کانال نقد الحاد
. ✋ تکرار مکررات، بس کن! ✍️ پاسخ هایی اجمالی به کتاب «نقد قرآن دکتر سها» (قسمت پنجم) ۵. محیط زدگى
.
✋ تکرار مکررات، بس کن!
✍️ پاسخ هایی اجمالی به کتاب «نقد قرآن دکتر سها»
(قسمت ششم)
۶. بىنظمى
این بهانهگیر از عدم نظم در میان آیات قرآن سخن مىگوید: مطالب قرآن به صورت تکه تکه و غیر مرتبط پشت سر هم قرار گرفته… چینش مطالب نه بر اساس موضوع و نه بر اساس تاریخ نزول است.
📙پاسخ:
قرآن یک کتاب کلاسیک نیست که موضوعاتى را در نظر گرفته باشد و آن را در ابواب و فصول مختلف نگاشته و سپس یک فهرست به آن اضافه کرده باشد، بلکه کتابى است که طى ۲۳ سال بر اساس نیازهاى گوناگون در زمانهاى مختلف نازل شده است؛ مثلاً یک روز جنگ بدر و روز دیگر جنگ احد و زمانى دیگر جنگ احزاب است؛ یک روز مردم از مسائل مربوط به نکاح و طلاق، روز دیگر از مسائل مربوط به رباخوارى و بالاخره روزى از صلح و جنگ سؤال مىکردند که خداوند جوابهاى مناسب به هر کدام را در آیات مربوط به خود بیان فرموده است. بنابراین قرآن مجموعه مسائلى است که در حوادث مختلف و در پاسخ به سؤالها و نیازهاى گوناگون نازل شده است و کاتبان وحى آنها را جمعآورى کرده و پشت سر هم قرار دادهاند بى آنکه تاریخ نزول نوشته شود و اى بسا میان نزول آیاتى درباره موضوعى و آیات دیگر درباره موضوع دیگر هفتهها فاصله شده باشد.
فرض کنید دولتى سر کار آمد در طى چندین سال عمر خود بخشنامههاى مختلفى در باره مسائل مختلف مربوط به وزارتخانهها صادر کرده در یکى بحث از مسائل اقتصادى در دیگرى بحث از سلامت در یکى بحث از سیاست خارجى و در دیگرى بحث از آموزش و پرورش است حال اگر همه این بخشنامهها را جمع کنند به صورت کتابى در آید و کسى ایراد کند چرا کتابى است داراى مسائل مختلف غیر مرتبط؟ آیا بر چنین کسى نمىخندند؟!
#نقد_قرآن_دکتر_سها
☑️ @naghdeelhad
🔶 عزیزان این پوستر را در همه ایران پخش کنید 👆
بی حجاب یا با حجاب؟ کدام منطقی تر است؟ منطق کدام قویتر است؟ کدام خردمندانه تر و اخلاقی تر است؟ و کدام برای جامعه بهتر یا بدتر است؟
بعضی از بیحجابها برای بی حجابی خود دلیل میتراشند، سعی میکنند توجیه کنند. بعضی هم نمیدانند چرا باید حجاب داشته باشند و ضرورت و منطقش چیه. تمام توجیهات و استدلال های طرفین را ببینید👆 قضاوت با شما
کپی کن
#روشنگری = گسترش آگاهی
☑️ @naghdeelhad
💠 #اسلام_اختیاری_ایرانیان
⭕ پروفسور #مری_بویس؛ ایرانشناس انگلستانی و استاد دانشگاه لندن؛ درباره نحوه اسلام آوردن ایرانیان مینویسد: هرچند بعضا فشارهایی وجود داشت، اما بسیاری از ایرانیان، در اثر عواملی چون دعوت شورانگیز مبلغین مسلمان، جذابیت و سادگی تعالیم اسلام و همچنین، برای رهایی از قوانین پیچیده و آزار دهنده زرتشتی، مسلمان شدند.
📚منبع: زرتشتیان، باورها و آداب دینی آنها؛ ص۱۸۰
پ.ن: با وجود خیل عظیم اسناد و مدراک دال بر اسلام اختیاری ایرانیان، همچنان عده ای هستند که بر طبل اسلام اجباری و گسترش آن زور شمشیر در ایران بکوبند. اینها مدعیان عقل و منطق اند، اما فقط در حرف!
☑️ @naghdeelhad
جعلیات دو قرن سکوت.pdf
318.1K
- بررسی جعلیات کتاب «دو قرن سکوت» نوشته دکتر زرین کوب!
از آنجا که کتاب دو قرن سکوت طی سالیان طولانی دستاویز عده ای از ملحدین کم خرد واقع شده است و آن را بهانه ای برای کوبیدن اسلام و بی دین کردن مردم کرده اند بر آن شده ایم تا جعلیات و مطالب کذب این کتاب را در قالب پی دی اف خدمتتان ارائه کنیم؛ هر چند خود جناب زرینکوب سال ها بعد از نگارش این کتاب به اشتباهش پی برد و با تالیف کتاب "کارنامه اسلام" در قالب روشنگری از اذهان مردم بر آمد
☑️ @naghdeelhad
⛔️ متن شبهه ⛔️
" ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﯽ ﺍﯾﺪ. ﻫﻤﻪ ﺍﺩﯾﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ. ﻫﺰﺍﺭﻩ ﻫﺎﺳﺖ ﮐﺴﯽ ﻣﯽ ﺍﯾﺪ ﺍﻣﺎ ﻧﻤﯽ ﺍﯾﺪ. ﺑﺪﺑﺨﺖ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺍﺳﺖ. ﺗﺎﺯﻩ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺻﻮﺍﺏ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺛﻮﺍﺏ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﺩ. ﺍﻭ ﮐﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺍﯾﺪ؟ ﭼﺮﺍ ﻣﯽ ﺍﯾﺪ؟ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﻭﻝ ﻧﯿﺎﻣﺪ. ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺩﻭﻡ ﻫﻢ ﻧﯿﺎﻣﺪ. ﻣﯿﻠﯿﻮﻧﻬﺎ ﺗﻦ ﺳﻼﺧﯽ ﺷﺪﻧﺪ ﻧﯿﺎﻣﺪ. ﺯﻧﺎﻧﯽ ﺑﯽ ﺍﺑﺮﻭ ﺷﺪﻧﺪ ﻧﯿﺎﻣﺪ. ﺍﺯﮔﺮﺳﻨﮕﯽ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﮔﺮﺑﻪ ﺧﻮﺭﺩﻧﺪ ﻧﯿﺎﻣﺪ. ﺑﻪ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﻨﺪﻫﺎ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﺷﺪ ﻧﯿﺎﻣﺪ ﮐﺠﺎﺳﺖ؟ ﮐﯽ ﻣﯽ ﺍﯾﺪ؟ ﻣﯽ ﺍﯾﺪ ﮐﻪ ﭼﻪ ﮐﻨﺪ؟ ﺟﻨﮓ ﺍﻓﺮﻭﺯﯼ ﮐﻨﺪ؟ ﺍﻧﺘﻘﺎﻡ ﯾﮏ ﺑﺎﻧﻮ ﺭﺍ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺳﺎﻝ ﺑﮕﯿﺮﺩ؟ ﺍﻧﺘﻘﺎﻡ ﮐﺸﺘﺎﺭ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﺴﻠﻬﺎﯼ ﺑﻌﺪﯼ ﺑﮕﯿﺮﺩ؟ ﺩﻭ ﺳﻮﻡ ﻣﺮﺩﻡ ﺟﻬﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﮑﺸﺪ؟ ﭼﻪ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﯼ ﻣﯽ ﮐﺸﻨﺪ ﻣﻨﺘﻈﺮﺍﻥ؟؟؟ "
🔴 در پاسخ به شبهه
"با اینهمه ظلم چرا امام زمان(عج) نیامد ؟!" :
1️⃣ نویسنده اعتراف کرده، اعتقاد به موعود، عقیده مشترک همه ادیان و مکاتب است و انکار چنین باور مشترکی در میان مکاتب دارای تفاوتهای گوناگون، نشانه ضعف منطق و استدلال نویسنده است.
yon.ir/Monjii
2️⃣ در زمان ظهور فساد عالم گیر است اما ظلم و ستم "دلیل" ظهور نیست بلکه آمادگی جهان برای قبول امامی معصوم و رهبری الهی و مهیا شدن یارانی واقعی برای امام در ظهور موثر است.
yon.ir/zhor1
3️⃣ روایاتی که اشاره به فراگیری ظلم در زمان ظهوردارند، در صدد بیان علایم ظهور نبوده و تحقق آن را به محض بروز ظلم ندانسته اند. شاید ظهور سالهای زیادی پس از شیوع ظلم در جهان محقق شود.
4️⃣ فراگیری ظلم امری نسبی است که نمی توان ادعا کرد تنها در دوره ای خاص فراگیر شده و قبل و بعد آن به این شدت نبوده یا نخواهد بود. حتی اگر فراگیری ظلم جزو علائم باشد، علت تامه ظهور نیست و علائم و علتهای دیگری نیز باید تحقق یابند.
yon.ir/zhr2
5️⃣ امام زمان(عج) برای نجات بشر می آیند و حرکت ایشان با تبليغ و تبيين حقيقت آغاز مي شود و پس از آن در صورت تقابل و عناد افراد، با آنان میجنگند.
yon.ir/zhr3
6️⃣ بخش زیادی از روایات خونریزیها، مربوط به قبل از ظهور است و دسته دیگر هم مجعول و از اسرائیلیات است که جهت خدشهدار کردن چهره نهضت و حکومت حضرت و یا توجیه کشتارها در فتوحات سابق و… وارد کتب روایی شده اند؛ مانند ادعای کشتار دو سوم مردم جهان!
7️⃣ در دوران ظهور بحث اجرای حدود الهی و اقامه عدل جهانی است و مسلماً این امر عظیم، بدون برطرف کردن موانع و اندک معاندان باقیمانده، میسّر نمیشود.
yon.ir/zmn04
8️⃣ شبهه می کوشد ظلمها و جنایات مختلف را به نیامدن امام زمان(عج) مرتبط کرده و ایشان را مقصر بداند و با شیطنت و بی تفاوتی عمدی، از مرتکبین و آمران آنها سلب مسئولیت کند!
9️⃣ همواره گروهي ازظالمان، با حق مبارزه کرده اند که با ظهور امام زمان(عج) خداوند اراده فرموده تا حق بر باطل پيروز گردد. این نابودي اهل فساد و ظلم، معنایی از انتقام مظلومان تاريخ همچون امام حسين(ع) و حضرت زهرا(س) است. معناي ديگر آن با رجعت تحقق مييابد که از عقايد مسلم شيعه و به معناي زنده شدن بعضي از مردگان و بازگشتن به دنيا و دریافت بخشی از نتیجه اعمالشان در دنیا و پیش از قیامت است.
yon.ir/zmn05
🔟 حكومت امام مهدي(عج) حکومت صلح، رحمت، هدايت و تامين کننده سعادت انسان است. مهمترین اهداف قیام ایشان تشکیل حکومت جهانى، بیعت گرفتن، مبارزه با دجال، آموزش و تعلیم قرآن، مبارزه با خرافات و بدعت زدایى، اجراى قوانین اسلام و حاکمیت دین بر جهان، گسترش عدالت و از بین بردن فساد، برخورد با دشمنان دین و آبادانى شهرها و روستاها می باشد.
yon.ir/zhr4
1️⃣1️⃣ ثواب و فضیلت انتظار چنان عظیم است که در روایات متعددی به عنوان بالاترین عبادت معرفی شده است.
yon.ir/zmn07
🌷حق جو و حق طلب باشیم🌷
☑️ @naghdeelhad
10.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نقد سخنان ایمان سلیمانی امیری غول موشالی آتئیستها
👈چرا امام حسین(ع) حضرت قاسم بن الحسن(ع) را به میدان فرستادند؟🧐⁉️
کارشناس شبکه ی معاند میگه: امام حسین(ع) برخلاف سنت پیامبر یک نوجوان رو به میدان جنگ فرستاده در حالیکه باید از مال و جان او مراقبت میکرده‼️
استاد رستم نژاد پاسخ این شبهه ی عجیب رو به خوبی دادن👌🏴
- طی سالیان اخیر فعالیت ضد دین ها و همچنین کسانی که با پوشش های مختلف مثل روشنگری و مقابله با خرافات! سعی در نقد مبانی دین مبین اسلام و مذهب برحق شیعه را دارند زیاد شده است با به اشتراک گذاشتن این فایلها در روشنگری جامعه در مقابل خرافات منتشر شده توسط ملاحد سهیم باشید.
☑️ @naghdeelhad
ازدواج_و_طلاقهای_امام_حسن_ع_محبوبیت_حسنین_ع.mp3
3.58M
🔈 آیا امام حسن (ع) ازدواج و طلاق های زیادی داشته؟ آمارها تا چه حد درست است؟
بخش اول
نکته جدید و ناگفتهای درباره علت برخی از ازدواجها و طلاقهای امام حسن (ع)
نکته جدیدی درباره تاریخ اسلام و مقایسه محبوبیت حسنین (ع) در قیاس با محبوبیت امیرالمؤمنین (ع)
ماجرای زنان موهوبه " امرأةً مؤمنةً وهبت نفسها للنبي " که عموما زناشویی با پیامبر (ص) نداشتند ولی نامشان در فهرست همسران ایشان بود
- این صوت ها را گوش دهید زیرا بر اطلاعات دینیتان می افزاید و شما را در بحث های عامیانه مجهز میکند؛ همچنین برای آگاهی عموم منتشر کنید
☑️ @naghdeelhad
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراسمات اونا vs مراسمات ما
کسی به این جشنها و رسومات مسخره الکی خوشی های بی هدف که پر از اسرافه نقد میکنه؟
فقط اربعین مشکل داره؟
نمیرید از تناقض...
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
#حکم_ارتداد_و_فلسفه_آن 🔹ﻣﺮﺗﺪ » ﯾﻌﻨﻰ ﮐﺴﻰ ﮐﻪ ﺍﺳﻼﻡ ﺭﺍ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺎﺯ ﮔﺸﺘﻪ است ﻣﺮﺗﺪ ﺑﺮ ﺩﻭ ﻗﺴ
#ارتداد 2
🔹کسانی که حکم اسلام را درباره ی مرتد به دور از آزادی می دانند به مرتد از دیدگاه یک فرد می نگرند که فرد باید آزاد باشد ولی هرگاه محل این فرد را در ضمن حقوق جامعه بنگریم، نوعی خیانت به جامعه و سبب سلب حقوق جامعه میگردد و در چنین جایی باید فرد، فدای مصالح عمومی گردد. بازگشت یک فرد از دین بسان تغییر عقیده در یک فرضیه ی علمی نیست، فرض کنید گالیله روزگاری زمین را ساکن می دانست ولی بعدا بدلایلی به حرکت زمین معتقد شد. این بازگشت از عقیده ی دیرین ضرر به جایی نمی رساند و اگر جلو این نوع دگر اندیشیها را بگیریم علم از پویایی می ایستد و نظر همین. مطلب، بازگشت یک فرد است از عقیده ی دینی ولی در محیط کتابخانه. این نوع ارتداد محکوم به حکمی نیست
🔹سخن در جایی است که فرد مرتد پس از جدایی از گروه دینداران کم کم به سمت مخالفان دین و اپوزیسیون می رود و از این طریق گروهی را تضعیف و گروه دیگر را تقویت می کند چیزی نمیگذرد که مخالفان دین از این فرد بعنوان ابزار بهره می گیرند ارتداد های امروز با بکار گرفتن ادبیات خاص، عقاید دینی را مورد هتاکی قرار داده و در نتیجه پیروان آنها را تحقیر و بی شخصیت می کنند آیا معنی آزادی عقیده این است که فرد به هر علتی به توده های عظیم انسانها اهانت کند و در سایه اصل آزادی عقیده به آزادیهای دیگران احترام نگذارد؟
🔹ارتدادهای امروز یک ارتداد ساده ای نیست که فردی کتابی را خوانده و شبهه هایی برایش پیدا شده است بلکه غالبا قدرتهای بزرگ از این افراد بعنوان وسیله ای برای تفرقه افکنی و ایجاد جبهه ی روانی داخلی برای ملتها استفاده نموده و آنها را پیشقراول حملات نظامی و اشغالگرایی های متجاوزانه قرار می دهند
🔹غالبا ارتدادهای امروز در پوشش تبلیغات خارجی قرار گرفته و هرگز اجازه نمی دهند در فضای علمی و فکری محض و به دور از خیال و بهره برداری سیاسی مشکلات آنان، حل و فصل شود
🔹 برای مثال امروزه در غالب نقاط جهان مظلومان و ستمدیدگان با سر نیزه مستبدان کشته شده و روی زمین با خون پاک مظلومان رنگین است با وجود این دولتها و افرادی که از فتوای امام درباره ی سلمان رشدی انتقاد می کردند یکبار هم درباره ی آن خونریزیها سخنی نگفتند و انتقادی نکردند این گواه آن است مساله مساله شخص سلمان رشدی نیست بلکه بخاطر آن است که از ارتداد بهره ی سیاسی ببرند و مسلمانان را به گروه هایی تقسیم کنند تا در سایه ی ضعف و تفرقه ها بر آنها حکومت کنند
☑️ @naghdeelhad
12.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بررسی نظریه تکامل (نئوداروینیسم)(۵)
⬅️ آیا نظریه تکامل، با باور های دینیِ یه انسان مؤمن ناسازگاره؟
⬅️ آیا تصادف در انتخاب طبیعی، با اصلِ علیت ناسازگاره؟!
✍ این بحث از زوایای مختلف ادامه داره...
📚 #سطح_نیمهتخصصی
#علم_و_دین
#نقد_الحاد_مدرن
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
. ✋ تکرار مکررات، بس کن! ✍️ پاسخ هایی اجمالی به کتاب «نقد قرآن دکتر سها» (قسمت ششم) ۶. بىنظمى ای
.
🤚تکرار مکررات، بس کن! (قسمت هفتم)
✍️ پاسخهایی اجمالی به «نقد قرآن دکتر سها»
۷. دقیق نبودن
نویسنده «نقد قرآن» در هنرآفرینى دیگرى مىگوید: مثلاً مطلبى را در آیه به طور کلى گفته و چند سال بعد متوجه شده که کلیت آیه قبل نادرست بوده بنابراین در آیه دیگرى آن را تخصیص زده است. در بسیارى موارد هم بىدقتىها اصلاح نشده؛ براى مثال گفته است: «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً » یعنى قطعاً به دنبال هر سختى آسانى وجود دارد. این جمله به صورت کلى در تمام موارد صادق نیست.
📙پاسخ:
باز متأسفانه بر اثر محدود بودن اطلاعات او از یک مسأله اساسى غافل شده؛ همان چیزى که در تمام دنیا معمول است: قوانینى را به صورت کلى مىنویسند و تصویب مىکنند بعد به سبب شرایطى که پیش مىآید و با موضوعات جدیدى روبهرو مىشوند، تبصرهها و استثنائاتى براى آن قائل مىشوند.
حکم کلى گذشته در زمان خود صحیح بوده و تبصره و استثنا نیز در زمان خود لازم بوده است. در قرآن احکامى نازل شده مثل حکم روزه، مىفرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ » سپس استثنائاتى لازم بوده که در همان زمان یا زمان بعد به آن زده شده. در چند آیه بعد از آن مىفرماید: «فَمَنْ کَانَ مِنْکُمْ مَرِیضاً أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّهٌ مِنْ أَیَّامٍ أُخَرَ» کسىکه بیمار یا مسافر باشد روزه نمىگیرد و آن را در زمان دیگرى قضا مىکند. آن قانون کلى و این استثناء همه حساب شده است چه مشکلى دارد؟
آیا این کار دلیل نهایت دقت است یا دقیق نبودن؟! یا اینکه نماز جماعت به طور کلى تشریع شده است، به سبب شرایط جنگى استثنائى به نام نماز خوف دارد که در قرآن مطرح شده است. در مسأله مشروبات الکلى به خاطر آلودگى زیاد جامعه جاهلى قرآن آن را در سه مرحله تحریم کرده: تحریم ملایم، تحریم متوسط و تحریم شدید؛ تا از نظر اجرایى کاملاً قابل قبول باشد. اینها همه عین دقت و فصاحت و بلاغت و همه جا نگرى است.
از سوى دیگر یک سلسله احکام کلى داریم که به آنها «احکام غالبى» گفته مىشود. منظور از احکام غالبى این است که در اکثر موارد ثابت است، هر چند موارد کمى از آن خارج است. در کلمات شعرا و فصحا نیز احکام غالبى فراوان دیده مىشود مثلا شاعر مىگوید: مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد. ممکن است گاه کسى کار کند و به مزد خود هم نرسد، آیا آن جمله غلط بوده است؟ نه، بلکه منظور این است که در غالب موارد مزد در برابر کار داده مىشود. یا اینکه شاعر دیگرى مىگوید: در نومیدى بسى امید است. یا مىگوید: از مکافات عمل غافل مشو. یا اینکه مىگویند: خواستن توانستن است. اینها احکام غالبى است. آیه شریفه «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً» نیز همین گونه است، غالباً با سختىها آسانىهایى است هر چند ممکن است در بعضى از موارد نباشد.
#نقد_قرآن_دکتر_سها
☑️ @naghdeelhad