#قلمدون
برای ما سوال است:
⁉️کدام حزب سیاسی سالها تساهل دینی را در کشور ترویج داده است که امروزه محصول آن را برداشت می کند؟
⁉️کدام حزب سیاسی تعاریف ولنگارانه، ناروشن و مبهم را از #آزادی در فضای نخبگانی، فرهنگی و رسانه ها تئوریزه کرده است که ثمرهاش را امروز در نزاع های اجتماعی میبینیم؟
📌و این روزها کارش را "کرده" می بیند و تماشاگر میدان است.
#ساده_نباشیم، جامعه ما سالها در معرض جنگ شناختی سیاستمداران غرب زده است؛ از این انتخابات به آن انتخابات!
#بی_حجابی
#قدرت_طلبی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
#پویش_عاشورانویسی
🏴«غریبانهترین وداع»
✍نجمه صالحی
او را در آغوش گرفتی. تن او بوی رمضان بیست سال پیش را میداد؛ شبی که پدر دستان برادر نوجوان را در دست او گذارده بود. هنوز طنین صدای پدر در خاطرش زنده بود:«ای عباس! در کنار برادرت حسين بمان که مظلومتر از مظلومیت او نیست.*» پدر از آن دو خواسته بود مثل همیشه در کنار هم باشند و چه خوب همراهی کرد. اگر او نبود چگونه دریای طوفانی غم فراق برادرش حسن علیه السلام به آرامش میرسید؟! جان و دلش به غیرت و شجاعت او گرمتر میشد.
🔗لینک متن
🏴 «میراث مادرانه»
✍مریم زارعی
درست لحظه ای که می خواستم به صحبت های سخنران با توجه گوش فرادهم یکی از فرزندانم به سمت من آمد و درخواستی داشت، دیگری حرفی داشت.
آن یکی آمد و آن یکی رفت و این روال ادامه داشت، دل خوش به این بودم که با خوراکی های همراهم که هنوز به رؤیت بچه ها نرسیده بود به روضه گوش دهم. اما گوش سپردن به روضه هم میسر نشد و سینه زنی نیز هم آنچنان که شایسته بود اتفاق نیافت.
🔗لینک متن
🏴«رهبری و ایدهی مردمسالاری دینی، درسی برای تداوم انقلابها»
✍زینب نجیب
این روزها برای مردم فرانسه یادآور پیروزی انقلابیست که همچون دیگر انقلابها تنها چند صباحی مهمان آنها بود. روزهایی که در 1830م؛ پیروزی قیام ضدسلطنتی ملت فرانسه برضد "شارْلْ دهم" پادشاه فرانسه رقم خورد. شارل دهم در سال 1824م پس از لویى هجدهم، پادشاه فرانسه شد و کوشید تا حکومت مطلقه سلطنتی را باز گرداند. او به سیاستهای ارتجاعی بسیار دلبسته بود. همین سبک و سیاق او در اداره کشور سبب نارضایتی مردم و نمایندگان آنها در مجلس شد و در نهایت او در تاریخ 26 ژوئیه 1830 م. بر خلاف منشور 1814 که توسط لویی هجدهم وضع شده بود فرامینی صادر کرد که مستبدانه خوانده شد در نتیجه انقلاب کوتاه آغاز شد و جمهوری خواهان اعم از کارگران ، دانشجویان و طبقه روشنفکر پاریس قیام کردند. در پی این انقلاب که سه روز به طول انجامید شارل در روز دوم اگوست سال 1830 م. به بریتانیا گریخت و سلطنت را به پسرش واگذار کرد.
🔗لینک متن
🏴«انقلاب حسین فاطمه، صورتی نبود، سرخ بود، رنگ خون»
✍زهرا نجاتی
امروز مشکل سرصورتی بودن و آبی بود نیست. برسرخود اصل حجاب هم نیست. دعوا سر «بازی» ای است که دارندبه راه می اندازند. دعوا برسراصل اسلام است. برسرشبههافکنی و تردیدهای شناختی ایجادکردن است. مهم نیست عضو انجمن حجتیه باشند یا از سر دشمنی یا نفهمی یا نشناختن دین.
آنچه مهم است این است که شیاطین انسی و جنی،به هروسیله دارند تلاش میکنند که شناخت و درک ما را از دین یا واژگون کنند.
این یکی از قطعات پازل آخرالزمان است.
🔗لینک متن
🏴«روضهی خانگی»
✍فاطمه میری طایفهفرد
یک سنجاق کوچولو و طلایی نقطه اتصال روسری مادربزرگ بود. روسریاش پر بود از سفیدی مانند موهایش، مانند قلبش. اصلا جرات نداشتیم پیشش رنگ تیره بپوشیم. همیشه میگفت سیاه فقط برای عزای ارباب، من مُردم هم حق ندارید سیاه بپوشید. تسبیح رنگیاش را همیشه در دست داشت و لبش به ذکر بود. اصلا خانهاش محل ذکر بود، محل توجه به الله، به آل الله(علیهمالسلام).
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْراً کَثیراً . سوره احزاب آیه ۴۱
ای کسانیکه ایمان آورده اید خدا را بسیار یاد کنید.
🔗لینک متن
🏴«سیدالساجدین»
✍فاطمه شکیب رخ
سوز اشک هایتان از زخم ماندگار قیام عاشورا، دلدادگی امروز شیعیانتان را به ثمر نشاند و شرح صحیفه سینه تان، سجادیه ای متبرک را برای عارفان الی الله به پهنه جهان باز نمود.
🔗 لینک متن
نویسندگان: اعضای هیات تحریریه مجتهده امین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نویسندگان حوزوی
سخنرانی حجت الاسلام دکتر جلالی در حسینیه مجازی نویسندگان حوزوی
#حضرت_زینب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
45.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
🟢 حاج مهدی رسولی و هیئت ثارالله زنجان نمونهای برجسته از مداح و هیئت طراز گام دوم
✍ استاد احمدحسین شریفی
🔶در اشعار و مداحیهای حاج مهدی رسولی، افزون بر شور و احساس و عاطفه، شعور و بصیرت و معرفت نیز موج میزند. و این همان چیزی است که از حسینیان این دوران و بلکه همه دورانها انتظار میرفته و میرود.
در این نوحهسرایی مختصر چقدر زیبا و دقیق تقابل معنایی «تمدن دنیازده لیبرالی» و «تمدن معناگرا و حیاتبخش حسینی» را بیان میکند.
#عاشورا
#امام_حسین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔘 چرا می گوییم ثروت بادآورده؟
✍ دکتر حبیب الله بابایی
چرا می گویم ثروت بادآورده. این نوع اپلیکیشن ها معمولا بدون آنکه ارزش واقعی محصول را پیگیری کنند، بدون آنکه در حوزه تولید ارزش معنوی کارها را محاسبه کنند، بیشتر در حوزه مصرف ارزشها را تعریف می کنند. این موضوع باعث می شود که ارزش معنوی تولید در مصرف هیچگاه مورد توجه قرار نگیرد. به این معنا که وقتی نویسنده ای کتابی را می نویسد، مالکیت معنوی آن صرفا با پول پرداخت می شود، اما این اپلیکیشن ها در انتهای مسیر اولا در حیطه تولید جدید که باید جریان ساز باشند ورود پیدا نمی کنند، خود را در دردسرهای اصلی قرار نمی دهند و صرفا با خرید مالکیت معنوی محصولات از پیش تعیین شده با نازل ترین قیمت ، در بازار مالیات را با ثبت شرکتی در قشم و جاهای دیگر نمی دهند، از امکانات رایگان استفاده می کنند، از حمایتهای دولتی بهره مند می شوند و محصولات را در یک بازار دیگر با چینش جدید با ارزشهای جدید و سودهای متنوعی همراه می کنند. این سودها آیا حقی برای تولید کننده ایجاد می کند. آیا بازاری که ساخته می شود و شبکه سازی آن توسط طاقچه انجام می شود و ویترینی که ساخته می شود سود آن فقط دیده می شود و یا آنکه طاقچه و امثال آن باید همیشه به تولیدکننده و مالکیت معنوی آن و تسهیل کننده(دولت و سهامداران در محصول) و بسترساز تا انتهای مسیر پایبند باشد.
متن کامل در این صفحه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
6.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️ چرا پیغمبر اکرم به سراغ تاسیس حکومت رفت ؟
✍️ اگر امام صادق و امام باقر (ع) مشغول درس و بحث بودند، چرا توسط حکام به شهادت رسیدند ؟
✍️ جدایی دین از سیاست از چه زمانی وارد حوزه های علمیه شد ؟
✍️ چطور شد که حوزه های علمیه خودشان را از جامعه کنار کشیدند ؟
🎙پادکست حجره، جایی که شما شنیده میشوید و به دغدغه های شما پرداخته میشود.
🎙 فصل اول | قسمت دوم
✳️ "نگاهت به کیه ؟" ✳️
از اینجا بشنوید 👇👇
🎙 فصل اول | قسمت دوم | "نگاهت به کیه ؟"
📻 پادکست حجره - کاری از رادیو روایت
🌀 به حجره ما خوش آمدید 🌀
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
✅ ۹ دلیل برای قابل توجیه نبودن قرآنستیزی با آزادی بیان
رضا غلامی، استادیار علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
◾️یکم. آزادیهای فردی نباید ناقض حقوق سایر افراد یا کل مردم باشد. در ماده ۵ بیانیه جهانی حقوق بشر ذکر شده: «هیچکس نباید مورد شکنجه یا مجازات یا رفتار ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز قرار گیرد.»
◾️سوال مهم من این است که آیا آزرده کردن عمیق یک میلیارد و 900 میلیون نفر در جهان، ایجاد لطمات روحی به آنها، ایجاد غم و اندوه و تنش روانی و تحقیر مسلمانان مصداق نقض همین ماده ۵ بیانیه جهانی حقوقبشر نیست؟
🖇ادامه یادداشت را در سایت «روزنامه فرهیختگان» بخوانید.
📮فکرت؛ وبگاه | بله | ویراستی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
💠 درباره مقام عباس بن علی
✍️نجمه صالحی
حضرت عباس علیهالسلام یار با وفای امام زمانش بود و به مقام امامت و حق امام زمان خویش بصیرت داشت و بصیرت یعنی انتخاب درست در بزنگاههای سخت زندگی!
امامصادق علیه السلام درباره ایشان فرمود:*《عمويمان عبّاس بن على(ع)، بینشی ژرف و ايمانى استوار داشت. همراه ابا عبدالله(ع) جهاد کرد و آزمونى نيكو داد و به شهادت رسيد.》
شیخ صدوق در کتابهای "الأمالي" و "خصال" از امام سجاد علیه السلام روایت میکند که ایشان میفرمایند:《خدا حضرت عباس(ع) را رحمت كند! حقا كه امام حسين(ع) را بر خويشتن مقدم داشت و جان خود را فداى آن حضرت نمود تا اينكه دستهاى مباركش قطع شد. خداى مهربان در عوض دستهاى عباس(ع)دو بال به وى عطا كرد تا بهوسيله آنها در بهشت با ملائكه پرواز نمايد. كما اينكه اين نعمت را نيز به جعفر بن ابى طالب(ع) عطا نمود.》
در بخشی از زیارتنامه قمر منیر بنیهاشم میخوانیم:《 وَلَعَنَ اللّٰهُ مَنْ جَهِلَ حَقَّكَ... لعنت خدا بر کسی که برحق تو جاهل است》 این فراز نشان میدهد که حضرت عباس بن علی بن ابیطالب (علیهماالسلام)، دارای مقام عظیمی بودهاند که هر کس به این مقام اذعان نداشته باشد و یا جاهل باشد، شایسته لعن است! حال، ادا کردن حق این بزرگوار، چگونه باشد، نمیدانم! ولی این نکته، جای تأمل دارد!
پ.ن: تابلو " معرکه آب "، اثر حسن روح الامین، معاصر
*عمدهالمطالب،ص۳۵۶
#عاشورا #اربعین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#اشعار_عاشورایی
#اشعار_مهدوی
🖌ایوب پرندآور
این هفته هفت روز به ظاهر گذشتنی
بر من ولی عزیز دلم، قرنها گذشت...
https://eitaa.com/shaeranehowzavi/1992
🖌مبین اصفهانی
با لب خشک ببین یاور ساقی شده ام
یا ابانا....کَرَمی....زاده ی زهرایی تو
https://eitaa.com/shaeranehowzavi/1991
🖌محمد تقی عارفیان
ای علمدار حضرت نایب، پاسدار حریم عشق شدی
قسمت ما کند خدا ای کاش، آخر کار، کربلای تو را
https://eitaa.com/shaeranehowzavi/1985
🖌مهتا صانعی
نسل ما نسل شهیدان به خون غلتان است
نسل "فهمیده" ای از "باکری" و "چمران" است
https://eitaa.com/shaeranehowzavi/1958
🖌محمد حسین امیری
از آن غریو و غرش کفتار طورتان
ترس نگاه مانده برای شما فقط
https://eitaa.com/shaeranehowzavi/1957
🖌مریم بسحاق
من مؤمنم به معجزه مُهر این طبیب
با تربت حسین چه دلها شفا گرفت
https://eitaa.com/shaeranehowzavi/1939
🖌محمد حسین انصاری نژاد
با خودش فکر میکُند که فرات، عطشِ باغ را نمیفهمد
میرود معنیِ شکفتن را، فوقِ درکِ بشر نشان بدهد
https://eitaa.com/shaeranehowzavi/1931
#شاعران_حوزوی
@HOWZAVIAN