4_6030606839224205541.pdf
991.8K
🔹 #کتاب
- مروری کوتاه بر فضایل و مناقب حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
📚کتابچه بانوی کرامت
☑️ @naghdeelhad
✴️ یکی دیگر از راه های محو برده داری، ⇍ آزاد سازیِ برده از محلِ ⇍ زکات است.
📖 آیه ۶٠ سورهٔ توبه
پرداخت زکات از واجبات مالی است
اسلام سهمی از زكات را برای ⇍ خريد برده ها و آزاد كردن آنان قرار داد كه بدين ترتيب یک بودجه دائمی برای اين كار از بيت المال در نظر گرفته شده و تا آزادی كامل همه بردگان ادامه خواهد يافت
🌐 http://bit.ly/2BqxdNN
🔥 در تصویر بالا دروغ پردازی کافران در اینباره را ببینید.
ما نیز اینگونه رسوایشان می سازیم 👇👇
@Antikafaar
کانال نقد الحاد
✴️ یکی دیگر از راه های محو برده داری، ⇍ آزاد سازیِ برده از محلِ ⇍ زکات است. 📖 آیه ۶٠ سورهٔ توبه پ
💥 آزادسازی بردگان از محل زكات 💥
🌐 jvan.me/1yEh
از واجبات مالی در دین اسلام⇍ پرداخت زکات است
که مسلمانها برای مصرف در زندگی فقرا و بدهکاران و آزادی بردگان، و ... باید بپردازند.
🌐 https://goo.gl/jyMdD1
💠 إِنَّمَا الصَّدَقٰاتُ لِلْفُقَرٰاءِ وَ الْمَسٰاکِینِ وَ الْعٰامِلِینَ عَلَیْهٰا وَ الْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَ 👈 فِی الرِّقٰابِ وَ الْغٰارِمِینَ وَ فِی سَبِیلِ اللّٰهِ وَ ابْنِ السَّبِیلِ فَرِیضَةً مِنَ اللّٰهِ وَ اللّٰهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ
صدقات (زکات) مخصوص فقراء و مساکین و کارکنانی است که برای (جمع آوری) آن کار می کنند، و کسانی که برای جلب محبتشان اقدام می شود، و 👈 برای (آزادی) بردگان، و بدهکاران، و صرف در راه خدا و به راه ماندگان است، و این قرارى از جانب خداست و خدا داناى شایسته کار است
📚 آیه ۶٠ ـ توبه
🌐 https://goo.gl/pjpdW6
🔥 بهانهٔ اسلام ستیزان برای مقابله با آیه فوق :
کلمه ⇍ الرِّقٰابِ، معانی مختلفی دارد ــ از جمله بدهکار است یا کسی که دیه بر گردنش است
کجای آیه گفته : خرید بردگان و آزاد کردن آنها ...
ببینید باز هم شیادی و تفاسیر من در آوردی
◾️▫️▪️◾️▫️▪️
💥 پاسخ :
1⃣ ترجمه واژه الرِّقٰابِ از کتاب لغت :
رِقاب : جمع رَقَبه : بندگان، بردگان
رَقَبه : گردن، کنایه از بنده است
📚 راغب، المفردات، ج ١، ص ٢٠١
🌐 https://goo.gl/JcsJZG
📚 نثر طوبی، ص۳۱۴
🌐 jvan.me/1yvi
📚 معجم الوسیط، ترجمه ریگی، ج ١، ص ٧٨٣
🌐 jvan.me/1yDV
💠 امام باقر (ع) :
فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ 👈 فِي الرِّقٰابِ إِذَا جَازَتِ الزَّكَاةُ خَمْسَمِائَةِ دِرْهَمٍ اشْتُرِيَ مِنْهَا 👈 الْعَبْدُ فَأُعْتِقَ
در مورد سخن خداوند : وَ فِي الرِّقٰاب { و برای بردگان}
هرگاه زکات از ۵۰۰ درهم گذشت با آن برده خرید و آزاد می شود.
