eitaa logo
🔸مدرسه نهج البلاغه🔸
49 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
148 ویدیو
60 فایل
🔹امام خامنه ای : باید با كارهاى اصولى و اساسى مدرسه‏ نهج البلاغه رادر کل فضای جهان اسلام گسترش داد. «راهبرد مقابله با جنگ شناختی نظام سلطه ، ترویج ، گسترش و نهادینه کردن ، معارف نهج البلاغه در مردم است.» 🔸خادم کانال : @Khomool
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸مدرسه نهج البلاغه🔸
#خاطرات_مستر_همفر (قسمت یازدهم): ...اما نقاط قوت مسلمانان که در کتاب ( چگونه اسلام را در هم کوبیم)
(قسمت دوازدهم): 6⃣1⃣ فرآورده های ، به آتش کشیدن ، غرق کردن کشتی های بازرگانی و... در هم ریختگی را موجب خواهد شد. .... نوشته های کتاب بسیار نیکو بود بهترین برنامه ی کار من در آینده... هنگامی که کتاب را بازپس دادم، دبیر کل گفت که بدان که تو در این میدان تنها نیستی و تا کنون 5000 تن را برای این کار به گرفته ایم که در این اندیشه ایم که این افراد را به 10000 تن برسانیم و روزی که این کار انجام شود، بر مسلمانان چیره خواهیم شد و و کشور های اسلامی را در هم می کوبیم... اگر ما آن زمان را نبینیم فرزندان ما با چشمان خویش آنرا خواهند دید. بزرگان مسیحی ما در استانبول، بسیار زیرک هستند؛ زیرا در درون مسلمانان کرده اند ؛ برای پرورش کودکانشان گشوده اند؛ کلیساهایی بنا کرده اند؛ و را میانشان رایج کرده انند ؛👈درجوانهایشان نسبت به دین تردید ایجاد کرده اند؛ 👉 درجاهای مختلف را میانشان شعله ور کرده اند👌 بزرگانشان را چنان کرده اند که از بزرگیشان کاسته و همدلی و درمیانشان از بین برود. 🔹دبیر کل راز دوم را هم برای من گفت: سند پنجاه صفحه ای بود که به من هشدار داده بودند از این سند به کسی چیزی نگویم. 🔺خلاصه ی سندچنین بود: 1⃣ همکاری جدی با تزارها برای دست اندازی به مناطق اسلامی همچون ، ،‌ و توابع آن، و همکاری جدی با آنها برای دست یافتن به اطراف مناطق هم مرز با روسیه. 2⃣ زبان و رواج بخشیدن به زبان های دیگر چون سانسکریت و فارسی و کردی و... 🔺گسترش لهجه های فرعی در میان عربها که سبب خواهد شد عربها از زبان فصیح که _قرآن وسنت است دور شوند. ... ↩️ ادامه_دارد @nahj_110
⚠️به تناسب حوادث اخیر و مسئولین با وجود مشکلات فرآوان کشور👇👇 🇮🇷امام خامنه ای : مسوولان باید از هم بگذرند! 🔰برادران!... نمى‌شود ما در زندگى مادّى مثل حيوان بچريم و بغلتيم و بخواهيم مردم به ما به شكل يك نگاه كنند؛ مردمى كه خيليشان از اوليات زندگى .     🔰 در اين راه، از خيلى چيزها بايد گذشت. نه فقط از شهوات حرام، از نيز بايد گذشت. نمى‌گويم مثل پيامبر باشيم، نمى‌گويم مثل اميرالمؤمنين - كه شاگرد پيامبر بود - باشيم؛ كه انسان آن مطالب را كه مى‌خواند، تنش مى‌لرزد. اميرالمؤمنينى كه زهدش در زندگى و دنيا مَثَل ساير است و مسلمان و غيرمسلمان آن را مى‌دانند، درباره‌ى پيامبر مى‌گويد: «قد حقّر الدّنيا و صغّرها و اهون بها و هوّنها»؛ دنيا را تحقير كرد - يعنى همين لذايذ و بهره‌منديها و برخورداريهاى دنيا را كوچك كرد - به آنها توهين كرد و سبكشان نمود.     