eitaa logo
معلم یار
6.7هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.1هزار ویدیو
6.2هزار فایل
اینجا همونجایی هست که بهت کمک میکنه تا با خیال راحت از معلمی لذت ببری. تمام مطالب کانال رایگان می باشد .تنها یک صلوات برای اموات بفرستید .
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ بگو نمی دانم👌 ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
32.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️متناسب با حال و هوای سیاسی ورزشی این روزها👌 ♨️ بسیار جذاب و دیدنی😍😍 📽 انیمیشن فوتبالی و جذاب از بازی نفسگیر تیم ملی با مربی گری حاج قاسم در برابر تیم بن خیکی و رفقاش😅 کلا هرچی کلیپ این چند روز دیدید فراموش کنید و این انیمیشن رو ببینید😍😭 ♦️در زمان استراحت کلاسی، برای دانش آموزاتون پخش کنین...🙏 ♦️تو گروههای کلاسی در فضای مجازی بفرستین..‌🙏 ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
به همراه معنا و مفهوم👇👇 ۱_هر کس خربزه می خورد پای لرزش هم می نشیند⬅️ هر کس باید عاقبت اعمال خود را تحمل کند . ۲- هر که بامش بیش برفش بیشتر ⬅️هر کس داراتر است گرفتار تر است. ۳- هر که نان از عمل خویش خورد    منت حاتم طایی نبرد⬅️نباید به دیگران متکی بود . ۴- هر که طاوس خواهد جور هندوستان کشد⬅️ باید سختیها را برای رسیدن به هدف تحمل کرد . ۵- هفت خوان رستم را طی کردن ⬅️کار بسیار سخت را برای رسیدن به هدف تحمل کرد . ۶- همه را برق می گیرد ما را چراغ نفتی⬅️ شانس و اقبال دیگران بیشتر   از ماست . ۷- هنداونه زیر بغل کسی گذاشتن ⬅️تملق بی جا گفتن . ۸- هوا گرگ و میش است ⬅️ نه تاریک است نه روشن . ۹- هیچ کاره ی همه کاره ⬅️ آدم هیچ کاره خود را همه کاره می پندارد . ۱۰- یاسین به گوش خر خواندن ⬅️ کار بی حاصل انجام دادن . ۱۱- یال و کوپال داشتن ⬅️ سرو وضع خوب داشتن . ۱۲- یک دستی گرفتن ⬅️کسی را کتر از آنچه هست پنداشتن . ۱۳- یک ستاره توی آسمان ندارد ⬅️ ادم بی شانس و اقبال است . ۱۴- یک شب هزار شب نمی شود ⬅️به تعارف به مهمان می گویند . ۱۵- یک کلاغ چهل کلاغ کردن ⬅️ اغراق و مبالغه نمودن + غیبت زیاد . ۱۶- یک بز گر گله را گرگین می کند⬅️یک همنشین بد دیگران را هم به فساد می کشاند . ۱۷- یکی به نعل می زند یکی هم به میخ ⬅️ هر دو طرف را مراعات می کند. ۱۸- یک گوش در است و گوش دیگر  دروازه ⬅️ کسی که مطلبی را به خاطر نمی سپارد . ۱۹- یکی را پی نخود سیاه فرستادن ⬅️ به بهانه ای او را ازمیدان خارج مکردن . ۲۰- یکی نان نداشت بخورد پیاز می خورد تا اشتهایش باز شود ⬅️کار نابخردانه کردن . ۲۱- میانشان شکر آب است ⬅️ روابط آنها خوب نیست ، اختلاف دارند . ۲۲- ناز شست گرفتن ⬅️ پاداش و جایزه گرفتن . ۲۳- نازک نارنجی ⬅️زودرنج ، کم تحمل در مقابل مشکلات ۲۴- نان به نرخ روز خوردن ⬅️ پای بند بودن به اصول – رفتار خود را با وضع حاضر تطبیق دادن ۲۵- نان کسی را آجر کردن ⬅️ موجب ضرر و زیان کسی شدن . ۲۶- نخود هر آش بودن ⬅️ مداخله در هر کاری کردن . ۲۷- نشخوار آدمیزاد حرف است ⬅️ لذت داشتن حرف زیاد . ۲۸- نمک پرورده بودن ⬅️مدیون کسی دیگر بودن . ۲۹- نو که آمد به بازار    کهنه شود دل آزار ⬅️ با آمدن چیز جدید گذشته و قدیمی و دلگیر می شود . ۳۰ – نه زنگی زنگ نه رومی روم ⬅️میانه رو بودن – متوسط بودن . ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
معرفی چند برای دانش آموز 🌼 برای نوشتن در نظر بگیرید و بخواهید هر بار نوشتن زمان آن را یک دقیقه دهد 🌼 مطالعه یک صفحه از یک کتاب داستان و خلاصه کردن آن در مدت تعیین شده 🌼 استفاده از سازی و بند نویسی کوتاه در مدت زمان شده 🌼 در صورت داشتن وسواس نسبت به پاک کن ؛ دور کردن کن و توضیح این که اگر غلط نوشتی یا بدخط نوشتی ایرادی ندارد درست آن را هر تعداد خواستی جلوی کلمه 🌼 دادن بصورت کلمه بخواهیم که مثلا از کلمه عظمت در یک دقیقه چند بار بنویسد و بعد در یک دقیقه امتحان کند و دهد. ┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄ ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
35.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅تدریس معکوس از زبان مبدع روش معکوس "جان برگمن" 🎞مدت زمان فیلم: ۳ دقیقه و ۵۵ ثانیه ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
📝📝📝📝 کانال های 15 گانه مجموعه تدریس یار 👇👇👇👇👇👇 از ابتدایی تا متوسطه ☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️ کانالهایی برای بهتر دیده شدن و بهتر بزرگ شدن. با ما دیده شوید. جهت سفارش تبلیغ شبانه و یا روزانه در ۱۵ کانال @teacherschool ✅✅✅✅✅✅✅
به بزرگترین مجموعه دانش‌آموزی در بپیوندید. 🌺دریافت ، و کلی اطلاعات دیگر برای افزایش نمره شما ✈️ 👇 کلاس اولی ها 👇👇👇 @tadriis_yar1 کلاس دومی ها 👇👇👇 @tadriis_yar2 کلاس سومی ها 👇👇👇 @tadriis_yar3 کلاس چهارمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar4 کلاس پنجمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar5 کلاس ششمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar6 کلاس هفتمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar7 کلاس هشتمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar8 کلاس نهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar9 کلاس دهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar10 کلاس یازدهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar11 کلاس دوازدهمی ها 👇👇👇 @tadriis_yar12 کانال کلی برای معلمان @tadriis_yar کانال ضمن خدمت و اطلاع از مسابقات @ltmsme کانال ایده و نقاشی و داستان @naghashi_ghese
هدایت شده از Ltms
🖼 ...🔆 🍁صبح بوی زنـدگی 🍁بوی راستگویی 🍁بوی محبت و دوست داشتن 🍁بوی عشق و مـهربـانی می‌دهـد 🍁در روز آخر آبان 🍁آسمانتون آبی 🍁دلـتون از غـصهٔ دنیـا خـالی 🍁لطف خدا در زندگیتون جاری ☀️ سلام؛ صبحتون بخیر و نیکی و سرشار از لطف و رحمت بی کران 📲 ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ltmsme
هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
تمرین ضرب ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
تلفیق هنر و ریاضی ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
✅ به دانش آموزانمان، به فرزندانمان نگوییم: " بدخط نوشتی!" ، بلکه وقتی از نوشته شان ناراضی هستیم، به دلایلِ زیبا نشدنِ نوشته، اشاره کنیم، تا آن ها بدانند که کجای کار ایراد دارد و چه چیز را باید اصلاح کنند: مثلا: ⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!" 🔵 بگوییم:"بیش از حد ریز یا درشت نوشتی!" ⛔️نگوییم: " بد خط نوشتی!" 🔵بگوییم: "بیش از حد پررنگ یا کمرنگ، نوشتی!" ⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!" 🔵بگوییم:" بین حروف و کلمات بیش از حد فاصله دادی یا  به هم نزدیک نوشتی!" ⛔️نگوییم: " بدخط نوشتی!" 🔵بگوییم: " بیش از حد نازک یا کلفت نوشتی!" یا بگوییم: " بهتر است نوک مدادت را بتراشی!" ⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!" 🔵بگوییم: "بعضی جاها بزرگ و بعضی جاها کوچک نوشتی! " ⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!" 🔵بگوییم:" خط زمینه رعایت نشده!" ⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!" 🔵بگوییم: "اندازه ی نشانه ی" آ " یا اندازه ی نشانه ی ( م) یکسان نشده، اندازه گیری در زیبایی نوشته مهم است!" ⬅️  "بد خطی"یا" خوش خطی" یک عبارت "کلی" است. عبارات"کلی" را به موارد" جزئی و تکه های کوچک" بخش کنیم تا اصلاح آن ها آسان و قابل فهم شود.✅ به دانش آموزانمان، به فرزندانمان نگوییم: " بدخط نوشتی!" ، بلکه وقتی از نوشته شان ناراضی هستیم، به دلایلِ زیبا نشدنِ نوشته، اشاره کنیم، تا آن ها بدانند که کجای کار ایراد دارد و چه چیز را باید اصلاح کنند: مثلا: ⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!" 🔵 بگوییم:"بیش از حد ریز یا درشت نوشتی!" ⛔️نگوییم: " بد خط نوشتی!" 🔵بگوییم: "بیش از حد پررنگ یا کمرنگ، نوشتی!" ⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!" 🔵بگوییم:" بین حروف و کلمات بیش از حد فاصله دادی یا  به هم نزدیک نوشتی!" ⛔️نگوییم: " بدخط نوشتی!" 🔵بگوییم: " بیش از حد نازک یا کلفت نوشتی!" یا بگوییم: " بهتر است نوک مدادت را بتراشی!" ⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!" 🔵بگوییم: "بعضی جاها بزرگ و بعضی جاها کوچک نوشتی! " ⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!" 🔵بگوییم:" خط زمینه رعایت نشده!" ⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!" 🔵بگوییم: "اندازه ی نشانه ی" آ " یا اندازه ی نشانه ی ( م) یکسان نشده، اندازه گیری در زیبایی نوشته مهم است!" ⬅️  "بد خطی"یا" خوش خطی" یک عبارت "کلی" است. عبارات"کلی" را به موارد" جزئی و تکه های کوچک" بخش کنیم تا اصلاح آن ها آسان و قابل فهم شود.✅ به دانش آموزانمان، به فرزندانمان نگوییم: " بدخط نوشتی!" ، بلکه وقتی از نوشته شان ناراضی هستیم، به دلایلِ زیبا نشدنِ نوشته، اشاره کنیم، تا آن ها بدانند که کجای کار ایراد دارد و چه چیز را باید اصلاح کنند: مثلا: ⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!" 🔵 بگوییم:"بیش از حد ریز یا درشت نوشتی!" ⛔️نگوییم: " بد خط نوشتی!" 🔵بگوییم: "بیش از حد پررنگ یا کمرنگ، نوشتی!" ⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!" 🔵بگوییم:" بین حروف و کلمات بیش از حد فاصله دادی یا  به هم نزدیک نوشتی!" ⛔️نگوییم: " بدخط نوشتی!" 🔵بگوییم: " بیش از حد نازک یا کلفت نوشتی!" یا بگوییم: " بهتر است نوک مدادت را بتراشی!" ⛔️نگوییم: "بد خط نوشتی!" 🔵بگوییم: "بعضی جاها بزرگ و بعضی جاها کوچک نوشتی! " ⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!" 🔵بگوییم:" خط زمینه رعایت نشده!" ⛔️نگوییم: "بدخط نوشتی!" 🔵بگوییم: "اندازه ی نشانه ی" آ " یا اندازه ی نشانه ی ( م) یکسان نشده، اندازه گیری در زیبایی نوشته مهم است!" ⬅️  "بد خطی"یا" خوش خطی" یک عبارت "کلی" است. عبارات"کلی" را به موارد" جزئی و تکه های کوچک" بخش کنیم تا اصلاح آن ها آسان و قابل فهم شود. ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
آزمون عملکرد: استیگنز (2006) آزمون عملکرد را روش سنجشی معرفی می کند که اساس آن بر مشاهده و قضاوت استوار است.یادگیرنده در فعالیتی که مستلزم به کار بستن دانش، مهارت و یا تولید یک محصول است مشغول می شود و معلم کیفیت عملکرد او را مشاهده و مورد قضاوت قرار می دهد. از نظر ویگینز(2005) آزمون عملکرد به معنای « سنجش ابعاد فهم و توانایی کاربست دانش و مهارت های یادگیرنده با استفاده از تکالیف واقعی زندگی است». بروکه (2009 آزمون عملکرد را نوعی روش سنجش تعریف می کند که در آن دانش آموز با استفاده از مهارت ها و دانش خود مسأله ای را حل ؛ محصولی را تولید و یا یک مهارت خاصی را نشان می دهد. در تعریفی دیگر، آزمون عملکرد به آزمون های عملی در هم تنیده ای گفته می شود که با استفاده از ابزار و وسایل، دانش عملی و محتوایی دانش آموزان و نیز توانایی آنان در به کار گیری دانش فرا گرفته شده برای استدلال و حل مسأله مورد سنجش قرار می گیرد(کیامنش،1376).      با جمع بندی تعاریف ارائه شده، آزمون عملکرد را می توان « روش سنجشی تعریف کرد که در آن یادگیرنده با انجام تکالیف واقعی یا مشابه با زندگی واقعی توانایی خود را در استفاده از دانش و مهارت های آموخته شده برای استدلال، حل مسأله، تولید محصول و یا اجرای یک مهارت ویژه نشان داده، سپس معلم با مشاهده عملکرد، کیفیت آن را توصیف و مورد قضاوت قرار می دهد»(خوش خلق، 1391). منبع: ساخت و تهیه آزمون عملکرد،ایرج خوش خلق،1391 ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
انواع آزمونهاي عملکردي: گرانلاند(1998)انواع روشهاي سنجش يا آزمونهاي عملکردي را به چهار دسته ي زير تقسيم کرده است: 1- آزمون  کتبي عملکردي  2- آزمون  شناسايي 3-  آزمون عملکردي درموقعيت شبيه سازي شده 4-  نمونه کار                                                 دراين نوع تقسيم بندي،آزمون نوع اول،يعنِي آزمون کتبي عملکردي،بيشترين فاصله را از عملکرد درزندگي واقعي دارد،ولي آخرين نوع آزمون،يعني نمونه ي کار،کمترين فاصله راازعملکرد در زندگي واقعي دارد.روشهاي چهارگانه ي بالا را هم مي توان جداگانه به کاربست وهم با يکديگر مورد استفاده قرار داد.در بعضي موارد تنها يک روش کفايت    مي کند،اما در بيشتر مواقع کاربرد ترکيب دو يا چند روش ضروري به نظرمي رسد. ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar
هدایت شده از تدریس یار پایه پنجم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارنامه دوماهه اول بصورت ورد ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar5
هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
💥تکالیف خلاق و مشترک برای تمامی‌درسهای فارسی ▫️كلمات بی نقطه و یک نقطه و ... را از درس پیدا کن و بنویس ▫️کلمات سه حرفی ، چهار حرفی و... را از درس پیدا کن و بنویس ▫️جملات پرسشی درس را بنویس ▫️جملات نقل قول درس را بنویس ▫️کلماتی که حروف (ص ث ط ت و...) دارند را از درس پیدا کن و بنویس ▪️کلمات تشدید دار درس را پیدا کن و بنویس ( قبل از دادن تمامی این تکالیف " حتما خودتون چک کنید که کلمات زیاد و خسته کننده نباشه و همیشگی هم نباشد چون باعث زدگی و خستگی بچه ها از انجام تکالیف میشود ) ▪️۳ کلمه بنویس که تمام نقطه های آن بالا باشد ▪️۳ کلمه بنویس‌که تمام نقطه های آن پایین باشد ▪️۳ کلمه بنویس که هم نقطه در بالا داشته باشد و هم در پایین . ▪️۵ کلمه بنویس که حروف آن ها به هم چسبیده باشد و با آن ها جمله بساز (مسجد) ▪️۵کلمه بنویس که حروف آن ها جدا باشد(درس) 🔸️ده کلمه از درس را بصورت دومینو بنویس (حرف آخر کلمه اول، حرف اول کلمه ی بعدی ...)مثل تشکر رایانه و... | 🔸️با حروف اسم خود، کلماتی را در درس پیدا کن و بنویس مثال احمد:انجام_حوض_مسجد_دقت 🔸️و یا کلماتی از درس پیدا کن و بنویس که حرف اولشان، مشابه حرف اول اسم خودشان است ) 🔹️روخوانی درس از آخر به اول مثال اما محله ی مسجد.. 🔹️قسمتی از درس را بصورت کچل بنویسند(بی نقطه و سرکش) و فردا همان قسمت را با مداد قرمز نقطه گذاری کنند و سرکش بگذارند 🔹️مشق رنگی بنویسند(قسمتی از درس را رونویسی کنند به این صورت که هر کلمه را با یک رنگ بنویسند) 🔹️سه جمله از درس را بصورت نامرتب بنویس این تمرین برای انجام تمرین مرتب کن، که اکثر بچه ها مشکل دارند، عالیست و حتما توصیه می شود) 🔹️اسامی که در درس آمده است را به ترتیب حروف الفبا بنویس 🔹️هم معنی یا مخالف کلمات زیر را از حکایت یا درس پیدا کن و با آن ها جمله بساز 🔹️املا از والدین و تصحیح توسط بچه‌ها 🔹️داستان درس را برای پدر و مادرت تعریف کن 🍁با چند کلمه جدید درس، یک داستان کوتاه بنویس 🍁با توجه به متن درس، داستان نیمه تمام داده و بچه ها آن را به دلخواه ادامه بدهند(حتی تخیلی) 🍁كل درس را روخوانی کنند و آنچه از درس در ذهنشان مانده را بنویسند ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
هدایت شده از تدریس یار پایه ششم
38889908542607.pdf
1.79M
کاربرگ تقسیم اعشار ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
38889913279946.pdf
2.08M
کاربرگ فارسی با پاسخ ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
💢رونویسی از روی درس فعالیتی خسته کننده و گاه اگر نگوییم بی اثر،کم اثر هستند. برای فعالیت های خارج از کلاس یا تکمیلی ایده هایی را می توان بکار برد: .از جمله: 1- دانش آموزان را ترغیب کنیم که با استفاده از کلمات جدید داستان یا مطلبی را در یک صفحه بنویسند.📘 2- خلاصه ی درس جدید را در یک صفحه بنویسند.📗 3- اگر درس داستانی است از آنها بخواهیم داستانی را بنویسند که در بر دارنده ی پیام درس باشد.📕 4- در مورد درس فکر کرده یا با دیگران مشورت کنند و نتیجه را در پنج تا ده مورد بنویسند.📒 5- اگر یک مساله ی ریاضی را یاد گرفته اند خودشان تنها یا با همکاری دیگران پنج یا ده مساله را که با زندگی واقعی ارتباط دارد بنویسند.📙 6- درس جدید را به اولیا یا کسی دیگر ارایه کنند. ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar6
هدایت شده از تدریس یار پایه سوم
38845864308880.pdf
2.37M
❇️ بندهای دروس فارسی 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar3
هدایت شده از تدریس یار پایه دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شروع آموزش جمع های فرایندی با شکل 3⃣2⃣➕1⃣4⃣ عینی سازی تدریس بهترین راه برای انتقال اطلاعات یادگیری از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar2
هدایت شده از تدریس یار پایه اول
اگر معلمی هستید که تکالیف مناسب، خلاقانه، عکلکردی، فعال و جالب و البته متناسب و به اندازه نه خیلی زیاد به دانش آموزان ارائه می کنید و فقط هدف تون تثبیت و لذت بردن از یادگیری است ولی باز دانش آموزانی هستند که از انجام آن ها خسته می شوند شاید یکی از دلایلش این باشه که هنوز ماهیچه های ظریف دست شون ضعیفه و نیاز به تقویت داره. 📙✏️📙✏️📙✏️📙✏️ 💥💥💥💥💥 در خیلی از کلاس ها، دانش آموزانی داریم که به نظر می رسد قدرت کافی برای انجام تکالیف خود را ندارند و به اصطلاح دستشان زود خسته می شود. و در نتیجه خیلی زود نسبت به نوشتن تکالیف بی علاقه می شوند ⚛چگونه عضلات دست اورا تقویت کنیم؟؟!! 👌از او بخواهید دست خود را مشت کند و به آرامی به اطراف، بچرخاند. 👌با باد بزن یا تکه ی مقوا ، خود یا عروسک یا اسباب‌بازی اش را در مدت زمان مشخصی باد بزند. 👌نقاشی (چه بادست، چه قلمو، چه اسفنج) و رنگ آمیزی (آبرنگ، گواش، مداد شمعی، گچ، مداد رنگی و...) مفید می باشد. 👌 مچاله کردن کاغذ ( روزنامه های باطله ) و پرتاب آن به یک هدف مشخص . 👌باز و بسته کردن دکمه لباس ، بالا کشیدن زیپ و بستن بند کفش. 👌آب را با ظرفی از درون یک تشت داخل ظرف دیگری بریزد. 👌مداد را در انگشتان یک دست گرفته و از پایین مداد به بالای مداد برسه و برعکس. 👌انگشتان دستش را به هم قلاب کند و تا جایی که می تواند، بهم فشار بدهد. 👌باز و بسته کردن گیره ی لباس با استفاده از دو انگشت شصت و اشاره بوسیله ی طراحی بازی هایی در این راستا. مثلا بخواهید روی یک لگو، گیره های هم رنگ آن لگو را بزند یا از این قبیل بازی ها. 👌با کمک نخ و سوزن روی کوسن یا پارچه بدوزد. مثلا نقش یک گل یا ماشین را با کمک ماژیک یا صابون روی یک پارچه ی سفید بکشد، سپس با نخ های رنگی روی خط را بدوزد. 👌استفاده از چنگگ ها در قالب یخ ، یخ های رنگی بسازید و در ظرف بریزید و از او بخواهید با کمک چنگگ، یخ را به جایخی منتقل کند. 👌بریدن کاغذ با دست 👌مسواک زدن 👌انداختن سکه یا دکمه داخل یه قلک. 👌پولک های رنگی را ، روی یک برگه ی رنگ آمیزی با طرح مورد علاقه اش بچسباند. 👌 با کمک دست برتر خود ، ادای مداد گرفتن در آورده و در هوا یا روی میز یا ... بنویسد. 👌فشار دادن یک توپ کوچک تا حد امکان میان انگشتان دستش، یا گرفتن آب انار یا آب پرتقال و ... 👌در یک سینی عدس و لوبیا را مخلوط کرده و از او بخواهید آنرا با استفاده از انگشت سبابه و شصت دست برتر جدا کند و هر کدام را داخل بطری کوچک آب معدنی بریزد.(دو بطری لازم داریم) ♦️در مرحله بعد می توانید عدس ؛ لوبیا و نخود را مخلوط کرده و همان کار جدا سازی را با سه بطری انجام بدهد . 👌قیچی کردن اشکال هندسی و یا اشکال مختلف 👌 بازی با جور چین و یا کامل کردن پازل ها 👌 فرو کردن میخ های پلاستیکی درون صفحه های سوراخ دار هم کار جذابی برای پسرها می تواند باشد. 👌نخ کردن مهره و یا ماکارونی و ساخت اشکال مختلف مثل گردنبند و ... هم مفید است. 👌از داخل نی هم می تواند، نخ عبور دهد. 👌شمارش اعداد با انگشت هم خوب هست. 👌بازی های لگو در سایزهای مختلف هم می تواند مفید باشد . ✅جهت سفارش ؛ https://eitaa.com/teacherschool ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @tadriis_yar1