📚 مستدرك الوسائل، ج ٧، ص ١٢۶
🌐 https://goo.gl/LThw4h
2⃣ کافر به دروغ می گوید 👈 الرِّقٰابِ یعنی بدهکاران
حال آنکه در آیه مورد بحث، بعد از الرِّقٰابِ نوشته 👈 الْغارِمِينَ که به معنای ⇍ بدهکاران است.
یعنی طبق همین آیه ⇍ قرضِ بدهکاران هم باید از محل زکات پرداخت شود :
✍ علامه طبرسی :
«وَ الْغارِمِينَ» و آنها كسانی هستند كه زير بار قرض و بدهكاری رفتهاند، قرضهایی كه صرف در معصيت نشده و در خرج آنها اسراف كاری هم نكرده باشند، كه در اينصورت بدهكاری آنها را از زكات ميپردازند.
📚 ترجمه مجمع البیان، ج ۱۱، ص ۱۳۳
🌐 https://goo.gl/az1g7L
❇️ مطلب فوق را همهٔ علما تاکید کرده اند :
📚 طباطبایی، ترجمه تفسیر المیزان، ج ٩، ص ۴١٨
🌐 http://bit.ly/2EuLMEc
📚 ابن ادریس، كتاب السرائر، ج ١، ص ۴۵٧
🌐 http://bit.ly/2BlqHYz
📚 شیخ مفید، المقنعة، ج ١، ص ٢۴١
🌐 http://bit.ly/2BjTEEm
📚 شهید اول، اللمعة الدمشقيه، ص ۵١ ـ ۵٣
🌐 http://bit.ly/2QyXsMl
3⃣ سهم بردگان از زکات، صَرف آزادیِ آنها می شود.
✴️ سخن علما در باره آیه ۶٠ توبه :
[➊] علامه طبرسی :
«وَ فِي الرِّقاب» يعنی برای آزاد كردن بردگان، و منظور آن بردگان مُكاتب هستند.
برده مُكاتب ⇍ بردهای است كه روی قرار داد كتبی كه با مولای خود كرده ميتواند با پرداخت مبلغی بطور اقساط يا غير اقساط خود را آزاد كند.
📚 ترجمه مجمع البیان، ج ٢، ص ١٣٢
🌐 https://goo.gl/mBdCzr
[➋] شیخ مفید :
بَاب أَصْنَافِ أَهْلِ الزَّكَاةِ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ
"وَ فِي الرِّقاب " وَ هُمْ المُكَاتَبُونَ، وَ يُعَاوِنُونَ بِالزَّكَاةِ عَلَى فَكِّ رِقَابِهِمْ، وَ فِي الْعِتْقِ أيْضاً عَلَى الِاسْتِئْنَاف
در باب گروه های مستحق دریافت زکات، خداوند فرمود :
فِي الرِّقٰاب ⇍ و این ها برده های مکاتبه ای هستند
که به وسیله زکات برای ازادی آنها کمک میشود.
همچنین آزاد سازی برده به طور مستقل
📚 المقنعة، ج ١، ص ٢۴١
🌐 https://goo.gl/hrNbfw
[➌] شهید اول :
وَ فِي الرِّقٰابِ وَ هُمُ الْمُكَاتَبُونَ وَ الْعَبِيدُ تَحْتَ الشِّدَّةِ
فی الرقاب⇍ همان برده هایی هستند که قرارداد مکاتبه نوشته اند و همچنین بردگانی که دچار سختی هستند و مورد ازار و اذیت قرار گرفته اند
📚 اللمعة الدمشقيه، ص ۵١ ـ ۵٣
🌐 https://goo.gl/SiaVfr
[➍] شهید ثانی :
فِي الرِّقٰابِ وَ هُمْ ثَلَاثَة : الْمُكَاتَبُونَ، وَ الْعَبِيدُ الَّذِينَ تَحْتَ الشِّدَّةِ، وَ الْعَبْدِ يَشْتَرِي وَ يَعْتِقْ، وَ إنْ لَمْ يَكُنْ فِي شِدّة، لَكِنْ بِشَرْطِ عَدَمِ الْمُسْتَحِق
فِي الرِّقٰابِ سه مصداق دارد
برده های مکاتبه ای
بردگانی که دچار سختی هستند و به شدت با آن ها برخورد می شود
و بردگان دیگر که خریده و آزاد می شوند، اگر چه در شدت و سختی نباشند، به شرطی که برده مستحق نباشد.
📚 مسالك الأفهام، ج ١، ص ۴١۴
🌐 https://goo.gl/3mF3ox
@Antikafaar
#مطبوعات_دوره_پهلوی
#۱۴_اردیبهشت_۱۳۵۴
💢 روزنامه اطلاعات: بدنبال #پیام فوری انورسادات(رئیس جمهورمصر) ایران ۱۲۵ میلیون #دلار به مصر کمک کرد!
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
#قسمت_پنجم🔥 🖊اما با نظر در کتب فقهی امامیه،از کلام غالب فقها استفاده می شود که نشوز دو مصداق می تو
#قسمت_ششم🔥
✒️نتیجه گیری مهم تا اینجا :
🖇1. در پاره ای از روایات کتک زدن به شدت نهی شده و چنین مردانی شرور خوانده شده اند !
🖇2. در پاره ای روایات تاکید موکد به خوش رفتاری با اهل منزل شده که بهترین ثواب ها را دارد.
🖇3. ظلم به زنان ، عقوبت بسیار بدی دارد !
🖇4. پیامبر (ص) هیچگاه به روی همسران خود دست بلند نکرده اند!
⭕️ پس تصویری که آتئیست ها از ایه 34 نسا ساختند #موهوم و #خرافاتی مانند عقایدشان هست !
⚜ اما به آیه 34 نسا به طور دقیق تر جواب دهیم / ما باید #بدانیم که در این آیه فعل زدن گفته شده #اما علاوه بر #محدودیت 👈 #کیفیت 👉 ضرب چه میشود⁉️
📋 آنچه از روایات شریفه و اقوال فقها به دست میآید این است که کیفیت ضرب باید به گونه ای باشد که موجب مشقت و سختی برای زن نشود و به او آسیبی نرساند !!!
#روایت_شیعه 🔰
💠 از امام باقر علیه السلام روایت شده است که زدن، با (چوب) مسواک است.
📕تفسير مجمع البيان جلد 3 صفحه 80
Ⓜ️https://goo.gl/eZQ5aw
______________
#روایت_اهل_سنت🔰
🌪💥سوپرایز ویژه برای ملحدین مغز فندقی که راجع به چوب مسواک بحث #سندی میکردند ، اینک برایشان از طبری سند میدهیم :
📖 تفسیر محمد ابن جریر طبری صاحب تاریخ طبری ، ذیل آیه 34 نساء :
📝 پیامبر (صلی الله علیه و آله) در یکی از سخنانشان فرمودند : زدن #نباید شدید باشد. مثل زدن با مسواک و مانند آن ( که ضرب شدید محسوب نمی شود).
📕📘 تفسير الطبری جلد 6 صفحه 712
Ⓜ️http://lib.efatwa.ir/46982/6/712
🔆🔅در تفسیر طبری بیش از 20 روایت معتبر با این مضمون آمده که جای #هیچ بحثی را برای خرافه گرایان ،آتئیستِ بی بند و بار باقی نمیگذارد و کیفیت ضرب به حدی میرسد که انگار کتک زدنی وجود ندارد ✅
_____________
🔮 اما تصریح علمای شیعه به اینکه زدن نباید موجب آسیب دیدن زن شود را هم ببینیم :
🔰شیخ مفید رحمة الله علیه می گوید:
📝 ضرب باید با چوب مسواک یا مانند آن باشد به گونه ای که شدید نباشد و موجب تباه شدن گوشت یا پوست نشود
📕المقنعة جلد1 صفحه 518
Ⓜ️https://goo.gl/nWfJFL
_____________
🔰شیخ الطائفه (شیخ طوسی) رحمه الله علیه نیز می گوید:
📝وقتی زن نشوز کند،مرد می تواند او را بزند به گونه که به کمترین حدی که موجب اجرای حدود الهی می شود نرسد،و باید با نیت تادیب زن باشد و نزد امامیه باید زن را به صورت خفیف بزند تا جایی که نقل کرده اند که باید با چوب مسواک بزند.
📕المبسوط في فقه الإمامية جلد 8 صفحه 66
Ⓜ️http://bit.ly/2DkktM8
_____________
🔰علامه حلی رحمه الله علیه می گوید:
📝 زدن باید به گونه ای باشد که امید برگشت زن وجود داشته باشد ولی ضرب مرد نباید شدید باشد و باعث شود خونریزی کند و باید از زدن در صورت و جاهایی که خوف آسیب وجود دارد بپرهیزد و اگر آسیبی به برسد باید دیه بپردازد یا قصاص شود.
📕تحرير الأحكام جلد 3 صفحه 597
Ⓜ️http://lib.eshia.ir/86671/3/597/
____________
🔰شهید ثانی رحمه الله علیه می گوید:
📝اگر به سبب زدن،جایی از بدن زن آسیب ببیند یا خونریزی کند،مرد ضامن است.
📕روضة البهية جلد 2 صفحه 133
Ⓜ️http://lib.eshia.ir/71567/2/133/
______________
🔰فاضل هندی رحمه الله علیه :
📝در ضرب به مقداری که امید بازگشت وجود دارد اکتفا می شود چون این کار برای بازگشت و جلوگیری از کار منکر تشریع شده است
📕كشف اللثام و الإبهام جلد 7 صفحه 519
Ⓜ️http://lib.eshia.ir/10146/7/519
______________
🔵 نکته مهم: اینکه در برخی از روایات یا اقوال فقها به زدن با چوب مسواک اشاره شده است، بدین معنا نیست که چوب مسواک موضوعیت دارد. بلکه زدن باید به گونه ای باشد که موجب آسیب دیدن نشود !
🔴 حال ملحدین معاند و مغز فندقی باید به این سوال جواب بدهند که اگر #قصد اسلام اعمال خشونت علیه زنان است پس چرا می گوید زدن زن باید محدود به میزانی باشد که امید بازگشت زن وجود داشته باشد؟ اگر قصد اسلام اعمال خشونت علیه زنان است پس چرا می گوید نباید به آنان آسیبی برسد؟ غیر از این است که این دستور راه چاره ای برای بازگرداندن زن به زندگی عادی و مسالمت آمیز است !!!!
( روایت محکم که جای خود را دارد )
#سکوت_مغز_فندقی_ها
ادامه دارد...
☑️ @naghdeelhad
📇 سایت تلگراف انگلیس:
💬🍃 لیدی گرینفیلد استاد دانشگاه لینکلن آکسفورد و رئیس سابق انجمن سلطنتی میگوید:
📍بسیار ننگین و شرمآور است اگر جوانان فکر کنند که برای دانشمند بودن لازم است آتئیست باشید !
📍فیزیکدان هایی مانند استیون هاوکینک که ادعا میکنند خدا در آفرینش جهان نقشی ندارد، مانند گروهک طالبان رفتار میکنند !
__________________
✍ اکثر آتئیست ها به دلیل علاقه و تلاش جاهلانه در جهت نزاع بین علم و دین، همچنین افراط گرایی در برخورد با گزاره های علمی ، به نوعی داعشی و طالبانی هستند :)
#آتئیست_ها_داعشیان_علمی
#ابواستیون_الهاوکینگ_الطالبانی
🇬🇧Telegraph
https://goo.gl/rHcQNz
☑️ @naghdeelhad
#مطبوعات_دوره_پهلوی
#۲۳_فرودین_۱۳۴۰
💢 افزایش ۳۶ برابری قیمت مسکن
فعالیتهای ساختمانی بنحو محسوسی کاهش یافته است!
#نسل_جوان_تاریخ_بخواند
☑️ @naghdeelhad
🌎 #علم_معصوم
#تولید_برق_از_آب💥
☄وقتی قرنها پیش، امام علی علیه السلام با زبان اشاره صحبت از امکان ایجاد برق از آب میکند....
➖➖➖➖➖➖➖
✍🏻أشار الإمام علیهالسلام إلى #الكهرباء✨
اشاره امام علی علیه السلام به نیروی برق
فقد كان جالسا على نهر الفرات وبيده قضيب ، فضرب به على صفحة الماء وقال : « لو شئت لجعلت لكم من الماء نورا ونارا ».
📄"امام علي(ع) هنگامی که کنار فُرات نشسته بود، در دستش چوبی بود که آن را بر آب میزد، فرمود: «اگر میخواستم، میتوانستم برای شما 👈از آب، #نور_و_آتش ایجاد کنم.»
📚تصنيف نهج البلاغة نويسنده : لبيب بيضون ص 782
📚موسوعة الإمام أميرالمؤمنين علي بن أبي طالب عليه السلام (القرشي، الشيخ باقر شريف) ، جلد : 7 ، صفحه : 36
🌐https://goo.gl/ooNdUL
═════════┅┄
📌 #توربینهای_آبی در قرن نوزدهم میلادی اختراع شدند که امروزه از آنها برای 👈تولید #برق_از_آب استفاده می شود.
"In the late 19th century, hydropower became a source for generating electricity."
"در اواخر قرن نوزدهم، هیدروپاور(تولید برق از جریان آب) منبعی برای تولید برق شد. "
🌐نشنال جئوگرافیک
https://www.nationalgeographic.com/environment/global-warming/hydropower/
═════════┅┄
📌سوال میشود «اگر امام علی علیهالسلام میتوانست پس چرا آنرا ایجاد نکرد؟!»
✍🏻 فعل #شئت «یشاء» استفاده شده است که به معنای «خواستن دو طرفه» است؛ برخلاف «یرید» که معنای خواستن یک سویه است؛
بنابراین باید مردم آن روزگار هم خواهان و لایق این پدیده میشدند که آن سطح فکریشان برخلاف این را نشان داده است...
دیگر آنکه نباید فراتر از ظرفیت آن مردم به آنها عرضه میشد:
«کلّم الناس علی قدر عقولهم: به اندازه سطح فکری مردم با آنها صحبت کنید!»
اصلا وقتی مردم آن روزگار، پیامبر اکرم ص را ساحر و جادوگر مینامیدند چه انتظاری میرود که توربین آبی برای تولید برق به آنها عرضه ميشد!؟ آن وقت چه میگفتند؟؟
🔚نکته اینجاست که امام علی علیه السلام در قرنها پیش از اختراع توربینهای آبی که توانایی امکان تولید برق را دارند، بواسطه علم الهیشان صحبت از امکان تولید "نور و آتش" از «آب» میفرمایند...
- معنی خیرالعمل, یل بی مثل و مَثَل,اسم تو طعم عسل یا حیدر❤️
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
#قسمت_ششم🔥 ✒️نتیجه گیری مهم تا اینجا : 🖇1. در پاره ای از روایات کتک زدن به شدت نهی شده و چنین م
#قسمت_هفتم🔥
📝در این بخش به چند پرسش، طردا للباب پاسخ می دهیم:
📌پرسش اول: آیا اعمال خشونت در همه ی شرایط قبیح است و دستور دادن به آن دور از شان خداست !؟
✅ پاسخ: از نظر قول تحقیقی اصولیون، حسن و قبح اعمال تنبیه، #مقتضایی است #یعنی اگر تحت عنوان عدل قرار بگیرد حسن و نیکوست و اگر تحت عنوان #ظلم قرار بگیرد #قبیح است. در صورتی می توانیم بگوییم اعمال خشونت دور از شان خداوند است که از روی ظلم باشد و تحت عنوان #ظلم قرار بگیرد.
اما اگر هدف از چنین دستوری، تادیب باشد تا شخص به زندگی #عادی خود برگردد، دیگر این اعمال تنبیه تحت عنوان ظلم قرار #نمی گیرد تا دور از شان خداوند باشد🍃💕
👈👈 مانند کودکی که با وجود نصیحت های پدر و مادر، دست از کار قبیح خود بر نمی دارد.حال در این صورت می توان گفت اگر پدر و مادر،این فرزند را تادیب کنند کار قبیحی انجام داده اند؟! ( پاسخ روشن است)
👈👈 آیا جامعه که شخص مجرم را مجازات می کند کار قبیحی می کند و مجازات مجرمان دور از شان جامعه است؟! (پاسخ روشن است)
✅ در اينجا نيز كه شوهر از اساسىترين و طبيعىترين حقّ خود(حق همخوابی و یا خوش خلقی) منع شده است #نخست بايد او را با زبانى #نرم و گفتارى #خوش، پند دهد تا از اين كار نادرست دست بردارد؛ آنگاه اگر #نصيحت كارگر نيفتاد، با او #ترك معاشرت، و بستر خود را جدا كند. اگر اين تأديب روانى و #تعذيب_روحى هم مؤثّر واقع نشد، مرد سه راه بيشتر در پيش ندارد :
⚜يكى اينكه به زندگى مشتركِ خود با همسرش ادامه دهد بدون اينكه از نخستين و طبيعىترين حقّ خود بهره ببرد، و روشن است كه تحمّل چنين محروميتى به طور عادى نه ممكن، و نه مطلوب است.
⚜دوم آنكه همسرش را طلاق دهد و اين به معناى از هم پاشيدن كانون خانوادگى است که خود نوعی پاک کردن صورت مساله است،یعنی به جای اینکه راه حلی برای برگرداندن زن به زندگی ارائه شود،وی را به طور کلی از زندگی با خود محروم می کند که طبعا از هم پاشیدن خانواده مضرات روحی و روانی و... بسیاری برای زن و مرد و همچنین فرزندان به دنبال دارد.
📜 سرانجام، قرآن كريم از تير آخرى كه در تركش دارد، سود مىجويد تا شايد خانواده از هم نپاشد، و آن اين است كه شوهر، همسر خود را تأديب بدنى كند.🍃
💠 نتیجه:نمی توان گفت اعمال تنبیه همیشه قبیح است و دور از شان خداوند است (!) چون #گاهی (محدود) اعمال تنبیه واجب می شود و اتفاقا بر خداوند واجب است به چنین کاری دستور دهد.
💫آخرین تلاش برا بازگشت آرامش به بنیان خانواده بهتر از اکثر ملحدینیست که نه پروایی از اعمال خشونت بی حد و مرز دارند ! نه باکی دارند که چندین زن رابطه نامشروع برقرار کنند !
🌍 کافیست به کشورهای اروپایی نظر کنیم تا وضعیت و بنیان سست خانواده برایمان تنویر گردد 🙌
( البته منظور صددرصد ملحدین نیست ، نود و نه درصد 😜 )
ادامه دارد...
☑️ @naghdeelhad
📇 گزارش خبرگزاری دیلی نیوز :
🚫 هزاران معلم در شهر لس آنجلس آمریکا در اعتراض به پایین بودن حقوق و دستمزد خود تظاهرات کردند‼️
🔹این معلمان همچنین به کاهش بودجه آموزش و پرورش معترض بودند. تظاهرکنندگان که لباسهای قرمز رنگی به تن داشتند فریاد میزدند مسئولان آموزش و پرورش لس آنجلس به اندازه کافی بودجه دارند که ضمن بالابردن حقوق و مزایای آنها، وضع تحصیلی دانش آموزان را نیز بهبود بخشند !
_________________
⚠️📌آتئیست ها و معاندین طوری وانمود میکنند که انگار همه دنیا آرام است الا ایران ، اما میبینیم که در پولدارترین کشورهای دنیا هر روز تظاهرات و بدبختی وجود دارد !
#افشاگر
#اعتصابات
#غرب_در_حال_غرق
#عبور_از_سانسور
🗂 Dailynews (2018)
https://goo.gl/b9HqDV
🗓 تاریخ انتشار در سایت مذکور: 24 آبان 1397 (سه روز پیش🔥)
☑️ @naghdeelhad
#مطبوعات_دوره_پهلوی
#۱۸_بهمن_۱۳۵۰
💢 روزنامه اطلاعات: برای مقابله با گرانی #دولت دست به #اقدامات تازه ای زد. افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه!
✅ برای جوان امروزی به دروغ خودکار بیک #هویدا را مثال میزنند که در ۱۳ سال نخست وزیری او قیمت اجناس #ثابت بود!!!!
این #تیتر روزنامه تنها یکی از موارد گرانیها و افزایش #قیمتها در دوره هویداست.
☑️ @naghdeelhad