از بزرگان منقول است که هر که در ورطه و بلاها گرفتار شود؛ و راه نجات و طریق
خلاص بر وی بسته باشد 19 بار بگوید :
(( نجاه منک یا سید الکریم ،
نجنی و خلصنی
بحق بسم الله الرحمن الرحیم))
و اگر به عدد حروف بسم الله الرحمن الرحیم بخواند که ۷۸۶ است، اکمل واقوی خواهد بود. در بعضی از نسخ
معتبر گفته اند که پیش از شروع و بعد از ختم، سه مرتبه صلوات بفرستد و عدد ختم مزبور را ۷۳ بار هم بیان
کرده اند؛ و به هر حال، – مداومت این ذکر مبارکه باعث نجات از جمیع بلاها و آفات است و به تجربه رسیده.
✅ کلاس نهج البلاغه و زندگی
🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از روشنگری
📸 یک بیمارستان موقت دیگر که در ورزشگاهی در شهر «ووهان» چین برپا شده بود، پس از بهبودی بیماران و کاهش شمار مبتلایان به کرونا، تعطیل شد
کرونا در حال شکست
🆘 @Roshangari_ir
وفات دخت کبرای امیرالمومنین
عقیله بنی هاشم
حضرت زینب کبری
سلام الله علیها
بر همه همراهان کلاس
نهج البلاغه و زندگی
تسلیت عرض می کنیم.
✅ کلاس نهج البلاغه و زندگی
🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از جهان نیوز
@hvasl.mp3
18.08M
خواندمرا سوی دوست-نفخه گلبوی دوست-لعل سخنگوی دوست
گفت چه خواهی زدوست- گفتمش ای دوست،دوست
آ ن گل باغ وجود-مظهرتقوا و جود-لب به تبسم گشود
گفت مرادت که بود- گفتمش ای دوست ، دوست
آ ن صنم د لنواز -با دو جهان عز وناز-دربه رخم کردباز
گفت چه بودت نیاز-گفتمش ای دوست ، دوست
گفت دراین بارگا ه-ا ز چه تو بردی پناه-سو ی که داری نگاه
کیست تو را خضر راه -گفتمش ای دوست ،دوست
گفت در این کا رزار- طالب رخسار یار- سرخوش عشق نگار
کیست ؟ بگو غم مدار! - گفتمش ای دوست ، دوست
گفت بگو کیستی-اهل دل ار نیستی-ازچه چنین زیستی
در طلب کیستی ؟-گفتمش ای دوست ،دوست
گفت طلب کن ز دوست آنچه تو را آرزوست-
چو ن همه هستی زاوست-گفتمش ای دوست ،دوست
ر فت چویک سوحجاب-گشت عیان آفتاب-شدزکفم صبر وتاب
خواست چوازمن جواب-گفتمش ای دوست ،دوست
گفت که مرد خدا- چیست تو را مدعا - از در اهل ولا
گفتمش ای دوست دوست
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
4_1131801110302949410.mp3
1.49M
🏴زینب زینب | نوحه معروف استاد مرحوم سلیم موذن زاده
🔲◾️▪️۱۵ رجب سالروز رحلت شهادت گونه عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) برهمه شیعیان، مخصوصامدافعان غیرتمند حرم شریفش تسلیت باد
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
📡حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید
هدایت شده از جهان نیوز
🔴چرا قم قرنطینه نشد؟
🔺رئیس قوه قضائیه:
🔹اولین مراکزی که برای تعطیلی اجتماعات خود اعلام آمادگی کردند، نهادهای مرتبط با روحانیت، مساجد، نمازهای جمعه و مراکز مذهبی بود.
🔹البته تشخیص وزارت بهداشت به عنوان فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا این نبود که شهر خاصی قرنطینه شود و در این موضوع تصمیمگیری بهصورت کامل و بدون هیچگونه ممانعتی در اختیار این قرارگاه بود.
@jahaannews
هدایت شده از بیداری ملت
🔴به همت سرکار خانوم پروانه سلحشوری نماینده سابقِ فعلی مجلس، درمان قطعی کرونا کشف شد!
نام این درمان قطعی رفع فیلتر تلگرام و توییتر است!!!
(آدم کرونا بگیره بدتره یا بی عقلی؟!)
