هدایت شده از مردان خدا 📿
رهبرم برای مراقبت از سرباز تو آنچه در توان داشتم انجام دادم و حالا که او به شهادت رسیده است می گویم :
سر خم می سلامت ، شکند اگر سبویی !
همسر شهید #سید_نورخدا_موسوی 🌹
#مردان_خدا 📿
@mardane_khoda
هدایت شده از یا علي
معرفی نشریات فعال در حوزه علوم قرآن و حدیث (جهت آشنایی و ارسال مقاله)
بیش از ۶۰ مجله در موضوعات مختلف قرآن و حدیث وجود دارد که آشنایی آنها برای ارسال مقاله برای پژوهشگران علوم قرآنی مفید است. که به معرفی آن ها پرداخته می شود.
تهیه و تنظیم: استاد #سیدمجید_نبوی
۱- آموزههای تربیتی در قرآن و حدیث
این نشریه دو فصلنامه و علمی پژوهشی است به صاحب امتیازی دانشگاه ایلام.
http://iued.ilam.ac.ir
شماره تماس: ۳۲۲۴۰۲۰۸ – ۰۸۴
۲- نشریه آموزه های قرآنی
دوفصلنامه و علمی پژوهشی، صاحب امتیاز این نشریه دانشگاه علوم اسلامی رضوی است و سردبیر آن نیز آقای محمدباقر فرزانه می باشد
http://paper.razavi.ac.ir/index.php/quran
شماره تماس: ۰۵۱۳۲۲۳۰۷۷۲
۳- نشریه پژوهش دینی
این نشریه دوفصلنامه و علمی پژوهشی است. صاحب امتیاز این نشریه، انجمن علوم قرآن وحدیث است. http://pdmag.info
۴- پژوهش های ادبی - قرآنی
این نشریه به صورت فصلنامه و رتبه آن علمی پژوهشی است و صاحب امتیاز آن دانشگاه اراک میباشد. http://paq.araku.ac.ir
تلفن: (داخلی ۳۳۳) ۳۲۷۷۴۸۸۰ -۰۸۶
۵- پژوهش های تفسیر تطبیقی
این نشریه دوفصلنامه است و رتبه آن علمی پژوهشی است و صاحب امتیاز آن دانشگاه قم است. http://ptt.qom.ac.ir
۶- پژوهش های زبانشناختی قرآن
این نشریه علمی پژوهشی و صاحب امتیاز آن دانشگاه اصفهان است.
http://nrgs.ui.ac.ir
شماره تماس: ۳۶۶۹۹۵۱۴-۰۳۱ ( ساعت ۱۰ الی ۱۲)
۷- پژوهش های قرآن و حدیث
این نشریه دو فصلنامه و علمی پژوهشی است و صاحب امتیاز آن دانشگاه تهران است.
https://jqst.ut.ac.ir
تلفن تماس: ۴۲۷۶۲۱۵۲ – ۰۲۱
۸- پژوهش های نهج البلاغه
این نشریه دو فصلنامه و علمی پژوهشی است و صاحب امتیاز آن بنیاد نهج البلاغه میباشد.
http://nahjmagz.ir
۹- پژوهشنامه تفسیر وزبان قرآن
این نشریه دوفصلنامه و علمی پژوهشی می باشد و صاحب امتیاز آن دانشگاه پیام نور است.
http://quran.journals.pnu.ac.ir
تلفن تماس: ۵۴۷۵۲۶۶۱-۰۳۱
۱۰- پژوهشنامه علوی
این نشریه دو فصلنامه و علمی پژوهشی است و صاحب امتیاز آن پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی است. http://alavi.ihcs.ac.ir
۱۱- پژوهشنامه قرآن و حدیث
این نشریه دوفصلنامه و علمی پژوهشی است. صاحب امتیاز این نشریه، انجمن علوم قرآن وحدیث ایران است.
http://pnmag.info
۱۲- پژوهشنامه معارف قرآنی
این نشریه دو فصلنامه و علمی ترویجی است صاحب امتیاز آن دانشگاه علامه طباطبایی است. http://rjqk.atu.ac.ir
شماره تماس مستقیم دفتر مجله: ۸۸۶۸۳۷۰۵ و ۴۹- ۸۸۶۹۲۳۴۵ داخلی ۱۶۱ است. (ساعت۱۴:۳۰ تا ۱۵:۳۰)
۱۳-پژوهشنامه نهج البلاغه
این نشریه، فصلنامه و علمی پژوهشی است و صاحب امتیاز آن دانشگاه بوعلی سینا است. http://nab.basu.ac.ir
تلفن: ۳۸۳۸۰۶۹۸-۰۸۱
۱۴-تحقیقات علوم قرآن وحدیث
این نشریه فصلنامه است و رتبه آن علمی پژوهشی است و صاحب امتیازآن دانشگاه الزهراء است.
