نقد غفاری
✅ همهی ما #قابلیت_وجودی #زهرا شدن و #علی شدن را دارا هستیم! جلسه هفتگی ۹۶/۱۲/۱۷ 💠 @naghdeghaffa
آقای غفاری:👇
من #قابلیت_وجودی #زهرا شدن را دارم، #علی شدن را دارم. #رسول_الله شدن را دارم؛ #قرآن میگه #اسوه هست. اینو نمونه فرستاده. اما من نوعی بی لیاقتی می کنم آن امری دیگر است.
رَسُولِ اللَّهِ (ص): 👇
نَحْنُ أَهْلُ بَيْتٍ لَايُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ مِنْ عِبَادِ اللَّهِ وَ مَنْ وَالانَا وَ ائْتَمَّ بِنَا وَ قَبِلَ مِنَّا مَا أُوحِيَ إِلَيْنَا وَ عَلَّمْنَاهُ إِيَّاهُ وَ أَطَاعَ اللَّهَ فِينَا فَقَدْ وَالَى اللَّهَ وَ نَحْنُ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ وَ وَلَدُنَا مِنَّا وَ مِنْ أَنْفُسِنَا وَ شِيعَتُنَا مِنَّا مَنْ آذَاهُمْ آذَانَا وَ مَنْ أَكْرَمَهُمْ أَكْرَمَنَا وَ مَنْ أَكْرَمَنَا كَانَ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ. (بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج65، ص: 45)
عَلِي(ع): 👇
نَحْنُ أَهْلَ الْبَيْتِ لَا يُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ فِينَا نَزَلَ الْقُرْآنُ وَ فِينَا مَعْدِنُ الرِّسَالَةِ. (عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج2، ص: 66)
👇
حَدَّثَنَا أَبِي رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى الْعَطَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ يَحْيَى بْنِ عِمْرَانَ الْأَشْعَرِيِّ عَنْ حَمْدَانَ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنْ أَيُّوبَ بْنِ نُوحٍ عَنْ إِسْمَاعِيلَ الْفَرَّاءِ عَنْ رَجُلٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَ لَيْسَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص فِي أَبِي ذَرٍّ رَحْمَةُ اللَّهِ عَلَيْهِ مَا أَظَلَّتِ الْخَضْرَاءُ وَ لَا أَقَلَّتِ الْغَبْرَاءُ عَلَى ذِي لَهْجَةٍ أَصْدَقَ مِنْ أَبِي ذَرٍّ قَالَ بَلَى قَالَ قُلْتُ فَأَيْنَ رَسُولُ اللَّهِ وَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ وَ أَيْنَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ قَالَ فَقَالَ لِي كَمِ السَّنَةُ شَهْراً قَالَ قُلْتُ اثْنَا عَشَرَ شَهْراً قَالَ كَمْ مِنْهَا حُرُمٌ قَالَ قُلْتُ أَرْبَعَةُ أَشْهُرٍ قَالَ فَشَهْرُ رَمَضَانَ مِنْهَا قَالَ قُلْتُ لَا قَالَ إِنَّ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ لَيْلَةً أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ إِنَّا أَهْلَ بَيْتٍ لَايُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ. (معاني الأخبار، النص، ص: 179)
#قابلیت
#قیاس_خود_با_ائمه
#لايقاس_بنا_أحد
@naghdeghaffari
حجت الاسلام والمسلمین #شیخ_جعفر_ناصری (از اساتید اخلاق):👇
معنویتی که عموم مردم به دنبال آن هستند با آنچه خداوند به رسول خدا و اهل بیت علیهمالسلام عطا فرموده، متفاوت و از دو جنس است؛ به همین دلیل، راوی میگوید: خدمت حضرت امام صادق علیهالسلام عرض کردم: «یابن رسول الله! آیا این روایت درست است که راستگوترین مردم، #ابوذر است؟» حضرت فرمودند: «درست است». عرض کردم: «موقعی که پیامبر صلیاللهعلیهوآله این روایت را فرمودند، #امیرالمؤمنین علیهالسلام حضرت #زهرا سلاماللهعلیها و حسنین علیهماالسلام هم حضور داشتند؛ پس جایگاه آنها چه می شود؟!» حضرت فرمودند: «یک سال چند ماه دارد؟» گفتم: «دوازده ماه». فرمودند: «ماههای حرام چند ماه است؟» گفتم: «چهار ماه». فرمودند: «آیا ماه مبارک رمضان که لیله القدر در آن است یکی از ماههای حرام است؟» گفتم: «نه». فرمودند: «اما شبی در ماه مبارک رمضان هست که عبادتش بهتر از هزار ماه است، با این که جزء ماههای حرام هم نیست. همه مردم مثل ماهها هستند و شیعیان ما مثل ماههای حرام و ما مثل لیلهالقدر هستیم. دیگران را با ما مقایسه نکنید»(1)
#مقایسه اهل بیت علیهمالسلام با شیعیان صحیح نیست. #اهل_بیت علیهمالسلام لیلهالقدر هستند و شیعیان، ماههای حرام؛ این ماهها را با ماههای حرام دیگر مقایسه میکنند. #ابوذر را با #سلمان مقایسه میکنند؛ نه با حضرت #زهرا سلاماللهعلیها و #امیرالمؤمنین علیهالسلام و حسنین علیهماالسلام.
پی نوشت:👇
1. حَدَّثَنَا أَبِی رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى الْعَطَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ یَحْیَى بْنِ عِمْرَانَ الْأَشْعَرِیِّ عَنْ حَمْدَانَ بْنِ سُلَیْمَانَ عَنْ أَیُّوبَ بْنِ نُوحٍ عَنْ إِسْمَاعِیلَ الْفَرَّاءِ عَنْ رَجُلٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَ لَیْسَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص فِی أَبِی ذَرٍّ رَحْمَهُ اللَّهِ عَلَیْهِ مَا أَظَلَّتِ الْخَضْرَاءُ وَ لَا أَقَلَّتِ الْغَبْرَاءُ عَلَى ذِی لَهْجَهٍ أَصْدَقَ مِنْ أَبِی ذَرٍّ قَالَ بَلَى قَالَ قُلْتُ فَأَیْنَ رَسُولُ اللَّهِ وَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ وَ أَیْنَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ قَالَ فَقَالَ لِی کَمِ السَّنَهُ شَهْراً قَالَ قُلْتُ اثْنَا عَشَرَ شَهْراً قَالَ کَمْ مِنْهَا حُرُمٌ قَالَ قُلْتُ أَرْبَعَهُ أَشْهُرٍ قَالَ فَشَهْرُ رَمَضَانَ مِنْهَا قَالَ قُلْتُ لَا قَالَ إِنَّ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ لَیْلَهً أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ إِنَّا أَهْلَ بَیْتٍ لَا یُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ.(معانی الاخبار ص ۱۷۹)
منبع:👇
http://bonyadhad.ir/8635
#شیخ_جعفر_ناصری
#قیاس_خود_با_ائمه
#لايقاس_بنا_أحد
#مقایسه_با_اهل_بیت
@naghdeghaffari
نقد غفاری
✅ همهی ما #قابلیت_وجودی #زهرا شدن و #علی شدن را دارا هستیم! جلسه هفتگی ۹۶/۱۲/۱۷ 💠 @naghdeghaffa
آقای غفاری: 👇
امام صادق (ع) در رابطه با تاویل لیله القدر فرمود: لیل مادرم زهرای اطهر سلام الله علیهاست و قدر الله هست و الله در ظرف لیل می خواهد ظهور پیدا کند... تنها زهرا (س) نیست که لیله قدر قرار می گیره بلکه همه ما لیاقت ظهور قدر در لیل خودمان هستیم! لیل را حالا من و شما بگیرید به نماز شب، خلوتهای شب بگیریم!... لیاقت و قابلیت ظهور حقیقت انا اعطیناک الکوثر در وجود تک به تک ما هست!
نقد👇
به معنای کلمات زیر در کلام آقای غفاری دقت کنید:
1. نسبت به حضرت زهرا👇
لیل: حضرت زهراست.
قدر: الله است.
2. نسبت به خودمان👇
لیل: نماز شب و خلوتهای شب است!
قدر: (معنا نکردند!)
اشکال اول: 👇
شما که می فرمایید لیله القدر بودن اختصاص به حضرت #زهرا ندارد[!] چطور درباره حضرت زهرا(س) کلمه لیل را به وجود مبارک ایشان برمی گردانید اما نوبت به خودتان که می رسد کلمه لیل را به #نماز_شب و خلوت شب معنا می کنید؟! اگر قرار باشد لیله القدر به حضرت زهرا(س) اختصاص نداشته باشد، وقتی این کلمه را به خودتان نسبت می دهید نیز باید بگویید لیل خودم هستم که ظرف وجود قدر که الله است شده ام[!] نه اینکه بگویید لیل نماز شب یا خلوت شب است.
اشکال دوم:👇
اگر لیله القدر بودن به حضرت زهرا(س) اختصاص نداشت، آیا شایسته نبود که #امام_صادق(ع) به جای اینکه بگوید لیل مادرم زهرای اطهر(س) است، مثلا بگوید: لیل ما اهل بیت(ع) هستیم؟! چرا از میان اهل بیت (ع) تنها مادرشان را به عنوان لیل القدر معرفی کردند؟! چرا امام صادق(ع) خودشان را به عنوان یکی از مصادیق لیله القدر معرفی نکردند؟! آیا قابلیت شما نعوذبالله از قابلیت امام معصوم هم بالاتر است؟!
#حضرت_زهرا
#قابلیت
#لیله_القدر
#امام_صادق
@naghdeghaffari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر کسی منبع معتبری برای این حدیث 👆 یافت به ما هم خبر دهد!
#منبعش_کو؟
@naghdeghaffari
جلسه خواهران 96.12.20.MP3
19.88M
یکشنبه. 96/12/20
______________
توضیح فایل در متن زیر 👇
@nagheghaffari
نقد غفاری
یکشنبه. 96/12/20 ______________ توضیح فایل در متن زیر 👇 @nagheghaffari
#روش_شناسی
قسمت اول
یکی از نکات عجیب در سخنان جناب غفاری در هنگام تفسیر و توضیح آیات، روایات و مناجات، آن است که به جای تمرکز بر توضیح #کلمات_عربی بر توضیح #ترجمه_فارسی آنها متمرکز می شوند.
ایشان در موارد متعددی به دلایلی از جمله #ضعف_چشم در بیان و ادای #عبارات_عربی با مشکل جدی مواجه اند لذا ترجمه همان عبارات را مبنای تفسیر و توضیح خود قرار می دهند. این در حالی است که #ترجمه (بدون تطابق دادن دقیق با کلمات #عربی) نمی تواند به درستی معارف موجود در متن عربی را منتقل کند.
به عنوان نمونه به دقایق 23 تا 42 از فایل بالا توجه کنید.
#تمرکز_بر_ترجمه_به_جای_متن_عربی
#عبارت_خوانی
@naghdeghaffari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا این دعا 👇👇👇را ترجمه کنید:
اللهم ادخلتَ فی کل خیر ادخلتَ اللهم صل علی محمد و ال محمد!!!
#عبارت_خوانی
#آیت_الله!
@naghdeghaffari
نقد غفاری
لطفا این دعا 👇👇👇را ترجمه کنید: اللهم ادخلتَ فی کل خیر ادخلتَ اللهم صل علی محمد و ال محمد!!! #عبار
عبارت صحیح دعا:
اللَّهُمَّ أَدْخِلْنِي فِي كُلِّ خَيْرٍ أَدْخَلْتَ فِيهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ
#عبارت_خوانی
@naghdeghaffari
#روش_شناسی
قسمت دوم
یکی از نکات عجیب در روش آقای غفاری #تسامح در برخورد با اذکاری است که #عدد_خاص در آنها شرط است. وی تعداد این #اذکار را متناسب با مخاطبان خود به صورت #سلیقه_ای کاهش می دهد. این روش گرچه باعث می شود که افراد مختلف با ظرفیت های متفاوت #جذب ایشان شوند اما اصل #شرطیت_عدد_خاص در #تأثیر_مطلوب از #اذکار را ضایع می کند.
در آینده به نمونه هایی از این دستورات اشاره خواهد شد.
#تقلیل_عدد_اذکار
@naghdeghaffari
نقد غفاری
یکشنبه. 96/12/20 ______________ توضیح فایل در متن زیر 👇 @nagheghaffari
🔹نمونه ای از #تقلیل_عدد_اذکار
پیشتر گفتیم که یکی از روشهای آقای غفاری تقلیل #سلیقه_ای عدد #اذکار، متناسب با مخاطبان خود است. به عنوان نمونه وی در آستانه ماه رجب خطاب به افراد حاضر در جلسه اش درباره عدد ذکر لا اله الا الله و قرائت سوره توحید در ماه رجب می گوید:
"1000 عدد لااله الا الله برای هر روز آمده و 10 هزارتا قل هو الله [برای کل ماه] شما به اندازه توانتون بگید! به اندازه وقتتون بگید!!! 100 کمتر نشه حالا 100 تا شد، 200 تا شد، 300 تا شد اشکالی نداره! قل هو الله هم 40 تا پایین نشه!!! تا 40 تا بگید و زیاد شد حالا 100 تا گفتید هیچ اشکالی نداره!"
(فایل ضمیمه را از دقیقه 44:25 گوش کنید.)
#تقلیل_عدد_اذکار
@naghdeghaffari
اخلاق عمومی 96.2.13.mp3
18.24M
حضرت استاد غفاری«مدظله»
#جلسه_اخلاق_عمومی
پنجشنبه 97/2/13
_______________________
انتقادات مربوط به این جلسه را در پستهای بعد بخوانید
نقد غفاری
حضرت استاد غفاری«مدظله» #جلسه_اخلاق_عمومی پنجشنبه 97/2/13 _______________________ انتقادات مربوط به
♨️جدیدترین آیه ای که بر آقای غفاری نازل شد: شکست حضرت #موسی (ع) از فرعون در #مناظره !!!
آقای غفاری در جلسه اخلاق عمومی خود (پنجشنبه 13/2/97) مدعی وجود آیه ای در قرآن شد که حکایت از شکست حضرت موسی (ع) از فرعون در جریان یک مناظره دارد!!! وی در این سخنان - که متن آن دقیقاً از فایل صوتی منتشر شده در کانال وی پیاده شده است - گفت:
«امام [معصوم] به همه یکسان نظر دارد. حتی اینهایی که گهگاهی مشکلاتی دارند، حتی خواسته های منفی هم دارند [اگر] تقاضا بکنند رسیدگی می شه! آقا این حرف ریشه [ای هم دارد؟] بله! قرآن می فرماید. کجا می فرماید اگر یادتون باشه؟[!] یه روز فرعون با حضرت موسی قرار گذاشت فردا پیش بزرگان بیا با هم چی می کنیم؟ چی می گن بهش؟! [یکی از حضار: #مناظره!] مناظره کنیم! گفت: باشه. اطلاع دادند تمام بزرگان فردا بیایند پیش هم مناظره کنند. #فرعون شب تا صبح نخوابید هی ناله کرد. گفت: خدا! من می دونم تو...(خنده سخنران) تو رو قبول دارم ولی خب چه کنم؟ فرعونم! می خوام فرعونیت کنم! می خوام خدایی کنم به این انسانهای نادان! به هر حال من می خوام فردا منو پیروز کنی! حضرت موسی هم خیالش راحت بود رفته بود خوابیده بود! فردا در مناظره حضرت موسی شکست خورد! (خنده سخنران) روایته! تعجب کرد حضرت موسی (ع) عرضه داشت محضر الهی... (خنده سخنران) خدای [تبارک و تعالی] اینجوری نیست! اونها هم بخواهند به آنها هم رسیدگی میشه!!!
(دقیقه 22:25 تا دقیقه 24 از فایل ضمیمه 👆را گوش کنید.)
پرسش های ما از جناب غفاری 👇
1. این حکایت در #کجای_قرآن آمده است؟! کدام سوره؟! کدام آیه؟!
2. یک پیامبر الهی اساساً در چه موضوعی می خواهد با شخصی چون فرعون مناظره کند؟!
3. یک پیامبر الهی چه داعیه ای جز دعوت به #توحید دارد که برای آن به مناظره با شخصی چون فرعون بپردازد؟!
4. مناظره عرصه تقابل فکر، #اندیشه و استدلال است. ادعای #شکست نماینده خدا از فرعون چه معنایی جز باطل بودن استدلال به ربوبیت خود خدا دارد؟!
5. چه معنایی دارد که خدا شخصی را برای دعوت فرعون به توحید مبعوث کند بعد او را در مناظره با فرعون مغلوب نماید؟! افلا یعقلون؟!
6. جناب غفاری! این نخستین باری نیست که شما نسبت باطلی را به #قرآن می دهید. آیا بهتر نیست لااقل با قرآن #بازی نکنید؟!
7. شما در اواخر سخنان خود از وجود روایتی در این رابطه نیز خبر داده اید. لطفا اگر سند معتبر روایی در این رابطه دارید لااقل آن را ارائه کنید.
8. به فرض وجود روایتی ضعیف در این رابطه چه معامله ای با روایات مخالف اصول اعتقادی مان باید کرد؟
#قرآن
#اتهام_به_قرآن
#ترویج_خرافه
#موسی_و_فرعون
#شکست_موسی_از_فرعون
#بازی_با_قرآن
@naghdeghaffari
نقد غفاری
حضرت استاد غفاری«مدظله» #جلسه_اخلاق_عمومی پنجشنبه 97/2/13 _______________________ انتقادات مربوط به
فرعون شب تا صبح نخوابید هی ناله کرد! گفت:
خدایا! من تو رو قبول دارم ولی خب چه کنم؟ فرعونم! می خوام فرعونیت کنم! می خوام خدایی کنم به این #انسانهای_نادان!
#تسلط_بر_نادانان
#دعای_فرعونیان
@naghdeghaffari
نقد غفاری
حضرت استاد غفاری«مدظله» #جلسه_اخلاق_عمومی پنجشنبه 97/2/13 _______________________ انتقادات مربوط به
⛔️ #تقوای_سیاسی یکی از مهم ترین عرصه های ارزیابی #مدعیان_اخلاق_و_عرفان است.
آقای غفاری در جلسه اخلاق عمومی خود (پنجشنبه 13/2/97) گفته است:
«من گفتم امام [خمینی] قیام نکرد مگر برای #عرفان. قیام کرده بود که چی؟ که این آقایونی که می آیند شاه شاهی می کنند برای خودشان هر غلطی کنند؟ امام قیام کرد اینجوری بشه؟ فقیر فقیرتر بشه، غنی غنی تر بشه، هر بلایی سرمون بیاد؟! زمان طاغوت #غیرانتفاعی منتفاعی نداشتیم که! همه در یک جا درس می خوندن. الان بچه فقیر نمی تونه؛ 4 میلیون، 5 میلیون، 6 میلیون از کجا بیاره بده؟ همه در یه مدرسه درس می خوندن. فلان فلان شده سرمایه دار فقط #معلم_خصوصی می گرفت تو خونه خودش. خدا بنیانگذار این غیرانتفاعی و #دانشگاه_آزاد را لعنتش کنه که به #درک هم واصل شده است! نابودمون کرد. آخه کجای غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد، فلان فلان شده ها آخه! تو که مملکتو چاپیدی با خودت با همه اعوان و انصارت ریشه ات تا الان هم مونده. خب چی چی بشه آخرش؟!...»
(از دقیقه 9:20 تا 11 را گوش کنید👆)
درباره این سخنان نکات زیر لازم به تذکر است.
1. راه اندازی دانشگاه آزاد با نظر موافق و حمایت مادی و معنوی #امام_خمینی (ره) تاسیس شد. ایشان در تاریخ 24 آبان 1362 در دیدار با جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی صریحاً فرمودند:
«من اميدوارم كه ان شاء الله شما آقايان و سايرين كمك كنيد تا اين دانشگاهى كه به پيشنهاد آقاى #هاشمى تأسيس گرديد و پيشنهاد بسيار خوبى بود، فعاليتش زياد گرديده و در همه جا توسعه پيدا كند.» (#صحيفه_امام، ج18، ص 218)
2. یکی از انگیزه های تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی جلوگیری از مهاجرت جوانان به خارج از کشور برای ادامه تحصیل بود. این تصمیم در شرایطی گرفته شد که دانشگاه های دولتی ظرفیت جذب همه جوانان متقاضی برای ادامه تحصیل را نداشتند لذا برخی از آنها برای برخورداری از تحصیلات عالی به خارج از کشور مهاجرت می کردند. امام خمینی (ره) در تاریخ 24 تیر 1364 نیز در سخنان کوتاهی با مسئولان این دانشگاه به صورت تلویحی به این نکته اشاره کرده، فرمودند:
«ان شاء اللَّه آينده دانشگاهتان خوب باشد و همه دوستانتان موفق باشند. البته نظارت آقايان #خامنه_اى و #هاشمى و ائمه جمعه و روحانيون بلاد، به اسلامى شدن آن كمك بيشترى مى كند. ما اميدواريم جوانانمان در خود ايران تربيت شوند، براى اينكه در خارج به جوانان ما درس اساسى نمى دهند. ان شاء اللَّه روزى بيايد كه از جاهاى ديگر براى تحصيل به ايران بيايند و ما هرگز احتياجى نداشته باشيم كسى را به خارج بفرستيم. و اين امرى است شدنى، و اين طرز تفكر كه غير از خارج در جاى ديگر نمى شود تحصيل كرد، امرى است باطل، چرا كه با اين گونه تبليغات مى خواهند جوانان ما را به خارج بكشند و با تفكر خودشان به ايران برگردانند.» (صحيفه امام، ج19، ص 316)
3. خدا را شکر می کنیم که امثال جناب غفاری با این تفکراتشان بر کشور حاکم نیستند والا معلوم نبود با شعار دفاع از امام خمینی (ره) چه بلایی بر سر #میراث_امام در عرصه های مختلف علمی، معنوی و مدیریتی می آوردند!
4. اما درباره مدارس #غیرانتفاعی خوب است آقای غفاری توضیح دهند که بر اساس کدام مجوز شرعی می توان مانع از آزادی افراد در تشکیل مدارس غیرانتفاعی شد؟ وقتی تشکیل کلاس درس خصوصی در منزل و اخذ پول در قبال آن جایز است چرا تشکیل این کلاس با تعداد افراد بیشتر و در محیطی خارج از منزل جایز نباشد؟! به راستی اگر حکومت دست شما بود می خواستید با استناد به کدام مجوز شرعی مانع تشکیل چنین مدارسی بشوید؟!
5. آقای غفاری به گونه ای سخن گفته کانه در #نظام_شاهنشاهی اکثر افراد جامعه از امکان تحصیلات ابتدایی و عالی برخوردار بوده اند و نظام #جمهوری_اسلامی آمده و #شکاف_طبقاتی درست کرده است! ایشان ظاهراً فراموش کرده اند که همواره یکی از اقدامات جمهوری اسلامی مبارزه با #بی_سوادی و تلاش برای برخورداری تمامی کودکان از سواد و امکان تحصیلات ابتدایی بوده است.
6. نکته آخر اینکه درباره خدمات و اشتباهات آقای #هاشمی قضاوت های مختلفی شده است. اما آنچه تأسف آور است آن است که یک نفر که ادعای استادی اخلاق و #سیر_و_سلوک دارد با صراحت برخلاف نظر صریح مقام معظم رهبری به وی #تهمت_چپاول_گری بزند یا او را که یکی از شیعیان اهل بیت (ع) بوده لعن کند یا جای خدا بنشیند و از #وصول او به #درک خبر دهد! ما تا کنون از سیره بزرگان چنین می شنیدیم که حتی برای شیعیان گناهکار طلب رحمت و بخشایش می کردند. اصلاً اگر از منش بزرگان اخلاق هم بگذریم حتی افراد جوانمرد حاضر در کوچه و بازار نیز برای آنها که دستشان از دنیا کوتاه شده از درگاه الهی طلب بخشش می کنند و اگر #دلی_پرکینه از میتی هم داشته باشند، #کینه شان را #فریاد نمی کنند!
#تقوای_سیاسی
#مواضع_سیاسی
#تقابل_با_مواضع_امام_خمینی
#امام_خمینی
#هاشمی_رفسنجانی
@naghdeghaffari
💢 #آیت_الله_سعادت_پرور :
🔸 #ادب در زندگی را زینت هر عملی قرار دهید؛ که به عزت و سعادت دنیا و آخرت زندگی کنید .
🔹 التزام #آیت_الله_بهجت به رعایت #اعداد
یکی از توجهات ویژه مورد توجه آیت الله بهجت تاکید بر رعایت #عدد_خاص در عباداتی بود که عددی برای آنها ذکر شده است.
مثلاً یکی از عبادات مورد توجه ایشان خواندن روزانه #زیارت_عاشورا با 100 لعن و 100 سلام بود.
شاگردان واقعی آیت الله بهجت بارها این سفارش را از ایشان شنیده اند که اگر نمی توانید زیارت عاشورا را با صد لعن و صد سلام بخوانید بجایش زیارتی که در مفاتیح از آن به #زیارت_عاشورای_غیر_معروفه یاد شده را بخوانید. ایشان حتی اظهار می کردند که نمی دانم که چرا زیارتی به این خوبی (چه از نظر محتوا و چه از نظر آثار) را غیرمعروفه نامیده اند.
غرض آنکه وقتی آیت الله بهجت بر رعایت عدد خاص حتی در خواندن زیارت عاشورا تاکید داشتند، چگونه برخی با ادعای شاگردی ایشان هیچ التزامی به رعایت اعداد آن هم نه برای مردم عادی بلکه برای افرادی که می خواهند در مسیر #سیر_و_سلوک گام نهند، ندارند.
به #دستورالعمل آقای غفاری برای خواندن زیارت عاشورا در ایام محرم و صفر (به نقل از کانال جمال آفتاب) توجه کنید:
👇👇👇
🔖دستور العمل چله #عاشورا تا #اربعین
🔺از #روز_عاشورا تا سه روز، زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام در یک مجلس خوانده شود.
🔺از روز چهارم تا اربعین زیارت عاشورا با یک لعن و سلام خوانده شود.
🔻در صورت تمایل می شود از روز چهارم تا سر لعن خوانده شود و در طول روز صد لعن و صد سلام کامل شود.
#تقلیل_عدد_اذکار
@naghdeghaffari
1522753348575.mp3
1.46M
🔈 اشکال: چرا خیلی از مطالب شما #تکراری است؟
پاسخ آقای غفاری: مطالب من در #ظاهر شبیه هم است. اما هر دفعه #سرّ جدیدی در آن #تزریق میشه!
@naghdeghaffari
نقد غفاری
حضرت استاد غفاری«مدظله» #جلسه_اخلاق_عمومی پنجشنبه 97/2/13 _______________________ انتقادات مربوط به
اشکال آقای غفاری به #تکراری_بودن مطالب دیگران درباره #مهدویت👇👇:
بسمونه دیگه! یه #حرف_جدید، درست و حسابی بزنید که منو #تکونم_بده! #داستان_سرایی بسه دیگه! تا کی می خوایم؟ این همه کتاب نوشتند همش #تکرار_مکررات... این مطالب رو نمی گن. نیست البته! از کجا بگن؟! طفلکی چی رو بگه؟ #چی_فهمیده که بگه؟ خیلی فهمیده باشه می گه که...
(دقیقه 12:15 تا 16:30 از فایل بالا را گوش کنید)
@naghdeghaffari
به #فرزند_آیت_الله_بهجت (ره) گفتیم: آقای فلانی می گوید: من 25 سال در خانه و مسجد آیت الله بهجت بزرگ شده ام. آیا شما ایشان را می شناسید؟ ادعایشان را تایید می کنید؟
با تعجب گفت: «نمی شناسم. #مدعیان_زیادند.»
#شیخ_علی_بهجت
@naghdeghaffari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقد غفاری
غفاری: #فرعون موقع #غرق شدن خیلی به موسی(ع) #التماس کرد که نجاتم بده. حضرت #موسی عنایتی نکرد. در حدی
♨️آقای غفاری در بخشی از سخنان خود می گوید:
«فرعون موقع #غرق شدن خیلی به حضرت موسی (ع) #التماس کرد که نجاتم بده. حضرت موسی عنایتی نکرد. در حدیث هست که خدا به حضرت موسی (ع) فرمود: اگر از من درخواست نجات می کرد من نجاتش می دادم!!»
برخلاف ادعای آقای غفاری #قرآن صریحاً از اظهار ایمان توسط فرعون (در حال غرق شدن) و عدم پذیرش وی در آن حال از سوی خداوند خبر داده، می فرماید:
وَ جاوَزْنا بِبَني إِسْرائيلَ الْبَحْرَ فَأَتْبَعَهُمْ فِرْعَوْنُ وَ جُنُودُهُ بَغْياً وَ عَدْواً حَتَّى إِذا أَدْرَكَهُ الْغَرَقُ قالَ آمَنْتُ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ الَّذي آمَنَتْ بِهِ بَنُوا إِسْرائيلَ وَ أَنَا مِنَ الْمُسْلِمينَ آلْآنَ وَ قَدْ عَصَيْتَ قَبْلُ وَ كُنْتَ مِنَ الْمُفْسِدينَ فَالْيَوْمَ نُنَجِّيكَ بِبَدَنِكَ لِتَكُونَ لِمَنْ خَلْفَكَ آيَةً وَ إِنَّ كَثيراً مِنَ النَّاسِ عَنْ آياتِنا لَغافِلُون (یونس: 90-92)
ترجمه: (اين داستان موسى را نيز از قرآن برايشان بخوان كه ما) بنى اسرائيل را از دريا عبور داديم، فرعون و لشكريانش كه به انگيزه بغى و ياغى گرى آنها را دنبال مى كردند غرق كرديم، #فرعون در آن لحظه كه داشت غرق مى شد گفت: #ايمان آوردم به خدايى كه جز او معبودى نيست، همان خدايى كه بنى اسرائيل به وى ايمان آوردند، و اينك من از مسلمانانم. (خطاب رسيد) حالا ايمان آوردى؟! در حالى كه قبلا نافرمانى كردى و از #مفسدان بودى؟ اينك امروز بدنت را از آب بيرون مى اندازيم، تا براى آيندگانت آيت و عبرتى باشى، هر چند كه بسيارى از مردم از آيتهاى ما غافلند.
#قرآن
#موسی
#فرعون
@naghdeghaffari
🔹اطلاعیه🔹
بسمه تعالی
✅ در پی انتشار مطلبی از قول عالم ربانی حضرت آیة الله #سعادت_پرور (قدس سره) به این عنوان که "حضرت #ابراهیم ها!باید بیایند و در محضر #امام_خمینی #زانو بزنند" به اطلاع می رساند:
ارادت بالای حضرت آیة الله سعادت پرور (ره) به حضرت امام خمینی (ره) به عنوان استاد و انسانی الهی که به بالاترین مراتب کمال انسانی رسیده و نیز به عنوان رهبر انقلاب اسلامی که باید حرفش را به جان و دل شنید و از هر امر و نهی ایشان اطاعت و برای رسیدن به اهدافش جانفشانی کرد از مجموعه مذاکرات شفاهی ایشان با دوستان و نیز از مکتوبات و مقدمهٔ کتابهای ایشان پیداست ، اما مقایسه ایشان با حضرت ابراهیم (علیه السلام)؛ اولا چنین مطلبی از معظم له شنیده نشده و استناد آن به ایشان نادرست و #کذب_محض است. ثانیا دأب ایشان با ورود در مسائل مبهم یا #حرفهای_بی_فایده و مبتنی بر #ظن و #گمان و #حدسیات مخالف بود . در هر حال #رعایت_تقوی در نقل و استنادها لازم است.
🔹دفترتنظیم و نشر آثار آیة الله سعادت پرور(قدس سره)
@nedayesaadat
#روش_شناسی
قسمت سوم
یکی از روش های آقای غفاری در جذب مخاطب، غلبه دادن "#تبشیر" بر "#انذار" است.
این در حالی است که #روش #قرآن و شیوه تبلیغی پیامبر اسلام (ص) غلبه "انذار" بر "تبشیر" می باشد.
(در هیچ آیه ای از قرآن نیست که تعبیر "#بشیر" به تنهایی به کار رفته باشد در حالی که تعبیر "#نذیر" بارها به صورت مستقل به کار رفته است)
این روش علاوه بر آنکه با سبک تبلیغی اسلام همخوانی ندارد از دو جهت دیگر نیز اهمیت مضاعفی می یابد.
اول آنکه بسیاری از جلسات آقای غفاری به صورت عمومی و با حضور افراد مختلف در سطوح معرفتی متفاوت برگزار می شود.
دوم آنکه این بشارتهای فراوان می تواند زمینه #غرور و #خودبزرگ_بینی را در مخاطبان و به خصوص در #شاگردان وی ایجاد کند. (گرچه در لفظ خلاف آن ادعا شود)
#افراط_در_تبشیر
#غرور
#خودبزرگ_بینی
@naghdeghaffari
نقد غفاری
غفاری: #فرعون موقع #غرق شدن خیلی به موسی(ع) #التماس کرد که نجاتم بده. حضرت #موسی عنایتی نکرد. در حدی
♨️ پاسخ دوم ما به ادعای استقبال خداوند از توبه فرعون در حال غرق
آقای غفاری در بخشی از سخنان خود می گوید:
«فرعون موقع غرق شدن خیلی به حضرت موسی (ع) التماس کرد که نجاتم بده. حضرت موسی عنایتی نکرد. در حدیث هست که خدا به حضرت موسی (ع) فرمود: اگر از من درخواست نجات می کرد من نجاتش می دادم!!»
اما خداوند متعال در قرآن مجید صریحاً می فرماید:
وَ لَيْسَتِ التَّوْبَةُ لِلَّذينَ يَعْمَلُونَ السَّيِّئاتِ حَتَّى إِذا حَضَرَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قالَ إِنِّي تُبْتُ الْآنَ (النساء : 18)
ترجمه: و اما آنهايى كه همچنان به كار زشت خود ادامه مىدهند تا مرگشان فرا رسد، آن وقت مىگويند: الان توبه كردم براى چنين مردمى بازگشتن نيست.
#قرآن
#افراط_در_تبشیر
#انذار
#تحریف
#عدم_شناخت_قرآن
#موسی
#فرعون
@naghdeghaffari