eitaa logo
کانال نقد الحاد
354 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
999 ویدیو
556 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ شبهه چگونه کافر که بیمار میشود، عذاب است؛ ولی مومن که بیمار میشود، امتحان الهی است؟ با اینکه مریضی یکی است؟ ✅ شبهه ۱- همانطور که بنزین ماشین را روشن میکند یا باعث آتش سوزی ماشین میشود. ۲- همانطوری که ویروس کرونا موجب مرگ میشود، ولی همین ویروس ضعیف شده کرونا، به عنوان واکسن، بیماری را نجات میدهد. ۳- همانطوری که آب موجب نجات تشنه میشود، و همین آب موجب خفه شدن فرد دیگری میشود. ۴- همانطوری که کتک پدر برای تربیت از روی محبت است، ولی همین کتک از جانب دشمن برای اذیت است. ۵- چون مومن خدا را قبول دارد، بیماری موجب رشد و کمال، حالت تضرع و رفع غفلت میشود، ولی کافر چون خدا را قبول ندارد، این آثار مثبت را ندارد. نکته: البته اگر مسلمانی در برابر بیماری، ناشکری کند، اجری نخواهد داشت و موجب کفاره گناهش نخواهد شد ☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌎 ➤سرانجام عالم چه خواهد شد؟ (Big rip) وَإِذَا السَّمَاءُ فُرِجَتْ [مرسلات/9] «و آنگاه كه آسمان » ➣آنچه خاݪق عاݪم در کتابش خبر داده است هماݩ خواهد شد و ݪاغیر... ➤ مشاهدات ناسا چه آینده‌اي را براي پایان عالم خبر مي‌دهند؟ 💥Big Rip 👉🏿 "Will the Universe End in a Big Rip? a pervasive growing field of mysterious repulsive energy that rips virtually everything apart. stars, planets, and then even atoms might not be able to withstand the expansive internal force" "آیا جهان ختم به "شکاف بزرگ" مي‌شود؟" "رشد فراگیر انرژي دافعه مرموز که بطور واقعي همه‌چیز را از هم خواهد شکافت." "ستارگان، سیارات و حتي اتمها یحتمل قادر نخواهند بود که در مقابل نیروي دروني درحال توسعه مقاومت کنند." Ⓜ️NASA https://apod.nasa.gov/apod/ap030303.html ➤قرآن کریم خبر از شکافتن آسمان در آستانه قیامت مي‌دهد،ناسا حرف از شکاف بزرگ در پایان عالم مي‌زند. پایان عالم و آستانه قیامت هم یکي هستند... هرآنچه در کتاب الهي خبر داده شده همان واقع خواهد شد... ☑️ @naghdeelhad
4_5863762383570208756.pdf
794.3K
⚠️ فلسفه تفاوت ارثِ زن و مرد در اسلام در این نوشتار، فلسفه و علتِ تفاوت ارث میان زن و مرد را میخوانید. این مقاله جذاب را حتما خوانده و سپس با دوستان خود به اشتراک بگذارید. - این مقاله به گونه ای نوشته شده است که هیچ شبهه وسوالی در ذهن خواننده گرامی نسبت به ارث زن در اسلام نماند. ☑️ @naghdeelhad