http://tqh.alzahra.ac.ir
شماره تلفن: ۸۵۶۹۲۹۴۰ - ۰۲۱
۱۵-نشریه حدیث پژوهی
این نشریه دو فصلنامه و علمی پژوهشی است و صاحب امتیاز آن دانشگاه کاشان است.
http://s-hadith.kashanu.ac.ir
۱۶- نشریه سراج منیر
این نشریه فصلنامه و علمی ترویجی است و صاحب امتیازآن دانشگاه علامه طباطبایی است. http://ajsm.atu.ac.ir
۱۷- نشریه سفینه
این نشریه، فصلنامه و علمی ترویجی است و صاحب امتیازآن موسسه فرهنگی نبا مبین است.
http://fa.safinahmagazine.ir
18- نشریه علوم قرآن وحدیث
این نشریه دوفصلنامه و علمی پژوهشی است و صاحب امتیاز آن دانشگاه فردوسی مشهد است.
http://jquran.um.ac.ir/
تلفن تماس: ۰۵۱۳۸۸۰۳۸۷۳
۱۹- نشریه فرهنگ رضوی
این نشریه فصلنامه و علمی پژوهشی است و صاحب امتیاز آن بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا میباشد. http://farhangerazavi.ir
شماره تماس: ۹-۳۲۲۸۳۰۴۴-۰۵۱ داخلی ۳۰۲ (۰۷:۳۰ الی ۰۹:۳۰ صبح)
۲۰- نشریه قرآن پژوهی خاورشناسان
این نشریه دو فصلنامه و علمی ترویجی است و صاحب امتیازآن جامعه المصطفی العالمیه میباشد.
http://journals.miu.ac.ir/content.php?pagename=journal&journal_id=۱۴
تلفن تماس: ۳۷۱۱۰۲۵۱-۰۲۵
۲۱- نشریه قرآن و علم
این نشریه دو فصلنامه و علمی ترویجی و صاحب امتیازآن جامعه المصطفی العالمیه میباشد.
http://journals.miu.ac.ir/content.php?pagename=journal&journal_id=۱۵
تلفن تماس: ۳۷۱۱۰۲۵۱-۰۲۵
۲۲- نشریه کتاب قیم
این نشریه دوفصلنامه و علمی پژوهشی است و صاحب امتیاز آن دانشگاه آیت اله حائری میبد یزد است.
http://kq.haeri.ac.ir/
شماره تماس: ۹-۳۲۳۵۷۵۰۵-۰۳۵ داخلی ۲۰۳
۲۳- نشریه مشکوه
این نشریه علمی ترویجی است و صاحب امتیاز آن آستان قدس رضوی میباشد.
ایمیل: mishkat@islamic-rf.ir
🆔 @ae_quran_tehran
هدایت شده از یا علي
4_5967616277630419990.pdf
580.6K
📜 #مقاله اصول و روشهای تفسیر قرآن در نهج البلاغه
✍دکتر حامد شریعتی نیاسر؛ دکتر مجید معارف
📚فصلنامه پژوهشنامه نهج البلاغه؛ بهار ۱۳۹۵.
🆔 @ae_quran_tehran
#سیاست #تزویر #نیرنگ #معاویه
🔹 وَ اللَّهِ مَا مُعَاوِيَةُ بِأَدْهَي مِنِّي وَ لَكِنَّهُ يَغْدِرُ وَ يَفْجُرُ وَ لَوْ لَا كَرَاهِيَةُ الْغَدْرِ لَكُنْتُ مِنْ أَدْهَي النَّاسِ وَ لَكِنْ كُلُّ غُدَرَةٍ فُجَرَةٌ وَ كُلُّ فُجَرَةٍ كُفَرَةٌ وَ لِكُلِّ غَادِرٍ لِوَاءٌ يُعْرَفُ بِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ اللَّهِ مَا أُسْتَغْفَلُ بِالْمَكِيدَةِ وَ لَا أُسْتَغْمَزُ بِالشَّدِيدَةِ.
🆔 سیاست دروغین معاویه
از خطبه های امیر المؤمنین علی (ع) :
سوگند بخدا! معاویه از من سیاستمدارتر نیست، اما معاویه حیله گر و جنایتكار است، اگر نیرنگ ناپسند نبود من زیركترین افراد بودم، ولی هر نیرنگی گناه، و هر گناهی نوعی كفر و انكار است، روز رستاخیز در دست هر حیله گری پرچمی است كه با آن شناخته می شود. بخدا سوگند! من با فریبكاری غافلگیر نمی شوم، و با سختگیری ناتوان نخواهم شد.
