10.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تمسخر وزیر علوم:
وزیر علوم دولت انقلابی ، بسیار آدم نفهمیه!
در دولت خاتمی و روحانی هم همینها بودند...نادانی!
الاغ ! این ده بار آمد تو وزارتخانه تو ...!
من الان عصبانیم از دیروز... اگر این وزیر را پیدا کنم ممکن است یک کتکی بزنم!
✍️ این ادبیات عضو شورای انقلاب فرهنگی ماست!
نمونه ای از انتقاد غیرسازنده
اصل انتقاد کلمه حقی است ولی صرف انتقاد بدون برنامه جایگزین در عرصه سیاستگذاری آنهم از بالاترین مرجع سیاستگذاری آموزشی و فرهنگی در کشور قابل فهم نیست
اگرم این انتقاد به کسی وارد باشد آن نهاد کسی نیست جز "شورای عالی انقلاب فرهنگی"
#علم_سنجی پیچیده تر از تصویر آقای رحیم پور از این مسئله هست
__
✍ #رسانه_نخبگان آماده انعکاس نظرات مخاطبین فرهیخته است
🌐https://eitaa.com/najmnews
#نظر_مخاطبین
با سلام و روز بخیر. آقای رحیم پور ازغدی حرف و درد دل خیلی از دانشجویان را زده و صحبت های ایشان مثل همیشه کارشناسی، ریشه شناسی و آسیب شناسی جدی از اوضاع بد برخی مدیران ارشد دولتی ماست. این آسیب علمی که ایشان مطرح کرده دقیق و درست.
_
✍سلام و احترام
نظر شما منعکس خواهد شد
اصل انتقاد صحیح هست ولی نسبت به نحوه بیان و نداشتن برنامه جایگزین نقد کردیم
__
✍ #رسانه_نخبگان آماده انعکاس نظرات مخاطبین فرهیخته است
🌐https://eitaa.com/najmnews
با تشکیل نظام اسلامی، دشمنیها با اسلام شدّت پیدا کرده است / تبلیغ در دوره پسا اینترنت و هوش مصنوعی اهمیت مضاعف دارد
✏️ رهبر انقلاب اسلامی ساعتی پیش در دیدار مبلغان و طلاب حوزههای علمیه:
اولویت حوزهها تبلیغ است. در همهی دورهها این جور بوده، اما در دورهی ما بالخصوص مضاعف است این اهمیت. برای اینکه ما در دورهی ما یک اتفاقی افتاده است که در طول هزار سال بیش از هزار سال از صدر اسلام چنین اتفاقی نیفتاده بود، و آن حاکمیت اسلام بود. تشکیل سازمان سیاسی مدیریت کشور در شکل محتوای اسلامی این سابقه ندارد. وقتی که یک چنین وضعی هست، طبعاً دشمنیهای با اسلام شدّت پیدا میکند.
پس تبلیغ در دورهی ما اهمیت مضاعف پیدا میکند. هم از جهت اینکه در نظام اسلامی پایهی قوام نظام مردماند، ایمان مردم است. اگر چنانچه ایمان مردم نباشد نظام نخواهد بود.
✏️ ثانیاً از این جهت که دوره دورهی تطور علمی است انواع و اقسام شیوههای پراکندن پیام امروز وجود دارد که در گذشته حتی فکرش را هم نمیکردند. از تلویزیون و ماهواره بگیرید تا اینترنت و تا پسا اینترنت، این چیزهای جدیدی که پیش آمده، هوش مصنوعی و امثال اینها.
خب با یک چنین شرایطی با یک چنین وضعیتی که دست دشمن شمشیرهای آختهی برّان خونریزی وجود دارد، ما چه کار میخواهیم بکنیم، تبلیغ اینجا اهمیت مضاعف پیدا میکند.۱۴۰۲/۴/۲۱
💯 #ما_صدای_رسای_حوزهایم
🆔 @rasanewsagency
جهت حضور مجازی در جلسه لطفا از لینک زیر وارد شوید.
✅ https://b2n.ir/shenakhti
@hekmateislami
🔸 نشست تخصصی نقد نگره نئوداروینیسم در تعارض تصادف تکاملی و فاعلیت خداوند
🔰 توسط قطب علمی فلسفه دین اسلامی و گروه منطق فهم دین پژوهشگاه به صورت مجازی برگزار میشود:
🎙 با حضور:
#حمیدرضا_شاکرین
#قاسم_بابایی
⏰ شنبه ۲۴ تیرماه۱۴۰۲، ساعت۱۳
📡 حضور مجازی از طریق:
🌐 meeting.iict.ir/qotb
🔍 مشروح خبر👇
🌐 iict.ac.ir/gotb402-2
#نشست
🆔 @iictchannel
#رونمایی
#دیدهبان_49
📣 رونمایی از جلد اولین شماره دیدهبان در سال جدید
💠 وصلهی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمیآید..؟
✅ همراه با آثاری از
🔺عبدالحسین خسروپناه
🔻سید حسین شرفالدین
🔺محسن رنانی
🔻مقصود فراستخواه
🔺حسین کچوئیان
🔻شهریار زرشناس
➕یادبود شهادت سید محمدباقر صدر(ره)
➕معرفی کتاب «تاثیر مبانی کلامی بر الگوی پیشرفت»
#انتشار_الکترونیکی_به_زودی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@didebane_andisheh
🔰رونمایی از پیش_شماره نشریه #روایت_اندیشه | تابستان ۱۴۰۲
🔰ویژه نامه «زن و عقلانیت انقلاب اسلامی»
🔸بازخوانی آراء و اندیشه های متفکرین انقلاب اسلامی پیرامون هویت و مسائل زنان.
🔻صاحب امتیاز: مؤسسه علمی فرهنگی ضحی
مدیر مسئول و سردبیر: حجت الاسلام امین اسدپور
🔸این نشریه در تلاش است تا ظرفیت علوم اسلامی را در نسبت با زمانه و اکنون فرهنگ و جامعه به بحث گذارد و از این رهگذر تفسیری توحیدی از جهان و انسان ارائه نماید و به حیات انسان معنا بخشد.
↙️برای دریافت نشریه 👈عضو کانال فصلنامه فرهنگ و علوم اسلامی #روایت_اندیشه شوید
#جهاد_روایت
@HOWZAVIAN
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
سخنرانی حجت الاسلام دکتر جلالی در حسینیه مجازی نویسندگان حوزوی
#حضرت_زینب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
هدایت شده از فلسفه زبان اسلامی
✅کوری استراتژیک «برساخت دوگانه های عقیم»
✍️ مجتبی رستمی کیا
↙️دوگانهها اساساً متعلق به سنت « مَدرسی» اند و تنها نقش تعلیمی ایفا می کنند، برساخت دوگانه جمهوری اسلامی ـ حکومت علوی از این رو «عقیم» است و تفاوتی میان موافقان و مخالفان نیست. هویت شیعی در گستره تاریخ دارای یکپارچگی است و حدود خود را از اسم و رسم حضرت امیر گرفته است، نوشته زیر می کوشد با استناد به 4 منطق، نشان دهد که ورود به این نوع «سازه» یک اشتباه راهبردی و معناشناسانه تلقی می شود:
1️⃣منطق تطبیق: حکومت های شیعی در طول تاریخ افتخار میکرده اند که خود را بر حکومت علوی تطبیق می داده اند، تأکید حضرت امیر به عنوان تنها امام معصومی که دوره قابل توجهی حکمرانی بر مسلمانان را به صورت عام به دست داشته است، باعث شد نمونه ای از حکومت یک انسان کامل و یک مصلح اجتماعی بر مسلمین به منصه ظهور برسد و این فرصت بسیار خوبی برای ساخت حکومت مبتنی بر قاعده عدالت در اندیشه شیعیان بود. در حکومتهای شیعی آل بویه، فاطمیون مصر، قیام ها و انقلاب های زیدی، صفویه و حتی برخی از پادشاهان همچون زندیه و قاجاری تمسک و افتخار تطبیق با حکومت علوی به چشم میخورد. در یک نگاه معناشناسانه هسته مرکزی حکومت های شیعی « اقتدا به حکومت علوی» است. به نظر نگارنده بنیانگذاران جمهوری اسلامی نیز همواره در آراء و نظریات خود به این هسته مرکزی اشاره و جمهوری اسلامی را ادامه حکومت علوی محسوب کرده اند.
2️⃣منطق تحلیل: مفهوم سازی یکی از ارکان اساسی در تحلیل چارچوبهای تصوری و تصدیقی در وضعیت گذشته ( تاریخ)، حال و آینده است. مثلا ساخت مفهوم « دولت»، « قانون»، « پیشرفت»، « نهاد»، « نقشه راه»، « نظام»، « کارآمدی»، « فساد» و .. هزاران مفهوم که ویژه حکومت های مدرن بود و اندیشمندان جمهوری اسلامی سعی کرده اند در یک صورتبندی ( گشتل) و در یک نگاه کلگرایانه این موارد از از منابع استنباط دینی ( به خصوص سنت علوی) استخراج کنند. به لحاظ معناشناسانه نوعی ساختگرایی مفهومی آن هم به شکل «هم زمانی» در این نوع مطالعه دیده شده است که نباید مانع از نگاه های «درزمانی» در مطالعات تاریخی و توجه به نقاط قوت حکومت علوی شود. نهاد « ولایت»، «امامت»، «وکالت»، « نیابت»، « عدالت»، « مردم» و ... موروث گرانبار حضرت امیر و فرزندان گرانقدر ایشان در خلافت اسلامی است. صورتبندی هوشمندانه امام خمینی و اندیشمندان انقلاب اسلامی و احیاء مفهوم « ولایت» و « مردم سالاری دینی» آنهم برگرفته از حکومت علوی نسخه زرینی از نوآوریهای اجتماعی شیعی محسوب می شود.
3️⃣منطق رقابت: منطق رقابت، فرض گرفتن وجود « دیگری» در محیط بیرونی است، رقابت است که شما را به چاه مقایسه پرت می کند، جمهوری اسلامی به هیچ وجه رقیب حکومت علوی نیست و از این رو مقایسه تطبیقی آن با حکومت علوی پای گذاشتن در استراتژی کاملا فرسوده ای خواهد بود که تراث شیعی را به باد خواهد سپرد و به نوعی بازی کردن در پازل فرهنگ های ضدشیعی خواهد بود.
4️⃣منطق فعل: کنش مصلحان اجتماعی و اولیای الهی در گستره تاریخ نشان داده است، هر چه حجم تغییرات و تحولات عمیق تر: مخالفان، معاندان، منافقان، دشمنان، دسیسه جویان و منحرفان داخلی صف بندی شدیدتری با آن تحولات کرده اند. وجود مفسدان و وضوح آنها برای عموم حاکی از مکانیزم فعال تشخیص سره از ناسره در یک حکومت است که از ویژگی های ممتاز حضرت امیر است. همواره جاذبه و دافعه در دو سوی منطق فعل وجود داشته اند و چه کسی غیر از علی علیه السلام توان رسوا کردن این همه منحرف و مفسد و این همه مقدس نما در طول تاریخ را داشته است؟ - روحی لتراب مقدمه الفداء ـ
————
👈 فلسفه زبان اسلامی در ایتا
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd
🔰چهارمین جلسه از کرسی های مسئله شناسی جمعیت
👇لینک ثبت نام 👇
🌐https://survey.porsline.ir/s/LomSrgd
⚠️لینک جلسه مجازی در اختیار ثبت نام کنندگان قرار خواهد گرفت.
ارتباط با مرکز جمعیت طیبه:
📱09380960358
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@mtod_ir