فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📸 اینجا اصفهان است و این جشن بزرگ روزهاولیهاست
🌹 امید جاریستــــــ...
👈کودکان را به حفظ و تکرار این سرودها تشویق کنید.
#ماه_رمضان
@najafpoormh
۱۶فروردین سال۱۳۳۶ آغاز فعالیت ساواک
💠رهبرانقلاب:
‼️ساواک ایران به وسیلهی نیروهای آمریکایی و اسرائیلی تجهیز شد! ۹۶/۳/۳۱
‼️بعد از کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد، دستگاه جهنّمی ساواک را بهوجود آوردند. اینها را غربیها کردند، اینها کار همین انگلیسیها و آمریکاییها بود! ۹۴/۱۲/۲۰
‼️یکى از خصوصیّت آن رژیم فاسد، دیکتاتورىِ سیاه و خفقان عجیب علیه مردم، با قساوت آمیزترین روشها بود، حرفهاى فراوان و موثّق وجود دارد از آنچه اینها با مردم، با مبارزین و با کسانى که ولو اندک انتقادی داشتند، انجام میدادند؛ آن شکنجهها، آن فشارهاى عجیب و غریبِ جسمى و روحى، آن زندانهاى مخوف، که امروز برخى از نشانههاى آنها هست که افراد میروند میبینند تعجّب میکنند.
همین کسانیکه امروز دَم از حقوق بشر میزنند با همه وجود طرفدار اینها بودند؛ دستگاه جهنّمى ساواک را خود صهیونیستها و خود آمریکاییها بوجود آورده بودند، روشها را آنها بهشان یاد داده بودند! ۹۳/۱۰/۱۷
‼️جوانهای عزیز تاریخ مبارزات ملّت ایران را بیشتر بخوانند و بیشتر بدانند؛
و کسانی که اهل بیان هستند، اهل گفتن هستند، برای جوانهای امروز ما تبیین کنند که در دوران مبارزات بر ملّت ایران چه گذشت، چه کسانی مقابل ملّت ایران بودند، ساواک را چه کسی به وجود آورد، روشهای شکنجه را چه کسی به ساواکیها یاد داد، عناصر مؤمن و علاقهمند را با نظارت چه کسانی در داخل کشور مورد شکنجه قرار دادند؛ اینها را جوانهای ما بایستی آگاه بشوند و بدانند.
۹۴/۸/۱۲
#رهبر_انقلاب
@najafpoormh
...
🔰 شاید از اصطلاحِ جهانی شدن و یا انسانِ جهانیشده مخصوصا برای ایرانیها، زیاد در مباحث جامعه شناسی استفاده شده است.
لاجرم برای اینکه روند فعلی تغییرات فرهنگ جهانی مشخص شود و تاکید شود که فرهنگهای #ملی در حال ناپدید شدن هستند، از این اصطلاحات جامعهشناسانه استفاده میشود.
به عکس نگاه کنید.
ما با دیدن فرد سمت راست، تعجب میکنیم، لبخندِ تحیر میزنیم و صرفا به عنوان یک نوستالژی، لذت میبریم اما پوشش سمت راست،
#عادیسازی شده، نگاه تعجبآمیز نمیکنیم و در برابر روزافزون بودن این پوشش، مقاومت نمیکنیم!
♦️ مهمتر از این تغییرات، پاسخ به این
پرسش است که #معیار این تغییرات کجاست؟!
ما برای اینکه چگونه بپوشیم، بنوشیم و روزمرگیهایمان را بگذارانیم و حتی این روزها، جنسیت بچههایمان را بعد از تولد، معین کنیم یا نه، کجا و به چه مرجعی، رجوع میکنیم!
پاسخ، #غرب است و هر آنچه آنجا به صورت #عرف درمیآید!
نکته مهمتر این است که این عرفهایِ معیار شده و مرجع شده، سیر طبیعی ندارد و با ایجاد قواعد تحمیلیِ جهانشمول، همه جوامع را #کانالیزه و به جهت خاصی هدایت میکنند!
جهت خاص از نظر من، به سمت درّه فنا و بدبختی انسانهاست!
___________ــــــــــــــ💠▫️▫️
@najafpoormh ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⁉️قانع کننده ترین پاسخ برای اینکه چرا #حجاب_واجب است؟؟
1️⃣همه انسانها طوری آفریده شده اند که وقتی به یک سن خاصی می رسند #میل به جنس مخالف دارند؛ مرد گرایش به زن و زن گرایش به مرد دارد!
2️⃣راه عقلی و شرعی تامین صحیح این میل درونی، #ازدواج و تشکیل خانواده است!
3️⃣راه کنترل این میل قلبی از انحراف، حفظ #قلب از وسوسه و تحریک این میل است!
4️⃣راه مراقبت از وسوسه قلبی، مراقبت از دریچه های ورودی قلب یعنی #چشم و #گوش است چون قلب به شدت تحت تاثیر دیدن و شنیدن است!
5️⃣به همین دلیل خداوند برای حفظ قلب از وسوسه، از یک سو، دستور به پرهیز از نگاه به #نامحرم و گوش دادن به ترانه های حرام نموده و از سوی دیگر به خانم ها دستور حفظ حجاب و پرهیز از خودنمایی در مقابل نامحرم داده است.
6️⃣با رعایت حجاب،قلب خود شخص و دیگران از وسوسه و تحریک در امان مانده و جامعه نیز از انحراف و فساد و فحشا در امان خواهد ماند!
7️⃣ولی اگر خانمهای بی حجاب در معرض نگاه نامحرم قرار گیرند، خواه ناخواه این میل تحریک شده و مجرد و متاهل هر یک به نوعی در خطر خواهند بود:
8️⃣#نوجوان در معرض انحرافات جنسی و به تبع آن مشکلات جسمی و روحی و عدم تمرکز در درس و پرخاشگری و غیره خواهد بود!
9️⃣#جوان_مجرد نیز علاوه بر این مشکلات، در انتخاب همسر نیز چون تصمیمی از روی هوس و غیر عاقلانه خواهد داشت غالبا به طلاق منجر خواهد شد!
🔟 حتی فرد #متاهل هم با دیدن خانمهای بی حجاب و آرایش کرده در جامعه، ذهن او خود به خود به طور ناخودآگاه اقدام به مقایسه آنان با همسر خود نموده و به تدریج از محبت قلبی او نسبت به خانواده خود کاسته شده و منجر به بروز اختلافات خانوادگی خواهد شد!
@najafpoormh
┈••••✾•💞🌺💞•✾•••┈┈•
💎 نتیجه تحقیقاتِ دانشگاه استنفورد آمریکا:
👈 نقش مثبت دینداری در تربیت اجتماعی و رشد تحصیلی نوجوانان
👈 نقش محرمات دینی در افت تحصیلی
🔸عنوان مقاله: «نوجوانانی که پایبند تر به مذهب هستند عاداتی دارند که به رشد تحصیلی آنان کمک میکند.»
📝Religiously engaged adolescents demonstrate habits that help them get better grades
🔹بر اساس تحقیقات جدید دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه استنفورد (GSE)، نوجوانانی که به طور منظم به مذهب عمل می کنند، در مدرسه بهتر از افرادی که از نظر مذهبی جدا هستند، عمل می کنند.
🔹یافته ها نشان میدهد که جوامع مذهبی نوجوانان را برای پرورش دو عادت بسیار ارزشمند در مدارس دولتی، اجتماعی میکنند: وظیفهشناسی و همکاری. مشارکت مذهبی ممکن است بیشتر از آنچه محققان تصور میکنند بر نمرات تأثیر بگذارد.
🔹نویسنده این مطالعه، ایلانا هورویتز، کاندیدای دکترا در GSE می گوید:
هورویتز گفت: «مذهبی بودن به نوجوانان در دبیرستان و راهنمایی کمک می کند، زیرا آنها به خاطر مطیع بودن و احترام گذاشتن و داشتن خویشتن داری پاداش می گیرند.
🔹به طور کلی، کودکانی که مذهبی هستند، کمتر مشروب می نوشند، رابطه جنسی کمتری دارند و بیشتر تحت نظارت والدین خود قرار می گیرند.
این متغیرها برخی از دلایل عملکرد بهتر بچه های مذهبی در مدرسه را توضیح می دهند.
🔻متن زبان اصلی مقاله👇
https://m.phys.org/news/2018-04-religiously-engaged-adolescents-habits-grades.html
#علم_و_دین #کارکرد_دین
👈خانواده ها را از نتایج دینداری نوجوانان آگاه سازید
🔶 کانال دروغ ها و خرافات ملحدین
🔰@Zandiq_IQ7
🔷 کانال دکتر ساجدی؛ استاد تمام گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام
https://eitaa.com/sajedi_ir 🆔@najafpoormh
کسی نمیتواند انکار کند که غایت توسعۀ اقتصادی به شیوۀ غربی تمتع هر چه بیشتر از لذایذ دنیایی است، حال آنکه در اسلام این تمتع با حیوانیت بشر ملازمه دارد نه با ابعاد انسانی وجود او:
وَالَّذِينَ كَفَرُوا يَتَمَتَّعُونَ وَيَأْكُلُونَ كَمَا تَأْكُلُ الْأَنْعَامُ. (12/ محمد).
آیات قرآن صراحتاً این تمتع را نتیجۀ کفر بشر میداند.
زندگی بشر امروز در مغرب زمین، خود تفسیر عینی این آیات است و ادراک این معنا با کمی تدقیق و تحقیق برای همه ممکن میشود.
"شهید سید مرتضی آوینی"
📔 کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب
#شهید_آوینی
#غرب
@najafpoormh
#رهبر_انقلاب:
به معنای واقعی کلمه؛ شهید آوینی یک الگو است!
۹۷/۲/۱۹
▪️💠کاری که شهید آوینی پیشاهنگش بود و در این اواخر هم مرحوم سلحشور -که اینها پیشروان کار انقلابی در این کشورند- اینها را باید ترویج کرد،
اینها را باید تقدیر کرد و نام اینها را باید گرامی داشت.
کار انقلابی این است.
اینکه من بارها تکرار میکنم که نیروهای انقلابی را و نیروهای حزباللّهی را باید گرامی بداریم و باید نگه بداریم، به خاطر این است؛
کار وقتی با روحیهی انقلابی شد، پیشرفت خواهد کرد.
۹۵/۱/۱
▪️💠خداوند انشاءالله این شهید را با پیغمبر محشور کند.
من حقیقتاً نمی دانم چطور میشود انسان احساساتش را در یک چنین مواقعی بیان و تعبیر کند؟
چون در دل انسان یکجور احساس نیست.
در حادثهی شهادتی مثل شهادت این شهید عزیز چندین احساس با هم هست. یکی احساس غم و تأسف است از نداشتن کسی مثل سید مرتضی آوینی.
اما چندین احساس دیگر هم با این همراه است که تفکیک آنها از همدیگر و بازشناسی هریک و بیان کردن آنها کار بسیار مشکلی است. برای ما افتخار است که هرچه میتوانیم به این حوزهی شهادت و این شهید خودمان را نزدیک بکنیم! ۷۲/۲/۲
@najafpoormh
▫️▫️▫️▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 #شهید_آوینی: «اگر غربال ابتلائات نباشد چگونه خبیث از طیب جدا شود و چگونه انسان به کمال رسد؟»
♦️برشی فوق العاده زیبا از مستند «روایت فتح» با صدای سید شهیدان اهل قلم 💐
🔷 @najafpoormh
💌ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💌
❤امام باقر (ع):
آيا كسى را كه ادعاى تشيّع مى كند همين كافى است كه دم از محبّت ما اهل_بیت زند؟!
به خدا سوگند، شیعه ما نيست، مگر آن كسى كه از خدا بترسد و از او فرمان برد!
اينان شناخته نمیشوند، مگر با:
تواضع و خشوع،
و امانت دارى،
و بسيار به ياد خدا بودن،
و روزه و نماز،
و نيكى به پدر و مادر،
و رسيدگى به همسايگان تهيدست،
و مستمند و بدهكاران و يتيمان،
و راستگويى،
و تلاوت قرآن،
و درباره مردم چيزى جز خير و خوبى نگفتن،
و اين كه در همه چيز، امين و امانتدار معاشران خود باشند.
كافى 2/74/3📚
#حدیث
📚 @najafpoormh
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🌟 به هر حال در روایت داریم:
«ارْجِعُوا فِیهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِیثِنَا» (و اما حوادثی که واقع میشود، پس در آنها به راویان حدیث ما مراجعه کنید.)؛
🔸همین روایات موثوقٌ بها (مورد اعتماد) را برای مؤمنین گذاشتهاند، این خودش یک مرتبه ای از #حضور_و_ظهور است.
🔹این مرتبه از حضور را اعتنا نمیکنیم و عمل نمی کنیم، اما مدام دعا میکنیم «عجّل فرجه»! این دعا راست است؟!
📚کتاب حضرت حجت(عج)، ص١۶١
🔻پینوشت:
اسحاق بن یعقوب در زمان غیبت صغری، سؤالاتی از حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف میپرسد و در پاسخ او، نامهای از ناحیه مقدسه میرسد.
در بخشی از این نامه آمده است:
« وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِيهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِيثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِي عَلَيْكُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ؛ و اما حوادثی که واقع میشود، پس در آنها به راویان حدیث ما مراجعه کنید که آنان حجت من بر شما هستند و من حجت خدا بر ایشان»؛ (کمالالدین و تمامالنعمة، ج٢، ص۴٨۴)
#کلام_بزرگان
#بهجت
@najafpoormh
........................ @najafpoormh
علی آن شیرِ خدا، شاهِ عرب
اُلفتی داشته با این دل شب
شب ز اسرار علی آگاه است
دل شب مَحرمِ سِرُّ الله است
شب شنیدهست مناجات علی
جوشش چشمۀ عشق ازلی
اشکباری که چو شمع بیزار
میفشاند زر و میگرید زار
دردمندی که چو لب بگشاید
در و دیوار به زنهار آید
کلماتی چو دُر آویزۀ گوش
مسجد کوفه هنوزش مدهوش
فجر تا سینۀ آفاق شکافت
چشم بیدار علی خفته نیافت
روزهداری که به مهر اسحار
بشکند نان جوین در افطار
ناشناسی که به تاریکی شب
میبرد شام یتیمان عرب
پادشاهی که به شب برقعپوش
میکشد بار گدایان بر دوش
تا نشد پردگی آن سِرّ جلی
نشد افشا که علی بود علی
شاهبازی که به بال و پرِ واز
میکند در ابدیت پرواز
شهسواری که به برق شمشیر
در دل شب بشکافد دل شیر
عشقبازی که همآغوش خطر
خفت در خوابگه پیغمبر
آن دم صبح قیامت تأثیر
حلقۀ در شد از او دامنگیر
دست در دامن مولا زد در
که علی بگذر و از ما مگذر
شال شه وا شد و دامن به گرو
زینبش دست به دامن که مرو
شال میبست و ندایی مبهم
که کمربند شهادت محکم
پیشوایی که ز شوق دیدار
میکند قاتل خود را بیدار
ماه محراب عبودیت حق
سر به محراب عبادت منشق
میزند پس لب او کاسۀ شیر
میکند چشم اشارت به اسیر
چه اسیری که همان قاتل اوست
تو خدایی مگر ای دشمن دوست
در جهانی همه شور و همه شر
ها عَلیٌ بَشرٌ کَیفَ بَشَر
شبروان مست ولای تو علی
جان عالم به فدای تو علی
#شعر
@najafpoormh ......................
توصیه های رهبر انقلاب
درباره شب های قدر
..................
#ماه_رمضان
@najafpoormh
سه شنبه ۷ آوریل سال ۱۹۹۲
آغاز تهاجم وحشیانه صربها به جمهوری مسلمان بوسنی
💠 #رهبرانقلاب:
یکی از جوانانی که در بوسنی مجاهدت کرده بود، برای من نقل میکرد: وقتی که در زمینهی اسکناسهای جمهوری اسلامی، جوانان بوسنیایی عکس شهید «فهمیده»، پسرک فداکار سیزده ساله را دیدند، متوجّه شدند روی پیشانیاش چیزی بسته است.
پرسیدند: این چیست؟
گفتم: این علامت بسیجیهای ماست که در میدان جنگ و جهاد فیسبیلالله، پیشانیبند میبستند. آن وقت جوانان مسلمان بوسنیایی صف کشیدند، لباسها و پیراهنهایشان را تکّه تکّه کردند و پیش ما آوردند و گفتند: این جملات را روی لباسهای ما هم بنویسید! ما نوشتیم و آنها به پیشانیشان بستند و ندای الله اکبر، اینطور در قلب اروپا طنین انداخت.
۷۴/۷/۲۲
بنده (در زمان ریاست جمهوری) بوسنی و هرزگوین را از نزدیک دیدم. اولاً در آنجا نشانههای اسلامی و یادگارهای اسلامی بسیار برجسته است؛
ثانیاً عواطف اسلامی هم در آنجا بسیار سرشار است. من میدیدم که مردم با وجود سلطهی حکومت الحادی در طول سالهای متمادی، عواطف اسلامیشان به حال خود باقی است.
البته عواطف، کافی هم نیست؛ بایستی تفکرات اسلامی در ذهنهای مردم باشد، یا بهوجود بیاید. متفکران و افراد برجستهی مسلمان در آنجا، بایستی به جنبهی فکری مردم هم اهمیت بدهند! ۷۰/۱۱/۱۴
#رهبر_انقلاب
#شهید_آوینی
#غرب
@najafpoormh
aviny-khoramshahr68610.mp3
1.44M
...اما تو می دانی كه هر تعلقی،
هر چند بزرگ،
در برابرِ آن تعلق ذاتی
كه جان را به صاحب جان پیوند می دهد
كوچك است...
#شهید_آوینی
@najafpoormh
متن صوت ؛
👇👇ـ
خرمشهر شقایقی خون رنگ است كه داغِ جنگ بر سینه دارد... داغِ شهادت.
ویرانه های شهر را قفسی در هم شكسته بدان كه راه به آزادیِ پرندگانِ روح گشوده است تا بال در فضای شهر آسمانی خرمشهر باز كنند.
زندگی زیباست،اما شهادت از آن زیباتر است.
سلامتِ تن زیباست، اما پرندهٔ عشق، تن را قفسی می بیند كه در باغ نهاده باشند، ومگر نه آن كه گردنها را باریك آفریده اند تا در مقتل كربلای عشق آسانتر بریده شوند؟
و مگر نه آنكه از پسر آدم، عهدی ازلی ستانده اند كه حسین را از سر خویش بیش تر دوست داشته باشد؟
و مگر نه آن كه خانهٔ تن راه فرسودگی می پیماید تا خانه روح را آباد شود؟
و مگر این عاشق بی قرار را بر این سفینه سرگردان آسمانی ، كه كره زمین باشد، برای ماندن در اصطبل خواب و خور آفریده اند؟
و مگر از درون این خاك اگر نردبانی به آسمان نباشد، جز كرم هایی فربه و تن پرور برمی آید؟
پس اگر مقصد را نه این جا، در زیر سقف های دل تنگ و در پس این پنجره های كوچك كه به كوچه هایی بن بست باز می شوند نمی توان جست، بهتر آن كه پرنده روح دل در قفس نبندد.
پس اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر.
پرستویی كه مقصد را در كوچ می بیند، از ویرانی لانه اش نمی هراسد.
زندگی زیباست، اما از مجید خیاط زاده باز پرس كه زندگی چیست.
اگر قبرستان جایی است كه مردگان را در آن خاك سپرده اند، پس ما قبرستان نشینان عادات و روز مرگی ها را كی راهی به معنای زندگی هست؟
اگر مقصد پرواز است، قفس ویران بهتر، پرستویی كه مقصد را در كوچ می یابد از ویرانی لانه اش نمی هراسد...
سید صالح موسوی نمی توانست شهادت مجید را ببیند و ندید، خبر شهادت او را در پرشن هتل آبادان به سید صالح رساندند...
اما تو می دانی كه هر تعلقی، هر چند بزرگ، در برابر آن تعلق ذاتی كه جان را به صاحب جان پیوند می دهد كوچك است.
پیكر مجید را برادرش رضا غسل داد كه اكنون خود او نیز به قبیله كربلاییان الحاق یافته است.
اینجا زمزمی از نور پدید آمده است.... و در اطراف آن قبیله ای مسكن گزیده اند كه نور می خورند و نور می آشامند، زمزم نور در عمق خویش به اقیانوسی از نور می رسد كه از ازل تا ابد را فرا گرفته است و بر جزایر همیشه سبز آن جاودان حكومت دارند.
این نامها كه بر زبان ما می گذرند، تنها كلماتی نگاشته بر شناسنامه هایی كه بر آن مهر « باطل شد» خورده است، نیستند، ما جز با صورتی موهوم از عوالم راز آمیز مجردات سروكار نداریم و از درون همین اوهام سراب مانند نیز تلاش می كنیم تا روزنی به غیب جهان بگشاییم، و توفیق این تلاش جز اندكی بیش نیست...
ادامه👇
ادامه👇
... پروانه های عاشقِ نور، بال در نفسِ گل هایی می گشایند كه بر كرانهٔ سبز این چشمه ها رسته اند
و نور در این عالم، هر چه هست از آن نور اللاَنوار تابیده است كه ظاهرتر و پنهان تر از او نیست،
و مگر جز پروانگان كه پروای سوختن ندارند، دیگران را نیز این شایستگی هست كه معرفت نور را به جان بیازمایند؟
و مگر برای آنان كه لذت این سوختن را چشیده اند، در این ماندن و بودن جز ملالت و افسردگی چیزی هست؟
كتابخانه مسجد امام جعفر صادق (علیه السلام ) بر تقوا اساس گرفته بود و این است زمزم نور، و اینانند قبیله نور خواران و نور آشامان،
و قوام این عالم اگر هست در اینان است و اگر نه، باور كنید كه خاك ساكنان خویش را به یكباره فرو می بلعید.
مسجد جامع خرمشهر قلب شهر بود كه می تپید و تا بود، مظهر ماندن و استقامت بود و آن گاه نیز كه خرمشهر به اشغال متجاوزان درآمد و مدافعان ناگریز شدند كه به آن سوی شط خرمشهر كوچ كنند، باز هم مسجد جامع مظهر همهٔ آن آرزویی بود كه جز در باز پس گیری شهر برآورده نمی شد. مسجد جامع، همه خرمشهر بود.
خرمشهر از همان آغاز خونین شهر شده بود.
خرمشهر خونین شهر شده بود تا طلعت حقیقت از افق غربت و مظلومیت رزم آوران وبسیجیان غرقه در خون ظاهر شود، و مگر آن طلعت را جز از منظر این آفاق می توان نگریست؟
آنان در غربت جنگیدند وبا مظلومیت به شهادت رسیدند و پیكر هاشان زیر شنیِ تانكهای شیطان تكه تكه شد وبه آب و باد و خاك و آتش پیوست اما.... راز خون آشكار شد.
راز خون را جزء شهدا در نمی یابند.
گردش خون در رگهای زندگی شیرین است، اما ریختن آن در پای محبوب شیرین تر است و نگو شیرین تر، بگو بسیاربسیار شیرین تر است.
راز خون در آنجا ست كه همه حیات به خون وابسته است، اگر خون یعنی همه حیات و از ترك این وابستگی دشوارتر هیچ نیست، پس بیش ترین ازآنِ كسی است كه دست به دشوارترین عمل بزند.
راز خون در آنجاست كه محبوب، خود را به كسی می بخشد كه این راز را دریابد و آن كس كه لذت این سوختن را چشید، در این ماندن و بودن جز ملالت و افسردگی هیچ نمی یابد.
آنان را كه از مرگ می ترسند از كربلا می رانند.
مردانِ مرد، جنگاورانِ عرصه جهادند كه راه حقیقتِ وجودِ انسان را از میان هاویهٔ آتش جسته اند.
آنان ترس را مغلوب كرده اند تا فتوت وكربلاییان پای در آزمونی دشوار می گذارند.
كربلا مستقر عشاق است و شهید محمد علی جهان آرا چنین كرد تا جز شایستگان كسی در آن كربلا استقرار نیاید. شایستگان آنانند كه قلبشان را عشق تا آنجا انباشته است كه ترس از مرگ جایی برای ماندن ندارد.
شایستگان جاودانانند ؛
حكمرانانِ جزایر سرسبز اقیانوس بی انتهای نور كه پرتویی از آن همه كهكشان های آسمان دوم را روشنی بخشیده است.
ای شهید! ای آنكه بر كرانه ازلی و ابدی وجود بر نشسته ای! دستی بَرار و ما قبرستان نشینانِ عاداتِ سخیف را نیز از این منجلاب بیرون كش.
@najafpoormh .........
#شهید_آوینی