eitaa logo
محمدحسین نجف پور🇵🇸
186 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
799 ویدیو
27 فایل
یــا رَب از اَبـــــــــرِ هـدایـــت بـرسـان بـارانـے ☁☔ پیـش تـَـر زآنـکه چــو گـــَردی زِ میـان برخیـزم🍃 @najafpoormh ارتباط با مدیر؛ @najafpoormhn محمدحسین نجف پور
مشاهده در ایتا
دانلود
معرفی کتاب: ولایة الامر فی عصر الغیبة نویسنده: آیت الله سیدکاظم حسینی حائری (از مراجع تقلید عراق) توضیح درباره کتاب: آيت الله سید کاظم حسینی حائری ، دراین کتاب به بحث درباره اثبات ولایت فقیه در عصر غيبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف پرداخته و در تلاش است ادله عقلى و شرعى ولايت فقیه جامع‌الشرايط را در عصر غیبت تبيين نمايد
محمدحسین نجف پور🇵🇸
معرفی #کتاب کتاب: ولایة الامر فی عصر الغیبة نویسنده: آیت الله سیدکاظم حسینی حائری (از مراجع تقلید ع
🔽✅🔽✅ توضیح بیشتر در مورد کتاب: ابتداى كتاب مقدمه‌اى مفصل از ناشر كتاب درباره كليات مسئله ولايت فقیه و اهميت موضوع و ويژگى‌هاى اين كتاب بيان گرديده است.  در ادامه برخى از شبهات مربوط به تشكيل حكومت اسلامى در عصر غیبت مطرح و شبهاتى مانند عدم امكان پيروزى حق بر باطل در عصر غيبت بنابر برخى از روايات، و مساوى بودن امت‌ها و عدم وجود قدرت بر اجراى احكام شرعى پاسخ داده شده است. پس از بيان حكمت غيبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، احاديث منحصر بودن جهاد به زمان ظهور امام عصر، به عنوان دلايل مخالفين تشكيل حكومت اسلامى در عصر غيبت مورد تجزيه و تحليل و نقد قرار گرفته است.  نگارنده فقيه را رئيس دولت اسلامى در عصر غيبت مى‌داند و دلايل فقهى مربوط به آن را ارائه مى‌نمايد. وى در بخش‌هاى بعدى كتاب به اختيارات ولى فقيه در عصر غيبت از جمله اداره امور حسبیه ، مرجعيت فقهى و صدور احکام ولایی اشاره كرده و ادله فقهى آنها را بيان مى‌كند. وى فقاهت را شرط اِعمال ولایت دانسته و از منظرى روايى به اين موضوع نگريسته و از لحاظ سندى و دلالى روايات اين مسئله را بررسى كرده است.  وى همچنين ميزان انتخاب مردم در نظام ولايت فقيه و مشخص شدن ولى‌فقيه با انتخاب مردم و ادله آن را بيان و مشروعيت بیعت با او را به عنوان انتخاب كردن بررسى نموده و ديدگاه شورا براى انتخاب فقيه را باطل و معتقد است بعد از احراز شرايط، انتخاب ولى‌فقيه ترجيح دارد. 
✅امروز چهارشنبه، ماه رجب ✅به تاکید علما یک مستحبی داره : دو رکعت نماز هدیه به امام جواد علیه السلام ✅بلافاصله بعد از نماز عصر ✅و بعد از نماز ۱۴۶مرتبه (ماشالله ولاحولَ و لاقوةَ اِلّا بِللّٰه) ❇️معمولا در توسل به امام جواد ع و این نماز ، حاجات مادی و دنیوی مدنظر است. التماس دعا🤲😇🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و وقت بخیر😊 در مورد دعا برای رهبری (: اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای) در قنوت نماز سوال شده بود،،،🤲🤔 در جواب، میشه به چند نکته اشاره کرد؛⏬ 🛑نکته اول اینکه در قنوت حتی میشه به زبان فارسی دعا کرد، و مُبطل نماز نیست اصلا خودِ قنوت ،مستحبه،،، اگه کسی حتی عمدا قنوت را نخونه بازم نمازش درسته،،، اصلِ قنوت و این که دعای قنوت چی باشه دست خودِ نمازگزاره،،، ❇️ راوی از امام صادق(ع) در مورد مضامین دعای قنوت می‌‌پرسد، حضرت می‌‌فرماید: هر دعایی که بر زبانت جاری شد می‌‌توانی بخوانی من دعای خاصی(را لازم) نمی‌‌دانم. ((شیخ حر عاملی، وسائل‏ الشیعة، ج 6، ص 277، «عَنْ إِسْمَاعِیلَ بْنِ الْفَضْلِ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) عَنِ الْقُنُوتِ وَ مَا یُقَالُ فِیهِ فَقَالَ مَا قَضَى اللَّهُ عَلَى لِسَانِکَ وَ لَا أَعْلَمُ فِیهِ شَیْئاً مُوَقَّتاً».)) 🛑نکته دوم این که شاید برای سوال کننده ،به کاربردنِ عنوانِ (امام) برای آیت الله خامنه ای سوال برانگیز بوده،، کلمه ی امام ، عربی هست نه فارسی. عنوانِ (امام) در بین ما ایرانی ها در اصل برای امام علی ع تا امام زمان عج به کار برده میشه، بعضی ها با این نگاه که سراغ بقیه ی استعمالات این کلمه میرن و میبینن به خیلیهای دیگه هم (امام)گفته شده ،براشون شبهه و سوال پیش میاد... از امام فخر رازی، امام غزالی ،امام احمدحنبل... تا امام موسی صدر و امام خمینی و امام خامنه ای ،،،، (حتی در مورد آیت الله بهجت هم بنده دیدم ک نوشتن؛ امام بهجت) ❇️امام: [اِ] (ع ص، اِ) مقتدا، رئيس باشد يا غير رئيس. (منتهي الارب). پيشوا. (آنندراج). پيشرو. (فرهنگ فارسي معين) ❇️در قرآن در آیه ۷۴سوره فرقان خداوند یکی از ویژگی های بندگان واقعیش(؛عباد الرحمن) را این ویژگی میدونه که اونها کسانی هستن که اینجوری دعا میکنن ؛ خدایا ما را برای متقین ، امام قرار بده (و اجعلنا للمتقین اماماً). پس ما هم دعا کنیم به این جایگاه برسیم... ❇️بعضی ها در زمان خودشون پیشوا و امام بودند مثل امام خمینی رحمةالله علیه، و این زمان مثل امام خامنه ای حفظه الله که در جایگاه ولایت فقیه هم هستن ❇️به قول علامه حسن زاده آملی در کتاب( انسان در عرف عرفان) که در مورد رهبری میگن ؛( اُسوه ی زمان/ ولیّ به حق/ ...) (در اولین قسمتِ این کتاب [قسمتِ تقدیمنامه] تعابیر جالب توجهی در مورد رهبری دارند) خلاصه در مورد کلمه ی امام ، بین مردم عادی خیلی وقته سوالات مطرحه والبته جوابِ این ابهامات زیاده،،، 🛑و نکته ی آخر، دعا برای رهبر انقلاب از مصادیقِ تولّی هست، که تولّی و تبرّی ، واجبات دین هست... همراه عباداتِ جمعی و ظاهریمون باید تولی و تبری باشه،،، مثل شعارهایی که اوایل انقلاب توی مساجد، بعداز نماز فراگیر بود و اما الان متاسفانه کمتر شده... و در رأسِ تبری؛ برائت از طاغوت و شعار مرگ بر آمریکا. میتونیم تبری هم بیاریم تو قنوت نمازمون.👌هم تولی هم تبری ❇️اینجور دعاکردنها یه جور توفیق هم هست، و عبادت را کامل تر و پرثواب تر میکنه😍😇 ✍محمدحسین نجف پور @najafpoormh
انسان در عرف عرفان رسالۀ حاضر درباره موضوع انسان در عرف عرفان از دیدگاه قرآن کریم و اخبار وسائط فیض الهی است که توسط علامه حسن‌زاده آملی در چهار فصل با عناوینی در تعریف انسان، مراد از عرفان در موضوع رساله، تمثلات و القائات سبّوحی و اصول ایقانی تدوین شده است. نویسندۀ ارجمند این اثر را مانند سایر آثار عالمانۀ خویش، ساده و در خور همگان به رشته تحریر درآورده است. مراد از عرفان در موضوع رساله، عرفان به توحید صمدی و همچنین عرفان اصیل انسان‌ساز، منطق وحی به نام قرآن کریم است و آنچه را که امامان معصوم (ع) در بیان این امر فرموده‌اند، در واقع همۀ آن­ها تفسیر انفسی قرآن کریم‌اند. انسان را نیز در عرف منطق، حیوان ناطق تعریف کرده‌اند؛ اما انسان در عرف عرفان کسی است که لیاقت‌ها و قابلیت‌هایی دارد که چون به فضیلت برسند و او را متّصف به صفات ربوبی و محاسن اخلاق و محامد آداب کنند، او دیگر همان حیوان ناطق نیست؛ بلکه انسان واقعی حقیقی است. نویسنده برخی رویدادهای سلوک عرفان عملی خود را نیز در نیمۀ کتاب شرح داده و سپس در نیمۀ دیگر، اصول مستنبط از آنها و متفرّع بر آنها را بیان کرده است. @najafpoormh
بررسی افکار هیوم و راسل👆 از علامه محمدتقی جعفری 🏳ببرتراند راسل فیلسوف و مورخ برتانیایی 💠رهبرانقلاب ‼️قانونگذاری، ولایت است - یک ولایت الهی است؛ ریشه در ولایت الهی دارد - برخاسته و پدید آمده از ولایت الهی است. این مردم‌سالاری دینی که ما می‌گوییم، معنایش این است؛ یعنی نماینده مجلس شورای اسلامی از این طریقی که در قانون اساسی برای مجاری اعمال ولایت الهی معین شده، یک ولایتی پیدا کرده است که این شد یک تکلیف. بنابراین آنچه که در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود، برای منِ شخصی و نوعی واجب‌الاتّباع است و بایستی بر طبق او عمل کنم. این مبنا، مبنای اسلامی است. در نگاه افرادی که از این مبنای اسلامی دورند، وقتی که به مسئله نگاه می‌کنید، میبینید تناقض و تهافت زیاد است. یک روز که آراء مردم به نفع یک جماعتی باشد، آراء مردم و جمهوریت اهمیت پیدا می‌کند، اگر یک روزی مردمی که می‌خواهند این ولایت را طبق دستور قانون اساسی به یک شخصی تسلیم کنند، بر خلاف نظرشان بود، آن وقت اسم این آراء عمومی، اسم این جمهوریت، میشود عوام‌گرایی؛ توده‌گرایی! و شرح مبسوطی درباره‌ی غلط بودن نظر توده داده می‌شود، که گاهی میبینید که در نوشته‌‌ها از فلان نویسنده‌ی قرن سوم چهارم اسلامی گرفته، تا فلان نویسنده‌ی مسلمان، تا زمان ما؛ برتراند راسل و نمی‌دانم گوستاو لوبون درباره‌ی خطرات آراء عامه و تسلط عامه می‌نویسند که فلان کس اینجور گفت که نظر عامه اصلاً غلط است؛ خطاست، اما اگر چنانچه به نفع خودشان باشد، آن وقت اذعان می‌کنند؛ قبول می‌کنند! ۸۷/۳/۲۱ @Jahade_tabein
هدایت شده از پاورقی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رضا پهلوی از کجا شروع کرد؟!!🙄 📝 پاورقی 📌 هر روز 🕗 ساعت ۱۹:۵۰ 📺 شبکه دو سیما 🔴 پاورقی | @pavaraghi_tv2
محمدحسین نجف پور🇵🇸
رضا پهلوی از کجا شروع کرد؟!!🙄 📝 پاورقی 📌 هر روز 🕗 ساعت ۱۹:۵۰ 📺 شبکه دو سیما 🔴 پاورقی | @pavarag
سلام دوستان این کانال را عضو بشید 👆و برنامه ش را ببینید حتما و توصیه کنید بقیه هم ببینن مخصوصا اونهایی که تحت تاثیر تبلیغات (غربزدگی و خودتحقیری) قرار گرفتند... آقای شهبازی قبلا هم مسابقه تلویزیونی را راه انداخته بود و مجریش بود ، اون برنامه ش هم مثل این برنامه ی عالی و جدید و لازم و موثر بود
ولادت مولا نزدیکه و یک شعرِ عالی تو راهه👌😇
ع عمری پدرم گفت که فرزندِ خَلَف باش یعنی که فقط بندهٔ سلطانِ نجف باش
ذره ذره همه دنیا به جنون آمده بود روح از پیکره ی کعبه برون آمده بود . روشنا ریخت به افلاک حلولش آن روز کعبه برخاست به اجلال نزولش آن روز . عشق او بر دل سنگیِ حرم غالب شد قبله مایل به علی بن ابی طالب شد . از دل خانه علی رفت و حرم با او رفت کعبه در بدرقه‌ اش چند قدم با او رفت . قفس کعبه شکسته‌ ست دم پرواز است برو از کعبه که آغوش محمد باز است . آینه هستی و با آینه باید باشی خانه زادِ پسر آمنه باید باشی . همه‌ ی غائله‌ ها گشت فراموشِ نبی کودکی‌ های علی پر شد از آغوش نبی . مستی اهل سماوات دو چندان شده است عطر گیسوی علی خورده به تن‌ پوش نبی . تا بچیند رطب تازه‌ای از باغ بهشت رفته دردانه ی کعبه به سر دوش نبی . که نبی بوده فقط این همه سرمست علی که علی بوده فقط آن همه مدهوش نبی . چشم در چشم علی ، آینه در آیینه حرف‌ ها می‌ زند اینک لب خاموش نبی . دور از من مشو ای محو تماشای تو من نگران می‌شوم از دور شدن‌ های تو من . من به شوق تو سکوتم ، تو فقط حرف بزن وحی می‌ ریزد از آهنگ لبت ، حرف بزن . می‌ نشینم به تماشای تو تنها ، آری هر زمان خسته‌ ام از مردم دنیا ، آری . بر مکافات زمین با تو دلم غالب شد همه ی دهر اگر شعب ابی طالب شد . خوب شد آمدی ای معنی بی همتایی بی تو هر آینه می‌ مردم از این تنهایی . دین اسلام در آن روز که بازار نداشت یوسفی بود ولی هیچ خریدار نداشت . اول آن کس که خریدار شدش حیدر بود باعث گرمی بازار شدش حیدر بود . وحی می‌ بارد و من دوخته‌ ام دیده به تو تو به اسلام ؟ نه ! اسلام گراییده به تو . در زمین دلخوش از اینم که تویی همسفرم از رسولان دگر با تو اولوالعزم‌ ترم . می‌ رود قصه‌ ی ما سوی سرانجام آرام دفتر قصه ورق می‌ خورد آرام آرام … شاعر: سید حمیدرضا برقعی
اگر+انقلاب+نمی+شد+(جهاد+تبیین+1).pdf
1.98M
📗 فایل PDF کتاب «اگر انقلاب نمی شد!» @najafpoormh
پیامبر (ص): مومن ،با شمشیر و زبانش جهاد می کند... ان المومن یجاهد بسیفه و لسانه... @najafpoormh
✅❌✅❌✅❌✅❌✅❌✅❌✅ پیامبر ص و شاعران مومن👇 هنگامى كه سوره شعراء نازل شد ، عبد اللّه بن رواحه و حسّان بن ثابت با چشم گريان خدمت پيامبر خدا صلى الله عليه و آله آمدند و آن حضرت [آيه] «و شاعران را گمراهان پيروى مى كنند» را مى خواند، تا آن كه به «مگر آنان كه ايمان آوردند و كار شايسته كردند» رسيد ، فرمود : شما هستيد [و نيز خواند: ]«و خدا را بسيار ياد نمودند» فرمود : شما هستيد [و نيز خواند:] «و بعد از آن كه مورد ستم واقع شدند، يارى خواستند» فرمود : شما هستيد [و نيز خواند: ]«و كسانى كه ستم كردند بزودى خواهند دانست كه به چه مكانى باز مى گردند» فرمود : كافران هستند . شعر، جهاد زبانى است پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ چون درباره شعر از ايشان پرسش شد ـ فرمود : فرمود ـ همانا مؤمن با شمشير و زبان خود جهاد مى كند ؛ سوگند به آن كه جانم در دست اوست ، شاعران [مؤمن ]با شعر خود گويى به دشمن تير مى اندازند . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ چون درباره آيه اى كه خداوند درباره شاعران نازل: همانا مؤمن با شمشير و زبان خود جهاد مى كند ؛ سوگند به آن كه جانم در دست اوست ، آنان با رويارويى (زبانى) خود، گويى تير [به دشمن ]مى زنند . ✅❌✅❌✅❌✅❌✅❌✅❌✅ الدرّ المنثور عن أبي الحسن مولى بني نوفل : إنّ عبدَ اللّه ِ بنَ رَواحةَ و حَسانَ بنَ ثابتٍ أتَيا رسولَ اللّه ِ صلى الله عليه و آله حينَ نَزَلَتِ «الشُّعَراءُ» يَبكِيانِ و هو يُقرَأُ «وَ الشُّعَراءُ يَتَّبِعُهُمُ الغاوُونَ» حتّى بَلَغَ «إِلاّ الّذينَ آمَنُوا و عَمِلُوا الصّالِحاتِ» قالَ : أنتُم «و ذَكَرُوا اللّه َ كَثيرا» قالَ : أنتُم «وَ انْتَصَرُوا مِنْ بَعْدِ ما ظُلِمُوا» قالَ : أنتُم «و سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ» قالَ : الكُفّارُ .  [الدرّ المنثور : 6/334] الشِّعرُ جِهادٌ بِاللِّسانِ رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله ـ لَمّا سُئلَ عنِ الشِّعرِ ـ: إنّ المُؤمِنَ مُجاهِدٌ بِسَيفِهِ و لِسانِهِ ، و الذي نَفسي بيدِهِ لَكأنّما يَنضِحُونَهم بِالنَّبلِ . [ مجمع البيان : 7/326]  عنه صلى الله عليه و آله ـ لمّا سُئلَ عَمّا أنزَلَهُ اللّه ُ في الشُّعراءِ: إنّ المؤمِنَ يُجاهِدُ بِسَيفِهِ و لِسانِهِ ، و الذي نفسِي بيدِهِ لَكَأنَّما بِوَجهِهِم مِثلُ نَضْحِ النَّبلِ .  [الدرّ المنثور : 6/335 و فيه «نضج النبل»، و الصحيح ما أثبتناه] ✅❌✅❌✅❌✅❌✅❌✅❌✅ @najafpoormh
2023_02_03_06_06_38_128kbs.mp3
1.55M
امروز بعداز نمازصبح ، یکی از نمازگزاران چند بیتی در مدح مولا امیرالمومنین علی علیه السلام خوندند و لذت بردیم و انرژیِ صبحگاهیمون مضاعف شد.. @najafpoormh 🌼🌻🌱🌹🌼🌻🌱🌹🌼🍀🌷
محمدحسین نجف پور🇵🇸
✅❌✅❌✅❌✅❌✅❌✅❌✅ #شعر پیامبر ص و شاعران مومن👇 هنگامى كه سوره شعراء نازل شد ، عبد اللّه بن رواحه و حسّ
به هر شعری هرچند مضمونش خوب باشه جهاد نمیگن... بعضی شعرها صرفاً یک شعرِ خوبه، جهادِ زبانی نیست.... در مورد این سبک جهاد👆 ، در کتاب علیه السلام در گفتار چهارم کتاب ، (مخصوصا بخشِ جهادِ شعریِ کُمِیت) توضیحات بیشتری هست که میتونید مطالعه کنید. در این کتاب به بُعد جهادیِ زندگی امامان معصوم ع و همچنین به تفاسیر درست و غلط از جهاد و انواع جهاد پرداخته شده.. این (همرزمانِ حسین ع ) مجموعه سخنرانی های آیت الله خامنه ای در دهه اول محرم ۱۳۵۱ش در هیئت انصارالحسین ع تهران می باشد... ✍محمدحسین نجف پور @najafoormh
ولادت امیرالمؤمنین علیه السلام در قبله‌گهِ راز فرود آمد ماه یا زادگهِ علی بود بیت‌الله از كثرت اشتیاق، دیوار شكافت تا این كه رهِ وصال گردد كوتاه مهمان چو در آغوش حرم جای گرفت افكند خدای پرده بر سِرُّالله در بسته و دیوار به هم آمده بود جمعی همه خیره گشته بر آن درگاه از راز و نیاز بنده و معبودش در خلوت آن خانه نشد كس آگاه در باز نشد گر چه بسی كوشیدند هر دیده به صد سوال می‌كرد نگاه هر جا سخن از قصه بیت‌الله بود افتاد حكایت حرم در افواه نومید شدند و مات و حیران ماندند تا باز مگر خدای بگشاید راه تا این كه به پیش چشم حیرت‌زدگان دیوار شكافت بار دیگر ناگاه از بیت خدا برون یدالله آمد لاحولَ و لا قوهَ إلّا بالله شد حبس نفس‌ها چو جمالش دیدند تا آینه گَرد غم نگیرد از آه با بنتِ اسد خود اسدالله آمد از بیت احد مهر درآمد با ماه بوسند خلایق حجرالاسود را چون یاد كنند از آن خط و خال سیاه خاموش (حسانا) كه مقام است بلند ترسم بود این گفته كوتاه گناه. شاعر: حبیب الله چایچیان (حسان)
🕋 🔹️الان ماه است. چند روز دیگر اعتکاف است. خواهید دید برادران و خواهرانى که فرصت پیدا نمیکنند براى اعتکاف، زار زار گریه می کنند که ما لیاقت نداشتیم در اعتکاف شرکت کنیم. چیزى که قبل از انقلاب شاید براى ده هزار یا صد هزار دانشجو اصلا مفهومش شناخته شده نبود. اصلا کسى نمیدانست اعتکاف یعنى ‏چه؟ حالا می‌بینید که برادران و خواهران از مدتها پیش خودشان را آماده می‌کنند براى این که این عبادت را انجام بدهند. علامه مصباح یزدی ۱۳۸۷/۰۴/۱۳
⭐ توصیه امسال انقلاب به معتکفین 🔻در آستانه ایام نیمه ماه رجب و برگزاری مراسم معنوی در مساجد سراسر کشور، رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با ارسال نامه‌ای از رهبر انقلاب درخواست کرده است که توصیه‌ای به معتکفین داشته باشند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به این نامه خطاب به کسانی که امسال در مراسم معنوی اعتکاف شرکت میکنند توصیه‌ای مرقوم داشتند که خط حزب‌الله آن را منتشر میکند: 📝 بسم الله الرّحمن الرّحیم در ایام اعتکاف اقلّاً یک بار نماز حضرت جعفر را بخوانند اما اگر در هر سه روز اعتکاف این عمل را انجام دهند بهتر است. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
💌 💌 پیامبر مهربانی : به یکدیگر هدیه دهید زیرا هدیه... 😊😇👌 @najafpoormh