🔸مدرسه نهج البلاغه🔸
#خاطرات_مستر_همفر (قسمت یازدهم): ...اما نقاط قوت مسلمانان که در کتاب ( چگونه اسلام را در هم کوبیم)
#خاطرات_مستر_همفر (قسمت دوازدهم):
6⃣1⃣ #آتش_زدن فرآورده های #کشاورزی، به آتش کشیدن #بازارها، غرق کردن کشتی های بازرگانی و... در هم ریختگی #اقتصادی را موجب خواهد شد.
....
نوشته های کتاب بسیار نیکو بود بهترین برنامه ی کار من در آینده...
هنگامی که کتاب را بازپس دادم، دبیر کل گفت که بدان که تو در این میدان تنها نیستی و تا کنون 5000 تن را برای این کار به گرفته ایم که در این اندیشه ایم که این افراد را به 10000 تن برسانیم و روزی که این کار انجام شود، بر مسلمانان چیره خواهیم شد و #اسلام و کشور های اسلامی را در هم می کوبیم...
اگر ما آن زمان را نبینیم فرزندان ما با چشمان خویش آنرا خواهند دید.
بزرگان مسیحی ما در استانبول، بسیار زیرک هستند؛
زیرا در درون مسلمانان #آشوب کرده اند ؛
#مدرسه_هایی برای پرورش کودکانشان گشوده اند؛
کلیساهایی بنا کرده اند؛
#شراب و #فساد را میانشان رایج کرده انند ؛👈درجوانهایشان نسبت به دین تردید ایجاد کرده اند؛ 👉
درجاهای مختلف #فتنه_ها را میانشان شعله ور کرده اند👌
بزرگانشان را چنان کرده اند که از بزرگیشان کاسته و همدلی و #وحدت درمیانشان از بین برود.
🔹دبیر کل راز دوم را هم برای من گفت: #رازدوم سند پنجاه صفحه ای بود که به من هشدار داده بودند از این سند به کسی چیزی نگویم.
🔺خلاصه ی سندچنین بود:
1⃣ همکاری جدی با تزارها برای دست اندازی به مناطق اسلامی همچون #بخارا ، #تاجیکستان ، #خراسان و توابع آن، و همکاری جدی با آنها برای دست یافتن به اطراف مناطق #ترک_نشین هم مرز با روسیه.
2⃣ #محدود_ساختن زبان #عربی و رواج بخشیدن به زبان های دیگر چون سانسکریت و فارسی و کردی و...
🔺گسترش لهجه های فرعی در میان عربها که سبب خواهد شد عربها از زبان فصیح که #زبان _قرآن وسنت است دور شوند.
...
↩️ ادامه_دارد
@nahj_110
هدایت شده از در محضر نهج البلاغه
4bc0c53c3e292e6556b0459ae44c472ac27d6c8a.mp3
5.28M
🔹شرح حکمت ۱۴
🔊استاد نظافت
@nahj_moltimedia
⚠️به تناسب حوادث اخیر و #خوشگذرانی مسئولین با وجود مشکلات فرآوان کشور👇👇
🇮🇷امام خامنه ای :
مسوولان باید از #شهوات_حلال هم بگذرند!
🔰برادران!... نمىشود ما در زندگى مادّى مثل حيوان بچريم و بغلتيم و بخواهيم مردم به ما به شكل يك #اسوه نگاه كنند؛ مردمى كه خيليشان از اوليات زندگى #محرومند.
🔰 در اين راه، از خيلى چيزها بايد گذشت. نه فقط از شهوات حرام، از #شهوات_حلال نيز بايد گذشت. نمىگويم مثل پيامبر باشيم، نمىگويم مثل اميرالمؤمنين - كه شاگرد پيامبر بود - باشيم؛ كه انسان آن مطالب را كه مىخواند، تنش مىلرزد. اميرالمؤمنينى كه زهدش در زندگى و دنيا مَثَل ساير است و مسلمان و غيرمسلمان آن را مىدانند، دربارهى پيامبر مىگويد: «قد حقّر الدّنيا و صغّرها و اهون بها و هوّنها»؛ دنيا را تحقير كرد - يعنى همين لذايذ و بهرهمنديها و برخورداريهاى دنيا را كوچك كرد - به آنها توهين كرد و سبكشان نمود.
🔰 در قُبا براى پيامبر آب آوردند و چيزى هم مثل عسل قاطى آن كردند. پيامبر فرمود: من اين را حرام نمىكنم، اما نمىخورم. اين دو، دو چيز است؛ يا آب يا عسل. آن را از ما نخواستهاند. اگر از من و شما بخواهند، پدرمان درآمده است! مگر ما مىتوانيم آنطور زندگى بكنيم؟ پيداست كه آن نفس قدسى ملكوتى، يك چيز ديگر است.
🔰 اميرالمؤمنين در همين جمله مىفرمايد كه خداى متعال به پيامبر فهماند كه اگر من دنيا را به اختيار از تو مىگيرم، براى اين است كه چيز شيرينترى به تو بدهم. آن چيز شيرينتر را اولياى خدا مىديدند. من و شما آن را حس نمىكنيم؛ اما در آن راه بايد برويم، در آن راه بايد قدم برداريم، كمتر خرج كنيم، كمتر بذل و بخشش بيجا كنيم، كمتر به زندگى شخصى خودمان بپردازيم.
🔰 من و شما همان #طلبه يا معلم پيش از انقلابيم. يكى از شماها معلم بود، يكى دانشجو بود، يكى طلبه بود، يكى منبرى بود، همهمان اينطور بوديم؛ اما حالا مثل عروسى اشراف عروسى بگيريم، مثل خانهى اشراف خانه درست كنيم، مثل حركت اشراف در خيابانها حركت كنيم! اشراف مگر چگونه بودند؟ چون آنها فقط ريششان تراشيده بود، ولى ما ريشمان را گذاشتهايم، همين كافى است؟! نه، ما هم مترفين مىشويم. واللَّه در جامعهى اسلامى هم ممكن است مترف به وجود بيايد. از آيهى شريفهى «واذا اردنا ان نهلك قرية امرنا مترفيها ففسقوا فيها» بترسيم. تُرف، فسق هم دنبال خودش مىآورد. ۱۳۷۰/۰۵/۲۳
@nahj_110
velayatmadari07.mp3
20.04M
🔹ولایتمداری جلسه هفتم
🔊استاد پناهیان
@nahj_110
سرفصلهای جلسه هفتم
عقلانی بودن دین و ادارۀ جامعه
لزوم تمرکز قدرت در یک فرد متدین
1. جلوگیری از نفوذ قدرتمندان فاسد
2. جلوگیری از تضعیفِ اقتدار جامعه
جواب شبهه/ اگر آن یک نفر اشتباه کرد چه؟
سلسله عواملی که موجب کاهش فساد در فرد حاکم متدین میشود
1. قداست
2. قدرت مطلقه
3. بیزمان بودن
4. آگاهی به زمان
5. شخصیت فرد منتخب
6. وجود ملاکهای دینی در جامعه
7. نظارت عمومی
جلوگیری از به قدرت رسیدن آدمهای فاسد
امام عادل مستجابالدّعوه است
🔸مدرسه نهج البلاغه🔸
#خاطرات_مستر_همفر (قسمت دوازدهم): 6⃣1⃣ #آتش_زدن فرآورده های #کشاورزی، به آتش کشیدن #بازارها، غرق کر
#خاطرات_مستر_همفر (قسمت سیزدهم) :
🔺 راز دوم سند پنجاه صفحه ای:
3⃣ برنامه ریزی برای پاره پاره کردن حکومتهای #فارس و #ترک به بیشترین پاره های ممکن و حکومت های کوچک محلی که با یکدیگر نزاع کنند؛
زیرا گفته اند:" اختلاف بینداز وحکومت کن"
4⃣ #سست کردن عقیده ی دختران وپسران مسلمان؛
#تردید افکندن در میان آنها نسبت به #دینشان 👌فاسد کردن اخلاق آنها از طریق کتابها، باشگاه، نشریه ها، و مدارس و نیز دوستان غیر مسلمان که می توانند زمینه را برای این کار فراهم کنند باید در #کمین #جوانان باشند و آنان را شکار کنند.👉
5⃣ ساختن دین ها و مذهب های جدید در کشورهای اسلامی؛
متناسب با تمایلات مردم آن منطقه، مثلاً باید چهار دین درمناطق شیعه نشین بوجود آورد و مذاهب چهار گانه ی اهل سنت را به شیوه ی ادیان جداگانه درآورد...
و اختلاف های #خونینی داشته باشند.
6⃣ تلاش برای گماشتن #حاکمان_فاسد در این کشورها که در دستان ما باشند.
#خواسته_های ما را انجام دهند و از آنچه نهی شوند خود داری کنند.
گسیل #مزدوران به گرد حاکمان و رساندن آنها به درجه #مشاوران آنان، تا وزارت بتواند بدین روش در حاکمان #نفوذ کند.
7⃣ گسترش دعوت به مسیحیت و ایجاد لشکر بزرگی از دانشمندان تا پس از آشنایی کامل با اوضاع مسلمانان، #تاریخ آنان را #سیاه کنند و در کتابهایشان دست ببرند!
8⃣ زنده کردن مذاهب ـ حتی آنها که ازمیان رفته اند ـ شعله ور کردن آتش #جنگ میان #قبایل و #همسایه ها و برانگیختن اختلاف در میان مذاهب
9⃣ با ایجاد #شورش های داخلی و مرزی اندیشه ی #پیشرفت و همبستگی را ازسر بیرون کنند؛
نیروهای فکری و مالی شان نابود گردد؛ جوانانشان از میان بروند😔 و هرج ومرج آنان را فرا گیرد.
0⃣1⃣ #ویران ساختن #اقتصاد آنان؛
نابود کردن #کشتزارها ؛ ...
و تلاش برای گسترش #بیکاری مکان هایی برای #وقت_گذرانی و افزون ساختن معتادان...❗️!!!!!❗️
↩️ ادامه_دارد...
@nahj_110
هدایت شده از در محضر نهج البلاغه
d2eaf345528dc25818d16a39d37ec57edface3d1.mp3
6.48M
🔹شرح حکمت ۱۵
🔊استاد نظافت
@nahj_moltimedia
هدایت شده از نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
7.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ تصویری
🔹تحلیل انحراف انقلابیون از مسیر انقلاب بر اساس #خطبه_۱۵۱_نهج_البلاغه
🔸امام خامنه ای
https://eitaa.com/nahjolbalagheiha
✅ سه مصیبت بزرگ علی علیه السلام
🔸امام موسی صدر: یکی از دوستان ما میگفت که علی سه مصیبت داشت:.
🔸اول مصیبتش دربارۀ شخص خودش است. کسانی #حقش را غصب کردند، اذیتش کردند، کشتند. این مصیبت چند سال طول کشید؟ سی سال، چهل سال، پنجاه سال.
.
🔸مصیبت دوم مصیبتش دربارۀ اولادش است. #امت با اولاد علی
بد رفتار کردند.
کشتند،
فراری دادند،
اسیر کردند.
هر کاری خواستند کردند.
اما این هم چند سال طول کشید؟ این هم دویست سال طول کشید... سیصد سال طول کشید. بیشتر شد؟ نه، تمام شدند امامان.
.
🔸#مصیبت_بـزرگ_علی در شیعیانش است. اینهایی که ننگ ابــدی برای آن سرور هستند. اینهایی که یکیشان کافی است که بگویند علی باطل بوده و هرچه میگفت، درست نبوده است...!
.
🔸درست است امروز ما ننگ دامان علی بشویم؟ عقبافتادهترین شهرها شهرهای شیعه باشد؟
نسبت بیسوادی در بین شیعیان از همه بیشتر باشد؟
معاملۀ بازارها از همهجا بدتر باشد؟
راست کمتر باشد؟
صلۀ رحم کمتر باشد؟
یتیم بیشتر باشد؟
فقیر بیشتر باشد؟
👈 آخر این چه بساطی است؟
این چه زندگیای است که ما داریم؟
این چه پیروی از علی است که ما داریم؟
.
🔸برگردید آقایان، عمر ما به پایان میرسد. یک روز زودتر یا یک روز دیرتر. باید تلاش کرد. ما امروز پشت نمایشگاه گذاشته شدهایم. آقا سابقاً دنیا به هم ارتباط نداشت، هر غلطی که ما در دلمان میکردیم، در مملکت خودمان میکردیم، کسی به ما نگاه نمیکرد، امروز جامعۀ ما در دنیا منعکس است. هرچه بکنیم، همهکس میبیند. هر اخلاقی داشته باشیم، همهکس حس میکند. هر روشی داشته باشیم، مشخص است. به نام علی تمام میشود. #ما_شیعۀ_علی_هستیم. نباید دشمن او باشیم و امیدوارم که نباشیم. به حق خودش و به ایمان خودش.
📚 کتاب انسان آسمان، مقاله علی موحد بود و بس.
#نهج_البلاغه_بخوانیم
🔘 بر گرفته از : کانال سیره علما
@nahj_110
velayatmadari08.mp3
19.2M
🔹ولایتمداری جلسه هشتم
🔊استاد پناهیان
@nahj_110