حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) محله اکرمیه یزد
+تصاویر شهدا و تصویر حاج قاسم و مرحوم فرج نژاد
قبل از سخنرانیِ حاج آقا، یکی از جوانان در مورد تکلیف حکومت مسلمانان در دوران غیبت و ولایت فقیه و روایات این موضوع صحبت کردند...👌
شب هشتم #محرم
@najafpoormh
هیئت علمدارِ حسین علیه السلام
مؤسس این هیئت شهید مدافع حرم محمدحسین محمدخانی بوده...
مسجد و حسینیه امام سجاد علیه السلام
#محرم
شب هشتم
@najafpoormh
در مُحرّم همه شبها، شبِ قدری دگر است
آری این ماه، شرف بر رمضان هم دارد
*ـ...
هنوز شک داری؟
هنوز این شبها را نشناختی؟
صاحبِ این شبها را چطور؟ شناختی یا نه؟
*ـ ...
این شبها شبهای گداییه
صاحبِ این شبها کریم هست و کریم فرزندِ کریم.
و ما؟
ما همه بیچاره ایم
ما همه یکسر فقریم. فقیر نه؛ فقریم!
محتاج نه، احتیاجیم.
هنوز شک داری؟!
دستهای خالی ات را ببین!"
اما
با کریمان کارها دشوار نیست...
این شبها کریم هایی را صدا میزنیم که گاهی دشمنان هم که صدایشان زدند جواب گرفتند...
دوستان را کجا کنی محروم؟
تو که با دشمنان، نظر داری
پس
حالا که خدا، رحمتِ واسعه اش را واسطه ای کرده بین خود و بندگان،،، حالا که کشتی نجات از کنار ما غرقه های دریای هلاکت در حال عبور است،،،
حالا که چراغ هدایتِ حسین ع در تاریکی دنیای ما نورافشانی می کند،،،
پس حالا که وقتش است
حرکت کنیم***
طفیلِ هستیِ عشقند آدمی و پری
ارادتی بنما تا عنایتی ببری
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ***
دلا بزمِ حسین بن علی دعوت نمیخواهد
اگر خواهی بیا این آمدن منت نمیخواهد
به هنگام عزاداری ریا را دور کن از خود
که اینجا معرفت میخواهد و شهرت نمیخواهد
م.ح.نجف
@najafpoormh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عبارت «حسین را شیعیانش کشتند» دروغ است
@najafpoormh
📜 #متن
#پاسخ_به_سوالات
استاد دکتر محمدحسین #رجبی_دوانی
ویژه ماه #محرم
🚦#سوال : آیا در کربلا اهل بیت علیهم السلام تشنه بودند؟ آیا شب عاشورا غسل کردند؟ آیا نمی شد چاه حفر کنند چون نزدیک به فرات بودند؟ آیا فقط حضرت زینب و حضرت عباس و امام حسین علیه السلام تشنه بودند؟
📍#پاسخ : اهل بیت علیهم السلام در واقعه کربلا تا هفتم محرم مشکلی از نظر آب نداشتند. روز هفتم محرم بود که فرمانی از عبیدالله بن زیاد لعنه الله برای عمر سعد لعنه الله رسید که در آن گفته بود: "آب را روی حسین و کسان او ببند، همانگونه اینها آب را روی خلیفه مظلوم عثمان بستند ."
📍لذا از شب هفتم در حقیقت دسترسی اهل بیت علیهم السلام و اصحاب و یاران امام به آب ممنوع شد.
📍اما نقلی داریم که وقتی مشکل آب پدید آمد، حضرت عباس علیه السلام به همراه حضرت علی اکبر علیه السلام با بیست نفر که مشک هایی در دست داشتند و سی نفر که آنها را حفاظت می کردند هجوم به شریعه بردند و افراد مستقر در شریعه را پراکنده کردند و توانستند با خود آب به خیمه گاه بیاورند.
📍آنچه مسلم هست روز عاشورا این بزرگواران آب نداشتند و غسل هم که گفته شده در این سوال آمده که آیا شب غسل کردند، خیر صبح روز عاشورا هست که غسل صورت می گیرد در این که ما این نقل را داریم شکی نیست.
📍اینکه گفتند که آیا نمیشد چاه حفر کرد؟ باید بگوییم حتی نقلی داریم که چاهی هم حفر شد، اگر چه ذکر شده است که بعد قوای دشمن آمدند این چاه را پر کردند و مانع استفاده شدند ولی به نظر می رسد که از این چاه آب هم استخراج کرده اند ولی ظاهرا این آب قابل شرب نبوده و می توانستند با آن غسل کنند و وضو بگیرند ولی قابل خوردن نبوده است.
📍لذا از صبح عاشورا تا عصر عاشورا همگی تشنه هستند و اختصاص هم به امام حسین وحضرت زینب و حضرت عباس علیهم السلام ندارد بلکه همه ی اصحاب حضرت و همه ی اهل حرم و کودکان همه اینها تشنه بودند و مشکل بسیار سنگین شده بود بخصوص که هوا گرم بود. به ویژه برای کسانی که می جنگیدند چون زره و کلاه خود های آهنی بر سر داشتند و این خود بر عطش آنها می افزود...
📲 @najafpoormh
6.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این قسمت از سخنرانی آیت الله وحید خراسانی در سالهای اخیر مستمسک ترویج قمهزنی و آسیب زدن به بدن در عزاداریها شده است.
در این کلام آیت الله وحید خراسانی به نفی افراط از عزاداری میپردازد و آنچه مردم انجام میدهند تفریط میداند. ایشان برای اثبات سخن خویش به فتوای میرزای نائینی استناد میکند. ولی عجیب آن است که مرحوم میرزا در فتوایش مراتبی از جراحت سر را افراط معرفی میکند و از آن نهی میکند. ترجمه قسمتی از فتوای میرزا چنین است: "...اقوی جواز آن است در صورتی که از ضررش محفوظ باشند، بدین صورت که تنها خون از پیشانی بیرون بیاید و صدمهای به استخوان آن وارد نشود و همچنین به صورت عادی خونی که از بدن خارج میشود، آنقدر نباشد که به بدن ضرر بزند و اموری مانند اینها..."
در تحلیل زمانی فتوای مرحوم میرزای نائینی نیز باید به این نکته توجه داشت که این فتوا کمتر از دو سال بعد از تسلط کامل آلسعود و وهابیت بر حجاز و تخریب مراقد بقیع صادر گشته است، و غالب مراجع نجف -غیر از مرحوم سید ابوالحسن اصفهانی- هیچگونه حرکت اصلاحی در میان شیعه و چنددستگی آنها را در آن شرایط به صلاح نمیدانستهاند.
چنانچه شیخ محمد حسین کاشفالغطاء که قبلا فتوا به تحریم قمهزنی داشت و حتی در اواخر عمر آن را دوباره تأیید نمود، در آن شرایط فتوی به جواز میدهد و در توضیح سخن خود میآورد:
" ...حمله و تهاجم دشمنان از هر ناحیه و مکانی ما را کفایت میکند و نباید به اختلاف میان یکدیگر مشغول شویم. امروز بر ما واجب است که حادثه مدينه و تخریب قبور ائمه بقیع(ع) دغدغه و نگرانی ما باشد که از هر اختلافی باز میدارد..."
......
@azadpajooh