هدایت شده از قصه کودکانه
کار دستی - @mer30tv.mp3
4.06M
هدایت شده از قصه کودکانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی فرزند دوم بدنیا می آید تاج پادشاهی از سر فرزند اول گویی برداشته می شود، نباید طوری رفتار کرد که فرزند اول نوزاد را رقیب خودش بداند
تمام توجه برای فرزند اول باید باشه
نوزاد چند روزه بیشتر از 30سانتی متر رانمیبیند
متاسفانه مهمان ها می آیند و دور نوزاد جمع می شوند شکلک درمی آورند درحالی که او اصلاً آنها را نمی بیند.
به فرزند اول توجه کنید
#تربیت_فرزند
@ghesehayekoodakaneeh
هدایت شده از قصه کودکانه
🔆 یکی از علل لجبازی کودکان و نوجوانان
عدم فعّالیت آنهاست
والدین باید بستر فعّالیت بدنی را
برای آن ها افزایش دهند
وقتی بچه ها در روز فعالیّت
داشته باشند حالت لجبازی
در آنها کمتر میشود.
@ghesehayekoodakaneeh
📝📝📝📝
کانال های 15 گانه مجموعه تدریس یار
👇👇👇👇👇👇
از ابتدایی تا متوسطه
☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️
کانالهایی برای بهتر دیده شدن و بهتر بزرگ شدن.
#تبلیغ #تبلیغات #تبادل
با ما دیده شوید.
جهت سفارش تبلیغ شبانه و یا روزانه
در ۱۵ کانال
@teacherschool
✅✅✅✅✅✅✅
به بزرگترین مجموعه دانشآموزی در #ایتا بپیوندید.
🌺دریافت #نمونهسوال، #جزوه و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇
کلاس اولی ها 👇👇👇
@tadriis_yar1
کلاس دومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar2
کلاس سومی ها 👇👇👇
@tadriis_yar3
کلاس چهارمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar4
کلاس پنجمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar5
کلاس ششمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar6
کلاس هفتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar7
کلاس هشتمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar8
کلاس نهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar9
کلاس دهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar10
کلاس یازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar11
کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇
@tadriis_yar12
کانال کلی برای معلمان
@tadriis_yar
کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات
@ltmsme
کانال ایده و نقاشی و داستان
@naghashi_ghese
هدایت شده از Ltms
🖼 #طلوعی_دیگر...🔆
🍁صبح بوی زنـدگی
🍁بوی راستگویی
🍁بوی محبت و دوست داشتن
🍁بوی عشق و مـهربـانی میدهـد
🍁در روز آخر آبان
🍁آسمانتون آبی
🍁دلـتون از غـصهٔ دنیـا خـالی
🍁لطف خدا در زندگیتون جاری
☀️ سلام؛ صبحتون بخیر و نیکی و سرشار از لطف و رحمت بی کران
📲 ✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@ltmsme
هدایت شده از تدریس یار
تلفیق هنر و ریاضی
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار
✅ به دانش آموزانمان، به فرزندانمان نگوییم: " بدخط نوشتی!" ، بلکه وقتی از نوشته شان ناراضی هستیم، به دلایلِ زیبا نشدنِ نوشته، اشاره کنیم، تا آن ها بدانند که کجای کار ایراد دارد و چه چیز را باید اصلاح کنند:
مثلا:
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵 بگوییم:"بیش از حد ریز یا درشت نوشتی!"
⛔️نگوییم: " بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم: "بیش از حد پررنگ یا کمرنگ، نوشتی!"
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم:" بین حروف و کلمات بیش از حد فاصله دادی یا به هم نزدیک نوشتی!"
⛔️نگوییم: " بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم: " بیش از حد نازک یا کلفت نوشتی!" یا بگوییم: " بهتر است نوک مدادت را بتراشی!"
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم: "بعضی جاها بزرگ و بعضی جاها کوچک نوشتی! "
⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم:" خط زمینه رعایت نشده!"
⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم: "اندازه ی نشانه ی" آ " یا اندازه ی نشانه ی ( م) یکسان نشده، اندازه گیری در زیبایی نوشته مهم است!"
⬅️ "بد خطی"یا" خوش خطی" یک عبارت "کلی" است. عبارات"کلی" را به موارد" جزئی و تکه های کوچک" بخش کنیم تا اصلاح آن ها آسان و قابل فهم شود.✅ به دانش آموزانمان، به فرزندانمان نگوییم: " بدخط نوشتی!" ، بلکه وقتی از نوشته شان ناراضی هستیم، به دلایلِ زیبا نشدنِ نوشته، اشاره کنیم، تا آن ها بدانند که کجای کار ایراد دارد و چه چیز را باید اصلاح کنند:
مثلا:
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵 بگوییم:"بیش از حد ریز یا درشت نوشتی!"
⛔️نگوییم: " بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم: "بیش از حد پررنگ یا کمرنگ، نوشتی!"
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم:" بین حروف و کلمات بیش از حد فاصله دادی یا به هم نزدیک نوشتی!"
⛔️نگوییم: " بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم: " بیش از حد نازک یا کلفت نوشتی!" یا بگوییم: " بهتر است نوک مدادت را بتراشی!"
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم: "بعضی جاها بزرگ و بعضی جاها کوچک نوشتی! "
⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم:" خط زمینه رعایت نشده!"
⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم: "اندازه ی نشانه ی" آ " یا اندازه ی نشانه ی ( م) یکسان نشده، اندازه گیری در زیبایی نوشته مهم است!"
⬅️ "بد خطی"یا" خوش خطی" یک عبارت "کلی" است. عبارات"کلی" را به موارد" جزئی و تکه های کوچک" بخش کنیم تا اصلاح آن ها آسان و قابل فهم شود.✅ به دانش آموزانمان، به فرزندانمان نگوییم: " بدخط نوشتی!" ، بلکه وقتی از نوشته شان ناراضی هستیم، به دلایلِ زیبا نشدنِ نوشته، اشاره کنیم، تا آن ها بدانند که کجای کار ایراد دارد و چه چیز را باید اصلاح کنند:
مثلا:
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵 بگوییم:"بیش از حد ریز یا درشت نوشتی!"
⛔️نگوییم: " بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم: "بیش از حد پررنگ یا کمرنگ، نوشتی!"
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم:" بین حروف و کلمات بیش از حد فاصله دادی یا به هم نزدیک نوشتی!"
⛔️نگوییم: " بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم: " بیش از حد نازک یا کلفت نوشتی!" یا بگوییم: " بهتر است نوک مدادت را بتراشی!"
⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!"
🔵بگوییم: "بعضی جاها بزرگ و بعضی جاها کوچک نوشتی! "
⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم:" خط زمینه رعایت نشده!"
⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!"
🔵بگوییم: "اندازه ی نشانه ی" آ " یا اندازه ی نشانه ی ( م) یکسان نشده، اندازه گیری در زیبایی نوشته مهم است!"
⬅️ "بد خطی"یا" خوش خطی" یک عبارت "کلی" است. عبارات"کلی" را به موارد" جزئی و تکه های کوچک" بخش کنیم تا اصلاح آن ها آسان و قابل فهم شود.
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار
آزمون عملکرد: استیگنز (2006) آزمون عملکرد را روش سنجشی معرفی می کند که اساس آن بر مشاهده و قضاوت استوار است.یادگیرنده در فعالیتی که مستلزم به کار بستن دانش، مهارت و یا تولید یک محصول است مشغول می شود و معلم کیفیت عملکرد او را مشاهده و مورد قضاوت قرار می دهد. از نظر ویگینز(2005) آزمون عملکرد به معنای « سنجش ابعاد فهم و توانایی کاربست دانش و مهارت های یادگیرنده با استفاده از تکالیف واقعی زندگی است». بروکه (2009 آزمون عملکرد را نوعی روش سنجش تعریف می کند که در آن دانش آموز با استفاده از مهارت ها و دانش خود مسأله ای را حل ؛ محصولی را تولید و یا یک مهارت خاصی را نشان می دهد. در تعریفی دیگر، آزمون عملکرد به آزمون های عملی در هم تنیده ای گفته می شود که با استفاده از ابزار و وسایل، دانش عملی و محتوایی دانش آموزان و نیز توانایی آنان در به کار گیری دانش فرا گرفته شده برای استدلال و حل مسأله مورد سنجش قرار می گیرد(کیامنش،1376).
با جمع بندی تعاریف ارائه شده، آزمون عملکرد را می توان « روش سنجشی تعریف کرد که در آن یادگیرنده با انجام تکالیف واقعی یا مشابه با زندگی واقعی توانایی خود را در استفاده از دانش و مهارت های آموخته شده برای استدلال، حل مسأله، تولید محصول و یا اجرای یک مهارت ویژه نشان داده، سپس معلم با مشاهده عملکرد، کیفیت آن را توصیف و مورد قضاوت قرار می دهد»(خوش خلق، 1391).