🔰 در قُبا براى پيامبر آب آوردند و چيزى هم مثل عسل قاطى آن كردند. پيامبر فرمود: من اين را حرام نمى‌كنم، اما نمى‌خورم. اين دو، دو چيز است؛ يا آب يا عسل. آن را از ما نخواسته‌اند. اگر از من و شما بخواهند، پدرمان درآمده است! مگر ما مى‌توانيم آن‌طور زندگى بكنيم؟ پيداست كه آن نفس قدسى ملكوتى، يك چيز ديگر است.     🔰 اميرالمؤمنين در همين جمله مى‌فرمايد كه خداى متعال به پيامبر فهماند كه اگر من دنيا را به اختيار از تو مى‌گيرم، براى اين است كه چيز شيرينترى به تو بدهم. آن چيز شيرينتر را اولياى خدا مى‌ديدند. من و شما آن را حس نمى‌كنيم؛ اما در آن راه بايد برويم، در آن راه بايد قدم برداريم، كمتر خرج كنيم، كمتر بذل و بخشش بيجا كنيم، كمتر به زندگى شخصى خودمان بپردازيم.     🔰 من و شما همان يا معلم پيش از انقلابيم. يكى از شماها معلم بود، يكى دانشجو بود، يكى طلبه بود، يكى منبرى بود، همه‌مان اين‌طور بوديم؛ اما حالا مثل عروسى اشراف عروسى بگيريم، مثل خانه‌ى اشراف خانه درست كنيم، مثل حركت اشراف در خيابانها حركت كنيم! اشراف مگر چگونه بودند؟ چون آنها فقط ريششان تراشيده بود، ولى ما ريشمان را گذاشته‌ايم، همين كافى است؟! نه، ما هم مترفين مى‌شويم. واللَّه در جامعه‌ى اسلامى هم ممكن است مترف به وجود بيايد. از آيه‌ى شريفه‌ى «واذا اردنا ان نهلك قرية امرنا مترفيها ففسقوا فيها» بترسيم. تُرف، فسق هم دنبال خودش مى‌آورد. ۱۳۷۰/۰۵/۲۳ @nahj_110
velayatmadari07.mp3
20.04M
🔹ولایتمداری جلسه هفتم 🔊استاد پناهیان @nahj_110
سرفصلهای جلسه هفتم عقلانی بودن دین و ادارۀ جامعه لزوم تمرکز قدرت در یک فرد متدین 1. جلوگیری از نفوذ قدرتمندان فاسد 2. جلوگیری از تضعیفِ اقتدار جامعه جواب شبهه/ اگر آن یک نفر اشتباه کرد چه؟ سلسله عواملی که موجب کاهش فساد در فرد حاکم متدین می‌شود 1. قداست 2. قدرت مطلقه 3. بی‌زمان بودن 4. آگاهی به زمان 5. شخصیت فرد منتخب 6. وجود ملاک‌های دینی در جامعه 7. نظارت عمومی جلوگیری از به قدرت رسیدن آدم‌های فاسد امام عادل مستجاب‌الدّعوه است
🔸مدرسه نهج البلاغه🔸
#خاطرات_مستر_همفر (قسمت دوازدهم): 6⃣1⃣ #آتش_زدن فرآورده های #کشاورزی، به آتش کشیدن #بازارها، غرق کر
(قسمت سیزدهم) : 🔺 راز دوم سند پنجاه صفحه ای: 3⃣ برنامه ریزی برای پاره پاره کردن حکومتهای و به بیشترین پاره های ممکن و حکومت های کوچک محلی که با یکدیگر نزاع کنند؛ زیرا گفته اند:" اختلاف بینداز وحکومت کن" 4⃣ کردن عقیده ی دختران وپسران مسلمان؛ افکندن در میان آنها نسبت به 👌فاسد کردن اخلاق آنها از طریق کتابها، باشگاه، نشریه ها، و مدارس و نیز دوستان غیر مسلمان که می توانند زمینه را برای این کار فراهم کنند باید در باشند و آنان را شکار کنند.👉 5⃣ ساختن دین ها و مذهب های جدید در کشورهای اسلامی؛ متناسب با تمایلات مردم آن منطقه، مثلاً باید چهار دین درمناطق شیعه نشین بوجود آورد و مذاهب چهار گانه ی اهل سنت را به شیوه ی ادیان جداگانه درآورد... و اختلاف های داشته باشند. 6⃣ تلاش برای گماشتن در این کشورها که در دستان ما باشند. ما را انجام دهند و از آنچه نهی شوند خود داری کنند. گسیل به گرد حاکمان و رساندن آنها به درجه آنان، تا وزارت بتواند بدین روش در حاکمان کند. 7⃣ گسترش دعوت به مسیحیت و ایجاد لشکر بزرگی از دانشمندان تا پس از آشنایی کامل با اوضاع مسلمانان، آنان را کنند و در کتابهایشان دست ببرند! 8⃣ زنده کردن مذاهب ـ حتی آنها که ازمیان رفته اند ـ شعله ور کردن آتش میان و ها و برانگیختن اختلاف در میان مذاهب 9⃣ با ایجاد های داخلی و مرزی اندیشه ی و همبستگی را ازسر بیرون کنند؛ نیروهای فکری و مالی شان نابود گردد؛ جوانانشان از میان بروند😔 و هرج ومرج آنان را فرا گیرد. 0⃣1⃣ ساختن آنان؛ نابود کردن ؛ ... و تلاش برای گسترش مکان هایی برای و افزون ساختن معتادان...❗️!!!!!❗️ ↩️ ادامه_دارد... @nahj_110
7.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ تصویری 🔹تحلیل انحراف انقلابیون از مسیر انقلاب بر اساس ۱۵۱_نهج_البلاغه 🔸امام خامنه ای https://eitaa.com/nahjolbalagheiha
✅ سه مصیبت بزرگ علی علیه السلام 🔸امام موسی صدر: یکی از دوستان ما می‌گفت که علی سه مصیبت داشت:. 🔸اول مصیبتش دربارۀ شخص خودش است. کسانی را غصب کردند، اذیتش کردند، کشتند. این مصیبت چند سال طول کشید؟ سی سال، چهل سال، پنجاه سال. . 🔸مصیبت دوم مصیبتش دربارۀ اولادش است. با اولاد علی بد رفتار کردند. کشتند، فراری دادند، اسیر کردند. هر کاری خواستند کردند. اما این هم چند سال طول کشید؟ این هم دویست سال طول کشید... سیصد سال طول کشید. بیشتر شد؟ نه، تمام شدند امامان. . 🔸 در شیعیانش است. این‌هایی که ننگ ابــدی برای آن سرور هستند. این‌هایی که یکی‌شان کافی است که بگویند علی باطل بوده و هرچه می‌گفت، درست نبوده است...! . 🔸درست است امروز ما ننگ دامان علی بشویم؟ عقب‌افتاده‌ترین شهرها شهرهای شیعه باشد؟ نسبت بی‌سوادی در بین شیعیان از همه بیشتر باشد؟ معاملۀ بازارها از همه‌جا بدتر باشد؟ راست کمتر باشد؟ صلۀ رحم کمتر باشد؟ یتیم بیشتر باشد؟ فقیر بیشتر باشد؟ 👈 آخر این چه بساطی است؟ این چه زندگی‌ای است که ما داریم؟ این‌ چه پیروی از علی است که ما داریم؟ . 🔸برگردید آقایان، عمر ما به پایان می‌رسد. یک روز زودتر یا یک روز دیرتر. باید تلاش کرد. ما امروز پشت نمایشگاه گذاشته شده‌ایم. آقا سابقاً دنیا به هم ارتباط نداشت، هر غلطی که ما در دلمان می‌کردیم، در مملکت خودمان می‌کردیم، کسی به ما نگاه نمی‌کرد، امروز جامعۀ ما در دنیا منعکس است. هرچه بکنیم، همه‌کس می‌بیند. هر اخلاقی داشته باشیم، همه‌کس حس می‌کند. هر روشی داشته باشیم، مشخص است. به نام علی تمام می‌شود. . نباید دشمن او باشیم و امیدوارم که نباشیم. به حق خودش و به ایمان خودش. 📚 کتاب انسان آسمان، مقاله علی موحد بود و بس. 🔘 بر گرفته از : کانال سیره علما @nahj_110
velayatmadari08.mp3
19.2M
🔹ولایتمداری جلسه هشتم 🔊استاد پناهیان @nahj_110