#نقد_کتاب 19
استفاده از روایت بدون سند
نسبت دادن روایت «نحن ابناء الدلیل نمیل حیث یمیل» به امام صادق علیه السلام که در هیچ کتب روائی نیامده است، آن هم در کتاب درسی، کار ناصحیحی است.
ارسال نقد و گزارشات
https://eitaa.com/Modirnaghd
@Naghd1
رهبر انقلاب: ما این رشتههای مهمّ علوم پایه -بخصوص مثل ریاضی یا فیزیک- را برای آینده لازم داریم.
سوال: چرا آموزش و پرورش باید به ریاضی و فیزیک و .. اهمیت بیشتری بدهد؟
جواب: شما کدام علم یا حرفه یا فن را سراغ دارید که ریاضی در آن کاربرد نداشته باشد؟
مگر در بافت قالی و نقش و نگار آن تقارن و انتقال موج نمی زند؟
مگر در خیاطی و الگو جز این است؟
در ساخت وسایل منزل مانند آب میوه گیری پنکه چرخ گوشت... دوران کاربرد ندارد؟
در ساخت خانه مثلث قائم الزاویه کاربرد ندارد؟
در بزرگ و کوچک کردن عکس تشابه نداریم؟
در ترسیم نقشه و طراحی نقش خطوط موازی بکار نمی رود؟
در تزریق آمپول میزان دارو سی سی ... نداریم؟
در مسافرت فاصله بین شهرها و... مدنظر نیست؟
مگر ساخت کامپیوتر و ابر رایانه ها موشک ها و ... همه از ریاضیات کمک نگرفته است؟
و ...
👈پس بر آموزش و پرورش و آموزش عالی لازم است تا می توانند بر علوم پایه (ریاضی و فیزیک ..) سرمایه گذاری کنند
ارسال نقد و گزارشات
https://eitaa.com/Modirnaghd
@Naghd1
مخروط تجربی ادگار دیل
ضرورت بازنگری در #قوانین مدارس و #شیوه_تدریس_معلمان
ارسال نقد و گزارشات
https://eitaa.com/Modirnaghd
@Naghd1
نگرانی وزیر آموزش و پرورش از ورشکستگی نهاد آموزشی کشور:
متأسفانه امروز نشانههای ورشکستگی آموزشوپرورش در کشور دیده میشود. اگر مدارس پویا نشوند، صدها جلسه نیز نمیتواند مشکلات را حل کند.
http://yon.ir/2AEQQ
نیاز است که محیطهای آموزشی به بلوغ برسند
ارسال نقد و گزارشات
https://eitaa.com/Modirnaghd
@Naghd1
💢حذف ۲ ساعت برنامه درسی
👤 وزیر آموزش و پرورش گفت از #مهر ماه #دو_ساعت برنامه رسمی مدرسه را حذف میکنیم
📌به عنوان مثال دانش آموز پایه پنجم به جای اینکه 25 ساعت برنامه درسی داشته باشد، 23 ساعت برنامه درسی خواهد داشت و این دو ساعت در اختیار مدرسه است و به مدرسه ابلاغ کردیم که در این دو ساعت بر اساس این سرفصلها محتوا تولید کند مثلا دانش آموز داستانی که خود نوشته است، برای همکلاسیهایش بخواند.
ارسال نقد و گزارشات
https://eitaa.com/Modirnaghd
@Naghd1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقد آموزش و پرورش توسط #وزیر
اشتیاق دانش آموزان به #مدرسه
ارسال نقد
https://eitaa.com/Modirnaghd
@Naghd1
#نقد_کتاب 20
تحریف شخصیت مصدق
مولف در معرفی شخصیت مصدق، به اعتماد او به آمریکاییها و به تبع آن کودتای 28 مرداد و بازگشت استبداد اشارهای نکرده و از او یک قهرمان کامل به نمایش گذاشته است
کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ص 113 و 114
ارسال نقد و گزارشات
https://eitaa.com/Modirnaghd
@Naghd1
#نقد_کتاب 21
فضیلت تراشی برای خلیفه دوم (گزارش غیر دقیق تاریخی)
نویسنده در وصف زمامداری خلیفه دوم نوشته است: «نحوه توزیع عطایا توسط خلیفه دوم اگر چه بر پایه مساوات اسلامی نبود، اما سادهزیستی و سختگیری ایشان نسبت به کارگزاران خلافت و بزرگان قریش از ثروتاندوزی و تجملگرایی آنان جلوگیری میکرد»
* این در حالیست که برخی منابع تاریخی آوردهاند که از آنجا که خلیفه دوم معتقد بود کارگزارانش اموال خود را به صورت نامشروع جمع آوری میکنند، و چون توان تفکیک اموال حرام و حلال آنان را نداشت، به جای برکناری آنان، هر چند وقت یکبار نیمی از اموالشان را تصاحب میکرد.
کتاب تاریخ(2) پایه یازدهم ص 47
ارسال نقد و گزارشات
https://eitaa.com/Modirnaghd
@Naghd1