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
توجه🤔😩😱😱 توجه 😱😱
دوستان جدیدا پیامی در فضای مجازی دست به دست میشه مبنی بر
*اینترنت 20 گیگابایتی رایگان*
*20 گیگابایت اینترنت رایگان به مدت 60 روز برای هر اپراتور تلفن همراه"*
و وقتی به گروها و لیستهاتون ارسال میکنین و زبانه مربوطه پر میشه اتوماتیک به یک صفحه چت منتقل میشین یه سلامم بخواین بنویسن و ارسال رو که میزنین اتوماتیک شما رو ارجاع میده صفحه پیامک گوشی و اگه توی گیرنده ش نگاه کنین ۲۰ شماره که خط انگلیس هست بالا میاد و اگه ارسال رو بزنین هزینه ۲۰ پیامک بین المللی ازتون کسر میشه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تو شب رحلت خانم زینب(س)این صحبت های سردار قاآنی درباره شجاعت مدافعان حرم عجیب به دل میشینه
خدا این سردار رشید رو برامون حفظ کنه
👤 نرگس رئیسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بفرمایید زیارت حضرت زینب سلام الله علیها
✅ کلاس نهج البلاغه و زندگی
🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از عماریار
⚫️ وفات حضرت زینب (س) بر تمام دلسوختگان عاشورایی تسلیت باد.
⭐️ پيامبر صلي الله عليه وآله فرمودند: هر كس بر مصيبتهاي اين دختر (زينب عليها السلام) بگريد، همانند كسي است كه بر برادرانش، حسن و حسين عليهما السلام، گريسته باشد.
🔰(وفيات الأئمه، ص ۴۳۱ )
⭕️ شما میتوانید آثار مربوط به #جبهه_مقاومت را در عماریار با #اشتراک_رایگان ببینید.
✅ @AmmarYar_IR
◀️ ما را دنبال کنید در:
🔶 https://t.me/ammaryar_ir
🔷 sapp.ir/ammaryar_ir
ما زِلْتُ اَنْتَظِرُ بِکُمْ عَواقِبَ الْغَدْرِ، وَاَتَوَسَّمُکُمْ بحِلْیَةِ الْمُغْتَرّینَ، حَتّى سَتَرَنى عَنْکُمْ جِلْبابُ الدّینِ، وَ بَصَّرَنیکُمْ صِدْقُ النِّیَّةِ. اَقَمْتُ لَکُمْ عَلى سُنَنِ الْحَقِّ فى جَوادِّ الْمَضَلَّةِ، حَیْثُ تَلْتَقُونَ وَ لا دَلیلَ، وَ تَحْتَفِرُونَ وَ لا تُمیهُونَ.
من همواره منتظر عواقب پيمان شکنى شما بودم و نشانه فريب خوردگان را در شما مى ديدم ولى به خاطر استتار شما در لباس دين بود که از شما چشم پوشيدم (و راز شما را افشا نکردم) در حالى که صفاى دل، مرا از درون شما آگاهى مى داد (و از نيرنگهاى شما آگاه بودم). من در کنار جادّه هاى گمراه کننده ايستادم تا شما را به طريق حق رهنمون شوم، در آن هنگام که گرد هم جمع مى شديد و راهنمايى نداشتيد و تشنه رهبر شايسته اى بوديد و براى پيدا کردن اين آب حيات تلاش مى کرديد و به جايى نمى رسيديد.
پیمان شکنى شما را پیش بینى مى کردم، ولى...
در این بخش از خطبه، امام(علیه السلام) بازماندگان «جنگل جمل» را مخاطب ساخته، مى فرماید: «من همواره منتظر عواقب پیمان شکنى شما بودم و نشانه فریب خوردگان را در شما مى دیدم!» (ما زِلْتُ اَنْتَظِرُ بِکُمْ عَواقِبَ الْغَدْرِ، وَ اَتَوَسَّمُکُمْ (۱) بِحِلْیَةِ الْمُغْتَرّین(۲)).
در روایات آمده است که «طلحه و زبیر» مدّتى بعد از بیعت با «على»(علیه السلام) به خدمتش آمدند و براى رفتن به «عمره» از آن حضرت اجازه گرفتند.
امام(علیه السلام) که آثار نفاق و پیمان شکنى را در آنان مى دید، بار دیگر از آنها پیمان پیمان وفادارى و بیعت گرفت، ولى همان گونه که مى دانیم به پیمان خود وفادار نماندند و آتش «جنگ جمل» را روشن کردند که در آن آتش، بیش از ده هزار نفر از مسلمین سوختند و بى شک گروه زیاد دیگرى در این توطئه سهیم و شریک بودند و با این که بیعت کرده بودند درصدد پیمان شکنى برآمدند و مخاطب «على»(علیه السلام) همین گروهند.
«ابن ابى الحدید» در یکى از کلمات خود نقل مى کند که: «على»(علیه السلام) در آن روزى که «زبیر» با او بعیت کرد فرمود: «من از این بیم دارم که تو پیمان خود را بشکنى و با این بیعت مخالفت کنى!» عرض کرد: «بیم نداشته باش چنین چیزى تا ابد از من سر نمى زند!» امام(علیه السلام)فرمود: «خداوند گواه و شاهد من بر این موضوع باشد؟» عرض کرد: «آرى» پس از چند روز «طلحه و زبیر» خدمت امیرمؤمنان(علیه السلام) آمدند و عرض کردند: «تو مى دانى در زمان حکومت «عثمان» چه اندازه به ما جفا شد! و مى دانى او همواره طرفدار «بنى امیّه» بود اکنون که خداوند خلافت را به تو سپرده است، بعضى از این فرمانداریها را در اختیار ما بگذار»! امام(علیه السلام) فرمود: «به قسمت الهى راضى باشید تا من در این باره فکر کنم و بدانید من کسى را در این امانت شریک نمى کنم مگر این که از دیانت و امانت او راضى و مطمئن باشیم...» آنها از نزد حضرت بیرون آمدند در حالى که یأس از رسیدن به مقام، آنها را فرا گرفته بود و چیزى نگذشت که اجازه براى «عمره» گرفتند.
عجیبتر این که بنابه گفته «ابن ابى الحدید» هنگامى که نامه «على»(علیه السلام) به «معاویه» رسید که: مردم همگى با من بیعت کرده اند و تو هم براى من بیعت بگیر و بزرگان اهل شام را نزد من بفرست; «معاویه» (سخت دستپاچه شد و) نامه اى به «زبیر» نوشت و او را به عنوان امیرالمؤمنین خطاب کرد و گفت از تمام مردم «شام» براى تو بیعت گرفتم با سرعت به سوى «کوفه» و «بصره» برو و این دو شهر را تسخیر کن که بعد از تسخیر این دو، هیچ مشکلى وجود ندارد و بعد از تو براى «طلحه» بیعت گرفتم، بروید و مردم را به عنوان خونخواهى «عثمان» بشورانید.(۳) سپس مى افزاید: «ولى به خاطر استتار شما در لباس دین بود که از شما چشم پوشیدم (و راز شما را افشا نکردم) در حالى که صفاى دل، مرا از درون شما آگاهى مى داد (و از توطئه ها و نیرنگهاى شما به لطف الهى آگاه بودم)» (حَتّى سَتَرَنى عَنْکُمْ جِلْبابُ(۴) الدّینِ، وَ بَصَّرَنیکُمْ صِدْقُ النِّیَّةِ).
در حقیقت این دو جمله امام(علیه السلام) پاسخ به دو سؤال متعدّد مى باشد: «اوّلا: اگر امام انتظار پیمان شکنى آنها را داشت و نشانه هایش را در آنها مى دید چرا این مطلب را آشکار نفرمود؟ و ثانیاً: این آگاهى بر درون و باطن آنها از کجا پیدا شد؟ امام در پاسخ سؤال اوّل مى فرماید: «استتار در پرده دین بود که ایجاب مى کرد این راز مکتوم بماند» و در پاسخ سؤال دوّم مى فرماید: «صفاى دل، مرا آگاه ساخت».
بعضى از شارحان «نهج البلاغه» احتمال دیگرى در تفسیر جمله اوّل داده اند و آن این که شما مرا نشناختید و دلیل آن این بود که پرده خیال و برداشت نادرست از دین، مانع شناخت شما از من بود و یا دیانت من مانع شناخت شما از من گردید; ولى با توجّه به تکلّفاتى که این تفسیر دارد و تناسب چندانى با جمله هاى قبل در آن دیده نمى شود، تفسیر اوّل صحیح تر به نظر مى رسد.
در پایان این سخن مى فرماید: «من در کنار جاده هاى گمراه کننده ایستادم تا شما را به طریق حق رهنمون شوم; در آن هنگام که گرد هم جمع مى شدید و راهنمایى نداشتید و تشنه رهبر شایسته اى بودید و براى پیدا کردن این آب حیات، تلاش مى کردید و به جایى نمى رسیدید» (اَقَمتُ لَکُمْ عَلى سُنَنِ الْحَقِّ فى جَوادِّ(۵) الْمَضَلَّةِ(۶)، حَیْثُ تَلْتَقُونَ وَ لا دَلیلَ وَ تَحْتَفِرُونَ وَ لا تُمیهُونَ(۷)).
در حقیقت امام(علیه السلام) آنان را در عصر «عثمان» مخصوصاً سال هاى آخر عمر او، تشبیه به مسافرانى مى کند که راه را گم کرده و در بیراهه گرفتار شده و از تشنگى مى سوزند و جاى جاى زمین را براى رسیدن به آب حفر مى کنند و به آب دست نمى یابند; ولى امام(علیه السلام) به یارى آنها مى آید، به صراط مستقیم هدایتشان مى کند و از سرچشمه هدایت سیرابشان مى سازد.
به آنها توجّه مى دهد که اگر در آن دوران تاریک و طوفانى من نبودم چه
مشکلات و گرفتارى هاى عظیم دینى و دنیوى دامانتان را مى گرفت.
نکته ها ۱ـ دید باطن! امام(علیه السلام) در این جا به نکته مهمّى اشاره فرموده است و آن این که: «صفاى دل و صدق نیّت از اسباب بصیرت و روشن بینى است» مؤمنان پاکدل، مسائلى را مى بینند که از دیگران پنهان است و این حقیقتى است که هم در قرآن مجید به آن اشاره شده و هم در روایات اسلامى، قرآن مى گوید: «اِنْ تَتَّقُوا اللهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقاناً; اگر تقوا پیشه کنید خداوند وسیله شناخت حق از باطل را براى شما قرار مى دهد (و به وسیله نور تقوا مى توانید، حق و باطل را در پنهان ترین چهره هایش بشناسید)».(۸) در حدیث معروفى که از پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) نقل شده، مى خوانیم: «اِتَّقُوا فِراسَةَ الْمُؤمِنِ فَاِنَّهُ یَنْظُرُ بِنُورِ اللهِ; از هوشیارى مؤمن بپرهیزید که او به کمک نور خدا مى بیند»(۹) و در حدیث دیگرى از امام «على بن موسى الرّضا»(علیه السلام)مى خوانیم: «مامِنْ مُؤمِن الاّ وَلَهُ فِراسَة یَنْظُرُ بِنُورِ اللهِ عَلى قَدْرِ ایمانِهِ وَ مَبْلَغِ اِسْتِبْصارِهِ وَ عِلْمِهِ وَ قَدْ جَمَعَ اللهُ لِلاَئِمَّة مِنّا ما فَرَّقَهُ فى جَمیعِ الْمُؤمِنینَ وَ قالَ عَزَّوَجَلَّ فى کِتابِهِ: اِنَّ فى ذلِکَ لآیات لِلْمُتَوَسِّمینَ; هیچ مؤمنى نیست مگر این که هوشیارى خاصّى دارد که با نور الهى به اندازه ایمان و مقدار بصیرت و علم خود مى بنید و خداوند براى امامان اهل بیت(علیهم السلام) آنچه را به همه مؤمنان داده قرار داده و در همین زمینه در کتابش فرموده: در این، نشانه هایى است براى هوشیاران».
سپس افزود: «نخستین متوسّمان (هوشیاران روشن بین) رسول خدا(صلى الله علیه وآله وسلم)سپس امیرمؤمنان(علیه السلام) و بعد از او حسن و حسین(علیها السلام) و امامان از فرزندان حسین(علیهم السلام) تا روز قیامتند».(۱۰) جالب این که: امام على بن موسى الرضا(علیه السلام) همه این سخنان را در پاسخ کسى فرمود که سؤال کرده بود: چگونه شما از قلوب مردم آگاه مى شوید و خبر مى دهید؟! در حقیقت حقایق جهان پرده اى ندارد، این ما هستیم که به خاطر هوا و هوسها و وسوسه هاى شیطانى پرده در برابر چشم قلب خود ایجاد مى کنیم و اگر با نور تقوا و ایمان این پرده ها کنار رود همه چیز آشکار است.
چنان که در حدیثى از پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله وسلم) آمده است: «لَولا اَنَّ الشَّیاطینَ یَحْوُمُونَ اِلى قُلُوبِ بَنى آدَمَ لَنَظَرُوا اِلى الْمَلَکُوتِ; اگر شیاطین دلهاى فرزندان آدم را احاطه نکنند مى توانند به عالم ملکوت (و باطن این جهان) نظر بیفکنند».(۱۱) حقیقت سرایى است آراسته *** هوا و هوس گرد برخاسته! نبینى که هرجا که برخاست گرد *** نبیند نظر گرچه بیناست مرد؟! ۲ـ پرده پوشى بر عیوب مردم غالب افراد داراى عیوب پنهانى هستند و گاه انسان از طرق عادى یا از طریق فراست و ایمانى از آن آگاه مى شود; وظیفه هرکس ـ مخصوصاً رهبران جامعه ـ این است تا آن جا که خطرى براى اجتماع به وجود نیاید در عیب پوشى بکوشند و پرده درى نکنند; چرا که پرده دریها از یکسو، احترام شخصیت افراد را در هم مى شکند و از سوى دیگر، آنها را در ارتکاب گناه جسور مى کند; زیرا در پرده بودن عیب همواره سبب احتیاط افراد است، امّا اگر کار به رسوایى کشید دیگر کسى ملاحظه نمى کند و از همه اینها گذشته پرده درى باعث اشاعه فحشا در جامعه و آلوده شدن دیگران به گناه مى گردد.
به همین دلیل در احادیث اسلامى تأکید فراوانى بر این مطلب شده است در حدیثى مى خوانیم که یکى از حقوق مؤمنان، بر یکدیگر این است که: «اسرار و عیوب یکدیگر را بپوشانند و خوبیها را آشکار سازند» (وَاکْتُمْ سِرَّهُ وَ عَیْبَهُ وَ اَظْهِرْ مِنْهُ الْحُسْنَ).(۱۲) در حدیث دیگرى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم: «مَنْ سَتَرَ عَلى مُؤمن عَوْرَةً یَخافُها سَتَرَ اللهُ عَلَیْهِ سَبْعینَ عَورَةً مِنْ عَوْراتِ الدُّنْیا و الآخِرَةِ; کسى که عیب مؤمنى را که از آشکار شدنش بیمناک است بپوشاند، خداوند هفتاد عیب او را در دنیا و آخرت مى پوشاند».(۱۳) امام(علیه السلام) در بالا اشاره پرمعنایى به این دستور اسلامى کرده و پایبندى خود را نسبت به آن آشکار ساخته، البتّه همان گونه که گفتیم این در موردى است که عیوب پنهانى سرچشمه مشکلات اجتماعى نگردد که در آن جا وظیفه افشاگرى به میان مى آید.
ولى نباید به بهانه این استثنا اسرار و عیوب مردم را فاش کرد; بلکه باید به راستى محلّ روشنى براى این استثنا پیدا شود.
هدایت شده از داستان صوتی🎤
4_6015114913662369799.mp3
3.21M
🔮قصه صبر حضرت زینب سلام الله علیها
استاد عالی🎤
#وفات_حضرت_زینب
کانال داستانهای صوتی📢
👇👇👇
@Dastansoti
هدایت شده از کانون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓#ویروس_کرونا چیست؟
❓چگونه باید با آن مقابله کرد؟
☑️ حتما ببینید
👤حکیم حسین خیراندیش(متخصص طب اسلامی_ایرانی)
👤دکتر رضا منتظر
(نویسنده، محقق و پژوهشگر)
👤دکتر سید سعید اسماعیلی صابر
(متخصص طب سنتی)
👤دکتر محمد فصیحی دستجردی
(متخصص بیماریهای عفونی)
👤حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد علی آقارفیعی (متخصص جراحی)
👤حجت الاسلام والمسلمین سیدحسینی منش یزدی (محقق و پژوهشگر)