیشتری می کنند و حس می کنند که فردی لایق و توانا هستند و در نتیجه تصویری که از خود دارند بهتر و بهتر می شود و حرمت نفس بیش تری می یابند.
اما سوال اینجاست که چگونه این احساس شگفت انگیز را در دانش آموزان می آفرینید؟
پاسخ ساده است با گفتن متشکرم در هر موقعیتی و برای هر کار بزرگ و کوچکی .باید عادت تشکر از دانش آموز را برای هرکاری که انجام می دهند،در خود ایجاد کنید.
در اینجا از تشکر شما نتیجه ای دو چندان به دست می آید:
هرگاه شما به دانش آموزی لبخند می زنید و از او تشکر می کنید،نه تنها حس عزت نفس و احساس اهمیت آن فرد رشد می کند، بلکه شما هم همین رشد و جهش را تجربه خواهید کرد. در واقع شما هر زمان که کاری می کنید یا حرفی می زنید که باعث می شود دانش آموزان بیشتر خود را بیشتر دوست داشته باشند،علاقه ی آن ها به خودتان را بیشتر کرده اید.
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
✅ به دانش آموزانمان، به فرزندانمان نگوییم: " بدخط نوشتی!" ، بلکه وقتی از نوشته شان ناراضی هستیم، به دلایلِ زیبا نشدنِ نوشته، اشاره کنیم، تا آن ها بدانند که کجای کار ایراد دارد و چه چیز را باید اصلاح کنند:
مثلا:
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵 بگوییم:"بیش از حد ریز یا درشت نوشتی!"
⛔️نگوییم: " بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم: "بیش از حد پررنگ یا کمرنگ، نوشتی!"
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم:" بین حروف و کلمات بیش از حد فاصله دادی یا به هم نزدیک نوشتی!"
⛔️نگوییم: " بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم: " بیش از حد نازک یا کلفت نوشتی!" یا بگوییم: " بهتر است نوک مدادت را بتراشی!"
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم: "بعضی جاها بزرگ و بعضی جاها کوچک نوشتی! "
⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم:" خط زمینه رعایت نشده!"
⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم: "اندازه ی نشانه ی" آ " یا اندازه ی نشانه ی ( م) یکسان نشده، اندازه گیری در زیبایی نوشته مهم است!"
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🔷 انواع روش های نوین و جدید در تدریس
از انواع روش های تدریس جدید و نوین می توان به مواردی همچون روش توضیحی، سخنرانی، اکتشافی، حل مسئله، روش مباحثه، پرسش و پاسخ، واحد کار، گروه های کوچک، یادگیری فردی، روش ازمایشی و .... اشاره کرد
.🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
🔷 روش حل مسئلــــه
این روش یکی از روشهای فعال تدریس است. اگر نظام آموزشی بخواهد توانایی حل مسئله را به دانش آموزان یاددهد, (البته مسئله به معنی مشکل و معضل نیست, به بیان دیگر مسئله موضوعی نیست که برای ما مشکل ایجاد کند, بلکه رسیدن به هدف در هر اقدامی, به نوعی حل مسئله است, در این روش آموزش در بستر پژوهش انجام می شود و منجر به یادگیری اصیل و عمیق و پایدار در دانش آموزان می شود
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
51999023680893.pdf
2.95M
🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶
📚ارزشیابی توصیفی،یادگیری شاد
#ارزشیابی
#ارزشیابی_توصیفی
#یادگیری_شاد
🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
51999021166755.pdf
3.31M
🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶
📚سواد خواندن،سواد مالی
#داستان
#بخوان_بیندیش
#⃣ #سواد_خواندن_سواد_مالی
🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
51999015238717.pdf
1.82M
🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶
📚اختلالات یادگیری
#انواع_اختلالات
#نارساخوانی
#حافظه_دیداری
#حافظه_شنیداری
#توجه_دقت
#اختلالات_ریاضی
#⃣ #اختلالات_یادگیری
🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶🔶
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
کندنویسی_دانش_آموزان
🍀علّتهاي مختلفي براي کند نويسي وجود دارد؛ از جمله :
· عدم هماهنگي چشم و دست
· فشار زياد قلم روي کاغذ
· عدم صحيح در دست گرفتن قلم
· ضعيف بودن عضلات انگشتان و دست
· ملالآور بودن نوشتن به دليل ضعف يا عدم داشتن انگيزه و....
💥 کند نويسي همچنين موجب ضعف دانشآموز در درس املا ميشود. اين مشکل او را در انجام تکاليف نيز ناتوان کرده و از جهتي اگر در سنين پايين درمان نشود، در سنين بزرگسالي باعث بهوجود آمدن مشکلات ثانويه ميگردد.
در بسياري از موارد مشاهده شده است که والدين با پرخاش و اعتراض به دانشآموز و آموزگار او، موجب #تشديد اين مشکل شدهاند
💥 راهبردهای #درمانی
🔥روشهاي درمان کند_نويسي
🍁هرگونه ترس و اضطراب را از دانشآموز خود دور کنيم.
💥همیشه ترغيب و تشويق دانشآموز خود را به خوشنويسي را به یاد داشته باشید.
🍁تکاليف مدرسه بايد براي دانشآموز، شيرين و جذّاب باشد.
💥 از مدادها و خودکارهاي خيلي بلند و خيلي کوتاه به هيچ وجه استفاده نگردد.
🍁از ميز تحريرِ مناسب استفاده شود.
🍁از کاغذ و برگهاي سفيد و مرغوب استفاده شود. (کاغذ نبايد کاهي، روغني يا موجدار باشد.)
🍁بهمنظور تقويت عمل انبساط و انقباض ماهيچههاي انگشتان، دانههاي کوچک (مثلاً دانههاي تسبيح) را روي زمين ريخته و از او بخواهيم آنها را با سر انگشتهاي شصت و اشاره و ميانه، جمع کند.
🍁هوا نويسي (نوشتن با قلم روي هوا و فضاي اطراف): اين روش در تند نويسي، کمک قابل توجّهي به دانشآموزان ميکند؛ چرا که اين عمل در تسريع حرکات عضلات دست، بازو و ساعد و هماهنگي مغز با چشم و دست، تأثير بسياري دارد.
💥سينهخيز رفتن: روزي چند دقيقه (کمتر از ده دقيقه) دانشآموز #سينهخيز برود. اين عمل در هماهنگي اعضاي بدن بسيار مؤثّر است.)
💥 هر روز قبل از نوشتن تکاليف، چند دقيقه انگشتان را باز و بسته کند.
💠 به تجربه ثابت شده است که انجام بازيهاي محلّي که با حرکات سريع و زياد همراه است، در تند نويسي دانشآموزان بسيار مؤثّر است.
💥 براي تکاليف منزل سعي شود از حروفي که دانشآموز در نوشتن آن مشکل دارد، استفاده شود. بدين شکل مثلاً کلماتي را از درس پيدا کرده که حروف همصدا مانند (ذ ز ض ظ) داشته و يا کلماتي که بهصورتي که خوانده ميشوند، ولي نوشته نميشوند مانند خواب.
🍁دانشآموز در منزل با کمک خانواده مطالبي که در نوشتن مشکل دارد را مطالعه کند و براي کلمات مهم هم_خانواده پيدا کند؛ مثلاً براي کلمهي «حميد»، کلمات «محمد،احمد، حامد» را ميتوان بنويسد؛ زيرا اين کلمات، سه حرف #مشترک دارند.
💥معمولاً دانشآموزاني که اين مشکل را دارند، قلم را با فشار زياد در دست ميگيرند، تا حدّي که دست آنها عرق ميکند؛ دانشآموزاني که قلم را با فشار زياد در دست ميگيرند، دچار #ترس، استرس و دلهره هستند. بهتر است معلّمان و اولياء ميزان فشار به قلم را کنترل کرده و بيشتر در مورد مسائل روحي و رواني با دانشآموز کار کرده و ترس و استرس را از او دور کنند
❣️در پايان باز هم عنوان ميشود که پرخاش و تنبيه در درمان مشکلات، نه تنها نقش مثبتي ايفا نکرده، بلکه به تشديد شدن آن مشکل، منجر می شود.
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
animation.gif
21.5K
حالا چند تا تصویر👇👇
این تمرینات رو در خانه انجام دهند، که باعث تقویت دست ورزی و رفع کند نویسی میشه، روزی ده دقیقه کافیه
همکاران می تونید در گروه های اولیا ارسال بفرمایید
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar