هدایت شده از شیعه پاسخ
👌چنان که گفتیم , مطالبی که زئوس کلیپ ساز در کلیپ هایش مطرح می کند , همان مواردی است که سایر معاندین در فضای مجازی به صورت نوشتار مطرح کرده و زئوس آن موارد را تبدیل به کلیپ می کند و مطالب بی ربط را کنار هم قرار می دهد و چرند پراکنی می کند , لذا ما معمولا مستقیما به مطالب زئوس پاسخ نمی گوییم زیرا او همان اشکالاتی را مطرح می کند که دیگران مطرح کرده اند و ما هم پاسخشان را داده ایم به عنوان نمونه :
1⃣زئوس در کلیپ ٣٤٥ مطالبی را در مورد زندگی پس از مرگ یا تجربه نزدیک به مرگ مطرح می کند که ما در ذیل مفصلا در این رابطه توضیح داده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/11752
2⃣در کلیپ ٣٤٧ در مورد علیت در کوانتوم مطالبی را ایراد می کند که ما در ذیل پاسخ گفته ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13951
3⃣در کلیپ ٣٤٨ در صدد است القاء کند که قرآن شراب خواری را حرام نکرده است , در حالی که حرمت شراب خواری از مسلمات احکام اسلامی است و تمام آیین های الهی نیز این حرمت را داشته اند , در ذیل بخوانید :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9011
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/12066
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13963
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9600
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9433
❕او در همان کلیپ چرندیاتی پیرامون حرمت تدریجی شراب در قرآن و معاذ الله , شراب خواری علی علیه السلام بیان می کند که در ذیل پاسخش را گفته ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/9002
4⃣او در کلیپ ٣٤٤ پیرامون تحریف قرآن و کتاب محدث نوری در مورد تحریف قرآن " فصل الخطاب ... " بحث می کند که ما در ذیل پیرامون آن توضیح داده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/5108
👌او مدعی می شود که دو سوره نورین و ولایت در قرآن بوده است که حذف شده است , ما در ذیل در این رابطه توضیح داده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/11869
❕در ذیل توضیح داده ایم که اگر در روایاتی آمده است که قرآن تحریف شده است , مقصود از آنها چیست :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/5054
❕برخی از روایات هم در صدد تفسیر معنا و مقصود آیات قرآن و به اصطلاح توضیح بیانی است که زئوس بیسواد آنها را حمل بر تحریف لفظی قرآن می کند مانند تحریف در آیه ابلاغ و وضو که در ذیل پیرامون این مساله توضیح داده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/13445
👌مثلا در آیه وضو : مقصود از " الی المرافق " , برای بیان حد شستن است , و در معنا و طبق توضیح و بیان ائمه ع " الی المرافق " به معنای " من المرافق " است , و این بیان ائمه ع برای توضیح مقصود آیه است , چنان که در ذیل توضیح داده ایم و علامه مجلسی نیز به آن تصریح می کند :
" قوله علیه السلام هکذا تنزیلها ای مفادها و معناها بان یکون المراد بلفظه " الی " , " من "
💠مراه العقول ج ١٣ ص ٩٣
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/6542
هدایت شده از شیعه پاسخ
👌پاسخی به زئوس در مورد بینهایت بودن ذات خداوند !!!!
❕زئوس بیسواد و هرزه گو در کلیپ شماره ١٨٠ خودش , تحت عنوان " خدا و بینهایت " مدعی شده است که از نظر فیزیکی , بینهایت وجود ندارد و وقتی ما می گوییم خداوند بی نهایت است , یعنی اصلا وجود ندارد !!!!
👌اگر چه چنین مطالب سبک و سخیفی ارزش پاسخ دادن ندارد , اما باز جهت روشنگری بیشتر , گفتنی است که :
❕وقتی ما می گوییم خداوند بی نهایت است , یعنی او محدودیتی ندارد , علمش محدودیت ندارد و به همه چیز تعلق دارد , قدرتش محدودیت ندارد و شامل همه چیز می شود , حیاتش محدودیت ندارد و ازلی و ابدی است , همینطور سایر صفاتش که بازگشت به همین سه صفت اصلی ذاتی می کند , محدودیتی در آن نیست , چرا که اگر محدودیتی در ذات پاک او باشد , دیگر خدا نیست , از این عدم محدودیت تعبیر می شود به نامتناهی یا بینهایت بودن ذات خداوند , این مطلب روشن است و خدشه بردار نیست .
👌برخی از محققین در این رابطه می نویسند :
" نخستين و مهمترين مطلبى كه در باب صفات خدا بايد اثبات گردد تا هم مسأله توحيد مشخص گردد و هم صفات ديگر او همچون علم و قدرت و مانند آن نامتناهى بودن ذات پاك او است، چرا كه اگر اين مطلب به خوبى اثبات و درك شود راه براى اثبات همه صفات جمال و جلال او (صفات ثبوتيه و سلبيه) هموار مىگردد.
❕براى اثبات اين معنا كه او يك وجود بىانتها است بايد امور زير مورد توجّه قرار گيرد:
🔸1. محدوديّت وجود يعنى آلوده بودن به عدم چرا كه اگر پاى عدم در ميان نباشد محدوديّت مفهومى نخواهد داشت، ما مىگوييم عمر فلان كس محدود است يعنى عمر او سرانجام به عدم منتهى مىگردد، و آلوده به نيستى است، همچنين درباره محدوديّت قدرت و علم و مانند آن.
🔸2. وجود ضد عدم است، و اگر چيزى ذاتاً مقتضى وجود باشد نمىتواند مقتضى عدم گردد.
🔸3. در برهان علّت و معلول اين مطلب ثابت شد كه سلسله زنجير مانند علّت و معلول اين جهان بايد به يك نقطه ثابت و ازلى برسد كه آن را واجب الوجود مىناميم يعنى وجودش از درون ذات او است نه از بيرون بنابراين علّت نخستين جهان ذاتاً اقتضاى وجود دارد , در ذیل در این رابطه توضیح داده ایم :
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/3497
💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/3496
❕يكبار ديگر اين سه مقدّمه را با دقّت بخوانيد و در آن خوب بينديشيد، با توجّه به اين مقدّمات روشن مىشود اگر محدوديتى در ذات واجب الوجود حاصل شود بايد از بيرون وجود او باشد، چرا كه محدوديّت طبق مقدّمات فوق به معناى آلودگى به عدم است، و چيزى كه ذاتش اقتضاى هستى دارد هرگز مقتضى عدم و نيستى نخواهد بود، پس اگر محدوديتى در او باشد بايد يك عامل بيرونى داشته باشد، و لازمه اين سخن آيه است كه او واجب الوجود نباشد، چرا كه از نظر حدّ وجودى خود مخلوق ديگر و معلول ذات ديگرى است.
👌به عبارت ديگر: بدون شك واجب الوجودى داريم (در دو نمایه فوق الذکر این قضیه را اثبات کرده ایم) :
❕حال اگر واجب الوجود نامحدود باشد مدّعاى ما ثابت است، و اگر محدود باشد اين محدوديّت هرگز مقتضاى ذات او نيست، چون ذات او مقتضى وجود است، نه آلودگى به عدم، پس بايد از بيرون بر آن تحميل شده باشد و مفهوم اين سخن آن است كه علّتى در بيرون او وجود دارد و او معلول آن علّت است، در اين صورت واجب الوجود نخواهد بود، نتيجه اين كه او وجودى است نامحدود از هر نظر. "
📚پیام قرآن ج ٣ ص ٢٢١
💠 ادامه 👇
هدایت شده از شیعه پاسخ
💠ادامه 👇
❕یا در کتاب اندیشه های جاوید می خوانیم :
❓پرسش: چرا خداوند داراى وجودى بى نهايت است؟
❕پاسخ: محدود بودن موجود، ملازم با آميختگى او با عدم و نيستى است، كتابى را در نظر بگيريد كه بصورت جيبى يا قطع رقعى چاپ شده است، هر بعدى از ابعاد كتاب را در نظر بگيريد سرانجام به نقطهاى مىرسد كه در آنجا، وجود كتاب پايان پذيرفته و ديگر از كتاب خبرى نيست. معنى اينكه رشته كوه البرز و يا سبلان با آن بزرگى محدود است، اين است كه در اندازهگيرى خود به نقطهاى ميرسيم كه در آنجا اثرى از اين دو كوه نيست. از اين بيان مىتوان نتيجه