eitaa logo
نهج‌البلاغه‌آقـاامیرالمؤمنیـن
17.4هزار دنبال‌کننده
10.4هزار عکس
2.4هزار ویدیو
12 فایل
‌✨#بِسْــــــمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَـنِ‌الرَّحِيــمِ✨ ـ مدیریت: @Alihidari . تبلیغات پربازده مجموعه غدیر👇 https://eitaa.com/joinchat/1975058490C0233b308cd . . . 📳 مجموعه تبلیغاتی گسترده ایتا😍👇 https://eitaa.com/joinchat/4076535811Cc50237fe56
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️وَ لکِنَّ اللّهَ يَخْتَبِرُ عِبَادَهُ بِأَنْوَاعِ الشَّدَائِدِ، وَ يَتَعَبَّدُهُمْ بِأَنْوَاعِ الْمَجَاهِدِ، وَ يَبْتَلِيهِمْ بِضُرُوبِ الْمَکَارِهِ، إِخْرَاجاً لِلتَّکَبُّرِ مِنْ قُلُوبِهِمْ، وَ إِسْکَاناً لِلتَّذَلُّلِ فِي نُفُوسِهِمْ، وَ لِيَجْعَلَ ذلِکَ أَبْوَاباً فُتُحاً إِلَى فَضْلِهِ، وَ أَسْبَاباً ذُلُلاً لِعَفْوِهِ 🟤خداوند، بندگان خود را با انواع سختی ها می آزماید،و با مشکلات زیاد به عبادت می خواند، و به اقسام گرفتاری ها مبتلا می سازد،تا کبر و خودپسندی را از دل هایشان خارج کند، و به جای آن فروتنی آورد،و درهای فضل و رحمتش را بروی شان بگشاید، و وسائل عفو و بخشش را به آسانی در اختیارشان گذارد. 📘 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
▫️فَرَضَ حَقَّهُ وَ اَوْجَبَ حَجَّهُ وَ کَتَبَ عَلَيْکُمْ وِفادَتَهُ فَقالَ سُبْحانَهُ: ولِلّهِ عَلَى النّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطاعَ اِلَيْهِ سَبيلا وَ مَنْ کَفَرَ فَاِنَّ اللهَ غَنيّ عَنِ الْعالَمينَ 🕋خداوند اداى حقّ آن را واجب شمرده و حجّ آن را لازم کرده و بر همه شما زيارت آن را به طور دسته جمعى مقرّر داشته و فرموده است: و براى خدا بر همه مردم است که آهنگ خانه (او) کنند ـ آنها که توانايى رفتن به سوى آن را دارند، و هر کس کفر ورزد (و حج را ترک کند به خود زيان رسانده) خداوند از همه جهانيان بى نياز است» 📘 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
▫️فَالْحَقُّ أَوْسَعُ الاَْشْيَاءِ فِي التَّوَاصُفِ وَ أَضْيَقُهَا فِي التَّنَاصُفِ لاَيَجْرِي لاَِحَد إِلاَّ جَرَى عَلَيْهِ، وَ لاَ يَجْرِي عَلَيْه إِلاَّ جَرَى لَهُ 🟠حق در مرحله بيان، از هر چيز وسيع تر است و همه از آن دفاع مى کنند; ولى در مرحله عمل از هر چيز سخت تر و پيچيده تر است (چرا که) حق به نفع کسى جريان نمى يابد مگر اينکه در برابر آن حقى به گردن او قرار مى گيرد (و مسئوليتى براى او به وجود مى آورد) و حق بر گردن کسى نمى آيد مگر اينکه به نفع او حقى بر ديگرى خواهد بود. ✍در واقع امام(عليه السلام) در اين عبارت به دو نکته اشاره مى فرمايد: نخست اينکه همه انسانها با واژه حق آشنا هستند و هر کس دم از طرفدارى حق مى زند و براى حفظ منافع خود زير چتر اين واژه قرار مى گيرد، در حالى که هنگام عمل، براى اداى حقوق ديگران بسيار سخت گير است، گويى حق را يک طرفه مى داند، لذا امام(عليه السلام) در بيان نکته دوم به اين اصل اساسى اشاره مى فرمايد که در هيچ مورد حق يک جانبه وجود ندارد; در همه جا بدون استثنا اگر حقّى براى کسى قرار داده شود طرف مقابل نيز حقّى بر او پيدا مى کند; مثلا استاد بر شاگرد خود حق دارد، زيرا او را تعليم داده و تربيت آموخته است. به يقين شاگرد نيز بر استاد حق دارد، زيرا هنگامى که فکر و عمر و جوانى خويش را در اختيار استاد قرار مى دهد بايد در تعليم و تربيت او بکوشد و چيزى فروگذار نکند.اگر طلبکار حقّى بر بدهکار دارد که بايد آن را به موقع ادا کند، بدهکار نيز حق متقابلى دارد و آن اينکه اگر توان پرداخت را نداشته باشد به او مهلت ده 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
270 📌سرنوشت زيورآلات كعبه: 🔰سيّد رضى شأن ورودى براى اين كلام حكيمانه امام عليه السلام نقل مى كند ومى گويد: ✨وَ رُوِيَ أَنَّهُ ذُكِرَ عِنْدَ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ فِي أَيَّامِهِ حَلْيُ الْكَعْبَةِ وَكَثْرَتُهُ فَقَالَ قَوْمٌ لَوْ أَخَذْتَهُ فَجَهَّزْتَ بِهِ جُيُوشَ الْمُسْلِمِينَ كَانَ أَعْظَمَ لِلاَْجْرِ وَمَا تَصْنَعُ الْكَعْبَةُ بِالْحَلْيِ فَهَمَّ عُمَرُ بِذَلِکَ وَسَأَلَ عَنْهُ أَمِيرَالْمُوْمِنِينَ عليه السلام 💠روايت شده است كه در ايام خلافت عمر بن الخطاب، نزد او از زيورهاى كعبه و كثرت آن سخن به ميان آمد. گروهى (به عمر) گفتند: اگر آنها را مى گرفتى (و مى فروختى) و با آن، لشكرهاى مسلمين را مجهز مى ساختى، اجر آن بيشتر بود. كعبه چه احتياجى به اين زيورها دارد؟ به دنبال آن، عمر تصميم به اين كار گرفت و از اميرمؤمنان عليه السلام دراين باره سؤال كرد. 👈فَقال عليه السلام : إنَّ الْقُرْآنَ أُنْزِلَ عَلَى النَّبِيِّ صلي الله عليه و آله، وَالاَْمْوَالُ أَرْبَعَةٌ: أَمْوَالُ الْمُسْلِمِينَ فَقَسَّمَهَا بَيْنَ الْوَرَثَةِ فِي الْفَرَائِضِ؛ وَالْفَيْءُ فَقَسَّمَهُ عَلَى مُسْتَحِقِّيهِ؛ وَالْخُمْسُ فَوَضَعَهُ اللّهُ حَيْثُ وَضَعَهُ؛ والصَّدَقَاتُ فَجَعَلَهَا اللّهُ حَيْثُ جَعَلَهَا. وَكَانَ حَلْيُ الْكَعْبَةِ فِيهَا يَوْمَئِذٍ، فَتَرَكَهُ اللّهُ عَلَى حَالِهِ، وَلَمْ يَتْرُكْهُ نِسْيَاناً، وَلَمْ يَخْفَ عَلَيْه مَكاناً، فَأَقِرَّهُ حَيْثُ أَقَرَّهُ اللّهُ وَرَسُولُهُ ✍امام عليه السلام در پاسخ او فرمود: اين قرآن بر پيامبر صلي الله عليه و آله نازل شد در حالى كه چهار نوع مال وجود داشت: اموال مسلمانان، كه آنها را (طبق دستور قرآن) به عنوان ارث مطابق سهام خاص در ميان ورثه تقسيم فرمود، و فىء (غنائمى كه از طريق جنگ يا غير جنگ به دست آمده بود)، كه آن را بر مستحقانش تقسيم كرد، وخمس، كه آن را در موارد خود قرار داد، و صدقات (زكوات)، كه آن را در آنجا كه لازم بود قرار داد (و در ميان مستحقانش تقسيم فرمود) و در آن زمان زيورهاى كعبه وجود داشت و خدا آن را بر همان حال باقى گذاشت (و حكم خاصى براى تقسيم آن بيان نكرد) و اين امر نه از روى فراموشى بود و نه به دليل مخفى بودن مكان آن، بنابراين تو نيز آن را بر همان حال كه خدا و پيامبرش آن را قرار دادهاند باقى بگذار (و از تصرف در آن صرف نظر كن) 👈هنگامى كه عمر گفتار امام عليه السلام را شنيد عرض كرد: ✨فَقَالَ لَهُ عُمَرُ لَوْلاکَ لاَفْتَضَحْنَا وَتَرَکَ الْحَلْيَ بِحَالِهِ 🔹«اگر تو نبودى رسوا مى شديم. و زيورهاى كعبه را به حال خود واگذاشت»؛ ادامه ..... 👇👇 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
........ ✍امام عليه السلام درواقع براى پاسخگويى به مشكل زيورآلات كعبه از دليل روشنى استفاده كرد و فرمود كه «هرگاه به قرآن مجيد مراجعه شود تكليف تمام اموال، چه اموال خصوصى و شخصى و چه اموال بيت المال روشن شده است». درباره اموال شخصى، حكم ارث به شكل مبسوط در سوره «نساء» آمده و درباره اموال عمومى مانند خمس، در آيه 41 سوره «انفال» و درمورد حكم زكات، در آيه 60 سوره «توبه» و درباره غنائم كه به صورت فىء وارد بيت المال مى شود در آيه 7 سوره «حشر» حكم آمده است. ولى با اينكه زيورآلات و اموالِ متعلق به كعبه، كم نبوده است با اين حال قرآن سكوت اختيار كرده و اين سكوت هرگز به معناى فراموشى و از قلم افتادن نيست، بلكه مفهومش اين است كه بايد در اختيار كعبه باشد. اين همان چيزى است كه گاه در اصول فقه، از آن به اطلاق مقامى تعبير مى شود وسكوت در مقام بيان، نشانه عدم ثبوت حكم و يا نشانه ثبوت حكم خاصى مى گردد. اينكه بعضى تصور كرده اند زيورآلات كعبه چيز قابل توجهى نبوده، اشتباه بزرگى است، زيرا در صدر اين كلام آمد كه مردم به خليفه دوم پيشنهاد كردند از آن براى تجهيز لشكرهاى مسلمين استفاده كند و اين دليل بر فراوانى آنهاست. اشتباه ديگر اينكه بعضى تصور كرده اند حرام بودن تصرف در حلى كعبه به دليل آن است كه طبق يك قاعده اصولى، اصل در اشياء «حَظْر» است يعنى تا اباحه چيزى ثابت نشود بايد از انجام دادن آن خوددارى كرد ، با اينكه در اصول، ثابت كرده ايم اصل در اشياء، اباحه است و به هنگام شك در تكاليف وجوبى وتحريمى، اصل برائت جارى مى شود و به فرض كه اصل در اشياء، حظر باشد، ادله برائت و اباحه بر آن حاكم شده است. بنابراين دليل حرمت تصرف در اشياء مزبور، همان سكوت معنادار قرآن و سنت پيامبر صلي الله عليه وآله است. ═══✙❆♡❆✙═══ 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5 ═══✙❆♡❆✙═══
CQACAgQAAxkDAAG15Ohm0_uj0PMsFNkdeZIhDA4fdGQ7pAACAhUAAgQukVL19twKYCpnbjUE.mp3
4.78M
🔈 بسیار زیبا و 🔴شرح نهج_البلاغه 🌷کانال نهج‌البلاغه🌷 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5 ┄┅═✧یازهرا❁✧═┅┄
📌بسیار مراقب قشر محروم باش •┈••✾◆🔸✧🔸◆✾••┈• ▫️وَلاَ يَشْغَلَنَّکَ عَنْهُمْ بَطَرٌ فَإِنَّکَ لاَ تُعْذَرُ بِتَضْيِيعِکَ التَّافِهَ لاِِحْکَامِکَ الْکَثِيرَ الْمُهِمَّ 🟠هرگز غرور و سرمستى زمامدارى، تو را به خود مشغول نسازد (و از رسيدگى به کار آنها باز ندارد) زيرا هرگز به بهانه کارهاى فراوان و مهمى که انجام مى دهى از ترک خدمات کوچک معذور نيستى ✍امیرالمومنین علیه‌السلام در اينجا نخست به مالک اشتر هشدار مى دهد که گاه مى شود سرمستى مقام و غرور حاصل از آن انسان را به خود مشغول مى دارد به گونه اى که وظايف خود را فراموش مى کند و نيز هشدار مى دهد مبادا گمان کنى که اگر به امور مهم نيازمندان رسيدگى کردى در ترک امور غير مهم معذور هستى. چنين نيست; بلکه همه امور آنها بايد مورد نظر باشد از کوچک تا بزرگ و اى بسا تضييع کار کوچکى سبب مصائب بزرگى شود و يا لا اقل مايه شکستن قلب آنها گردد. 📘 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5 •┈••✾◆🔸✧🔸◆✾••┈•
معيار حُسن ظن و سوء ظن 🟠هنگامى كه صلاح و نيكى بر زمان و اهلش ظاهر گردد اگر كسى در اين حال گمان بد به ديگرى برد كه از او گناهى ظاهر نشده به او ستم كرده است و هنگامى كه فساد بر زمان و اهلش مستولى گردد هر كس گمان خوب به ديگرى ببرد خود را فريب داده است. ✍ این مطلب مربوط به زمانى است که چهره اسلام در محیط نمایان باشد و غالب مردم راه صلاح بپویند; اما زمانى که فساد، غالب بر زمان شد و اکثر مردم به راه خلاف مى روند حسن ظن نسبت به افراد سبب مى شود انسان خودش را فریب دهد و باید جانب احتیاط را نگه دارد تا گرفتار توطئه ها و مفسده ها نگردد.این بدان معنا نیست که انسان سوء ظن خود را به اشخاص آشکار سازد و آنها را متهم کند، بلکه منظور این است که بدون این که عکس العمل منفى که سبب اهانت به مؤمن مى شود ظاهر سازد، در عمل جانب احتیاط را از دست ندهد.گاه افرادى که در یک زمان زندگى مى کنند با هم متفاوتند; بعضى سوابق خوبى دارند که باید به آنها حسن ظن داشت و بعضى داراى سوابق سوءاند که باید درباره آنها جانب احتیاط را رعایت کرد، بنابراین معیار، فساد تمام مردم زمان نیست 📘 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
CQACAgQAAxkDAAG16B9m1CWhtaRH7tLo3vRKcQ2Hks-MagAC0wsAAs6M-FALLX1BwYoJmjUE.mp3
8.2M
☀️مدح اميرالمؤمنين علی ولی الله علیه السلام 🔸🔹🍃🌸🍃🔹🔸 🕊 ای شویم کانال امیرالمومنین«علیه‌السلام»👇 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💝 🍃 امیرالمومنین علی (ع): ‌ 🌸 با به اوج رسيدن بلا، حاصل مى شود. ‌ (بحار: ۷۸/۱۲/۷۰) ‌ 🔸🔹🍃🌸🍃🔹🔸 🕊 ای شویم کانال امیرالمومنین«علیه‌السلام»👇 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
💪 🍃 امیرالمومنین علی (ع): ‌ 🌸 با به اوج رسيدن بلا، گشايش حاصل مى شود. ‌ (بحار: ۷۸/۱۲/۷۰) ‌ 🔸🔹🍃🌸🍃🔹🔸 🕊 ای شویم کانال امیرالمومنین«علیه‌السلام»👇 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
🌸🍃 🍃 ‌ 🌸خدايا! بيامرز برايم گناهاني كه بلا را نازل مي كند...🌸 ‌‌‌ 🍃اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُنْزِلُ الْبَلاَءَ🍃 ‌ 🔸🔹🍃🌸🍃🔹🔸 🕊 ای شویم کانال امیرالمومنین«علیه‌السلام»👇 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
♥️ امیرالمؤمنین علی علیه السلام: ‌ 🌹اگر خداوند به شما عافيت و سلامتی داد قدرشناس باشيد و اگر به بلا و گرفتاری مبتلا كرد صبور باشيد.🌼 ‌ 📕نهج البلاغه، خطبه۹۸🌿 🔸🔹🍃🌸🍃🔹🔸 🕊 ای شویم کانال امیرالمومنین«علیه‌السلام»👇 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهترين راه حفظ ايمان و مال..🌱 ▫️سُوسُوا إِيمَانَكُمْ بِالصَّدَقَةِ 🟤ايمان خود را با صدقه دادن، نگاه داريد ✍تأثیر صدقه در حفظ ایمان از این نظر است که علاقه انسان به مال بیش از هر چیز است; بسیارند کسانى که در اعمال و عبادات ظاهرى قهرمان میدان اند; اما هنگامى که پاى مسائل مالى به میان مى آید مى لنگند. به همین دلیل پرداختن صدقه و چشم پوشى از مال مخصوصاً اگر به صورت عادت روزانه انسان درآید در تقویت پایه هاى ایمان بسیار مؤثر است 📘 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
مفهوم حكومت را از نظر امام على عليه السلام ▫️هنگامى كه او را فرمانروايى مصر داد تا خراج آنجا را گرد آورد و با دشمنانش پيكار كند و كار مردمش را به صلاح آورد و شهرهايش را آباد سازد. 🌖 «... جبايه خراجها و جهاد عدوها، و استصلاح اهلها، و عمارة بلادها». ✍اين معناى حكومت است. اگر مالك اشتر به عنوان استاندار و والى و حاكم مصر معين مى شود، براى آن نيست كه براى خود عنوان قدرتى كسب كند يا سود و بهره ى مادى براى خود جلب كند؛ بلكه براى آن است كه اين كارها را انجام دهد: براى اداره امور مالى كشور از آنها ماليات بگيرد، با دشمنان مردم مبارزه كند، آنها را در مقابل دشمنانشان مصونيت ببخشد، آنها را به صلاح نزديك كند (صلاح با بعد وسيع مادى و معنويش كه از نظر على عليه السلام و در منطق نهج البلاغه مطرح است) و شهرها و حيطه ى حكومت خود را آباد كند. يعنى به طور خلاصه انسانها را بسازد، سرزمين را آباد كند، اخلاق و ارزشهاى معنوى را بالا ببرد،... . 📘 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
🍏 علی علیه السلام : 🍎 و من خطبة له (عليه السلام) : إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ أَنْزَلَ كِتَاباً هَادِياً بَيَّنَ فِيهِ الْخَيْرَ وَ الشَّرَّ فَخُذُوا نَهْجَ الْخَيْرِ تَهْتَدُوا وَ اصْدِفُوا عَنْ سَمْتِ الشَّرِّ تَقْصِدُوا 🍋 ویژگی‌ های قرآن : همانا خداوند بزرگ كتابی هدایتگر فرستاد، و نیكی و بدی خیر و شر را آشكارا در آن بیان فرمود، پس راه نیكی در پیش گیرید كه هدایت شوید، و از شر و بدی پرهیز كنید تا در راه راست قرار گیرید. 📚 ، ۱۶۷ 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرآن برای اهل ایمان، سراسر هدایت و رحمت است ...! 📿القرآن امر زاجر، و صامت ناطق، حجة الله على خلقه. أخذ عليه ميثاقه، و ارتهن عليهم انفسهم. أتم نوره، و أكمل به دينه. 🌔قرآن امر كننده به كار نيك و باز دارنده از زشتى ها است، خاموشى گوياست، حجت خدا بر خلق اوست، از آنان نسبت به قرآن پيمان گرفت و وجود باطنى آنان را در گرو اين قرآن نهاد، نور آن را تمام و دين خويش را به وسيله آن كامل فرمود. 📘 ـ 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
💠وفادارى در برابر پيمان‌شكنان، پيمان‌شكنى در پيشگاه خداست وپيمان‌شكنى با آنان، وفادارى نزد خداوند است. 📘 @nahjol_balagheh
🌰 علی علیه السلام : 🥜 طُوبَي لِمَنْ ذَلَّ فِي نَفْسِهِ وَ طَابَ كَسْبُهُ وَ صَلَحَتْ سَرِيـرَتُهُ وَ حَسُنَتْ خَلِيــقَتُهُ وَ أَنْفَقَ الْفَضْلَ مِنْ مَالِهِ 🦋 انسان سرافراز : خوشا به حال آن كس كه خود را كوچك شمرد، و كسب و كار او پاكيزه است، و جـانش پـاك، و اخـلاقش نيكوست، كه مازاد بر مصـرف زنـدگي را در راه خـدا بخشش كند. 📚 ، ۱۲۳ 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
🧩 علی علیه السلام : 🎙 طُوبَي لِمَنْ... أَمْسَكَ الْفَضْلَ مِنْ لِسَانِهِ وَ عَزَلَ عَنِ النَّاسِ شَرَّهُ وَ وَسِعَتْهُ السُّنَّةُ وَ لَمْ يُنْسَبْ إلَي الْبِدْعَةِ 📺 انسان سرافراز : خوشا به حال آن كس كه... زبان را از زيـاده گـويي باز دارد و آزار او به مردم نرسد ، و سـنت پيامبر (ص) او را كفايت كرده، بدعتي در دين خــــــــــدا نــــــــــمي گـــــــــذارد. 📚 ، ۱۲۳ 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
🍑 علی علیه السلام : 🍇 وَ قَالَ (عليه السلام): فِي قَوْلِهِ تَعَالَي إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ الْعَدْلُ الْإِنْصَافُ وَ الْإِحْسَانُ التَّفَضُّلُ 🍈 معنی عدل و احساس : و درود خدا بر او فرمود: «در تفسیر آیه ۹۰ سوره نحل: خدا به عدل و احسان فرمان می دهد» فرمود: عدل، همان انصاف است، و احسان، همان بخشش 📚 ، ۲۳۱ 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
علی علیه السلام : 🎙 وَ قَالَ (عليه السلام): أَغْضِ عَلَي الْقَذَي وَ الْأَلَمِ تَرْضَ أَبَداً 🏵 بی اعتنایی به گرفتاری های دنیا : و درود خدا بر او فرمود: چشم از سختی خوار و خاشاك و رنجها فروبند تا همواره خشنود باشی. 📚 ، ۲۱۳ 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
🌼 علی علیه السلام : 🦋 وَ قَالَ (عليه السلام): هَلَكَ امْرُؤٌ لَمْ يَعْرِفْ قَدْرَهُ. 🌳 مقام و منزلت : و درود خدا بر او فرمود: نابود شد كسی كه ارزش خود را ندانست. 📚 ، ۱۴۹ 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
🌳 علی علیه السلام: 🍃 وَ قَالَ (عليه السلام): مَا الْمُبْتَلَي الَّذِي قَدِ اشْتَدَّ بِهِ الْبَلَاءُ بِأَحْوَجَ إِلَي الدُّعَاءِ الَّذِي لَا يَأْمَنُ الْبَلَاءَ 🌿 ترغیب به خواندن دعا : و درود خدا بر او فرمود: آن كس كه به شدت گرفتار بلایی است نیازش به دعا بیشتر از دیگری نیست كه از بلا در امان نمی باشد. 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 کظم غیظ... 🍃 امیرالمؤمنین على عليه السلام : 🍀 إنْ لَمْ تَكُنْ حَليما فَتَحَلَّمْ فَإِنَّهُ قَلَّ مَنْ تَشَبَّهَ بِقَوْمٍ إِلاّ أَوشَكَ أَنْ يَكونَمِنْهُمْ؛ 🍃 اگر بردبار نيستى خود را بردبار جلوه ده، زيرا كمتر كسى است كه خود را شبيه گروهى كند و بزودى يكى از آنان نشود. 📙 ، ۲۰۷ 🕊 ای شویم @nahjolbalaghe5