#خطبه ٢٠٠ 🌴
همراه با #نهج_البلاغه 🌸🌼🍀
@nahj97
حکمت ۱۸ نهج البلاغه
ره آورد شوم فرار از جنگ (سیاسى ، اخلاقى ، نظامى)
وَ قَالَ [علیه السلام] فِى الَّذِینَ اعْتَزَلُوا الْقِتَالَ مَعَهُ خَذَلُوا الْحَقَّ وَ لَمْ یَنْصُرُوا الْبَاطِلَ .
و درود خدا بر او ، فرمود : (درباره آنان که از جنگ کناره گرفتند) حق را خوار کرده ، باطل را نیز یارى نکردند.
تفسیر:
شرح و تفسیر
بى طرف هاى منفى
همان گونه که در سند این حکمت آمد، این سخن حکیمانه امام مربوط به بعضى افراد سرشناس از مسلمانان مانند «سعد بن ابی وقاص» و «عبدالله بن عمر» است که در جنگ جمل وصفین با امام همراهى نکردند وبه دشمنان او نیز نپیوستند، بلکه بى طرف ماندند وبه عذرهاى واهى متوسل شدند. امام درباره آنها مى فرماید: «حق را تنها گذشتند و باطل را یارى نکردند»; (خَذَلُوا الْحَقَّ، وَلَمْ یَنْصُرُوا الْبَاطِلَ).
اشاره به این که گرچه آنها به یارى باطل نشتافتند و در صف مقابل ما قرار نگرفتند; ولى چون به یارى حق برنخاستند و به پیام قرآن که مى گوید: «(فَقاتِلُوا الَّتى تَبْغى حَتّى تَفىءَ إِلى أَمْرِ اللّه); به آن گروه ظالمى که بر ضد پیروان حق (و امام مسلمین) برخاسته بجنگید تا به فرمان گردن نهند»(۱) عمل نکردند درخور هر گونه سرزنش و ملامتند.
در این که آیا این گروه با على(علیه السلام) بیعت کرده بودند ولى در مسئله مبارزه با اصحاب جمل و جنایتکاران شام کوتاه آمده بودند یا از ابتدا زیر بار بیعت نرفته بودند، در میان مورخان اختلاف نظر است. در بعضى از نقل ها آمده که اینها بیعت را پذیرفتند ولى به فرمان امام در مبارزه با اهل باطل عمل نکردند و مطابق برخى دیگر از نقل ها از ابتدا زیر بار بیعت با آن حضرت نرفتند و جزء اقلیت ناچیزى بودند که بر خلاف جمهور مسلمین از بیعت با امام سر باز زدند.
مرحوم علامه شوشترى معتقد است که اکثر روایات حاکى از آن است که این گروه بیعت نکردند.(۲)
در اینجا این سؤال پیش مى آید که اگر آنها بیعت نکردند چگونه امام انتظار داشت که به لشکر او بپوندند و با باطل مبارزه کنند.
پاسخ این سؤال روشن است، زیرا اوّلاً جمهور مسلمانان و اکثریت قاطع مهاجران و انصار بیعت کرده بودند و این حجت براى همه مردم بود و ترک بیعت گناه بزرگى بود که از آنها سر زد. ثانیاً به فرض که آنها بیعت نکرده باشند ولى وظایف یک مسلمان را باید انجام دهند و به آیات قرآن باید عمل کنند یعنى همان گونه که نماز و روزه و حج را باید انجام دهند، به آیه شریفه (فَقاتِلُوا الَّتِى تَبْغی حَتّى تَفِىءَ إِلى أَمْرِ اللّه)نیز باید گردن نهند. این یک وظیفه اسلامى است که به بیعت ربطى ندارد.
به خصوص این که در حدیثى نیز از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) نقل شده است که فرمود: «السّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَیْطانٌ أَخْرَسٌ; کسى که نسبت به حق بى طرف و بى تفاوت بماند و سکوت اختیار کند شیطان گنگى است».(۳) به ویژه این که کناره گیرى این گونه افراد که به عنوان شخصیت هاى معروف جامعه اسلامى شناخته مى شدند ضربات شدیدترى بر پیکر حق وارد مى کرد.
قابل توجه این که ابن عبدالبر در کتاب استیعاب در شرح حالات «عبدالله بن عمر» مى نویسد که به هنگام وفات مى گفت: هیچ چیزى ناراحت کننده اى در دلم از امر دنیا نیست جز این که که من با آن گروه ستمگر همراه على بن ابى طالب پیکار نکردم».(۴)
منبع : پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی
همراه با #نهج_البلاغه 🌸🌼🍀
@nahj97
جملات حضرت علی (ع)
«غررالحکم» را در بازار اندروید ببین:
خیلی عالی و سبک و زیبا
نصب رایگان از بازار
حجم ۲ مگابایت
http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.peyambareomid.ghorar&ref=share
هدایت شده از مردان خدا 📿
سلام بر شهیدان راه حق 🌹
#سید_نورخدا_موسوی معاون یگان تکاور ناجا در مرز زاهدان بودند که هنگام درگیری با گروهک آمریکایی جندالشیطان به سرکروگی عبدالملک ریگی ملعون بر اثر اصابت تیر به ناحیه سر مدت ۱۰ سال به صورت مجروحیت ۱۰۰ درصد در حالت کما زندگی کرد و هفته قبل یعنی ۱۶ آبان ۹۷ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به یاران شهیدش پیوست. 🌹
شادی ارواح طیبه شهدا ۳ تا صلوات 🍀
#مردان_خدا 📿
@mardane_khoda
هدایت شده از مردان خدا 📿
مراسم با شکوه تشییع پیکر شهید 🌹 #سید_نورخدا_موسوی
۱۷ آبان ۹۷
شادی روح پاکش صلوات 🍀
#مردان_خدا 📿
@mardane_khoda
هدایت شده از کاروان انقلاب
⚫️شهادت امام حسن عسکری علیه السلام تسلیت باد
شهادت آن حضرت را روز جمعه هشتم ماه ربيع الاول سال 260هجری نوشته اند .در کيفيت وفات آن امام بزرگوار آمده است : فرزند عبيدالله بن خاقان گويد روزی برای پدرم ( که وزير معتمد عباسی بود ) خبر آوردند که ابن الرضا - يعنی حضرت امام حسن عسکری - رنجور شده ، پدرم به سرعت تمام نزد خليفه رفت و خبر را به خليفه داد . خليفه پنج نفر از معتمدان و مخصوصان خود را با او همراه کرد . يکی از ايشان نحرير خادم بود که از محرمان خاص خليفه بود ، امر کرد ايشان را که پيوسته ملازم خانه آن حضرت باشند ، و بر احوال آن حضرت مطلع گردند .
و طبيبی را مقرر کرد که هر بامداد و پسين نزد آن حضرت برود ، و از احوال او آگاه شود . بعد از دو روز برای پدرم خبر آوردند که مرض آن حضرت سخت شده است ، و ضعف بر او مستولی گرديده . پس بامداد سوار شد ، نزد آن حضرت رفت و اطبا را - که عموما اطبای مسيحی و يهودی در آن زمان بودند - امر کرد که از خدمت آن حضرت دور نشوند و قاضی القضات ( داور داوران ) را طلبيد و گفت ده نفر از علمای مشهور را حاضر گردان که پيوسته نزد آن حضرت باشند .
و اين کارها را برای آن مي کردند که آن زهری که به آن حضرت داده بودند بر مردم معلوم نشود و نزد مردم ظاهر سازند که آن حضرت به مرگ خود از دنيا رفته ، پيوسته ايشان ملازم خانه آن حضرت بودند تا آنکه بعد از گذشت چند روز از ماه ربيع الاول سال 260 ه . ق آن امام مظلوم در سن 29سالگی از دار فانی به سرای باقی رحلت نمود .
بعد از آن خليفه متوجه تفحص و تجسس فرزند حضرت شد ، زيرا شنيده بود که فرزند آن حضرت بر عالم مستولی خواهد شد ، و اهل باطل را منقرض خواهد کرد ... تا دو سال تفحص احوال او مي کردند ... . اين جستجوها و پژوهشها نتيجه هراسی بود که معتصم عباسی و خلفای قبل و بعد از او - از طريق روايات مورد اعتمادی که به حضرت رسول الله (ص ) مي پيوست ، شنيده بودند که از نرگس خاتون و حضرت امام حسن عسکری علیه السلام فرزندی پاک گهر ملقب به مهدی آخر الزمان - همنام با رسول اکرم (ص ) ولادت خواهد يافت و تخت ستمگران را واژگون و به سلطه و سلطنت آنها خاتمه خواهد داد .
بدين جهت به بهانه های مختلف در خانه حضرت عسکری علیه السلام رفت و آمد بسيار مي کردند ، و جستجو مي نمودند تا از آن فرزند گرامی اثری بيابند و او را نابود سازند . به راستی داستان نمرود و فرعون در ظهور حضرت ابراهيم علیه السلام و حضرت موسی علیه السلام تکرار مي شد .
#دولت_انقلابی 👊
@dolate_enghelabi