◾️ بسم الله الرحمن الرحیم
🖋 #قسمت_اول
#بچه_هیئتی
✍ یکی از مسائلی که امروز در هیئات به شدت دیده میشود و باعث میشود بخاطر یک سری افراد به هیئات ایراد وارد کنند و افراد
#خود_عمار_پندار به عنوان آسیب عمل کنند اعمال بچه هیئتی ها است .
👈 یکی از این موارد که خیلی شیوع پیدا کرده است بین هیئتی ها این است بعد از هیئت صدای قهقهه این دوستان تا پنج خیابان بعد هم شنیده میشود 🔇
🚨 بازار غیبت و تهمت هم که داغ فلان مداح رفته فلان هیئت فلان قدر پول گرفته است. فلانی دیدی رفته فلان هیئت ؟🤐
👈ومراسم سازی های مختلف میکنند. اربعین امیرالمومنین علیه السلام ، اربعین حضرت زهرا سلام الله علیها ، مشکی پوشیدن در تمام سال !☹️
✍ یک سری از دوستان هم جوری عمل میکنند که انگار امام حسین علیه السلام و هیئت ارث پدرشان است. اگر کسی مخالف سیستم فکری آنها و هیئتشان حرف بزند از یزید بدتر میشود پیش این دوستان!😯😶
✍ یک سری هم که قلاده میبندند به گردنشان بعد میروند به هیئت یا کربلا ژست هم میگیرند عکس می اندازند.
میگویند : #بزرگان خودشان را سگ خطاب کردند.
این رسم عجیب غریب هو کشیدن هم که جای بسی تاسف دارد.
هو میکشد اگر بگویی چرا ؟ بزرگان منع کردند فحش ناموس و اول و اخر را به مراجع و علما میکشد.😬😬😬
👈 بعضی ها هم که فقیه شدند . آقا تو کار امام حسین علیه السلام دخالت نکن !👳♀👳♀
👈 یکی از دوستان نقل میکرد در یکی از شهر ها که هیئت معروفی است از افراد آن هیئت از من پرسید که اهل بیت السلام قدیم هستند یا حادث؟ از ترس فحش نخوردند. گفتم بنده متوقف هستم. 🙃🙃
✍ برادر من ، عزیزم، مجلس امام حسین علیه السلام کیمیایی است نایاب که اکسیر وجود مجالس دگرگونت کند تو که رفتی تو مجلس اشک ریختی ، سینه زدی، لطمه زدی
آن اشک چشمت را مطهر کرده است قلب بخاطر حزن بر اهل بیت علیما سلام مطهر شده است، آن دست که به سینه ات خورده کینه ، بخل ، حسد، نفاق و.... را از دل و قلبت پاک کرده چرا با غیبت این وآن هر آنچه رشتی پنبه میکنی؟❌❌❌❌
از مجلس روضه میاید بیرون باید محزون باشی. نه اینکه قهقهه بزنی. ❌❌❌
دستگاه عزاداری سیدالشهدا علیه السلام آب میوه گیری نیست که هرکی هرچه خواست درون آن بریزد در حالی که وسیع است قانون هم دارد بی صاحب نیست تو هرکاری دلت میخواد بکنی آخرشم پای امام حسین علیه السلام بزنی. اربعین مختص سیدالشهدا علیه السلام است .
چون درست ۹ ربیع الاول میشود اربعین حضرت.
قرار نیست شهوت خود را وارد عزاداری کنی بعدم قسم و ایه که اربعین است بعد هم هر کس مخالفت باشد حرامزاده خطاب کنی.❌😱😱
سیره عزاداری ما بر طبق سنت و قرآن و سیره خلف صالح علما است نه منویات من وتو .
مشکی بجز ایام عزای اهل بیت علیهم السلام #کراهت دارد
تو اگر دائم مشکی بپوشی نه عزاداریت معلوم است نه شادیت. 😇😇
👌این پیراهن مشکی نوعی تبلیغ است برای کسانی که آگاهی ندارند تو هر روز مشکی بپوشی یکی بپرسد چرا مشکی تن آن شخص است آن کسانی که میشناسند شما را میگویند : دیوانه است. ولی وقتی به عزا مشکی بپوشی به غیر ایام عزا عادی باشی وقتی مشکی تن میکنی از کسی بپرسند چرا مشکی پوشیده به خود شما مراجعه میکند و وقتی بگویی عزاداری است یک تبلیغ برای عزاداری کرده اید.
👈 آقایان که میگوید بزرگان گفته اند سگ اهل بیت علیهم السلام هستیم. بله درست میفرماید ولی کدام از بزرگان قلاده بسته و عو عو کرده است ؟ 😱
اگر میگویند ما سگ اهل بیت علیهم السلام هستیم. از جهت #وفا و #عجز میگویند نه اینکه تو قلاده ببندی گردنت و واق واق کنی آخر این کار ها سبک چیست ؟ 😱😱😕😡😕😡
اگر تو قلاده بستی سگ امام حسین علیه السلام باشی چرا زنجیرت دست رفیقت است و ژست گرفتی عکس انداختی ؟ اینها شهوت تو است که قاطی کردی منویات خودت را بر سلیقه خودت وارد کردی هر کس هم نه بگوید تو ذهنت برای خودت تلقین ساختی این دشمن امام حسین علیه السلام است. امام حسین علیه السلام را طبق سلیقه ات ساختی.
👈 این هو کشیدن هم که آفت جان شده استدلال های بی منطق و بی سوادی به بعضی از روایات میکنند چون امام صادق علیه السلام فرمودند: نحن مع الله حالاته نحن نحن و هو هو نحن هو و هونحن پس هو بکشیم !
عزیزم هو در روایات ضمیر غایب مقصود خداوند متعال است چه ربطی به هو کشیدن دارد ؟ 🤔🤔🤔🤔🤔
بعدم وقتی یک عمل شعار یک فرقه ای شد و آن فرقه منحرف بود طبق حدیث امام صادق علیه السلام که فرمود :
هر چه دشمنان و مخالفین ما عمل کردند بر عکس آن عمل کن تو نباید هو بکشی چون صوفیان خودشان دشمن اهل بیت علیهم السلام هستند. بزرگان که تو فحششان میدهی نمیفهمند تو میفهمی؟ 😏😏😏😏😏
👈چطور موقع سگ گفتن بزرگان هستند موقع هو نکشیدند نفهم ؟ این منطق است ؟ 👉
✅ کلاس نهج البلاغه و زندگی
🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
◼️بسم الله الرحمن الرحیم
🖋 #قسمت_دوم
#آسیب_شناسی_هیئات
👈 آنچه که امروز در جامعه شیعه به شدت دارد شیوع پیدا میکند مسئله مداحی ها است.
👈 و در متن هیئات اتفاقی رخ میدهد که صدای مراجع شیعه را هم در اورده.
🔸متاسفانه بخاطر دوری هیئات از روحانیون آن هم روحانیون که " درد دین دارند " و منبر میروند تا خدمتی به مذهب کنند. لذا مادحین هر آنچه بخواهند انجام میدهند.😳😳
👈 والبته این را هم بگوییم که در قشر مادحین انسانهای دلسوز و باسواد بسیار است و آن مادحین که لغزشی کردند از ارزششان چیزی کاسته نمیشود.
👈 اما باید لغزش آن ها گفته بشود. و دوستان خیال نکنند که ما این جا قصد تخریب کسی را داریم.
👈 بلکه قصد ما تنها آگاه سازی است امروز آنچه بیش از هر چیز مداحی ها به آن آغشته شده است سبک های ترانه است.🎤🎼🎧🎼🎤🎹🎹🎼
✍ و شورهایی خوانده میشود با کپی از ترانه های ۶و۸ که انسان بجای اینکه حزن بر او غلبه کند بیشتر یاد مجالس عروسی می افتد.😳😳😳😳😳
👈 غلو یکی دیگر از آفتهای امروز است که مادحین با اشعار من عباس پرستم ، حسین پرستم ، علی الهیم و... 👉😮😮😮😮😮😮😮
👈 یکی دیگر از این آفت ها هو کشیدن و قلاده بستن ها است و رقص سماع که دارد شیوع عجیبی پیدا میکند💃
▪️سبکهای جدید سینه زنی و
رقص در هیئات یکی از این آفتها است
👈 و بدترین آفت این است که بله در دستگاه امام حسین علیه السلام کسی حق دخالت ندارد مراجع میترسند که سخن بگویند و دخالت کنند پس شما دخالت نکنید..!❌❌❌❌❌❌
ان شاء الله به تدریج مطالب به همراه کلیپ خدمت عزیزان ارسال میشود.
✅ کلاس نهج البلاغه و زندگی
🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
مرحوم استاد طباطبایی، در ایام محرم و صفر، تسبیح از دستش نمیافتاد.
مینشستیم پهلوی ایشان، اگر سوالی نداشتی، نیم ساعت، یک ساعت، تا آخر مجلس، همهاش ذکر میگفت، همهاش مشغول به لعن و سلام در زیارت عاشورا بود.
میگفت:
هر کسی که
معارف اسلامی،
ذوقی،
معرفتی،
شهودی، به دست آورده، بزرگان ما گفتهاند که
زیر قبهی امام حسین علیهالسلام به دست آورده است.
۸۰/۱/۲۳
آیت الله سید ابراهیم خسرو شاهی
✅ کلاس نهج البلاغه و زندگی
🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
🖼 #طرح | منبر باید انسانساز باشد
🔹رهبر معظم انقلاب: من به منبر خیلی عقیده دارم. امروز اینترنت، ماهواره، تلویزیون و ابزارهای گوناگون ارتباطی فراوان هستند. اما هیچ کدام از اینها منبر نیست؛ منبر یعنی رو به رو و نفس به نفس حرف زدن، این یک تاثیر مشخص و ممتازی دارد که در هیچ کدام از شیوه های دیگر، این تاثیر وجود ندارد.
✅ کلاس نهج البلاغه و زندگی
🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
☀️ امروز:
شمسی: پنجشنبه - ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
میلادی: Thursday - 13 September 2018
قمری: الخميس، 3 محرم 1440
🌹 امروز متعلق است به:
🔸حضرت حسن بن علي العسكري عليهما السّلام
💠 اذکار روز:
- لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِكُ الْحَقُّ الْمُبین (100 مرتبه)
- یا غفور یا رحیم (1000 مرتبه)
- یا رزاق (308 مرتبه) برای وسعت رزق
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹رسیدن عمر بن سعد لعنة الله علیه به کربلا، 61ه-ق
📆 روزشمار:
▪️7 روز تا عاشورای حسینی
▪️22 روز تا شهادت امام سجاد علیه السلام
▪️31 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها
▪️46 روز تا اربعین حسینی
▪️54 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام
نهج البلاغه
۱۹۲- وَ قَالَ ( عليه السلام ) : يَا ابْنَ آدَمَ مَا كَسَبْتَ فَوْقَ قُوتِكَ فَأَنْتَ فِيهِ خَازِنٌ لِغَيْرِكَ
نهج البلاغه
و درود خدا بر او فرمود: اي فرزند آدم، آنچه را كه بيش از نياز خود فراهم كني، براي ديگران اندوخته اي.
نهج البلاغه
Amir al-Mu'minin, peace be upon him, said : O Son of Adam! Whatever
you earn beyond your basic needs you will only keep vigil over it for others.
كند كه شخصى از حاجتمندى اش به اميرمؤمنان(عليه السلام)شكايت كرد، امام(عليه السلام) فرمود: «اعْلَمْ أنَّ كُلُّ شَىْء تُصيبُهُ مِنَ الدُّنْيا فَوْقَ قُوتِكَ فَإنَّما أنْتَ فيهِ خازِنٌ لِغَيْرِكَ; بدان آنچه را از دنيا بيش از مقدار هزينه خود به دست مى آورى خزانه دار ديگران در آن خواهى بود».
گويا امام(عليه السلام) مى دانست كه زندگى او تأمين است و نيازى را كه مطرح كرده فوق آن است، همان گونه كه بسيارى از مردم به همين مصيبت گرفتارند; پيوسته جمع آورى و به گمان خود براى روز مبادا ذخيره مى كنند در حالى كه وضع كار و كسب و فعاليت اقتصادى آنها طورى است كه از آينده بدى هرگز خبر نمى دهد.
در واقع بسيارى از كسانى كه به اندوختن مال روى مى آورند، نه حقوق آن را مى پردازند و نه صله رحم به جاى مى آورند و نه كار نيك با آن انجام مى دهند و مى گويند: هدف ما تأمين آينده خود و فرزندان است.
اينها سوء ظن به رازقيت خدا دارند، همان گونه كه در نامه مالك اشتر نيز قبلاً گذشت كه امام(عليه السلام)مى فرمايد: «إنَّ الْبُخْلَ وَالْجُبْنَ وَالْحِرْصَ غَرائِزٌ شَتّى يَجْمَعُها سُوءُ الظَّنِّ بِاللهِ; بخل و ترس و حرص غريزه هاى مختلفى است كه ريشه همه آن سوء ظن به خداوند است».
شرح و تفسير خزانه دار ديگران بودن امام(عليه السلام) در اين كلام كوتاه و بسيار پرمعنا اشاره به نكته اى مى كند كه غالباً مردم از آن غافلند، مى فرمايد: «اى فرزند آدم هر چه بيش از مقدار خوراك خود به دست آورى (و آن را ذخيره كنى) خزانه دار ديگران در آن خواهى بود»; (يَا ابْنَ آدَمَ مَا كَسَبْتَ فَوْقَ قُوتِكَ، فَأَنْتَ فِيهِ خَازِنٌ لِغَيْرِكَ).
غالب مردم حد و اندازه اى براى به دست آوردن مال و ثروت قائل نيستند و معتقدند هر چه بيشتر بهتر; اما هنگامى كه درست دقيق مى شويم مى بينيم بهره ما از اموالمان همان است كه مصرف مى كنيم; غذايى كه مى خوريم، نوشابه اى كه مى نوشيم، لباسى كه مى پوشيم، خانه اى كه در آن زندگى مى كنيم و مركبى كه بر آن سوار مى شويم و مانند آن و در مورد بسيارى از اشخاص، اين مواد مصرفى تنها گوشه كوچكى از اموال آنها را شامل مى شود و بقيه را ذخيره مى كنند، پيوسته در حفظ آن كوشش و از آن پاسدارى مى كنند تا سرانجام به فرزندان و دامادها و ساير بستگان خود بسپارند و با دنيايى از حسرت، چشم از آنها بپوشند و با يك كفن بسيار كم ارزش وارد سراى ديگر شوند.
ابن ابى الحديد در شرح نهج البلاغه خود در شرح اين كلام نورانى داستانى از «حسن بصرى» و «عبدالله بن اهتم» نقل مى كند، مى گويد: حسن به هنگامى كه عبدالله بيمار شده بود و آخرين ساعات عمر خود را طى مى كرد به عيادت او رفت.
نگاه كرد ديد عبدالله پيوسته چشمش را به صندوقى دوخته كه در گوشه اى از اتاق قرار داشت، سپس رو به حسن بصرى كرد و گفت: در اين صندوق صد هزار (درهم) است كه نه زكات آن داده شده و نه صله رحم با آن انجام گرديده است.
حسن گفت: مادرت به عزايت بنشيند براى چه چيز آن را ذخيره كرده اى؟ گفت: براى ترس از حوادث زمان و مخالفت برادران و ظلم سلطان.
(آرى براى تأمين زندگى آينده در موارد سخت اندوخته ام) اين را گفت و بعد از مدت كوتاهى از دنيا رفت.
حسن در تشييع جنازه او شركت كرده بود.
هنگامى كه او را دفن كردند دست خود را (از نهايت تأسف) به يكديگر زد و اشاره به قبر او كرد و گفت: اين كسى است كه شيطان بر او غلبه كرد، او را از حوادث زمان و ظلم سلطان و بىوفايى برادران ترساند و ودايع الهى را براى خود ذخيره كرد سپس از اين دنيا غمگين و اندوهناك بيرون رفت، نه زكات مالش را پرداخت نه صله رحم به جاى آورد.
آن گاه روى به بازماندگان كرد و گفت: اى وارثان گوارا اين مال را بخوريد، اين مال حلال به دست شما افتاده مراقب باشيد وبال شما نشود، اين مال از سوى كسى است كه آن را جمع كرد و بخل ورزيد بر امواج درياها سوار شد، از بيابان هاى خشك گذشت و از طريق باطل آن را اندوخت و حق آن را نپرداخت، خودش در حياتش از آن بهره نگرفت ولى ضررهاى او بعد از وفات دامن او را خواهد گرفت.
آن را گردآورى كرد و محكم آن را در صندوق نگه داشت تا روز قيامت كه روز حسرت است.
(سپس به حاضران گفت:) بالاترين حسرت اين است كه مال خود را در ميزان اعمالِ غير خودت ببينى.
تو بخل ورزيدى نسبت به مالى كه خدا به تو روزى كرده بود و در مسير طاعتش مصرف نكردى براى ديگرى آن را نگه دارى كردى كه او در راه رضاى خداوند آن را صرف كند.
واى بر اين حسرت غير قابل جبران و رحمت از دست رفته.
گويا اين سخن را از على(عليه السلام) گرفته آنجا كه فرمود: «سُئِلَ أميرُالْمُؤْمِنينَ مَنْ أعْظَمُ النّاسُ حَسْرَةً قالَ مَنْ رَأى مالَهُ في ميزانِ غَيْرِهِ وَأدْخَلَهُ اللهُ بِهِ النّارَ وَأدْخَلَ وارِثَهُ بِهِ الْجَنَّةَ; از اميرمؤمنان(عليه السلام) سؤال كردند چه كسى روز قيامت حسرتش از همه بيشتر است؟ فرمود: كسى كه در آن روز اموال خود را در ميزان اعمال ديگران ببيند كه خدا او را به واسطه آن مال وارد دوزخ كند و ديگرى را (كه هيچ زحمتى را براى آن نكشيده بود براى نيكوكارى اش) به سبب آن مال وارد بهشت سازد».
اين نكته شايان توجه است كه مقصود امام(عليه السلام) از اين سخن آن نيست كه انسان تنها به اندازه تحصيل قوت خود تلاش و فعاليت اقتصادى داشته باشد بلكه به عكس، طبق دستورات اسلام بايد از طرق صحيح بسيار تلاش كرد ولى اموالى را كه جمع آورى مى كند، اضافه آن را در راه خدا و كارهاى خير و خدمت به بندگانش صرف كند، نه اين كه آنها را ذخيره كرده و براى وارثان بگذارد و خودش هيچ بهره اى معنوى از آن نبرد.
قرآن مجيد نيز به همين معنا اشاره فرموده آنجا كه مى گويد: «(وَيَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ); از تو سؤال مى كنند چه چيز را انفاق كنند؟ به آنها بگو از مازاد نيازمندى هاى خود انفاق كنيد».
«عفو» در لغت معانى فراوانى دارد; از جمله مقدار اضافى مال و نيز بهترين قسمت مال.
در حديثى از امام باقر(عليه السلام) آمده است: «الْعَفْوُ ما فَضُلَ عَنْ قُوتِ سَنَة; عفو چيزى است كه از هزينه سال اضافه بيايد».
مرحوم علامه مجلسى در بحارالانوار در حديثى از كتاب خصال از اميرمؤمنان على(عليه السلام) چنين نقل مى
هدایت شده از ویدیو چک
#جهانگیر_الماسی: #سلبریتی ها جامعه را به بازی گرفته اند.. آنها ارزش های جامعه و وحدت ملی را برای خودنمایی و شهرت و پول تخریب میکنند.
جامعه ما باید به این #بلوغ_فکری برسد که سلبریتیها در مسائل سیاسی و اعتقادی ساکت شوند...
ویدیوچکـ / @videocheck_media
💢 رسانه ای متفاوت برای شما☝️
هدایت شده از ویدیو چک
سلبریتی های عزیز!
میدونم بعضیتون خیلی بفکر فقرا و مستضعفین هستید البته فقط در حد یک توئیت یا پست اینستا و حتی حاضر نیستید قیمت غذای یک روز سگتان را به یک کودک کار بدهید!
ولی آیا میدانید با قیمت هر کدام از سگ های شما میتوان برای چند فقر خونه مسکونی ساخت؟
ویدیوچکـ / @videocheck_media
💢 رسانه ای متفاوت برای شما☝️
📢 #نماز_حاجت_روز_پنجشنبه
به توصیه آیتالله بهجت قدسسره
🔷آیتالله بهجت قدسسره اطرافیان و شاگردان خود را بسیار به خواندن نماز روز پنجشنبه توصیه میکردند و میفرمودند: «آیتالله سید مرتضی کشمیری هر وقت این نماز را میخواند، هدیهای برای او میرسید».
📃شیوه خواندن نماز از کتاب جمالالاسبوع سیدبنطاووس
چهار رکعت (دو نماز دورکعتی)
1⃣ در رکعت اول بعد از حمد ۱۱بار سورۀ توحید
2⃣ در رکعت دوم بعد از حمد ۲۱بار سورۀ توحید
3⃣ در رکعت سوم بعد از حمد ۳۱بار سورۀ توحید
4⃣ در رکعت چهارم بعد از حمد ۴۱بار سورۀ توحید
5⃣ بعد از سلام نماز دوم ۵۱بار سورۀ توحید
6⃣و ۵۱بار «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد» را بخواند
7⃣ و سپس به سجده برود و ۱۰۰بار «یاالله یاالله» بگوید و هرچه میخواهد از خدا درخواست کند.
✅ پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله فرمود:
اگر از خدا بخواهد که کوهی را نابود کند کوه نابود میشود؛
نزول باران را بخواهد بهیقین باران نازل میشود؛
همانا هیچچیز مانع میان او و خداوند نیست؛
خداوند متعال بر کسی که این نماز را بخواند و حاجتش را از خدا نخواهد غضب میکند.
برگرفته از کتاب #بهجت_الدعا، ص٣٨٠ـ٣٨١
✅ کلاس نهج البلاغه و زندگی
🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi