#هــــــــدیه ایرانسل
شارژ هدیه شماره چهارم☝️
وارد گوشیتون کردید به آید زیر اطلاع بدید👇👇
@khosravi11253
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
↙️کانال #نهج_البلاغه(ادای حق کلام) 👇
╔🌸🍃═════╗
http://eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f
╚═════🍃🌸╝
#هــــــــدیه ایرانسل
شارژ هدیه شماره پنجم☝️
وارد گوشیتون کردید به آید زیر اطلاع بدید👇👇
@khosravi11253
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
↙️کانال #نهج_البلاغه(ادای حق کلام) 👇
╔🌸🍃═════╗
http://eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f
╚═════🍃🌸╝
🔴🔴دوستانی که برنده میشن حتما حتما تو پیوی اطلاع بدن که اسکرین شاتشونو بذارم کانال☺️
@khosravi11253
@khosravi11253
یــــــــــــــــــاعـــــــــــــــــــــــــــــــلی علیه السلام
مداحی آنلاین - زیر پای علی سر بزار - طاهری.mp3
8.41M
🌸 #میلاد_امام_علی(ع)
💐زیر پای علی سر بزار
💐یه سری تو سرها در بیار
🎤 #محمدرضا_طاهری
👏 #سرود
👌فوق زیبا
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
↙️کانال #نهج_البلاغه(ادای حق کلام) 👇
╔🌸🍃═════╗
http://eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f
╚═════🍃🌸╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 #صلوات_خاصه امام علی (علیه السلام)
🌺 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى أَمِيرِالمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طالِبٍ، أَخِي نَبِيِّكَ وَوَلِيِّهِ، وَناصِرِهِ وَوَصِيِّهِ وَوَزِيرِهِ، وَمُسْتَوْدَعِ عِلْمِهِ، وَمَوْضِعِ سِرِّهِ، وَبابِ حِكْمَتِهِ، وَالنّاطِقِ بِحُجَّتِهِ، وَالدّاعي إِلى شَرِيعَتِهِ، وَخَلِيفَتِهِ في أُمَّتِهِ، وَمُفَرِّجِ الكَرْبِ عَنْ وَجْهِهِ، قاصِمِ الكَفَرَةِ، وَمُرْغِمِ الفَجَرَةِ، الَّذي جَعَلْتَهُ مِنْ نَبِيِّكَ بِمَنْزِلَةِ هارونَ مِنْ مُوسى. اللَّهُمَّ والِ مَنْ والاهُ، وَعادِ مَنْ عاداهُ، وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ، وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ، وَالْعَنْ مَنْ نَصَبَ لَهُ [العَداوَةَ] مِنَ الأَوَّلِينَ وَالآخِرِينَ، وَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ ما صَلَّيْتَ عَلى أَحَدٍ مِنْ أَوْصِياءِ أَنْبِيائِكَ، يا رَبَّ العالَمِينَ.
💐میلاد باسعادت مولود کعبه، مظهر علم، عزت، عدالت، سخاوت و شجاعت حضرت علی علیه السلام، مبارک باد🌹
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
↙️کانال #نهج_البلاغه(ادای حق کلام) 👇
╔🌸🍃═════╗
http://eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f
╚═════🍃🌸╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو قرآن میشه پیداکرد، علی رو سوره به سوره...
رضا هلالی👌👌
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
↙️کانال #نهج_البلاغه(ادای حق کلام) 👇
╔🌸🍃═════╗
http://eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f
╚═════🍃🌸╝
💠 امام علی(عليه السلام) فرمود: براى پستى اين دنيا (ى فريبنده پرزرق و برق) همين بس كه تنهاجايى است كه معصيت خدا در آن مى شود، و براى رسيدن به پاداش هاى الهى راهى جز ترك آن نيست.
📚 نهج البلاغه حکمت 385
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
↙️کانال #نهج_البلاغه(ادای حق کلام) 👇
╔🌸🍃═════╗
http://eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f
╚═════🍃🌸╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 استوری ولادت #امام_علی عليه السلام
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
↙️کانال #نهج_البلاغه(ادای حق کلام) 👇
╔🌸🍃═════╗
http://eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f
╚═════🍃🌸╝
#یادداشت_تبلیغی
💠 عدالت و حکومت از دیدگاه علی (ع) | بخش اول
✍️ با اندک تأملی در کلمات و بیانات امام علی (علیه السلام) به روشنی این نکته به دست میآید که مسأله «عدالت و حکومت»، جایگاه خاص و اهمیت ویژهای نزد آن امام بزرگوار داشته است. این دو مقوله به حدی مهم است که اگر تمام تلاشها و مجاهدات علی (علیه السلام) را در راه تحقق آن بدانیم سخنی به گزاف نگفتهایم. حکومت بدون عدالت برای آن حضرت، از آب بینی حیوان یا کفش کهنه، کم بهاتر مینمود.
💢 مشاهده ادامه مطلب در لینک زیر:
👇👇👇
https://www.balagh.ir/content/14128
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
↙️کانال #نهج_البلاغه(ادای حق کلام) 👇
╔🌸🍃═════╗
http://eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f
╚═════🍃🌸╝
www-balagh-ir-u1n2442.mp3
530.3K
💠 عظمت حضرت امیر (سلام الله علیه)
🎙 آیت الله بهجت (ره)
🆔〰〰〰〰〰〰〰〰〰
↙️کانال #نهج_البلاغه(ادای حق کلام) 👇
╔🌸🍃═════╗
http://eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f
╚═════🍃🌸╝
#یادداشت_تبلیغی
💠 عدالت و حکومت از دیدگاه علی (ع) | بخش دوم
✍️ علائم و نشانههای ظلم از دیدگاه علی (ع)
🔹 امام المتقین علی (علیه السلام) برای شناخت شخص ظالم و ستمگر، ملاک معینی را به پیروان خویش آموختند: «لِلظَّالِمِ مِنَ الرِّجَالِ ثَلَاثُ عَلَامَاتٍ: یَظْلِمُ مَنْ فَوْقَهُ بِالْمَعْصِیَةِ وَ مَنْ دُونَهُ بِالْغَلَبَةِ وَ یُظَاهِرُ الْقَوْمَ الظَّلَمَةَ؛ افراد ستمگر سه نشانه دارند: معصیت نسبت به مافوق (خداوند)؛ ظم و ستم به زیر دست با غلبه بر او؛ و پشتیبانی از گروه ظالم».
💢 مشاهده ادامه مطلب در لینک زیر:
👇👇👇
https://www.balagh.ir/content/14129
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
↙️کانال #نهج_البلاغه(ادای حق کلام) 👇
╔🌸🍃═════╗
http://eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f
╚═════🍃🌸╝
مداحی آنلاین - زیر پای علی سر بزار - طاهری.mp3
8.41M
🌸 #میلاد_امام_علی(ع)
💐زیر پای علی سر بزار
💐یه سری تو سرها در بیار
🎤 #محمدرضا_طاهری
👏 #سرود
👌فوق زیبا
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
↙️کانال #نهج_البلاغه(ادای حق کلام) 👇
╔🌸🍃═════╗
http://eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f
╚═════🍃🌸╝
www-balagh-ir-u1n2442.mp3
530.3K
💠 عظمت حضرت امیر (سلام الله علیه)
🎙 آیت الله بهجت (ره)
🆔〰〰〰〰〰〰〰〰〰
↙️کانال #نهج_البلاغه(ادای حق کلام) 👇
╔🌸🍃═════╗
http://eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f
╚═════🍃🌸╝
♨️ سوال: با توجه به بازگشت حضرت زینب (سلام الله علیها) از شام به مدینه، چرا قبر ایشان در شام است؟
✍️ پاسخ:
✅ چگونگی رحلت و محل دفن بدن مطهر حضرت زینب (س) روشن نیست. در مورد محل دفن پیکر مطهر آن حضرت سه قول وجود دارد:
🔸 ۱ـ قبر حضرت در محلی به نام «راویه» در یک فرسخی دمشق میباشد، که الان به نام زینبیه معروف است. اینان بر این عقیدهاند که چون در مدینه قحطی و تنگدستی شدیدی به وجود آمد و عبدالله جعفر (شوهر حضرت زینب) هرچه داشت، به دیگران بذل و بخشش کرد و دیگر چیزی برای کمک و احسان به دیگران نداشت، ناراحت و در رنج بود که همراه زینب از مدینه به شام رفت و در آن جا درگذشت.(۱)
🔸 ۲ـ حضرت زینب در قاهره، پایتخت مصر، مدفون است. بقعه و بارگاه مجلّلی در همان جا به نام حضرت موجود است. اینان بر این باورند که چون حضرت زینب در مدینه مردم را علیه حکومت بنی امیه تحریک میکرد، یزید دستور داد که او را از مدینه تبعید نمایند. حضرت مصر را انتخاب کرد. حاکم مدینه او را همراه عدّه دیگری از زنان بنی هاشم به مصر فرستاد. وی همان جا از دنیا رفت. (۲)
🔸 ۳ـ حضرت در قبرستان بقیع در مدینه مدفون است. اینان معتقدند که حضرت پس از ورود به مدینه از شام، همراه اهل بیت در همان جا زندگی کرد. در سال ۶۲ در مدینه درگذشت.(۳) محققانی چون سید محسن امین (نویسنده اعیان الشیعه) و محلاتی (نویسنده ریاحین الشریعه) و علامه بیرجندی (نویسنده کبریت احمر) همین دیدگاه اخیر را پذیرفتهاند اما قبری که در شام است و معروف میباشد که متعلق به زینب کبری، دختر علی است، متعلق به ام کلثوم، همسر مسلم بن عقیل است که بعد از شهادت حضرت مسلم، با عبدالله جعفر ازدواج کرد یا مربوط به ام کلثوم صغرى یا یکی از زنان اهل بیت است که کنیه او ام کلثوم میباشد.(۴) اما کسی که در مصر است، زینب دختر یحیى (۵) نوه امام سجاد است، یا دختر حسن بن زید، از نوههای امام مجتبى (۶).
✍️ دکتر سید جعفر شهیدی، مینویسد:
🔹 «پایان زندگانی شیر زن کربلا روشن نیست. مسلّم است که زینب (س) پس از بازگشت از شام، مدتی دراز زنده نبود، چنان که مشهور است سال شصت و دوم از هجرت به جوار حق رفته است. در کجا؟ مدینه؟ دمشق؟ قاهره؟ هر یک از نویسندگان سیره برای درستی رأی خود، دلیلی و یا دلیلهایی آورده است... این زیارتگاهها (شام و مصر) از مصادیق بیوتی است که نام خدا در آن ها به بزرگی یاد میشود و دوستداران اهل بیت یا خلوص نیّت فراوان، مراتب ارادت خود را به کسی که آن مزار به نام اوست، بیان میدارند و با پیغمبر خود و خانواده او تجدید عهد میکنند.» (۷)
👈 تفاوتی ندارد که سرانجام سفر زینب (س) عقیله بنی هاشم، به دمشق بوده یا مصر. تفاوتی ندارد که خورشید کجا غروب کرده است. آنچه اهمیت دارد، شعاع آن آفتاب روشنی بخش است که در طول زمان غروب نمیکند.به او سلام میفرستیم.
📚 پینوشتها:
۱. وسیلة الدارین، ص ۴۳۳؛ سید ابراهیم موسوی زنجانی، ریاحین الشریعه، ذبیح الله محلاتی، تهران، اسلامیه، ج ۳، ص ۳۷.
۲. ریاحین الشریعه، ج ۳، ص ۳۴.
۳. اعیان الشیعه، سید محسن امین، بیروت، دار التعارف للمطبوعات، ۱۴۱۸ ه ق، چاپ پنجم، تحقیق سید حسن امین، ج ۱۱، ص ۶۳.
۴. اعیان الشیعه، ج ۱۱، ص ۵۸.
۵. همان، ص ۶۷.
۶. ریاحین الشریعه، ج ۳، ص۳۴ - ۳۶.
۷. زندگانی حضرت فاطمه(ع)، ص ۲۶۲.
🆔〰〰〰〰〰〰〰〰〰
↙️کانال #نهج_البلاغه(ادای حق کلام) 👇
╔🌸🍃═════╗
http://eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f
╚═════🍃🌸╝
حجه الاسلام والمسلمین میرزا محمدی_روضه حضرت زینب-1579583649.mp3
8.26M
▪️مرثیه و روضه▪️
🔻روضه جانسوز🔻
#حضرت_زینب سلام الله علیها
🔘 #استاد_میرزا_محمدی
📓مرثیه #حضرت_زینب_کبری سلام الله علیها
┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈
🌖#جهانِ_پس_ازمرگ
eitaa.com/joinchat/787349625C44347bd843
💠 امام علی(عليه السلام) فرمود: هركس براى رسيدن به چيزى تلاش كند يا به همه آن مى رسد يا به قسمتى از آن چيز.
📚 نهج البلاغه حکمت 386
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
↙️کانال #نهج_البلاغه(ادای حق کلام) 👇
╔🌸🍃═════╗
http://eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f
╚═════🍃🌸╝
هر تلاشى سرانجام به نتيجه مى رسد، كم يا زياد:
امام(عليه السلام) در اين كلام نورانى اشاره به تأثير جدّ و جهد بر وصول به مقاصد عالى كرده، مى فرمايد: «هركس براى رسيدن به چيزى تلاش كند يا به همه آن مى رسد يا به قسمتى از آن»; (مَنْ طَلَبَ شَيْئاً نَالَهُ أَوْ بَعْضَهُ).
بدون شك براى رسيدن به مقصود، عوامل زيادى بايد دست به دست هم بدهند ولى در ميان همه آن عوامل، نقش تلاش و كوشش از همه پررنگ تر است و تجربه نيز همين را نشان مى دهد كه بزرگان دنيا كه به مقاصد عالى دست يافته اند براثر كار و كوشش و تلاش فراوان بوده و حتى مخترعان و مكتشفان كه توانسته اند نيروهاى مختلف جهان طبيعت را به تسخير خود درآورَند، بر فراز آسمان پرواز كنند و يا به بعضى از كرات بالا برسند، در اعماق درياها سير كرده و ذخاير آن را كشف نمايند، نيروى اتم را در اختيار بگيرند و از آن براى مقاصد صلح جويانه استفاده كنند، به كشفيات فراوانى در علوم مختلف دست يابند و درهاى گنجينه هاى علوم را بگشايند، همه اين ها در سايه تلاش و كوشش و استقامت و پشتكار است.
شبيه آنچه در گفتار حكيمانه بالا آمد در افواه دانشمندان مشهور است گاه به عنوان حديث از آن ياد مى شود و گاه به عنوان يك ضرب المثل عام و آن اين كه «من طلب شيئاً وَ جَدَّ وَجَد; كسى كه چيزى را طلب كند و جديت درباره آن داشته باشد آن را خواهد يافت» و نيز گفته اند: «مَن قَرَعَ باباً و لَجَّ وَلَج; كسى كه درى را بكوبد و اصرار كند سرانجام وارد مى شود». و شاعر نيز آن را به پيغمبر اكرم(صلى الله عليه وآله) نسبت داده و مى گويد:
گفت پيغمبر كه چون كوبد درى * عاقبت ز آن در برون آيد سرى
شبيه آنچه در بالا آمد با تفاوتى در غررالحكم از على(عليه السلام) نقل شده است كه فرمود: «مَنِ استَدام قَرْعَ البابِ وَ لَجَّ وَلَج; كسى كه كوبيدن در را ادامه دهد و اصرار كند وارد مى شود».[1]
تفاوتى كه گفتار حكيمانه مورد بحث با ساير آنچه در اين زمينه نقل شده، دارد اين است كه امام(عليه السلام) مى فرمايد: اگر به تمام آنچه مى خواهيد، نائل نشويد لااقل به بخشى از آن خواهيد رسيد و اين نكته حائز اهميت است كه معمولا انسان به طور كامل ناكام نمى شود، گاه به تمام آنچه مى خواهد بر اساس سعى و كوشش مى رسد و گاه حداقل به بعضى از آن نائل مى شود.
در حديث مشابهى نيز از پيغمبر اكرم(صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: «ومَن يُكْثِر مِنْ قَرْعِ بابِ المَلِك يُفْتَحُ له; كسى كه بسيار درِ خانه پادشاه (خداوند عالم هستى) را بكوبد سرانجام براى او گشوده خواهد شد».[2]
اين نكته نيز حائز اهميت است كه گاه براى رسيدن به مقصود كوشش فردى نتيجه بخش نيست و بايد از ديگران نيز در امور عمومى كمك گرفت، پيدا كردن اعوان و انصار و ياران نيز نتيجه طلب و تلاش و كوشش انسان است، بنابراين آنچه در اين گفتار حكيمانه آمد با آنچه در خطبه 5 نهج البلاغه آمده كه مى فرمايد: «أَفْلَحَ مَنْ نَهَضَ بِجِنَاح; كسى كه با كمك ياران قيام كند رستگار و پيروز مى شود» منافاتى ندارد.
آخرين نكته اى كه لازم مى دانيم در اين جا يادآور شويم اين است كه آنچه در كلام امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه آمده حكم غالبى است چرا كه ممكن است در بعضى از موارد، مطلوب انسان به قدرى پيچيده و مشكل باشد و يا گاهى غير ممكن به نظر برسد كه با تلاش و كوشش فراوان نيز به آن دست نيابد.[3]
***
پی نوشت:
[1]. غررالحكم، ح 3758.
[2]. اعلام الدين، ص 192.
[3]. سند گفتار حكيمانه: اين كلام شريف را ميدانى در مجمع الامثال آورده است، صاحب كتاب مصادر بعد از ذكر اين مطلب مى گويد: ما بارها گفته ايم كه ميدانى كتابش را از كتب پيشينيان گردآورى كرده (نه از نهج البلاغه) و قاضى قضاعى نيز در كتاب دستور معالم الحكم آن را ذكر كرده است. (مصادر نهج البلاغه، ج 4، ص 280)
〰〰〰〰〰〰〰〰〰
↙️کانال #نهج_البلاغه(ادای حق کلام) 👇
╔🌸🍃═════╗
http://eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f
╚═════🍃🌸╝