هدایت شده از شیعه پاسخ
👌پاسخ به شبهات و مطالب تکراری و پوسیده عقیل هاشمی :
1⃣اعتقاد عمر و عایشه به حذف آیاتی از قرآن چون آیه رجم و رضاع کبیر :
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2737
2⃣صدقه دادن علی علیه السلام در حال رکوع نماز و نزول آیه ولایت :
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2530
3⃣توضیحاتی پیرامون رفع القلم در روز مرگ عمر :
https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1860
4⃣یا علی گفتن خداوند در هنگام خداحافظی با پیامبر اسلام در معراج :
https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/688
با نشر این پست در ثواب روشنگری شریک شوید !!!!
هدایت شده از شیعه پاسخ
⚫️فرا رسیدن سالروز وفات فاطمه معصومه سلام الله علیها را تسلیت می گوییم ؛
⚫️پرسش و پاسخهای مرتبط با فاطمه معصومه سلام الله علیها ؛
1⃣تاریخ دقیق وفات حضرت #معصومه چه روزی هست؟
هرجایی مطلبی میخونم تاریخ وفات حضرت معصومه معلوم نیست اما #تقویم ما ۱۰ربیع الثانی نوشتن. و اینکه حضرت معصومه #وفات کردند و یا شهید شدند❕
و چرا ایشان #ازدواج نکردند ❕و چه #ثوابی برای زیارت ایشان است ❕❕
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2241
2⃣آیا واقعا یک بار زیارت حضرت فاطمه معصومه آدم رو #بهشتی می کند ❗️من برم هر جنایتی که دلم می خواد بکنم بعد برم زیارت حضرت معصومه میرم بهشت ❕❕
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2242
3⃣نکاتی در مورد فاطمه معصومه سلام الله علیها و فضائل ایشان ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1208
4⃣مگر نه اينكه ازدواج نيمى از دين است؟
مگر نه اينكه پيامبر اسلام به ازدواج توصيه اكيد كرده است؟
مگر نه اينكه #امام_كاظم معصوم بود و بايد به توصيه هاى پيامبر اسلام گوش جان ميسپرد؟
پس چرا دخترانش را از ازدواج محروم كرد؟
با اين استدلال #معصومه , خواهر امام رضا حتى نصف دينش را كامل نكرده است و كافر از دنيا رفته است!
سر تا پاى ادعاهاى اسلامگرايان متناقض و دروغ است كه به خورد ما داده اند ❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1438
5⃣تحدى و سئوال از تمامى شيعيان و متوليان اين مذهب
از تمامى آخوندهاى شيعه، مراجع، تمامى شيعيان عام و تمامى كسانى كه به شفابخشى و كرامات قبر و ضريح معصومه در قم اعتقاد دارند، تقاضا داريم به اين سئوال پاسخ قانع كنند و منطقى بدهند.
چرا فاطمه معصومه كه حتى سنت پيامبر اسلام يعنى ازدواج را به جا نياورده است، داراى تقدس است ، ایشان چه خدمتی به بشریت کرده اند ❗️❗️
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2002
6⃣اگر فاطمه معصومه سلام الله علیها شفاء دهنده است ، چرا حرم ایشان در ایام شیوع کرونا بسته شد ❕و اگر ایشان شفاء می دهند چرا خودشان با بیماری از دنیا رفتند ❕
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2005
7⃣آیا برای توسل و تکریم امامزادگان ( چون فاطمه معصومه س ) دلیلی از #آیات قرآن و #روایات داریم❕❕
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2826
🤲یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه ، فان لک عند الله شانا من الشان
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
🔴 شاید یکی از مهمترین سوال های قرن حاضر این باشد:
تقصیر خداست یا بشر؟
قضاوت با شما...
☑️ @naghdeelhad
هدایت شده از شیعه پاسخ
👌مطالبی که زئوس کلیپ ساز در کلیپ هایش مطرح می کند , همان مواردی است که سایر معاندین در فضای مجازی به صورت نوشتار مطرح کرده و زئوس آن موارد را تبدیل به کلیپ می کند و مطالب بی ربط را کنار هم قرار می دهد و چرند پراکنی می کند , لذا ما معمولا مستقیما به مطالب زئوس پاسخ نمی گوییم زیرا او همان اشکالاتی را مطرح می کند که دیگران قبلا مطرح کرده اند و ما هم پاسخشان را داده ایم به عنوان نمونه :
1⃣در کلیپ ٣٥٢ : تحت عنوان برهان خلف مدعی شده است که خلقت جهان توسط خداوند حتما بر پایه نیازمند بودن خداوند است !!!!
👌در ذیل پاسخ ادعایش را داده ایم و هدف از خلقت جهان هستی و انسان را تبیین کرده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/3553
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/8377
2⃣او دو کلیپ ٢٤٨ و ٣٥٣ را در مورد قصاص ساخته است , و پیرامون تساوی در قصاص اشکالاتی را مطرح کرده است که چرا مرد در برابر قتل زن قصاص نمی شود !!! در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9913
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13735
❕یا می گوید که چرا فرد آزاد در قبال کشتن برده , قصاص نمی شود , در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13012
3⃣او در کلیپ ٣٤٩ مطالب بی ربطی را در کنار هم قرار داده است , در جایی مدعی می شود که در اسلام عقل تعطیل شده است و حتی اگر سخن خدا بر خلاف عقل باشد , باز سخن خداوند مقدم است , در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9699
❕یا در جایی پیرامون امتحان الهی و کرونا سخن پراکنی می کند که در ذیل در این رابطه پاسخ گفته ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/11622
👌در سلسله مباحث قرار دادن مطالب بی ربط کنار همدیگر به ناگاه متعرض بحث در مورد ماموریت ابراهیم ع برای ذبح اسماعیل ع یا ماموریت خضر برای کشتن یک نوجوان می شود که در ذیل پیرامون آن بحث کرده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/8037
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/6182
👌و به ناگاه متعرض بحث در مورد عزاداری بر امام حسین ع در دوران کرونا می گردد که در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12136
👌تقریبا پاسخ تمام کلیپ های زئوس یعنی حدود ٣٥٠ کلیپی که درست کرده است در تاریخچه کانال است و ما قبلا به آن پرداخته ایم و سعی می کنیم به تدریج آدرس پاسخها را بگذاریم !!!!!
هدایت شده از شیعه پاسخ
👌چنان که گفتیم , مطالبی که زئوس کلیپ ساز در کلیپ هایش مطرح می کند , همان مواردی است که سایر معاندین در فضای مجازی به صورت نوشتار مطرح کرده و زئوس آن موارد را تبدیل به کلیپ می کند و مطالب بی ربط را کنار هم قرار می دهد و چرند پراکنی می کند , لذا ما معمولا مستقیما به مطالب زئوس پاسخ نمی گوییم زیرا او همان اشکالاتی را مطرح می کند که دیگران مطرح کرده اند و ما هم پاسخشان را داده ایم به عنوان نمونه :
1⃣زئوس در کلیپ ٣٤٥ مطالبی را در مورد زندگی پس از مرگ یا تجربه نزدیک به مرگ مطرح می کند که ما در ذیل مفصلا در این رابطه توضیح داده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/11752
2⃣در کلیپ ٣٤٧ در مورد علیت در کوانتوم مطالبی را ایراد می کند که ما در ذیل پاسخ گفته ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13951
3⃣در کلیپ ٣٤٨ در صدد است القاء کند که قرآن شراب خواری را حرام نکرده است , در حالی که حرمت شراب خواری از مسلمات احکام اسلامی است و تمام آیین های الهی نیز این حرمت را داشته اند , در ذیل بخوانید :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9011
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12066
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13963
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9600
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9433
❕او در همان کلیپ چرندیاتی پیرامون حرمت تدریجی شراب در قرآن و معاذ الله , شراب خواری علی علیه السلام بیان می کند که در ذیل پاسخش را گفته ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9002
4⃣او در کلیپ ٣٤٤ پیرامون تحریف قرآن و کتاب محدث نوری در مورد تحریف قرآن " فصل الخطاب ... " بحث می کند که ما در ذیل پیرامون آن توضیح داده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/5108
👌او مدعی می شود که دو سوره نورین و ولایت در قرآن بوده است که حذف شده است , ما در ذیل در این رابطه توضیح داده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/11869
❕در ذیل توضیح داده ایم که اگر در روایاتی آمده است که قرآن تحریف شده است , مقصود از آنها چیست :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/5054
❕برخی از روایات هم در صدد تفسیر معنا و مقصود آیات قرآن و به اصطلاح توضیح بیانی است که زئوس بیسواد آنها را حمل بر تحریف لفظی قرآن می کند مانند تحریف در آیه ابلاغ و وضو که در ذیل پیرامون این مساله توضیح داده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13445
👌مثلا در آیه وضو : مقصود از " الی المرافق " , برای بیان حد شستن است , و در معنا و طبق توضیح و بیان ائمه ع " الی المرافق " به معنای " من المرافق " است , و این بیان ائمه ع برای توضیح مقصود آیه است , چنان که در ذیل توضیح داده ایم و علامه مجلسی نیز به آن تصریح می کند :
" قوله علیه السلام هکذا تنزیلها ای مفادها و معناها بان یکون المراد بلفظه " الی " , " من "
💠مراه العقول ج ١٣ ص ٩٣
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/6542
هدایت شده از شیعه پاسخ
👌پاسخی به زئوس در مورد بینهایت بودن ذات خداوند !!!!
❕زئوس بیسواد و هرزه گو در کلیپ شماره ١٨٠ خودش , تحت عنوان " خدا و بینهایت " مدعی شده است که از نظر فیزیکی , بینهایت وجود ندارد و وقتی ما می گوییم خداوند بی نهایت است , یعنی اصلا وجود ندارد !!!!
👌اگر چه چنین مطالب سبک و سخیفی ارزش پاسخ دادن ندارد , اما باز جهت روشنگری بیشتر , گفتنی است که :
❕وقتی ما می گوییم خداوند بی نهایت است , یعنی او محدودیتی ندارد , علمش محدودیت ندارد و به همه چیز تعلق دارد , قدرتش محدودیت ندارد و شامل همه چیز می شود , حیاتش محدودیت ندارد و ازلی و ابدی است , همینطور سایر صفاتش که بازگشت به همین سه صفت اصلی ذاتی می کند , محدودیتی در آن نیست , چرا که اگر محدودیتی در ذات پاک او باشد , دیگر خدا نیست , از این عدم محدودیت تعبیر می شود به نامتناهی یا بینهایت بودن ذات خداوند , این مطلب روشن است و خدشه بردار نیست .
👌برخی از محققین در این رابطه می نویسند :
" نخستين و مهمترين مطلبى كه در باب صفات خدا بايد اثبات گردد تا هم مسأله توحيد مشخص گردد و هم صفات ديگر او همچون علم و قدرت و مانند آن نامتناهى بودن ذات پاك او است، چرا كه اگر اين مطلب به خوبى اثبات و درك شود راه براى اثبات همه صفات جمال و جلال او (صفات ثبوتيه و سلبيه) هموار مىگردد.
❕براى اثبات اين معنا كه او يك وجود بىانتها است بايد امور زير مورد توجّه قرار گيرد:
🔸1. محدوديّت وجود يعنى آلوده بودن به عدم چرا كه اگر پاى عدم در ميان نباشد محدوديّت مفهومى نخواهد داشت، ما مىگوييم عمر فلان كس محدود است يعنى عمر او سرانجام به عدم منتهى مىگردد، و آلوده به نيستى است، همچنين درباره محدوديّت قدرت و علم و مانند آن.
🔸2. وجود ضد عدم است، و اگر چيزى ذاتاً مقتضى وجود باشد نمىتواند مقتضى عدم گردد.
🔸3. در برهان علّت و معلول اين مطلب ثابت شد كه سلسله زنجير مانند علّت و معلول اين جهان بايد به يك نقطه ثابت و ازلى برسد كه آن را واجب الوجود مىناميم يعنى وجودش از درون ذات او است نه از بيرون بنابراين علّت نخستين جهان ذاتاً اقتضاى وجود دارد , در ذیل در این رابطه توضیح داده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/3497
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/3496
❕يكبار ديگر اين سه مقدّمه را با دقّت بخوانيد و در آن خوب بينديشيد، با توجّه به اين مقدّمات روشن مىشود اگر محدوديتى در ذات واجب الوجود حاصل شود بايد از بيرون وجود او باشد، چرا كه محدوديّت طبق مقدّمات فوق به معناى آلودگى به عدم است، و چيزى كه ذاتش اقتضاى هستى دارد هرگز مقتضى عدم و نيستى نخواهد بود، پس اگر محدوديتى در او باشد بايد يك عامل بيرونى داشته باشد، و لازمه اين سخن آيه است كه او واجب الوجود نباشد، چرا كه از نظر حدّ وجودى خود مخلوق ديگر و معلول ذات ديگرى است.
👌به عبارت ديگر: بدون شك واجب الوجودى داريم (در دو نمایه فوق الذکر این قضیه را اثبات کرده ایم) :
❕حال اگر واجب الوجود نامحدود باشد مدّعاى ما ثابت است، و اگر محدود باشد اين محدوديّت هرگز مقتضاى ذات او نيست، چون ذات او مقتضى وجود است، نه آلودگى به عدم، پس بايد از بيرون بر آن تحميل شده باشد و مفهوم اين سخن آن است كه علّتى در بيرون او وجود دارد و او معلول آن علّت است، در اين صورت واجب الوجود نخواهد بود، نتيجه اين كه او وجودى است نامحدود از هر نظر. "
📚پیام قرآن ج ٣ ص ٢٢١
💠 ادامه 👇
هدایت شده از شیعه پاسخ
💠ادامه 👇
❕یا در کتاب اندیشه های جاوید می خوانیم :
❓پرسش: چرا خداوند داراى وجودى بى نهايت است؟
❕پاسخ: محدود بودن موجود، ملازم با آميختگى او با عدم و نيستى است، كتابى را در نظر بگيريد كه بصورت جيبى يا قطع رقعى چاپ شده است، هر بعدى از ابعاد كتاب را در نظر بگيريد سرانجام به نقطهاى مىرسد كه در آنجا، وجود كتاب پايان پذيرفته و ديگر از كتاب خبرى نيست. معنى اينكه رشته كوه البرز و يا سبلان با آن بزرگى محدود است، اين است كه در اندازهگيرى خود به نقطهاى ميرسيم كه در آنجا اثرى از اين دو كوه نيست. از اين بيان مىتوان نتيجه گرفت كه معنى محدود بودن حادثهاى از نظر زمان و يا محدود بودن وجود جسمى از نظر مكان اين است كه وجود و هستى او، آميخته با عدم و نيستى است و محدود بودن و آميختگى با عدم، با هم متلازم و توأم مىباشند و لذا تمام پديدهها و اجسام كه از نظر زمان و مكان محدود هستند وجود و هستى آنها با عدم و نيستى آميخته است و صحيح است كه بگوييم فلان حادثه در فلان زمان تحقّّق نيافته است و يا فلان جسم در فلان مكان نيست. روى اين لحاظ نمى توان خدا را محدود فرض كرد و تصور نمود، زيرا لازمه محدود بودن، آميختگى وجود او با عدمها و نيستىهاست، موجودى كه با عدم آميخته باشد، موجود باطلى خواهد بود، كه شايستگى مقام حق مطلق را كه بايد صد در صد حق باشد نخواهد داشت و شعار عقل و قرآن درباره خدا اين چنين است. «ذٰلِكَ بِأَنَّ اللّٰهَ هُوَ الْحَقُّ وَ أَنَّ مٰا يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ هُوَ الْبٰاطِلُ...». «خدا است حق و پايدار و استوار، و آنچه غير او مىخوانند باطل و پوچ است». ( حج ٦٢ )
📚اندیشه های جاوید ج ١ ص ٢٨
👌بنابراین بینهایت بودن خداوند یعنی نامحدود بودن ذات و اوصافش , چنان که در روایات اسلامی نیز به این معنا تاکید شده است .
❕در روايتى از امام سجاد عليه السلام نقل شده است فرمود:
«انَّ اللَّهَ لا يُوْصَفُ بِمَحْدُودِيَّةٍ عَظُمَ رَبُّنا عَنِ الصِّفَةِ وَ كَيْفَ يُوْصَفُ بِمَحْدُودِيَّةٍ مَنْ لا يُحَدُّ» " «خداوند به هيچ محدوديّتى توصيف نمىشود (و ذات پاكش هيچ حدّى را نمىپذيرد) او برتر از چنين توصيفى است، و چگونه ممكن است كسى كه هيچ حدّى ندارد توصيف به محدوديّت گردد». "
📚الکافی ج ١ ص ١٠٠
❕در حديث ديگرى از امام على بن موسى الرضا عليه السلام مىخوانيم: «هُوَ أَجَلُّ مِنْ انْ تُدْرِكَهُ الْأَبْصارُ أوْ يُحِيطَ بِهِ وَهْمٌ أَوْ يَضْبِطَهُ عَقْلٌ»
" او برتر از آن است كه چشمها او را ببيند و انديشه به او احاطه كند و عقل او را تحت قيد و شرطى درآورد». "
❓سؤال كنندهاى پرسيد: پس حدّ او را براى من بيان فرما امام عليه السلام فرمود: «انَّهُ لا يُحَدُّ، قالَ: لِمَ؟ قالَ عليه السلام: لِانَّ كُلَّ مَحْدُوْدٍ مُتَناهٍ الى حَدٍّ، فَاذا احْتَمَلَ التَّحْديدَ احْتَمَلَ الزِّيادَةَ، وَ اذا احْتَمَلَ الزِّيادَةَ، وَ احْتَمَلَ النُّقْصانَ، فَهُوَ غَيْرُ مَحْدُوْدٍ، وَ لا مُتَزائِدٍ وَ لا مُتَجَزٍّ وَ لا مُتَوَهَّمٍ» :
" خداوند حدی ندارد , زيرا هر محدودى بالاخره متناهى به حدّى است، بنابراين اگر وجودش حدّى را بپذيرد قابل زيادى است، و اگر قابل زيادى بود قابل نقصان است (و اگر قابل زيادى و نقصان باشد ممكن الوجود خواهد بود) بنابراين او نامحدود است نه زيادتى را مىپذيرد، نه تجزيه مىشود، و نه در وهم مىگنجد»
📚بحارالانوار، جلد 3، صفحه 15، حديث 1
❕علی علیه السلام فرمود :
" مشمول هيچ حدّی نمىشود و با شماره و عدد به حساب در نمىآيد، بلكه اقرارها خود را محدود مىسازند و ابزارها به چيزهاى همانند خود اشاره مىكنند. "
"لا يُشمَلُ بِحَدٍّ، ولا يُحسَبُ بِعَدٍّ، وإنَّما تَحُدُّ الأدَواتُ أنفُسَها، وتُشيرُ الآلاتُ إلى نَظائرِها."
📚نهج البلاغه خطبه ١٨٦
👌و فرمود :
" براى اشياء، در همان هنگامِ آفريدنشان، حدّ و مرز قرار داد تا خود را از همانندى با آنها متمايز سازد. وَهمها نتوانند او را با حدود و حركات و اندامها و ابزارها اندازهگيرى و متمايز كنند ... او برتر است از آنچه كه حد گزاران به وى نسبت مىدهند؛ از قبيل ويژگيهاى وزن و اندازه و پايانهاى دور و اطرافها و آمادهكردن سكونتگاهها و جاى گرفتن در مكانها؛ زيرا حدّ و مرز براى آفريدگان او قرار داده شده و به غيرِ او نسبت داده مىشود. "
" حَدَّ الأشياءَ عِندَ خَلقِهِ لَها، إبانَةً لَهُ مِن شَبَهِها، لا تُقَدِّرُهُ الأوهامُ بِالحُدودِ والحَرَكاتِ، ولا بِالجَوارِحِ والأدَواتِ ... تعالى عَمّا يَنحَلُهُ المُحَدِّدونَ مِن صِفاتِ الأقدارِ ونِهاياتِ الأقطارِ، وتَأثُّلِ المَساكِنِ، وتَمَكُّنِ الأماكِنِ، فالحَدُّ لِخَلقِهِ مَضروبٌ، وإلى غَيرِهِ مَنسوب "
📚نهج البلاغه خطبه ١٦٣
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فریب بزرگ تاریخی / توسط دکانداران باستانگرایی
این بنا، مقبره کوروش نیست - 5
موضوع : ماجرای رود سیتاکوس
بنایی که امروز به عنوان مقبره کوروش مشهور شده، حقیقتاً نه مقبره کوروش است. نه ربطی به هخامنشیان دارد.
کلیپ از: استاد مهدی رستمی، پژوهشگر برجسته تاریخ باستان
#نقد_باستان (دیدنی)
☑️ @naghdeelhad
4_389927530909401460.pdf
240.1K
💡 #معرفی_مقـاله ؛« وجـود خدا و مسـئله شــرّ »
🗣 مولف : « محمد محمد رضایی »
* دانش یار گروه فلسفه ، دانشگاه تهران .
#تــوضیح؛
مقاله حاضر بر آن است تا یکی از مسائل مهم در حوزه دین پژوهی یعنی سـازگاری وجود خدا با مسئله شرّ را مورد تحقیق قرار دهد .
هر چند که مسئله شر از قدیم میان اندیشه ورانِ دینی مورد بحث بوده اما امروزه، این مسئله شکل تازه ای به خود گرفته است . برخی از مُلحدان از جمله هیوم، مسئله شرّ را نافی خدا میدانند و به ناسازگاری وجود خدا و شرّ قائل هستند .
در این نوشتار، استدلال هیوم مورد نقّادی قرار گرفته و اثبات شده است که اگر خدا که عالِم،قادر مطلق و به طور کامل خیر خواه است، جهت کافی اخلاقی و منطقی برای رخداد شر داشته باشد، میتوان به سازگاری وجود خدا و مسئله شرّ حکم کرد .
و از طرفی دیگر وجود شرِّ قلیل لازمه جهان مادی است و خلقت جهان مادی بدون لازمه آن محال است و امکان افتراق بین یک شیء و ذات آن نیست و نیزاز طرفی هم واضح است که قدرت به محال های ذاتیه تعلق نمیگیرد .
بنابراین محال است خدا عالَمِ ماده را که خیر کثیر دارد، بدون لازمه آن خلق کند.
☑️ @naghdeelhad