⛔️ شبهه: امام علی در زمان خلافت، سپاه به ایران فرستاد و مردم ایران را قتل عام کرد. (فارسنامه ابن بلخی برگ 116و117 و تاریخ ایران، زرینکوب برگ 350-351) ❇️ پاسخ: 🔸عبدالحسین زرینکوب در بخشی از کتاب "تاریخ ایران بعد از اسلام" می نویسد: «بعد از کشته شدن عثمان باز اهل استخر سر به شورش برآوردند و عبدالله بن عباس به فرمان علی (ع) عصیان آن ها را در سیل خون فروشست.»(۱) ❗️ زرینکوب برای این سخن خود به فارسنامه ی ابن بلخی استناد کرده است. 🔸اما آنچه ابن بلخی آورده چنین است: «پس حادثه ی (مرگ) امیرالمومنین عثمان افتاد و نوبت خلافت به امیرالمومنین علی(ع) آمد. ولایت عراق و پارس جمله به عبدالله بن عباس (رض) سپرد و در آن فور مردم دیگر باره سر برآوردند و غدر کردند. عبدالله بن عباس لشکر آنجا کشید و اصطخر به قهر بگشاد و خلایق بی اندازه بکشت...»(۲) می دانیم که ابن بلخی کتاب خود را در سال ۵۱۰ یا ۵۲۰ هجری نوشته و یکی از مهم ترین منابع او نیز تاریخ طبری بوده است.(۳) پس باید سراغ اصل این روایت را از طبری پی بگیریم. ❗️طبری درباره ی شورش ناحیه ی فارس در زمان خلافت امام علی (ع)، چند روایت ذکر کرده است. از جمله: 🔸وقتى مردم فارس از دادن خراج ابا ورزيدند على (ع) درباره ی كسى كه ولايتدار فارس شود با كسان مشورت كرد، جاريه بن قدامه گفت: اى امير مؤمنان! مى‏ خواهى مردى سخت سر و سياستدان و با كفايت را به تو نشان دهم؟ گفت: كى؟ گفت: زياد. گفت: اين كار از او ساخته است. و او را ولايتدار فارس و كرمان كرد و با چهار هزار كس آنجا فرستاد كه بر ولايت تسلط يافت و به استقامت آمدند. 🔸وقتى مردم جبال بشوريدند و خراج دهان طمع آوردند كه خراج را بشكنند و سهل بن حنيف را كه عامل على(ع) بود از فارس برون كردند، ابن عباس بدو گفت: كار فارس را كفايت مى‏ كنم. آنگاه سوى بصره رفت و زياد را با گروهى بسيار سوى فارس فرستاد كه به كمك آنها بر فارس تسلط يافت و خراج دادند. 🔸پيرى از مردم استخر گويد: پدرم مى‏ گفت: زياد را ديدم كه سالار فارس بود و ولايت يك پارچه آتش بود، زياد چندان مدارا كرد كه مانند پيش به اطاعت و استقامت آمدند و به جنگ نپرداخت. طبری، پیش از این روایات یادآوری می کند که: در همین سال (۳۹ هجری) ابن عباس پس از بازگشت به بصره، به دستور امام علی(ع)، زیاد را به سوی فارس و کرمان فرستاد. 🔺 با توجه به مطالب پیشین، روشن شد‌ زرینکوب مطلبی به استناد فارسنامه آورده و درباره ی صحت و سقم آن اظهارنظری نکرده است. ابن بلخی نیز مدعی شده است در زمان امام علی (ع) شورش مجدد مردم استخر به شدت توسط ابن عباس سرکوب شده و بسیاری کشته شده اند. اما گزارش ابن بلخی دارای اشکالات جدی است زیرا: 1⃣ عبدالله بن عباس از سوی امام (ع) مدتی والی بصره بوده است و خود هرگز به فارس نرفته است. آنکه به آنجا لشکر کشیده تا به اوضاع آن سامان سر و سامان دهد، زیاد بن ابیه بوده است. 2⃣ زیاد با وجود آنکه پس از شهادت امام علی (ع) و پیوستن به معاویه، جنایات بسیاری در حق پیروان آن حضرت مرتکب شد، اما در مدت امارت بر فارس و در ایام شورش استخر، به جنگ و خشونت متوسل نشد و با سیاست کارها را پیش برد. 3⃣ طبق تاریخ طبری، پس از آنکه عبدالله بن عامر از سوی عثمان والی بصره شد، مردم فارس سر به شورش برداشته و حاکم آنجا عبیدالله بن معمر را کشتند. ابن عامر نیز به تلافی آن، به استخر حمله کرد "و بسیار کس از آنها بکشت که هنوز از آن به ذلّت درند. 👈پس کسی که در شورش نخست مردم فارس دست به کشتار زده "عبدالله بن عامر" بوده و ظاهراً ابن بلخی وی را با "عبدالله بن عباس" که در رفع ناآرامی بعدی در زمان امام علی(ع) نقش نظارتی داشته، اشتباه گرفته است. ❗️بنابرین برخلاف ادعای اسلام ستیزان، آن حضرت هیچ فرمانی برای کشتار مردم فارس صادر نکرده است و شورش مجدّد آن دیار، بدون خشونت پایان یافته است. 🔺ناگفته نماند بلاذری نیز در کنار روایاتی که به فتح استخر و کشتار شورشیان به دست ابن عامر دلالت دارند، روایتی آورده که طبق آن پیمان شکنی اهل استخر در زمان امارت ابن عباس بر عراق رخ داده و او بوده که آنجا را مجدداً گشوده است. اما در این روایت هم با فرض صحت آن هیچ اشاره ای به قتل عام شورشیان توسط ابن عباس نشده است! 🔹 بنابراین شبهه‌افکنان با در هم آمیختن دو واقعه، سعی کردند چهره‌ی سراسر نور و عدالت امیرالمومنین علیه السلام را در نزد ایرانیان خدشه‌دار کنند. 📚 پی نوشت ها: ۱.تاریخ ایران بعد از اسلام، چاپ ۱۳۸۳، ص ۳۵۰ و ۳۵۱ ۲.فارسنامه چاپ ۱۳۸۵ ص ۱۱۶ و ۱۱۷ ۳.مصطفی ندیم ارزش تاریخی کتاب فارسنامه کتاب ماه تاریخ و جغرافیا، اسفند ۱۳۸۰، ص ۳۳ _ لیلی محمدی، فارسنامه و ابن بلخی، همان مهر ۱۳۸۲، ص ۵۴ ۴.ترجمه ی تاریخ طبر، ج ۶ ص ۳۲۵ ۵.‌تاریخ طبری ج ۳ ص ۳۲۰ و ترجمه ی تاریخ طبری، ج ۵، ص ۲۹۳ ۶.رک به ترجمه ی فتوح البلدان ص ۵۴۳ و ۵۴۴ ✍ اکبر عزیزیان ☑️ @naghdeelhad
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نقد چرندیات ایمان سلیمانی غول پوشالی آتئیست ها آیا امام علی (ع) در دوران زندگانی حضرت زهرا (س) از جویریه دختر ابوجهل خواستگاری کرده اند؟!!🤥 قسمت دوم ✍ در این کلیپ استاد جباری با استناد به احادیث و روایات تاریخی این مطلب جعلی را رد میکنند و اثبات میکنند که 🔹 طبق شهادت علمای رجال ـ مثل «ابن حجر» در جلد 6 کتاب "العصابة" ، ص 94 ـ «مسور بن مخرمه» راوی دروغگو در آن زمان کودکی بیش نبود. بنابراین ـ همانگونه که «ابوعلم» از علمای بزرگ دانشگاه الازهر نیز در ص 170 کتاب "فاطمة الزهراء" نوشته است ـ روایت جعلی خواستگاری علی(ع) از جویریه در سال دوم هجرت بوده است. پس "مسور" در آن زمان به گفته اکثر مورخان قطعا کمتر از ده سال سن داشته است 🔹 از این گذشته «جُوِيرية» تا سال هشتم هجرت کافر بود و می‌دانیم که ازدواج با کافر حرام است.چگونه ممکن امام معصوم چنین کاری کرده باشند؟ 🔹دست آخر اینکه این دختر تا زمان حیات پیامبر(ص) ـ سال دهم هجرت ـ اصلا به مدینه نیامد تا این اتفاقات رخ دهد. ☑️ @naghdeelhad
4_5908913489262413982.mp3
3.05M
🔈 پاسخ صوتی به شبهه آیا واقعا استانداران امام علی (ع) اختلاس کرده‌اند؟ مأموریت دستگاه اطلاعاتی در حکومت امير المؤمنين (ع) چه بود؟ آیا امیرالمؤمنین (ع) والیان و قاضیان را زیر نظر می‌گرفتند؟ قسمت اول - با هم‌رسانی این پرونده شنیداری، در روشنگری و ستیز براى زدودن نادانی و یاوه‌هایی که شبانه روز توسط ملحدین منتشر میشود هم‌دست باشید. ☑️ @naghdeelhad
هدایت شده از  شیعه پاسخ
45.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷بررسی شبهه مخالفین انقلاب اسلامی ایران : " ممنوعیت قیام کردن قبل ظهور امام زمان علیه السلام " دیدن با کیفیت اصلی : https://youtu.be/i2jb3ntvfM0 🎥تهیه شده در مجموعه پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ ) @Rahnamye_Behesht https://instagram.com/porsemane_eteghadi
📝📝📝خدا را قبول دارم، اما کاری با ادیان الهی ندارم... 🔻گفت: قبول، خدا ما را ساخته، چون امکان ندارد جهان به این پیچیدگی بدون خالق باشد، اما ادیان را قبول ندارم... ▪️گفتم: شما بچه دارید؟ 🔻گفت: بله. ▪️گفتم: فامیل های شما بچه دارند؟ 🔻گفت: بله. ▪️گفتم: آیا شما و فامیل هایتان بچه هایتان را رها می کنید تا هر طور که پیش می آید، بزرگ شوند؟ یا برای آنها برنامه ریزی می کنید؟ 🔻گفت: این چه حرفیست، معلوم است که برایشان برنامه ریزی می کنیم... مگر ممکن است، یک انسان بچه هایش را رها کند! ▪️گفتم: خوب چه اشکالی دارد! بگذار رها باشند و خودشان هر طور که دوست دارند رفتار کنند! شاید دوست داشته باشد سراغ کارهای بد بروند! 🔻گفت: چنین چیزی امکان ندارد، وظیفه ی پدری بنده این گونه اقتضا می کند که اعمال فرزندانم را دنبال نمایم.. ▪️گفتم: 🔹وقتی برای یک رابطه ی پدر و فرزندی، رها کردن را مجاز نمی دانی... چطور برای رابطه ی خالق و مخلوقی آن را مجاز می دانی؟ 🔸 کدام رابطه والاتر است؟ 🔹 کدام پیوند مستحکم تر است؟ 🔸 کدام یکی دلسوز تر است؟ خدا یا پدر؟ 🔹کدام یکی برای برنامه ریزی داشتن و بی خیال نبودن شایسته تر است؟ 🔹🔹اندکی انصاف داشته باش... یا تعریفت از خدا درست نیست، یا باید این ذات کامل را شایسته تر از انسانی بدانی که کامل نیست. 🔻گفت: حرفی ندارم... نویسنده جناب م.یوسفی ☑️ @naghdeelhad
22.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆 نقد آتئیسم توسط آتئیست سابق پروفسور آلیستر مک گراث، فیزیکدان دانشگاه آکسفورد و کمبریج ۱. این رویکرد بسیار ساده‌ انگارانه، که علم منجر به بیخدایی می‌گردد از نظر من کاملا متزلزل است. ۲. آتئیست ها در سالهای اخیر در بسیاری از جهات مثل یک دین عمل میکنند. ☑️ @naghdeelhad
