🔴تحلیلگر هندی مسائل ژئوپولیتیک : من تا به حال خیلی از واژهی «دلار زدایی» استفاده میکردم.
🔹 ولی رئیسی، رئیس جمهور ایران، یک ایدهی جدید به من داد : «آمریکا زدایی»
🔹 این بهتره، چون جهان نه تنها باید دلار آمریکا را کنار بگذارد، بلکه مدل آمریکایی برای اقتصاد، سیاست خارجی، نظام درمانی، زیرساخت، آموزش و حتی ارزشهای اجتماعی را هم باید کنار بگذارد.
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇
@BDON_SANSOR
ــــــــــــــــــــــــــــــ.. @najafpoormh
5.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تو فیلم سخنرانی زلنسکی تو سازمان ملل صندلیها خالی بوده، اومدن فیلمای قدیمی رو روش میکس کردن ولی حواسشون نبوده خود زلنسکی تو فیلمای قدیمی روی صندلی نشسته (ثانیه ۱۴) داره به سخنران گوش میده😂
همینقدر دروغسازی میکنند
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇
@BDON_SANSOR
ــــــــــــــــــــــــــــــ.. @najafpoormh
رستمعلي جان امروز تو پدر شدي
✍️نامه دردناک شهید رستمعلی آقا باباپور
▫️ در هشتمین روز کمین، گلوله تک تیرانداز نشست وسط دو اَبروی رستمعلی و پیشانیش را شکافت.
صدای یا زهرایش بلند شد و مغزش پاشید روی تنم و کیسه های کمین، با پشت سر آرام نشست روی زمین، سریع عکس گرفتم، به سه ثانیه نکشید که شهید شد.
▫️ناگهان از توی کانال یک نفر داد زد که رستمعلی نامه داری
▫️فرمانده نامه را گرفت و باز کرد،
از طرف همسرش بود ، نوشته بود :
رستمعلي جان، امروز تو پدر شدي، من هول شدم، سلام، واي نمي داني چقده قشنگه، بابا ابوالقاسم، نام پسرت رو گذاشته مهدي. من گفتم: تو باباي رستمعلي هستي. صاحب اختياري. گذاشت مهدي. بخدا عين خودته. كشيده و سبزه و ناز، مياي؟ بايد بياي. شنيدم عمليات شده، راديو گفت: فاو گرفتين، اين فاو چي هست؟ چي داره كه ولت نمي كنه؟ تلويزيون نشان داد، هي نگاه كردم. آخه شماها همه مثل هم هستيد. مهدي بهانه باباش و مي گيره، تو روجان مهدي بيا، دلم بد جوري تنگ شده. يه تكه پا بيا، بعد برو... جنگ كه فرار نمي كنه، ناسلامتي بابا شدي ها، چند روز پيش از جهادسازندگي آمده بودند پي ات. يه اخطاريه دستشان بود. زدم زير خنده ميخوان اخراجت كنند. مگه نگفتي شان كه جبهه ائي، ننه ات راه برا مهدي رو مي بوسه، همه سلام دارند. زود ميائي، منتظرتم خيلي... باشه.
دوستت دارم
زهرا
〰〰〰
*راوي:غلامعلي نسائي
https://defapress.ir/fa/news/127739/%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%8A-%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%AA%D9%88-%D9%BE%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%8A
@najafpoormh
〰〰〰〰〰
محمدحسین نجف پور🇵🇸
رستمعلي جان امروز تو پدر شدي ✍️نامه دردناک شهید رستمعلی آقا باباپور ▫️ در هشتمین روز کمین، گلوله ت
شب شهادت امام حسن عسکری علیه السلام هست،،، حیفم اومد که از این خاطره ی این شهید دفاع مقدس بگذرم...
شرمنده شون نشیم...
شفاعتشون نصیبمون بشه ...
برای هم دعای شهادت کنیم
التماس دعا
#مستند "تاج و باج" روایت تاراج آثار تاریخی ایران توسط آمریکاییها
https://telewebion.com/episode/0x8bf6544
@najafpoormh
سوغاتی رئیسی از آمریکا چیست و
چگونگی دزدیده شدن آن را در دوره رضاخان در این مستند مشاهده میکنید.
@najafpoormh
(مستند خوبی بود
خدا قوت به سازندگان
اما یه اشتباه در این مستند بود
بین دقیقه ۱۲ الی ۱۳ ذکر میشه ۳۰ هزار لوح کشف شده متعلق به دوره عیلامی هست که اشتباهه
۳۰ هزار لوح متعلق به دوره هخامنشیان می باشد.
گروه پژوهشی آرتا)
#کتاب
(نهم ربیع، جهالتها، خسارتها)
@najafpoormh
محور اصلی این اثر، آسیب شناسی وحدت و انسجام اسلامی می باشد و نهم ربیع آفات و آسیب های آن به اتحاد اسلامی مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.
متاسفانه بعضی از رسوم سنت هایی که در میان برخی از شیعیان به جا مانده است، نه تنها ریشه و اساس محکم و قابل استنادی ندارند بلکه خسارت های فراوانی به جامعه مسلمان و وجهه ای که کشورمان در جهان اسلام دارد، می زند. در این میان وظیفه کتاب و نویسنده ها که باید روشنگر باشند و چراغی برای روشن کردن راه، پر رنگ تر می شود تا با پرداختن به این دست موضوعات تیرگی ها و غبار را از چهره سنت های نادرست بزدایند.
یکی از کتاب های بسیار خوبی که در همین رابطه و با تحقیق و مجاهدت نویسنده اش نگاشته شده است، همین کتاب است.
@najafpoormh
⚡نُهمربیع مناسبتی از میراث غالیان(بخش اول)
✍مهدی مسائلی
روز نهمربیعالاوّل نزد بعضی از شیعیان به روز کشته شدن خلیفهٔ دوم شهرت یافته است. دراینباره داستانها و افسانههای بسیاری نیز میان آنها رواج یافته که بیشتر آنها را میتوان ساخته و پرداختهٔ فرهنگ عوام دانست.
اما با رجوع به کتابهای تاریخی به این مطلب میرسیم که تمامی آنها به اتفاق اواخر ماه ذیالحجه را بهعنوان ایام کشتهشدن خلیفه دوم معرفی نمودهاند و حتی یک کتاب را نمیتوان یافت که ماه دیگری را برای این واقعه ثبت کرده باشد.
افزون بر این بسیاری از بزرگان و علمای شیعه نیز هنگام بحث از قتل خلیفهٔ دوم، تاریخ آن را در ماه ذیالحجه دانستهاند و حتی بعضی با صراحت قتل او در روز نهمربیع نادرست دانستهاند. شیخ مفید، (درگذشت: ۴۱۳ق)، ابن ادریس حلی (د: ۵۹۸ق)، سید بن طاووس (د: ۶۶۴ق) علامهٔ حلی (د: ۷۲۶ق) شیخ ابراهیم بن علی کفعمی (د: ۹۰۵ق) تعدادی از این علما هستند. (برای مطالعه بیشتر مراجعه شود به: مهدی مسائلی، نهمربیع جهالتها خسارتها، نشر آرما، ص۱۲ تا۲۲)
اما مستند اعتقاد به قتل خلیفه دوم در روز نهمربیع چیست؟
این اعتقاد مستندی جز روایتی مشهور به «رُفع القلم» ندارد. این روایت به یکی از اصحاب امام هادی(ع) به نام احمد بن اسحاق نسبت داده شده است و از طریق او و از قول امام فضیلتهایی را برای این روز بر میشمرد.
در ارزیابی این روایت باید گفت منبع آن کتابهای متأخر شیعه مربوط به قرن هشتم به بعد هستند که اتقان و اعتبار روایی ندارند. سند این روایت نیز از جهات مختلفی ضعیف و غیرقابلاعتماد است و افزون بر وجود راویان ناشناختهای که منحصر به این روایت هستند، افتادگی تعدادی از راویان نیز بر ضعف آن میافزاید.(رک: همان، ص۲۲-۳۷)
اما نکته مهم اینکه طبق تحقیقات انجام شده، روایت نهمربیع برگرفته از کتابهای غالیان نُصیریه است که شواهدی در متنِ آن نیز این مطلب را تأیید میکنند. توضیح بیشتر اینکه:
با بررسی کتابهای غالیان نُصیریه در مییابیم، نهمربیع از اعیاد مهم این فرقه از غُلات به حساب میآید که امروزه به اسم علویون در سوریه شناخته میشوند. آقای عمیدرضا اکبری در کانال تلگرامی غلوپژوهی در یادداشتهایی عید نهمربیع را در منابع نُصیریه بررسی کرده است. یادکرد از نهمربیع در منابع نُصیریه مربوط به قرن سوم قمری و اوایل پیدایش این فرقه است. یکی از منابع متقدم نصیریه که به تفصیل به این موضوع پرداخته است، کتاب "سبیل راحة الارواح" معروف به "مجموع الاعیاد" نوشته ابیسعید میمون بن قاسم طبرانی نُصیری( 358-426هـ / 970-1035م) است. وی در ابتدای این کتاب نهمربیع را در کنار نوروز و مهرگان از اعیاد فارسی برمیشمارد و سپس در یک فصل مُجزا دو روایت و دو دعا درباره این روز میآورد. یکی از روایتهای ذکر شده توسط وی تقریباً همان روایتِ مشهوری است که ما در بالا از آن سخن گفتیم و به کتب شیعه امامیه راه یافته است. روایت دیگر که اعتقاداتی همچون تناسخ در آن وجود دارد، نیز با اين روايت از جهت گزارشگری همسنخ است و از یک منشأ داستانپردازی برخوردار است. (طبرانی، مجموعالاعیاد، برلین: ۱۹۴۶، ص۱۳۱-۱۴۸)
شاید کمرنگ بودن گزارههای غالیانه مربوط به خداباوری امامان یا اموری همچون تناسخ علت راهیابی این روایت از نُصیریه به منابع امامیه بوده است. همچنین ناشناخته بودن اکثر راویان آن نزد امامیه، و وجود یک راوی عامی (محمد بن العلاء الهمدانی) و یک راوی امامی (احمد بن اسحاق)، نیز احتمالا در حساسیتزدایی و راهیابی آن به منابع متأخر بیتاثیر نبوده است.
البته با دقت در متن این روایت، خصوصیات مربوط به غُلات نصیریه در آن مشهود است، از جمله اینکه در ابتدای آن آمده است که راویانش درباره ابوخطاب که یکی از بزرگان و اصحابِ سِر غُلات است، با هم اختلاف داشتند و از این جهت به احمد بن اسحاق مراجعه کردند. با این حال، غلات نشانهی بارز و آشکاری در این روايت دارند که
بر انطباقش بر آثار غالیان تردید باقی نمیگذارد و آن فراز معروف رُفعالقلم در این روایت است. حقیقت اینکه غالیان در فرهنگ اسلامی به دو گزاره شناخته میشوند:
۱. اعتقاد به خداباوری نسبت به امامان یا شخصیتهای برجسته اسلامی
۲. گذر از شریعت و نادیده گرفتن قوانین و دستورات الزامی و تحریمی دین( به اصطلاح حلال کردن حرامها و ترویج فرهنگ لاابالیگری)
البته غالیان این محتواها را با توجیهات و لطایفی در قالب روایت به فرهنگ اسلامی و مذهبی وارد میکنند، مثلاً با عنوان ظهور و تجلی خداوند، اعتقاد به خداباوری امامان را توجیه و ترویج میکنند.
>>ادامه یادداشت در بخش دوم>>>
..........
@azadpajooh
ــــــــــــــــــــــــــــــ.. @najafpoormh