eitaa logo
محمدحسین نجف پور🇵🇸
185 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
805 ویدیو
27 فایل
یــا رَب از اَبـــــــــرِ هـدایـــت بـرسـان بـارانـے ☁☔ پیـش تـَـر زآنـکه چــو گـــَردی زِ میـان برخیـزم🍃 @najafpoormh ارتباط با مدیر؛ @najafpoormhn محمدحسین نجف پور
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام و وقت بخیر😊 در مورد دعا برای رهبری (: اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای) در قنوت نماز سوال شده بود،،،🤲🤔 در جواب، میشه به چند نکته اشاره کرد؛⏬ 🛑نکته اول اینکه در قنوت حتی میشه به زبان فارسی دعا کرد، و مُبطل نماز نیست اصلا خودِ قنوت ،مستحبه،،، اگه کسی حتی عمدا قنوت را نخونه بازم نمازش درسته،،، اصلِ قنوت و این که دعای قنوت چی باشه دست خودِ نمازگزاره،،، ❇️ راوی از امام صادق(ع) در مورد مضامین دعای قنوت می‌‌پرسد، حضرت می‌‌فرماید: هر دعایی که بر زبانت جاری شد می‌‌توانی بخوانی من دعای خاصی(را لازم) نمی‌‌دانم. ((شیخ حر عاملی، وسائل‏ الشیعة، ج 6، ص 277، «عَنْ إِسْمَاعِیلَ بْنِ الْفَضْلِ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) عَنِ الْقُنُوتِ وَ مَا یُقَالُ فِیهِ فَقَالَ مَا قَضَى اللَّهُ عَلَى لِسَانِکَ وَ لَا أَعْلَمُ فِیهِ شَیْئاً مُوَقَّتاً».)) 🛑نکته دوم این که شاید برای سوال کننده ،به کاربردنِ عنوانِ (امام) برای آیت الله خامنه ای سوال برانگیز بوده،، کلمه ی امام ، عربی هست نه فارسی. عنوانِ (امام) در بین ما ایرانی ها در اصل برای امام علی ع تا امام زمان عج به کار برده میشه، بعضی ها با این نگاه که سراغ بقیه ی استعمالات این کلمه میرن و میبینن به خیلیهای دیگه هم (امام)گفته شده ،براشون شبهه و سوال پیش میاد... از امام فخر رازی، امام غزالی ،امام احمدحنبل... تا امام موسی صدر و امام خمینی و امام خامنه ای ،،،، (حتی در مورد آیت الله بهجت هم بنده دیدم ک نوشتن؛ امام بهجت) ❇️امام: [اِ] (ع ص، اِ) مقتدا، رئيس باشد يا غير رئيس. (منتهي الارب). پيشوا. (آنندراج). پيشرو. (فرهنگ فارسي معين) ❇️در قرآن در آیه ۷۴سوره فرقان خداوند یکی از ویژگی های بندگان واقعیش(؛عباد الرحمن) را این ویژگی میدونه که اونها کسانی هستن که اینجوری دعا میکنن ؛ خدایا ما را برای متقین ، امام قرار بده (و اجعلنا للمتقین اماماً). پس ما هم دعا کنیم به این جایگاه برسیم... ❇️بعضی ها در زمان خودشون پیشوا و امام بودند مثل امام خمینی رحمةالله علیه، و این زمان مثل امام خامنه ای حفظه الله که در جایگاه ولایت فقیه هم هستن ❇️به قول علامه حسن زاده آملی در کتاب( انسان در عرف عرفان) که در مورد رهبری میگن ؛( اُسوه ی زمان/ ولیّ به حق/ ...) (در اولین قسمتِ این کتاب [قسمتِ تقدیمنامه] تعابیر جالب توجهی در مورد رهبری دارند) خلاصه در مورد کلمه ی امام ، بین مردم عادی خیلی وقته سوالات مطرحه والبته جوابِ این ابهامات زیاده،،، 🛑و نکته ی آخر، دعا برای رهبر انقلاب از مصادیقِ تولّی هست، که تولّی و تبرّی ، واجبات دین هست... همراه عباداتِ جمعی و ظاهریمون باید تولی و تبری باشه،،، مثل شعارهایی که اوایل انقلاب توی مساجد، بعداز نماز فراگیر بود و اما الان متاسفانه کمتر شده... و در رأسِ تبری؛ برائت از طاغوت و شعار مرگ بر آمریکا. میتونیم تبری هم بیاریم تو قنوت نمازمون.👌هم تولی هم تبری ❇️اینجور دعاکردنها یه جور توفیق هم هست، و عبادت را کامل تر و پرثواب تر میکنه😍😇 ✍محمدحسین نجف پور @najafpoormh
انسان در عرف عرفان رسالۀ حاضر درباره موضوع انسان در عرف عرفان از دیدگاه قرآن کریم و اخبار وسائط فیض الهی است که توسط علامه حسن‌زاده آملی در چهار فصل با عناوینی در تعریف انسان، مراد از عرفان در موضوع رساله، تمثلات و القائات سبّوحی و اصول ایقانی تدوین شده است. نویسندۀ ارجمند این اثر را مانند سایر آثار عالمانۀ خویش، ساده و در خور همگان به رشته تحریر درآورده است. مراد از عرفان در موضوع رساله، عرفان به توحید صمدی و همچنین عرفان اصیل انسان‌ساز، منطق وحی به نام قرآن کریم است و آنچه را که امامان معصوم (ع) در بیان این امر فرموده‌اند، در واقع همۀ آن­ها تفسیر انفسی قرآن کریم‌اند. انسان را نیز در عرف منطق، حیوان ناطق تعریف کرده‌اند؛ اما انسان در عرف عرفان کسی است که لیاقت‌ها و قابلیت‌هایی دارد که چون به فضیلت برسند و او را متّصف به صفات ربوبی و محاسن اخلاق و محامد آداب کنند، او دیگر همان حیوان ناطق نیست؛ بلکه انسان واقعی حقیقی است. نویسنده برخی رویدادهای سلوک عرفان عملی خود را نیز در نیمۀ کتاب شرح داده و سپس در نیمۀ دیگر، اصول مستنبط از آنها و متفرّع بر آنها را بیان کرده است. @najafpoormh
بررسی افکار هیوم و راسل👆 از علامه محمدتقی جعفری 🏳ببرتراند راسل فیلسوف و مورخ برتانیایی 💠رهبرانقلاب ‼️قانونگذاری، ولایت است - یک ولایت الهی است؛ ریشه در ولایت الهی دارد - برخاسته و پدید آمده از ولایت الهی است. این مردم‌سالاری دینی که ما می‌گوییم، معنایش این است؛ یعنی نماینده مجلس شورای اسلامی از این طریقی که در قانون اساسی برای مجاری اعمال ولایت الهی معین شده، یک ولایتی پیدا کرده است که این شد یک تکلیف. بنابراین آنچه که در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود، برای منِ شخصی و نوعی واجب‌الاتّباع است و بایستی بر طبق او عمل کنم. این مبنا، مبنای اسلامی است. در نگاه افرادی که از این مبنای اسلامی دورند، وقتی که به مسئله نگاه می‌کنید، میبینید تناقض و تهافت زیاد است. یک روز که آراء مردم به نفع یک جماعتی باشد، آراء مردم و جمهوریت اهمیت پیدا می‌کند، اگر یک روزی مردمی که می‌خواهند این ولایت را طبق دستور قانون اساسی به یک شخصی تسلیم کنند، بر خلاف نظرشان بود، آن وقت اسم این آراء عمومی، اسم این جمهوریت، میشود عوام‌گرایی؛ توده‌گرایی! و شرح مبسوطی درباره‌ی غلط بودن نظر توده داده می‌شود، که گاهی میبینید که در نوشته‌‌ها از فلان نویسنده‌ی قرن سوم چهارم اسلامی گرفته، تا فلان نویسنده‌ی مسلمان، تا زمان ما؛ برتراند راسل و نمی‌دانم گوستاو لوبون درباره‌ی خطرات آراء عامه و تسلط عامه می‌نویسند که فلان کس اینجور گفت که نظر عامه اصلاً غلط است؛ خطاست، اما اگر چنانچه به نفع خودشان باشد، آن وقت اذعان می‌کنند؛ قبول می‌کنند! ۸۷/۳/۲۱ @Jahade_tabein
هدایت شده از پاورقی
14.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رضا پهلوی از کجا شروع کرد؟!!🙄 📝 پاورقی 📌 هر روز 🕗 ساعت ۱۹:۵۰ 📺 شبکه دو سیما 🔴 پاورقی | @pavaraghi_tv2
محمدحسین نجف پور🇵🇸
رضا پهلوی از کجا شروع کرد؟!!🙄 📝 پاورقی 📌 هر روز 🕗 ساعت ۱۹:۵۰ 📺 شبکه دو سیما 🔴 پاورقی | @pavarag
سلام دوستان این کانال را عضو بشید 👆و برنامه ش را ببینید حتما و توصیه کنید بقیه هم ببینن مخصوصا اونهایی که تحت تاثیر تبلیغات (غربزدگی و خودتحقیری) قرار گرفتند... آقای شهبازی قبلا هم مسابقه تلویزیونی را راه انداخته بود و مجریش بود ، اون برنامه ش هم مثل این برنامه ی عالی و جدید و لازم و موثر بود
ولادت مولا نزدیکه و یک شعرِ عالی تو راهه👌😇
ع عمری پدرم گفت که فرزندِ خَلَف باش یعنی که فقط بندهٔ سلطانِ نجف باش
ذره ذره همه دنیا به جنون آمده بود روح از پیکره ی کعبه برون آمده بود . روشنا ریخت به افلاک حلولش آن روز کعبه برخاست به اجلال نزولش آن روز . عشق او بر دل سنگیِ حرم غالب شد قبله مایل به علی بن ابی طالب شد . از دل خانه علی رفت و حرم با او رفت کعبه در بدرقه‌ اش چند قدم با او رفت . قفس کعبه شکسته‌ ست دم پرواز است برو از کعبه که آغوش محمد باز است . آینه هستی و با آینه باید باشی خانه زادِ پسر آمنه باید باشی . همه‌ ی غائله‌ ها گشت فراموشِ نبی کودکی‌ های علی پر شد از آغوش نبی . مستی اهل سماوات دو چندان شده است عطر گیسوی علی خورده به تن‌ پوش نبی . تا بچیند رطب تازه‌ای از باغ بهشت رفته دردانه ی کعبه به سر دوش نبی . که نبی بوده فقط این همه سرمست علی که علی بوده فقط آن همه مدهوش نبی . چشم در چشم علی ، آینه در آیینه حرف‌ ها می‌ زند اینک لب خاموش نبی . دور از من مشو ای محو تماشای تو من نگران می‌شوم از دور شدن‌ های تو من . من به شوق تو سکوتم ، تو فقط حرف بزن وحی می‌ ریزد از آهنگ لبت ، حرف بزن . می‌ نشینم به تماشای تو تنها ، آری هر زمان خسته‌ ام از مردم دنیا ، آری . بر مکافات زمین با تو دلم غالب شد همه ی دهر اگر شعب ابی طالب شد . خوب شد آمدی ای معنی بی همتایی بی تو هر آینه می‌ مردم از این تنهایی . دین اسلام در آن روز که بازار نداشت یوسفی بود ولی هیچ خریدار نداشت . اول آن کس که خریدار شدش حیدر بود باعث گرمی بازار شدش حیدر بود . وحی می‌ بارد و من دوخته‌ ام دیده به تو تو به اسلام ؟ نه ! اسلام گراییده به تو . در زمین دلخوش از اینم که تویی همسفرم از رسولان دگر با تو اولوالعزم‌ ترم . می‌ رود قصه‌ ی ما سوی سرانجام آرام دفتر قصه ورق می‌ خورد آرام آرام … شاعر: سید حمیدرضا برقعی