💢 شبهه: مردم در قیامت چند دسته هستند؟ شرح شبهه: ملحدین می‌گویند در قرآن و در آیه ۷ سوره (واقعه: ۵۶) ادعا می‌شود که در روز قیامت مردم سه دسته هستند، اما در آیات ۱۸و۱۹ سوره (بلد: ۹۰) تنها دو گروه را بر می‌شمارد و این یعنی تناقض در آیات قرآن! ◾️{و كُنتُمْ أَزْوَاجًا ثَلَاثَةً * فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصحَْابُ الْمَيْمَنَةِ * وَ أَصحَْابُ المَْشَْمَةِ مَا أَصحَْابُ المَْشَْمَةِ * وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ * أُوْلَئكَ الْمُقَرَّبُونَ} [الواقعه: ۷ الی ۱۱] ◽️«و شما به سه گروه تقسيم خواهيد شد * نخست اصحاب ميمنه هستند چه اصحاب ميمنه‏‌اى * و گروه ديگر اصحاب شومند چه اصحاب شومى * و سومين گروه پيشگامان پيشگام * آن‌ها مقّربانند.» ◾️{ثمَّ كاَنَ مِنَ الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَ تَوَاصَوْاْ بِالصَّبرِْ وَ تَوَاصَوْاْ بِالْمَرْحَمَةِ * أُوْلَئكَ أَصحَْابُ المَْيْمَنَةِ * وَ الَّذِينَ كَفَرُواْ بَِايَاتِنَا هُمْ أَصْحَابُ الْمَشَْمَةِ * عَلَيهِْمْ نَارٌ مُّؤْصَدَةُ} [البلد: ۱۷ الی ۲۰] ◽️«تا از كسانى باشد كه ايمان آورده‏‌اند و يكديگر را به صبر سفارش كرده‏‌اند و به بخشايش * اينان اهل سعادتند * و كسانى كه به آيات ما كافرند اهل شقاوتند * نصيب آن‌هاست آتشى كه از هر سو سرش پوشيده است.» 🔹جواب شبهه به چند صورت متفاوت: ۱) در سوره واقعه بیان شده است که مردم سه گروه هستند و دقیقاً عدد تقسیم بندی را فرموده است، اما در هیچ جای دیگری از قرآن نفرموده است که مردم دو دسته هستند! یعنی در آیه ۷ سوره الواقعة فرموده است (ازْوَاجًا ثَلَاثَةً) و هیچ جای دیگری نفرموده که ازواجاً ثانیة و یا اصحاب ثانیة! هیج جا! ۲) مردم یا بهشتی هستند و یا جهنمی؛ سابقون و اصحاب المیمنة هر دو اهل بهشت و ایمان و عمل صالحه و صبر و بخشش و... هستند و هر دو نامه اعمالشان را با دست راست دریافت می‌نمایند، پس آیه ۱۷ سوره البلد شامل هر دو می‌شود. واژه «اصحابِ یمین» ۶ بار در قرآن به کار رفته و ترکیبى از اصحاب (جمع صاحب به معناى ملازم) و یمین به معانى هم‌پیمان، قوّت و شدّت، دست راست و سمت راست (از ماده یُمن به معناى برکت) است. [۱] در تعبیرى دیگر که سه بار در قرآن به کار رفته «اصحاب میمنه» گفته شده است. «میمنه» را برخى مصدر میمى به معناى زیادى و استمرار در خیر و برکت [۲] و برخى دیگر، اسم مکان، یعنى جایگاه خیر و برکت دانسته‌اند. [۳] اصحاب یمین و میمنه در اصطلاح قرآنى به کسانى گفته مى‌شود که در دنیا با ایمان و عمل صالح زندگى کرده‌اند و روز قیامت نامه عملشان را با دست راست دریافت مى‌دارند: {فَلا اقتَحَمَ العَقَبَة * و ما اَدرکَ مَا العَقَبَة * فَکُّ رَقَبَة * اَو اِطعـٰمٌ فى یَومٍ ذى مَسغَبَة * یَتیمـًا ذا مَقرَبَة * اَو مِسکینـًا ذا مَترَبَة * ثُمَّ کانَ مِنَ الَّذینَ ءامَنوا وتَواصَوا بِالصَّبرِ و تَواصَوا بِالمَرحَمَة * اُولـکَ اَصحـبُ المَیمَنَة} [بلد: ۱۱ الی ۱۸]، {فَاَمّا مَن اوتِىَ کِتـبَهُ بِیَمینِه}. [انشقاق: ۷؛ حاقّه: ۱۹؛ اسراء: ۷۱]؛ و سابقون که مفسران آنان را انبیاء و اصحاب آن‌ها و مومنان واقعی و متقی می‌دانند (مرد و زن)؛ در واقع همان پیشگامان در خیرات و حسنات و عمل صالح و ایمان و تقوا و... هستند و اولین و بهترین و کامل‌ترین آن‌ها. 🔹 سرنوشت سابقون: ◼️{وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ * أُوْلَئكَ الْمُقَرَّبُونَ * فىِ جَنَّاتِ النَّعِيمِ } [الواقعة: ۱۰ الی ۱۲] 🔹سرنوشت اصحاب الیمین: ◼️{إلَّا أَصحَْابَ الْيَمِينِ * فىِ جَنَّاتٍ يَتَسَاءَلُونَ} [المدثر: ۳۹و۴۰] ◼️{فَأَمَّا مَنْ أُوتىِ‏َ كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ فَيَقُولُ هَاؤُمُ اقْرَءُواْ كِتَابِيَهْ * إِنىّ‏ِ ظَنَنتُ أَنىّ‏ِ مُلَاقٍ حِسَابِيَهْ * فَهُوَ فىِ عِيشَةٍ رَّاضِيَةٍ * فىِ جَنَّةٍ عَالِيَةٍ} [الحاقة: ۱۹ الی ۲۲] در واقع هر دو یک سرنوشت را دارند (بهشت)، هر دو اهل عمل صالح و ایمان و تقوا و... هستند و با دست راستشان نامه اعمالشان را می‌گیرند، فقط یکی قبل از دیگری وارد بهشت می‌شود. ادامه دارد... ☑️ @naghdeelhad
❌ شبهه پاپ میتونه شراب بخوره، ولی نمیتونه زن بگیره. اما عالم اسلام، میتونه چند زن بگیره ولی نمیتونه شراب بخوره! (هر دو نفر میگن فرمان خداست) ✅ شبهه ۱- در همه ادیان و حتی کتاب مقدس مسیحیت شراب هم حرام است (منبع در عکس) ۲- حضرت مسیح، طبق انجیل گفته: من نیامدم دین جدید بیارم، بلکه آمدم همان دین موسی (ع) را تکمیل کنم (شراب در عهد عتیق حرام است) ۳- چند زن گرفتن به صورت واضح در دین یهود و مسیح حرام نیست، مثلا حضرت داوود ۱۸ زن داشت. ۴- دین کنونی مسیحیت و یهودیت تحریف شده است. ۵- ازدواج امری عقلانی است وگرنه نسل بشر منقرض میشد (دین اسلام) ۶- چهار زن گرفتن در صورت شرایط عدالت و نفقه جایز است و بیشتر بخاطر فراهم شدن شوهر برای زنانی است که بخاطر جنگها، تصادفات، شغل سخت و... شوهر ندارند ۷- شراب، ضد عقل است و باعث میشود فرد بخاطر مصرف شراب، عقلش کم شود و هر جرمی را انجام دهد و اسلام طرفدار عقل است. ☑️ @naghdeelhad
6.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴😈 بیخدایان و طرفداری از شیطان!! 👈 در این کلیپ جناب مصطفی محمدی به زیبایی به شبهات یکی از کانالهای آتئیستی پاسخ میدهند، که در قالب خداناباوری، در صدد دفاع و طرفداری از شیطان هستند و همچنین به چند تا از معروف ترین شبهات آتئیست ها در نقد دین اسلام از جمله مسئله برده داری، چند همسری، جواز کتک زدن زن و... پاسخ کامل و قاطع میدهند. 🔅ببینید و ببینانید تا در روشنگری عموم جامعه سهم بسزایی داشته باشید ☑️ @naghdeelhad