گرفت كه معنى محدود بودن حادثهاى از نظر زمان و يا محدود بودن وجود جسمى از نظر مكان اين است كه وجود و هستى او، آميخته با عدم و نيستى است و محدود بودن و آميختگى با عدم، با هم متلازم و توأم مىباشند و لذا تمام پديدهها و اجسام كه از نظر زمان و مكان محدود هستند وجود و هستى آنها با عدم و نيستى آميخته است و صحيح است كه بگوييم فلان حادثه در فلان زمان تحقّّق نيافته است و يا فلان جسم در فلان مكان نيست. روى اين لحاظ نمى توان خدا را محدود فرض كرد و تصور نمود، زيرا لازمه محدود بودن، آميختگى وجود او با عدمها و نيستىهاست، موجودى كه با عدم آميخته باشد، موجود باطلى خواهد بود، كه شايستگى مقام حق مطلق را كه بايد صد در صد حق باشد نخواهد داشت و شعار عقل و قرآن درباره خدا اين چنين است. «ذٰلِكَ بِأَنَّ اللّٰهَ هُوَ الْحَقُّ وَ أَنَّ مٰا يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ هُوَ الْبٰاطِلُ...». «خدا است حق و پايدار و استوار، و آنچه غير او مىخوانند باطل و پوچ است». ( حج ٦٢ )
📚اندیشه های جاوید ج ١ ص ٢٨
👌بنابراین بینهایت بودن خداوند یعنی نامحدود بودن ذات و اوصافش , چنان که در روایات اسلامی نیز به این معنا تاکید شده است .
❕در روايتى از امام سجاد عليه السلام نقل شده است فرمود:
«انَّ اللَّهَ لا يُوْصَفُ بِمَحْدُودِيَّةٍ عَظُمَ رَبُّنا عَنِ الصِّفَةِ وَ كَيْفَ يُوْصَفُ بِمَحْدُودِيَّةٍ مَنْ لا يُحَدُّ» " «خداوند به هيچ محدوديّتى توصيف نمىشود (و ذات پاكش هيچ حدّى را نمىپذيرد) او برتر از چنين توصيفى است، و چگونه ممكن است كسى كه هيچ حدّى ندارد توصيف به محدوديّت گردد». "
📚الکافی ج ١ ص ١٠٠
❕در حديث ديگرى از امام على بن موسى الرضا عليه السلام مىخوانيم: «هُوَ أَجَلُّ مِنْ انْ تُدْرِكَهُ الْأَبْصارُ أوْ يُحِيطَ بِهِ وَهْمٌ أَوْ يَضْبِطَهُ عَقْلٌ»
" او برتر از آن است كه چشمها او را ببيند و انديشه به او احاطه كند و عقل او را تحت قيد و شرطى درآورد». "
❓سؤال كنندهاى پرسيد: پس حدّ او را براى من بيان فرما امام عليه السلام فرمود: «انَّهُ لا يُحَدُّ، قالَ: لِمَ؟ قالَ عليه السلام: لِانَّ كُلَّ مَحْدُوْدٍ مُتَناهٍ الى حَدٍّ، فَاذا احْتَمَلَ التَّحْديدَ احْتَمَلَ الزِّيادَةَ، وَ اذا احْتَمَلَ الزِّيادَةَ، وَ احْتَمَلَ النُّقْصانَ، فَهُوَ غَيْرُ مَحْدُوْدٍ، وَ لا مُتَزائِدٍ وَ لا مُتَجَزٍّ وَ لا مُتَوَهَّمٍ» :
" خداوند حدی ندارد , زيرا هر محدودى بالاخره متناهى به حدّى است، بنابراين اگر وجودش حدّى را بپذيرد قابل زيادى است، و اگر قابل زيادى بود قابل نقصان است (و اگر قابل زيادى و نقصان باشد ممكن الوجود خواهد بود) بنابراين او نامحدود است نه زيادتى را مىپذيرد، نه تجزيه مىشود، و نه در وهم مىگنجد»
📚بحارالانوار، جلد 3، صفحه 15، حديث 1
❕علی علیه السلام فرمود :
" مشمول هيچ حدّی نمىشود و با شماره و عدد به حساب در نمىآيد، بلكه اقرارها خود را محدود مىسازند و ابزارها به چيزهاى همانند خود اشاره مىكنند. "
"لا يُشمَلُ بِحَدٍّ، ولا يُحسَبُ بِعَدٍّ، وإنَّما تَحُدُّ الأدَواتُ أنفُسَها، وتُشيرُ الآلاتُ إلى نَظائرِها."
📚نهج البلاغه خطبه ١٨٦
👌و فرمود :
" براى اشياء، در همان هنگامِ آفريدنشان، حدّ و مرز قرار داد تا خود را از همانندى با آنها متمايز سازد. وَهمها نتوانند او را با حدود و حركات و اندامها و ابزارها اندازهگيرى و متمايز كنند ... او برتر است از آنچه كه حد گزاران به وى نسبت مىدهند؛ از قبيل ويژگيهاى وزن و اندازه و پايانهاى دور و اطرافها و آمادهكردن سكونتگاهها و جاى گرفتن در مكانها؛ زيرا حدّ و مرز براى آفريدگان او قرار داده شده و به غيرِ او نسبت داده مىشود. "
" حَدَّ الأشياءَ عِندَ خَلقِهِ لَها، إبانَةً لَهُ مِن شَبَهِها، لا تُقَدِّرُهُ الأوهامُ بِالحُدودِ والحَرَكاتِ، ولا بِالجَوارِحِ والأدَواتِ ... تعالى عَمّا يَنحَلُهُ المُحَدِّدونَ مِن صِفاتِ الأقدارِ ونِهاياتِ الأقطارِ، وتَأثُّلِ المَساكِنِ، وتَمَكُّنِ الأماكِنِ، فالحَدُّ لِخَلقِهِ مَضروبٌ، وإلى غَيرِهِ مَنسوب "
📚نهج البلاغه خطبه ١٦٣
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فریب بزرگ تاریخی / توسط دکانداران باستانگرایی
این بنا، مقبره کوروش نیست - 5
موضوع : ماجرای رود سیتاکوس
بنایی که امروز به عنوان مقبره کوروش مشهور شده، حقیقتاً نه مقبره کوروش است. نه ربطی به هخامنشیان دارد.
کلیپ از: استاد مهدی رستمی، پژوهشگر برجسته تاریخ باستان
#نقد_باستان (دیدنی)
☑️ @naghdeelhad
4_389927530909401460.pdf
240.1K
💡 #معرفی_مقـاله ؛« وجـود خدا و مسـئله شــرّ »
🗣 مولف : « محمد محمد رضایی »
* دانش یار گروه فلسفه ، دانشگاه تهران .
#تــوضیح؛
مقاله حاضر بر آن است تا یکی از مسائل مهم در حوزه دین پژوهی یعنی سـازگاری وجود خدا با مسئله شرّ را مورد تحقیق قرار دهد .
هر چند که مسئله شر از قدیم میان اندیشه ورانِ دینی مورد بحث بوده اما امروزه، این مسئله شکل تازه ای به خود گرفته است . برخی از مُلحدان از جمله هیوم، مسئله شرّ را نافی خدا میدانند و به ناسازگاری وجود خدا و شرّ قائل هستند .
در این نوشتار، استدلال هیوم مورد نقّادی قرار گرفته و اثبات شده است که اگر خدا که عالِم،قادر مطلق و به طور کامل خیر خواه است، جهت کافی اخلاقی و منطقی برای رخداد شر داشته باشد، میتوان به سازگاری وجود خدا و مسئله شرّ حکم کرد .
و از طرفی دیگر وجود شرِّ قلیل لازمه جهان مادی است و خلقت جهان مادی بدون لازمه آن محال است و امکان افتراق بین یک شیء و ذات آن نیست و نیزاز طرفی هم واضح است که قدرت به محال های ذاتیه تعلق نمیگیرد .
بنابراین محال است خدا عالَمِ ماده را که خیر کثیر دارد، بدون لازمه آن خلق کند.
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
📝📝📝اگر پیامبر بودم، رسالتم شادمانی بود... ➖قسمت اول➖ ⬅️⬅️⬅️من اگر پيامبر بودم، رسالتم شادمانى بود
📝📝📝اگر پیامبر بودم، رسالتم شادمانی بود...
➖قسمت دوم، قسمت پایانی➖
⬅️شبهه افکن:
نه از جهنمى مى ترساندم و نه به بهشتى وعده ميدادم
پاسخ🌻:
▪️بگذارید ابتدا مشخص نماییم، شما به بهشت اعتقاد دارید یا ندارید؟
اگر اعتقاد دارید، مخفی کردن آن نه تنها کار خوبی نیست، بلکه کار بسیار اشتباهی است... بالاخره مردم هم باید آگاه شوند. (باز مجبورم بنویسم، اگر اعتقاد ندارید چرا با استفاده از نام پیامبر و آموزه هایی چون بهشت و جهنم وارد شده اید؟ هدف تان تضعیف باورهای مومنان بوده است؟)
▪️اما اگر اعتقاد ندارید، این بار باید بدانید، این رفتار شما (عدم بشارت و انذار) کار بسیار نادرستی است. چون یکی از مهمترین اهرم هایی که می تواند جلوی نابسامانی ها و فسادهای دنیا را بگیرد همین باور به معاد است... ولی افسوس مردم زیادی در جهان به آن باور ندارند و در بین افرادی که به آن باور دارند هم افرادی وجود دارند که ایمان شان ظاهری است.
🔸یقین داشته باشید اگر شخص خاطی، عذاب الهی را روبروی خود ببیند، هرگز جرات نمی کند ظلم و ستم و خوردن حق دیگران را سرلوحه ی کار خود قرار دهد.
یک سوال، در تفکر شما تکلیف دیکتاتورها و ظالمانی که در طول تاریخ خون میلیون ها نفر را در شیشه کرده اند، چه می شود؟ اینکه می گویید همینگونه می روند، آیا منطقی است؟
🔸دوست عزیز، اگر به خدا اعتقاد داشتید، می دانستید که یکی از لازمه های صفت عدل خداوند، وجود معاد است...(اینجاست که می گوییم شادمانی حقیقی در گرو ایمان به الله متعال است)
⬅️شبهه افکن:
تنها مى آموختم انديشيدن را و "انسان" بودن را...
پاسخ🌻:
▪️این که خیلی خوب است، اما همانگونه که در قسمت «شادمانی» و «آزادی» و «خنداندن» گفتیم. همه چنین ادعایی دارند، اما چگونه به اینجا برسیم مهم است.
مثلا تفکراتی که «چرا» متفکر شدن ما در بین تمام موجودات زمین را پاسخ نمی دهند، آیا در زمینه ی اندیشه ورزی کامل هستند؟ تفکراتی که می گوید، چرا آمده ام و چرا می روم؟
▪️و آیا هر عملی انسانی است؟ آیا خود به خودی دانستن و الکی پنداشتن این همه پیچیدگی در کیهان، با بدیهیات یک تفکر منصفانه تطابق دارد؟ آیا یک انسان برای رسیدن به مقام رافع انسانیت نباید کمی عمیق تر فکر نماید؟
نویسنده جناب م.یوسفی
☑️ @naghdeelhad
45.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نقد کلیپ 180 #زئوس ( خدا و بینهایت )
- این کلیپ را ببینید و برای دوستان و آشنایانتان بفرستید تا در روشنگری جامعه در مقابل خرافات منتشر شده توسط ملاحد سهیم باشید
☑️ @naghdeelhad
خدا و بی نهایت.mp3
7.41M
🔈 نقد کلیپ 180 #زئوس ( خدا و بینهایت )
- این صوت را گوش دهید و برای دوستان و آشنایانتان بفرستید تا در روشنگری جامعه در مقابل خرافات منتشر شده توسط ملاحد سهیم باشید
☑️ @naghdeelhad
هدایت شده از شیعه پاسخ
سلسله پستهای پاسخ به زئوس :
👌او در دو کلیپ ٣٤٣ و ٣٤٢ : تحت عنوان خلافت علی علیه السلام , نکات بی ربط و دروغی مطرح کرده است که ذیلا بررسی می شود :
1⃣می گوید پیامبر اسلام ص نصی بر امامت علی ع وارد نکرده است , این سخن او کذب و خلاف هزاران نص فریقین است که در ذیل این نصوص را مفصلا بررسی کرده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4116
2⃣او در فرازی دیگر و بی ربط با موضوعش اشکال می کند که چرا زنان پیامبر حق نداشتند که پس از پیامبر ازدواج کنند , در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1159
3⃣می گوید مسلمین بر خلافت ابوبکر اجماع کردند که این سخنش هم کذب و دروغ است , در ذیل بخوانید :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/4135
4⃣در فرازی دیگر در مورد مصحف عثمانی نکاتی را مطرح می کند که ما در ذیل پیرامون آن توضیحاتی داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2349
5⃣او می گوید علی ع بر پایه منافع شخصی افرادی را از بیت المال محروم کرد و موجب ایجاد جنگ جمل و صفین شد , در ذیل پاسخ این ادعایش را هم داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/466
6⃣او در مورد کشته شدن چرندیاتی می گوید که مثلا علی ع دستور به قتل عثمان داده بود و .... که ما در دو نمایه ذیل نصوص تاریخی را آورده ایم که عثمان به خاطر بی کفایتی خودش , توسط صحابه پیامبر کشته شد و علی ع هم به قتل عثمان فرمان نداده بود :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2832
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3112
7⃣او باز در دروغی دیگر مدعی می شود که علی ع دستور داد که ابن ملجم را مثله کنند و حسنین ع هم ابن ملجم را آتش زدند , در ذیل پاسخ این دروغگویی اش را داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2720
8⃣او در کلیپ ٣٤٠ نیز مطالب بی ربطی با موضوع کلیپش مطرح می کند , مثلا بحث جزیه اسلامی را مطرح می کند که مسلمین با قانون جزیه به زور دیگران را مسلمان می کردند , در رابطه با شبهاتش پیرامون جزیه در نمایه های ذیل مفصل پاسخ داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/441
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/777
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1377
9⃣او در ادامه همان کلیپ , اسلام و تشیع ایرانیان را جبری و زوری می داند که در ذیل در این رابطه نیز توضیح داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2734
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3012
🔟او در کلیپ ٣٣٩ در صدد است که اثبات کند که زکریای رازی ملحد و کافر بوده است که در این ادعایش هم صادق نیست , دوستان ما در سایت اسلام کوئست در این رابطه و اسلام زکریای رازی تحقیق مفصلی کرده اند که جهت آگاهی نمایه ذیل را مطالعه فرمائید :
🌐https://www.islamquest.net/fa/archive/fa52964
1⃣1⃣او در همان کلیپ مدعی می شود که علمای اسلام , مسلمین را از تعقل در اصول دین و خداوند نهی می کنند , که این سخنش هم دروغ و کذب است , در ذیل توضیح داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3314
2⃣1⃣یا می گوید مذهب همواره موجب جنگ و نزاع در میان بشر بوده است , در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3455
3⃣1⃣یا می گوید قرآن بیان کننده اسطوره های پیشینیان است و در خود قرآن هم این نکته آمده است که در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3277
4⃣1⃣در رابطه با هماوردی با قرآن و پاسخ به تحدی قرآن در این رابطه نیز در ذیل بحثهای مفصلی داشته ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2186
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3091
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir