واکنش کانال تلگرامی گروهک تروریستی #داعش به اعدام دو تروریست جنایت در حرم مطهر شاهچراغ:
«شهادت برادرانمان مجاهد ابوبصیر و مجاهد ابواسامه که خدا از آنها قبول کند، توسط مجوسان ایرانی بعد از حمله مسلحانه جنگجویان داعش به زیارتگاه شرکی در جنوب ایران»
🔴تسلیت گفتن داعش عجیب نیست، باید دید همسو با داعش، چه گروهها و اشخاصی نسبت به اعدام این دو تروریست اعلام موضع خواهند کرد.
🔴 حواستان را از این حماسه بزرگ پرت نکنند
انقلابی های عزیز توان رسانه ای خود را خرج پاسخ دادن به لجن پراکنی چند اصلاحطلب فاسد درباره جشن بزرگ عید غدیر نکنید ،آنها میخواهند اذهان عمومی را از حضور میلیونی مردم که نشانه دین دارتر شدن مردم است منحرف کنند.ما هم باید به همین موضوع مهم بپردازیم که میلیون ها تهرانی در یک جشن بزرگ مذهبی شرکت کردند
🔴حسین شریعتمداری در گفتوگوی ویژه خبری: بسیاری از شایعات و گزارشهای سیاه دشمن علیه ایران در داخل تهیه میشود:
♦️حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان به صورت تلفنی در برنامه گفتوگوی ویژه خبری صداوسیما با موضوع «امنیت روانی جامعه» اظهار داشت: درست است که قوه قضائیه نمیتواند در همان آغاز کار بلافاصله با دروغپراکنی و سیاهنمایی در فضای مجازی و افکار عمومی برخورد کند و این مسئله نیازمند طی زمان و تأمل و بررسی است اما اثبات شی، نفی ماعدا نمیکند.
شریعتمداری افزود: کارها باید تقسیم شود. یک بخشی از دستگاه قضایی وظیفه دارد که به این مسئله بپردازد. حالا نه اینکه بلافاصله، اما یک نکتهای اینجا است و آن اینکه، ممکن است فلان رسانه گزارش غلطی بدهد. آنهایی که بیرون از کشور هستند که حسابشان پاک است! به قول معروف، آنها نَشُسته پاک هستند. آنها محل بحث ما نیستند. مسئله درباره آنهایی است که در داخل هستند.
وی خاطرنشان کرد: آن رسانههایی که در داخل هستند اگر در یک حادثه گزارش خطا، غلط و در جهت بازی کردن با اعصاب مردم و ناامید کردن افکار عمومی میدهند، نمیگوییم بگیر و ببند باشد، اما حداقل باید آقای فلان یا خانم فلان احضار شود و بگویند این گزارش را از کجا آوردهاند؟ اگر یکی دو بار این اتفاق رخ دهد، دیگر اینگونه افراد و رسانهها، این رویکرد غلط را تکرار نمیکنند و حالت بازدارندگی ایجاد میکند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه گفت: باور کنید که ما در جنگ هستیم؛ جنگ ترکیبی و جنگ افکار عمومی. اجازه بدهید بخشی از فرمایشات حضرت آقا را برای شما بخوانم؛ ایشان فرمودند: «یکی از حقوق عمومی مردم این است که امنیت روانی داشته باشند. یعنی هر روز یک شایعه و یا دروغی در ذهنها پخش نشود. قبلا تنها روزنامهها بودند امروز فضای مجازی نیز به آن اضافه شده است. یکی از وظایف قوه قضائیه برخورد با برهم زنندگان امنیت روانی مردم است.»
شریعتمداری خاطرنشان کرد: شاید قوه قضائیه نتواند بلافاصله واکنش نشان دهد اما باید این قبیل موارد از سوی دستگاه قضا پیگیری شود.
وی افزود: من این را مستند عرض میکنم، چون کار ما همین است که رصد میکنیم. نمیگویم همه، بلکه بسیاری از گزارشهای سیاه و دروغ علیه جمهوری اسلامی ایران که در رسانههای بیگانه مطرح میشود را از داخل میگیرند. یعنی داخلیها مطرح میکنند و آنها تکرار میکنند.
در جنگ، رسانه یک وسیله جنگی و یک سلاح است
مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: این در حالی است که در جنگ، رسانه یک وسیله جنگی و یک سلاح است. ما نمیتوانیم مدیریت افکار عمومی را به دشمن بدهیم.
شریعتمداری گفت: همین امروز یکی از روزنامهها مدعی شد که از سال گذشته چندین زن به قتل رسیدهاند و با اینکه این روزنامه تاکید میکند که بر اساس مستندات و شواهد و اظهارات مراجع ذیربط فرضیه زنجیرهای بودن قتلها کاملا مردود است، اما مدعی میشود که احتمال دارد که این زنان به دلیل بیحجابی و یا کمحجابی به قتل رسیده باشند! ببینید این چه میکند با افکار عمومی؟!
وی افزود: در یک نمونه دیگر یکی از روزنامهها مدعی شده بود که در سیل امامزاده داوود(ع) 200 نفر در زیر آوار سیل مدفون شدهاند. این خبر بلافاصله توسط رسانههای بیگانه بازنشر شده و به آن ضریب داده شد. همین روزنامه فردای آن روز اعلام کرد که اشتباه شده و فقط 20 پیکر زیر آوار مانده است. پس از آن مشخص شد که تنها 3 پیکر در زیر آوار مانده بود!
مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه دستگاه قضا تحولات بسیار گسترده و مثبت داشته است، عنوان کرد: واقعیت این است باید آنچه در داخل کشور و قوه قضائیه میگذرد که در دنیا هم بینظیر است، معرفی شود.
وی با تاکید بر اینکه باید با مانعها برخورد شود و چهره واقعی نمایش داده شود، توضیح داد: دشمن با انگارهسازی عملیات روانی میکند،
شکست این انگاره وظیفه رسانه و دستگاه قضاست.
شریعتمداری در بخشی دیگر با اشاره به اینکه دستگاه قضا باید انگارهسازها را بازخواست کند، گفت: شناساندن واقعیت برعهده دستگاه قضاست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️یکم از زیباییهای غدیر ببینیم ...
به زور به مردم بستنی میدن 😂
هدایت شده از هیئت رهپویان ولایت (محفل رهروان مکتب شهید سلیمانی)
امام کاظم «علیه السلام»:
🔺خوشا به حال اصلاح کنندگان بین مردم که آنان همان مقرّبان روز قیامت اند.
🔸ولادت با سعادت هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت موسی کاظم «علیه السلام»بر همگان تبریک و تهنیت باد.
▫️هِیئَتْ رَهپویان وِلایَتْ▫️
|محفل رهروان مکتب شهید سلیمانی|
🆔 @heyat_rahpoyan_velayat
فکر میکنید چرا از برگزاري اين جشن بزرگ و این #مهمونی_ده_کیلومتری ناراحت و عصبانی هستند؟ خب سادهست، اینها سالها هزینه میکنند، رسانه به خط میکنند، سلبریتی اجیر میکنند، تا بگن مردم از دین زده شدند و نظام اسلامی به آخر خط رسیده، و هربار که مردم اینطور با حضور پررنگ در مراسم دینی…
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام موسی کاظم علیه السلام:
وَجَدتُ عِلمَ الناس فی اَربعٍ:
اَوّلُهاأن تَعرِفَ رَبَّکَ
وَالثّانیةُ أن تَعرِفَ ما صَنَعَ بکَ
وَالثّالثَةُ أن تَعـرِفَ ماأرادَ مِـنکَ
وَالرّابعَةُ أن تَعرفَ ما َیخرُجُکَ مِن دینِکَ
علومی را که مردم به آن نیاز دارند در چهار چیز یافتم:
اول اینکه خدای خودت را بشناسی.
بشناسی که خداوند با تو چه کار کرده است.
بشناسی که خداوند چه چیزی از تو میخواهد؛ و بشناسی که چه چیزی تو را از دینت خارج میکند.
بحارالانوار، ج. ۷۸، ص. ۳۲۸
میلاد امام موسی کاظم علیه السلام مبارک باد 🌹💐
💠 تاریخ ولادت امام موسی کاظم(علیه السلام):
حدود ١٧/ذح/۱۲۸ق، نه ٧/صفر؛
در منابع دست اول تاریخی، راجع به تاریخ ولادت امام کاظم(علیه السلام)، تصریحی نسبت به روز و ماه ولادت یافت نمیشود و تنها سال ولادت ذکر شده که سال ۱۲۸ هجری است، و به نقلی ۱۲۹.
تا پیش از قرن پنجم و ششم هجری، همان طور که علامه شوشتری -صاحب «قاموس الرجال»- گفته است: «لَمْ یُعیّن أحدٌ شَهرَه»، هیچ یک از مورخان ماهِ ولادت امام کاظم(علیه السلام) را تعیین نکرده، پس چه رسد به روز ولادت!
قول هفتم صفر به عنوان ولادت امام کاظم(علیه السلام) برمیگردد به دو تن از علمای قرن پنجم و ششم؛ شیخ طبرسی در دو کتاب «إعلام الوری» و «تاج الموالید»، و ابن شهر آشوب مازندرانی در کتاب «مناقب آل أبي طالب».
منتها منابع قرن پنجم و ششم، منابع میانی شمرده میشود، نه دست اول.
و در منابع کهن و دست اول هیچ روایتی نیست که مؤید این قولِ هفتم صفر باشد. یعنی مثلاً شیخ کلینی در «کافي» یا شیخ مفید در «إرشاد»، هیچ روز یا حتی ماهی را برای میلاد امام کاظم(علیه السلام) معیّن نکردهاند.
آنچه در این منابع آمده تنها سال ولادت امام کاظم(علیه السلام) است. از مرحوم کلینی در کافی اینطور آمده: «سال ۱۲۸، و به نقلی ۱۲۹». و مرحوم مفید در ارشاد میگوید: «سال ۱۲۸».
✅ استخراج روز و ماه ولادت امام کاظم(علیه السلام):
اما احمد البرقي، از علمای بنام شیعه در قرن سوم هجری و از یاران امام جواد و امام هادی(علیهما السلام)، در کتابش «المحاسن»، خبری از أبی بصیر نقل کرده که میگوید:
«در سالی که همراه امام صادق(علیه السلام) به حج مشرف شدیم، وقتی از حج برگشتیم و به شهرک أبْوَاء (بین مکه و مدینه) رسیدیم، مادر امام کاظم(علیه السلام) درد زایمانشان گرفت و حضرت، آنجا به دنیا آمد.»
از این خبر -که اتفاقاً در کهن ترین و دست اول ترین منابع آمده- به راحتی میتوان ماه ولادت و نیز روز تقریبی آن را استخراج کرد؛
با این توضیح که با معلوم بودن زمان و محل ولادت امام موسی کاظم(علیه السلام) که بعد از پایان مناسک حج و در راه بازگشت به مدینه بوده، پس بسیار بعید است که این ولادت در ماه صفر بوده باشد.
بلکه در یک برگشت طبیعی از مکه به مدینه، باید گفت تاریخ ولادت ایشان در نیمۀ دوم ماه ذی الحجۀ سال ۱۲۸ هجری بوده است.
در تعیین دقیق روز، این احتمال بعید نیست که در بعضی منابع، عبارتی همچون «السابع عشر» آمده بوده که با توجه به اشتباهاتی که در خواندن و بازنویسی کتب خطی رخ میداده، برخی به اشتباه آن را «السابع صفر» خوانده و بازنویسی کرده باشند. بنابراین شاید تاریخ صحیح، روز ١٧/ذی الحجه باشد.
پس به هر حال تاریخ ٧/صفر به عنوان سالروز ولادت امام کاظم(علیه السلام)، نه تنها مؤیدی در منابع دست اول ندارد بلکه آنچه از این منابع استفاده میشود نادرستی این قول است.
و اما سال ولادت امام کاظم(علیه السلام) که آیا سال ۱۲۸ بوده یا ۱۲۹؟
از آنجا که ماه ذی الحجه آخرین ماه سال قمری است لذا گاهی از سوی برخی ناقلانِ اخبار این کمدقتی پیش آمده که حوادث ماه ذی الحجه را با ذکر شمارۀ سال بعد نقل کردهاند.
میلاد امام کاظم(علیه السلام) نیز چون در ماه ذی الحجه و خصوصاً در نیمۀ دوم آن یعنی در روزهای پایانی سال واقع شده احتمالاً به همین خاطر در بعضی نقلها بجای سال ۱۲۸، به اشتباه سال ۱۲۹ گفته شده.
📓 مجموعۀ مصاحبهها: ٤٦٨، ٤٧٠ و ٤٧١. استاد غروی
#حدیث_روز
💠امام علی علیه السلام:
🌺 لذتبخش ترین زندگی، رها کردن تجملات است.
📚تصنیف غررالحکم، ص 478