منبع: ساخت و تهیه آزمون عملکرد،ایرج خوش خلق،1391
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار
انواع آزمونهاي عملکردي:
گرانلاند(1998)انواع روشهاي سنجش يا آزمونهاي عملکردي را به چهار دسته ي زير تقسيم کرده است:
1- آزمون کتبي عملکردي
2- آزمون شناسايي
3- آزمون عملکردي درموقعيت شبيه سازي شده
4- نمونه کار
دراين نوع تقسيم بندي،آزمون نوع اول،يعنِي آزمون کتبي عملکردي،بيشترين فاصله را از عملکرد درزندگي واقعي دارد،ولي آخرين نوع آزمون،يعني نمونه ي کار،کمترين فاصله راازعملکرد در زندگي واقعي دارد.روشهاي چهارگانه ي بالا را هم مي توان جداگانه به کاربست وهم با يکديگر مورد استفاده قرار داد.در بعضي موارد تنها يک روش کفايت مي کند،اما در بيشتر مواقع کاربرد ترکيب دو يا چند روش ضروري به نظرمي رسد.
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه پنجم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارنامه دوماهه اول بصورت ورد
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5
هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
💥تکالیف خلاق و مشترک برای تمامیدرسهای فارسی
▫️كلمات بی نقطه و یک نقطه و ... را از درس پیدا کن و بنویس
▫️کلمات سه حرفی ، چهار حرفی و... را از درس پیدا کن و بنویس
▫️جملات پرسشی درس را بنویس
▫️جملات نقل قول درس را بنویس
▫️کلماتی که حروف (ص ث ط ت و...) دارند را از درس پیدا کن و بنویس
▪️کلمات تشدید دار درس را پیدا کن و بنویس
( قبل از دادن تمامی این تکالیف " حتما خودتون چک کنید که کلمات زیاد و خسته کننده نباشه و همیشگی هم نباشد چون باعث زدگی و خستگی بچه ها از انجام تکالیف میشود )
▪️۳ کلمه بنویس که تمام نقطه های آن بالا باشد
▪️۳ کلمه بنویسکه تمام نقطه های آن پایین باشد
▪️۳ کلمه بنویس که هم نقطه در بالا داشته باشد و هم در پایین .
▪️۵ کلمه بنویس که حروف آن ها به هم چسبیده باشد و با آن ها جمله بساز (مسجد)
▪️۵کلمه بنویس که حروف آن ها جدا باشد(درس)
🔸️ده کلمه از درس را بصورت دومینو بنویس (حرف آخر کلمه اول، حرف اول کلمه ی بعدی ...)مثل تشکر رایانه و... |
🔸️با حروف اسم خود، کلماتی را در درس پیدا کن و بنویس مثال احمد:انجام_حوض_مسجد_دقت
🔸️و یا کلماتی از درس پیدا کن و بنویس که حرف اولشان، مشابه حرف اول اسم خودشان است )
🔹️روخوانی درس از آخر به اول مثال اما محله ی مسجد..
🔹️قسمتی از درس را بصورت کچل بنویسند(بی نقطه و سرکش) و فردا همان قسمت را با مداد قرمز نقطه گذاری کنند و سرکش بگذارند
🔹️مشق رنگی بنویسند(قسمتی از درس را رونویسی کنند به این صورت که هر کلمه را با یک رنگ بنویسند)
🔹️سه جمله از درس را بصورت نامرتب بنویس این تمرین برای انجام تمرین مرتب کن، که اکثر بچه ها مشکل دارند، عالیست و حتما توصیه می شود)
🔹️اسامی که در درس آمده است را به ترتیب حروف الفبا بنویس
🔹️هم معنی یا مخالف کلمات زیر را از حکایت یا درس پیدا کن و با آن ها جمله
بساز
🔹️املا از والدین و تصحیح توسط بچهها
🔹️داستان درس را برای پدر و مادرت تعریف کن
🍁با چند کلمه جدید درس، یک داستان کوتاه بنویس
🍁با توجه به متن درس، داستان نیمه تمام داده و بچه ها آن را به دلخواه ادامه بدهند(حتی تخیلی)
🍁كل درس را روخوانی کنند و آنچه از درس در ذهنشان مانده را بنویسند
✅جهت سفارش #تبلیغات #تبلیغ ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar6