eitaa logo
گفتمان نجما
8.1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
34 فایل
گفتمان"نجما"یعنی چی؟! یعنی گفتمان "نقش‌آفرینی جوان متعهد انقلابی" چرا نجما؟! چون امام خامنه‌ای می‌فرمایند جوانان متعهد انقلابی باید درعرصه حل مشکلات کشور، نقش‌آفرینی کنند. باهم نجمایی و زمینه‌ساز ظهور میشیم✌️ ارتباط با ادمین👇 @Ammar_admins @Rezamohammadi
مشاهده در ایتا
دانلود
5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما کِی مهمان خداییم و‏خدا کی مهمانِ ما ست. «شوق پرواز» بده روح زمین گیر مرا 👇 https://eitaa.com/joinchat/2855273059C334bbc5e78
جلسه اول بازخوانی کتاب الغارات استاد امیری طیبی.mp3
36.52M
⃣ 🎙صوت تدریس بازخوانی کتاب الغارات بارویکرد حرکت عمومی در گام دوّم 🔰 استاد: حجت السلام امیری طیبی 🔶 جلسه اول ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ 🔺اگر می خواهید وقایع جامعه امروز را خوب تحلیل کنید وبه دامن فتنه های آخر الزمان نیفتید حتما این سلسله جلسات شرح کتاب الغارات را کامل گوش کنید.امروز بر هر مومنی واجب است. کتابی که خواندن آن را شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید می‌کرد. من «شوق پرواز»ام اگربال وپرم باشی👇 https://eitaa.com/joinchat/2855273059C334bbc5e78
🟩 به نام خدایی که مرا برای خودش آفرید.‌‌. بسم الله الرحمن الرحیم محضر خداوند متعال محضر امام محضر مادر محضر شب های قدر دل دست خودت نیست ذکر که دست خودته.. یاد کن تا یاد کنم که اگر یاد کنم فقط مال من خواهی بود و این را عشق می گویند.... يَقولُ اللّه ُ تَعالى : إذا كانَ الغالِبُ عَلى عَبدِيَ الاِشتِغالَ بي جَعَلتُ نَعيمَهُ ولَذَّتَهُ في ذِكري ، فَإِذا جَعَلتُ نَعيمَهُ ولَذَّتَهُ في ذِكري عَشِقَني وعَشِقتُهُ ، فَإِذا عَشِقَني وعَشِقتُهُ رَفَعتُ الحِجابَ فيما بَيني وبَينَهُ خداوند متعال مى فرمايد : هرگاه اشتغال به [ياد] من بر بنده ام چيره گردد، خوشى و لذّتش را در يادكرد خودم قرار مى دهم . پس چون خوشى و لذّتش را در يادكردِ خودم قرار دادم ، با من عشق مى ورزد و من با او عشق مى ورزم. پس چون با من عشق ورزيد و من با او عشق ورزيدم ، حجاب ميان خود و او را برمى دارم و خود ، نشانه هاى برابر چشمانش مى شوم [ حلية الأولياء : 6 / 165 عن الحسن ، كنز العمّال : 1 / 433 / 1872
در جوشن كبير يک عبارتی هست كه مى‌گوييم: "يا كَريمَ الصَّفْح" معنای آن خيلى جالبه؛ یک وقتی یک کسی تو رو می‌بخشه اما یادش نمی‌ره که فلان خطا رو کردی و همیشه یه‌جوری نگات می‌کنه که تو می‌فهمی هنوز یادش نرفته! یه‌جورایی انگار که سابقه‌ی بدت رو مدام به یادت میاره ...! ولی یک وقتی، یک کسی تو رو می‌بخشه و یک‌طوری فراموش می‌کنه انگار نه انگار که تو خطایی رو مرتکب شدی، اصلا هم به روت نمیاره؛ به این نوع بخشش میگن صَفح. و خدای ما این‌گونه است ... 🔺همدیگر را اینجوری ببخشیم تا بخشیده شویم من «شوق پرواز»ام اگربال وپرم باشی👇 https://eitaa.com/joinchat/2855273059C334bbc5e78
11.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚫🎥 دیدن این ویدئو برای هر انسانی ، تبعات دارد! ♦️کیا امشب ملت غزه را دعا کردند شب‌های دیگه هم فراموش نکنیم حداقل کاری که از دستمان برمیاد
هدایت شده از گفتمان نجما
18.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باورم نمیشد بچهٔ من هم جز اینها باشه⁉️ ⚠️اون موقع که باید فکر تربیت بچه ات بودی کجا بودی⁉️ من «شوق پرواز»ام اگربال وپرم باشی👇 https://eitaa.com/joinchat/2855273059C334bbc5e78
هدایت شده از سعیدیسم ✅
🔴رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به ذات پاک خدا سوگند یاد کرد که چند نفر وارد بهشت نمی گردند؛ از جمله فرمود: و لا دیوّثٌ و هُوَ الّذی لا یغارُ و دیوث وارد بهشت نمی شود، و او کسی است که غیرت نمی ورزد. نیز فرمود: انَّ الجنَّة لَیوجدُ ریحُهَا مِن مَسیرَةِ خَمْس مأةَ عامٍ، ولایجدُها عاقٌّ و لا دیوث[5] همانا بوی خوش بهشت از فاصله پانصد سال به مشام می رسد؛ ولی به مشام عاق والدین و دیوث (بی غیرت) نمی رسد. (کسی که دارای یکی از این دو خصلت باشد؛ تا این حد از بهشت دور است.) ✅ با : @saeedism
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 رعایت نکردن همین قاعده اسلامی واخلاقی است که باعث ایجاد حرف و حدیث های بی ریشه واساس در جامعه ودامن زدن به آن در رسانه ها مخصوصاً فضای مجازی می شودکه تا مرز متشنج کردن جامعه،ورفتن آبروی افراد،نفرت پراکنی واختلال در انسجام اجتماعی ،تخریب شخصیت‌ها و.... پیش می‌ریم که در برخی مواقع یا واقعیت نداردیا دربیان آن بزرگنمایی وبی انصافی می شود ویک کلاغ چهل کلاغ می شود ⚠️این روزها هر یک از ماها باید مراقب باشیم که جز مروجین شایعات بدون تحقیق و بررسی نباشیم 🔺رهبر انقلاب در پیام نوروزی ۱۴۰۳ «دراین زمینه دچار غفلت شده‌ایم و به دست خودمان وحدت ملی و همدلی اجتماعی را مخدوش کرده‌ایم. همه هم در این غفلت شریکیم و همه نیز وظیفه داریم وحدت ملی و اتحاد مردم و مسئولان را حفظ و روز به روز تقویت کنیم.» حضرت امیر علیه السلام می فرمایند: آگاه باشید که میان حق و باطل چهار انگشت فاصله است! از امام علی (علیه‌السّلام) معنی این گفته سوال شد، حضرت (علیه‌السّلام) انگشتانش را کنار هم گذاشت و بین گوش و چشم خود قرار داد، سپس فرمود: باطل آن است که بگویی شنیدم، و حق آن است که بگویی دیدم.» 🔺دیشب در مراسم شب قدر آیت الله جاودان می فرمودند که متاسفانه در جامعه ما دروغ گویی که یک گناه کبیره است وریشه بقیه گناهان را آبیاری میکند مثل آب خوردن شده ━━═━━⊰❀🦋❀⊱━━═━ «شوق پرواز» بده روح زمین گیر مرا 👇 https://eitaa.com/joinchat/2855273059C334bbc5e78
هدایت شده از گفتمان نجما
تربیت آهنین یا تربیت در قفس از آنجا که انسان با آزادی همراه است واز رقابت وتضاد استعدادها برخوردار است .نوع تربیت او با تربیت دام ها ودرختها تفاوت دارد.تربیت انسان نمی تواند میخ کوب کردن او باشد بنابراین هرگونه تربیتی که با حق انتخاب واختیار نوجوان در تضاد باشد تربیت نیست بلکه مسخ کردن است ونفی کردن هویت وشخصیت او بیشتر استعداد سوز است تا استعداد ساز بنابراین تربیت آهنین که یک تربیت تلقینی،تقلیدی،تحمیلی است ارزش که ندارد بلکه عکس نتیجه میدهد و نوجوان را به اسارت می برد.چراکه انسان موجودی مختار است و دارای حق انتخاب وچون دارای حق انتخاب است رشدش درحرکت و امتحان ومبتلاها وبلاهاست وبرای رشد و تربیت به آزادی نیاز دارد نه اسارت به مصونیّت نیاز دارد نه محدودیت،بنابراین به یک مربی عالم عامل نیاز دارد نه یک زندان بان که او را زیر ذره بین بگیرد و نظارت آهنین داشته باشد او را آهن فرض کند تا آدم ،فکر کند که با امر ونهی وتنبیه وکتک کاری وبخشنامه صادر کردن می شود انسان تربیت کرد واحساسات وعواطف وعقلانیت وحق انتخاب واظهار نظر را برای او را نادیده بگیرد . مربی وارسته میداند که رشد انسان با آزادی از اسارت ها با شناخت عظمت انسان وشناخت هستی وشناختهای عمیق بدست می آید نه با در قفس کردن ومحدودیتها واسارتها. که اتفاقا دوران نوجوانی دوران رشد وپرواز است که باید کمک کنیم از دست اسارتهای دیروز دوران کودکی رهایی یابد اگر تا دیروز اسیر توپ وعروسک وبازی و...بود امروز به اصل و اساس فکر کند به مسیر ،به هدف،به برنامه زندگی ،وبه موفقیت وسعادت وحرکت چرا که در رکودوایستایی ،آب زلال هم که باشد میگندد. بنابراین به نوجوان باید کمک کنیم که ماهیگیری را یاد بگیرد نه ماهی آماده را در اختیار قرار دهیم ، تشنه باشد وبدنبال آب زلال باشد نه بشکه آب باشد بلکه چشمه باشد.برخی از والدین یا مربیان نوجوان را مثل یک استخری به آب می‌بندند بجای اینکه کمک کنند که یک چشمه باشد وخود بجوشد واین باعث می شود به مرور زمان رنگ عوض میکنند وکرم آور می شوند بنابراین باید به نوجوان کمک کنیم که تصمیم درست بگیرد نه اینکه ما بجاش تصمیم بگیریم چراکه چون نمیشود آنها را با چند شعار اخلاقی ومقداری نصیحت از نگرش‌های عمیقشان جداکرد. در هنگام مشورت نباید اسیر برداشتها وحرفها شد ،بلکه باید ملاک درست انتخاب کردن را بدست آورد واز اطلاعات واگاهی وتجربه دیگران استفاده سنجیده کرد برای انتخاب بهتر نه برای غرق شدن در آن. مربی نباید چشم متربی را کور کند بلکه باید چراغ راه باشد تا نوجوان بتواند بهتر ببیند تا درست تصمیم بگیرد بنابراین تربیت آهنین یک تربیت منسوخ است که یا نوجوان را گوسفند میکند یا به شورش وا میدارد وگرگ می شود. مثل مدل تربیتی که منافقین داشتند وبجایی رسیده بود که حتی شریک زندگیش راهم بجاش انتخاب میکردند «شوق پرواز» بده روح زمین گیر مرا 👇 https://eitaa.com/joinchat/2855273059C334bbc5e78
19.MP3
17.65M
ترتیل خوانی جزء نوزدهم قرآن کریم «شوق پرواز» بده روح زمین گیر مرا 👇 https://eitaa.com/joinchat/2855273059C334bbc5e78
تربیت ریاضی یا ماشین حسابی تربیت مادی یعنی دو دوتا چهارتا وقتی انسان محدود به هفتاد هشتاد سال شد ناچار طوری تربیت می شود که استعداد وسرمایه اش فقط در این هفتاد سال کار گشا باشدبنابراین با قواعد وقانونهایی زندگی میکند که منافع او را در این عمر ظاهری دنیوی تامین کنند بنابراین ابدیّت را نادیده میگیرد رحمت واسعه الهی،رزق لایحتسب،نصرت الهی و... همش بدنبال حساب و کتاب دو دوتا چهارتا ئیست.نگاه ماشین حسابی وسود وزیان مادی وزود بازده. ماشین وویلا وکنکور و...براش مهمتر از اخلاق وانسانیت ومعرفت ومعنویت است در حالیکه باید توجه کرد که انسان سرمایه زیادتری داردچرا که خلیفه الله است، فرزند تمام هستی است وابدیّت در پیش دارد لذا باید طوری تربیت شود که در تمام این عوالم ودر تمام این مسیر بتواند چه کند و چگونه بماند و چگونه حرکت کند و برود .وقتی ما مرزها را برداشتیم و دیوارها را شکستیم و با این دید وسیع به هستی وبه انسان نگاه کردیم وبا این جهان بینی به فکر تربیت افتادیم مسایل به شکل دیگری مطرح می شود واصلا معنای زندگی عوض می شود ودیگر همه‌چیز را در مسکن،ماشین وکنکوروپولدارشدن ورفاه دنیوی نمی بینیم بنابراین در این مدل تربیتی نوجوان بیشتر دغدغه امروز را پیدا میکند و مادیات برای پررزنگ می شود ودنبال جمع کردن در این دنیاست و هرچیزی که براش منفعت مادی داشته باشد را مهم میشماردچون هاضمه اش هاضمه ریاضیست وخط کشش خط کش مادیست وعینکش فقط محسوسات ومادیات را می بیند. «شوق پرواز» بده روح زمین گیر مرا 👇 https://eitaa.com/joinchat/2855273059C334bbc5e78